[D][A046] Ontbrekende delen A46

Duitse autosnelwegen

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][A046] Ontbrekende delen A46

Bericht door GuteFahrt » vr 15 nov 2019, 13:36

Het is voor de opening al misgegaan: https://www.siegerlandkurier.de/nordrhe ... 23497.html
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D][A046] Ontbrekende delen A46

Bericht door SnarfFlevoland » vr 15 nov 2019, 14:30

^^
Vannacht had ik er ook zo overheen kunnen rijden. Bij de oprit van Bestwig stonden de slagbomen open en bij Olsberg kan je zo slalommend om de pionnen heen. Dat is overigens al een poosje zo mogelijk. 's Nachts is er niemand, dus als er niks gebeurd is de kans groot dat je ermee weg komt. En als de politie je betrapt kost dat €20.
Chris schreef: vr 15 nov 2019, 11:58 De afrit heet echt Olsberg (op het 1000 meter bord)?
Dat kan ik zelf nog niet bevestigen, maar een bekende vertelde mij dat. Op het 500 m bord voor Bestwig staat in ieder geval Olsberg als daaropvolgende afrit aangegeven, dat heb ik met eigen ogen gezien. Vanaf Olsberg staan Dortmund, Arnsberg en Meschede aangegeven als A46-doelen.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D][A046] Ontbrekende delen A46

Bericht door SnarfFlevoland » za 16 nov 2019, 20:33

Afritnaam Olsberg confirmed:

Afbeelding

De rest van de fotoserie met alle nieuwe borden kan hier bekeken worden.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76530
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A046] Ontbrekende delen A46

Bericht door Chris » ma 18 nov 2019, 16:46

De openstelling van de A46:

Afbeelding

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D][A046] Ontbrekende delen A46

Bericht door SnarfFlevoland » wo 20 nov 2019, 22:42

Inmiddels het nieuwe stuk een paar keer bereden. Het is zoals verwacht inderdaad een tijdswinst van rond 8-15 minuten, afhankelijk van het tijdstip van de dag. Er zijn op de eerste twee dagen geen vertragingen meer gemeld. Op de B480 kan het verkeer goed wegstromen. De verkeerslichten van de halve aansluiting met de B7 ten oosten van Nuttlar zijn nog wat onhandig ingesteld, hier zal men nog wat aan moeten doen. Apart is nu uiteraard de (relatieve) rust in Velmede, Bestwig en Nuttlar. Zal voor de bewoners nu nog even wennen zijn, het is nu net, alsof er iets niet helemaal klopt.

Ben persoonlijk erg benieuwd hoe de situatie er in de wintersportweekenden gaat uitzien. Een verplaatsing van file zie ik slechts in beperkte mate gebeuren, aangezien het verkeer naar Winterberg pas bij Assinghausen voor het eerst in de bebouwde kom komt. Persoonlijk denk ik vooral aan een enorme file op de B480 voor Winterberg in de drukste weekenden die terug zal slaan tot Olsberg, hetgeen in de laatste jaren ook al gebeurde, ondanks de 'natuurlijke' dosering bij Bestwig. Een specifieke file aan het einde van de A46 zie ik daarentegen niet zo snel. De nieuwe "Nebenstrecke" zal ten zuiden van Olsberg bij Steinhelle via de L742 en L740 langs Siedlinghausen gaan verlopen, al staan in Siedlinghausen weer borden met "Nebenstrecke" richting Meschede.

Wat me te voet nog niet zo is opgevallen: De B480 maakt vanaf Bigge naar de A46 toch nog een forse klim. De inhaalstrook is daarom geen overbodige luxe. Ook vrij steil is de oprit van de rotonde naar de snelweg zelf. En - last but not least - ook de halve aansluiting bij Nuttlar/Bigge is van de B7 naar de B480 bij het verkeerslicht steil. Als hier vrachtwagens vanuit stilstand bij groen moeten optrekken, wordt dat met gladheid nog interessant... Verbeteringen heeft men hier voor het voorjaar al aangekondigd, dan gaat een deel van die halve aansluiting op de schop. Nu is het nog wat provisorisch.

In de krant las ik nog dat het stuk van Bestwig naar Olsberg één van de weinige laatste snelwegprojecten van Duitsland was, waar geen bezwaren tegen zijn ingediend. Daarom kon het snel van de tekentafel naar de uitvoering. Heb het stukje niet zo snel online kunnen vinden, maar vond het wel interessant. Letterlijk de hele lokale bevolking stond achter het plan om de A46 verder naar Olsberg te bouwen. Bij de opening vertelde NRW verkeersminister Hendrik Wüst dat de wegenbouw sneller moet gaan en er ook snel een oplossing voor de B7n naar Brilon moet komen. Hij maakte een foto van het publiek met de opmerking:

„Ich habe Sie gerade alle fotografiert. Wenn die Straßenbaugegner mal wieder zu laut werden und ich Unterstützung benötige, werde ich diese Bilder zeigen.“

Enak Ferlemann (parlementaire staatssecretaris van infrastructuur) voegde daar nog aan toe:

„Wenn jemand fragt, können die Deutschen noch Großprojekte, sollte er heute nach Bestwig schauen.“

Naja, die opmerking is goed bedoeld, maar slaat de plank natuurlijk wel mis met de flinke vertraging van ruim 3 jaar. Daar heeft het nu niemand meer over natuurlijk. Uiteraard is er flink werk verzet, en voor zover we weten is er ook niks echt fout gegaan, maar het had sneller en goedkoper gekund.

Nog een link naar de TV-uitzending van maandag: https://www1.wdr.de/mediathek/video/sen ... --364.html
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76530
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A046] Ontbrekende delen A46

Bericht door Chris » do 21 nov 2019, 17:25

Ik denk dat er op de topweekenden wel file zal blijven staan aan het einde van de A46. Er wil gewoon veel verkeer in korte tijd naar Winterberg en omgeving rijden, een versmalling naar 1 rijstrook en verkeerslichten is dan op zich al voldoende voor filevorming. Al zal het vermoedelijk wel minder zijn dan voorheen bij Bestwig het geval is.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76530
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A046] Ontbrekende delen A46

Bericht door Chris » do 05 dec 2019, 19:17

Men is bang dat de steile verbinding van de B480 bij Olsberg naar de aansluiting op de A46 in de winter bij gladheid voor problemen gaat zorgen.

WAZ: Neuer Zubringer zur A46 könnte im Winter zum Problem werden

Zelfmoorden van de Talbrücke Nuttlar zijn na de opening van de A46 nog steeds een probleem: Sperrung bei Nuttlar - Vorfall an A46-Talbrücke Er was ook een inmiddels verwijderd artikel 'Selbstmorde an A46-Brücken: Situation spitzt sich weiter zu' dat over de nabijgelegen Talbrücke Bermecke ging. Via Google is nog te vinden dat er kennelijk al 16 mensen van beide bruggen zijn gesprongen.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D][A046] Ontbrekende delen A46

Bericht door SnarfFlevoland » vr 13 dec 2019, 21:58

Nog amper een maand open komen de eerste wegwerkzaamheden op de A46 tussen Bestwig en Olsberg er al weer aan. Vanaf 2020 worden er vanwege de zelfmoordpogingen hoge hekken op alle nieuwe dalviaducten geplaatst. (Bron)

Persoonlijk vind ik dat hier overdreven snel wordt gereageerd. Moeten alle dalviaducten een hoog hek krijgen om zeldmoordpogingen te vermijden? Lijkt me nogal stug... De A46 heeft ontelbare dalviaducten, als ze dit straks langs Bestwig niet meer kunnen doen, gaan ze wel naar Meschede of Arnsberg... :roll: En de A45 heeft er wat verderop ook genoeg en anders kunnen ze meteen naar de Hochmoselbrücke. Natuurlijk zijn 16 doden er 16 teveel, maar mensen die zich zelf om het leven willen brengen, zullen hier manieren voor vinden. Bovendien is de snelweg net open. Over een jaartje betwijfel ik nog of het aantal zo hoog zal blijven.

Op het OWN zijn de borden overigens nog steeds niet echt aangepast. Als je bij Bestwig-Velmede vanaf de B7 de snelweg oprijdt staat er nog niet eens een opzetbordje met Brilon erop. De situatie ziet er nog steeds zo uit als vroeger. Ook wordt je komende vanuit Wehrstapel via de B7 naar Brilon gestuurd. En doordat navigatiesystemen nog niet allemaal de nieuwe snelweg erin hebben zitten, rijden nog steeds mensen door Bestwig. Zelfs al zit je op de A46 of B480 waar wél nieuwe borden staan, en je overduidelijk kunt zien dat er een nieuwe weg is, slaan diverse automobilisten en vrachtwagenchauffeurs nog steeds doodleuk af en schijnen de borden dus volledig te negeren en/of hun navigatiesysteem blind te vertrouwen... :nahzeg:
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5474
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [D][A046] Ontbrekende delen A46

Bericht door marcel » za 14 dec 2019, 17:24

SnarfFlevoland schreef: vr 13 dec 2019, 21:58 slaan diverse automobilisten en vrachtwagenchauffeurs nog steeds doodleuk af en schijnen de borden dus volledig te negeren en/of hun navigatiesysteem blind te vertrouwen... :nahzeg:
Hoe weet je dat ze niet daar ergens in de buurt moeten zijn?

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D][A046] Ontbrekende delen A46

Bericht door SnarfFlevoland » za 14 dec 2019, 18:59

^^
Zelf meedere keren ondervonden als ik een collega in Bestwig heb opgepikt/afgezet. Bovendien schreef de lokale krant er ook al over.
(Bron)
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18268
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [D][A046] Ontbrekende delen A46

Bericht door boe! » do 02 jan 2020, 9:11

Video van de nieuwe wegdelen bij Olsberg. Vanuit Bigge gaat het via een klein stukje B480 naar de nieuwe B480n en aansluitend het nieuwe snelweggedeelte tussen Olsberg en Bestwig.
Daarna de route in omgekeerde richting (met hier en daar wat tegenlicht vanwege de laagstaande zon).

Link


Plaats reactie