[D][A046] Ontbrekende delen A46

Duitse autosnelwegen

Moderator: Moderatoren

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

[D][A046] Ontbrekende delen A46

Bericht door vynkce » di 06 okt 2009, 14:36

De A46 is een snelweg die net ten zuiden van het Rurhgebied loopt. De snelweg is geen mooi geheel en bestaat uit verschillende stukken. De komende jaren zijn er enkele uitbreidingen gepland. Zo wordt de A46 richting Nederland verlengd als de B56n. De werken hiervoor zijn in volle gang en zelfs al een deel voltooid. Aan de andere kant van de A46 zijn er ook nog enkele plannen uitgewerkt. Zo is er een verlenging voorzien van de A46 richting Olsberg en zal de verbinding gemaakt worden tussen Iserlohn en Arnsberg.

De werken aan de verlenging van de A46 zijn onlangs van start gegaan. Het gaat hier om 5,6km nieuwe snelweg tussen Bestwig en Nuttlar. De kosten voor dit deeltje worden geschat op € 107,3 miljoen en een oplevering is voorzien begin 2016. Meer info over de B480n rondom Olsberg kan je hier vinden: http://www.olsberg-mittendrin.de/content/view/63/
Afbeelding

De komst van het stuk tussen Iserlohn en Arnsberg lijkt ook redelijk zeker. De aanleg zit nog wel in de studiefase. Het gaat om in totaal 19,3km nieuwe snelweg. De kosten worden geschat op € 253,1 miljoen. Een datum waarop de werkzaamheden zouden beginnen is nog niet bekend, het is wel de bedoeling dat tegen 2023 alles klaar is.
Afbeelding

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Ontbrekende delen A46

Bericht door SnarfFlevoland » di 06 okt 2009, 17:38

vynkce schreef:De werken aan de verlenging van de A46 zijn onlangs van start gegaan. Het gaat hier om 5,6km nieuwe snelweg tussen Bestwig en Nuttlar. De kosten voor dit deeltje worden geschat op € 107,3 miljoen en een oplevering is voorzien begin 2016. Meer info over de B480n rondom Olsberg kan je hier vinden: http://www.olsberg-mittendrin.de/content/view/63/
Ah, dat heeft een poos geduurd! Wel een schitterende route zal dat gaan worden zo langs de prachtige omgeving bij Bestwig. Ook mooi dat ze een speciale 'Autobahnzubringer' gaan aanleggen voor Olsberg. Goede ontwikkelingen! :D
vynkce schreef:De komst van het stuk tussen Iserlohn en Arnsberg lijkt ook redelijk zeker. De aanleg zit nog wel in de studiefase. Het gaat om in totaal 19,3km nieuwe snelweg. De kosten worden geschat op € 253,1 miljoen. Een datum waarop de werkzaamheden zouden beginnen is nog niet bekend, het is wel de bedoeling dat tegen 2023 alles klaar is.
Ook erg mooi dat dit stuk zal worden aangelegd. Jammer dat de weg waarschijnlijk pas in 2023 open zal zijn. Dat duurt nog een hele poos! Maar beter laat dan nooit!
vynkce schreef:Zo wordt de A46 richting Nederland verlengd als de B56n.
Dit vind ik nog steeds een punt van slordigheid. Waarom leggen we niet meteen de A60 aan tot en de Duits-Nederlandse grens? Je zou desnoods net zo'n soort situatie kunnen maken bijv. als bij de A60 en de A62.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Ontbrekende delen A46

Bericht door Chris » di 06 okt 2009, 17:49

Ik ben elk jaar van mijn geboorte tot mijn 17e op wintersport geweest in Bruchhausen, dat ligt tussen Olsberg en Winterberg.

Vroeger was de A46 ook nog onderbroken bij Arnsberg. We gingen toen altijd over de A44 en dan naar Brilon. Nu is dat nog steeds een goede route op de piekdagen aangezien er elk winterweekend lange files staan rond het einde van de A46 tot aan Winterberg. Er is ook een "nebenstrecke" naar Winterberg bewegwijzerd vanaf Meschede.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Ontbrekende delen A46

Bericht door SnarfFlevoland » di 06 okt 2009, 18:50

Chris schreef:Nu is dat nog steeds een goede route op de piekdagen aangezien er elk winterweekend lange files staan rond het einde van de A46 tot aan Winterberg. Er is ook een "nebenstrecke" naar Winterberg bewegwijzerd vanaf Meschede.
Huh? Volgens mij lijkt me de route via Paderborn (A33) en Bad Wünnenberg (B480) naar Winterberg veel logischer als via Meschede (A46). Die route lijkt me meer voor de hand als je in de zuidelijke helft van Nederland woont.
Chris schreef:Ik ben elk jaar van mijn geboorte tot mijn 17e op wintersport geweest in Bruchhausen, dat ligt tussen Olsberg en Winterberg.
Waar ging je dan skiën? Ik ging destijds naar de Ettelsberg bij Willingen. Daar is het veel rustiger als in Winterberg. :) Ook ben ik meerdere keren op wintersport geweest in de Harz, te Hahnenklee. Daar was het echt te gaaf! :D
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Ontbrekende delen A46

Bericht door Chris » di 06 okt 2009, 20:09

SnarfFlevoland schreef: Huh? Volgens mij lijkt me de route via Paderborn (A33) en Bad Wünnenberg (B480) naar Winterberg veel logischer als via Meschede (A46). Die route lijkt me meer voor de hand als je in de zuidelijke helft van Nederland woont.
Zwolle is ongeveer het keerpunt tussen noord en midden Nederland. Via de N35-A30-A33 is het maar een paar kilometer langer, maar je moet wel 130 kilometer binnendoor rijden*, tegenover de "3-2-1" snelwegroute via Oberhausen en Dortmund. Destijds had je ook nog eens dat de A33 al vlak na Osnabrück eindigde, en de bypass van Almelo (A35) nog niet voltooid was.

Overigens is de route via N35-B54-A1-A44 maarliefst 38 kilometer korter dan via Bielefeld. 280km tegen 318km.
Waar ging je dan skiën? Ik ging destijds naar de Ettelsberg bij Willingen. Daar is het veel rustiger als in Winterberg. :) Ook ben ik meerdere keren op wintersport geweest in de Harz, te Hahnenklee. Daar was het echt te gaaf! :D
Wij gingen meestal bij Sternrodt in Bruchhausen zelf, en soms naar Willingen, maar zelden naar Winterberg omdat het daar vaak erg druk is. In de weekenden zijn alle skiliften in die regio druk overigens. In de Harz zijn we ook eens wezen skiëen, in Sankt Andreasberg. Toch is daar het ski-toerisme wat minder ontwikkeld dan het Sauerland.




* N35 (50km), B68 (35km), B480 (45km)

Ehuls
verkeersader
Berichten: 639
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 15:44

Re: Ontbrekende delen A46

Bericht door Ehuls » di 06 okt 2009, 23:34

Kom hier regelmatig, nooit gesnapt dat ze dat al niet veel eerder aangelegd hebben. Elke winter weer die dikke rij auto's door die dorpjes heen, daar kan toch niemand blij van worden. Ja, de lokale tankstations misschien.. Gaat samen met die rondweg om Olsberg heen echt een kwartier reistijd naar Winterberg schelen.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Ontbrekende delen A46

Bericht door SnarfFlevoland » wo 07 okt 2009, 23:06

Chris schreef:In de Harz zijn we ook eens wezen skiëen, in Sankt Andreasberg. Toch is daar het ski-toerisme wat minder ontwikkeld dan het Sauerland.
Het ski-toerisme is in de Harz inderdaad veel minder ontwikkeld. Dat is opzich ook erg fijn, omdat het daar niet zo druk is. Hahnenklee en Braunlage hebben ook een geweldig skigebied. Bij Hahnenklee is het wat op kleinschalig gebied, maar de Wurmberg in Braunlage is echt groot. Overigens heb je in de Harz algemeen wat stijlere pistes, als in het Sauerland. Dat neemt niet weg dat je in het Sauerland ook leuk kan skiën, alleen vind ik de helling in Winterberg niet echt stijl en het is er soms vies druk. Geef mij dan maar Willingen. Zeker nu met die nieuwe gondelbaan...
Via de N35-A30-A33 is het maar een paar kilometer langer, maar je moet wel 130 kilometer binnendoor rijden*,
Maar vanuit Flevoland kan je prima via Apeldoorn (net zo snel als via de N35), dus dan heb je alweer 50 kilometer minder binnendoor te rijden. ;) Opzich zijn verder die B-wegen heel goed uitgebouwd en deels autoweg.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Ontbrekende delen A46

Bericht door duikgek89 » do 08 okt 2009, 2:06

Van ons af is het wel om via de B480 naar Winterberg. Hier de A73/A77/BAB57 op en daarna de BAB42. Dan ben je met 1,5 uur bij Dortmundt en op een heel rustig moment kan het waarschijnlijk nog wat vlotter. Daarna stukje A44 en de A46 en dan ben je er zo. Het kan van hieraf nooit sneller zijn om via de A44 naar de B480 te rijden...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Ontbrekende delen A46

Bericht door Chris » do 08 okt 2009, 9:15

duikgek89 schreef:Het kan van hieraf nooit sneller zijn om via de A44 naar de B480 te rijden...
Wel als de wachttijd voor Bestwig 1 uur is...

Wat we ook wel eens deden was bij Erwitte/Anröchte eraf gaan en dan via de B55 en B516 naar Brilon. Die route gaat niet door dorpjes of plaatsen.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Ontbrekende delen A46

Bericht door SnarfFlevoland » za 28 aug 2010, 23:59

Omdat ik toch in Wickede zat, heb ik donderdag_avond wat tijd vrij gemaakt om even richting Brilon te rijden. Aan het einde van de snelweg bij Bestwig is men al druk bezig en is de afrit geen scherpe 90-graden_bocht meer, maar een afslag, regelt door verkeerslichten! Bij deze 90-graden_bocht heb ik mijn auto even langs de kant van de weg gezet, om wat foto's te kunnen maken.

Verder was het stuk tussen Meschede en Bestwig geheel een baustelle, want vanaf Meschede was al maar één rijstrook beschikbaar. Deze wegwerkzaamheden tussen Meschede en Bestwig duren tot november 2010.

Hierbij zoals gezegd enkele foto's van de Baustelle bij afrit Bestwig, waar vroeger dus die 90-graden_bocht was.

Afbeelding
Verkeerslichten bij de 'beruchte' scherpe bocht. Hier wordt nu een nieuw viaduct gebouwd voor de toekomstige A46. Ook zijn er verkeerslichten geplaatst. Deze gaan steeds spontaan op rood, terwijl er helemaal geen verkeer aankomt. Gelukkig gaat ie ook weer spontaan op groen. Bouwverkeer mag hier ook rechts afslaan.

Afbeelding
Uiteraard hoort bij een baustelle het wel bekende "Wir bauen für Sie" bord. Openingsjaar staat er niet op. Dat zal wel 2016 worden. Als je goed kijkt op de foto is het te zien, dat op het bord ooit andere letters hebben gestaan.

Afbeelding
Ausfahrt Bestwig gezien in de richting van Meschede.

Afbeelding
Komend vanuit Meschede krijgt men dit bord te zien bij het einde van de A46. Als je hier rechtdoor rijdt, ga je zo een speciale nieuwe weg op voor het werkverkeer tussen Bestwig en Nuttlar.

Afbeelding
En hier is dan die speciale werkverkeersweg die gebruikt wordt om materialen over het toekomstige tracé van de A46 te kunnen vervoeren.

De aankomende tijd zal ik er nog wel een aantal keren (voor plezier) langs komen. Eventueel dan ook eens de wegwerkzaamheden aan de kant van Nuttlar fotograferen. 8-)
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Ehuls
verkeersader
Berichten: 639
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 15:44

Re: Ontbrekende delen A46

Bericht door Ehuls » zo 29 aug 2010, 5:39

Ja, dit stuk A46 gaat helaas nog wel een aantal jaar duren, maar de aansluitende B480n om Olsberg gaat deze herfst wel eindelijk open.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Ontbrekende delen A46

Bericht door SnarfFlevoland » zo 03 okt 2010, 21:37

SnarfFlevoland schreef:
vynkce schreef:De komst van het stuk tussen Iserlohn en Arnsberg lijkt ook redelijk zeker. De aanleg zit nog wel in de studiefase. Het gaat om in totaal 19,3km nieuwe snelweg. De kosten worden geschat op € 253,1 miljoen. Een datum waarop de werkzaamheden zouden beginnen is nog niet bekend, het is wel de bedoeling dat tegen 2023 alles klaar is.
Ook erg mooi dat dit stuk zal worden aangelegd. Jammer dat de weg waarschijnlijk pas in 2023 open zal zijn. Dat duurt nog een hele poos! Maar beter laat dan nooit!
Hier ben ik toch wel even drastisch van mening veranderd. Deze snelweg loopt precies door een erg mooi (beschermd) natuurgebied (Naturpark Hommert en Naturpark Vosswinkel) en zal ook vlakbij dorpen (zoals Menden) gaan lopen en daardoor de nodige geluidsoverlast veroorzaken. Daarbij is die snelweg verbinding eigenlijk helemaal niet noodzakelijk. Ik merk goed dat het verkeer wat nu nog over de B7 rijdt tussen Hemer en Neheim te beperkt is voor een compleet nieuwe snelweg. Laten ze het geld maar aan belangrijkere projecten besteden... Want één ding staat sowieso vast: Het is een heel dúúr project!

Naar mijn idee is dit project meer bedoelt om de A46 'compleet' te maken. Eigenlijk is dat totaal overbodig en ik merk hier dat er letterlijk héél veel mensen tegen zijn. Uiteraard is er ook een bepaalde groep voor, maar dat is toch niet te rijmen met het aantal mensen dat tegen is. Daarbij is het ook nog helemaal niet zeker of dit traject er wel daadwerkelijk komt. Dát er ooit een verbinding tussen Hemer en de A46 komt is wellicht wel realistisch, maar niet zoals het nu gepland is.

Daarbij zou de A46 vanuit Hemer eerst helemaal naar het noord-oosten lopen om vervolgens bij het nog te bouwen Dreieck Neheim weer naar het zuid-oosten te lopen. Daarbij zal de 'nieuwe' A46 vooral gebruikt worden door het verkeer dat vanuit Iserlohn richting Kassel gaat en dus niét richting Brilon.

Overigens het huidige geplande Dreieck Neheim ligt zo ver ten noorden van Nehiem dat je het wellicht beter Hünningen kan noemen, omdat ter hoogte van daar het nieuwe knooppunt gebouwd zou moeten worden.

In ieder geval zijn er ook nog studies om de nieuwe A46 zuidelijker te gaan bouwen. Persoonlijk lijkt me een varriant ten zuiden van Vosswinkel dan sowieso beter omdat dan Naturpark Vosswinkel en de daarbij behorende dorpjes niet gehinderd zullen worden. Dan zou tussen Neheim en Neheim-Süd de 'nieuwe' A46 weer aangesloten kunnen worden op het huidige traject.

Al met al is eigenlijk de verbinding niet nodig, laat staan voor enig belang van transit verkeer. De snelweg zou puur en alleen interessant zijn voor de steden Iserlohn, Hemer, Neheim en Arnsberg.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Ontbrekende delen A46

Bericht door Chris » zo 03 okt 2010, 21:45

Hier ben ik toch wel even drastisch van mening veranderd. Deze snelweg loopt precies door een erg mooi (beschermd) natuurgebied (Naturpark Hommert en Naturpark Vosswinkel) en zal ook vlakbij dorpen (zoals Menden) gaan lopen en daardoor de nodige geluidsoverlast veroorzaken.
De A46 komt grotendeels in een tunnel te liggen.
De daarbij eigenlijk helemaal niet noodzakelijk. Ik merk goed dat het verkeer wat nu nog over de B7 rijdt tussen Hemer en Neheim te beperkt is voor een compleet nieuwe snelweg.
Dat kan je op basis van het huidige verkeer op de B7 absoluut niet inschatten. De completering van de A46 zal voor een wijziging zorgen in de routering van het verkeer ten oosten van Dortmund, voornamelijk wat nu via de A1 en A44 naar Meschede rijdt. Met name omdat de A44 de komende jaren fors drukker zal gaan worden (met vrachtverkeer vooral). Ik weet niet wat jij "te beperkt" noemt, maar op de B7 rijden tussen Hemer en Menden 20.000 voertuigen per etmaal. Daarna splitst het verkeer zich via de B7 en L537, samen goed voor pak 'm beet 15.000 voertuigen.

Daarnaast moeten we niet vergeten dat de A46 nog twee grote steden bedient; Iserlohn (95.000 inwoners) en Hagen (190.000 inwoners). Menden is met 56.000 inwoners ook niet bepaald een dorp.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Ontbrekende delen A46

Bericht door SnarfFlevoland » zo 03 okt 2010, 21:57

Chris schreef:De A46 komt grotendeels in een tunnel te liggen.
Maar dus niét bij Naturpark Vosswinkel!
Chris schreef:De completering van de A46 zal voor een wijziging zorgen in de routering van het verkeer ten oosten van Dortmund, voornamelijk wat nu via de A1 en A44 naar Meschede rijdt.
Het verkeer dat nu van de A45 richting de A46 naar Meschede moet is toch wel héél erg weinig. Daarbij zou de A44 zelf ook al uitgebouwd worden tussen Kreuz Dortmund/Unna en Kreuz Werl. Zoals ik al zei, die verbinding zal vooral interessant zijn voor verkeer vanuit Iserlohn richting Kassel.
Chris schreef:Met name omdat de A44 de komende jaren fors drukker zal gaan worden (met vrachtverkeer vooral).
Hoezo drukker?!?
Chris schreef:Daarnaast moeten we niet vergeten dat de A46 nog twee grote steden bedient; Iserlohn (95.000 inwoners) en Hagen (190.000 inwoners). Menden is met 56.000 inwoners ook niet bepaald een dorp.
Voor Menden zou een A443 veel meer interessant zijn en zou daardoor een betere ontsluiting hebben met Dortmund, Unna én Kassel. Als de A44 toch wel naar 2x3 uitgebouwd gaat worden zie ik daar geen problemen in.
Chris schreef:Ik weet niet wat jij "te beperkt" noemt, maar op de B7 rijden tussen Hemer en Menden 20.000 voertuigen per etmaal.
De B7 van Hemer naar Menden is inderdaad een goed bereden traject, maar zeker nog niet zo druk te noemen dat men daar een snelweg nodig heeft. Voorbij Menden is de B7 haast uitgestorven richting Neheim. Dan zou een A46 (of nog beter een uitgebouwde B7) wellicht tot Menden nog van enig nut zijn, maar verder zeker niet. Dan zie ik eerder het nut van een A443 in, waar men hier ook weer over discussieert.

Verder is vooral de nieuwe passage van de A46 over het rustgebied Ruhrtal een zwaar punt. Daar zou een laag dalviaduct komen, wat het landschap en vooral ook de rust ernstig zal verstoren. Daarbij zou in het dalviaduct ook al fly-overs gebouwd moeten worden voor het Dreieck Neheim. Een zuidelijkere varriant van de A46 ten zuiden van Vosswinkel zou deze problemen geheel kunnen wegnemen.

Verder is de A46 bij Iserlohn sowieso nooit echt druk. De A46 bij Neheim eveneens ook niet. Een gewone uitgebouwde B7 tussen Hemer en Neheim zou ook al voldoende zijn denk ik. Een veel betere en goedkopere oplossing. Desnoods maak je dan voor Hemer en Menden een Ortsumfahrung.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Ontbrekende delen A46

Bericht door Chris » zo 03 okt 2010, 22:03

Hoezo drukker?!?
Met de completering van de A44 tussen Kassel en Eisenach zal er een wijziging gaan plaatsvinden van vrachtverkeer vanuit Polen richting de Ruhr en de mainports in de Benelux, namelijk vanaf de A2 zal er meer naar de A4/A44 en A38 gaan. Dit komt nog boven op de autonome groei die in dit gebied groot is door de opkomende economiëen van Polen, Tsjechië en Slowakije waar we nu nog maar het topje van de ijsberg gezien van hebben.
Dan zou een A46 (of nog beter een uitgebouwde B7) wellicht tot Menden nog van enig nut zijn, maar verder zeker niet.
Je gaat dan voor hoge kosten de A46 doortrekken tot Menden, om vervolgens de laatste 9 kilometer maar te laten zitten? Dat is ook niet verstandig.

Overigens, de indruk die iemand heeft van een weg zegt mij niks, want die is subjectief en niet allesomvattend, maar slechts een momentopname. Als modelberekeningen en verkeerstellingen anders uitwijzen, gaat dat bij mij toch echt voor.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Ontbrekende delen A46

Bericht door Pino » zo 03 okt 2010, 23:32

Chris schreef:Met de completering van de A44 tussen Kassel en Eisenach zal er een wijziging gaan plaatsvinden van vrachtverkeer vanuit Polen richting de Ruhr en de mainports in de Benelux, namelijk vanaf de A2 zal er meer naar de A4/A44 en A38 gaan. Dit komt nog boven op de autonome groei die in dit gebied groot is door de opkomende economieën van Polen, Tsjechië en Slowakije waar we nu nog maar het topje van de ijsberg gezien van hebben.
Met de complete A38 zou je die wijziging nu al verwachten. De meest directe route vanaf het Ruhrgebiet naar de gebieden die je noemt loopt nu al via de A44 en de A38. De leegte op met name de A38 laat echter zien dat er nog heel wat groei in de Midden-Europese economieën moet komen alvorens Duitse wegen dichtslibben door die groei. Completering van de A46 ten oosten van Dortmund moet in mijn optiek dan ook worden gerechtvaardigd door de omvang van het regionale verkeer, niet door een mogelijke groei in het verkeer naar Midden-Europa.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Ontbrekende delen A46

Bericht door Chris » zo 03 okt 2010, 23:37

Ik doelde ook op de toename van het verkeer op de A44, niet de A46, vanwege verkeer uit Centraal-Europa. Dortmund - Werl zit nu al aardig vol, en het zou fijn zijn als je daar een boel regionaal verkeer kwijt bent aan de A46. Overigens is het laatste deel van de A38 pas een jaar geleden opengesteld. Het wordt ook interessant als in Polen de S8 wordt opgeleverd, zodat ook vanuit Warschau en omgeving de zuidelijke route interessant wordt, in plaats van alleen uit Zuid-Polen.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Ontbrekende delen A46

Bericht door Pino » zo 03 okt 2010, 23:43

Dat je het over de A44 had, was mij duidelijk. Maar het verandert mijn punt niet dat de impact van het verkeer naar Centraal Europa op de A44 vrij gering is. De A38 bewijst dat je met verkeer naar Centraal Europa geen wegen vol krijgt. Omdat het zwaartepunt van de Poolse industrie in het zuiden ligt (en niet bij Warschau) verwacht ik ook geen hele grote impact van een complete Poolse S8.

Dat alles staat uiteraard volledig los van de vraag of een gecompleteerde A46 nodig is als ontlasting van de A44. Ik denk alleen dat je daarvoor veel meer op regionaal niveau moet kijken dan naar een mogelijke toename van verkeer op de A44 door de link met Centraal Europa. Op basis van die regionale analyse kan dan ook worden vastgesteld of verbreding van de tweebaans A44 tussen Dortmund en Werl wellicht de voorkeur verdient boven een nieuwe A46.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Ontbrekende delen A46

Bericht door SnarfFlevoland » ma 04 okt 2010, 20:13

Pino schreef:Ik denk alleen dat je daarvoor veel meer op regionaal niveau moet kijken dan naar een mogelijke toename van verkeer op de A44 door de link met Centraal Europa. Op basis van die regionale analyse kan dan ook worden vastgesteld of verbreding van de tweebaans A44 tussen Dortmund en Werl wellicht de voorkeur verdient boven een nieuwe A46.
Persoonlijk denk ik dat je deze situatie hiermee heel goed formuleert. De A44 is vooral druk bereden door het (inter) regionaal verkeer. Het aantal daadwerkelijke internationale (vracht)verkeer is denk ik een heel stuk minder. Daarbij denk ik persoonlijk dat voor veel vrachtwagenchauffeurs de A2 route nog steeds veruit het meest bekend is en desondanks het A44-A7-A38 alternatief toch interessant blijft.
Chris schreef:Overigens, de indruk die iemand heeft van een weg zegt mij niks, want die is subjectief en niet allesomvattend, maar slechts een momentopname. Als modelberekeningen en verkeerstellingen anders uitwijzen, gaat dat bij mij toch echt voor.
Toegegeven ik weet niet van statistieken, maar persoonlijk vind ik dat je niet blind moet staren op statistieken. Ken je niet de bekende uitspraak? Neem het niet te letterlijk in het verband... :P

You have lies.
You have big lies.
And you have statistics.


Zolang de verkeerssituatie niet uit de hand loopt is er geen probleem. Hoe vaak file staat er op de B7? Hierop zul je in veruit de meestal gevallen een nul op het rekest krijgen. Zelf heb ik al diverse malen in de avond spits over die B7 gereden, en met mij vele andere bekenden en collega's van mij. Allemaal zeggen ze één voor één dat een snelweg zeker niet noodzakelijk is. Uiteraard, er zijn wegen die sneller rijden, maar een autosnelweg is toch wel even super overdreven. Zoals ik al zei is een uitgebouwde B7 best een goede optie. Maar een complete autosnelweg is een beetje heel erg overdreven. Zeker omdat het zoveel geld kost en heel veel natuurgebieden en dorpen de rust drastisch zal verstoren, desondanks de tunnels bij Menden.

Zoals gezegd ben ik niet geheel tegen een A46, maar wel zoals de plannen nu zijn. Zeker ook omdat ik hier nu woon, en het idee krijg wat er precies gaande is. Als buitenstaander kan je heel snel makkelijk denken: "Ach bouw die snelweg maar lekker!", maar nu begrijp ik echt wat de mensen bezielt die er fel op tegen zijn en daarmee ben ik het ook erg met ze eens. Verder is de A46 gewoon een veel te duur project en is het niet waard voor het verkeer wat er straks gebruik van zou maken.

Uiteraard is de studiefase nog lang niet klaar. De noordelijke variant van de nieuw te bouwen A46 is op dit moment nu zo min of meer de 'definitieve' versie. Toch is dit voor de natuur en de dorpen de aller slechtste oplossing. Daarbij moeten hele dure dalviaducten en fly-overs gebouwd worden bij het Dreieck Neheim, wat eigenlijk veel te noordelijk van Neheim ligt. Daarbij zou bij deze oplossing de A46 helemaal richting noorden gaan, om vervolgens bij Dreieck Neheim weer naar het zuiden af te zakken. Je zou dan beter de huidige A445 kunnen omnummeren in A46 en de huidige A46 naar A445 (o A47).

De zuidelijkere varriant (die ook zo in autobahnatlas-online.de vermeld staat) is veel beter. Deze loopt niet precies door het beschermde Ruhrtal en houdt verschillende dorpen mis. Ook het dorp Vosswinkel zou beter van de snelweg kunnen proviteren en zo niet alleen de lasten ervan te hebben, maar ook de lusten, door bijv. twee eigen afritten. Doordat de A46 zuidelijk van Vosswinkel zou gaan lopen hoeft daarbij de snelweg niet een stuk van het dorp te doorsnijden. Daarbij zou de route van de A46 veel logischer zijn, omdat dan vanuit Neheim de A46 niet in een noordelijke punt loopt. Daarbij is de genoemde 'zuidelijkere' variant ooit ook de originele planning geweest van de A46.

Kortom, er is nog veel aan de weg te doen. Maar bovenal staat één ding vast: Er is absoluut nog niks zeker over deze verbinding. Het starten van de bouw in 2015 en het openen in 2023 is puur en alleen een 'droom' datum van de voorstanders van deze snelweg. Echter door zoveel tegenstand en druk om te zoeken naar alternatieven zou de bouw nog wel eens flink kunnen oplopen, zoals bijv. de S18 over het Rijndal tussen Zwitserland en Oostenrijk. Die had er ook al jaren lang moeten liggen...

Voor meer informatie klik hier, om te zien hoe de noordelijke variant precies zou moeten gaan lopen.
Laatst gewijzigd door SnarfFlevoland op ma 04 okt 2010, 20:20, 3 keer totaal gewijzigd.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Ontbrekende delen A46

Bericht door Chris » ma 04 okt 2010, 20:15

Toegegeven ik weet niet van statistieken, maar persoonlijk vind ik dat je niet blind moet staren op statistieken. Ken je niet de bekende uitspraak? Neem het niet te letterlijk in het verband... :P

You have lies.
You have big lies.
And you have statistics.
Die is bekend, en natuurlijk altijd makkelijk te gebruiken als de statistieken je niet aan staan, maar zo werkt het niet. Landen worden niet gebouwd op natte-vingerwerk (alhoewel: soms wel, denk aan railprojecten).

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Ontbrekende delen A46

Bericht door SnarfFlevoland » ma 04 okt 2010, 20:30

Chris schreef:Die is bekend, en natuurlijk altijd makkelijk te gebruiken als de statistieken je niet aan staan, maar zo werkt het niet. Landen worden niet gebouwd op natte-vingerwerk
Dat begrijp ik ook wel, maar het gaat erom wat is 20.000 voertuigen op een brede Bundestrasse? Is een 2x2 snelweg noodzakelijk? Persoonlijk denk ik van niet. Wat natuurlijk je niet meteen kan zien is hoe die 20.000 voertuigen zich verdelen over de dag en of er iets voor een flessenhals zorgt. De A46 bij Autobahnende Hemer is wel min of meer een zeer korte flessenhals (alleen tijdens spitspieken), maar daarna kan men gewoon de max. snelheden van de B7 blijven rijden. Desondanks die 20.000 voertuigen valt dan aardig mee. Overigens op de B7 richting Neheim bij Vosswinkel rijden er nog maar 8.000 voertuigen per etmaal. Een snelweg zou daar al helemaal belachelijk zijn. We hoeven niet overal een soort 'Winterspelt' effect te krijgen.

Maar goed wat zou jij ervan denken als er een autosnelweg achter je huis wordt gebouwd? Of wat zou je ervan vinden dat een snelweg door je favoriete rustig stukje natuur gaat lopen, vlakbij je huis, waar je heerlijk kan fietsen en/of de hond kan uitlaten en tot rust komen. Zou je daar super op zitten te wachten? En zeker als je bedenkt dat die te bouwen snelweg geen eens van zo'n groot belang is?
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Ontbrekende delen A46

Bericht door Chris » ma 04 okt 2010, 20:49

^^ 20.000 voertuigen op een enkelbaans weg is hardstikke veel, te vergelijken met bijvoorbeeld de N35 ten zuiden van Zwolle, of de N50 bij Kampen. Dat geeft naast problemen met de doorstroming, ook verkeersveiligheidsproblemen. 20.000 is in de praktijk ongeveer de maximumcapaciteit van een enkelbaans weg.
Maar goed wat zou jij ervan denken als er een autosnelweg achter je huis wordt gebouwd? Of wat zou je ervan vinden dat een snelweg door je favoriete rustig stukje natuur gaat lopen, vlakbij je huis, waar je heerlijk kan fietsen en/of de hond kan uitlaten en tot rust komen. Zou je daar super op zitten te wachten? En zeker als je bedenkt dat die te bouwen snelweg geen eens van zo'n groot belang is?
Dat zijn natuurlijk de standaard argumenten tegen de bouw van de snelweg. Overal waar gebouwd wordt wonen wel mensen in de buurt, of laten mensen hun hond uit, of wandelen in de bossen, etcetera. Als je zo gaat redeneren kan je nooit wat bouwen. Feit blijft dat de Duitsers de A46 rendabel achten, anders zouden ze deze niet willen bouwen. En het is niet alsof Duitsland tegenwoordig het lichtend pad is met snelwegbouw zoals bijvoorbeeld in Spanje of Portugal.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Ontbrekende delen A46

Bericht door SnarfFlevoland » vr 03 dec 2010, 18:15

Morgen is het hier skitime... Ben benieuwd of er nog wat vertraging is op de A46... Ach en anders zijn er tal van alternatieve routes die niks om zijn. De wegwerkzaamheden op de A46 tussen Meschede en Bestwig zijn overigens gereed.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Ontbrekende delen A46

Bericht door SnarfFlevoland » ma 10 jan 2011, 12:11

In Brilon is er inmiddels deels nieuwe bewegwijzering geplaatst en ik moet zeggen dat het nogal komisch is.

Vanuit Dortmund wordt Brilon over de A445 en de A46 aangegeven. Echter vanuit Brilon staat Dortmund nu over de B480-B516-B55 aangegeven. Dan kom je bij AS Erwitte/Anröchte de A44 op. Verder staat de A46 in Brilon wel altijd nog aangegeven, maar heeft nu Arnsberg nog als enigste doel. Dat wekt dus in Brilon de indruk dat Arnsberg het einde van de wereld is. Verder staat in Brilon de A33 en A44 ook aangegeven met de bestemmignen Paderborn en Kassel.

Opzich is de B480-B516-B55 geen rare route richting Dortmund, maar wel komisch aangezien over een paar jaar de A46 nog verder is uitgebouwd richting Brilon. Dan kunnen ze geloof ik op de A445-A46 beter het hoofddoel 'Brilon' vervangen met 'Winterberg'. Want om eerlijk te zijn rijden de mensen die in Brilon wonen ook veelal via AS Erwitte/Anröchte of AK Wünnenberg-Haaren en niét via Arnsberg.

Laatst heb ik ook maar eens de B480 vanuit AK Wünnenberg-Haaren richting Brilon uitgeprobeerd. Eigenlijk een hele optimale en snelle Bundestrasse route. Er is slechts één verkeerslicht in Bad Wünnenberg (die standaard op groen blijft staan voor de B480) en voor de rest kan men bijna (op een enkel dorpje of scherpe bocht na) de gehele B480 met 100 km/h uitrijden, zonder veel terug te hoeven naar 70 km/h. Héérlijk! Eigenlijk is de route over AK Wünnenberg-Haaren nog veel relaxter als via AS Erwitte/Anröchte, maar uiteraard wel een stukje langer. Qua tijd maken beide routes niks met elkaar uit.

Voor wintersporters richting Willingen is denk ik dan ook de route via AS Erwitte/Anröchte de meest beste keuze en dan heb je ook geen last van files in de drukke weekenden. Toch rijdt iedereen van/naar Willingen nog altijd stug via de A46.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Ontbrekende delen A46

Bericht door Chris » ma 10 jan 2011, 12:13

Echter vanuit Brilon staat Dortmund nu over de B480-B516-B55 aangegeven. Dan kom je bij AS Erwitte/Anröchte de A44 op.
Dat is de old-school route toen de A46 bij Arnsberg en Meschede nog ontbrekende schakels had. Ik weet dat mijn ouders in de jaren 90 ook altijd via Erwitte/Anröchte reden.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Ontbrekende delen A46

Bericht door SnarfFlevoland » wo 19 jan 2011, 9:55

Gisteren heb ik nog die old-school route weer naar Brilon gereden en die ging zelfs sneller dan via de A445-A46-B7. Wanneer de A46 tot voorbij Nuttlar is aangelegd zal waarschijnlijk toch wel de A445-A46 sneller zijn, omdat je dan de plaatsen Nuttlar, Bestwig en Velmede links kan laten liggen. Ik kan me goed voorstellen dat Dortmund in Brilon via de B516-B55-A44 staat aangegeven. De B7 is in Nuttlar, Bestwig en Velmede toch al genoeg belast en de B516 is breed uitgebouwd en ook in spits tijden heerlijk rustig.

Ik snap ook totaal niet waarom ook alle Willingen gangers altijd maar voor die A46 kiezen. Ik noem het vanaf nu zelfkastijding! :lol: Zelfs staat er nota bene op de website van de Ettelsberg Seilbahn deze route aangegeven.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [D][A046] Ontbrekende delen A46

Bericht door captain007 » za 07 mei 2011, 19:31

Gisteren en vorige week zaterdag ben ik nog bij deze afrit aan het einde van de A46 geweest en het ziet er nog steeds hetzelfde uit behalve dat er nu aan de linkerkant wat grond is opgehoogd voor zover ik het kon zien. Verderop vinden bovendien nog Talbrücke arbeiten plaats die nog een tijdje duren, waardoor de weg de laatste 3 kilometer tijdelijk 1+1 is. Hoe het verderop opschiet met de bouw van deze weg kon ik niet zien, aangezien je vanuit de plaatsen Velmede en Bestwig vanaf de B7 weinig kan zien. Wat wel een mooie weg is geworden is de B480n wat aardig opschiet, alleen wordt dat dus teniet gedaan door de vertraging die je in Bestwig en Velmede oploopt. Zowieso is het in dat deel van Sauerland een beetje hopeloos qua oost-west wegen, dat zijn voornamelijk smalle L wegen die vaak erg slecht qua wegdek zijn (in ieder geval in de omgeving van Winterberg en Siedlinghausen).

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D][A046] Ontbrekende delen A46

Bericht door SnarfFlevoland » za 07 mei 2011, 21:22

captain007 schreef:Gisteren en vorige week zaterdag ben ik nog bij deze afrit aan het einde van de A46 geweest en het ziet er nog steeds hetzelfde uit behalve dat er nu aan de linkerkant wat grond is opgehoogd voor zover ik het kon zien.
Bij afrit Bestwig is er ook al een viaduct gebouwd over de toevoerweg. Voor de rest is er inderdaad nog weinig te zien van de wegwerkzaamheden. Ten noorden van Nuttlar kan je al wel duidelijk zien dat er funderingen staan voor de nieuwe en hoogste dalbrug van Nordrhein-Westfalen.
captain007 schreef:Wat wel een mooie weg is geworden is de B480n wat aardig opschiet, alleen wordt dat dus teniet gedaan door de vertraging die je in Bestwig en Velmede oploopt.
Het grappige is dat Bigge en Olsberg nog steeds erg druk is, wanneer je door de dorpjes heen rijdt. De B480n heeft nu al (naar mijn mening) een hoge toegevoegde waarde aan de versnelling van het verkeer van en naar Winterberg. Verraderlijk is het overigens dat Willingen van de wegwijzers vanuit het noorden in Olsberg zijn verdwenen. Ze willen je dwingen om via de bypass van Olsberg te rijden óf via Brilon.
captain007 schreef:Zowieso is het in dat deel van Sauerland een beetje hopeloos qua oost-west wegen, dat zijn voornamelijk smalle L wegen die vaak erg slecht qua wegdek zijn (in ieder geval in de omgeving van Winterberg en Siedlinghausen).
Inderdaad zijn de L en K-wegen in het Sauerland buiten gewoon slecht. Eigenlijk kun je het beste zoveel mogelijk Bundestraße rijden. De vaste aanrader is om de 'old-school' route te volgen via AS Erwitte/Anröchte (A44) om vervolgens bij Brilon het Sauerland in te gaan. Altijd rustig en wegen van goede kwaliteit. Persoonlijk rij ik altijd wel L-wegen, maar daar moet je maar ook mee kunnen leven. Ik ben inmiddels wel wat gewend geworden wat slecht wegdek betreft. :lol:

Eigenlijk ben ik benieuwd wat er precies gaat gebeuren wanneer de A46 tot voorbij Nuttlar in 2016 gereed is. Zou Brilon vervangen worden als hoofddoel met Winterberg?! Of zou Dortmund dan in Brilon weer over de A46 worden aangegeven? De huidige situatie bevalt me eigenlijk helemaal niet. Men kan naar mijn inzicht veel beter het doel Brilon op de A46 vervangen door Winterberg en Brilon altijd via AS Erwitte/Anröchte aangeven, zoals nu al vanuit Brilon gedaan wordt. Om nu Dortmund-Brilon over de A44-A445-A46 aan te geven en Brilon-Dortmund over B480-B516-B55-A44 is erg raar en onwenselijk.

De A46 zal straks voorbij Nuttlar definitief ten einde komen. Hier komt de 'splitsing' tussen de twee hoofdstromen. Het merendeel gaat over de B480 verder richting Winterberg en het andere verkeer gaat over de B7(n) richting Brilon. De A46 zou dan als B7n vanaf de splitsing met Winterberg verder gebouwd worden, zodat diverse dorpjes als Antfeld en Altenbüren worden ontlast van het doorgaande verkeer.

Het CDU doet op het ogenblik goede zaken in het Sauerland, want dat is op het ogenblik de enigste partij die zich echt sterk maakt voor nieuwe wegen en een beter wegdek.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D][A046] Ontbrekende delen A46

Bericht door SnarfFlevoland » za 06 aug 2011, 13:52

Naar alle waarschijnlijkheid zal de A46 tussen Menden en Neheim niet verder gebouwd worden. De redenen daarvoor zijn de waardevolle natuur, gebrek aan verkeer op de huidige B7 tussen Menden en Neheim én dat er een grote angst bestaat dat de complete verkeersstroom zich anders gaat ontwikkelen, waardoor aanzienlijk meer verkeer door het Märkischer Kreis en Sauerland zal gaan rijden. Men is bang dat de A46 gebruikt zal gaan worden als Ruhrgebied-bypass.

Daar staat tegenover dat de A46 tussen Hemer en Menden nog volop in de planning staat. Veel Mendenaren zijn bang dat de situatie van Hemer zich naar Menden verschuift, maar dat zal volgens vele tegenstanders en experts niet anders worden bij een complete verlenging tot Neheim. Menden is immers het grote eindpunt voor 3/4 van al het verkeer dat vanuit Hemer komt. Bovendien gaat verkeer vanuit Iserlohn richting Neheim al jaar en dag tot Menden niet over de B7, maar over de aangegeven Landesstraßenroute (via afrit Iserlohn-Seilersee). Dat betekent dus kort gezegd dat bijna al het verkeer dat op het einde van de A46 bij Hemer vast staat alleen bedoeld is voor Hemer en Menden zelf. Bovendien heeft bijna al het verkeer op de B7 tussen Hemer en Menden als eindbestemming Menden (en andersom bestemming A46).

Voor de tegenstanders gaat het nog niet ver genoeg. Zij pleiten voor een definitieve verbranding van het hele A46-project. De A46 zou dan een veel te duur alternatief zijn om Hemer te ontlasten. Een betere optie zou een eenvoudige B7n-bypass zijn om Hemer heen. Voorstanders pleiten echter ervoor dat alsnog de drukte chaos niet is opgelost.

Persoonlijk denk ik dat de bouw van de A46 tot Menden heel rechtvaardig en realistisch is. Een soort compromis tussen de voor- en tegenstanders. Veruit de meeste Mendenaren zullen denk ik ook wel blij zijn met de snelweg. Op mijn werk in ieder geval wel. De B7 tussen Hemer en Menden is toch wel druk genoeg om een snelweg te kunnen veroorloven. Bovendien lopen er serieuze planningen om de B233 en de B516 vanaf de A44 uit te bouwen als ongelijkvloerse autoweg tot Menden. Op die manier wordt de stad vanuit twee kanten goed ontsloten.

Een snelweg tussen Menden en Neheim is verder totaal overbodig. Er is veel te weinig verkeer en het loopt inderdaad door een mooi en groot (beschermd) natuurgebied dat jarenlang goed onderhouden is.

Wat er dan met de A46 tussen Neheim en Brilon gebeurd is me een raadsel. Volgens mij kunnen ze die snelweg beter omnummeren naar A445. En als zo'n lang nummer niet bevalt kan men altijd nog de zaak omnummeren naar A47. Dat nummer is immers toch nog vrij uit het verleden, omdat de snelweg van Bielefeld over Lippstadt naar Meschede nooit is gebouwd. De afritnummering loopt al door vanaf de A445 naar de A46... dus klaar is kees. In ieder geval blijft de huidige overgang van A445 naar A46 altijd nog heel vreemd, onlogisch en onwenselijk. Vooral als de snelweg tussen Menden en Neheim toch niet wordt gebouwd zou je dat beter een gezamenlijk nummer kunnen geven.

Wie hierover meer achtergrondinformatie wil lezen kan zich op derwesten.de zich helemaal uitleven.

Het is omdat dit onderwerp voor mij vlakbij afspeelt en wekelijks in de krant voorbij komt, anders is dit een lang niet zo'n interessante weg. Nederlanders zullen waarschijnlijk hier niet tot nauwelijks langskomen. Nu kan echter dit als een leuk voorbeeld dienen voor de rest van de Duitse 'Lückenschlusse'. Ze kunnen wel hard roepen dat ze snelwegen compleet willen maken, maar ondertussen gaat er weer van alles fout, wat natuurlijk niet op algemene websites wordt genoemd. Dus in het vervolg bekijk ik andere planningen van een Lückenschluß ook met een korreltje zout.
Laatst gewijzigd door mavas op zo 07 aug 2011, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: spel- en tikfouten verbeterd. Mvg forumteam
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D][A046] Ontbrekende delen A46

Bericht door SnarfFlevoland » do 13 okt 2011, 23:43

Het is laatst duidelijk geworden dat de planningen rond de A46 tussen Menden en Neheim definitief worden neergelegd. De A46 tussen Hemer en Menden blijft echter nog in Vordringlichen Bedarf (VB). Er is echter nog geen geld beschikbaar gesteld voor dit stuk. In het "Bundesverkehrswegeplan" van 2015 staat de A46 ook niet vermeld. Dit betekend dus (voorlopig) een streep door de geplande Lückenschluß.
Bedarfsplanmaßnahmen des Bundes (mbv.nrw.de) schreef:A 46 AS Hemer (B 7) bis Menden (B 515): Die existierende Linienbestimmung wird geteilt. Die Planung wird auf Teillinie Hemer bis Menden fortgesetzt. Parallel zur Planung findet eine Netzuntersuchung statt, insbesondere auch um bei Menden den optimalen Punkt zur Einbindung in das Netz zu finden.

A 46 Menden (B 515) bis Arnsberg/Neheim (A 445): Die existierende Linienbestimmung wird geteilt. Die Linie für Menden bis Arnsberg/Neheim wird aufgehoben. Die Planung wird ruhend gestellt. Für den Fall, dass in Zukunft die Planung wieder aufzunehmen ist, ist zuvor eine Prüfung der Nullvariante mit Untersuchung alternativer Netzlösungen unter Beteiligung des MKULNV durchzuführen.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Plaats reactie