[D][A060][E042] [VIDEO] Verviers-St Vith-Bitburg-Wittlich

Duitse autosnelwegen

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

[D][A060][E042] [VIDEO] Verviers-St Vith-Bitburg-Wittlich

Bericht door SnarfFlevoland » di 25 mei 2010, 11:47

Link
Opnieuw weer een video uit de doos van zomer 2009. Dit keer de E42 vanuit Verviers richting Trier. De A27 in België is een zeer heuvelachtige snelweg met veel hellingen. De A60 in Duitsland is echter meer vlakker gemaakt, dankzij diverse dalviaducten. Een erg mooie en vooral rustige route. De video is gemaakt op een zwarte zaterdag en zoals je kunt zien was het lekker rustig. De route is zeker voor herhaling vatbaar. 8-)

Nu we een nieuwe auto hebben die een stuk minder wiebelt én geen ster in de voorruit heeft, zal deze weg waarschijnlijk in de toekomst nog een keer worden opgenomen.
Maar voor nu alvast veel kijkplezier met deze video.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Re: [VIDEO] E42 / BAB60 Verviers - St Vith - Bitburg - Wittlich

Bericht door Frits » di 25 mei 2010, 21:22

Mooie video. Inderdaad is dit wel de mooiste snelweg van België. Als Duitsland er nu nog even een echte A60 van maakt na de grens...
De autogordel: een band voor het leven.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10948
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [VIDEO] E42 / BAB60 Verviers - St Vith - Bitburg - Wittlich

Bericht door Willem » di 25 mei 2010, 22:17

Aan de andere kant is het op dat stuk zo rustig dat het amper oponthoud oplevert. Het is een stukje met 110 a 120 km/u rijden i.p.v. met zeg 140 km/u op een Autobahn. Dat verschil merk je niet eens.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [VIDEO] E42 / BAB60 Verviers - St Vith - Bitburg - Wittlich

Bericht door Kaaiman » wo 26 mei 2010, 18:40

Deze uitvoering van Jean-Michel Jarre - September ken ik niet. Is zeker niet van Jarre zelf?

Ook grappig, die dramatische muziek voor de grensovergang en zo'n zoet, lieflijk wijsje als je de grens over bent. :lol:

Verder mooie impressie, maar hou die camera toch eens stil. ;)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [VIDEO] E42 / BAB60 Verviers - St Vith - Bitburg - Wittlich

Bericht door SnarfFlevoland » wo 26 mei 2010, 19:02

Frits schreef:Mooie video. Inderdaad is dit wel de mooiste snelweg van België. Als Duitsland er nu nog even een echte A60 van maakt na de grens...
Het is inderdaad een prachtige route! 8-) Alhoewel ik de Duitse A45 toch ook erg mooi vind. Verder vind ik dat stukje 2+1 van de A60 wel wat hebben, maar een volledige snelweg zou opzich wel mooier zijn. Maar ik denk dat met intensiteiten van 5.700 voertuigen per etmaal dat niet zo snel zal gebeuren. En daar zit nou precies de kracht van deze route in: Heerlijk rustig! :) En daarbij is de route oninteressant voor vrachtwagens, waardoor je daar weinig last van hebt.
Kaaiman schreef:Verder mooie impressie, maar hou die camera toch eens stil.
Dat komt omdat onze Ford Mondeo zo ongelofelijk snel schud met de caravan erachter. Het maakt daarbij niet veel uit of je je camera nou op het dashboard plaatst of gewoon in je hand houdt. Vandaar dat ik deze weg weer eens opnieuw zal gaan filmen, want onze nieuwe BMW schud met de caravan erachter een heel stuk minder! :D Eigenlijk schud die haast niet meer en ligt de auto als een plank op de weg. Héérlijk! 8-)
Kaaiman schreef:Deze uitvoering van Jean-Michel Jarre - September ken ik niet. Is zeker niet van Jarre zelf?
Aha, zo heet dat nummer dus! :) Ik heb nooit geweten wat de naam van dit nummer was, en evenmin ook de artiest. Dit nummer stond op een tape, waar "Diverse muziek" op stond vermeld. Ik heb het hele bandje twee jaar terug op de computer gezet en gerenoveerd, maar geen idee hoe de nummers heten. Het is in ieder geval niet het nummer van Jean-Michel Jarre. Het kan geen bekende artiest zijn, want Shazam en Midomi kan ook (helaas) geen matches vinden.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20586
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [VIDEO] E42 / BAB60 Verviers - St Vith - Bitburg - Wittlich

Bericht door waldo79 » do 27 mei 2010, 13:49

Dat komt omdat onze Ford Mondeo zo ongelofelijk snel schud met de caravan erachter.
Zou niet hoeven te gebeuren met het correct beladen van de beide voertuigen 8-) Of was de caravan een tikkeltje bovenmaats :lol:

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6137
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [D][A060][E042] [VIDEO] Verviers-St Vith-Bitburg-Wittlich

Bericht door mhkamp » za 07 dec 2019, 17:08

Mega stof stof (uche).. :D

Video van de BAB60 vanaf Wittlich naar Sankt Vith (B):
Link
Opgenomen in Juni 2019
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

nickdh
autoweg
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [D][A060][E042] [VIDEO] Verviers-St Vith-Bitburg-Wittlich

Bericht door nickdh » vr 20 dec 2019, 18:09

^^ Dan doe ik hem wel in de andere richting. 😉
Link

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6137
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [D][A060][E042] [VIDEO] Verviers-St Vith-Bitburg-Wittlich

Bericht door mhkamp » vr 20 dec 2019, 22:31

^^ Jammer van het weer :(
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Plaats reactie