[D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Duitse autosnelwegen

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76499
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door Chris » zo 25 feb 2018, 20:24

Interessant ook, in 1961 is al 6 kilometer van de A3 tussen het Kreuz Leverkusen en Köln-Mülheim naar 2x3 rijstroken verbreed in 50 weken. Toen kon men nog wel snel werken...

http://www.autobahngeschichte.de/STRECK ... ldorf.html
  • Der erste Ausbau stand an. In rund 50 Wochen (vom 4. Januar bis zum 15. Dezember 1961) wurde die Autobahn zwischen dem Autobahnkreuz Leverkusen und der nun Köln-Mülheim genannten Anschlußstelle von vier auf sechs Fahrstreifen ausgebaut und grundhaft erneuert.

    Der Verkehr mußte natürlich aufrecht erhalten werden. Dazu wurde eine Richtungsfahrbahn im Gegenverkehr – ohne bauliche Trennungen – betrieben. Heute schlichtweg unvorstellbar. 13 Brücken wurden zurück gebaut und neun neu errichtet. Der Regelquerschnitt erweiterte sich von 24,5 Meter auf 37,5 Meter. Die neuen Fahrbahndecken erreichten eine Gesamtfläche von 220 000 qm. Dazu erhielt die Strecke auch erstmalige die charakteristische Beleuchtung im Mittelstreifen. Über Jahrzehnte hinweg eine Besonderheit dieses Abschnittes.

    Zwischen Mülheim und Köln-Ost wurde, aufgrund der vielen Bauwerke, mittels geänderter Fahrbahnmarkierungen und schmalerer Fahrstreifen die Sechsstreifigkeit hergestellt.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door SnarfFlevoland » zo 25 feb 2018, 21:30

^^
Waar een wil is, daar is een weg. In de meest letterlijke zin.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76499
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door Chris » ma 16 apr 2018, 17:06

Komend weekend is er maar 1 rijstrook open net ten zuiden van Köln vanwege werkzaamheden. Van vrijdag 21 uur tot maandag 5 uur is er tussen het Dreieck Heumar en Königsforst maar 1 van de 3 rijstroken open in de richting van Frankfurt. De verwachting is dat dit tot intense congestie zal leiden, op dit stuk rijden gemiddeld 100.000 voertuigen per dag. Het verkeer kan omrijden via de A59 en A560, maar de verwachting is dat de file voor de versmalling makkelijk terug zal slaan tot ten noorden van het Dreieck Heumar en de gehele passage oostelijk langs Köln.

Er volgen nog 6 weekenden in het voorjaar en zomer waarin de A3 over 5 kilometer gerenoveerd wordt. Komend weekend is dus de vuurdoop. Ik denk dat het op een verkeerschaos uitloopt, de A59 zelf is bij normaal gebruik al overbelast (110.000 voertuigen op 2+3 rijstroken), laat staan als het A3 verkeer er over omgeleid wordt. Ook moet al dat verkeer vervolgens via een enkelbaans lus in het Dreieck Sankt Augustin-West en een enkelbaans verbindingsweg in het Kreuz Bonn/Siegburg om weer op de A3 te komen.

Ik zou via de A61 rijden.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door boe! » ma 16 apr 2018, 17:50

Chris schreef: ma 16 apr 2018, 17:06Ik zou via de A61 rijden.
De A3 is komend weekend in beide richtingen dicht bij Emmerich, dus een andere route is zeker aan te bevelen.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7676
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door duikgek89 » di 17 apr 2018, 6:18

Die afsluiting is tussen AS Emmerich en AS Elten. De meesten zullen via de B8 omrijden denk ik, een aantal zullen het wellicht via 's Heerenberg proberen. Het bied zich echter ook aan om bij AS Emmerich Ost eraf te gaan en via Netterden en de N355 te rijden.

Richting Arnhem is er ook nog een volledige afsluiting tussen AK Oberhausen en AS Dinslaken-Süd, vorige week waren ze in de andere richting aan het spelen. Omheen te komen via OB-Königshardt, maar die straten zijn niet bepaald fantastisch uitgebouwd. Zelfs zonder file verlies je op dat korte stukje 5+ minuten...

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20584
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door waldo79 » di 17 apr 2018, 8:09

De N355 ligt op een andere plek. Bedoel je de N335?

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7676
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door duikgek89 » di 17 apr 2018, 8:36

:wall: Domme typo. Inderdaad de N335. Die is best aardig uitgebouwd. Van Netterden over Azewijn daarheen is wel wat smal dus ik zou dit alternatief niet aan de grote klok hangen. Maar als je het weet is het een optie indien je niet handig om kunt rijden of er laat achter komt dat de B8 vervelend druk is.

Een andere optie is nog via 's Heerenberg en dan de Peeskesweg. Ook niet problematisch als niet meer mensen dat vanaf AS Emmerich proberen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76499
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door Chris » di 17 apr 2018, 14:21

Zaterdag is de A3 ook tussen Solingen en Leverkusen (richting Frankfurt) tussen 9 en 15 uur versmald naar 1 rijstrook voor de opbouw van een Baustelle voor de 4e fase van de renovatie van de A3 ter plaatse. Met een vollsperrung en 2 locaties met 1 rijstrook richting Frankfurt wordt de A3 in Nordrhein-Westfalen een drama dit weekend.

Op de A45 is trouwens ook maar 1 rijstrook open dit weekend richting Frankfurt, ter hoogte van Siegen / Wilnsdorf. De A45 kan je maar beter niet nemen om de A3 te mijden. Wel erg ongelukkig dat op twee hoofdroutes voor doorgaand verkeer gelijktijdig de boel versmald is naar 1 rijstrook.

Er is trouwens ook nog een afsluiting van de A3 vanaf het Kreuz Oberhausen tot Dinslaken-Süd gepland aankomend weekend (richting Arnhem).

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76499
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door Chris » za 21 apr 2018, 10:06

Chris schreef: ma 16 apr 2018, 17:06Komend weekend is er maar 1 rijstrook open net ten zuiden van Köln vanwege werkzaamheden.
Inmiddels al bijna 1 uur vertraging voor deze Baustelle. De A59 begint ook vol te lopen bij Troisdorf.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76499
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door Chris » ma 30 apr 2018, 14:52

De A3 wordt tussen Köln en Bad Honnef gerenoveerd. Dit gebeurt deels met Dauerbaustellen en deels met kortdurende asfalteringswerkzaamheden.

De komende tijd is er de nodige hinder op de A3 ten zuiden van Köln.

* komend weekend, van 4/5 22 uur tot 7/5 5 uur is tussen het Dreieck Heumar en Königsforst maar 1 rijstrook open, net als twee weekenden geleden. Dit zorgde toen voor ongeveer 45 minuten vertraging, verkeer kon nog afvloeien naar de A59.
* op maandag 7/5 en dinsdag 8/5 is telkens van 9 tot 15 uur maar 2 rijstroken open richting Frankfurt tussen het Kreuz Bonn/Siegburg en Siebengebirge. Op maandag tussen 10 en 14 uur is er maar 1 rijstrook open, wat tot forse congestie zal leiden. Hier wordt een Baustelle ingericht
* het hemelvaartsweekend, van 10/5 22 uur tot zondag 13/5 11 uur is de A3 richting Oberhausen helemaal dicht ter hoogte van het Dreieck Heumar. Dit is gepland tussen de piekmomenten van het vakantieverkeer. Omleiding via de A59.


Sinds de zomer van 2017 loopt de renovatie van de A3 tussen Köln-Heumar en de grens met Rheinland-Pfalz. 37 van de 45 bruggen worden gerenoveerd of vervangen. 20 bruggen moeten gesloopt worden. De renovatie loopt in 5 fases.

https://www.strassen.nrw.de/de/projekte ... tinfo.html

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door GuteFahrt » zo 01 jul 2018, 13:27

Voor vakantiegangers richting zuiden en oosten: de eerste echte Baustelle is dit jaar bij Dinslaken. Tussen Hünxe en Dinslaken-Süd gaat men de snelweg opknappen. Voordat dit goed kan, moet de eerst de vluchtstrook aangepakt worden. Daar is men nu mee bezig. Lang verhaal kort, meest zijn 2 versmalde rijstroken beschikbaar. 's Nachts en in weekenden is soms enkel de linkerrijstrook beschikbaar. Uit mijn hoofd waren deze werken over een lengte van circa 5 kilometer. :AS: Dinslaken-Nord is niet beschikbaar. Deze situatie is er tot het einde van het jaar.

Artikeltje bij dit project: https://www.nrz.de/staedte/dinslaken-hu ... 66359.html
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door GuteFahrt » zo 01 jul 2018, 13:55

Chris schreef: ma 16 apr 2018, 17:06 Komend weekend is er maar 1 rijstrook open net ten zuiden van Köln vanwege werkzaamheden. Van vrijdag 21 uur tot maandag 5 uur is er tussen het Dreieck Heumar en Königsforst maar 1 van de 3 rijstroken open in de richting van Frankfurt. De verwachting is dat dit tot intense congestie zal leiden, op dit stuk rijden gemiddeld 100.000 voertuigen per dag. Het verkeer kan omrijden via de A59 en A560, maar de verwachting is dat de file voor de versmalling makkelijk terug zal slaan tot ten noorden van het Dreieck Heumar en de gehele passage oostelijk langs Köln.

Er volgen nog 6 weekenden in het voorjaar en zomer waarin de A3 over 5 kilometer gerenoveerd wordt. Komend weekend is dus de vuurdoop. Ik denk dat het op een verkeerschaos uitloopt, de A59 zelf is bij normaal gebruik al overbelast (110.000 voertuigen op 2+3 rijstroken), laat staan als het A3 verkeer er over omgeleid wordt. Ook moet al dat verkeer vervolgens via een enkelbaans lus in het Dreieck Sankt Augustin-West en een enkelbaans verbindingsweg in het Kreuz Bonn/Siegburg om weer op de A3 te komen.

Ik zou via de A61 rijden.
Is het laatste weekend bekend? Het is er nu weer flink bal. Dit is beide afwisselend beide richtingen? Nu is het anderhalf uur aansluiten richting Köln. Volgens de WDR zijn meerdere uren vertraging mogelijk. Actueel zo'n 10 km file. Niet echt te begrijpen dat men niet over de A560/A59 uitwijkt...daar is volgens genoemde omroep niks loos.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door GuteFahrt » zo 15 jul 2018, 20:57

Gisteren de A3 bereden vanaf :KP: Heumar tot de grens. Wat mij opviel is dat de werkzaamheden vanaf daar tot Oberhausen slechts hier en daar beperkt zijn tot korte speldenprikjes. Één keer een Baustelle van uit mijn hoofd 2 kilometer lang, maar over het algemeen waren alle rijstroken beschikbaar. Meestal 3, bij Köln 4 en soms kort 2 ( door Kreuz Kaiserberg).

Dat was vorig jaar augustus nog wel anders. Vooral juist ten noorden van Leverkusen. Het leek mij verder trouwens toe dat ze een spitsstrook hebben aangelegd noordelijk van :KP: Hilden tot ongeveer :AS: Mettmann. Was dit bekend?

In een andere draad schreef ik al eens iets over die toeristische bruine borden. Soms zijn dit er meerdere tussen twee aansluitingen, daarnaast heb ik het idee dat her en der ook nog wel eens een nieuwe wordt geplaatst. Bij laatstgenoemde plaats staat zo bijvoorbeeld een bord over het Neanderthal Museum. Kan me dat niet herinneren van pakweg 5 jaar geleden of langer terug (ofwel, misschien staan ze er al best een tijdje, A3 is hier niet meer jaarlijkse kost). Datzelfde geldt voor "Naturpark Hohe Mark - Westmünsterland" ergens bij Hünxe.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76499
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door Chris » zo 15 jul 2018, 21:29

Op de A3 tussen Oberhausen en Köln wordt veel onderhoud met weekendwerkzaamheden gedaan, echter niet elk weekend zijn ze bezig. Ik heb de indruk dat ze groot onderhoud willen uitstellen tot de geplande verbreding naar 2x4 rijstroken.

Gebruikersavatar
BABKay
stadsweg
Berichten: 365
Lid geworden op: ma 21 dec 2015, 18:36
Locatie: Wenters
Contacteer:

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door BABKay » di 17 jul 2018, 21:37

^^ Er is juist wél groot onderhoud gedaan de afgelopen jaren zodat de weg weer mee kan tot de verbreding naar 2x4 rijstroken. Vooral het gedeelte tussen Leverkusen en Mettmann is helemaal aangepakt, hier is het nogal slechte beton vervangen door asfalt. En inderdaad: er is een spitsstrook aangelegd tussen Mettmann en :KP: Hilden.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5474
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door marcel » zo 05 aug 2018, 18:48

Een paar bijzonderheden:

Waarom staat dit bord zo ver naar links?
Afbeelding

Van dit bord is een stuk af (foto Juni 2014)
Afbeelding

Juli 2018:
Afbeelding

Gebruikersavatar
BABKay
stadsweg
Berichten: 365
Lid geworden op: ma 21 dec 2015, 18:36
Locatie: Wenters
Contacteer:

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door BABKay » zo 05 aug 2018, 22:14

marcel schreef: zo 05 aug 2018, 18:48 Waarom staat dit bord zo ver naar links?
SPOILER: TOON

Afbeelding
Deze is al geplaatst toen de verbreding nog niet gereed was. Toen reed het verkeer er nog over 3 (smalle) rijstroken onderdoor. Kennelijk zijn ze vergeten het bord wat naar rechts te verplaatsen.
Zie ik het nou goed dat de matrixborden nog steeds niet in bedrijf zijn? :geenlach:
marcel schreef: zo 05 aug 2018, 18:48 Van dit bord is een stuk af (foto Juni 2014)
SPOILER: TOON

Afbeelding

Juli 2018:
Afbeelding
Momenteel is men in NRW bezig een groot aantal borden boven en langs de A3 te vervangen. Ik vermoed dat dus ook deze vervangen gaat worden en dat daarom al een deel verwijderd is.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76499
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door Chris » do 09 aug 2018, 14:39

Vandaag is 25 kilometer verkeerssignalering live gegaan op de A3 tussen het Wiesbadener Kreuz en Frankfurt-Süd.

Afbeelding

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door GuteFahrt » do 09 aug 2018, 15:41

^^ Robuust geval.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
BABKay
stadsweg
Berichten: 365
Lid geworden op: ma 21 dec 2015, 18:36
Locatie: Wenters
Contacteer:

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door BABKay » do 09 aug 2018, 16:08

Ik vind 't er wel apart uit zien, maar tegelijkertijd ook wel mooi. Kunnen hierop ook andere dingen (bijvoorbeeld tekst) getoond worden?
In ieder geval goede zaak dat dit gedeelte van de A3 nu ook uitgerust is met verkeerssignalering, ik vond het altijd zo vreemd dat dit toch erg drukke stuk (met deels een spitsstrook) geen signalering had.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door SnarfFlevoland » za 11 aug 2018, 23:14

In Duitsland hebben eigenlijk veel meer snelwegen dringend signalering nodig. Wel vind ik dat de maximumsnelheden flexibeler mogen zijn. Meestal geven ze meteen 120 (of 130) km/h aan als ze aan gaan, terwijl vaak nog prima 140, 150 of soms zelfs nog 160 gereden kan worden. Toch is het voor 180 dan te vol op de snelweg... Deze situatie ken ik op de A5 maar al te goed. En zodra de signalering dan uit gaat, zijn er weer genoeg figuren die menen dan meteen met 200 zich overal door te moeten duwen. Is erg irritant. En dan gaat de signalering weer aan en is meteen 120 de limiet, terwijl 140 ook prima had gekund. Hier zou men in Duitsland nog eens wat aan moeten gaan doen. Als men deze issue onder de knie heeft, ben ik een grootse voorstander van meer signalering.

Maar nee, men gooit liever geld uit het raam voor een bovenleiding voor vrachtwagens... :roll: :nothanks:
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7676
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door duikgek89 » za 11 aug 2018, 23:45

^^ Helemaal mee eens. Die "120 of 130 schiet niet op maar 200+ is teveel" scenario's zie je erg vaak. Het is dan inderdaad wenselijk om meer signalering te hebben en die ook gewoon op andere snelheden te mogen zetten. Dat hoeft het advies 130 ook niet te ondergraven, zo raar is het niet om aan te geven: "We adviseren 130, maar je mag tot 150 gaan."

Gebruikersavatar
BABKay
stadsweg
Berichten: 365
Lid geworden op: ma 21 dec 2015, 18:36
Locatie: Wenters
Contacteer:

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door BABKay » ma 13 aug 2018, 0:13

^^ Ben ik het helemaal mee eens. Hoewel ik wel minder het idee heb dat ze de signalering snel op 120 zetten als 150/160 nog mogelijk is zou een stap van bijvoorbeeld 150 handig zijn. Wel zijn er veel trajecten waar de signalering permanent aan staat, ik betwijfel of dat de opvallendheid ten goede komt... :?

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door GuteFahrt » ma 20 aug 2018, 14:01

Vorige week heb ik weer wat kilometers gemaakt op de A3, onder andere tussen Köln en Frankfurt. Het was hier al eens genoemd volgens mij dat er vaste flitsers staan tussen -uit mijn hoofd- :KP: Bonn/Siegburg en :KP: Heumar, maar er staan er ook al een tijdje installaties langs de weg tussen :AS: Bad Honnef/Linz en :AS: Neustadt/Wied, was dat bekend?

Op de afdaling voor je hier omhoog gaat (ri. Frankfurt):

Afbeelding

En ook hier waar de afdaling begint (ri. Köln):

Afbeelding

Beide richtingen Vmax 100. Artikel: https://www.rhein-zeitung.de/region/lok ... 76495.html

Mijn favoriete stukje Duitse Autobahn. 8-)
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door captain007 » ma 20 aug 2018, 15:10

^^ Mijn vriendin heeft met die flitser kennis mogen maken. Vorige week vrijdag had ik ineens mail met een bekeuring voor gecorrigeerd 21 km/h te hard. Niet zo moeilijk daar want als je gewoon laat rollen zit je zo boven de vmax daar. Vind het ook echt een hele irritante weg om te rijden, gezien de vele baustelles en versmallingen vanwege brugschade en dat gecombineerd met zenuwachtig verkeer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door Coen Tunnel » ma 20 aug 2018, 15:45

^^ 21 km/u te hard na correctie is natuurlijk wel een flinke overschrijding. Je moet in Duitsland ook niet altijd je auto gewoon laten uitrollen, als er een snelheidsbeperking is kun je beter remmen. Zeker ook omdat het soms van onbeperkt naar :A1-100: gaat.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door GuteFahrt » ma 20 aug 2018, 15:50

^^ Klopt wat je zegt. Behoorlijk bij remmen is er zeker bij, anders slingeren ze je op de bon. Beetje flauw, ja. Gewoonweg kassa. Het begon met de Elzer berg, toen Königsforst erbij en nu deze. 3x kassa op de A3 tussen Köln en Frankfurt. :geenlach:

Verder, op de A3 vorige week en dit weekend op het genoemde traject slechts een kort gedeelte gereden en daarbij geen Baustellen aangetroffen maar die zijn er vast en zeker noordelijk en zuidelijk van het Wiedtal. Ik heb me dezer dagen meer over (Autobahnähnliche) Bundesstraßen verplaatst. Dat was goed te doen. ;) Als we echter bij het thema blijven, daar kom je ook nogal eens flitsapparaten tegen als je bergafwaarts een dorp nadert.

@BABKay. Vorige week de VBA's voor Köln nog steeds "Außer Betrieb."
Laatst gewijzigd door GuteFahrt op ma 20 aug 2018, 15:52, 2 keer totaal gewijzigd.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76499
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door Chris » ma 20 aug 2018, 15:50

Dat waren toch de grootste cashcow camera's in Duitsland?

21 km/h is weliswaar een flinke overschrijding, maar aan de andere kant is 100 op een Autobahn ook wel erg traag. Komt nog bij dat die snelheidsbordjes in Duitsland wel erg klein zijn. Bij druk verkeer kan je ze snel over het hoofd zien.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10216
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door Rein » ma 20 aug 2018, 15:55

Als ik dit zo lees dan vrees ik dat ik binnenkort wat post uit Duitsland mag verwachten. Ik heb op de A3 vorige week slechts één flitser gezien en waarschijnlijk nog te laat ook.....

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7676
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door duikgek89 » ma 20 aug 2018, 15:59

Chris schreef: ma 20 aug 2018, 15:50 Dat waren toch de grootste cashcow camera's in Duitsland?

Dat was ooit de A2 bij Bielefeld. Ik heb dat later niet meer precies in het oog gehouden.

Plaats reactie