[D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Duitse autosnelwegen

Moderator: Moderatoren

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door Ds79m » vr 29 dec 2017, 12:12

Pino schreef: vr 29 dec 2017, 10:30 ^^ Wanneer er geen echt grote plaatsen kort voor of kort achter de grens liggen, krijg je zoiets. Amsterdam op de A30 is het meest zichtbare voorbeeld daarvan (de Twentse stedenrij was duidelijk niet groot genoeg om al vanaf Bad Oeynhausen aan te geven).
Je bedoelt dat Hengelo ongeschikt is om vanaf grote afstand te bewegwijzeren? Als zelfs de heilig verklaarde Duitsers dat al vinden, zou dat toch een signaal moeten zijn. :lol:
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door Coen Tunnel » vr 29 dec 2017, 12:17

Vanuit Duits perspectief zou je Enschede als de eerste grote stad na de grens kunnen beschouwen. Dat verkeer gaat er immers bij :AS: 33 Oldenzaal-Zuid al af, nog voor Hengelo. ;)
Pino schreef: vr 29 dec 2017, 10:30Wanneer er geen echt grote plaatsen kort voor of kort achter de grens liggen, krijg je zoiets. Amsterdam op de A30 is het meest zichtbare voorbeeld daarvan (de Twentse stedenrij was duidelijk niet groot genoeg om al vanaf Bad Oeynhausen aan te geven).
En Eindhoven als hoek-om-doel op de A4, blijkbaar gold voor Heerlen en Maastricht hetzelfde als voor Hengelo/Enschede.

Aan de andere kant acht men het relatief kleine Venlo blijkbaar wel richtinggevend genoeg om al op grote afstand op de A61 vermeld te worden... Maar dat kan er ook mee te maken hebben dat de A61 lange tijd daadwerkelijk eindigde op de grens.

Kolding op de A7 is ook een voorbeeld van een vrij kleine stad op richtinggevende bewegwijzering, maar dat komt pas relatief kort voor de grens en zal vooral ook bij gebrek aan beter zijn. Ik heb niet de indruk dat Aarhus of Kopenhagen daar een betere keuze zou zijn. En in het geval van de A7 en Kolding is het ook wel duidelijk genoeg, aangezien dit de enige snelwegroute naar Denemarken/Scandinavië is.
Pino schreef: vr 29 dec 2017, 11:07 Zeker. Als gezegd, kort voor de grens komen er vaker doelen op de borden die verder in het buitenland liggen. Deze vermelding op Nonnweiler is dan relatief vroeg, net zoals de eerste vermelding Warschau op de A12, maar principe blijft dat pas korter voor de grens doelen in beeld komen ver daarachter.
Warschau heeft, samen met Stettin, zelfs al een eenmalige vermelding aan het einde van de A2, maar dat is om verkeer naar Polen te verdelen over de Berlijnse Ring.

De verwijzingen naar Antwerpen en Brussel op :KP: Aachen vallen in dezelfde categorie, verkeer naar België verdelen over de E314 en E40.

Verder zijn er natuurlijk een aantal andere eenmalige vermeldingen, de bekendste zijn waarschijnlijk die naar Wenen en Verona op :KP: Inntal.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door Pino » vr 29 dec 2017, 13:15

Volgens mij is het systeem dat een plaats kort vóór of kort ná de grens als Hauptfernziel dient (hoe kort of hoe lang, dat hangt af van de omgeving waar je doorheen gaat). Wanneer die laatste plaats enig overgebleven doel op de afstandenborden is, komen er verdere buitenlandse doelen bij. Zo verschijnt op de A3 Utrecht wanneer Emmerich als laatste tussenstop voor Arnhem afvalt, Antwerpen / Eindhoven op de A4 wanneer Aachen daar het enig overgebleven rechtdoordoel wordt, en Paris wanneer op de A6 Saarbrücken het enig overgebleven rechtdoordoel zou zijn. Uitzondering hierop is Linz, dat op de A3 al verschijnt wanneer naast Hauptfernziel Passau nog het dichterbij gelegen Straubing verschijnt; en zo zijn er vast meer.

Gek genoeg krijg je op die manier eerder verre buitenlandse doelen wanneer het Hauptfernziel kort voor de grens ligt (Aachen, Saarbrücken, Frankfurt/Oder, Flensburg); dit omdat men er bij wegen met Hauptfernziel achter de grens (Basel, Salzburg, Arnhem, Nijmegen) altijd wel wat kleinere plaatsjes voor de grens op de afstandenborden worden bijgesleept. Denk aan Weil am Rhein, Bad Reichenhall, Emmerich, Goch.
Ds79m schreef: vr 29 dec 2017, 12:12 Je bedoelt dat Hengelo ongeschikt is om vanaf grote afstand te bewegwijzeren? Als zelfs de heilig verklaarde Duitsers dat al vinden, zou dat toch een signaal moeten zijn.
Ik heb al vaker gezegd dat Rijkswaterstaat in meerdere opzichten beter naar den großen Ruhrgänger had moeten kijken in plaats van eigenwijs te zijn. Maar in deze context is het denk ik licht appels met peren vergelijken. Als je de wereld bekijkt vanuit de Randstad en je komt achter Amersfoort (dat je te dichtbij en onvoldoende richtinggevend acht) tot aan Hannover geen enkele plaats tegen die er voldoende uitspringt, kan ik me de keuze voor het oude einddoel Hengelo wel voorstellen. Bekijk je de wereld vanuit Bad Oeynhausen en sta je voor de keuze tussen Hengelo en Amsterdam, dan hoef je niet lang na te denken alvorens je Hengelo overboord gooit. De Duitsers hadden in deze context de makkelijkere keuze.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door Wesso » vr 29 dec 2017, 23:36

Het gaat wel een tikkeltje offtopic zo.
Wie kan aantonen dat er echt een wegwijzer met bestemming Den Haag heeft gestaan langs de A3...? :dyn_hyp:

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door GuteFahrt » zo 31 dec 2017, 2:45

https://www.nrz.de/region/niederrhein/a ... 96517.html

^Bij dat artikel staan wat foto's. Aansluiting 3b. Nooit geweten dat Emmerich vroeger een Hanzestad was by the way...
Persoonlijk ben ik wel benieuwd of er op het vorkbord en de uitsmijter behalve Emmerich-Ost nog iets anders staat of niet.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door Coen Tunnel » zo 31 dec 2017, 8:47

^^ Ik ben vorige week slechts tot aansluiting 3a gekomen. Daar hingen al wel bordjes met het gewijzigde afritnummer, en Emmerich-Ost was het enige rechtdoordoel.

Ik zou ook niet kunnen bedenken welk ander doel daar verder nog aangegeven zou kunnen worden. De weg via Netterden is voor vrachtverkeer afgesloten. Voor autoverkeer naar Netterden, alsmede naar Gendringen en Megchelen, is dit natuurlijk wel een alternatief.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door boe! » zo 31 dec 2017, 10:19

GuteFahrt schreef: zo 31 dec 2017, 2:45Persoonlijk ben ik wel benieuwd of er op het vorkbord en de uitsmijter behalve Emmerich-Ost nog iets anders staat of niet.
Emmerich-Ost en een haven-symbooltje. Bovenaan de afrit worden Netterden en Gendringen toegevoegd. Hieronder mijn video van de afslag en een deel OWN tot aan Netterden en Emmerich. De bewegwijzering in Emmerich was overduidelijk nog niet aangepast aan de nieuwe verkeerssituatie. Verkeer richting Oberhausen wordt nog steeds naar de afslag Emmerich/'s-Heerenberg (B220) gestuurd.

Link

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door GuteFahrt » zo 31 dec 2017, 21:30

:top: Mooie video! :)
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door Vinny » di 02 jan 2018, 19:46

Wesso schreef: vr 29 dec 2017, 23:36 Het gaat wel een tikkeltje offtopic zo.
Wie kan aantonen dat er echt een wegwijzer met bestemming Den Haag heeft gestaan langs de A3...? :dyn_hyp:
Ik heb nog eens nagedacht, en ik denk dat ik me vergist heb: in het Old-School tijdperk werd Den Haag als einddoel aangegeven op de A 12 vanaf de grensovergang Beek. Dat is natuurlijk wel vreemd als in Duitsland eerst Utrecht op de bewegwijzering is verschenen. Ik weet vooral dat ik er van in de war raakte ;)

Amsterdam stond aan het begin van de eeuw wel aangegeven op de Duitse A 2, al voor Bad Oeyenhausen.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door Wesso » di 02 jan 2018, 19:52

^^ Vorig jaar stond dat bord er nog ;)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door Coen Tunnel » di 02 jan 2018, 23:49

Vinny schreef: di 02 jan 2018, 19:46Amsterdam stond aan het begin van de eeuw wel aangegeven op de Duitse A 2, al voor Bad Oeyenhausen.
Dat heeft er een aardige tijd nog gestaan. Overigens niet zo heel ver voor Bad Oeynhausen, de eerste vermelding was bij :AS: Bad Eilsen. Nu is de eerste vermelding van Amsterdam op de A2 bij :KP: Bad Oeynhausen, zo'n 20 kilometer verderop.

Gebruikersavatar
Worldroadsking236
dorpsstraat
Berichten: 201
Lid geworden op: di 20 dec 2016, 14:39

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door Worldroadsking236 » vr 05 jan 2018, 21:48

Ik heb een tekening gemaakt hoe Kreuz Oberhausen in de toekomst eruit zou kunnen zien:https://imageshack.com/i/pou5fs6Uj
Solidair en staand achter Oekraïne 🇺🇦

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door Schelpenpaadje » za 06 jan 2018, 13:24

^^ Dat moet eenvoudiger kunnen, vooral het aantal lagen. Zeker als de Duitsers niet te beroerd zijn het ruimtebeslag van het knooppunt iets te vergroten. Dan kun je er een ruime stack van maken met vloeiende verbindingen tussen de A2 en A3. Je zou hierbij zelfs voor een halve stack kunnen gaan, waarbij je de A516 een aparte direct ten oosten gelegen aansluiting geeft op de A2.

Gebruikersavatar
Worldroadsking236
dorpsstraat
Berichten: 201
Lid geworden op: di 20 dec 2016, 14:39

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door Worldroadsking236 » za 06 jan 2018, 16:07

Dus wat is de eindconclusie?
Zou dit een goed idee zijn of niet?
Die lagen zijn fly-overs en wegen op maaiveld (Op de grond, ik weet niet of ik dit goed uitleg)
Solidair en staand achter Oekraïne 🇺🇦

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door Willem » za 06 jan 2018, 19:13

Pas viel me bij Kreuz Oberhausen op, komende vanuit Keulen richting Arnhem, dat er binnen de lus van het klaverblad nog een soort rotonde lag. Vanaf de afrit naar Arnhem leek het een soort (afgesloten) toegang tot een parkeerplaats, maar er leek een soort rotonde te liggen.

Heeft iemand een idee wat de functie daarvan geweest is?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door Chris » za 06 jan 2018, 19:15

Dat is van de Autobahnpolizei. Ik weet niet of het nog in gebruik is. Op satellietbeelden van 2016 zie je er nog auto's geparkeerd staan.

Gebruikersavatar
BABKay
stadsweg
Berichten: 365
Lid geworden op: ma 21 dec 2015, 18:36
Locatie: Wenters
Contacteer:

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door BABKay » za 06 jan 2018, 19:43

Chris schreef: za 06 jan 2018, 19:15 Dat is van de Autobahnpolizei. Ik weet niet of het nog in gebruik is. Op satellietbeelden van 2016 zie je er nog auto's geparkeerd staan.
Volgens mij is dit nog steeds in gebruik.
Worldroadsking236 schreef: vr 05 jan 2018, 21:48 Ik heb een tekening gemaakt hoe Kreuz Oberhausen in de toekomst eruit zou kunnen zien:https://imageshack.com/i/pou5fs6Uj
Bij Straßen.NRW zijn ze ook druk geweest met tekenen en zijn er 4 varianten voor het nieuwe Kreuz Oberhausen naar buiten gekomen. Deze zijn hier (https://www.strassen.nrw.de/projekte/a2 ... -a516.html) te bekijken. Als ik er zelf één zou moeten kiezen ga ik voor variant 2. Hierbij hoeven de minste aanpassingen te worden gedaan aan het bestaande knooppunt en het lijkt me wel een mooie, redelijk vloeiende boog zo. Bij de varianten 3 en 5 zit er een krappe bocht in de verbinding Köln - Arnhem. Variant 4 lijkt me ook niet heel handig, omdat dan ook de verbinding Arnhem - Köln verplaatst moet worden. Ook deze variant levert redelijk krappe bochten op. Dit is echter wel de variant die het waarschijnlijk worden zal, want de Bund heeft deze gekozen. Waarschijnlijk beginnen de werkzaamheden in 2020.
In alle varianten is ook een verbreding naar 2x3 rijstroken over 3,2 kilometer tot Dinslaken-Süd opgenomen.

Zo komt het nieuwe Kreuz Oberhausen er dus waarschijnlijk uit te zien: Afbeelding

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door Coen Tunnel » za 06 jan 2018, 21:27

^^ Hopelijk wordt de boog Arnhem -> Köln dan ook naar twee rijstroken verbreed.

Gebruikersavatar
BABKay
stadsweg
Berichten: 365
Lid geworden op: ma 21 dec 2015, 18:36
Locatie: Wenters
Contacteer:

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door BABKay » za 06 jan 2018, 22:24

^^ Dat kan ik helaas niet in het artikel van Straßen.NRW terugvinden. Ik hoop ook dat ze de boog 2-strooks maken.
Wat ik verder nog wél in het artikel tegenkwam is dat ook de A2 tussen Kreuz Oberhausen en Oberhausen-Königshardt meegenomen wordt. Deze zal worden verbreed naar 2x4 rijstroken. Omdat vrijwel tegelijkertijd ook het Dreieck Bottrop omgebouwd gaat worden zie ik al wel een nieuw knelpuntje aankomen... :|

Gebruikersavatar
Worldroadsking236
dorpsstraat
Berichten: 201
Lid geworden op: di 20 dec 2016, 14:39

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door Worldroadsking236 » ma 08 jan 2018, 19:45

Ik denk dat mijn variant de beste ontwerp is voor de toekomstige Kreuz Oberhausen
Solidair en staand achter Oekraïne 🇺🇦

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door Schelpenpaadje » ma 08 jan 2018, 20:59

^^ Kun je uitleggen wat er beter aan is? Heb je cijfers die deze ingrijpende reconstructie met dito kostenplaatje bepleiten? En heb je de plannenmakers jouw beste ontwerp al toegeschoven?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door Chris » di 23 jan 2018, 16:56

In het weekend van 27-28 januari is de A66 bijna helemaal dicht ter plaatse van het Wiesbadener Kreuz, om de eerste van twee tijdelijke bruggen van de A3 over de A66 te monteren. Alleen de parallelrijbaan richting Frankfurt is open. De A3 is wel gewoon in gebruik.

De bruggen van de A3 over de A66 verkeren in slechte conditie en moeten urgent worden vervangen. Oorspronkelijk was dit gepland om in één keer te doen bij de reconstructie van het Wiesbadener Kreuz, maar de planning daarvoor loopt nog en de conditie van de bruggen kon daar niet op wachten. Het betekent wel dat er twee keer overlast door wegwerkzaamheden zal zijn omdat beide projecten niet gecombineerd kunnen worden.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door Chris » di 20 feb 2018, 19:21

Vanaf de herfst van 2018 worden de viaducten van de A3 over de A46 in het Kreuz Hilden gesloopt. De viaducten verkeren in zeer slechte conditie en kunnen niet meer gerenoveerd worden. De werkzaamheden kosten € 18,7 miljoen en duren tot eind 2020. Men maakt gebruik van tijdelijke bruggen naast de bestaande viaducten. De nieuwe bruggen worden voorbereid op de geplande verbreding naar 2x4 rijstroken.

http://www.rp-online.de/nrw/staedte/hil ... -1.7409046

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door mavas » wo 21 feb 2018, 15:21

^^ Zijn dat ook weer viaducten uit de jaren 70?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door Chris » wo 21 feb 2018, 15:43

Ik vermoed dat de viaducten dateren van 1972, toen werd de A46 opengesteld en was er sprake van een knooppunt. De A3 is later naar 2x3 rijstroken verbreed, maar de viaducten zijn daarbij niet vervangen waarschijnlijk, men heeft dit goedkoop naar 2x3 rijstroken verbreed door de vluchtstrook te laten vervallen.

Ik denk toch dat het probleem in Duitsland niet alleen ligt bij gebrekkig onderhoud, maar dat het al vanaf het begin niet goed is gedaan door alles zo goedkoop mogelijk aan te leggen. Men noemt altijd dat het vrachtverkeer sinds de jaren 90 enorm is toegenomen, maar in werkelijkheid waren de bruggen in de jaren 80 al een probleem, 15 - 20 jaar na ingebruikname waren er al grote renovaties nodig, nadat men had geconstateerd dat de bruggen veel sneller verslechterden dan verwacht was. Dit is vooral het gevolg van te goedkoop bruggen willen bouwen. Overigens zie je dit nu nog steeds. Men hamert maar continu op lage kosten. Misschien is dat ook wel de reden dat bijna alle projecten in Duitsland kostenoverschrijdingen hebben.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door Rogier » wo 21 feb 2018, 20:24

^^

Het grootste probleem is dat men veel viaducten en bruggen minder sterk ontworpen zijn, dan in Belgie, Frankrijk en Nederland. Dat is gelukkig ons geluk, waardoor onze kunstwerken wel de zwaardere belasting beter aankunnen. Anders kun je niet verklaren, waarom zoveel bruggen tegelijk verslechteren. Normaal gesproken is beton zeer onderhoudsvriendelijk en heeft het een (zeer) lange levensduur. Echter bij overbelasting wordt de levensduur een stuk korter.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door marcel » zo 25 feb 2018, 19:47

Chris schreef: wo 21 feb 2018, 15:43 Ik vermoed dat de viaducten dateren van 1972, toen werd de A46 opengesteld en was er sprake van een knooppunt.
De weg is veel ouder. Misschien dat in 1972 autosnelwegstatus werd toegekend. Op de Generalkarte van 1960 staat al een klaverblad. Er waren toen nog wel hier en daar gelijkvloerse kruisingen, maar wel gescheiden rijbanen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door Chris » zo 25 feb 2018, 20:08

Vroeger was er blijkbaar een aansluiting Düsseldorf-Süd met de B326. De B326 zal dan later opgewaardeerd zijn naar A46, deze weg bestaat niet meer (ook niet fysiek als afgewaardeerde route).

Dit was in 1954:
Afbeelding

1958:
Afbeelding

1966:
Afbeelding

1972:
Afbeelding

Allemaal via: http://www.landkartenarchiv.de/

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door marcel » zo 25 feb 2018, 20:17

Chris schreef: zo 25 feb 2018, 20:08 Vroeger was er blijkbaar een aansluiting Düsseldorf-Süd met de B326.
Ja, die was er zelfs al in 1936 (maar de R326 liep toen alleen nog naar Düsseldorf).
De B326 zal dan later opgewaardeerd zijn naar A46
Ja, dat was dan wellicht in 1972 (nog zonder dat nummer natuurlijk).
deze weg bestaat niet meer (ook niet fysiek als afgewaardeerde route).
Het laatste restje B326 in Düsseldorf is er nog wel maar het grootste deel is inderdaad in de jaren 60 omgebouwd tot snelweg.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door Chris » zo 25 feb 2018, 20:21

Ik heb het gevonden: 1967

http://www.autobahn-online.de/a46geschichte.html

1965-1967: Umbau der Anschlußstelle bei Hilden zum Autobahnkreuz

Plaats reactie