[D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt
Moderator: Moderatoren
-
- Moderator
Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt
De werkzaamheden bij Dinslaken zorgen in totaal voor meer dan 40 kilometer file. Het Kreuz Oberhausen slaat dicht, daardoor loopt het op de A2 en A3 vast. Omdat de A3 zo druk is slaat dit zelfs 30 kilometer terug, bijna tot aan het Kreuz Breitscheid. En dan loopt ook de A40 door Duisburg vol, en zelfs de A31 vanuit Emden.

-
- 2x5 autosnelweg

-
- Moderator
Er is daar een 3+1 systeem, dus verkeer in beide richtingen heeft dan te maken met een Baustelle. Als er dan iets gebeurt heb je wel een blokkade, want de rijbaan richting Nederland is daar gesplitst.
-
- Voorzitter

-
- 2x2 autosnelweg
Het e.e.a. staat in dit artikel: https://www.lokalkompass.de/oberhausen/ ... llery=null
Aanvankelijk wel 3+0, vanaf fase 3 2+2 over rechterrijstrook & vluchtstrook aan beide zijden. Daarna weer 3+0. Het tijdspad van de fases staat er niet bij.Wochen Anzeiger (22-7-2020) schreef:In den ersten beiden Bauphasen wird der linke Fahrstreifen in Fahrtrichtung Arnheim auf die Richtungsfahrbahn Oberhausen übergeleitet. Die beiden Fahrstreifen in Fahrtrichtung Oberhausen führen über den rechten Fahrstreifen und der Standspur. In der dritten Bauphase wird der Verkehr in beiden Fahrtrichtungen nach außen auf den rechten Fahrstreifen und der Standspur verlegt. Danach wird der linke Fahrstreifen in Fahrtrichtung Oberhausen für die letzten beiden Bauphasen auf die Richtungsfahrbahn Arnheim übergeleitet.
-
- Moderator

-
- 2x2 autosnelweg
Je hebt gelijk, ik had daar even overheen gelezen.
Nu we het toch over de A3 en wegenwerken hebben, afgelopen weekend weer een paar plaatjes geschoten vanaf viaduct Rietbroek tussen
Elten en
Emmerich.

^Kijkend richting Emmerich. Daar is nu ook een Baustelle nog voor de afrit. 2,5 kilometer lang, opknappen van het wegdek. In de verte zie je de aankondigingsborden daarvan. Rechts parking "Hohe Heide"

^Kijkend richting Arnhem, met het vorkbord van
Elten

^Met zoom
Nu we het toch over de A3 en wegenwerken hebben, afgelopen weekend weer een paar plaatjes geschoten vanaf viaduct Rietbroek tussen

^Kijkend richting Emmerich. Daar is nu ook een Baustelle nog voor de afrit. 2,5 kilometer lang, opknappen van het wegdek. In de verte zie je de aankondigingsborden daarvan. Rechts parking "Hohe Heide"

^Kijkend richting Arnhem, met het vorkbord van

^Met zoom
Laatst gewijzigd door GuteFahrt op wo 22 jul 2020, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- autoweg
Het is een: 3 fasen baustelle:
Eerst viaduct vervanging
Daarna richting Oberhausen rijbaan vernieuwing en momenteel richting Arnhem.
Als het goed is, zou het bijna gereed moeten zijn.
Eerst viaduct vervanging
Daarna richting Oberhausen rijbaan vernieuwing en momenteel richting Arnhem.
Als het goed is, zou het bijna gereed moeten zijn.
-
- 2x2 autosnelweg
-
- 2x2 autosnelweg
Artikeltje van de Gelderlander: https://www.gelderlander.nl/montferland ... ~adc36a95/

Ofwel, het wordt 2031?Gelderlander (29-7-2020) schreef:Deze werkzaamheden zijn verricht ter voorbereiding op een complete vervanging van het wegdek tussen Emmerik en de Nederlandse grens. Dat stond aanvankelijk voor komend jaar gepland maar NRW verwacht dat dat later wordt. Eerst moeten alle werkzaamheden op de rest van het traject op de A3 richting Oberhausen waarbij veel viaducten worden vervangen, worden afgerond.

-
- 2x2 autosnelweg
In het verlengde van de Eltenseweg.

Op je foto's is de Nederlands - Duitse grens mooi te zien. Op de eerste foto, kijkend richting Emmerich, links. Zie je die afrastering tussen de bomen? Dat is de grens.
Op de andere twee foto's ligt de grens verscholen tussen het struikgewas. Het vorkbord staat nog net op Duits grondgebied, de grens ligt er ongeveer een metertje achter. Rechts van het bord dus.
Donateur Vereniging Wegenforum
-
- 2x2 autosnelweg
De komende weken wordt er nog maar weer eens wat aan verkeerssignalering geplaatst, en wel tussenGuteFahrt schreef: ↑di 11 sep 2018, 11:41Wat betreft de bouw van signalering (VBA) ten noorden van Köln vond ik nog een artikeltje van februari dit jaar:
http://www.wz.de/lokales/kreis-mettmann ... -1.2616737
Als ik het goed begrijp, komen die systemen tot aan Oberhausen te staan, wat 30 miljoen kost. Er staat ook in dat er nieuwbouw komt bij de verkeerscentrale te Leverkusen-Opladen, wat in 2020 klaar moet zijn. 't zal toch niet zo zijn dat die VBA's dan nog 2 jaar ongebruikt staan?

Het is dus nog niet klaar.Lintorfer Zeitung (17-8-2020) schreef:Diese Maßnahme ist der Teil der Verkehrsbeeinflussungsanlage, die auf der A3 zwischen Oberhausen und Leverkusen errichtet wird.
https://www.lintorfer.eu/schilderbruecken-fuer-a3/
-
- expressweg
Wat bijzonderheden aan de A3:
Vroeger:

Nu:

Maar dan wel een tekstkar voor Kassel:

Zet dat er dan gewoon bij, plaats is er genoeg.
En blijkbaar vond men Dortmund en Hannover vroeger belangrijker dan Kassel.
Hier staan nog wel de oude borden:

---
Het nummer is hier ongeveer een jaar geleden toegevoegd, maar niet op de voorwegwijzer.

Het viel mij nu pas op dat de B54 hier verdwenen is, verkeer naar Siegen willen ze kennelijk hier niet meer langs hebben.

Nou is het in zuidelijke richting juist alleen de B54 (de B49 is gedegradeerd). Dubbel fout dus.
Dit soort dingen zie je af en toe maar meestal dichterbij de grens.

Vroeger:
Nu:
Maar dan wel een tekstkar voor Kassel:
Zet dat er dan gewoon bij, plaats is er genoeg.
En blijkbaar vond men Dortmund en Hannover vroeger belangrijker dan Kassel.
Hier staan nog wel de oude borden:
---
Het nummer is hier ongeveer een jaar geleden toegevoegd, maar niet op de voorwegwijzer.
Het viel mij nu pas op dat de B54 hier verdwenen is, verkeer naar Siegen willen ze kennelijk hier niet meer langs hebben.
Nou is het in zuidelijke richting juist alleen de B54 (de B49 is gedegradeerd). Dubbel fout dus.
Dit soort dingen zie je af en toe maar meestal dichterbij de grens.
-
- dorpsstraat
Die tekstkar voor Kassel stond er afgelopen weekend (zondag de 23e) ook, maar volgens mij was dat omdat de verbindingsboog op het Frankfurter Kreuz van de A3 Oost richting A5 Noord afgesloten was. Weet niet wanneer jij er bent geweest maar wellicht hadden ze die kar toen nog niet weggehaald.
-
- expressweg
De dag ervoor, dus dat zal het dan inderdaad zijn.omNOMNOMNOM schreef: ↑za 29 aug 2020, 17:54Die tekstkar voor Kassel stond er afgelopen weekend (zondag de 23e) ook, maar volgens mij was dat omdat de verbindingsboog op het Frankfurter Kreuz van de A3 Oost richting A5 Noord afgesloten was. Weet niet wanneer jij er bent geweest maar wellicht hadden ze die kar toen nog niet weggehaald.
Wel een grote omweg dan, de A661 zou 21 km korter zijn (vanaf Frankfurt-Süd. vanuit Offenbach zou je daar toch niet langs gaan).
-
- 2x5 autosnelweg
Erg apart. Wel het aantal doelen per richting terugbrengen Hessen had altijd een handje van wat grotere hoeveelheden-, maar niet de standaard bordhoogte aanpassen. Het wordt wel een beetje blauwe zee zo.
De A66 was altijd al een vaste omleidingsroute rond Frankfurt. Plaatsen als Hannover en Dortmund stonden daar vast bewegwijzerd om dat vanuit het zuiden en vanaf de A3-oost eenvoudig te maken. Ik wil maar aannemen dat het verwijderen van de doelen impliceert dat men alleen bij calamiteiten over gaat op de dynamische bewegwijzering. Het gebruik van het doel Kassel verbaast me daarbij wel wat, aangezien Hannover nu juist het doel is waarmee men in het zuiden van Hessen naar de A5-noord verwijst. Of zou men dat actief aan het wijzigen zijn naar iets op kortere afstand, zoals ook het doel München uit deze regio is verdwenen?
Tenslotte nog over die Corona-DRIP: drie weken terug stond die tekst zo ongeveer op alle DRIPs die ik zag in NRW waar verder niets op te melden stond. Al reed ik toen hoofdzakelijk over de A3, dus ook wel een redelijke hoofdas.
De A66 was altijd al een vaste omleidingsroute rond Frankfurt. Plaatsen als Hannover en Dortmund stonden daar vast bewegwijzerd om dat vanuit het zuiden en vanaf de A3-oost eenvoudig te maken. Ik wil maar aannemen dat het verwijderen van de doelen impliceert dat men alleen bij calamiteiten over gaat op de dynamische bewegwijzering. Het gebruik van het doel Kassel verbaast me daarbij wel wat, aangezien Hannover nu juist het doel is waarmee men in het zuiden van Hessen naar de A5-noord verwijst. Of zou men dat actief aan het wijzigen zijn naar iets op kortere afstand, zoals ook het doel München uit deze regio is verdwenen?
Tenslotte nog over die Corona-DRIP: drie weken terug stond die tekst zo ongeveer op alle DRIPs die ik zag in NRW waar verder niets op te melden stond. Al reed ik toen hoofdzakelijk over de A3, dus ook wel een redelijke hoofdas.
-
- Moderator
Dit weekend wordt weer grootschalig gewerkt aan het Kreuz Hilden, de A46 is daarvoor afgesloten. Er worden 18 liggers geplaatst.

-
- dorpsstraat
Ik ben er deze middag weer langsgereden, de tekstkar met Kassel staat er nog. Opmerkelijk is wel dat onder Wiesbaden Mainz weer is bijgeplakt en onder Frankfurt staat weer Hannover

-
- stadsweg
Op zich vind ik Hannover en Dortmund geen gemis op dit punt. Vanaf Raunheim en Mönchhof Dreieck zal men gewoonlijk via het Frankfurter Kreuz rijden. Ook Mainz is niet nodig; Komend vanaf Frankfurter Kreuz wordt Mainz er terecht al afgestuurd bij het Mönchhof Dreieck via de A67 en de A60.
Dat Koblenz voor rechtdoor ontbreekt vind ik onterecht; het is nog best een eind naar Köln en Koblenz staat ook een beetje voor die hele omgeving en de A48. En Bonn is wel geen hoofdstad meer, maar kan er best bij.
Dat Koblenz voor rechtdoor ontbreekt vind ik onterecht; het is nog best een eind naar Köln en Koblenz staat ook een beetje voor die hele omgeving en de A48. En Bonn is wel geen hoofdstad meer, maar kan er best bij.
-
- 2x2 autosnelweg
Rees/Isselburg
Vorige maand een aantal plaatjes geschoten (16) van de A3/'Hollandlinie' vanaf een viaduct in de buurt van
Rees. Op de kaart:

Alle opnamen in het album:
https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 5905890398
In de spoiler samengevat:
Vorige maand een aantal plaatjes geschoten (16) van de A3/'Hollandlinie' vanaf een viaduct in de buurt van

Alle opnamen in het album:

In de spoiler samengevat:

- SPOILER: TOON
-
- 2x5 autosnelweg
Voor komend weekend staan werkzaamheden aangekondigd bij Keulen. Betreft dit beide richtingen?
-
- 2x2 autosnelweg
Gisteren de A3 gereden vanaf
Oberhausen tot de grens Elten-Emmerich/Bergh/Beek. Bij Dinslaken zijn wegenwerken over 4 km. tussen Dinslaken-Süd en Dinslaken-Nord. Vmax 60. 3+0 systeem, 2 rijstroken richting Oberhausen, 1 richting Arnhem op de zuidelijke rijbaan.
Verder viel me nog op dat het vorkbord van
Rees indertijd niet is vervangen met het oog op
Emmerich-Ost. Wel begrijpelijk. -Ost is achter Emmerich geplakt (de rechtdoor bestemming).

Verder viel me nog op dat het vorkbord van

-
- expressweg
-
- 2x2 autosnelweg
-
- Moderator
Er is kennelijk nogal wat te doen over de bomenkap in het Kreuz Oberhausen. Dit knooppunt is één grote jungle dus er kan geen schop de grond in zonder de bomen te moeten kappen. Er lijkt een beetje een obsessie met bomen te ontstaan.

-
- 2x5 autosnelweg
Een deel betreft ook ordinaire zaailingen, waarvan de natuurwaarde beperkt is. En de verkeersveiligheid is bepaald niet gebaat met dat slechte doorzicht.
-
- 2x2 autosnelweg
Köln
De problemen omtrent geluidswanden bij Köln-Dellbrück zijn waarschijnlijk groter dan gedacht. Dit zou zich kunnen uiten in maandenlange grote verkeershinder.
De problemen omtrent geluidswanden bij Köln-Dellbrück zijn waarschijnlijk groter dan gedacht. Dit zou zich kunnen uiten in maandenlange grote verkeershinder.
Per rijrichting leveren de werken 2 rijstroken minder op. De ADAC heeft een voorstel gedaan hoe het anders kan zodat de klus een paar weken in plaats van een paar maanden duurt, de Autobahn GmbH heeft aangegeven dat dit voorstel niet haalbaar is.WDR (11-1-2021) schreef:Betroffen sind nicht nur einzelne Metallbügel, mit denen Lärmschutzplatten an den Betonwänden befestigt sind. Auch die Betonwände selbst sollen nicht wie vorgesehen gebaut worden sein. Deshalb konnten viele der insgesamt 200 Lärmschutzplatten, mit der die Betonwand verkleidet wurde, nicht korrekt installiert werden.
https://www1.wdr.de/nachrichten/rheinla ... t-100.htmlWDR (11-1-2021) schreef:Wie lange Herstellung und Montage der 400 Halterungen dauern werde, sei nur schwer vorherzusagen, heißt es. Die Autobahn 3 müsse aus Sicherheitsgründen so lange gesperrt bleiben, bis alle Halterungen montiert seien, sagte eine Sprecherin der Autobahn GmbH am Morgen.
-
- Moderator
Ongelooflijk wat een faal... 
Dus maandenlang 2 van de 4 rijstroken dicht? Dat zal wel een permanente gridlock opleveren. Ook voor vrachtverkeer, de A3 is juist de omleidingsroute voor de afgesloten Rheinbrücke Leverkusen. Nuja, dit typeert denk ik wel de teloorgang van de Duitse infrastructuur. Alles ist marode...

Dus maandenlang 2 van de 4 rijstroken dicht? Dat zal wel een permanente gridlock opleveren. Ook voor vrachtverkeer, de A3 is juist de omleidingsroute voor de afgesloten Rheinbrücke Leverkusen. Nuja, dit typeert denk ik wel de teloorgang van de Duitse infrastructuur. Alles ist marode...