[D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Duitse autosnelwegen

Moderator: Moderatoren

Chris
Moderator

Re: [D][A003] A3 Emmerich - Frankfurt

Bericht door Chris » vr 17 jul 2020, 14:44

De werkzaamheden bij Dinslaken zorgen in totaal voor meer dan 40 kilometer file. Het Kreuz Oberhausen slaat dicht, daardoor loopt het op de A2 en A3 vast. Omdat de A3 zo druk is slaat dit zelfs 30 kilometer terug, bijna tot aan het Kreuz Breitscheid. En dan loopt ook de A40 door Duisburg vol, en zelfs de A31 vanuit Emden.

Afbeelding

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » vr 17 jul 2020, 19:42

^^ De werkzaamheden zijn in zuidelijke richting, nog niet richting het noorden. In noordelijke richting blokkeert een vrachtwagen de rijbaan en dat geeft overlast.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » vr 17 jul 2020, 19:49

Er is daar een 3+1 systeem, dus verkeer in beide richtingen heeft dan te maken met een Baustelle. Als er dan iets gebeurt heb je wel een blokkade, want de rijbaan richting Nederland is daar gesplitst.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » za 18 jul 2020, 19:08

^^ Dat komt overeen met wat ik vorige week maandag gezien heb. Ook toen stond er vanuit het zuiden een file voor de werkzaamheden, ik ging toen gelukkig de andere kant op. Wel smallere rijstroken en lagere Vmax, maar geen gesplitste rijbaan. Maar in beide richtingen merk je dus wel wat van de wegwerkzaamheden.

GuteFahrt
2x2 autosnelweg

Bericht door GuteFahrt » wo 22 jul 2020, 21:27

Chris schreef:
do 16 jul 2020, 21:11
(...)

Ik ben wel benieuwd of ze een 4+0 systeem gaan proppen op de A3 tussen Dinslaken en Oberhausen om alle bruggen te vervangen. Dat lijkt mij zeer smal te gaan worden. Langdurig een 3+0 systeem zal gezien de intensiteiten daar geen optie zijn.
Het e.e.a. staat in dit artikel: https://www.lokalkompass.de/oberhausen/ ... llery=null
Wochen Anzeiger (22-7-2020) schreef:In den ersten beiden Bauphasen wird der linke Fahrstreifen in Fahrtrichtung Arnheim auf die Richtungsfahrbahn Oberhausen übergeleitet. Die beiden Fahrstreifen in Fahrtrichtung Oberhausen führen über den rechten Fahrstreifen und der Standspur. In der dritten Bauphase wird der Verkehr in beiden Fahrtrichtungen nach außen auf den rechten Fahrstreifen und der Standspur verlegt. Danach wird der linke Fahrstreifen in Fahrtrichtung Oberhausen für die letzten beiden Bauphasen auf die Richtungsfahrbahn Arnheim übergeleitet.
Aanvankelijk wel 3+0, vanaf fase 3 2+2 over rechterrijstrook & vluchtstrook aan beide zijden. Daarna weer 3+0. Het tijdspad van de fases staat er niet bij.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Chris
Moderator

Bericht door Chris » wo 22 jul 2020, 21:33

^^ 3+0 (1 rijstrook richting Arnhem) zou wel een serieuze bottleneck worden. Dit gaat overigens over de huidige renovatie bij Dinslaken. Ik doelde eigenlijk op de reconstructie van het Kreuz Oberhausen. Als je vanaf het knooppunt meteen in een 3+0 systeem duikt wordt het helemaal feest (verkeer uit 3 richtingen die over korte afstand naar 1 rijstrook moet samenvoegen).

GuteFahrt
2x2 autosnelweg

Bericht door GuteFahrt » wo 22 jul 2020, 21:54

Je hebt gelijk, ik had daar even overheen gelezen.

Nu we het toch over de A3 en wegenwerken hebben, afgelopen weekend weer een paar plaatjes geschoten vanaf viaduct Rietbroek tussen :AS: Elten en :AS: Emmerich.

Afbeelding
^Kijkend richting Emmerich. Daar is nu ook een Baustelle nog voor de afrit. 2,5 kilometer lang, opknappen van het wegdek. In de verte zie je de aankondigingsborden daarvan. Rechts parking "Hohe Heide"

Afbeelding
^Kijkend richting Arnhem, met het vorkbord van :AS: Elten

Afbeelding
^Met zoom
Laatst gewijzigd door GuteFahrt op wo 22 jul 2020, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeff
autoweg

Bericht door Jeff » wo 22 jul 2020, 23:36

Het is een: 3 fasen baustelle:
Eerst viaduct vervanging
Daarna richting Oberhausen rijbaan vernieuwing en momenteel richting Arnhem.
Als het goed is, zou het bijna gereed moeten zijn.

GuteFahrt
2x2 autosnelweg

Bericht door GuteFahrt » wo 22 jul 2020, 23:52

^^ Dat klopt, volgens de gegevens van Verkehr NRW tot 31 juli.

GuteFahrt
2x2 autosnelweg

Bericht door GuteFahrt » wo 29 jul 2020, 18:52

Artikeltje van de Gelderlander: https://www.gelderlander.nl/montferland ... ~adc36a95/
Gelderlander (29-7-2020) schreef:Deze werkzaamheden zijn verricht ter voorbereiding op een complete vervanging van het wegdek tussen Emmerik en de Nederlandse grens. Dat stond aanvankelijk voor komend jaar gepland maar NRW verwacht dat dat later wordt. Eerst moeten alle werkzaamheden op de rest van het traject op de A3 richting Oberhausen waarbij veel viaducten worden vervangen, worden afgerond.
Ofwel, het wordt 2031? :duck:

Hajo
2x2 autosnelweg

Bericht door Hajo » wo 29 jul 2020, 23:35

GuteFahrt schreef:
wo 22 jul 2020, 21:54
Je hebt gelijk, ik had daar even overheen gelezen.

Nu we het toch over de A3 en wegenwerken hebben, afgelopen weekend weer een paar plaatjes geschoten vanaf viaduct Rietbroek (...)
In het verlengde van de Eltenseweg. ;) Dat viaduct is gesloten voor alle verkeer behalve fietsers en voetgangers.

Op je foto's is de Nederlands - Duitse grens mooi te zien. Op de eerste foto, kijkend richting Emmerich, links. Zie je die afrastering tussen de bomen? Dat is de grens.

Op de andere twee foto's ligt de grens verscholen tussen het struikgewas. Het vorkbord staat nog net op Duits grondgebied, de grens ligt er ongeveer een metertje achter. Rechts van het bord dus.
Donateur Vereniging Wegenforum

GuteFahrt
2x2 autosnelweg

Bericht door GuteFahrt » wo 19 aug 2020, 21:03

GuteFahrt schreef:
di 11 sep 2018, 11:41
Wat betreft de bouw van signalering (VBA) ten noorden van Köln vond ik nog een artikeltje van februari dit jaar:

http://www.wz.de/lokales/kreis-mettmann ... -1.2616737

Als ik het goed begrijp, komen die systemen tot aan Oberhausen te staan, wat 30 miljoen kost. Er staat ook in dat er nieuwbouw komt bij de verkeerscentrale te Leverkusen-Opladen, wat in 2020 klaar moet zijn. 't zal toch niet zo zijn dat die VBA's dan nog 2 jaar ongebruikt staan?
De komende weken wordt er nog maar weer eens wat aan verkeerssignalering geplaatst, en wel tussen :AS: Duisburg-Wedau en :KP: Ratingen-Ost.
Lintorfer Zeitung (17-8-2020) schreef:Diese Maßnahme ist der Teil der Verkehrsbeeinflussungsanlage, die auf der A3 zwischen Oberhausen und Leverkusen errichtet wird.
Het is dus nog niet klaar.

https://www.lintorfer.eu/schilderbruecken-fuer-a3/

marcel
expressweg

Bericht door marcel » za 29 aug 2020, 17:45

Wat bijzonderheden aan de A3:

Vroeger:
Afbeelding

Nu:
Afbeelding
Maar dan wel een tekstkar voor Kassel:
Afbeelding

Zet dat er dan gewoon bij, plaats is er genoeg.
En blijkbaar vond men Dortmund en Hannover vroeger belangrijker dan Kassel.
Hier staan nog wel de oude borden:
Afbeelding

---

Het nummer is hier ongeveer een jaar geleden toegevoegd, maar niet op de voorwegwijzer.
Afbeelding

Het viel mij nu pas op dat de B54 hier verdwenen is, verkeer naar Siegen willen ze kennelijk hier niet meer langs hebben.
Afbeelding

Afbeelding
Nou is het in zuidelijke richting juist alleen de B54 (de B49 is gedegradeerd). Dubbel fout dus.

Dit soort dingen zie je af en toe maar meestal dichterbij de grens.
Afbeelding

omNOMNOMNOM
dorpsstraat

Bericht door omNOMNOMNOM » za 29 aug 2020, 17:54

marcel schreef:
za 29 aug 2020, 17:45

Afbeelding

Zet dat er dan gewoon bij, plaats is er genoeg.
En blijkbaar vond men Dortmund en Hannover vroeger belangrijker dan Kassel.
Hier staan nog wel de oude borden:
Afbeelding
Die tekstkar voor Kassel stond er afgelopen weekend (zondag de 23e) ook, maar volgens mij was dat omdat de verbindingsboog op het Frankfurter Kreuz van de A3 Oost richting A5 Noord afgesloten was. Weet niet wanneer jij er bent geweest maar wellicht hadden ze die kar toen nog niet weggehaald.

marcel
expressweg

Bericht door marcel » za 29 aug 2020, 18:02

omNOMNOMNOM schreef:
za 29 aug 2020, 17:54
Die tekstkar voor Kassel stond er afgelopen weekend (zondag de 23e) ook, maar volgens mij was dat omdat de verbindingsboog op het Frankfurter Kreuz van de A3 Oost richting A5 Noord afgesloten was. Weet niet wanneer jij er bent geweest maar wellicht hadden ze die kar toen nog niet weggehaald.
De dag ervoor, dus dat zal het dan inderdaad zijn.
Wel een grote omweg dan, de A661 zou 21 km korter zijn (vanaf Frankfurt-Süd. vanuit Offenbach zou je daar toch niet langs gaan).

Pino
2x5 autosnelweg

Bericht door Pino » za 29 aug 2020, 21:32

Erg apart. Wel het aantal doelen per richting terugbrengen Hessen had altijd een handje van wat grotere hoeveelheden-, maar niet de standaard bordhoogte aanpassen. Het wordt wel een beetje blauwe zee zo.

De A66 was altijd al een vaste omleidingsroute rond Frankfurt. Plaatsen als Hannover en Dortmund stonden daar vast bewegwijzerd om dat vanuit het zuiden en vanaf de A3-oost eenvoudig te maken. Ik wil maar aannemen dat het verwijderen van de doelen impliceert dat men alleen bij calamiteiten over gaat op de dynamische bewegwijzering. Het gebruik van het doel Kassel verbaast me daarbij wel wat, aangezien Hannover nu juist het doel is waarmee men in het zuiden van Hessen naar de A5-noord verwijst. Of zou men dat actief aan het wijzigen zijn naar iets op kortere afstand, zoals ook het doel München uit deze regio is verdwenen?

Tenslotte nog over die Corona-DRIP: drie weken terug stond die tekst zo ongeveer op alle DRIPs die ik zag in NRW waar verder niets op te melden stond. Al reed ik toen hoofdzakelijk over de A3, dus ook wel een redelijke hoofdas.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » zo 30 aug 2020, 11:46

Dit weekend wordt weer grootschalig gewerkt aan het Kreuz Hilden, de A46 is daarvoor afgesloten. Er worden 18 liggers geplaatst.

Afbeelding

omNOMNOMNOM
dorpsstraat

Bericht door omNOMNOMNOM » zo 06 sep 2020, 18:48

marcel schreef:
za 29 aug 2020, 17:45

Nu:
Afbeelding
Afbeelding
Ik ben er deze middag weer langsgereden, de tekstkar met Kassel staat er nog. Opmerkelijk is wel dat onder Wiesbaden Mainz weer is bijgeplakt en onder Frankfurt staat weer Hannover :rofl2: Dortmund ontbreekt echter nog steeds, maar je feedback is in ieder geval ten dele ter harte genomen ;) Of er onder Keulen wat is bijgeplaatst kan ik me niet meer herinneren, en ik heb er helaas geen foto's of video van.

Ernst76
stadsweg

Bericht door Ernst76 » zo 06 sep 2020, 20:17

Op zich vind ik Hannover en Dortmund geen gemis op dit punt. Vanaf Raunheim en Mönchhof Dreieck zal men gewoonlijk via het Frankfurter Kreuz rijden. Ook Mainz is niet nodig; Komend vanaf Frankfurter Kreuz wordt Mainz er terecht al afgestuurd bij het Mönchhof Dreieck via de A67 en de A60.
Dat Koblenz voor rechtdoor ontbreekt vind ik onterecht; het is nog best een eind naar Köln en Koblenz staat ook een beetje voor die hele omgeving en de A48. En Bonn is wel geen hoofdstad meer, maar kan er best bij.

GuteFahrt
2x2 autosnelweg

Bericht door GuteFahrt » wo 09 sep 2020, 21:27

Rees/Isselburg

Vorige maand een aantal plaatjes geschoten (16) van de A3/'Hollandlinie' vanaf een viaduct in de buurt van :AS: Rees. Op de kaart:

Afbeelding

Alle opnamen in het album: :arrow: https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 5905890398

In de spoiler samengevat:

:arrow:
SPOILER: TOON

1. Overzichtsplaatje kijkrichting oost (ri. Oberhausen)
Afbeelding

2.Met de nodige zoom zien we de Mc mast van het restaurant noord/oostelijk van de aansluiting :AS: Rees. Daar is ook een Autohof. Tevens zien we tonmasten van 61,5 meter hoog welke vanuit Doetinchem voeren en aan/aftakken bij Millingen op de hoogspanningsverbinding Kleve-Wesel. Verder een gemengd beeld van gele en witte kentekenplaten
Afbeelding

3.Km 20,5
Afbeelding

4.Op 'de lange baan' richting Nederland (kijkrichting west)
Afbeelding

5.Met de nodige zoom zien we hier viaduct "Grenzweg" met een Engelstalig spandoek voor de "Rettungsgasse." Tevens Vmax 80 borden bei Nässe. Noordelijk van het viaduct ligt een "Gelderlands grens uitsteeksel" wat daarna een stap terugdoet om vervolgens alsnog een eind oostwaarts te verlopen. De punt bij Megchelen zeg maar. Aardig eindje waar de Nederlandse grens niet ver van de A3 ligt, tot her en der onder handbereik aan toe
Afbeelding

6.In de verte het aankondigingsbord van :AS: Rees (weer kijkend richting oosten)
Afbeelding

7.Tot slot. Weg & landschap
Afbeelding

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » ma 21 sep 2020, 8:26

Voor komend weekend staan werkzaamheden aangekondigd bij Keulen. Betreft dit beide richtingen?

GuteFahrt
2x2 autosnelweg

Bericht door GuteFahrt » zo 01 nov 2020, 10:46

Gisteren de A3 gereden vanaf :KP: Oberhausen tot de grens Elten-Emmerich/Bergh/Beek. Bij Dinslaken zijn wegenwerken over 4 km. tussen Dinslaken-Süd en Dinslaken-Nord. Vmax 60. 3+0 systeem, 2 rijstroken richting Oberhausen, 1 richting Arnhem op de zuidelijke rijbaan.

Verder viel me nog op dat het vorkbord van :AS: Rees indertijd niet is vervangen met het oog op :AS: Emmerich-Ost. Wel begrijpelijk. -Ost is achter Emmerich geplakt (de rechtdoor bestemming).

marcel
expressweg

Bericht door marcel » zo 01 nov 2020, 11:54

Foto:
Afbeelding