Foto:

Uploaded with ImageShack.us
Lijkt me een leuke en relaxte route om te rijden, alleen jammer dat het moeilijk is in te passen in een route.
Wie heeft deze route wel eens bereden en hoe beviel het?
Moderator: Moderatoren
Morgen ga ik deze route rijden. Vanuit Berlijn naar Rostock, inclusief de Warnowtunnel. Deze snelweg is dan het sluitstuk van de 10-series in Duitsland. Dan heb ik ze allen compleetSnelwegenkenner schreef:Lijkt me een leuke en relaxte route om te rijden, alleen jammer dat het moeilijk is in te passen in een route.
Wie heeft deze route wel eens bereden en hoe beviel het?
Geen automaten om met creditcard te betalen, dat kan alleen bij een tolgaarder, en het kost je ook € 0,35 extra.Zahlungen mit Kreditkarten sind nur in der Kassenspur möglich. Für Kreditkartenzahlungen unter 10 € wird eine Gebühr von 0,35 € erhoben.
Dat heb ik nu juist met -heim:Chris schreef:10. Malchow. In het noordoosten van Duitsland zijn veel plaatsen die eindigen op -ow, ik vraag me af of dat gerelateerd is aan het Pools (ów).
Is inderdaad van slavische oorsprong. Oostelijk van de Elbe komt dit voor.Chris schreef:10. Malchow. In het noordoosten van Duitsland zijn veel plaatsen die eindigen op -ow, ik vraag me af of dat gerelateerd is aan het Pools (ów).
In het Duits spreek je die uitgang wel als -au uit. Dat dorpje Krakow aan de A19 spreek je dus uit als Krakau. Tegelijk heet het Poolse Krakow in het Duits wel weer Krakau. Daar lijkt een inconsequentie te zitten.VWCaddy schreef:Is inderdaad van slavische oorsprong. Oostelijk van de Elbe komt dit voor.Chris schreef:10. Malchow. In het noordoosten van Duitsland zijn veel plaatsen die eindigen op -ow, ik vraag me af of dat gerelateerd is aan het Pools (ów).
En tussen Helmstedt en Magdeburg de plaatsnamen eindigend op -leben.Coen Tunnel schreef:En in Bayern, vooral rond München, komen namen die eindigen op -ing dan weer veel voor.
Omrijden via de BAB11 / B96 en BAB20 (vanuit Berlijn gezien) loont dan heel erg.Chris schreef:Dit is echt een mega knelpunt in het weekend. De afgelopen weekenden stond er steevast 1 - 2 uur wachttijd voor deze Baustelle, in beide richtingen.