Voor hier is het

Moderator: Moderatoren
Lijkt me niet meer dan logisch. Via België is veel sneller.SnarfFlevoland schreef:Maar goed, terug naar de A60... Mij is vandaag opgevallen dat Aachen tegenwoordig via België wordt aangegeven en niet meer via de B51.
Raar dat E29 ontbreekt...Op de vernieuwde versie van het onderstaande bord staat nu alleen nog maar: Prüm, Pronsfeld, Köln, B51. Köln staat niet meer bovenaan en zowel de A1 als de E29 zijn verdwenen.
Dat scheelt inderdaad erg veel tijd. De voormalige binnendoor route is echt een tijdverslindend gebeuren. Het lijkt me overigens wel verstandig dat België ook Aachen continu gaan aangeven op de afstandsborden van de A27.Coen Tunnel schreef:Lijkt me niet meer dan logisch. Via België is veel sneller.
Tsja, de passage van Echternach is inderdaad niet van deze tijd, al weet ik ook daar wel de nodige verschillende sluiproutes.SnarfFlevoland schreef:De B257 tussen Bitburg en Echternach rijdt inderdaad prima door. De N11 naar Luxemburg is ook prima. De meerdere inhaalmogelijkheden bevallen me wel. Het problematische is alleen de doorgang door Echternach. Ik heb daar richting Bitburg al twee keer ruim 10 minuten vast gestaan. In richting Luxemburg kon ik overigens bij Echternach wel gewoon doorrijden. Er is daar een verkeerslicht die vlakbij het centrum roet in het eten gooit. Hopelijk wordt de uitgebouwde weg vanaf Sainte-Croix eens verder gebouwd, zodat men vanuit Duitsland niet meer door Echternach hoeft te rijden.
En hier het nieuwe bord.SnarfFlevoland schreef:Op de vernieuwde versie van het onderstaande bord staat nu alleen nog maar: Prüm, Pronsfeld, Köln, B51. Köln staat niet meer bovenaan en zowel de A1 als de E29 zijn verdwenen. Aachen wordt zoals gezegd nu via België aangegeven.
Foto gemaakt door Chris in 2007.
Dat bord is kennelijk nog niet vervangen. Leuk zo dat Duitsland de Belgische A27 in hun eigen schildje plaatsen. Ze kunnen echter die ook wel gewoon weglaten en alleen E42 neerzetten, met Aachen erop, omdat de A27 in België verder alleen op de kilometerpaaltjes staat en niet wordt bewegwijzerd.boe! schreef:Bij Winterspelt staat Aachen niet op het afstandenbord.
De A60 Prüm-Bitburg is in 1985 geopend, gelijk als volledige Autobahn met 2x2 rijstroken.IQ[] schreef:De weg is op vele plaatsen verzakt lijkt het. Het wegdek zelf is nog redelijk goed, maar het zit vol met kuilen. Vooral de rechterkant heeft hier last van. De andere rijrichting heeft dit niet, zou dit kunnen komen omdat de weg lange tijd maar een rijbaan heeft gehad?
Korte vertaling: Tussen Prüm en Bitburg was de A60 lange tijd tweestrooks uitgebouwd. Op grond van de talrijke zware ongevallen, werd dit stuk opgewardeerd en kwam gereed in 2000.Wikipedia schreef:Die folgende Abschnitt zwischen Prüm (4) und Bitburg (6) war lange Zeit ebenfalls nur zweistreifig ausgebaut. Zahlreiche schwere Unfälle führten jedoch dazu, dass dem Ausbau Priorität eingeräumt wurde. Aufgrund der vielen Talbrücken wurde der Ausbau jedoch erst mit Fertigstellung der Nimstalbrücke im Jahr 2000 beendet.
Klopt, het stuk tussen Prüm en Bitburg was vroeger (voor 2000) enkelbaans. Het stuk tussen Bitburg en Wittlich is direct als 2x2 snelweg aangelegd.IQ[] schreef:Hm, ik heb het opgezocht, aangezien ik er vrijwel zeker van ben dat er nog oude markeringen bij de aansluiting Bitburg te zien zijn.
Ondertussen er is er al een tijdje een Baustelle van 8km ingericht om de weghelft richting Luik te vernieuwen. Verkeer gaat over de andere rijbaan in een 1+1 configuratie.IQ[] schreef:Het wegdek tussen de aansluiting Bitburg en Prüm in de richting van Luik verkeert in slechte staat over een lengte van 18km. Hierdoor is er een maximum snelheid van 120km/u ingesteld en zelfs een klein stukje 100.
Code: Selecteer alles
A60 Wittlich - St. Vith (B)
Brückeninstandsetzungsarbeiten Der Kraftfahrstraßenbereich der A60 wird d. Verkehr in Frtg. Wittl. zwischen AS Bleialf und AS Prüm über die Umleitungsstr. U 4 geleitet. Gültig bis: 24.10.2017 20:00
Afgelopen woensdag heb ik wel borden gezien die wezen op een afsluiting, maar de weg bleek (nog) open te zijn.IQ[] schreef:Stukje verderop tussen Bleialf en Prüm is de A60 afgesloten in de richting van Wittlich, wegens werkzaamheden aan een dalbrug. Verkeer wordt lokaal omgeleid.