[D][A046] [FOTO] Velmede - Bestwig - Nuttlar

Duitse autosnelwegen

Moderator: Moderatoren

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Re: [D][A046] [FOTO] Velmede - Bestwig - Nuttlar

Bericht door SnarfFlevoland » wo 13 nov 2019, 0:07

:lol: Dat kan je wel stellen... Desalniettemin komt het gelukkig nog wel optijd voor aankomend seizoen. December, januari en februari veroorzaakten veruit de meeste congestie in en rondom Bestwig. Wat betreft het terugrijdende verkeer zal ook Olsberg nogmaals sterk ontlast worden, omdat het verkeer nu direct via de B480n en A46 kan wegvloeien.
Sondermaut schreef: di 12 nov 2019, 20:39 Duitsland is in het midden en zuiden landschappelijk op veel stukken heel mooi.
Mee eens, Duitsland heeft opzich veel mooie gebieden. Het Sauerland is min of meer uniek vanwege "das Land der 1000 Berge", omdat het heel veel eigen heuveltoppen heeft en minder een grote heuvelrug is, zoals je eerder in andere middelgebergtes aantreft. Daarvoor hebben andere middelgebergtes weer hun eigen karakteristieke kenmerken, al heb je ook wel diverse gebieden die ik een soort Duitse eenheidsbrei vind.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland » za 16 nov 2019, 20:29

Alle borden op en in de directe omgeving van het snelwegtracé zijn geplaatst. Op het verder onderliggend OWN heeft men nog geen doelen uitgewisseld, al is dat grotendeels ook niet zo nodig.

De fotoserie van vandaag:
SPOILER: TOON

Afbeelding
Het einde autosnelwegsymbool (330.2) van Bestwig is nu verdwenen.

Afbeelding
500 m bord

Afbeelding
Overmorgen kan hier rechtdoor gereden worden

Verder gaat het te voet over het nieuwe snelwegtracé:

Afbeelding
Het eerste bord richting Brilon is een toeristisch bord met verwijzing naar de "Bruchhauser Steine". Daadwerkelijk één van de hoofdattracties qua natuurlijk schoon in het Sauerland.

Afbeelding
Kort voor Talbrücke Hamecke wordt Rastplatz Alfert aangegeven.

Afbeelding
Uitvoeger naar Rastplatz Alfert.

Afbeelding
Verder gaat het richting Brilon. Als je hier onbekend bent denk je zo nog een heel stuk autosnelweg te kunnen rijden.

Afbeelding
Kort voor Talbrücke Nuttlar het 1000 m bord van de nieuwe afrit Olsberg.

Afbeelding
Nogmaals een foto van de Talbrücke Nuttlar vanaf de dam. Het blijft een indrukwekkend gezicht. 8-)

Afbeelding
Blik terug op de Sengenberg.

Afbeelding
Fun fact: Precies bij het km-bordje "92,5" rij je over het hoogste punt boven de bodem heen (115 m).

Afbeelding
Zo ziet het er beneden uit vanaf de zuidelijke rijbaan...

Afbeelding
...en zo vanaf de noordelijke rijbaan.

Afbeelding
In 200 m moet er geritst worden.

Afbeelding
Vanaf maandag respecteer ik ook deze bordjes...

Afbeelding
...nu kan ik nog snel een foto maken onder het dalviaduct van Nuttlar.

Afbeelding
Verwijzingen naar Brilon en Winterberg lijken me hier een goede keuze. Er is verder geen 500 m bord voor de afrit Olsberg.

Afbeelding
Een blik terug.

Afbeelding
Het "Ausfahrt" bord verstopt zich achter een Vmax-40 bord.

Afbeelding
Ben benieuwd wie hier in de toekomst "per ongeluk" rechtdoor rijdt. Er is verder nog geen afbakening.

Afbeelding
De rotonde voor de oprit van Olsberg. Let op het C2-bord (in Duitsland 267) voor de twee meter asfalt, waar misschien ooit de afrit vanuit Brilon (B7n) op aan gesloten moet worden.

Afbeelding
Nog wat nieuwe vangrails liggen slingerend rond aan het einde van de snelweg. Of ze dit over twee dagen allemaal opgeruimd hebben?!

Afbeelding
Blik richting B480 naar Olsberg en Winterberg.

Afbeelding
Het definitieve begin/einde van de A46.

Afbeelding
Perspectief van de afrit voor de toekomstige weggebruiker.

Afbeelding
Bord kort voor de oprit.

Afbeelding
Rotonde voor de oprit, gezien vanaf de ooit te bouwen afrit van de B7n.

Afbeelding
Wegwijzers voor de oprit.

Afbeelding
Start van beide rijstroken. In westelijke rijrichting geldt vooreerst definitief geen Vmax.

Afbeelding
Afstandenbord direct voor Talbrücke Nuttlar.

Afbeelding
Interessante schaduwen.

Afbeelding
Rastplatz Sengenberg in 1100 m.

Afbeelding
De onderhoudsweggetjes die trapsgewijs omhoog lopen naar de Sengenberg.

Afbeelding
Een late herinnering voor Rastplatz Sengenberg. Normaal is vaak 500 m, hier 230 m.

Afbeelding
Het hoofddoel in westelijke richting is Dortmund. Het is nog wel wat inconsistent, aangezien voorbij Arnsberg en op de A445 dan ineens Hamm als hoofddoel verschijnt.

Afbeelding
Vanaf Talbrücke Hamecke kan de "Stüppelturm" van attractiepark "Fort Fun" gezien worden.

Afbeelding
Afrit Bestwig in 1000 m.

Afbeelding
Afrit Bestwig in 500 m. Hier mis ik wel een vermelding naar Wehrstapel. Als je het heel kritisch ziet zou deze afrit eigenlijk "Velmede" moeten heten, aangezien Bestwig een stuk terug tussen de plaatsen Velmede en Nuttlar in ligt. Naja, voor het detail. Als je als doel Bestwig hebt vanuit Olsberg, rij je normaliter niet de A46 op, maar zal je binnendoor langs Nuttlar blijven rijden.

Afbeelding
Afrit Bestwig gezien vanaf het eerste viaduct van het nieuwe snelwegtracé.

Afbeelding
Uitzicht richting Brilon.

Afbeelding
Dit viaduct is een kandidaat voor de "Irrsinn der Woche" bij extra3. Een brug naar een gesloten hek. Het heeft al wel een sticker gekregen met een wandelwegroute "Panoramaweg", maar die heeft zo ook geen nut.

Afbeelding
Gezien vanaf de andere kant waar een voetpad en/of veepad naar beneden richting Velmede loopt. Mogelijk is hier ooit een fietspad gepland?! Nu is het viaduct een So-da Brücke.

Terug in de auto:

Afbeelding
Bord voor de oprit. Het dalviaduct van de Zubringer blijft in Bestwig schijnbaar z'n autosnelwegstatus behouden.

Afbeelding
De rotonde is daarmee ook als autosnelweg geklassificeerd. Let op het kleine bordje met "Bestwig". Hadden ze daar niet een beter locatie en iets groters voor kunnen bedenken?!
Dat was het zover van mijn kant. Vanaf maandag kan iedereen van/naar Winterberg het met de auto gaan uittesten. :top: Misschien komt Chris nog een keer professionele drive-by foto's maken.
Laatst gewijzigd door SnarfFlevoland op za 16 nov 2019, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Chris
Moderator

Bericht door Chris » za 16 nov 2019, 20:39

Top reportage! :top:

Dus inderdaad afrit Olsberg. Op zich logisch, je komt ook niet in Nuttlar uit als je die afrit neemt. Olsberg is ook groter en meer een centrum.

De Bruchhauser Steine zijn inderdaad de moeite waard. Ik heb die denk ik wel 10 keer beklommen, in de jaren '90 gingen wij elk jaar naar Bruchhausen in de winter. Wel jammer dat die storm van 2007 zoveel schade aan de bossen heeft toegebracht. Ik herkende het landschap amper terug, hele hellingen waren kaalgeslagen.

Als ik er langskom zal dat pas in het voorjaar zijn denk ik.