[D][A003] Nürnberg - Passau

Duitse autosnelwegen

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A003] Nürnberg - Passau

Bericht door Chris » di 08 mei 2018, 22:21

Het voorontwerp voor de verbreding van de A3 tussen het Kreuz Deggendorf (A92) en Hengersberg is ook gereed gekomen in april. Het wordt binnenkort gepubliceerd.

Het blijkt (blijkbaar al 1,5 jaar bekend) dat de Donaubrücke Deggenau ook gesloopt zal worden. Deze markante tuibrug dateert van 1975 en is dus eigenlijk nog maar 43 jaar oud. Er komt een nieuwe brug met twee parallelle overspanningen, een nieuwe aan de zuidkant, waarna de bestaande brug gesloopt wordt en daar een tweede overspanning gebouwd wordt.

Wat voor brug er voor terugkomt is nog niet bekend, maar de benodigde overspanning van 290 meter is niet mogelijk met een betonnen kokerbrug. De brug kruist de Donau onder een hoek waardoor de overspanning wat langer is.

https://www.pnp.de/lokales/landkreis_de ... ertig.html

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A003] Nürnberg - Passau

Bericht door Chris » vr 15 jun 2018, 20:18

In juli begint de renovatie van de A3 ter hoogte van Straubing. Er komt een 4+0 systeem met 60 km/h, de voorbereidende werkzaamheden beginnen op 16 juli, de hoofdwerkzaamheden op 27 juli en duren tot het einde van het jaar. Men vreest verkeersoverlast tijdens de vakantieuittocht.
  • "Aufgrund der massiven Auslastung in der Baubranche sind die Baustellen zurzeit nicht auf den Tag berechenbar. Auch eine verlässliche Kostenschätzung können wir erst nach der Auftragsvergabe abgeben." Vor allem die Kosten für die Verkehrssicherung seien derzeit schwer berechenbar.
Bij deze renovatie wordt het beton vervangen door asfalt. In 2014-2015 is de renovatie van de andere rijbaan al uitgevoerd. Het was eigenlijk gepland om geen nieuwe Dauerbaustellen meer in te richten op de A3 in Südbayern, men heeft te weinig personeel om de werkzaamheden te plannen en uit te voeren, maar de slechte conditie van het beton noodzaakte men om toch deze Baustelle uit te voeren.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A003] Nürnberg - Passau

Bericht door Chris » ma 25 jun 2018, 20:54

Er zijn details bekend gemaakt over de verbreding van de A3 tussen Deggendorf en Hengersberg (zie 2 posts hiervoor).

De verbreding wordt geraamd op € 307 miljoen voor het 10,7 kilometer lange traject. De vervanging van de brug over de Donau kost alleen al € 120 miljoen en wordt een tuibrug met twee pylonen. € 187 miljoen voor de resterende 9 kilometer vind ik overigens nog wel een heel groot bedrag. De directe omgeving van de A3 is grotendeels landelijk in karakter, met nauwelijks bebouwing in de nabijheid. Als de groenstrook benut wordt zou de verbreding zelfs grotendeels binnen de bestaande right-of-way passen. Je vraagt je af waarom dat € 20 miljoen per kilometer moet kosten.

De verbreding wordt zowel symmetrisch als asymmetrisch gepland. De bouwtijd wordt geschat op 5 jaar.

Afbeelding

:arrow: https://www.pnp.de/lokales/landkreis_de ... lonen.html

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][A003] Nürnberg - Passau

Bericht door GuteFahrt » vr 29 jun 2018, 14:30

Voor de vakantiegangers die in het verre zuidoosten van de A3 gebruik gaan maken wordt het binnenkort nog een stukje onplezieriger:

https://www.radio-trausnitz.de/sanierung-auf-a3-36511/

Vanaf midden juli omvangrijke opknapwerkzaamheden aan de weg tussen :AS: Straubing en Raststätte Bayerischer Wald (afstand circa 6 kilometer). Het verkeer wordt dan over één rijbaan geleid, met hoeveel rijstroken per richting staat er niet bij. De Vmax zal 60 zijn en de werken zullen tot het einde van het jaar gaan duren.

Ofwel, na Regensburg komt er dus over een paar weken zeker nog een Nadelöhr bij voor de grens met Oostenrijk...
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [D][A003] Nürnberg - Passau

Bericht door Coen Tunnel » vr 29 jun 2018, 18:44

^^ Zal wel weer 2+1 zijn net zoals bij die Baustelle een stuk noordelijker, ik meen één of twee jaar geleden.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A003] Nürnberg - Passau

Bericht door Chris » vr 29 jun 2018, 18:46

4+0 is gepland, ik had daar een paar weken geleden over gepost: viewtopic.php?p=1011452#p1011452

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][A003] Nürnberg - Passau

Bericht door GuteFahrt » vr 29 jun 2018, 19:09

Stom van mij. Overheen gelezen. :oops:

Als ik denk aan het wel en wee en de routekeuze voor vakantiegangers die kant op dan is de A3 toch nog wel een pijnpunt over langere afstanden. Ik hoop binnenkort nog een beetje meer helderheid te kunnen geven hoe het ervoor staat tussen Aschaffenburg en Würzburg.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [D][A003] Nürnberg - Passau

Bericht door Coen Tunnel » vr 29 jun 2018, 20:27

^^ Eerder deze maand ben ik daar nog langsgekomen, maar echt smalle rijstroken ben ik nergens tegengekomen. Ik verwacht dat dat niet zo'n pijnpunt zal worden.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A003] Nürnberg - Passau

Bericht door Chris » vr 05 okt 2018, 16:56

De vervanging van de Talbrücke Geigerhaid bij Parsberg is op 1 oktober volgens plan afgerond. De vervanging van de brug duurde 2,5 jaar en kostte € 14 miljoen. De nieuwe Talbrücke is niet voorbereid op 2x3 rijstroken, maar er zijn ook geen serieuze plannen om dit traject tussen Nürnberg en Regensburg integraal naar 2x3 rijstroken te verbreden.

Hier een foto uit juli:
Afbeelding

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][A003] Nürnberg - Passau

Bericht door GuteFahrt » zo 16 dec 2018, 14:24

Op de A3 bij Regensburg komt men met een waarschuwing over de omroep in eigen taal voor vrachtwagenchauffeurs a.g.v. hoog aantal ongelukken met trucks aldaar.

https://www.br.de/nachrichten/bayern/un ... er,RCD4kWd
Im Bereich der 15 Kilometer langen Großbaustelle auf der A3 bei Regensburg sind seit Jahresbeginn bis Oktober mehr als 420 Unfälle passiert. Im gleichen Zeitraum des Vorjahres waren es nur 334 Unfälle, wie die Polizei mitteilt. Die Hauptursache bei den vielen Unfällen ist demnach zu geringer Abstand - nicht nur zum vorausfahrenden Auto, sondern auch zur Seite auf den schmalen Baustellenfahrspuren.
Uitleg hoe het werkt:
"Die Fahrer haben für verschiedene Sprachen eigene CB-Funk-Frequenzen, die sich über die Jahre eingebürgert haben. Auf diesen unterhalten sie sich in ihrer Landessprache und warnen sich beispielsweise auch vor Kontrollen. Diese Frequenzen wollen wir auch nutzen", Josef Seebacher, Autobahndirektion Südbayern

An insgesamt fünf Messstellen entlang der A3 stehen deshalb bald Sender, die bei stockendem Verkehr in acht Sprachen Warnhinweise aussenden: Neben Deutsch und Englisch werden die Warnungen auch in Ungarisch, Türkisch, Italienisch, Rumänisch, Tschechisch und Polnisch gesendet. Diese hören die Fahrer dann im Umkreis von 300 bis 500 Meter um den Sender direkt in ihrer Fahrerkabine.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A003] Nürnberg - Passau

Bericht door Chris » zo 16 dec 2018, 14:30

42 ongevallen per maand dus. Elke dag meer dan 1.

Om dit te laten werken moet je wel CB radio aan hebben. Ik vraag me af hoe wijdverspreid het CB gebruik onder truckers nog is. Twee familieleden van mij rijden truck en hebben dat ding nooit aan. Ik heb wel eens gehoord dat veel Canadese truckers ook geen CB meer aan hebben omdat je er alleen maar Punjabi e.d. op hoort. Dat taalprobleem heb je wellicht in Europa ook wel.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][A003] Nürnberg - Passau

Bericht door GuteFahrt » zo 16 dec 2018, 14:53

Daar heb je wederom een punt. Op zich leuk bedacht, maar wanneer die vlieger opgaat, sorteert het geen effect...
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [D][A003] Nürnberg - Passau

Bericht door Hajo » zo 16 dec 2018, 16:26

Een zoveelste lapmiddel. :facepalm: Doe iets aan filestaart beveiliging, dat helpt veel meer dan dit soort maatregelen.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][A003] Nürnberg - Passau

Bericht door GuteFahrt » ma 11 feb 2019, 20:02

A3 Regensburg

Het komende weekend gaat de A3 volgens de planning zaterdagavond vanaf circa 20:30 in het kader van de werken die verband houden met de verbreding naar 2x3 dicht vanaf :AS: Regensburg-Universität tot :AS: Rosenhof. Dat duurt dan tot en met zondagmiddag 14 uur.

De andere geplande afsluitingen van de A3 daar dit jaar:

•Samstag, 25. Mai 2019 bis Sonntag, 26. Mai 2019
•Samstag, 20. Juli 2019 bis Sonntag, 21. Juli 2019
•Samstag, 30. November 2019 bis Sonntag, 1. Dezember 2019

https://www.mittelbayerische.de/region/ ... 48512.html
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A003] Nürnberg - Passau

Bericht door Chris » vr 22 feb 2019, 20:22

De Talbrücke Pilsach ter hoogte van Neumarkt in der Oberpfalz moet ook vervangen worden. Deze 640 meter lange brug dateert van 1971 en verkeert in slechte conditie. In 2022 moet begonnen worden met de vervanging.

De rest van het artikel is gepaywalled: https://www.mittelbayerische.de/region/ ... 52237.html

Ik kon er zo snel niks van vinden op de website van de Autobahndirektion Nordbayern. Maar ik vond wel plannen voor nog een brugvervanging in dat gebied, de 475 meter lange Talbrücke Krondorf. Die dateert ook van 1971.

In het tracébesluit van die brugvervanging werd gesproken over de 'Ertüchtigung' van 8 bruggen op de 44 kilometer A3 vanaf het Kreuz Altdorf tot aan de beheersgrens (de rest tot Regensburg valt onder de Autobahndirektion Südbayern). Men noemt daarbij de bruggen Pfaffental, Pilsach, Krondorf, Schallermühle und Geigerhaid. Van 3 hiervan is in elk geval bekend dat renovatie niet meer mogelijk is en de boel gesloopt moet worden.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A003] Nürnberg - Passau

Bericht door Chris » vr 22 mar 2019, 21:41

Ook dit jaar wordt aan de A3 gewerkt. Volgende week begint de grootschalige heraanleg van de A3 nabij de aansluiting Iggensbach (halverwege Deggendorf en Passau), voor € 16 miljoen wordt 3,3 kilometer van de A3 gerenoveerd. Dit is een fors bedrag voor 'normaal' onderhoud, en komt vooral omdat het beton overlaagd / vervangen wordt met asfalt. Ook wordt de drainage aangepakt. Dit soort werkzaamheden komen vaak neer op complete herbouw van de rijbaan. Tijdens de werkzaamheden is een 4+0 systeem met 80 km/h, dus dat valt mee. De werkzaamheden duren tot november.
  • Im Zuge der Fahrbahnerneuerung wird abschnittsweise die bestehende Betondecke entspannt und mit einem rund 28 cm dicken Asphaltpaket überbaut bzw. die alte Betonfahrbahn komplett entfernt und ein neues Asphaltpaket eingebracht.
'die bestehende Betondecke entspannt' klinkt als het kapotbeuken van het beton en dan overlagen met asfalt. Maar dat doen ze dan kennelijk niet overal.

Overigens duurt het met zulke kleine projecten wel erg lang voordat je lange trajecten hebt gerenoveerd. Er is dan jarenlang sprake van wegwerkzaamheden, telkens een paar kilometer verderop. Men is al sinds 2010 bezig met renovaties aan de A3 tussen Regensburg en Passau. Dit stuk A3 dateert van 1978 en het zou nog wel eens het oorspronkelijke beton kunnen zijn, dat dan 40 jaar oud is. Het is wel iets van 6 jaar geleden dat ik daar voor het laatst reed en toen stond me slecht beton al bij.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A003] Nürnberg - Passau

Bericht door Chris » wo 26 jun 2019, 15:14

Het eerste stuk verbrede rijbaan van de A3 bij Regensburg is deze week opgeleverd. Tussen Neutraubling en Rosenhof rijdt het verkeer over 5 kilometer over de nieuwe noordelijke rijbaan. Er is nu een 4+0 systeem op de toekomstige rijrichting Nürnberg. Het is de eerste van nog vele fases die volgen in de komende jaren.

Jeff
expressweg
Berichten: 3014
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: [D][A003] Nürnberg - Passau

Bericht door Jeff » za 10 aug 2019, 12:42

Binnenkort ga ik de volledige BAB3 gebruiken om naar Wiener Neustadt te geraken. Zijn er nog bepaalde plekken die van foto's voorzien moeten worden (voor de wiki bijv)?

Verder lees ik dat regio Köln & Nürnber aardig wat baustelle hebben. Welke grote baustelle zijn slim om te vermijden via een andere BAB of B?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A003] Nürnberg - Passau

Bericht door Chris » za 10 aug 2019, 14:37

Tussen Würzburg en Passau hebben we nog nauwelijks foto's. En tussen Köln en Frankfurt zou een mooie foto van de hellingen ook niet misstaan.

Maar hou er wel rekening mee dat we op de Wegenwiki alleen goede fotokwaliteit willen. Dus geen foto's met het dashboard zichtbaar, reflectie van het dashboard in de vooruit, vliegen op de voorruit, in de regen of ernstig tegenlicht. ;)

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [D][A003] Nürnberg - Passau

Bericht door Palance » za 10 aug 2019, 14:59

En Baustellen? ;)
Afbeelding

En Stau? ;)
Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Jeff
expressweg
Berichten: 3014
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: [D][A003] Nürnberg - Passau

Bericht door Jeff » za 10 aug 2019, 18:45

Baustelle Degendorf heb ik meegekregen, ja.
Maaruh Palance, welke file? Je hebt een lege BAB voor je :duck:

@Chris: Zooo, aardige wat (kritische) nootjes op de zang :lol:
Smartphone foto's (Xperia XZ1 / Samsung S9) zijn verder wel prima?
Verder hou ik al rekening met een stevige stau tussen Köln und Frankfurt am Main (of bedoelde je een andere Frankfurt :hap: ), dus wellicht kan ik buiten de auto nog wat foto's maken.

Raststätte / Autohof foto's?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A003] Nürnberg - Passau

Bericht door Chris » za 10 aug 2019, 18:49

Ik wil je niet teleurstellen als een foto vanwege slechte kwaliteit liever niet op de Wegenwiki komt. ;)

Het maakt op zich niet uit wat voor fotocamera je gebruikt. Met hele goede camera's kan je slechte foto's maken en met goedkope camera's kan je mooie foto's maken, het is afhankelijk van hoe de fotograaf hem maakt :top:

Jeff
expressweg
Berichten: 3014
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: [D][A003] Nürnberg - Passau

Bericht door Jeff » za 10 aug 2019, 18:51

Liever duidelijk voor af, dan klagen achteraf.

Verder zegt je reactie voldoende :top: ;)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A003] Nürnberg - Passau

Bericht door Chris » vr 17 jul 2020, 17:02

De verbreding van de A3 ter hoogte van Regensburg lijkt de laatste tijd nog maar weinig verkeershinder op te leveren. Er staat weinig file en er gebeuren ook lang niet zoveel ongevallen meer als destijds in 2018.

Verder heb ik niet echt interessante recente foto's kunnen vinden, zoals hier: https://a3-regensburg.de/service-2/

Jeff
expressweg
Berichten: 3014
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: [D][A003] Nürnberg - Passau

Bericht door Jeff » za 18 jul 2020, 21:47

Kijkend naar de details lijkt men beton (deels) in te ruilen voor asfalt.
Qua project vind ik het echt bijzonder lang duren. Feb 2018 gestart en pas rond dec 2024 zou het gereed zijn.

Zelfs onze A1 tussen Amersfoort en Deventer wordt sneller verbreed :roll:

Het enige nieuws dat ik zo snel lees: "All lanes running" tussen :KP: Regensburg en :AS: Regensburg-Burgweinting om provisorisch alvast 2x3 te kunnen aanbieden.

Gebruikersavatar
BABKay
stadsweg
Berichten: 365
Lid geworden op: ma 21 dec 2015, 18:36
Locatie: Wenters
Contacteer:

Re: [D][A003] Nürnberg - Passau

Bericht door BABKay » za 15 aug 2020, 17:45

Chris schreef: vr 17 jul 2020, 17:02 De verbreding van de A3 ter hoogte van Regensburg lijkt de laatste tijd nog maar weinig verkeershinder op te leveren. Er staat weinig file en er gebeuren ook lang niet zoveel ongevallen meer als destijds in 2018.

Verder heb ik niet echt interessante recente foto's kunnen vinden, zoals hier: https://a3-regensburg.de/service-2/
Vandaag langs gekomen, en eigenlijk wordt er momenteel niet heel veel gewerkt. Tussen :KP: Regensburg en Burgweinting is nog niet veel meer gedaan dan voorbereidende werkzaamheden. Rondom de :AS: Regensburg-Ost worden momenteel 2 viaducten vervangen, en verder tot Neutraubling wordt gewerkt aan de rijbaan richting Passau. Tussen Neutraubling en Rosenhof is de verbreding al helemaal afgerond, maar nog wel met slechts 2×2 rijstroken in gebruik.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A003] Nürnberg - Passau

Bericht door Chris » vr 13 nov 2020, 18:41

De verbreding van de A3 bij Regensburg is deels semi-gereed. In de nacht van 16-17 november wordt het verkeer tussen Regensburg-Ost en Neutraubling op de nieuwe zuidelijke rijbaan gezet. Het asfaltwerk is echter nog niet gereed, het ZOAB wordt na de winter aangebracht zodat 2x3 rijstroken pas vanaf de zomer van 2021 in gebruik zullen zijn.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A003] Nürnberg - Passau

Bericht door Chris » wo 24 feb 2021, 19:43

Maandag beginnen werkzaamheden om drie kunstwerken van de A3 over lokale wegen ter hoogte van Velburg te vervangen. Velburg ligt ruim 40 kilometer ten zuidoosten van Nürnberg. De werkzaamheden gaan twee jaar duren, dit jaar worden de kunstwerken richting Nürnberg vervangen, in 2022 richting Regensburg. Er wordt gewerkt met een 4+0 systeem, dus niet die drama van een 3+0 systeem zoals ze een aantal jaar geleden hadden in hetzelfde gebied waar toen in de zomer de hele nacht enorme files stonden op reisdagen.

Dit stuk Autobahn is in 1971 opengesteld, deze drie kleine onderdoorgangen waren dus na 50 jaar al in dermate slechte staat dat sloop nog de enige optie is. Een trend die je veel in Duitsland ziet, kennelijk is een renovatie nog maar incidenteel zinvol, men kiest veelal voor complete sloop en herbouw. Waar dat voorheen vooral om grotere bruggen ging, gaat het nu in toenemende mate ook om hele kleine kunstwerken zoals onderdoorgangen, die in principe veel minder zwaar belast worden doordat het meestal gaat om korte overspanningen van rond de 7 meter.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [D][A003] Nürnberg - Passau

Bericht door Coen Tunnel » do 25 feb 2021, 13:31

Is twee jaar niet gigantisch lang om drie kleine onderdoorgangen te vervangen? Hoe snel zouden we dat in Nederland doen met een volledige wegafsluiting in het laagseizoen? Binnen een paar weken?

Doorgaand verkeer kun je prima omleiden via de A6 en A93. Dat is maar 30-45 minuten extra. Dit kan toch echt wel sneller en efficiënter, zou je zeggen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A003] Nürnberg - Passau

Bericht door Chris » do 25 feb 2021, 14:04

Zelfs met een tijdelijk 4+0 systeem zou het inderdaad toch niet langer dan 1,5 - 2 maand per helft te duren. Ik snap ook niet waarom dit in Duitsland 8 maanden per weghelft duurt. Kwestie van de boel slopen en heraanleggen.

Een aantal jaar geleden op de A28 bij 't Harde hebben ze de complete viaducten vervangen in een week of 6 per richting. En dat zijn dus omvangrijker werkzaamheden dan een simpele onderdoorgang.

Plaats reactie