[D][A099] Ring München

Duitse autosnelwegen

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76294
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

[D][A099] Ring München

Bericht door Chris » ma 05 okt 2015, 19:47

De A99 is de 54 kilometer lange onvolledige ringweg van München.

De snelweg is relatief laat aangelegd. De oostring en een deel van de noordring is vrij kort achter elkaar in de jaren '70 opengesteld, maar de noordwestring was lange tijd incompleet, verkeer vanaf Augsburg richting Salzburg moest of via het centrum, of de zeer filegevoelige en dodelijke B471 langs Dachau. Pas in 1998 opende dit deel, wat destijds wellicht de meest dringende ontbrekende schakel in Duitsland was. Pas in 2005-2006 is de A99 ook langs de westkant van München geopend tot de A96. Er is nog steeds een ontbrekende schakel rond de zuidwestkant van München, waarvan het maar de vraag is of deze ooit nog aangelegd zal worden. Mede als gevolg daarvan is de oostring sterk overbelast.

Binnenkort wordt de verplaatste aansluiting Aschheim/Ismaning van de oostring opengesteld. De aansluiting is hier opgeschoven en geeft straks ook directe toegang naar de voorstad Unterföhring, waar veel werkgelegenheid is.

Afbeelding

Afbeelding

Dit artikel gaat in over het dreigende verkeersinfarct in de regio München: http://www.sueddeutsche.de/muenchen/mue ... -1.2678087

Opvallend is dat de verkeersstromen veranderd zijn. Het OV-netwerk is gericht op verplaatsingen van buiten naar het centrum, terwijl tegenwoordig in het Landkreis München (dat rond de stad München ligt) beduidend meer werknemers binnen de ring van voorsteden forenzen dan naar buiten het Landkreis (zoals naar de stad München). Een voorstad als Unterföhring heeft met 18.000 banen twee keer zoveel arbeidsplaatsen als inwoners.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76294
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A099] Ring München

Bericht door Chris » do 10 dec 2015, 20:34

Een mooie luchtfoto van het Kreuz München-Ost (A94/A99), kijkend richting oosten.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76294
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A099] Ring München

Bericht door Chris » za 27 feb 2016, 19:59

Een gigantische tegenvaller voor de verbreding van de A99 aan de oostkant van München: alle bruggen zijn te zwak en moeten vervangen worden. Dit is met name een tegenvaller omdat dit deel van de A99 zo ongeveer de enige is in heel Duitsland met een ruimtereservering voor 2x4 rijstroken in de middenberm, alle kunstwerken hebben reeds de benodigde breedte, waardoor de verbreding anders dus heel goedkoop en snel uitgevoerd had kunnen worden. De uitvoering was gepland om in 2013 te starten, daarna sprak men van 2015 en nu van 2017. Men wijt het aan een 'Bundesvorschrift'. Ik neem aan dat het de Eurocodes betreft.

http://www.merkur.de/lokales/muenchen-l ... 60468.html

Voorbeelden van de ruimtereservering (hier liggen nu spitsstroken):
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
BABKay
stadsweg
Berichten: 365
Lid geworden op: ma 21 dec 2015, 18:36
Locatie: Wenters
Contacteer:

Re: [D][A099] Ring München

Bericht door BABKay » zo 28 feb 2016, 17:33

Ik heb ooit een online kaartje gehad van de verbreding, maar die ben ik helaas kwijt. :oops: Daarin stond duidelijk dat men 2×4 mét spitsstroken wil aanleggen (dus bij drukte 2×5). Dat gaat dan nog wel een probleem worden tussen Haar en Kreuz München-Süd. Daar ligt nu 2×3 zonder spitsstroken.
Ook opvallend: in het artikel wordt genoemd dat men de verbindingsboog naar de A8 richting Salzburg wil verbreden naar 3, het liefst 4(!) rijstroken. Leuk bedacht, maar dat extra verkeer kan die A8 helemaal niet verwerken. Op de 4 rijstroken die er nu liggen gaat het maar amper. :facepalm:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76294
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A099] Ring München

Bericht door Chris » ma 12 sep 2016, 19:58

Vandaag was het officiële startmoment van de verbreding van de A99 langs de oostkant van München naar 2x4 rijstroken. In de eerste fase wordt voor € 153 miljoen het 7,3 kilometer lange deel tussen het Kreuz München-Nord en Aschheim/Ismaning verbreed. Later moet de verbreding zuidwaarts volgen, tot aan het Kreuz München-Süd. Gemiddeld rijden dagelijks 120.000 voertuigen over dit deel van de A99, maar op drukke reisdagen worden pieken tot 165.000 voertuigen per dag gemeten.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76294
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A099] Ring München

Bericht door Chris » do 02 mar 2017, 15:44

De A99 gaat een Baustellendrama worden de komende jaren.

De werkzaamheden voor de verbreding naar 2x4 rijstroken van de Oostring beginnen begin deze maand. Als eerste wordt het verkeer met een 6-0 systeem omgelegd op de zuidbaan, waarna de noordbaan tussen de brug over de Isar en het Kreuz München-Nord (A9/A99) naar 4 rijstroken verbreed wordt. Ook worden vier kunstwerken vervangen. Dit stuk is overigens minder dan 2 kilometer lang. Eind 2017 moet dit klaar zijn.

In 2018 wordt dan de zuidbaan (richting Salzburg) verbreed naar 4 rijstroken, tot aan de aansluiting Aschheim. In 2019 wordt dan weer de noordbaan aangepakt, tussen de aansluiting Aschheim en de brug over de Isar. In de jaren erna wordt de verbreding geleidelijk zuidwaarts uitgevoerd. Het lijkt er op dat er vele jaren grootschalige werkzaamheden op de A99 aan de oostkant van München zijn, telkens een paar kilometer verderop.

Er volgen nog meer werkzaamheden op de A99 dit jaar. In april wordt de brug van de B471 ter hoogte van de oude aansluiting Aschheim gesloopt, en daarna vervangen tot eind 2017. De oude B471 zal hier bijna het hele jaar afgesloten zijn, verkeer wordt omgeleid over andere aansluitingen.

In het midden van 2017 wordt het viaduct in het Dreieck München-Feldmoching (A92/A99) gesloopt en vervangen. Dit gebeurt met tijdelijke bruggen. Het gaat om het viaduct van de A99 over de A92 en de naastgelegen spoorlijn. Dit heeft dus veel impact op de doorstroming op de A99.

Daarnaast wordt de komende jaren ook de kunstwerken van het Kreuz München-Ost (A94/A99) vervangen. Dat betekent dus dat er dit jaar 4 grote Baustellen op de A99 zijn, grote overlast tijdens de zomerperiode is te verwachten, mede ook omdat de spitsstroken tijdens de werkzaamheden niet in gebruik zijn en er dus sprake is van een permanente reductie van de capaciteit tot de verbreding van de A99 voltooid is, en dat zal waarschijnlijk jaren duren.

Verder loopt ook nog de planvorming voor een uitbreiding van de A99 aan de noordkant van München. Men wil een derde tunnelbuis bij de Tunnel Allach gaan bouwen (deze tunnel bevindt zich op het punt waar het verkeer vanaf de A8 uit Stuttgart invoegt op de A99). Men wil hier als tussenmaatregel ook spitsstroken in gebruik gaan nemen.

Reizigers die in juli over de A99 gaan op vrijdagen en zaterdagen kunnen zich dus schrap gaan zetten voor nog meer congestie dan de afgelopen zomers al het geval was.

Afbeelding

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [D][A099] Ring München

Bericht door Pino » do 02 mar 2017, 17:26

Tja. En toch ben ik ergens blij dat het winterseizoen gespaard lijkt. Dan is de drukte naar mijn gevoel toch vaak net iets groter. Voor de zomer: Fernpaß richting Brenner, en hopen dat het meevalt richting Tauern...

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [D][A099] Ring München

Bericht door verfmeer95 » do 02 mar 2017, 19:50

^^ Richting Tauern is de B20 nog een optie (zolang men die niet massaal gaat gebruiken). Met 2+1 ongelijkvloers rijdt die tot Eggenfelden redelijk door, en vanaf daar heb je verschillende routes richting Salzburg. Maar op 40 tot 60 minuten extra reistijd moet je dan wel rekenen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76294
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A099] Ring München

Bericht door Chris » wo 08 mar 2017, 18:10

Een kaartje van de Süddeutsche Zeitung over de werkzaamheden op de A99 dit jaar:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76294
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A099] Ring München

Bericht door Chris » wo 01 nov 2017, 21:38

Chris schreef:Een gigantische tegenvaller voor de verbreding van de A99 aan de oostkant van München: alle bruggen zijn te zwak en moeten vervangen worden. Dit is met name een tegenvaller omdat dit deel van de A99 zo ongeveer de enige is in heel Duitsland met een ruimtereservering voor 2x4 rijstroken in de middenberm, alle kunstwerken hebben reeds de benodigde breedte, waardoor de verbreding anders dus heel goedkoop en snel uitgevoerd had kunnen worden.
Hier in beeld. Mooie brede bruggen met verhardingsbreedte voor 2x4 met vluchtstroken... gesloopt!

Afbeelding

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [D][A099] Ring München

Bericht door Peter » do 02 nov 2017, 9:49

Dit is nog een redelijk goedkope jongen lijkt mij. Het is natuurlijk ook meer de overlast die dit geeft. Met prefab moet je zo'n viaduct toch in een half jaar of zelfs 4 maanden kunnen vervangen. Maar wellicht zit de bottleneck elders.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76294
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A099] Ring München

Bericht door Chris » di 14 nov 2017, 16:16

Aan de noordoostkant van München is de eerste bouwfase van de verbreding van de A99 afgerond. Tussen het Kreuz München-Nord en de aansluiting Aschheim/Ismaning is de noordbaan naar 4 rijstroken verbreed, ook zijn 4 kunstwerken gesloopt en vervangen. Dit waren kleine bruggen die al voorbereid waren op een verbreding naar 4 rijstroken, maar te zwak waren om 4 rijstroken verkeer te kunnen verwerken. Deze zijn dus voortijdig gesloopt. Eigenlijk is dit jaar maar 1 kilometer rijbaan verbreed tussen de brug over de Isar en het Kreuz München-Nord.

Links het Kreuz München-Nord:
Afbeelding

Per 16 november verloopt al het verkeer over de verbrede noordelijke rijbaan. Dan wordt begonnen met de fase 2, waarbij de zuidbaan verbreed wordt. Ook hier moeten alle bruggen gesloopt worden ondanks dat ze breed genoeg zijn voor 4 rijstroken en een vluchtstrook. In deze fase worden tot maart 2018 6 bruggen van de zuidbaan gesloopt, inclusief een brug over een spoorlijn. De verbreding van de zuidbaan moet dan eind 2018 gereed zijn.

Vanaf maart 2018 wordt de Baustelle nog 2 kilometer verlengd tot door de aansluiting Aschheim/Ismaning. Dit deel omvat namelijk geen kunstwerken en kan sneller verbreed worden. In 2019 wordt dan de noordbaan tussen de aansluiting Aschheim/Ismaning en de brug over de Isar verbreed. In totaal zijn er dan 3 bouwfases gedurende 3 jaar (2017, 2018 & 2019) om 5 kilometer A99 te verbreden.

Wat er met de Isarbrücke zelf gebeurt is me niet duidelijk. De brug is in 1991-1992 al grootschalig gerenoveerd (17 jaar na openstelling...) Overigens typerend voor de zogenaamde Duitse bouw'kwaliteit':
  • Die Brücke wurde in den Jahren 1972 bis 1974 im Rahmen des Ausbaus der A 99 zwischen dem Autobahnkreuz München-Nord und dem Autobahnkreuz München-Süd errichtet.

    Aufgrund von Ausführungsfehlern musste die Brücke bereits 1991–92 grundlegend saniert werden. Die Sanierung kostete etwa 23 Millionen DM, was etwa das Doppelte der Baukosten war.
De A99 heeft een ongebruikt viaduct over de snelweg op dit traject. Ik weet niet of deze gesloopt zal worden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76294
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A099] Ring München

Bericht door Chris » za 12 mei 2018, 20:50

De A99 zal aan de westkant van München ook verbreed worden. Men is bezig met de planvorming van twee delen, de verbreding naar 2x3 rijstroken tussen het Dreieck München-Südwest (A96) en het Kreuz München-West (A8) en een verbreding naar 2x4 rijstroken tussen Dreieck München-Allach (A99a) en het Dreieck München-Feldmoching (A92). Deze verbreding zal echter naar verwachting nog wel 15 tot 20 jaar aan procedures vereisen, dus als tijdelijke oplossing plant men spitsstroken op dit traject.

https://www.ovb-online.de/bayern/neue-a ... 62693.html

Gebruikersavatar
BABKay
stadsweg
Berichten: 365
Lid geworden op: ma 21 dec 2015, 18:36
Locatie: Wenters
Contacteer:

Re: [D][A099] Ring München

Bericht door BABKay » wo 12 sep 2018, 21:31

In deze video is de vordering van de verbreding tussen :KP: München-Nord en :AS: Kirchheim goed te zien.
Link
Wat me verbaasd is dat tussen :AS: Aschheim/Ismaning en :AS: Kirchheim de matrixborden boven de rijbaan waar gewerkt wordt nog ingeschakeld zijn, op :DVMX: :J16: :DVMX: :J16: :DVMX:, iets wat je in Duitsland bij (langdurige) werkzaamheden niet vaak ziet.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76294
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A099] Ring München

Bericht door Chris » vr 02 nov 2018, 14:34

Op 29 oktober is de verbrede zuidbaan van de A99 tussen het Kreuz München-Nord (A9) en Aschheim opgeleverd.

Onder dit project wordt 7 kilometer van de A99 naar 2x4 rijstroken verbreed. Dit gebeurt in meerdere fases. De noordbaan is al een klein stuk gereed tussen de brug over de Isar en het Kreuz München-Nord, volgend jaar volgt de rest van de noordbaan tussen Aschheim en de brug over de Isar. Eind 2019 moet de verbreding naar 2x4 rijstroken dan gereed zijn op dit traject. Er is overigens een mega geluidsscherm van 8 meter hoog aan de noordzijde gebouwd terwijl daarachter alleen maar bos ligt.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76294
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A099] Ring München

Bericht door Chris » do 31 jan 2019, 19:57

Eindeloze wegwerkzaamheden zijn gepland op de A99 rond de oostkant van München. De oostring wordt in fases naar 2x4 rijstroken verbreed, de laatste fase zal pas in 2032 starten, zodat er zeker tot 2035-2036 wegwerkzaamheden zijn. Dit lijkt me nou het toonbeeld van falende overheidsprojecten. Een ringweg met zo'n grote economische waarde hoort niet 20 jaar lang open te liggen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][A099] Ring München

Bericht door GuteFahrt » do 31 jan 2019, 20:02

Aan de westkant houdt een zeldzame keversoort de gemoederen bezig: https://www.abendzeitung-muenchen.de/in ... cb80d.html
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [D][A099] Ring München

Bericht door marcel » za 12 okt 2019, 17:36

Dit correcte bord:
Afbeelding
is vervangen hierdoor:
Afbeelding
Ik dacht even echt dat er een nieuwe afrit was (daarom heb ik het ook gefotografeerd, ik wist dat ik van het Dreieck al een foto had).

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5362
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [D][A099] Ring München

Bericht door Km357 » za 12 okt 2019, 20:09

Ondertussen weten we ook dat 2036 in het Duits eerder 2045 of 2050 is.

Ik snap dat écht niet hé. Ik kan nog eerder begrijpen dat projecten niet gestart worden maar ik herinner me dat het Station Gent-Sint-Pieters in 2005 werd "aangepast" en dat men in 2015 met de werken klaar ging zijn. Ondertussen is er zelfs geen budget genoeg om het tegen 2030 klaar te krijgen, want dus 25 jaar werken betekent zonder einddatum of eindbudget.

Gewoon één van de zovele zaken waarom ik soms heel bitter en cynisch ben over politiek op dit forum (maar niet hier alleen), gewoon om het feit dat al die goednieuwsshows altijd volledige lariekoek zijn. En al dat buitensporige budget, al die onderzoeken, al die bestuursraden, worden altijd wel betaald door één definitie = belastingsgeld.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76294
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A099] Ring München

Bericht door Chris » di 15 okt 2019, 19:06

Morgen wordt het verkeer omgelegd over de nieuwe rijbaan van de A99 tussen Aschheim en het Kreuz München-Nord (richting noorden). Eerst met 3 rijstroken, vanaf november met 4 rijstroken, zodat de A99 dan echt 2x4 rijstroken telt op dit traject. Het is het eerste segment van de verbreding van de oostring van München dat voltooid is.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D][A099] Ring München

Bericht door SnarfFlevoland » do 17 okt 2019, 10:31

Voorlopig hou ik het zelf maar op de middenring B2R, i.p.v. de eeuwige fileput genaamd A99. Vrijwel altijd kom ik vanaf de A8 of A96 en dan is de A99 sowieso een omweg richting de A8 naar Salzburg. De zuidring van de B2R is vaak wel wat stroperig (vele flitspalen zijn daaraan ook deels schuldig), maar het verkeer rolt tenminste. Files op de B2R staan meer op de noordring, zodat er je tussen de A96 en A995 er meestal prima doorkomt.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [D][A099] Ring München

Bericht door Pino » do 17 okt 2019, 10:56

^^ Op weg van de A8-west naar de zuidkant van de Mittlerer Ring pak je nochthans een klein stukje A99 mee. Namelijk om door te steken naar de A96. Of rijd jij liever de oude route langs Schloss Nymphenburg tussen het eindpunt van de A8 en de B2R?

Vanaf Nederland naar de A8-oost probeer ik toch eerder aan te komen over A3-A9, mits Baustelles en het verkeer in het algemeen dat toelaten. De A99 tussen de knooppunten München-Nord en München-Süd is dan min of meer een filegevoelig gegeven in je route, waar je maar zoveel mogelijk omheen plant (met Mittlerer Ring oost als een soms wat minder slecht alternatief). Maar A3-A9-A99 vind ik in principe wel prettiger dan de A8 met al zijn makken gecombineerd met hetzij de hele A99 noord/oost hetzij een stuk door de stad. Misschien verandert dat met de 15 jaar Baustelle op de A99 oost nog, ook omdat op de A8 het ergste wel zo'n beetje voorbij lijkt. We zullen zien. Hoe dan ook, tussen beide stukken A8 is de Mittlerer Ring inderdaad prima.
(Ik zie trouwens wel dat er op de A995 stadinwaarts nu een flinke file staat vanwege werkzaamheden - weet niet of die langdurig zijn)

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [D][A099] Ring München

Bericht door Coen Tunnel » do 17 okt 2019, 11:15

Pino schreef: do 17 okt 2019, 10:56De A99 tussen de knooppunten München-Nord en München-Süd is dan min of meer een filegevoelig gegeven in je route,
Ik kom er hierdoor pas achter dat het blijkbaar al een tijdje niet meer Kreuz München/Brunnthal heet.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76294
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A099] Ring München

Bericht door Chris » do 17 okt 2019, 11:35

Volgens mij al heel lang niet meer. Als ik op oudere resultaten in Google zoek zie ik resultaten met de naam Kreuz Brunnthal tot in 2008, maar ook resultaten met 'voormalig Kreuz Brunnthal' in 2006. Het lijkt er op dat het dan in die periode al is hernoemd.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [D][A099] Ring München

Bericht door Pino » do 17 okt 2019, 12:11

Waar de ANWB Kampioen niet goed voor is: voorjaar 2002 (bron)

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [D][A099] Ring München

Bericht door Coen Tunnel » do 17 okt 2019, 12:38

^^ Dat verklaart. Toen ik nog met mijn ouders daar langs kwam op vakantie, las ik altijd de kaart en daar ken ik de naam van. Dat was nog voor 2002. Daarna ben ik er pas in 2013 zelf weer eens langsgekomen (en daarna nog wel een paar keer) en heb eigenlijk niet op de knooppuntnaamborden gelet.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [D][A099] Ring München

Bericht door Pino » do 17 okt 2019, 13:44

^^ Bij mij omgekeerd. Kwam daar op vakanties niet heel vaak, en ik heb me nog het meeste beziggehouden met de knooppuntnamen rond München toen er hier op het forum nog wel eens discussies langskwamen over knooppuntnamen, inclusief voorstellen om bij steden met meerdere knooppunten maar met windrichtingen te gaan werken. Geen betere stad om de stupiditeit van zo'n voorstel te beschrijven dan München. Dat ze rond 2000 nog geld hebben gestopt in deze naamswijziging met het idee dat ter plaatse onbekenden daar baat bij zouden hebben, is natuurlijk ook bizar...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76294
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A099] Ring München

Bericht door Chris » do 21 nov 2019, 19:19

Vannacht wordt de Baustelle op de A99 tussen het Kreuz München-Nord en Aschheim opgeruimd. Er zijn dan 2x4 rijstroken op dit traject beschikbaar. Het is de eerste fase van de verbreding van de oostring van München die dan gereed is.

Ik vermoed dat dit de congestie in de winter en zomer al zal verminderen, omdat de Baustelle dan niet meer direct bij een drukke samenvoeging van A9 en A99 begint.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76294
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A099] Ring München

Bericht door Chris » vr 03 jul 2020, 13:56

De Autobahndirektion Südbayern heeft een contract gegund aan een ingenieursbureau om de verbreding van de 8 kilometer A99 tussen Kirchberg en Haar voor te bereiden. Dit omvat ook de reconstructie van het Kreuz München-Ost.

Dit zou het Kreuz München-Ost moeten worden. Het omvat ook de aanpassing van 4 kilometer A94 rond het knooppunt.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76294
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A099] Ring München

Bericht door Chris » vr 12 feb 2021, 22:45

Het volgende staudrama gaat zich ontwikkelen bij München. De 23 jaar oude en 1 kilometer lange tunnel Allach heeft een grote renovatie nodig. Die gaat naar verwachting maar liefst 8 jaar duren, en al die tijd zal er maar één tunnelbuis beschikbaar zijn. Dus dat betekent dat eigenlijk 2x4 rijstroken nodig zijn, maar de capaciteit 8 jaar lang gereduceerd zal zijn tot 2x2 rijstroken met een 4+0 systeem... Na renovatie kan het dan gebruikt worden met spitsstroken.

Eind 2020 is de procedure in gang gezet.

Nach dem Planfeststellungsbeschluss beginnen die Detailplanungen, Ausschreibungen und Bauvorbereitungen. Für die erst daran anschließend folgende Maßnahmenumsetzung rechnet die Autobahn Südbayern derzeit mit einer reinen Bauzeit von acht Jahren.

Er is een website: https://tunnel-allach.de/

Afbeelding

Plaats reactie