[D][A071] Sangerhausen - Erfurt - Schweinfurt

Duitse autosnelwegen

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A071] Sangerhausen - Erfurt - Schweinfurt

Bericht door Chris » za 20 okt 2012, 16:15

Je kan naar de rechter stappen als je denkt dat een aanbestedingsprocedure niet juist gevolgd is. Dit zal wel een bedrijf zijn dat de opdracht niet gekregen heeft. Meestal zijn dat soort rechtszaken vrij zinloos.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [D][A071] Sangerhausen - Erfurt - Schweinfurt

Bericht door Rogier » ma 22 okt 2012, 15:52

^^

Hier zie 1 van de belangrijkste oorzaken, waarom het werktempo in Duitsland laag is.
In Duitsland wordt volgens mij ieder project in veel kleine delen apart aanbesteed.
In Nederland worden deze werkzaamheden vaak gebundeld en als 1 project in de markt gezet.
Dit verklaart ook waarom de PPS projecten in Duitsland wel op tijd opgeleverd worden.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A071] Sangerhausen - Erfurt - Schweinfurt

Bericht door Chris » zo 28 apr 2013, 12:08

Morgen opent de noordelijkste 17 kilometer voor het verkeer. Het gaat om het stuk tussen het Dreieck Südharz bij Sangerhausen en Heldrungen. De aanleg van dit segment heeft dan 5 jaar geduurd.

Daarna ontbreekt nog een 12 kilometer lang stuk tussen de B85 en Sömmerda-Ost. Dit deel wordt pas eind 2014 opengesteld. Dan is de A71 voltooid, alhoewel de staat Sachsen-Anhalt wel wensen heeft om de snelweg verder noordwaarts te verlengen naar de A14 bij Plötzkau.

Sophie
expressweg
Berichten: 3445
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: [D][A071] Sangerhausen - Erfurt - Schweinfurt

Bericht door Sophie » zo 28 apr 2013, 12:48

Hoe kom je bij 7 kilometer voor dat stuk? Autobahnatlas zegt 12,5 kilometer, dat lijkt me ook realistischer.
Goed nieuws dat er weer een stuk snelweg bij komt, al hoop ik dat de A71 ooit nog tot de A14 verlengd wordt.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][A071] Sangerhausen - Erfurt - Schweinfurt

Bericht door GuteFahrt » ma 29 apr 2013, 19:54

Opvallend dat er geen directe aansluiting met de B86 is...
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A071] Sangerhausen - Erfurt - Schweinfurt

Bericht door Chris » ma 29 apr 2013, 19:59

Ook niet met de B85 trouwens. Dit tijdelijke beginpunt ten noorden van Kölleda wordt later vervangen door een nieuwe aansluiting een redelijk stuk zuidelijker.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A071] Sangerhausen - Erfurt - Schweinfurt

Bericht door Chris » zo 11 mei 2014, 20:18

De voltooiing van de A71 loopt weer vertraging op. Het was gepland om het laatste deel eind 2014 open te stellen, maar men gaat er vanuit dat dat niet haalbaar is. Er zijn op een deeltraject problemen met de onderlaag van de snelweg, waarin scheuren zijn ontstaan, vermoedelijk door een chemisch proces. Dit wordt eerst onderzocht, en op dit deel wordt dus voorlopig niet gewerkt. Openstelling is nu verschoven naar minimaal 2015.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A071] Sangerhausen - Erfurt - Schweinfurt

Bericht door Chris » wo 06 aug 2014, 19:55

Openstelling van het laatste deel van de A71 wordt nu 'niet voor augustus 2015' verwacht, zo meldt de MDR: http://www.mdr.de/nachrichten/autobahn- ... 417e7.html

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][A071] Sangerhausen - Erfurt - Schweinfurt

Bericht door GuteFahrt » wo 01 okt 2014, 14:30

Interessant artikel van de Thüringer Allgemeine (26-09) over de aanleg van wat een bijzondere Raststätte moet worden nabij Leubingen iets noordelijk van Sömmerda:

:arrow: http://www.thueringer-allgemeine.de/web ... -237198258

Samengevat gaat het over twee interessante plekken in dit stukje Thüringen waarbij op 1 plek de A71 een rol gaat spelen zo is de bedoeling. De missing link van de 71 bij Sömmerda is nog in aanleg (eind augustus volgend jaar geplande openstelling momenteel, zie hierboven). Het Rijk, de deelstaat Thüringen en de stad Sömmerda slaan nu de handen ineen om een bijzondere verzorgingsplaats te realiseren (Tank + Rastanlage) die de toekomst en het verre verleden dichtbij elkaar moeten brengen.

Vlakbij het tracé van de A71 nabij Leubingen ligt een grafheuvel, welke men vanaf de nog aan te leggen VZP bereikbaar wil maken voor passanten. Dat is op een afstand van zo'n 200 meter. De DEGES en de stad werken samen om dit stuk grond in beheer te krijgen en vervolgens te kunnen onderhouden.

Op het oog schijnt het een onbeduidend heuveltje te zijn maar in werkelijkheid is het historisch gezien een bijzonder geval als je het verhaal mag geloven. De betrokken partijen hebben een ontwerpwedstrijd uitgeschreven waarbij men voorstellen in mag gaan dienen hoe de verzorgingsplaats van de toekomst er uit moet gaan zien. Het thematische aspect speelt ook een rol in het uiteindelijke plaatje zoals de IBA* (*Internationale Bauausstellung, welke in 2023 in Thüringen zal worden gehouden) betrokkenen het voor ogen hebben.

In de zomer van 2015 zal een gevormde jury met daarin o.a. de burgemeester van Sömmerda een winnend ontwerp kiezen uit de inzendingen waarop dan de uitschrijving van de concessie zal volgen.
In de zomer van 2017 moet de Raststätte "Leubinger Fürstenhügel" opgeleverd worden. Als het goed is kun je dan te voet naar de grafheuvel van een vorst uit de bronstijd, maar ook voor niet-Autobahngebruikers (d.w.z. voetgangers/fietsers) wordt het mogelijk om de VZP te betreden en daar een krant te kopen of iets te eten. 8-)
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [D][A071] Sangerhausen - Erfurt - Schweinfurt

Bericht door Coen Tunnel » wo 01 okt 2014, 15:59

GuteFahrt schreef:In de zomer van 2017 moet de Raststätte "Leubinger Fürstenhügel" opgeleverd worden. Als het goed is kun je dan te voet naar de grafheuvel van een vorst uit de bronstijd, maar ook voor niet-Autobahngebruikers (d.w.z. voetgangers/fietsers) wordt het mogelijk om de VZP te betreden en daar een krant te kopen of iets te eten. 8-)
Net als aan de A28 bij de Witte Molen. ;)

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][A071] Sangerhausen - Erfurt - Schweinfurt

Bericht door GuteFahrt » wo 01 okt 2014, 17:05

^^ Zou kunnen. Ondanks het feit dat ik een noorderling ben heb ik mij nog nooit op de A28 tussen Hoogeveen en Groningen vertoond. :oops:

Volgens mij ligt de nadruk wat betreft het bijzondere vooral op die grafheuvelroute. VZP's die je kunt bereiken zonder dat je van de snelweg (Autobahn) gebruikt maakt zullen er toch wel meer zijn. In Friesland ken ik er ook wel een paar.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [D][A071] Sangerhausen - Erfurt - Schweinfurt

Bericht door Coen Tunnel » wo 01 okt 2014, 18:07

GuteFahrt schreef:^^ Zou kunnen. Ondanks het feit dat ik een noorderling ben heb ik mij nog nooit op de A28 tussen Hoogeveen en Groningen vertoond. :oops:
https://maps.google.nl/maps?q=haren+gn& ... 4,,0,-2.84
Volgens mij ligt de nadruk wat betreft het bijzondere vooral op die grafheuvelroute. VZP's die je kunt bereiken zonder dat je van de snelweg (Autobahn) gebruikt maakt zullen er toch wel meer zijn. In Friesland ken ik er ook wel een paar.
Ja, in Duitsland hebben veel VZP's wel een dienstenaansluiting. Daar kun je als voetganger of fietser in principe zonder problemen gebruik van maken.

In Nederland is het wat zeldzamer, maar er zijn een aantal VZP's die via een fietspad of voetpad bereikbaar zijn. Ik ben wel eens over dit bruggetje naar VZP Haerst gegaan in plaats van de omweg via de aansluiting Nieuwleusen te maken, toen ik nog snel iets te eten nodig had. :)

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][A071] Sangerhausen - Erfurt - Schweinfurt

Bericht door GuteFahrt » wo 01 okt 2014, 18:42

^^ Dat heb ik ook wel eens gedaan bij mij in de buurt. VZP 't Strand langs de zeedijk heeft ook zo'n paadje achterlangs, ook weet ik dat het bij VZP Smarpot (A32 Akkrum) en de Mieden (A31 Marssum) mogelijk is er via naastgelegen weggetjes te komen.

Dwaalt nu wel wat af van de A71 in Duitsland. Ik vind het wel een leuk idee. Er staat ook in het artikel dat overwogen wordt de heuvel weer op originele grootte te brengen.

De andere hotspot is bij Bilzingsleben, waar 370.000 jaar oude menselijke resten zijn gevonden, volgens de lokale autoriteiten de oudste van heel midden- en noordwest Europa.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [D][A071] Sangerhausen - Erfurt - Schweinfurt

Bericht door Coen Tunnel » wo 01 okt 2014, 18:54

^^ Ik vind het altijd wel leuk als er een link wordt gemaakt met de omgeving. Of dat nou is zoals op Franse VZP's die soms een thema hebben, of met een wandelpad vanaf de VZP (zoals bv. bij de Moseltalbrücke bij Koblenz en straks ook bij de A71).

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5474
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [D][A071] Sangerhausen - Erfurt - Schweinfurt

Bericht door marcel » wo 01 okt 2014, 21:22

Deze Raststätte is juist met opzet zo gebouwd dat je er niet vanuit de omgeving kunt komen:
https://maps.google.nl/?ll=47.271353,8.438326
Vanuit Affoltern zou je of helemaal naar Zug moeten rijden, dan terug naar de Raststätte, en terug via Wettswil, of andersom. Een tocht van 40 km.
Als het verder van de afrit gebouwd was zou je alleen of via Zug, of via Wettswil moeten rijden, ongeveer half zo ver.

Ik meen mij te herinneren dat de reden was dat lokale winkeliers de concurrentie vreesden, en dat de gemeente alleen op deze manier toestemming gaf, maar ik kan het niet meer vinden.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A071] Sangerhausen - Erfurt - Schweinfurt

Bericht door Chris » ma 10 nov 2014, 20:39

De A71 bij Sömmerda valt maarliefst 60-70 miljoen euro duurder uit dan verwacht. Praktisch een verdubbeling van de oorspronkelijk geschatte kosten. Opvallend dat het project nog zo laat zo veel duurder wordt (de snelweg is al bijna klaar...)

http://www.thueringer-allgemeine.de/sta ... -130138614

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][A071] Sangerhausen - Erfurt - Schweinfurt

Bericht door GuteFahrt » di 28 jul 2015, 11:15

Bericht van begin juli van de MDR over de vrijgave van het laatste stukje A71 tussen Etzleben (B85) en Sömmerda-Ost:

:arrow: http://www.mdr.de/thueringen/mitte-west ... el100.html

Eind augustus óf begin september is de completering van de zgn. Thüringer-Wald-Autobahn een feit. Oorspronkelijk had dit gedeelte ruim een jaar geleden reeds klaar moeten zijn, ware het niet dat tijdens de werkzaamheden werd vastgesteld dat in de onderlagen van de weg scheuren waren ontstaan als gevolg van chemische reacties in de bodem. Daarop moest over een lengte van 11 kilometer de bouwgrond worden uitgebaggerd en vervangen (extra kosten ca. 10 miljoen euro). Mede hierdoor is de A71 verworden tot de duurste Autobahn van het land.

In het artikel wordt verder nog maar eens aangehaald dat de deelstaatregering van Saksen-Anhalt te Magdeburg een noordwaartse verlenging tot aan de A14 bij Plötzkau nastreeft.

Begin deze maand is de A71 ook nog een Raststätte rijker geworden:

:arrow: http://www.mdr.de/thueringen/mitte-west ... rg100.html
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A071] Sangerhausen - Erfurt - Schweinfurt

Bericht door Chris » di 18 aug 2015, 19:24

Op 3 september zal het laatste deel worden geopend: http://www.thueringer-allgemeine.de/sta ... -492993163

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][A071] Sangerhausen - Erfurt - Schweinfurt

Bericht door GuteFahrt » di 18 aug 2015, 19:41

^^ Mooi moment om de A71 in het najaar in één keer te catchen. ;)
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A071] Sangerhausen - Erfurt - Schweinfurt

Bericht door Chris » do 03 sep 2015, 14:59

De snelweg is zoals gepland vandaag opengesteld voor het verkeer. Hiermee is de A71 van Sangerhausen tot Schweinfurt voltooid.

Hier zie je ook dat de laatste loodjes altijd het zwaarst wegen. De aanleg van de 220 kilometer lange Autobahn duurde in totaal 19 jaar, hiervan is 185 kilometer in de eerste 10 jaar aangelegd, de resterende 35 kilometer duurde dus nog eens bijna zo lang.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][A071] Sangerhausen - Erfurt - Schweinfurt

Bericht door GuteFahrt » do 03 sep 2015, 15:09

Chris schreef:De snelweg is zoals gepland vandaag opengesteld voor het verkeer. Hiermee is de A71 van Sangerhausen tot Schweinfurt voltooid.
Dat klopt, ze zijn nu aan het blokrijden tot 17 uur. Dan is het traject overal vrijgegeven.
Chris schreef:Hier zie je ook dat de laatste loodjes altijd het zwaarst wegen. De aanleg van de 220 kilometer lange Autobahn duurde in totaal 19 jaar, hiervan is 185 kilometer in de eerste 10 jaar aangelegd, de resterende 35 kilometer duurde dus nog eens bijna zo lang.
De MDR heeft een korte terugblik in een video gezet. Daarnaast nog wat info in het artikel.

Edit: ik zie dat wat die bijzondere Raststätte moet worden ook al op de borden staat aangegeven. En een Vmax van 120 in eerste instantie i.v.m. gloednieuw asfalt.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][A071] Sangerhausen - Erfurt - Schweinfurt

Bericht door GuteFahrt » wo 09 sep 2015, 20:57

Het nieuw geopende deel van de A71 mooi in beeld gebracht op video:
Link
Een paar dingen die opvallen:

- Onder Sangerhausen is reeds ruimte gelaten voor een andere bestemming. Waarschijnlijk Magdeburg.
- Vmax 80 in de tunnel en deels Vmax 120 vanwege nieuw wegdek.
- Toeristische infoborden van o.a. een modelbaan en de bergketen Kyffhäuser. Dit is een opvallende heuvelrug in het verder overwegend vlakke tot glooiende landschap. Hoogste punt ligt op circa 475 meter.
- Schweinfurt en niet Erfurt als control city bij AS Heldrungen. Laatstgenoemde plaats is hoofdstad van Thüringen en telt ruim 200.000 inwoners.
- Alle kunstwerken zonder middenpijlers.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D][A071] Sangerhausen - Erfurt - Schweinfurt

Bericht door SnarfFlevoland » vr 11 sep 2015, 10:15

GuteFahrt schreef:- Vmax 80 in de tunnel en deels Vmax 120 vanwege nieuw wegdek.
Dat is in Duitsland helaas vrij standaard geworden. Zolang een tunnel geen vaste radarinstallatie heeft negeer ik min of meer die 80 borden. Hoogstends bij de ingang even voorzichtig zijn, vanwege mogelijke mobiele controles die direct voor het tunnelportaal kunnen staan.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A071] Sangerhausen - Erfurt - Schweinfurt

Bericht door Chris » za 04 jun 2016, 18:57

Ik heb de hele A71 op de foto gezet van zuid naar noord. Hier het eerste deel vanaf Schweinfurt tot nabij Meiningen.
SPOILER: TOON

1. Op de A70 richting Bamberg.
Afbeelding
A71-1 by European Roads, on Flickr

2. Het knooppunt A70/A71 bij Schweinfurt.
Afbeelding
A71-3 by European Roads, on Flickr

3. Het eerste afstandenbord. Ik vraag me af waar de loze ruimte onderop voor bedoeld was. Veel meer is er ook niet aan te geven (Meiningen misschien).
Afbeelding
A71-4 by European Roads, on Flickr

4. Schweinfurt. De A71 heeft over het algemeen uitstekend wegdek, maar de snelweg is ook nog niet zo oud.
Afbeelding
A71-7 by European Roads, on Flickr

5.
Afbeelding
A71-9 by European Roads, on Flickr

6. Poppenhausen.
Afbeelding
A71-11 by European Roads, on Flickr

7. De A71 heeft nogal wat Talbrücken.
Afbeelding
A71-13 by European Roads, on Flickr

8.
Afbeelding
A71-15 by European Roads, on Flickr

9. Bad Kissingen.
Afbeelding
A71-18 by European Roads, on Flickr

10. Maßbach.
Afbeelding
A71-20 by European Roads, on Flickr

11.
Afbeelding
A71-23 by European Roads, on Flickr

12.
Afbeelding
A71-25 by European Roads, on Flickr

13. Münnerstadt.
Afbeelding
A71-26 by European Roads, on Flickr

14. De hogere bergen van het Thüringer Wald doemen al op. Het hoogste punt is de 982 meter hoge Großer Beerberg, een stukje hoger dan het Sauerland of de Eifel.
Afbeelding
A71-29 by European Roads, on Flickr

15. Bad Neustadt an der Saale.
Afbeelding
A71-32 by European Roads, on Flickr

16.
Afbeelding
A71-33 by European Roads, on Flickr

17.
Afbeelding
A71-34 by European Roads, on Flickr

18.
Afbeelding
A71-35 by European Roads, on Flickr

19.
Afbeelding
A71-37 by European Roads, on Flickr

20. Mellrichstadt.
Afbeelding
A71-39 by European Roads, on Flickr

21.
Afbeelding
A71-42 by European Roads, on Flickr

22. Rentwertshausen.
Afbeelding
A71-44 by European Roads, on Flickr

23.
Afbeelding
A71-46 by European Roads, on Flickr

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [D][A071] Sangerhausen - Erfurt - Schweinfurt

Bericht door Coen Tunnel » za 04 jun 2016, 23:01

Chris schreef:3. Het eerste afstandenbord. Ik vraag me af waar de loze ruimte onderop voor bedoeld was. Veel meer is er ook niet aan te geven (Meiningen misschien).
Je zou denken aan kruisende doelen, maar doelen voor de A73 zijn niet logisch. De A66 was ooit wel gepland tussen Fulda en Meiningen, maar een A66-doel tussen Meiningen en Fulda zou hier evenmin logisch zijn. Er is daar niks van betekenis. Blijft over: afslaande doelen voor de A4 vanaf Erfurt, maar wat dan? Alleen Leipzig en Berlijn zouden dan kunnen, want dan is A71-A4-A9 de snelste en kortste route.

Ook Würzburg-Leipzig/Berlijn is het snelste met een route via de A71 en vanaf Stuttgart is het de kortste (maar net niet de snelste) route, maar zeker wel een logische route.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [D][A071] Sangerhausen - Erfurt - Schweinfurt

Bericht door Vinny » vr 10 jun 2016, 20:40

Het lijkt wel of de letters op de bewegwijzering iets vetter zijn dan normaal...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D][A071] Sangerhausen - Erfurt - Schweinfurt

Bericht door SnarfFlevoland » ma 13 jun 2016, 13:03

Chris schreef:14. De hogere bergen van het Thüringer Wald doemen al op. Het hoogste punt is de 982 meter hoge Großer Beerberg, een stukje hoger dan het Sauerland of de Eifel.
Beide middelgebergtes liggen dan ook een aanzienlijk stuk westelijker en niet in de regio. Direct ten noorden van het Thüringer Wald heb je de Harz met de Brocken (1141 m) en ten westen heb je de Rhön met de Wasserkuppe (950 m). De hoogste toppen zijn hier principieel dus wat hoger. ;)

De A71 vind ik overigens tussen Stuhl en Erfurt een irritante snelweg met lange Vmax 80 stukken, dankzij de tunnels en vele flitspalen. Qua natuur is de route verder zeker niet verkeerd.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5474
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [D][A071] Sangerhausen - Erfurt - Schweinfurt

Bericht door marcel » di 14 jun 2016, 19:29

SnarfFlevoland schreef:tussen Stuhl en Erfurt
grappig ...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A071] Sangerhausen - Erfurt - Schweinfurt

Bericht door Chris » wo 06 jul 2016, 12:03

Wat verder op de A71, langs Meiningen en naar Suhl.

Afbeelding
A71-47 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A71-49 by European Roads, on Flickr

Talbrücke Jüchsen.
Afbeelding
A71-50 by European Roads, on Flickr

Tunnel Eichelberg.
Afbeelding
A71-51 by European Roads, on Flickr

Meiningen-Süd.
Afbeelding
A71-52 by European Roads, on Flickr

Bij Meiningen ligt een groot viaduct.
Afbeelding
A71-53 by European Roads, on Flickr

Eindelijk bestemmingen op de lege delen van de afstandsborden.
Afbeelding
A71-55 by European Roads, on Flickr

Talbrücke Haseltal. Zou dit hetzelfde dal zijn als de Haseltalbrücke van de A3?
Afbeelding
A71-56 by European Roads, on Flickr

Meiningen-Nord.
Afbeelding
A71-59 by European Roads, on Flickr

Talbrücke Rotes Tal.
Afbeelding
A71-61 by European Roads, on Flickr

Talbrücke Schafstalgrund. Ook op nieuwere Autobahnen ontkom je niet aan Baustellen helaas.
Afbeelding
A71-63 by European Roads, on Flickr

Bruginspectie. Misschien ook reparatie, bij sommige brugrenovaties wordt een 2-0 systeem gebruikt zodat er geen last is van trillingen.
Afbeelding
A71-64 by European Roads, on Flickr

Dreieck Suhl met de A73.
Afbeelding
A71-65 by European Roads, on Flickr

De A71 is na Suhl verboden voor gevaarlijke stoffen in verband met de tunnels.
Afbeelding
A71-67 by European Roads, on Flickr

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [D][A071] Sangerhausen - Erfurt - Schweinfurt

Bericht door nederland24 » wo 06 jul 2016, 13:34

Wel prettig dat je bij deze weg wel veel van het landschap kunt zien. Dat is bij vele andere snelwegen in Duitsland wel anders.

Plaats reactie