Jedoch bin ich froh dass es nun doch endlich eine positive Gerichtsentscheidung gibt

Moderator: Moderatoren
In Roosendaal is het ook zo, alleen met geluidswallen.Hieronder nog een fotootje van de B61 in Bad Oeynhausen.
Het spaart weer een viaductje uit. Ik neem aan dat er gewaarschuwd wordt voor een verscherping van de bocht aan het einde van de lus, dat kan namelijk verradelijk uitpakken voor de weggebruiker.Coen Tunnel schreef:Wat een enorme lus!hock:
Aan Dreieck Löhne is nu nog te zien dat er al in de jaren 60 rekening werd gehouden met een Nordumfahrung. Alleen komt de A30 nu ten noorden van het huidige knooppunt te liggen. Overigens is er wel nagedacht over een 3½ km lange tunnel onder de huidige B61 (de Werretunnel) door de stad maar deze plannen hebben het niet gered.Snelwegenkenner schreef:Ik vraag me af waarom de Duitsers niet toen ze de BAB30 bouwden niet gelijk de snelweg om Bad Oeynhausen hebben aangelegd
Hmm dat Driehoek Löhne laat meer zien dat de aansluitende weg gepland was om verder te lopen, niet zozeer dat de BAB 30 anders getraceerd zou worden volgens mij.Aan Dreieck Löhne is nu nog te zien dat er al in de jaren 60 rekening werd gehouden met een Nordumfahrung.
Er is volgens mij nog lang sprake geweest van een rechtstreekse verbinding tussen Sint Annabosch zuidelijk om Breda en langs de grens naar Bergen op Zoom. In de tussentijd werd de A58 omgeleid via de route Bergen-op-Zoom Roosendaal (gedacht als onderdeel van de A17), via de oude rijksweg Roosendaal - Breda en dwars door Breda heen. Die route was genummerd als N58. In de loop der tijd werd het steeds duidelijker dat alleen het gedeelte Sint Annabosch - Galder kon worden gerealiseerd en is men de oude rijksweg gaan upgraden tot A58, inclusief de bcht om Etten-Leur, maar zonder rechtstreekse verbinding naar Galder. Gevolg is de onlogisch verlopende A58 van nu in plaats van ooit gedachte rechte lijn Vlissingen - Eindhoven.Snelwegenkenner schreef:Hetzelfde verhaal bij Etten Leur, in mijn inzien had ik in 1977 de A58 bij Etten Leur tot Galder laten lopen zodat het doorgaande verkeer van de weg door de stad af is en verkeer naar Breda bij afr 19 laten afbuigen als een Expressweg tot afrit 16 van de A16. Zo vermijd je bochten en totso's op het stuk, bovendien wordt de A16 ontlast.
Dat zou de A 75 moeten gaan worden. De A 2 zou gewoon in Eindhoven doodlopen op de Noordelijke Randweg...De A2 zou de ontbrekende oostelijke ring van Eindhoven worden,
Dan bedoel je een A58 ten zuiden van Roosendaal met als inprikker de N262 en je hebt een N96 die van Bergen op Zoom naar Roosendaal via Etten Leur naar Breda loopt. Goed idee, meteen uitvoeren!Overigens had ik het helemaal niet erg gevonden, wanneer Nederlandse snelwegen niet dwars door de steden waren gelopen, maar er wat verder buiten, zoals in ons omringende landen wel het geval is. Mits dat gekoppeld is aan de in die omringende landen eveneens gebruikelijke inprikkers stad-in. Op die manier scheidt je lokaal verkeer beter van het doorgaande verkeer en het zou ook moeten zorgen voor minder files op de doorgaande routes. De praktijk in een land als Duitsland laat dat duidelijk zien.
Ik denk aan helemaal niets specifieks. Want als je de A58 naar het zuiden had aangelegd, dan zou ik zeggen dat je met de A17 al een prima verbinding naar de stad Roosendaal hebt. Maar ja, als je met dat soort ficties aan het werken bent, wie zegt je dan dat de A17 niet ook ruimer om de stad heen is geleid? Je zou pakweg een kaart uit de jaren '30 moeten pakken en dan het snelwegennet helemaal opnieuw moeten intekenen, inclusief inprikkers, om met een alternatief te komen waarin wegen ruimer om de steden heen worden geleid.Snelwegenkenner schreef:Dan bedoel je een A58 ten zuiden van Roosendaal met als inprikker de N262 en je hebt een N96 die van Bergen op Zoom naar Roosendaal via Etten Leur naar Breda loopt. Goed idee, meteen uitvoeren!
Haha, grappig, gelukkig dat je dat niet elke keer doet, je zou nogal moeten rondrijden in EuropaChris schreef:Ik kwam om 10.15 uit bed, las het bericht van Vynkce om 10.20 en stapte om 10.30 in de auto om naar Bad Oeynhausen te rijden.![]()
Impulsactie