[Bundesstraßen] Kleine projecten

Andere Duitse rijkswegen, inclusief de 'Gelbe Autobahnen'

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

[Bundesstraßen] Kleine projecten

Bericht door Chris » di 06 dec 2011, 15:03

Een algemene thread voor kleinere projecten van Bundesstraßen die geen eigen thread rechtvaardigen.

B480 Bad Wünnenberg

Voor de tweede maal is een tracébesluit genomen voor de bouw van de rondweg Bad Wünnenberg in Nordrhein-Westfalen. De B480 moet hier met een fors viaduct om het dorp gelegd worden. Vanaf de A33 en A44 wordt dan Brilon en het Sauerland beter bereikbaar. De huidige B480 voert met haarspeldbochten door Bad Wünnenberg, dat in een dal is gelegen. Het viaduct wordt 70 meter hoog en 750 meter lang. De rondweg is 6,8 kilometer lang en kost € 35 miljoen. Het tracébesluit wordt begin volgende maand ter inzage gelegd en de bouw begint mogelijk al in de zomer van 2012. Een vorig tracébesluit uit 2008 is vernietigd vanwege het ruimtebeslag van de B480, het nut de rondweg zelf werd niet in twijfel getrokken.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [Bundesstraßen] kleine projecten

Bericht door Chris » wo 07 dec 2011, 20:51

B206 Bad Bramstedt

Rond Bad Bramstedt in de staat Schleswig-Holstein is vandaag een 9 kilometer lange rondweg opengesteld. De bouw heeft 27 maanden geduurd en het grootste kunstwerk is een 90 meter lang laag viaduct over een riviertje. Alle kruisende wegen zijn ongelijkvloers.

Ik vraag me af waarom ze nu nog een rondweg hebben aangelegd als waarschijnlijk binnen 2 jaar de A20 door hetzelfde gebied wordt aangelegd.

Afbeelding

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [Bundesstraßen] kleine projecten

Bericht door marcel » wo 07 dec 2011, 20:58

Chris schreef:Ik vraag me af waarom ze nu nog een rondweg hebben aangelegd als waarschijnlijk binnen 2 jaar de A20 door hetzelfde gebied wordt aangelegd.
Binnen 2 jaar? Ik denk eerder 10-20 jaar.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [Bundesstraßen] kleine projecten

Bericht door Chris » wo 07 dec 2011, 20:59

Als het meezit begint de aanleg rond 2013. In Duitsland weet je dat echter nooit zeker omdat ze vaak meer met tracébesluiten dan financiering strooien.

http://www.schleswig-holstein.de/cae/se ... sstand.jpg

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [Bundesstraßen] kleine projecten

Bericht door marcel » wo 07 dec 2011, 21:03

Op de AGAB meeting in september kwam deze weg aan de orde.
Ik was inderdaad verbaasd hoe concreet de plannen al zijn, en bij Bad Segeberg zal ook wel echt gauw gebouwd worden, maar verder naar het westen zal het nog wel even duren.

Feder
verkeersader
Berichten: 680
Lid geworden op: wo 26 apr 2006, 12:14
Locatie: Groningen

Re: [Bundesstraßen] kleine projecten

Bericht door Feder » do 08 dec 2011, 9:40

Chris schreef:B206 Bad Bramstedt
Rond Bad Bramstedt in de staat Schleswig-Holstein is vandaag een 9 kilometer lange rondweg opengesteld. De bouw heeft 27 maanden geduurd en het grootste kunstwerk is een 90 meter lang laag viaduct over een riviertje. Alle kruisende wegen zijn ongelijkvloers.
Het heeft meer dan 30 jaar geduurd voordat deze weg is aangelegd. De weg moet de binnenstad ontlasten van veel doorgaand verkeer. (Waarschijnlijk niet alleen oost-west verkeer, maar ook vanuit het noordwesten richting A7.) Meer lezen, of een filmpje zien over deze rondweg? Kijk op http://www.ndr.de/regional/schleswig-ho ... ng103.html

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [Bundesstraßen] kleine projecten

Bericht door Chris » do 08 dec 2011, 10:04

B84 Hünfeld

Op 6 december is de rondweg van Hünfeld in de staat Hessen opengesteld. Over de 5,5 kilometer lange rondweg verloopt de B84 vanuit Eisenach. Hünfeld is het eindpunt van de B84, de weg eindigt met een ongelijkvloerse kruising op de B27. Sommigen zullen Hünfeld herkennen van een rit over de A7 (afrit Hünfeld/Schlitz). De bouw duurde 4,5 jaar en kostte € 21 miljoen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [Bundesstraßen] kleine projecten

Bericht door Chris » do 08 dec 2011, 22:41

B464 Sindelfingen - Renningen

Een aardig project in de staat Baden-Württemberg is de bouw van de autobahnähnliche B464 tussen de A81 en Renningen. Samen met de autobahnähnliche B295 vervangt dit project feitelijk de ooit geplande A81 tussen Gärtringen en Leonberg, ten westen van Stuttgart. Op 6 december opende 4,4 kilometer van de B464 tussen Maichingen en Magstadt na 14 jaar discussie. De kosten bedroegen € 22 miljoen. De verwachte intensiteit is 25.000 tot 32.000 voertuigen per etmaal. Eind 2012 moet de laatste verlenging naar Renningen opengesteld worden.

Afbeelding

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [Bundesstraßen] kleine projecten

Bericht door SnarfFlevoland » vr 09 dec 2011, 0:11

Chris schreef:B480 Bad Wünnenberg
Dat project is pure geldverspilling en horizonvervuiling. Ook tijdens de spits ben je in no-time door Bad Wünnenberg heen. Er is slechts één verkeerslicht, die overigens meestal op groen staat, waarna je aan de andere kant van het dorp weer omhoog rijdt. Bovendien is de haarspeldbocht ruim uitgebouwd, zodat je deze met redelijke snelheid kan nemen. Zowel vanaf de A33 als verderop voorbij Bad Wünnenberg is er weinig te doen op de B480. Wintersportverkeer is hier ook bijna niet. Persoonlijk ben ik wel benieuwd naar de intensiteiten van deze weg. Kan nauwelijks veel zijn.

Maar goed, je pakt met deze nieuwe dalbrug wel even 1-3 minuten tijdswinst. En dat voor lokaal verkeer... :nuts: :mrgreen:

P.S. Waar had je die foto vandaan gehaald? Zijn die er ook in meerdere varianten?
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [Bundesstraßen] kleine projecten

Bericht door Rene » vr 09 dec 2011, 0:33

^^
En het scheelt waarschijnlijk een flitscamera.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [Bundesstraßen] kleine projecten

Bericht door Chris » vr 09 dec 2011, 10:33

Wintersportverkeer is hier ook bijna niet
Er zijn meer wintersporters dan alleen Nederlanders. Vanuit de regio Bielefeld is het de voornaamste route richting Willingen en Winterberg. Jaargemiddelde intensiteiten zijn inderdaad niet zo heel hoog, zo'n 4.400 voertuigen ten zuiden en 11.000 voertuigen ten noorden. Maar het project kost ook niet zoveel geld, dus ik zie geen reden om het niet te doen. Gelukkig hebben ze in Duitsland niet de mentaliteit dat het eerst waanzinnig vast moet staan voordat overwogen moet worden of er misschien wat aan gedaan moet worden. De B480 gaat wel dwars door Bad Wünnenberg direct langs de voordeuren van een groot aantal woningen, ik kan me wel voorstellen dat het prettig is als je dat vrachtverkeer kwijt bent. Bij Brilon zit nog wel een aardig industrieterrein en je hebt uiteraarde lokale bosbouw. Het nut van de B480 wordt zelfs bij bezwaarmakers tegen het vorige tracébesluit niet in twijfel getrokken.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [Bundesstraßen] kleine projecten

Bericht door SnarfFlevoland » vr 09 dec 2011, 19:29

Rene schreef:En het scheelt waarschijnlijk een flitscamera.
Een flitscamera in Bad Wünnenberg is mij niet bekend. Wel verderop in het dorp Alme. Nu is de dorpspassage door Bad Wünnenberg ook te kort en te bochtig om daar harder dan 50 km/h te gaan rijden. Handhaving heeft weinig zin, omdat iedereen zich daar toch wel aan de snelheid houdt. ;)
Chris schreef:Er zijn meer wintersporters dan alleen Nederlanders. Vanuit de regio Bielefeld is het de voornaamste route richting Willingen en Winterberg.
Dat bedoel ik: Dat zijn maar een handjevol wintersporters. Daar is absoluut geen bypass voor nodig.
Chris schreef:Maar het project kost ook niet zoveel geld, dus ik zie geen reden om het niet te doen.
€35,- miljoen is anders nog behoorlijk wat geld. Daar kunnen ze naar mijn idee beter een extra bypass voor bouwen tussen Olsberg en Winterberg.
Chris schreef:De B480 gaat wel dwars door Bad Wünnenberg direct langs de voordeuren van een groot aantal woningen, ik kan me wel voorstellen dat het prettig is als je dat vrachtverkeer kwijt bent.
Vrachtverkeer is er op de B480 praktisch niet. Veruit het meeste is gewoon woon-werk verkeer. En om nu te zeggen dat er een groot aantal woningen aan de B480 liggen... mwah, dat valt reuze mee. Bovendien zeggen de omwonenden vrij weinig last van die weg te hebben. Het meeste verkeer vanaf de B480 ten noorden van Bad Wünnenberg haakt al naar L549 af richting Leiberg of Fürstenberg. Het verkeer dat daadwerkelijk de plaats doorrijdt zal wel ongeveer 5.000 voertuigen zijn.
Chris schreef:Het nut van de B480 wordt zelfs bij bezwaarmakers tegen het vorige tracébesluit niet in twijfel getrokken.
Waar had je dat precies gelezen? Lijkt me een interessant artikel. Vooral omdat de bypass eind 2010 nogal een thema was van bezwaar.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [Bundesstraßen] kleine projecten

Bericht door Chris » vr 09 dec 2011, 19:45

Frans, denk nou niet weer dat jij het als incidentele passant beter weet dan de bestuurders in de regio. De B480 is de hoofdontsluiting van het noordoostelijk Sauerland naar het hoofdwegennet, daar horen zo min mogelijk knelpunten bij. Ze zullen heus wel een gedegen afweging hebben gemaakt en niet alleen naar jaargemiddelde intensiteiten kijken, maar ook naar bijvoorbeeld problemen in de winter met de hellingen en scherpe bochten, de 700 vrachtwagens op een dag en de wintersportpieken. 35 miljoen is echt niet veel geld voor een rondweg met zo'n groot viaduct. Het is heus niet het ergste knelpunt van Nordrhein-Westfalen maar op een gegeven moment moet je zo'n verbinding gewoon een keer bouwen, en daartoe is dus allang besloten. Het wel of niet nuttig zijn van dit project is een discussie die al jaren een gepasseerd station is.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [Bundesstraßen] kleine projecten

Bericht door SnarfFlevoland » vr 09 dec 2011, 23:41

Chris schreef:Frans, denk nou niet weer dat jij het als incidentele passant beter weet dan de bestuurders in de regio.
Oh, moet het weer deze kant op gaan? Misschien dat ik toevallig (inmiddels goede) vriend/kennis in Bad Wünnenberg heb wonen en daar regelmatig kom? Tjonge, jonge... de volgende keer kan ik beter maar eens wat vragen stellen op autobahn-online, daar wordt je tenminste beter bejegend dan op dit forum.
Chris schreef:Het wel of niet nuttig zijn van dit project is een discussie die al jaren een gepasseerd station is.
En daarom is het juist nuttig om dit soort projecten eens onder de loep te nemen, zodat andere mensen (wegfanaten) er eens kennis mee kunnen maken.
Laatst gewijzigd door SnarfFlevoland op zo 11 dec 2011, 1:58, 3 keer totaal gewijzigd.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [Bundesstraßen] kleine projecten

Bericht door Coen Tunnel » za 10 dec 2011, 0:10

SnarfFlevoland schreef:Bovendien heb je nog steeds geen bron gegeven waar je deze informatie vandaan hebt. Ik heb ook wel wat vaag dingen gehoord, maar concrete zaken hebben nog geen eens in de lokale krant gestaan. Dat was wel gebeurd als de complete zaak helemaal rond was! Zelfs op Google kan je geen concreet nieuwsartikel vinden van de laatste maanden.
Beter googlen, of de lokale krant checken... Ik kan niet linken naar het artikel in het Westfalen-Blatt, maar je kunt het op hun website zo vinden met de zoekfunctie, maar voor de volledigheid hier het artikel van 6 december:
Westfalen-Blatt schreef:Weg für die Ortsumgehung ist frei
Ortskern Bad Wünnenbergs soll entlastet werden

Afbeelding
Das Herzstück der Ortsumgehung Bad Wünnenberg ist eine 750 Meter lange und 70 Meter hohe Brücke über das Aftetal. Der Weg für die Umgehung ist mit dem abgeschlossenen Verfahren frei.

Dienstag, 06. Dezember 2011
- 02:36 Uhr

Bad Wünnenberg (WB/seb). Der Weg für den Bau der 35 Millionen Euro teuren Ortsumgehung Bad Wünnenberg ist frei. Das Verfahren zur Planfeststellung ist abgeschlossen worden. Baubeginn könnte bereits in der ersten Hälfte des kommenden Jahres sein.Lastwagen quälen sich seit Jahren durch den Ortskern der Stadt. Das soll sich, wenn es nach der Bezirksregierung Detmold geht, schnell ändern: Sie hat gestern den Planfeststellungsbeschluss für die 6,8 Kilometer lange Ortsumgehung erlassen – und damit für ein frühzeitiges »Geschenk zum Nikolaustag« gesorgt, sagte Bürgermeister Winfried Menne.

Damit ist ein entscheidender, wenngleich noch nicht der letzte Schritt für den Bau der Umgehung gemacht worden. Alle Unterlagen für den Plan, die Stellungnahmen der Stadt, der Fachbehörden und alle 130 Einwände sowie die Ergebnisse der General- und der Einzelerörterungen mit Eigentumsbetroffenen wurden laut Jens Kronsbein, Leiter des Dezernates Verkehr bei der Bezirksregierung Detmold, eingehend geprüft.

Diese Prüfung habe ergeben, so der Verwaltungsjurist weiter, dass die Planungen des Landesbetriebs Straßenbau NRW »allen fachlichen und rechtlichen Anforderungen genügen und in der Gesamtschau auch im Hinblick auf die privaten Belange ausgewogen sind«.

Bis der Plan rechtskräftig ist, muss er noch eine weitere Hürde nehmen. Der Planfeststellungsbeschluss wird mit einer Rechtsbehelfsbelehrung und den zugehörigen Plänen in Bad Wünnenberg voraussichtlich im Januar für zwei Wochen zur Einsicht ausgelegt, da Straßen NRW zuvor die Vorgaben und Änderungen aus dem Planfeststellungsbeschluss in die Unterlagen für den Plan übertragen muss, die sogenannten »Grüneintragungen«.

Der Beschluss könnte vor dem Oberverwaltungsgericht NRW in Münster noch angefochten werden. Sollten bis Ende Februar/Anfang März aber keine Klagen eingegangen sein, wird der Plan rechtskräftig. Und wenn Straßen NRW die Finanzierung gesichert hat, könnte im Frühjahr oder Sommer bereits gebaut werden, hieß es gestern von der Bezirksregierung.

»Es wäre schön, wenn es so käme«, kommentierte Menne die Aussage der Bezirksregierung. »Noch aber ist der Plan nicht rechtskräftig«, trat er bei aller Freude über die Nachricht aus Detmold auch auf die Euphorie-Bremse. Er sei froh, wenn der Plan bis Ostern rechtskräftig werde. »Das abgeschlossene Verfahren ist ein großer Erfolg einer konstruktiven Zusammenarbeit zwischen Bezirksregierung, Straßen NRW und der Stadt«, sagte Menne.

Der Verkehr im Ort wird durch die Umgehung viel weniger: Laut einer Prognose aus dem Jahr 2008 reduziere sich der Pkw-Verkehr um 78 Prozent, das Lastwagen-Aufkommen sogar um 87 Prozent. Die Umgehung wird in der Stadt seit drei Jahrzehnten und länger diskutiert: Menne befasst sich seit 22 Jahren mit der Ortsumgehung.

Die Planfeststellungsunterlagen haben erstmals im Januar und Februar 2008 in der Stadt ausgelegen. Mehr als 120 Einwände wurden gegen den Bau erhoben. Kritik gab es besonders von Landwirten am Flächenverbrauch. Die Ortsumgehung selbst wurde indes nie in Frage gestellt. Straßen NRW als Träger des Vorhabens hat hierauf die Unterlagen überarbeitet und die Planänderungen Anfang 2010 als sogenanntes Deckblatt »A« in das Verfahren eingebracht.

Der Landesbetrieb hat insbesondere den landschaftspflegerischen Begleitplan vollständig überarbeitet. Die Planer haben die Kompensationsflächen für die Eingriffe in die Natur in Lage, Größe und Art neu festgelegt und dabei die Flächen für die Kompensationsmaßnahmen erheblich reduziert: von etwa 67 Hektar um etwa 50 Prozent auf noch 34 Hektar. Eine weitere Reduzierung des Flächenbedarfs erfolgt durch die neue, kreuzungsfreie Anbindung an die B 480 alt und L 956.
Ik vermoed dat dit het artikel is dat Chris heeft gevonden; ik had het ook zo gevonden via Google. De foto is ook hetzelfde.

Overigens ook een interessant stuk: https://sessionnet.krz.de/kreis_paderbo ... oselect=74
SnarfFlevoland schreef:
Chris schreef:Frans, denk nou niet weer dat jij het als incidentele passant beter weet dan de bestuurders in de regio.
Oh, moet het weer deze kant op gaan? Weet jij het dan toevallig beter?
Dat beweert Chris toch nergens? Maar: hij komt wel met harde feiten en statistieken, niet met zijn individuele ervaringen. Op dat stukje met die feiten ga jij dan niet in...

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [Bundesstraßen] kleine projecten

Bericht door SnarfFlevoland » za 10 dec 2011, 1:03

Coen Tunnel schreef:Beter googlen, of de lokale krant checken... Ik kan niet linken naar het artikel in het Westfalen-Blatt, maar je kunt het op hun website zo vinden met de zoekfunctie, maar voor de volledigheid hier het artikel van 6 december:
Ik had dit stuk zojuist gevonden via een vraag op autobahn-online. Dit is het inderdaad. Geen idee hoe je er komt, want met Google kwam je er niet zomaar. Nu misschien wel, omdat de zoekmachine het sinds vandaag heeft opgenomen. Gisteren in ieder geval nog niet op de eerste pagina's. Maar dank in ieder geval. Westfalen-Blatt is overigens een krant die ik nog nooit gezien heb en na even checken ook niet in mijn Kreis wordt uitgegeven. In Paderborn kennelijk wel, maar het is een betaalde krant en dat lezen lang niet veel mensen. In de gratis kranten staat het in ieder geval niet. Als het plan van de OU BW geheel rond is zal dat er vast instaan.
Coen Tunnel schreef:Maar: hij komt wel met harde feiten en statistieken, niet met zijn individuele ervaringen. Op dat stukje met die feiten ga jij dan niet in...
O zeker wel, want de intensiteiten (= feiten?!) geloof ik direct. En circa 5.000 voertuigen door Bad Wünnenberg is niet veel, omdat het andere zich verdeeld over de L549. Dat bevestigd maar al te goed mijn ervaringen (en dat van anderen). Maar goed, de achterliggende gedachte van de bypass ken ik wel en dat is de "A46-A33" verbinding. Tussen de bypass van Bad Wünnenberg en Brilon missen we echter nog wel een missing link. Die zal dan pas over decennia komen, omdat eerst de discussie van de B7n vanaf Nuttlar naar Brilon nog laait. Over een nuttige verbinding gesproken...

Nu snap ik wel dat een individuele ervaring minder zegt dan cijfers, maar in dit geval probeer ik toch zeker inbreng van anderen mee te nemen. Laat ik me dan teveel beïnvloeden? Misschien, maar ja... een dalbrug voor intensiteiten van 4.400 voertuigen mag op z'n minst wonderlijk genoemd worden, omdat toch een aanzienlijk deel de L549 op gaat en/of blijft hangen in Bad Wünnenberg.
Coen Tunnel schreef:Dat beweert Chris toch nergens?
Nee, maar zo interpreteer ik dit wel. Bovendien ken ik dit forum langer dan vandaag. Eens wat doen aan de sfeer is geen overbodige luxe. Er moet vaak uiterst serieus en aanvallend gereageerd worden, anders krijg je amper reactie. Dat is gewoon jammer. Niet dat andere fora altijd zoveel beter zijn, maar de algemene bejegening van moderatoren valt me hier gewoon tegen. Dat is elders vaak een aanzienlijk stuk beter. Dat geldt niet zozeer voor een moderator persoonlijk, maar meer voor het complete team.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [Bundesstraßen] kleine projecten

Bericht door Coen Tunnel » za 10 dec 2011, 1:52

SnarfFlevoland schreef:Geen idee hoe je er komt, want met Google kwam je er niet zomaar. Nu misschien wel, omdat de zoekmachine het sinds vandaag heeft opgenomen.
Ik kwam eerst een verwijzing tegen naar de website paderborn.de. Daar zou een artikel uit Westfalen-Blatt moeten staan, maar dat kon ik daar niet vinden. Op de website van Westfalen-Blatt was het echter zo gevonden.
Westfalen-Blatt is overigens een krant die ik nog nooit gezien heb en na even checken ook niet in mijn Kreis wordt uitgegeven. In Paderborn kennelijk wel, maar het is een betaalde krant en dat lezen lang niet veel mensen. In de gratis kranten staat het in ieder geval niet. Als het plan van de OU BW geheel rond is zal dat er vast instaan.
Je had het over een lokale krant. Bad Wünnenberg ligt in Kreis Paderborn en Westfalen-Blatt is een lokale krant in Kreis Paderborn.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [Bundesstraßen] kleine projecten

Bericht door marcel » za 10 dec 2011, 11:19

B470 Forchheim
Vandaag wordt een stuk geopend:
http://www.nordbayern.de/region/forchhe ... -1.1715955

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [Bundesstraßen] kleine projecten

Bericht door SnarfFlevoland » zo 11 dec 2011, 2:01

Coen Tunnel schreef:Je had het over een lokale krant. Bad Wünnenberg ligt in Kreis Paderborn en Westfalen-Blatt is een lokale krant in Kreis Paderborn.
Dat klopt, maar in de krant zelf heb ik dat artikel nog niet gezien. Misschien alleen een online artikel? Er zijn overigens meer lokale kranten. Westfalen-Blatt is bij lange na niet de enige.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [Bundesstraßen] kleine projecten

Bericht door Chris » zo 11 dec 2011, 21:12

B301 Au in der Hallertau

In een poging de B301 als alternatief voor de A93/A9 in Bayern wat op te waarderen is de 5 kilometer lange rondweg van Au in der Hallertau vandaag geopend. Voorlopig zijn er echter nogal een boel bebouwde kommen tussen de A93 en Freising.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [Bundesstraßen] kleine projecten

Bericht door Chris » di 13 dec 2011, 15:40

B56n Gangelt

Maandag is het officiële begin van de bouw van het laatste deel B56n, de schakel tussen de Nederlandse A2 en de Duitse A46 in Nordrhein-Westfalen. De nieuwe weg wordt 8 kilometer lang. De oorspronkelijke planning voorzag een completering in 2012, ik weet niet of dat nog haalbaar is.

http://strassen.nrw.de/service/presse/m ... 13-02.html

Afbeelding
(OSM wordt er ook niet beter op met die kleurenkermis)

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [Bundesstraßen] kleine projecten

Bericht door waldo79 » di 13 dec 2011, 17:17

jeroent zegt in deze post dat opening niet voor einde 2014 valt te verwachten.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [Bundesstraßen] kleine projecten

Bericht door Chris » za 17 dec 2011, 12:39

B26n Würzburg

Rondom Würzburg is de B26n gepland, een autobahnähnliche straße als schakel tussen de A3 en A7. Dit is feitelijk een doorgetrokken A81. De maximumsnelheid wordt 130 km/h. Verwacht wordt dat 38.000 voertuigen van de B26n gebruik maken.

Een ruimtelijke procedure is in gang gezet.

http://www.regierung.unterfranken.bayer ... index.html

Afbeelding

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [Bundesstraßen] kleine projecten

Bericht door marcel » za 17 dec 2011, 19:11


Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [Bundesstraßen] kleine projecten

Bericht door Chris » ma 19 dec 2011, 12:05

^^ Dat is nog een aardig nuttig project, de regio Coburg is toch wel aardig bevolkt. Het zijn van die typisch Duitse dorpen die eigenlijk te groot zijn om een dorp genoemd te worden, maar ook geen stadsfunctie hebben. Rödental telt bijvoorbeeld 13.000 inwoners. De rondweg zal ook Neustadt bei Coburg (16.000 inw.) en Sonneberg (22.000 inw.) ontsluiten.

De bewegwijzering op de A73 is er al op voorbereid.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [Bundesstraßen] kleine projecten

Bericht door Chris » ma 19 dec 2011, 19:43

B98n Bischofswerda

Woensdag wordt de laatste schakel van de B98n rond Bischofswerda in Sachsen geopend. Hiermee kan men sneller vanaf het platteland en de Tsjechische grensstreek naar de A4.

het gaat om het gestippelde deel:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [Bundesstraßen] kleine projecten

Bericht door Chris » di 21 feb 2012, 16:55

B210 Schortens

De nieuwe B210 rond Schortens is nu zichtbaar op Google Earth (bij Wilhelmshaven).
Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [Bundesstraßen] kleine projecten

Bericht door Chris » wo 29 feb 2012, 20:57

B28a Horb am Neckar

Locatie @ Google Maps

Bij Horb am Neckar is een nieuwe "hochbrücke" over de Neckar gepland. Deze moet verkeer van de B28a gaan verwerken. Nou ben ik toevallig eens op vakantie geweest in Horb am Neckar, en de huidige situatie is inderdaad verre van optimaal. Vanuit 7 richtingen komen wegen van regionaal belang samen, en al het verkeer moet door het krappe centrum van Horb. Waar de brug exact gebouwd moet worden is me niet geheel duidelijk, ik vermoed aan de westkant van het plaatsje. Een dergelijke brug zal snel 120 meter hoog zijn en een overspanning van een kilometer hebben. Momenteel wordt de B28a tussen Freudenstadt en Horb am Neckar al beter uitgebouwd, met een nieuwe rondweg van Schopfloch. Het plan wordt momenteel aan de BMVBS voorgelegd. Ik verwacht geen snelle aanleg, gezien de trage besluitvorming rond projecten. Eerst een planfeststellungsbeschluss, dan nog baurecht, en dan nog geld om het te realiseren.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [Bundesstraßen] kleine projecten

Bericht door Chris » do 01 mar 2012, 11:46

B174 Chemnitz

De B174 komt in aanmerking voor aanzienlijke co-financiering vanuit de Europese Unie. De B174 wordt over 4,3 kilometer tussen Chemnitz en Gornau verlegd en autobahnähnlich uitgebouwd. Dit sluit aan op het snelwegtraject rond Zschopau. De EU betaald € 17,2 miljoen van de totale € 33 miljoen. De planning voor dit traject begon al 13 jaar geleden, in 1999. Dit is het één na laatste deel van de B174 tussen Chemnitz en Chomutov in Tsjechië dat omgelegd moet worden, het verkeer moet dan alleen nog door het dorp Hohndorf. Het stukje door Hohndorf is echter redelijk goed ingericht op doorgaand verkeer. Over het om te leggen deel van de B174 tussen Chemnitz en Gornau rijden dagelijks zo'n 17.000 voertuigen.

Vanaf de Duitse A4 naar Praha wordt het een interessante route, die ongeveer 70 kilometer korter is dan via Dresden, met name als je aan de westzijde van Praha moet zijn, maar ook voor doorgaand verkeer gezien het ontbreken van de oostring en noordring van de Tsjechische hoofdstad. De R7 wordt momenteel bij Chomutov aangelegd, waardoor er straks tussen Chemnitz en Praha geen enkele bebouwde kom meer op de route ligt.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [Bundesstraßen] kleine projecten

Bericht door Chris » wo 14 mar 2012, 10:53

B27 Dußlingen

locatie @ gmaps

Bij Dußlingen in de staat Baden-Württemberg wordt de B27 autobahnähnlich uitgebouwd met 2x2 rijstroken en ongelijkvloerse kruisingen. De weg verloopt dwars door het dorp Dußlingen, even ten zuiden van de stad Tübingen, en ruim ten zuiden van Stuttgart. Het plan is onderdeel om een snelweg tussen Tübingen en Balingen aan te leggen, een groot deel van deze route is al gereed. In de jaren 70 was deze route gepland als de A83. Morgen wordt de eerste tunnelbuis in Dußlingen in gebruik genomen. Daarna wordt de oude B27 afgebroken en een tweede tunnelbuis aangelegd. De intensiteit op deze weg is 31.000 voertuigen per etmaal.

Afbeelding

Plaats reactie