[F] Expresswegen in Bretagne

Moderator: Moderatoren

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

[F] Expresswegen in Bretagne

Bericht door vynkce » ma 23 mei 2016, 15:06

Bretagne beschikt sinds jaar en dag over een netwerk van expreswegen. Dit netwerk breidt jaar na jaar verder uit. De Franse overheid investeert volop in de N164 dwars doorheen centraal Bretagne terwijl ook de departementen een stevige duit in het zakje doen.

Hieronder probeer ik een overzicht te geven van de belangrijkste expreswegen in de regio. Het kaartje is afkomstig van het Sara-forum. Rood zijn de nationale expreswegen, geel de departementale en blauw de snelwegen. Onder het kaartje vinden jullie een oplijsting met een (onvolledig) overzicht van de actuele werken en geplande delen.

Afbeelding

N12 Rennes – Brest
viewtopic.php?f=263&t=15144&p=788356&hilit=N012#p788356

N24 Rennes – Lorient

N137 Rennes – Nantes

N157 Rennes – Laval (A81)

N164 Montauban-de-Bretagne – Châteaulin
viewtopic.php?f=263&t=15681&hilit=N157&start=30

N165 Brest – Nantes
viewtopic.php?f=263&t=17608&p=894840&hilit=N165#p894840

N166 Ploërmel – Vannes
viewtopic.php?f=263&t=17652&p=788590&hilit=N166#p788590

N175 Avranches – Pontorson
viewtopic.php?f=263&t=16765&p=788353&hilit=N175#p788353

N176 Lamballe – Dinan – Pontorson
viewtopic.php?f=263&t=16765&p=788353&hilit=N175#p788353

D41 Rennes – Angers
 xx xx 2016 : Section Retiers-sud - Martigné-Ferchaud-nord (2x2 voies) (en construction)
 xx xx 201x : Section Martigné-Ferchaud-nord - Martigné-Ferchaud-sud (seconde chaussée) (en projet)
 xx 09 2017 : Section Martigné-Ferchaud-sud - limite départementale (2x2 voies) (en projet)
 xx xx 201x : Section limite départementale - Pouancé-ouest (2x2 voies) (en projet)
 xx xx 202x : Section Segré-nord - Segré-est (seconde chaussée) (en projet)
 xx xx 2017 : Section Le Lion-d'Angers-sud - La Membrolle-sur-Longuenée-nord (2x2 voies) (en construction)

D58 Morlaix

D100 Quimper

D137 Rennes – Saint-Malo

D175 Rennes – Mont-Saint-Michel

D177 Rennes – Redon
 xx xx 2016 : Section Guignen-Sud (Le Tertre) - Lohéac-Nord (2x2 voies)
 xx xx 2016 : Section Pipriac - La Pihargnais (2x2 voies)

D222 St-Brieuc
viewtopic.php?f=263&t=17578&p=632322&hilit=D222#p632322

 xx xx 2016 : ouverture de la section entre la Croix-Gibrat et l'échangeur du Perray, et achèvement de l'échangeur du Perray

D465 Lorient

D700 Loudéac – St-Brieuc
 xx xx 2017 : Section Bel-Air - Loudéac-Nord (doublement sur place)

D767 Guingamp – Lannion

D767 Vannes – Potivy
 xx xx 2017 : Section Colpo - Le Rhodu
 Avant 2020 : Section Moréac - Locminé (échangeur avec la RN24 non dénivelé)
 Après 2020 : Section Pontivy - Moustoir-Rémungol
 Après 2020 : Section Siviac - Moréac
 Après 2020 : Section Locminé - Vieux-Bourg
 Après 2020 : Section Vieux-Bourg - Colpo (seconde chaussée)
 Après 2020 : Section Locmaria-Grand-Champ - Guernevé (seconde chaussée, dénivellation des carrefours)
 Après 2020 : Section Vannes-Les Trois-Rois - Vannes-RN165 (seconde chaussée, carrefours à niveau)

D768 Baud – Loudéac
viewtopic.php?f=263&t=17645&p=638471&hi ... ne#p638471

D775 Vannes – Redon

D785 Quimper – Pont-l’abbé

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Bretoense expreswegen

Bericht door Pino » ma 23 mei 2016, 15:12

Deze link naar WikiSARA mag dan niet ontbreken: http://routes.wikia.com/wiki/Plan_routier_breton

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Bretoense expreswegen

Bericht door Chris » ma 23 mei 2016, 15:14

De Wegenwiki heeft ook een artikel daarover: https://www.wegenwiki.nl/Plan_routier_Breton

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: Bretoense expreswegen

Bericht door vynkce » ma 23 mei 2016, 15:19

^^Inderdaad. Mijn bedoeling was dan ook vooral dit hier te bundelen met alle departementale expreswegen in Bretagne waar nog niet veel informatie over beschikbaar is. ;)

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: Bretoense expreswegen

Bericht door vynkce » di 24 mei 2016, 10:57

Foto's van de werken aan de D700 (mét flitscamera):

Afbeelding

Afbeelding

FrightfulAccountant
zandpaadje
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 23:22

Re: Expreswegen in Bretagne

Bericht door FrightfulAccountant » ma 27 jun 2016, 23:55

Ik was vorige week nog op autovakantie in Bretagne (nou eigenlijk lag het hotel in Ducey, zuidoost Normandië, niet zo gek ver van de Mont Saint Michel).
Ik moet zeggen dat ik woensdagavond in heel spectaculaire onweersbui zat, toen ik 's nachts over de bergachtige N176 van Saint Malo naar het hotel reed. Net alsof het een uur lang vuurwerk recht boven mijn hoofd was :D

Maar goed, mijn ervaring met de wegen.
Meestal erg goed, zeker gezien alles tolvrij is. Ze rijden zeker overdag erg goed door en zijn dan erg overzichtelijk: de paar substandaard stukken zie je al van ver aankomen.
Druk was het er maar zelden, enkel rond de grootste steden zoals Rennes en Saint Brieuc kon het soms wel aanschuiven zijn. De meeste Fransmannen hebben in het verkeer meer manieren dan hun reputatie doet vermoeden. :')
Eigenlijk merkte ik pas 's nachts op de voie express dat het alignement bij momenten best wel (te) krap is. Het is er (als het niet bliksemt dan) 's nachts pikdonker, de wegmarkering reflecteert niet genoeg en misschien is verlichting te veel gevraagd, maar zeker reflecterende borden om een bocht aan te kondigen, hadden op flink wat meer plaatsen mogen staan.
Eigenlijk kon ik op wegen als de N12, N176/5 en de D137 niets aders dan de snelheid terug te brengen tot 90km/u, op momenten dat ik alleen op de baan was grootlichten én voorste mistlichten aan te leggen én op het scherm van de TomTom goed te kijken wanneer de bocht eraan kwam.

Let wel, lang niet elke bocht op de Bretoense voie express is zo dramatisch als ik hierboven beschrijf. Het probleem zijn gewoon die paar veel te scherpe bochten op een weg die je niet kent in het pikdonker die de pseudosnelwegen potentieel gevaarlijk maken daar. En nu geef ik toe dat ik in het donker niet scherp als een arend (of moet ik nu uil zeggen?) kijk, maar ik ben zeker ook niet nachtblind!
Overigens zijn de op- en afritten vaak héél erg krap. Ik kom uit België en ik dacht ondertussen wel te weten wat een krappe afrit is, maar daar heb ik toch dingen gezien die eigenlijk echt niet kunnen. Als je zoals je in België op de rijschool leert pas op de afrit remt, zal je niet lang leven daar. Sommige afritten zijn zelfs aan 30km/u om je het zweet op je voorhoofd te bezorgen (én leuk detail: op één van de afritten zag ik zelfs een rendier de weg overhuppelen)

Eigenlijk zijn het vooral aan de tussenliggende afritten en wat erachter ligt, dat je merkt dat de grote snelweg ooit niet meer was dan een landelijke weg die kleine boerendorpjes met elkaar verbond. Zonder GPS rij je makkelijk verloren als je begint de kleine afritten te nemen (ikzelf was op kastelenjacht, daarom dat ik dit deed). Sommige dorpen hebben een afrit maar niet meteen een oprit om opnieuw de snelweg te nemen (daarvoor moet je dan namelijk naar het volgende dorpje) en de wegwijzers zijn alles behalve. Bij de oprit naar de snelweg wordt verwezen naar het volgende boerendorpje (dorpen die soms zelfs niet op de kaart staan) terwijl grote groene wegwijzers met namen van bekende steden, je enkel over oude binnendoornroutes gidsen.
Kortom, dat is mijn ervaring met het Bretoense wegennet. ik heb heel wat rare dingen gezien, maar mij vooral heel erg geamuseerd! :D

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Expreswegen in Bretagne

Bericht door Vinny » di 28 jun 2016, 20:52

Wat je beschrijft is redelijk toepasbaar voor het hele tolvrije wegennet in Frankrijk. De autoriteiten pronken graag met nieuwe wegen die wat substandaard worden aangelegd om kosten te besparen, en vergeten dat ze ook iets aan de aankleding en wegmarkering moeten doen, die na een aantal jaar zijn reflectie kwijt geraakt is. En wegwijzers kunnen soms nog wel 10 jaar de oude route aanduiden omdat de dienst die ze zou aanpassen vergeten is om er budget voor in te plannen.

Overigens heb ik wel het idee dat de wegen 's nachts wel redelijk te rijden zijn, al heb ik zelf alleen als passagier ervaring met nachtrijden in (het overigens best spooky) Foret de Paimpont en via de N 24 naar Rennes en terug. We hadden daar een Fez-nez. 8-)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Expreswegen in Bretagne

Bericht door Pino » di 28 jun 2016, 21:24

Vinny schreef:Wat je beschrijft is redelijk toepasbaar voor het hele tolvrije wegennet in Frankrijk. De autoriteiten pronken graag met nieuwe wegen die wat substandaard worden aangelegd om kosten te besparen, en vergeten dat ze ook iets aan de aankleding en wegmarkering moeten doen, die na een aantal jaar zijn reflectie kwijt geraakt is. En wegwijzers kunnen soms nog wel 10 jaar de oude route aanduiden omdat de dienst die ze zou aanpassen vergeten is om er budget voor in te plannen.
Is ook symptomatisch voor de tolvrije expreswegen in Italië. Vergeet ook niet hoe borden bij gelegenheid compleet overwoekerd kunnen raken door het achterwege blijven van onderhoud van de berm. Of onleesbaar doordat ze na dertig jaar in de zon wel een beetje vaal geworden zijn.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Expreswegen in Bretagne

Bericht door Km357 » di 28 jun 2016, 21:55

^^ Op de Franse A7 die nochtans duur genoeg is staan er nog genoeg afstandsborden die compleet onleesbaar zijn geworden sinds hun plaatsing begin de jaren 90. Heel nostalgisch allemaal, maar het hangt dus niet vast aan het tolvrij zijn maar eerder aan de prioriteit van de uitgaven van de instantie.

FrightfulAccountant
zandpaadje
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 23:22

Re: Expreswegen in Bretagne

Bericht door FrightfulAccountant » di 28 jun 2016, 22:05

Vinny schreef: Overigens heb ik wel het idee dat de wegen 's nachts wel redelijk te rijden zijn, al heb ik zelf alleen als passagier ervaring met nachtrijden in (het overigens best spooky) Foret de Paimpont en via de N 24 naar Rennes en terug. We hadden daar een Fez-nez. 8-)
Je moet de wegen vooral kennen, dat is eigenlijk het grootste gevaar als toerist. De weg is soms kilometers lang kaarsrecht. Zeker als je 's nachts alleen op de baan bent is de verleiding dan erg groot om de snelheid op te gaan bouwen...
En dan laat je jezelf voor de eerste keer verrassen door een totaal onaangekondigde, onverwacht scherpe bocht in de snelweg. Op zo'n momenten moet je kunnen rijden (en leren dat ze met 110 110 op de snelheidsmeter van je auto en niet 115 km/u op je gps bedoelen.) Het alignement is nooit dramatisch, gewoon bij momenten 'net niet goed genoeg'. Nu, mensen die het avontuurlijk willen noemen zal ik zeker geen ongelijk geven! Je kan ze gewoon niet vergelijken met de snelwegen in Vlaanderen en Nederland!

Op de N24 heb ik helaas niet meer gereden. Stond wel op mijn planning overigens, om tot Lorient te rijden, maar mijn 6 dagen vakantie zaten nu al overvol. Maar ik kom ooit nog terug! :D
Laatst gewijzigd door FrightfulAccountant op di 28 jun 2016, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Expreswegen in Bretagne

Bericht door Pino » di 28 jun 2016, 22:20

Km357 schreef:Op de Franse A7 die nochtans duur genoeg is staan er nog genoeg afstandsborden die compleet onleesbaar zijn geworden sinds hun plaatsing begin de jaren 90. Heel nostalgisch allemaal, maar het hangt dus niet vast aan het tolvrij zijn maar eerder aan de prioriteit van de uitgaven van de instantie.
Absoluut. Begin jaren '90 vond ik het een feest om de Franse tolweg op te rijden, omdat de bewegwijzering doorgaans behoorlijk nieuw was en alles er zo verzorgd uit zag. Maar dat zijn borden die nu wel aan het einde van het levensduur zitten en lang niet altijd even voortvarend vervangen worden. Net zoals je ook begin jaren '90 een paar concessionairs hadden die het plaatsen van nieuwe borden tot het laatst uitstelde. SANEF liet op de A4 Metz-Strasbourg vrolijk de borden uit de jaren '70 staan tot ongeveer 1995. Kon met de economische levensduur nog best, maar het was oude stijl bewegwijzering, dus die rit over de Autoroute vond ik als passagier achterin lang niet zo interessant meer.

Desalniettemin: ik blijf erbij dat dit soort situaties symptomatisch zijn voor overheden die de principiële keuze hebben gemaakt om hun hoogwaardige wegennet in concessie te geven. Want die keuze gaat standaard gepaard met een sterke beperking in het budget om de hoogwaardige wegen in de eigen boeken op hoogwaardig niveau te houden.

FrightfulAccountant
zandpaadje
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 23:22

Re: Expreswegen in Bretagne

Bericht door FrightfulAccountant » di 28 jun 2016, 22:22

Km357 schreef:^^ Op de Franse A7 die nochtans duur genoeg is staan er nog genoeg afstandsborden die compleet onleesbaar zijn geworden sinds hun plaatsing begin de jaren 90. Heel nostalgisch allemaal, maar het hangt dus niet vast aan het tolvrij zijn maar eerder aan de prioriteit van de uitgaven van de instantie.
Ik heb maar 2 a 3 tolwegen gedaan (A13 Caen > Le Havre; A13 Pont L' Eveque >Rouen; A16 Abeville > Boulogne sur Mer) en enkel genomen omdat het niet opschoot over de oude provinciale wegen in de buurt, maar ik moet toegeven dat dit 3 zeer hoogwaardige trajecten waren, die zich kunnen meten met de Duitse autobahn. Erg goed onderhouden, zeer goede borden en erg weinig op- en afritten. Maar het zijn evenwel telkens erg dure trajecten. (Oké als je dit één of twee keer in een jaar doet maar je wil dit niet elke dag betalen voor woon-werkverkeer!)

Tolvrije trajecten 'échte' autosnelweg daarentegen, nou erg inwisselbaar met de voie express: snelwegen naar Waalse kwaliteitsnormen noem ik dat dan als Belg: hopen achterstallig onderhoud, slechte wegmarkering, slechte bewegwijzering, en regelmatig een te krap allignement. (Het tolvrij traject van Boulogne Sur Mer naar Calais over de A16, rijdt weinig anders dan de N137 van Rennes naar Nantes.

Ik ben ook daarom geneigd te zeggen dat het een kwestie van geld is, maar ik heb er echt te weinig gedaan. Het kan ook telkens aan de regio en de verkeersintensiteit liggen enzo.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Expreswegen in Bretagne

Bericht door Coen Tunnel » di 28 jun 2016, 22:30

^^ Er zijn wel tolvrije snelwegen die relatief goed zijn. De A20 is goed, de A34 is een aantal keer onderbroken door de N51 maar de A34-delen zijn in iorde, de A35 is behalve rond Sélestat ook best goed, het noordelijke deel van de A63 is ook oké en van horen zeggen is de A75 ook dik in orde.

De meeste tolwegen zijn echter nog een stuk beter, met zeer goed asfalt en weinig aansluitingen. Je kunt er, behoudens de vakantieweekends, echt goed doorrijden. De enige tolweg die me echt tegenviel was drie maanden geleden de A4 tussen Château-Thierry en Montreuil-aux-Lions (op het deel van Reims naar Parijs). Dat wegdek was voor een tolweg toch wel ondermaats.

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: Expreswegen in Bretagne

Bericht door brytje008 » di 28 jun 2016, 22:40

@ FrightfulAccountant Je zegt "die zich kunnen meten met de Duitse autobahn'' . Maar ik durf zo te zeggen dat de meeste Franse snelwegen in een betere staat zijn dan de autobahn. Dus dat ze zich kunnen meten met de autbahn klopt niet. Voor mij staat het Franse wegen et boven dat van de duitsers
Touren is rough so you got to be tough

FrightfulAccountant
zandpaadje
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 23:22

Re: Expreswegen in Bretagne

Bericht door FrightfulAccountant » di 28 jun 2016, 22:52

brytje008 schreef:@ FrightfulAccountant Je zegt "die zich kunnen meten met de Duitse autobahn'' . Maar ik durf zo te zeggen dat de meeste Franse snelwegen in een betere staat zijn dan de autobahn. Dus dat ze zich kunnen meten met de autbahn klopt niet. Voor mij staat het Franse wegen et boven dat van de duitsers
Dat kan zijn, het is alweer een paar jaar geleden dat ik nog eens in Duitsland was. Snelwegen met gele borden herinner ik mij als meer lijkend op Belgische (Ardennen) snelwegen. Die met de blauwe borden in Rheinland-Palts vond ik wel altijd héél erg goed en herinner ik mij in alignement en uitzicht als heel erg gelijkend op de Franse A13.

Heel hard heb ik in Duitsland overigens nooit gereden. de laatste keer dat ik er was, reed ik nog met een Honda Civic 1.4 liter uit 1997. Tegen dat die 150km/u op zijn snelheidsmeter aanwees, vond ik het al meer dan hard en luid genoeg gaan :hap:

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: Expreswegen in Bretagne

Bericht door brytje008 » di 28 jun 2016, 23:23

^^ ah vandaar :lol: . Tegenwoordig is Duitsland slecht. Slecht wegdek, kapotte bruggen, veel files, heel veel baustellen. Het begint bijna een soort gênant te worden.
Touren is rough so you got to be tough

FrightfulAccountant
zandpaadje
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 23:22

Re: Expreswegen in Bretagne

Bericht door FrightfulAccountant » di 28 jun 2016, 23:47

^^ Erg jammer om dat te horen van Duitsland! Ik heb zo'n mooie herinneringen aan die streek rond de rijn en de Moezel en hoe aangenaam en snel je je over dat erg groot land kon verplaatsen. mijn volgende reis zal nog eens naar daar zijn, dus dan zal ik het metmijn eigenogen mogen aanzien. ;)

Om eens terug ontopic (Bretagne) te komen.
Dit kwam ik tegen toen ik opzoek was naar Chateau de la Hunaudaye. https://www.google.be/maps/@48.4374636, ... 56!6m1!1e1

Deze brede weg ontstaat uit het niets uit een kronkelende boerenweg en verdwijnt plots ook weer in het niets in zo'n boerenweg. Ze deed mij door haar uitzicht en ligging denken aan de Belgische N377, een weg niet ver van waar ik woon, die deel was van een nooit afgebouwd traject om via Jabbeke en De Haan de E40 als expresweg tot aan de kust door te trekken.

Weet iemand hier het verhaal van deze korte voie express achtige D776 nabij Plestan? Ook deel van een route die nooit verder is aangelegd?

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Expreswegen in Bretagne

Bericht door duikgek89 » wo 29 jun 2016, 0:27

FrightfulAccountant schreef:snelwegen naar Waalse kwaliteitsnormen noem ik dat dan als Belg: hopen achterstallig onderhoud, slechte wegmarkering, slechte bewegwijzering, en regelmatig een te krap allignement. (Het tolvrij traject van Boulogne Sur Mer naar Calais over de A16, rijdt weinig anders dan de N137 van Rennes naar Nantes.
De Waalse snelwegen vallen toch wel mee? Tenminste, ik vind het allemaal niet zo schokkend daar... de expresswegen zijn wel wat minder, maar dat zijn dan ook expresswegen en geen snelwegen.
brytje008 schreef:^^ ah vandaar :lol: . Tegenwoordig is Duitsland slecht. Slecht wegdek, kapotte bruggen, veel files, heel veel baustellen. Het begint bijna een soort gênant te worden.
Het is wel irritant, maar het begint ook wel op te vallen dat de Nederlanders hier die nog in Nederland wonen harder zeuren dan Frans en ik.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Expreswegen in Bretagne

Bericht door Coen Tunnel » wo 29 jun 2016, 7:26

FrightfulAccountant schreef:^^ Erg jammer om dat te horen van Duitsland! Ik heb zo'n mooie herinneringen aan die streek rond de rijn en de Moezel en hoe aangenaam en snel je je over dat erg groot land kon verplaatsen. mijn volgende reis zal nog eens naar daar zijn, dus dan zal ik het metmijn eigenogen mogen aanzien. ;)

Om eens terug ontopic (Bretagne) te komen.
Dit kwam ik tegen toen ik opzoek was naar Chateau de la Hunaudaye. https://www.google.be/maps/@48.4374636, ... 56!6m1!1e1

Deze brede weg ontstaat uit het niets uit een kronkelende boerenweg en verdwijnt plots ook weer in het niets in zo'n boerenweg. Ze deed mij door haar uitzicht en ligging denken aan de Belgische N377, een weg niet ver van waar ik woon, die deel was van een nooit afgebouwd traject om via Jabbeke en De Haan de E40 als expresweg tot aan de kust door te trekken.

Weet iemand hier het verhaal van deze korte voie express achtige D776 nabij Plestan? Ook deel van een route die nooit verder is aangelegd?
Gezien het wegnummer en de ligging zal dat vroeger een deel van de N176 zijn geweest.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: Expreswegen in Bretagne

Bericht door vynkce » wo 29 jun 2016, 8:32

Dat is inderdaad een oud gedeelte van de N176!

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: Expreswegen in Bretagne

Bericht door vynkce » do 07 jul 2016, 17:04

Een tussenstand van de ombouw van de D177 naar expresweg tussen Rennes en Redon kan hier gevonden worden: http://www.ille-et-vilaine.fr/sites/def ... sredon.pdf

(Op pagina 7 een overzichtskaart)

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: Expreswegen in Bretagne

Bericht door vynkce » ma 12 sep 2016, 10:55

Ter hoogte van Locminé wordt gewerkt aan een nieuwe ringweg en een aansluiting op de N24.

Meer info: http://www.morbihan.fr/fileadmin/user_u ... osette.pdf
http://www.lecourrierindependant.fr/rd- ... rite_5998/
Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Expreswegen in Bretagne

Bericht door Chris » vr 30 sep 2016, 19:38

Maandag opent 4 kilometer nieuwe D177 (Axe Rennes-Redon) provisorisch voor het verkeer tussen Lohéac en Guignen. De volledige openstelling 2x2 is op 9 november.

http://www.ouest-france.fr/bretagne/red ... re-4527303

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Expreswegen in Bretagne

Bericht door Chris » wo 09 nov 2016, 20:24

Vandaag zijn twee delen van de D177 'Axe Rennes-Redon' met 2x2 rijstroken in gebruik genomen, 4 kilometer tussen Guignen en Lohéac en 3 kilometer langs Pripiac. Het deel bij Pripiac is de verdubbeling van de bestaande weg, het andere deel betreft een nieuw tracé.

http://www.ouest-france.fr/bretagne/red ... es-4600297

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Expreswegen in Bretagne

Bericht door Chris » zo 29 jan 2017, 19:06

Morgen opent 3 kilometer van de D700 in Côtes d'Armor met 2x2 rijstroken, vanaf een rotonde 'La Fourchette' (bij Loudéac) tot het bestaande 2x2 bij Bel-Air. De D700 is een noord-zuidroute van Loudéac naar Saint-Brieuc.

http://www.saint-brieuc.maville.com/act ... 7_actu.Htm

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Expreswegen in Bretagne

Bericht door Chris » ma 13 feb 2017, 18:25

Op 31 januari is 6,8 kilometer voie express van de D173 geopend tussen Retiers-Sud en La Noë Jollys (bij Martigné-Ferchaud). Dit is onderdeel van de Axe Rennes - Angers.

Afbeelding

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: Expreswegen in Bretagne

Bericht door vynkce » ma 03 apr 2017, 8:14

De omleiding van Colpo van de D767 tussen Vannes en Locminé opent waarschijnlijk al in mei voor het verkeer.

http://www.lagazettemorbihan.fr/2017/03 ... -mai-2017/

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Expreswegen in Bretagne

Bericht door Chris » di 02 mei 2017, 20:12

Morgen opent weer 3,5 kilometer van de Axe Rennes - Angers (D173) in het départment Ville-et-Vilaine. Dit is gelegen in het Forêt d'Araize, tot de grens met het département Maine-et-Loire.

Link


http://www.ille-et-vilaine.fr/fr/actual ... st-ouverte

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: Expreswegen in Bretagne

Bericht door vynkce » ma 05 feb 2018, 12:55

De volledige D177 tussen Rennes en Redon zal tegen 2021 op 2x2 rijstroken gebracht worden. De werken hieraan zijn gestart in 2004 en momenteel is 50km van de 62km al omgbouwd. Enkel tussen Pipriac en Renac ontbreekt nog 12km. In juni opent net iets meer dan 2km ter hoogte van Pipriac.

Afbeelding

Meer info: https://www.ouest-france.fr/bretagne/il ... 21-5468137

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: Expreswegen in Bretagne

Bericht door vynkce » vr 09 mar 2018, 8:57

Kaartje van de werken aan de D767 nabij Locminé:
Afbeelding

Plaats reactie