Afbeelding

[Toeristisch][N7] Paris-Italia

Moderator: Moderatoren

Pino
2x5 autosnelweg
Contacteer:

Re: [Toeristisch][N7] Paris-Italia

Bericht door Pino » wo 01 aug 2012, 16:45

Het zou uiteraard gaan om de combi: N6 door de Bourgogne, dan over de N7 de mooiste wijnen van de Rhone meepakken. Maar je hebt een goed punt. De Sancerre en Pouilly Fumé weegt op zijn minst wel op tegen wat je zo aan de randen van de Bourgogne tegenkomt. Juist ook omdat je met de N6 Chablis, Côtes de Nuits én Côtes de Beaune toch wel vrij ruim mist.

Zelf hoop ik over een kleine maand overigens nog een stukje N7 mee te pakken juist in de omgeving van Sancerre. Eens kijken of het gevoel van de mother road beklijft 8-)

Ds79m
2x3 autosnelweg

Bericht door Ds79m » wo 01 aug 2012, 19:33

Zeer leuk om het allemaal te lezen. Overigens is een treintrip van Nice naar San Remo in deze buurt ook zeer de moeite waard.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Km357
autoweg

Bericht door Km357 » do 09 aug 2012, 17:19

Mijn kennis van Ligurië is quasi nihil dus ik zet het even op de lijst van wat ik nog moet doen. Verstaan ze daar een beetje frans ook?
Laatst gewijzigd door Coen Tunnel op do 09 aug 2012, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Indien je op het voorgaande bericht reageert is quoten niet nodig. M.v.g., NL-moderator Coen Tunnel
De grootste gevaren voor de Mensheid zijn religie, dogmatisch denken, repressie en egoïsme.

Coen Tunnel
4x4 autosnelweg

Bericht door Coen Tunnel » do 09 aug 2012, 18:13

^^ In Sanremo (niet San Remo, veelgemaakte fout, het is namelijk niet vernoemd naar een heilige) wordt geen Frans gesproken, is mijn ervaring. Nu heb ik het daar uiteraard ook niet geprobeerd om te communiceren in het Frans, maar ik had ook niet de indruk dat men het daar sprak. Met een beetje Italiaans kom je in Italië echter best ver, en het is helemaal niet zo'n moeilijke taal.

Willem
2x3 autosnelweg

Bericht door Willem » do 09 aug 2012, 18:19

Het zal wel niet, maar mocht je het toch kunnen spreken: met Monegaskisch kun je er ook terecht. Die taal is namelijk een ligurisch dialect.

Pino
2x5 autosnelweg
Contacteer:

Bericht door Pino » wo 29 aug 2012, 23:49

Enigszins getriggerd door deze draad heb ik er tijdens mijn Franse roadtrip van deze week voor gezorgd dat er een stukje N7 (dan wel RDs die voorheen N7 waren) in de route zaten. In de spoiler enkele foto's; het ging om de route in de buurt van Cosne-Cours-sur-Loire.

Aan de weg was goed te zien dat het eens een belangrijke route was, maar dat die status voltooid verleden tijd is. Het meest zichtbaar was dat rondom bypasses voorbij dorpjes. Daarbij kwam het voor dat de oude RN, dus de weg richting dorp, breder was uitgebouwd dan de bypass, die veel meer was gebaseerd op een regulier alignement voor een enkelbaans RN (zie bijvoorbeeld hier. Maar je ziet het ook aan de passages door de dorpen. Met behulp van groenstroken of andere trucjes heeft men de oude RN daar geprobeerd wat minder te laten lijken op een racebaan door het dorp en wat meer op een klassieke doorgaande weg die nu eenmaal door het dorp gaat (zie bijvoorbeeld hier). Gelukkig nog niet op zijn Hollands met drempels en andere hindernissen.

Ook leek het alsof de boogstralen van bochten op de oude stukken veel ruimer waren dan op bypasses van dorpjes. Tenslotte kun je zeggen dat op bypasses maar hoogst zelden een derde strook beschikbaar is om inhalen mogelijk te maken, terwijl die op de oude hoofdroute juist zeer regelmatig voorkomt. In zekere zin deed de oude N7 me daarom eerder denken aan een Australische of Amerikaanse highway dan aan de Franse route nationale. De route is / was specifiek uitgebouwd om doorgaand verkeer tot een snelle verplaatsing in staat te stellen, ook al ligt er dan geen autosnelweg. Andere doorgaande enkelbaanswegen op het Franse OWN hebben dat naar mijn gevoel veel minder (RNs die inmiddels zijn uitgebouwd tot expresweg zijn natuurlijk een totaal ander verhaal), al zijn er ongetwijfeld wel een paar andere RNs en afgewaardeerde RNs te vinden met een vergelijkbaar alignement.
SPOILER: TOON

Een stukje driebaans
Afbeelding

Speciale uitvoegstroken voor linksafslaand verkeer; kom je ook niet heel veel tegen op normale RNs
Afbeelding

De bovenste twee panelen zijn er duidelijk later bijgeplaatst, vermoedelijk ten tijde van de opening van de A77
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Let op de kilometerwaarde. De suffix G zal te maken hebben met het feit dat de bypass van Briare niet was voorzien in de bestaande kilometrering (die op dit stuk D-weg overigens gewoon loopt van departementsgrens tot departementsgrens)
Afbeelding

Het nummer N7 wordt hier ten onrechte gebruikt voor rechtdoor; ook hier heeft de doorgaande route RD-status, evenals elders in deze omgeving. Hoe dan ook, wij verlaten de weg en slaan af richting Orléans.
Afbeelding

Afbeelding

Chris
Moderator

Bericht door Chris » vr 21 mar 2014, 16:29

Op 19 maart 2014 is een 9,5 kilometer lang stuk voie expresse geopend tussen Lapalisse en Saint-Martin-d'Estréaux. Dat is halverwege Moulins en Roanne in het département Allier.

Afbeelding

Km357
autoweg

Bericht door Km357 » di 25 mar 2014, 22:04

^^ De oude RN7 blijft er wel liggen waardoor die nu heel rustig wordt, win-win situatie voor de bewoners en diegenen die de oude route willen volgen.
De grootste gevaren voor de Mensheid zijn religie, dogmatisch denken, repressie en egoïsme.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » vr 04 dec 2015, 22:42

De N7 rond Valence. Dit is een voie express met afritnummering.

1. De N7 ligt rond Valence in een TOTSO, doorgaand verkeer moet afslaan om de N7 te volgen. De N532 uit Romans gaat vloeiend over in de N7.
Afbeelding
N7 Valence-1 by European Roads, on Flickr

2.
Afbeelding
N7 Valence-2 by European Roads, on Flickr

3.
Afbeelding
N7 Valence-3 by European Roads, on Flickr

4.
Afbeelding
N7 Valence-4 by European Roads, on Flickr

5.
Afbeelding
N7 Valence-5 by European Roads, on Flickr

6.
Afbeelding
N7 Valence-6 by European Roads, on Flickr

7.
Afbeelding
N7 Valence-7 by European Roads, on Flickr

8.
Afbeelding
N7 Valence-8 by European Roads, on Flickr

9.
Afbeelding
N7 Valence-9 by European Roads, on Flickr

10. De bergen van de Ardèche doemen op.
Afbeelding
N7 Valence-10 by European Roads, on Flickr

11.
Afbeelding
N7 Valence-11 by European Roads, on Flickr

12. Toutes directions. Ik was op weg naar Die, dus de tolweg is dan niet nodig.
Afbeelding
N7 Valence-12 by European Roads, on Flickr

13. De aansluiting van de N7 is volgens mij de drukste van de hele A7 tussen Lyon en Marseille.
Afbeelding
N7 Valence-13 by European Roads, on Flickr

Mark
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door Mark » vr 04 dec 2015, 23:44

Wel weer typisch op de laatste foto dat alleen het E-nummer is aangegeven. Nette serie!
Volg je het Wegenforum al op Twitter?
Wegenforum updatesHeralder.net

vynkce
2x3 autosnelweg

Bericht door vynkce » vr 25 jan 2019, 10:23

Ik vond dit wel een geslaagde foto:
Afbeelding

bron: https://www.varmatin.com/vie-locale/a-q ... et--293936

Km357
autoweg

Bericht door Km357 » vr 25 jan 2019, 10:28

In de verte zie je de Montagne de Sainte Victoire, dit is net buiten Pourcieux richting Aix.

Plaats reactie