[A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

[A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Bericht door Wesso » vr 05 dec 2008, 22:55


Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

[A] A012 | Landeck - Kufstein

Bericht door Pino » wo 04 mar 2009, 22:11

Het was mooi weer zaterdag, dus dat leverde mooie fotootjes op. Ben wel weer eens behoorlijk geschrokken van de standaard van de Oostenrijkse bewegwijzering. Continuïteit lijkt volledig te ontbreken. Wanneer je het Zillertal uitrijdt, volg je steeds het doel Innsbruck. Vervolgens kom je echter bij het plaatsje Wiesing terecht, waar je moet kiezen tussen de Inntalbundesstrasse (B171) en de Inntalautobahn (A12). Het doel Innsbruck is dan nergens meer te bekennen, want aan de ene kant heb je de borden "A12" terwijl de B171-borden verwijzen naar een lokaal doel voor deze Bundesstrasse. Eenmaal op de A12 aangekomen is het ook mis. De ene keer staat de Brenner wel aangegeven op de vorkborden en de andere keer weer niet, om over de afstandenborden maar te zwijgen.

Wat verder negatief opviel was de uitvoering van de afritbewegwijzering. De ene keer geven ze op het nulbord de naam van de volgende afrit aan, de andere keer weer niet. Soms staat de naam van de volgende afrit op het vorkbord en de volgende keer weer niet. Verder weet ik niet hoe lang geleden Oostenrijk is overgegaan tot afritnummering van alle wegen (ik herinner me dat de A13 dit al jaren voor andere routes had), maar bij meerdere afritten op de A12 ontbreekt het nog volledig aan iedere verwijzing naar het afritnummer. Op nog veel meer afritten komt het nummer niet terug op alle plaatsen waar het hoort.

En tenslotte de ultieme verwarring bij het naderen van de afrit Innsbruck-West: het vliegveld staat zowel rechtdoor als rechtsaf aangegeven. Kortom, Oostenrijk is haar plek op de as van het bewegwijzerings-kwaad nog steeds meer dan waard. Hieronder de foto's, die als gebruikelijk op volledig formaat en gelokaliseerd te vinden zijn op Panoramio.
SPOILER: TOON

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tenslotte nog een los fotootje uit het Zillertal:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Pino op do 10 feb 2011, 22:40, 2 keer totaal gewijzigd.

bas1984
autoweg
Berichten: 1233
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 18:15
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: [FOTO][A] Innsbruck - Zillertal

Bericht door bas1984 » vr 06 mar 2009, 23:08

Mooi foto's en inderdaad, wat een schitterend weer!

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A] Oostenrijk - Austria - Österreich

Bericht door Chris » vr 22 jan 2010, 18:39

De Roppenertunnel (in de A12 tussen Imst en Innsbruck) heeft recent (eind september 2009) een nieuwe tweede buis gekregen. Deze tunnel is 5,1 kilometer lang. Nu wordt de bestaande tunnelbuis gerenoveerd en de volle 2x2 capaciteit is vanaf april 2011 beschikbaar.

Ik ben jaren geleden (omstreeks 2002) eens in Imst op vakantie geweest, ik kon me eigenlijk niet herinneren dat er maar één buis was...

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [A] Oostenrijk - Austria - Österreich

Bericht door SnarfFlevoland » wo 27 jan 2010, 22:10

Chris schreef:Ik ben jaren geleden (omstreeks 2002) eens in Imst op vakantie geweest, ik kon me eigenlijk niet herinneren dat er maar één buis was...
Meerdere keren langs geweest vanaf de Fernpass. Als je bij Imst de snelweg opgaat richting Innsbruck merk je geen eens dat de A12 ooit 2x2 is geweest, want je voegt meteen bij een 1+1 stuk in. Na de ruim 5 kilometer lange tunnel begint pas dan weer het 2x2 stuk.

Wel grappig is overigens dat Oostenrijk de stukjes enkelbaanse A-wegen gewoon de snelweg status houdt, terwijl Zwitserland er altijd speciaal bij enkelbaanse stukjes Autostrasse van maakt.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [A] Oostenrijk - Austria - Österreich

Bericht door marcel » do 28 jan 2010, 22:14

SnarfFlevoland schreef:Wel grappig is overigens dat Oostenrijk de stukjes enkelbaanse A-wegen gewoon de snelweg status houdt, terwijl Zwitserland er altijd speciaal bij enkelbaanse stukjes Autostrasse van maakt.
Behalve in Jura (aan de A16).

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [A] Oostenrijk - Austria - Österreich

Bericht door SnarfFlevoland » za 30 jan 2010, 10:28

^^ Whow, dat is nieuw voor mij. :) Ik ben overigens nog nooit op de A16 in Zwitserland geweest, maar goed de uitzondering bevestigd de regel. :hypocrite:
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A] Oostenrijk - Austria - Österreich

Bericht door waldo79 » za 30 jan 2010, 12:59

^^Als je de fotoreportages van de A16 volgt was je daar al achtergekomen :?

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [A] Oostenrijk - Austria - Österreich

Bericht door SnarfFlevoland » za 30 jan 2010, 13:14

^^ Ik heb de foto reportages al meerdere keren gezien, omdat ik best gefascineerd was door de bijzondere verloop van de A16. Echter, dat er een stukje enkelbaanse snelweg zou zijn, heb ik over het hoofd gezien. ;)
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

[FOTO] [A] A12 Kufstein-Zirl

Bericht door marcel » zo 25 apr 2010, 12:04

204 foto's van de A12 van de grens bij Kufstein tot Zirl:
http://picasaweb.google.com/monterie.ro ... riaA12West

Het weer was helaas niet altijd goed.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [FOTO] [A] A12 Kufstein-Zirl

Bericht door Palance » zo 25 apr 2010, 12:56

Mooie foto's. Opvallend is dat veel teksten ook in het Italiaans getoond worden, maar dat je wel allen "Bozen" vermeld ziet staan.

Ook opvallend: De vermelding Garmisch (zonder Partenkirchen).
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [FOTO] [A] A12 Kufstein-Zirl

Bericht door Pino » zo 25 apr 2010, 17:17

^^ Als het om de verkeersveiligheid gaat, liggen meldingen in vreemde talen veel minder gevoelig dan in de richtinggevende bewegwijzering. Oostenrijk is daar geen uitzondering op. Juist Bolzano / Bozen ligt daar natuurlijk gevoeliger. We hebben het wel over een land dat het ook nu nog nodig vindt om bovenop de Brenner een bord neer te zetten met de tekst "Südtirol ist nicht Italien".

Wat betreft Garmisch, die plaats staat ook in München vaak zo op de borden. Je hebt daar ook nog een Garmischer Strasse. Op nieuwere borden en op de A95 staat dan weer wel Garmisch-P. Linksom of rechtsom gaat het van oudsher om twee losse dorpen, waarvan Garmisch de belangrijkere was. En het is natuurlijk ook wel een praktische afkorting, zo zonder Partenkirchen of zelfs maar de P.

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Re: [FOTO] [A] A12 Kufstein-Zirl

Bericht door Frits » zo 25 apr 2010, 17:40

Afbeelding
^Wegnummers ontbreken bij het divergentiepunt regelmatig.

Afbeelding
^Dit ziet er niet uit.

Afbeelding
^Dit komt wat rommelig over.

Afbeelding
^Hier wel het snelwegnummer.
De autogordel: een band voor het leven.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [FOTO] [A] A12 Kufstein-Zirl

Bericht door Pino » zo 25 apr 2010, 17:47

Frits schreef:Afbeelding
^Dit ziet er niet uit.
Bij een simpele afrit als deze is het nergens voor nodig om een portaal op te hangen. Dus een smalle variant als deze vind ik in de basis best positief. Alleen je moet dan geen bord ophangen dat de lay-out heeft van een portaal met rijstrookverdeling. Geef liever op een andere manier aan dat Innsbruck hier rechtdoor is.

Idioot trouwens, die D-ovaaltjes rondom Innsbruck. Het ene moment zien ze op de route naar Kufstein, dan weer die naar Garmisch en uiteindelijk die naar Bregenz. Mijn bezwaar tegen bewegwijzering op basis van ovaaltjes perfect in beeld gebracht.

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Re: [FOTO] [A] A12 Kufstein-Zirl

Bericht door Frits » zo 25 apr 2010, 18:09

Ik bedoelde meer de "Gewerbegebiete" in geel op groen en onleesbaar klein, terwijl de foto van zo dichtbij genomen is.
De autogordel: een band voor het leven.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [FOTO] [A] A12 Kufstein-Zirl

Bericht door SnarfFlevoland » ma 26 apr 2010, 18:30

Mooie fotoserie, Marcel! :top: Erg herkenbaar traject allemaal.
Pino schreef:Idioot trouwens, die D-ovaaltjes rondom Innsbruck. Het ene moment zien ze op de route naar Kufstein, dan weer die naar Garmisch en uiteindelijk die naar Bregenz. Mijn bezwaar tegen bewegwijzering op basis van ovaaltjes perfect in beeld gebracht.
Even corrigeren: Er zijn géén D-ovaaltjes richting Bregenz. Alleen het CH-ovaaltje, waar je overigens een splitsing van hebt bij Knoten Oberinntal (waar je af kan slaan richting St. Moritz). Duitsland wordt op de A14 in Vorarlberg pas bij afrit Bregenz aangegeven met 'Deutschland' (zonder enige vermelding van een plaats in Duitsland) en dan zonder ovaaltje.

Naast de D-ovaaltjes worden er overigens ook genoeg met CH en I-ovaaltjes gestrooid rondom Innsbruck. Opzich vind ik dat best handig. Alleen twee D-ovaaltjes (zowel richting Garmisch als richting München) is wat verwarrend. Ze zouden dan beter alleen het D-ovaaltje kunnen gebruiken op de hoofdroute, en in dit geval is dat dan München.

De borden op de A12 vind ik overigens helemaal niet raar. Er wordt hier zo negatief over gedaan, maar persoonlijk vind ik dat reuze meevallen. Het heeft wel wat zo. :)
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [FOTO] [A] A12 Kufstein-Zirl

Bericht door Willem » ma 26 apr 2010, 18:32

Of München en Garmisch voluit noemen zonder ovaaltjes. De meesten mensen zullen heus wel weten dat die plaatsen in Duitsland liggen.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [FOTO] [A] A12 Kufstein-Zirl

Bericht door Palance » ma 26 apr 2010, 18:58

Het is niet alleen om aan te geven dat die plaatsjes in Duitsland liggen, het is ook bedoeld om transitverkeer heel snel (zonder na te laten denken welke plaats nou in welk land ligt) te laten zien welke richting je moet volgen voor het volgende land (of één van de volgende landen). Zoals bekend ben ik fervent voorstander van van ovaaltjesgebruik. Ook in Nederland zou je die op sommige plekken kunnen introduceren.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [FOTO] [A] A12 Kufstein-Zirl

Bericht door nederland24 » zo 16 mei 2010, 21:25

Toen we voor het eerst naar Italie gingen hebben we dit stukje ook gereden. We hebben toen in Garmisch overnacht. Richting Italie zijn we toen binnendoor gereden naar de A12, prachtige route. Voor de rest is de bewegwijzering gigantisch slecht en heel erg rommelig.

Gebruikersavatar
Bongo
verkeersader
Berichten: 534
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 8:24

Re: [FOTO] [A] A12 Kufstein-Zirl

Bericht door Bongo » di 08 jun 2010, 11:38

Frits schreef: Afbeelding
^Dit komt wat rommelig over.
Bedoel je de bewegwijzering of de belading van de vrachtwagen> :)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A] Oostenrijk - Austria - Österreich

Bericht door Chris » vr 17 dec 2010, 15:37

ASFINAG schreef:Gesamtverkehrsfreigabe Roppener Tunnel auf der A 12 Inntal Autobahn

Der Vollausbau des Roppener Tunnels auf der A 12 Inntal Autobahn findet mit der Gesamtverkehrsfreigabe am 17. Dezember 2010 nach knapp fünfjähriger Gesamtbauzeit seinen Abschluss. 130 Mio. EUR investierte die ASFINAG in die Erhöhung der Verkehrssicherheit mit dem Bau der zweiten Röhre sowie der Adaptierung und Sanierung der Bestandsröhre.
De Roppener tunnel in de A12 is nu volledig met 2x2 rijstroken opengesteld. Tussen 2005 en 2009 is de 2e buis aangelegd, waarna de oude gerenoveerd is. Vanaf vandaag zijn beide buizen in gebruik. Dagelijks maken zo'n 17.500 voertuigen van de Roppener tunnel gebruik.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Bericht door Chris » do 10 jan 2019, 19:35

Met een Blackhawk helikopter sneeuw van de bomen waaien langs de A12 :lol:

Link

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Bericht door Chris » wo 03 apr 2019, 10:00

De vervanging van de brug van de A12 over de Inn bij Terfens:

Link
Wat opvalt is het volume aan vrachtverkeer. De Zwitsers houden zichzelf voor de gek met hun zogenaamd succesvolle 'verlagerung der güterverkehr auf die schiene' (verplaatsing van goederenvervoer naar het spoor), de verplaatsing is vooral naar Oostenrijk...

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Bericht door Pino » di 11 feb 2020, 21:43

Paar fotootjes van het eerste stuk A12 na de Duitse grens. Wat me opviel afgelopen zaterdag is hoezeer op dit soort drukke ski-reisdagen (het was niet eens vakantie) het permanente langzaam rijden en stilstaan van de Duitse A93 min of meer direct ophoudt aan de Oostenrijkse kant. De A12 heeft een veel rustiger wegbeeld, zo voelt het - al kan dat ook heel goed verbeelding zijn als het eindelijk doorrijdt, je alsnog goed verzorgde bewegwijzering krijgt enzovoort. Wat dat laatste betreft: het blijft natuurlijk bewegwijzering met Oostenrijkse makken, maar nieuwer, meer op portalen en naar mijn gevoel ook veel rustiger uitgevoerd dan wat je op andere snelwegen ziet (en dan praat ik niet alleen over de brei in stedelijke gebieden, maar ook simpele afritten ergens in de provincie, pak ‘m beet op een A10 of A13).

Het laatste bord, met overzicht van de eerste paar verzorgingsplaatsen, had ik nog niet eerder gezien in Oostenrijk. Vind het wel een fijn soort bord. De locatie verrast wel wat. Vrij kort na verzorgingsplaats Angath bij Wörgl. Je zou het bord eerder enkele kilometers daarvóór hebben verwacht.

AfbeeldingA12 by Pino, on Flickr

AfbeeldingA12 by Pino, on Flickr

AfbeeldingA12 by Pino, on Flickr

AfbeeldingA12 by Pino, on Flickr

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Bericht door Chris » di 11 feb 2020, 21:52

Pino schreef: di 11 feb 2020, 21:43 Wat me opviel afgelopen zaterdag is hoezeer op dit soort drukke ski-reisdagen (het was niet eens vakantie) het permanente langzaam rijden en stilstaan van de Duitse A93 min of meer direct ophoudt aan de Oostenrijkse kant. De A12 heeft een veel rustiger wegbeeld, zo voelt het
Ik denk dat dit deels ook te maken heeft met de rij-mentaliteit in Duitsland: het beeld dat je onbeperkt hard mag rijden en mensen dat ook per sé willen doen ook al leent het verkeersbeeld zich daar helemaal niet toe. Ik herken het ook altijd als ik van Duitsland naar Denemarken rij: in Duitsland een flipperkast met hard rijden en hard remmen op de A7, direct na de Deense grens een veel rustiger en gelijkmatiger verkeersbeeld, waardoor het ook lijkt alsof er een stuk minder verkeer is.

Die aansluiting bij Wiesing is wel een knelpunt op de zaterdagen, de afgelopen zaterdagen stond het daar muurvast vanaf de B169 en B181 (maar niet op de A12 zelf). Het hele Zillertal komt daar op uit. Het viel mij ook op Google Maps op dat de A93 in beide richtingen problematisch is maar de A12 amper filevorming kent.

Zijn die werkzaamheden bij het Dreieck Inntal al klaar? Ze hebben daar de viaducten van het knooppunt vervangen (A93 over de A8).

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Bericht door Pino » di 11 feb 2020, 22:13

Daar bij Wiesing stond ik in de file. Er ligt daar een verlengde uitvoegstrook om een en ander op te vangen en er zijn zelfs kantelwalspanelen om vanaf een 1000 meter voor de afrit de rechterstrook te reserveren voor afslaand verkeer (en doorgaand verkeer dan links langs de file te leiden).

De afvoer richting Zillertal vanaf de afrit is niet super inderdaad. Je komt een kilometer na de afrit in een tunnel waarop blockabfertigung wordt toegepast. Maar in ons geval was die nog wel overkomelijk. Het probleem naar de A12-afrit leek sterk te zitten onderaan de afrit. Krap uitgevoerd, en je moet ritsen met verkeer afkomstig vanaf de Achenpass. En even later voegt verkeer afkomstig van de Inntalbundesstrasse (inclusief verkeer dat de voorgaande afrit heeft gepakt om het Wiesing-festijn te kunnen vermijden) ook nog even in. Die laatste groep rijdt zo ook een deel van de blockabfertigung voorbij.

Wat betreft Dreieck Inntal: niets aan kunnen zien, maar da’s misschien niet zo gek wanneer je München->Innsbruck rijdt. Verder helemaal eens wat betreft Duitse rijmentaliteit. Hoewel je de mentaliteit technisch los kunt zien van het ontbreken van een maximumsnelheid, krijg ik wel steeds meer het idee dat het een sterk bijdraagt aan het ander. Zolang Freie Fahrt de dekking blijft houden van het complete politieke midden, is het moeilijk om iets uit te leggen over hoe je een volle snelweg met elkaar effectief gebruikt. Iedereen wil permanent zo snel mogelijk naar links (dusdanig dat je in files op 2x3-wegen over de middenstrook doorgaans zowel constanter als door de bank genomen sneller rijdt). En dan rijd je bij Kiefersfelden de A12 op, waar meteen na de grens portalen 100 staan, bekend is dat de boetes niet mals zijn, waarna meteen de adrenaline vervangen lijkt door rust. IG-L heeft dan toch een zeker disciplinerend neveneffect...

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Bericht door verfmeer95 » di 11 feb 2020, 22:54

Pino schreef: di 11 feb 2020, 21:43 Wat me opviel afgelopen zaterdag is hoezeer op dit soort drukke ski-reisdagen (het was niet eens vakantie) het permanente langzaam rijden en stilstaan van de Duitse A93 min of meer direct ophoudt aan de Oostenrijkse kant.
Is het niet ook zo dat er bij Kufstein-Süd al een deel afslaat, wat het rustigere wegbeeld kan verklaren?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Bericht door Chris » di 11 feb 2020, 22:59

Sinds het weer gedoogd wordt om vignetvrij tot Kufstein-Süd te rijden kan dat een rol spelen, ondanks dat het voor de meeste bestemmingen in die richting (Sankt Johann, Kitzbühel, Kirchberg) eigenlijk logischer is om door te rijden naar Wörgl. Die route is beter uitgebouwd.

Het is sowieso wel zo dat het verkeer zich vanaf Kufstein gaat verspreiden naar de verschillende dalen en het na elke afrit zowat wel minder druk wordt.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Bericht door SnarfFlevoland » wo 12 feb 2020, 11:59

^^
Hmm... de B178 vanaf Wörgl mag beter uitgebouwd zijn, maar is komende vanuit Rosenheim/Kiefersfelden niet sneller als de B173 vanaf Kufstein-Süd. Ten eerste is het minimaal 10 km om, ten tweede is de B173 ook zo slecht nog niet (wat kronkelig) en ten derde heeft de B178 nog wel eens met congestie te maken. Al met al is de keuze voor de B173 gewoon het meest logisch en snel vanuit Duitsland. Staat zo ook overal in beide richtingen aangegeven.
Chris schreef: di 11 feb 2020, 21:52 Die aansluiting bij Wiesing is wel een knelpunt op de zaterdagen, de afgelopen zaterdagen stond het daar muurvast vanaf de B169 en B181 (maar niet op de A12 zelf). Het hele Zillertal komt daar op uit.
De hele B169 door het Zillertal is een ramp op zaterdagen, en daarbuiten ook doordeweeks viesdruk. Met een beetje pech rij je vanaf Wiesing tot Mayrhofen in de file en doe je daar makkelijk 2 uurtjes over, of andersom.
Pino schreef: di 11 feb 2020, 22:13 Verder helemaal eens wat betreft Duitse rijmentaliteit. Hoewel je de mentaliteit technisch los kunt zien van het ontbreken van een maximumsnelheid, krijg ik wel steeds meer het idee dat het een sterk bijdraagt aan het ander. Zolang Freie Fahrt de dekking blijft houden van het complete politieke midden, is het moeilijk om iets uit te leggen over hoe je een volle snelweg met elkaar effectief gebruikt.
Persoonlijk ben ik een bekende tegenstander van een algemene maximumsnelheid, maar ik ben het er absoluut mee eens, dat er veel meer dynamische limieten ingesteld moeten kunnen worden d.m.v. matrixborden. En zeker de A93 kan wel matrixborden gebruiken. Desalniettemin lost ook een maximumsnelheid niet het hele probleem op, immers schrijf je zelf al het bekende fenomeen:
Pino schreef: di 11 feb 2020, 22:13 Iedereen wil permanent zo snel mogelijk naar links (dusdanig dat je in files op 2x3-wegen over de middenstrook doorgaans zowel constanter als door de bank genomen sneller rijdt).
...en dit zal met maxiumsnelheid wel wat minder extreem worden, maar alsnog niet opgelost. Ik zie het ook op delen met maximumsnelheid van 120, bijv. op de A8 tussen Karlsruhe en Pforzheim. Het is een ellende. Heb soms hele stukken op de rechterrijstrook rechts kunnen inhalen, omdat in het midden en links met onbekwame automobilisten vol was en pas na een kilometer ergens een vrachtwagen kwam... Tja... Hier moeten de Duitsers gewoon meer leren rechts te houden. Bovendien heb je ook nog best aardig wat "notorische" 100 km/h rijders op de Duitse snelweg. Die mogen met hun snelheid ook wel wat omhoog of moeten anders gewoon rechts achter vrachtwagens blijven rijden.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

IQ[]
expressweg
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Re: [A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Bericht door IQ[] » wo 12 feb 2020, 12:28

Chris schreef: di 11 feb 2020, 21:52Zijn die werkzaamheden bij het Dreieck Inntal al klaar? Ze hebben daar de viaducten van het knooppunt vervangen (A93 over de A8).
Afgelopen januari was er vanaf de A8 niets meer te zien van een Baustelle, wel een nieuwe flyover, die in gebruik is.

Plaats reactie