[A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Bericht door Chris » wo 12 feb 2020, 12:32

Kennelijk is het omstreeks midden 2018 al opgeleverd geweest. Ik zat op Google Earth te kijken en zag die tijdelijke brug en nieuwe brug.

sanderl
autoweg
Berichten: 1143
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 12:25
Locatie: Noord-Holland

Re: [A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Bericht door sanderl » wo 12 feb 2020, 14:01

verfmeer95 schreef: di 11 feb 2020, 22:54
Pino schreef: di 11 feb 2020, 21:43 Wat me opviel afgelopen zaterdag is hoezeer op dit soort drukke ski-reisdagen (het was niet eens vakantie) het permanente langzaam rijden en stilstaan van de Duitse A93 min of meer direct ophoudt aan de Oostenrijkse kant.
Is het niet ook zo dat er bij Kufstein-Süd al een deel afslaat, wat het rustigere wegbeeld kan verklaren?
Bij Oberaudorf gaat er eerder ook al een deel af. Skigebieden als Saalbach-Hinterglemm-etc 'adverteerden' ook altijd met het feit dat je daar moest afslaan om een vignet uit te sparen. Maar ik begrijp dat dat dus ondertussen weer Kufstein is geworden.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21979
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Bericht door Pino » wo 12 feb 2020, 19:30

^^ Naar plaatsen als Saalbach-Hintenglemm blijft Oberaudorf de logische afrit. Naast uiteraard de route over Inzell-Lofer, die ik wat prettiger vind. In mijn ervaring is de A8 tussen :KP: Inntal en de afrit die kant uit ook minder filegevoelig dan de A93. En aan vignetplicht kom je dan ook niet toe.
SnarfFlevoland schreef: wo 12 feb 2020, 11:59Persoonlijk ben ik een bekende tegenstander van een algemene maximumsnelheid, maar ik ben het er absoluut mee eens, dat er veel meer dynamische limieten ingesteld moeten kunnen worden d.m.v. matrixborden. En zeker de A93 kan wel matrixborden gebruiken. Desalniettemin lost ook een maximumsnelheid niet het hele probleem op, immers schrijf je zelf al het bekende fenomeen en dit zal met maxiumsnelheid wel wat minder extreem worden, maar alsnog niet opgelost. Ik zie het ook op delen met maximumsnelheid van 120, bijv. op de A8 tussen Karlsruhe en Pforzheim. Het is een ellende. Heb soms hele stukken op de rechterrijstrook rechts kunnen inhalen, omdat in het midden en links met onbekwame automobilisten vol was en pas na een kilometer ergens een vrachtwagen kwam... Tja... Hier moeten de Duitsers gewoon meer leren rechts te houden. Bovendien heb je ook nog best aardig wat "notorische" 100 km/h rijders op de Duitse snelweg. Die mogen met hun snelheid ook wel wat omhoog of moeten anders gewoon rechts achter vrachtwagens blijven rijden.
De toegevoegde waarde voor verkeersveiligheid van een algemene maximumsnelheid (aan te vullen met dynamische en vaste afwijkende limieten) is aan de beperkte kant. Maar, mits er ook wordt gehandhaafd, heeft het vermoedelijk wel een zekere disciplinerende werking omdat het dat “ik moet en zal er nu per se voor” buiten de orde stelt in plaats van een “dat moet de rest maar mogelijk maken.” Wat de Autobahn een prettiger omgeving maakt voor iedereen én congestie helpt te voorkomen. Maar die handhaving is wél nodig dan, want de maximumsnelheden die nu op flinke stukken Autobahn gelden worden volkomen genegeerd behalve op bekende controleplaatsen als de Elzer Berg.

Tutor heeft uiteindelijk van de Italiaanse snelwegen ook een prettiger omgeving gemaakt, waar niet het recht van de chauffeur met de sterkste motor en de grootste hoeveelheid adrenaline geldt. Als je weggebruikers disciplineert met meer controle, kun je de vele verkeersveiligheids-mottoborden langs de snelweg, die al decennia niets anders zeggen dan “speed kills” in 100.000 varianten naast een beetje alcohol en drugs, ook eens gebruiken voor gedachten over rechts houden.

Last en least: notorisch noemen we ten westen van NRW notoir ;)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Bericht door Chris » za 15 feb 2020, 10:38

De aansluiting Wiesing van de A12, naar het Zillertal, ligt behoorlijk in de knoop op dagen als deze. Ook wel opvallend is die lange file zuidwaarts, zou dit verkeer zijn dat vanaf München binnendoor naar Tirol rijdt en niet via de A8-A93? Ik kan mij niet echt voorstellen dat er zoveel vertrekkend verkeer daar zuidwaarts gaat.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Bericht door Chris » za 15 feb 2020, 15:55

Ik vraag mij ook af waarom de Duitse A93 zo chronisch vastloopt maar dat het 1 kilometer na de grens al de hele dag free-flow verkeer is. Zijn er grenscontroles? Ik dacht dat alleen Duitsland controleerde.

Afbeelding

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Bericht door Lekkere Kwal » za 15 feb 2020, 16:27

Ik ben tussen afgelopen zaterdag en woensdag in Mayrhofen geweest. Tijdens de heenrit kwamen we op zaterdagochtend 7:00 langs Kufstein en toen was er geen controle en kon je zo doorrijden. Bij Wiesing stond het wel vast net als op het plaatje, toen zijn we doorgereden naar Schwaz en via de B171 teruggereden en nog via Strass in Zillertal en Asthol nog een stuk geslopen naar de B169. Vanaf daar nog zo'n 10 minuten vertraging gehad, dat viel dus wel mee. Wel viel het op dat toen we hier bij de B169 invoegden er politie stond die alle dorpsweggetjes naar Schlitters beveiligde en er ook geen verkeer meer uit de tunnel kwam (en dus vanaf de snelweg). Wellicht doet men dan iets van dosering?

We vertrokken rond 11:00 woensdag voor de terugreis en toen was er bij Kufstein wel controle (afremmen tot stapvoets terwijl je aangestaard wordt). Dat kostte slechts 5 minuten omdat er vrij weinig verkeer was, de rechter strook had wel kilometers stilstaande vrachtwagens.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21979
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Bericht door Pino » za 15 feb 2020, 19:43

Lekkere Kwal schreef: za 15 feb 2020, 16:27 Tijdens de heenrit kwamen we op zaterdagochtend 7:00 langs Kufstein en toen was er geen controle en kon je zo doorrijden. (...)

We vertrokken rond 11:00 woensdag voor de terugreis en toen was er bij Kufstein wel controle (afremmen tot stapvoets terwijl je aangestaard wordt). Dat kostte slechts 5 minuten omdat er vrij weinig verkeer was, de rechter strook had wel kilometers stilstaande vrachtwagens.
De controle staat altijd richting Duitsland, nooit richting Oostenrijk. Ze worden immers in stand gelaten vanwege de illusie dat anders honderdduizenden vluchtelingen naar het beloofde land Bayern zouden komen. Of als poging van CSU-politici om met wat symbolische controles te voorkomen dat hun electoraat overloopt naar de AfD.

Gisteren hebben we einde middag een acht minuten vertraging opgelopen voor deze farce. Vandaag was de wachttijd de hele ochtend (zolang ik in het zandgebied van de Bayrische Rundfunk reed) 30-45 minuten. De files tussen de Oostenrijkse dalen en München waren de afgelopen twee zaterdagochtenden zo zwaar dat we maar besloten hadden de laatste avond van onze skivakantie door te brengen aan de noordkant van München.

Over de Tiroolse ergernis hierover: https://www.tt.com/artikel/16094070/gre ... ingereicht

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Bericht door Coen Tunnel » zo 16 feb 2020, 0:14

Laat de EU daar maar eens een eind aan maken. Het gaat regelrecht tegen Schengen in en er is geen aantoonbare reden waarom je hier langs de snelwegen op Schengen-binnengrenzen zou moeten controleren.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3367
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Hengelo
Contacteer:

Re: [A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Bericht door sven_engelen » zo 16 feb 2020, 1:24

^^ Dit is al jaren gaande. 3 jaar geleden toen wij van vakantie terug kwamen uit Wörgl werden we op de grens ook eruit gepikt. We waren zeker niet de enige Nederlanders maar ze zullen vast en zeker naar de kleur van mijn moeder en de kinderen gekeken denkend dat we vluchtelingen zijn. Heel de auto uitgekamd en na 10 min konden we weer gaan.
Svenlo

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Bericht door SnarfFlevoland » ma 17 feb 2020, 15:39

Coen Tunnel schreef: zo 16 feb 2020, 0:14 Laat de EU daar maar eens een eind aan maken. Het gaat regelrecht tegen Schengen in en er is geen aantoonbare reden waarom je hier langs de snelwegen op Schengen-binnengrenzen zou moeten controleren.
Helemaal mee eens. Helaas heb ik de indruk dat de EU te vaak voor Duitsland in de kniën gaat en/of zich niet kan doorzetten. Sowieso vind ik het belachelijk dat Bayern met de CSU zo'n grote invloed op de Duitse nationale politiek heeft. Afspraken zijn afspraken en als je als land lid bent van het Schengen-akkoord moet je er ook aan houden.

Hoewel ik zelf eerder zelden langs deze controlepunten bij Pocking, Bad Reichenhall of Kiefersfelden kom, ben ik nochthans gewoon zelfzeker zo hard als mag de controlepost voorbij gereden. Hebben ze weinig kans om je lang aan te staren en na te denken of ze je willen staande houden of niet. Er is ook geen :F10: bord, dus ook geen reden om te moeten stoppen.

Maar in Bayern hebben ze nog wel wat meer politiestaat fantasiën, die je elders in Duitsland (gelukkig) nog niet zo tegenkomt. :geenlach:

Btw. hebben ook de Fransen op de A36 bij Ottmarsheim nog zo'n controlepost naar Duits voorbeeld, alleen met het verschil dat daar lang niet altijd politie aanwezig is, terwijl dat bij Pocking, Bad Reichenhall en Kiefersfelden wel zo is.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21979
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Bericht door Pino » ma 17 feb 2020, 16:48

^^ De Fransen zijn nog zo slim om alleen bij terrorismedreiging (vanwege een recent incident, een internationale topconferentie of iets soortgelijks) echt fysiek te controleren. Risico van migranten boeit ze niet zo, zeker niet aan de Duitse grens - en aan de Belgische grens waar ook af en toe wel gecontroleerd wordt. Dat maakt de Franse setting een stuk beter te verkroppen dan de Duitse controle voor de bühne. In het artikel dat ik eerder aanhaalde zit wat dat betreft ook een treffende opmerking vanuit Oostenrijk dat zij natuurlijk ook de vluchtelingen-situatie in de gaten houden aan hun zuidelijke en oostelijke grenzen, maar dat op een manier doen die veel minder impact heeft op het verkeer. Dit ook onder het motto "houden jullie nou eens op met zeiken over die paar keer dat wij Blockabfertigung richting Duitsland doen na een Fahrgebot, jullie zadelen ons 365 dagen per jaar op met overlast."

Overigens weet ik niet zeker of de Fransen conform EU-recht handelen door, ook op dagen dat ze niet fysiek controleren, aan de grens een hele infrastructuur te laten staan, waardoor verkeer naar één rijstrook gaat en langzaam door een trechter wordt gevoerd - zodat ze in alle gevallen toch nog wel iets van indirect grenstoezicht houden. Dat gebeurt volgens mij bij Neuenburg, waarover je schrijft, maar ook bij Hensies.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Bericht door Chris » ma 03 aug 2020, 17:35

De vervanging van de Terfener Brücke over de Inn. Dit is momenteel het grootste brugvervangingsproject van West-Oostenrijk. Vandaag is de tweede nieuwe brug constructief gesloten. Begin 2021 moet het klaar zijn.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Bericht door Chris » di 11 aug 2020, 12:36

De restricties op het vrachtverkeer op de A12 worden steeds groter. Je leest tussen de regels door dat men in Tirol erg gefrustreerd is over het falen van de shift van vracht van de weg naar het spoor. Ondanks alle restricties nam het vrachtverkeer over de weg toe en dat van de Rollende Landstraße in 2019 fors af (-8%).

Er zijn maar liefst 4 typen rijverboden op de A12;
* Euroklassenfahrverbot: verbod op vrachtverkeer dat niet aan bepaalde euronomen voldoet. Vanaf 2021 mogen alleen nog Euro VI vrachtwagens over de A12.
* Sektorales Fahrverbot: verbod op vervoer van bepaalde typen transporten. Dit gaat om het materiaal dat vervoerd wordt, hiermee probeert men vrachtverkeer via een omweg te verminderen. Gaat bijvoorbeeld om afval, stenen, hout, ijzer, papier, buizen, etc.
* Nachtfahrverbot: vanaf 2021 mogen er alleen nog ZEV (zero emission) over de A12 's nachts. In de praktijk zal er dus bijna geen vrachtverkeer meer over de A12 gaan 's nachts.
* Sonntag/Feiertag Fahrverbot: het reguliere rijverbod op zondagen, feestdagen en ook sommige zaterdagen in de zomer.

Het probleem is dat er zoveel dagen en uren met rijverboden zijn dat het vrachtverkeer zich steeds meer in de resterende uren gaat concentreren. Dus daarom moet er steeds meer gedoseerd worden bij Kufstein en de Brenner, omdat de uurintensiteiten te hoog worden.

Afbeelding

Het goederenvervoer per spoor nam voor het tweede jaar op rij af. En is nog ruim onder het recordjaar 2010, een decennium aan mislukte verkeerspolitiek.
Afbeelding

Aandeel Rollende Landstraße op het Brennerverker. Dit neemt al een aantal jaar achter elkaar af, inmiddels is de RoLa een niche geworden, maar 4% van het vrachtverkeer over de Brenner gaat nog via de RoLa (vrachtwagens op de trein).
Afbeelding

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31586
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Bericht door Palance » di 11 aug 2020, 12:50

Chris schreef: di 11 aug 2020, 12:36 Het probleem is dat er zoveel dagen en uren met rijverboden zijn dat het vrachtverkeer zich steeds meer in de resterende uren gaat concentreren. Dus daarom moet er steeds meer gedoseerd worden bij Kufstein en de Brenner, omdat de uurintensiteiten te hoog worden.
Dan moet al dat vrachtverkeer maar in Duitsland ergens wachten bij een Fahrverbot. Weten ze ook eens hoe het is om daarmee opgezadeld te worden :twisted:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Bericht door Chris » di 11 aug 2020, 12:51

Dat gebeurt dus ook, de dosering is op de grens bij Kufstein, dus de wachtrij staat dan op de A93. Soms bijna tot aan de A8.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Bericht door captain007 » di 11 aug 2020, 13:04

^^ Ik zie een totaal vrachtverbod er dan op termijn nog wel van gaan komen voor alles wat niet zero emissie is. Dan forceren ze gewoon alles naar de trein.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Bericht door Vinny » wo 12 aug 2020, 10:35

Electrische trucks :rofl2:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Bericht door Chris » vr 06 nov 2020, 10:51

De vervanging van de Terfener Brücke wordt deze week afgerond. Vanaf 9 november zijn er geen beperkingen meer.

De Terfener Brücke overspant de Inn bij Terfens, ongeveer 20 kilometer ten oosten van Innsbruck.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Bericht door Chris » do 10 dec 2020, 17:28

Gisteren was er Blockabfertigung bij de grensovergang Kiefersfelden / Kufstein, in Oostenrijk was eergisteren een feestdag waardoor het vrachtverkeer niet mocht rijden. Dat wilde allemaal gisterochtend natuurlijk zijn reis vervolgen, maar Tirol wil niet zoveel vrachtverkeer tegelijk toestaan. Het gevolg was een rij vrachtwagens van 70 kilometer, dit reikte helemaal tot München.

https://www.br.de/nachrichten/bayern/lk ... en,SIgE0es

Afbeelding

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Bericht door SnarfFlevoland » do 10 dec 2020, 17:38

^^
Goede genade! :schrikreactie: Dat is nogal een flinke "LKW-Stau"! Van de grensovergang Weil am Rhein ben ik wel een paar kilometer gewend (nu weer iets 'extremer' vanwege de afsluiting op de A98), maar dat een dergelijke vrachtwagenfile tot München terugslaat is wel erg bizar. Ik zou niet in de huid van zo'n vrachtwagenchauffeur willen zitten...
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10947
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Bericht door Willem » do 10 dec 2020, 18:55

Het lijkt wel een bewuste blokkade van boze chauffeurs.

Krijgen vrachtwagens met bederfelijke waar in zo'n situatie nog voorrang? Anders kan de lading direct na aankomst de container in.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Bericht door Chris » do 11 mar 2021, 12:17

De lawinegalerij Imst wordt in 2021 en 2022 omgebouwd tot een dichte tunnelbuis (alleen rijrichting Bregenz).

Afbeelding

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Bericht door SnarfFlevoland » do 11 mar 2021, 16:04

^^
Waarom wordt dat eigenlijk gedaan? Zitten daar zoveel voordelen aan verbonden?
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Bericht door Chris » do 11 mar 2021, 16:09

Kennelijk verkeert die constructie in slechte conditie en bouw men er een tunnelbuis in, dit zou beter zijn, maar waarom is niet heel duidelijk uit het persbericht: https://www.asfinag.at/ueber-uns/newsro ... erie-imst/

Het lijkt mij dat zoiets duurder is om te exploiteren en onderhouden, met minder vluchtwegen dan nu. Dus er zal iets zijn dat die nadelen opwegen tegen de problemen er kennelijk zijn.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Bericht door Chris » vr 26 nov 2021, 12:14

De spanning om de Blockabfertigung van Tirol lijkt toch steeds hoger op te lopen, de Duitsers zijn er helemaal klaar mee dat de A93 telkens een 25 kilometer lange parkeerplaats wordt.

In BILD: https://www.bild.de/regional/muenchen/m ... bild.htmle

Ene minister tegen de andere:

Deshalb schimpft Schreyer vor dem Grenzübergang. „Ich finde das zutiefst unsozial, was Platter macht. Lieferketten werden gefährdet. Fahrer können ihren Zeitplan nicht einhalten. Im Stau können nicht mal auf die Toilette gehen. Ökologisch bringt das auch nichts: Rückstau erzeugen die Lastwagen CO2, und das verteilt sich überall, egal ob es vor oder hinter der Tiroler Grenze entstanden ist.“

Ook het sektorale rijverbod, waarbij bepaalde producten niet over de Brenner Autobahn mogen, maar overgeladen moeten naar spoor zorgt voor ergernis:

Nächstes Problem: das sektorale Fahrverbot. Manche Stoffe dürften am Brenner nicht gefahren werden. „Der Laster muss drei Stunden warten, bis er am Brenner auf den Zug verladen ist. In Wörgl muss er wieder abgeladen werden. Das dauert die ganze Nacht. Alle Fahrer hassen das.“

Toont ook wel aan wat voor fantasie 'vrachtwagens per spoor' in de praktijk zijn.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Bericht door Vinny » vr 26 nov 2021, 19:00

Hmm, zouden de Duitsers ook beseffen dat Nederland ook klaar is met lange vrachtwagenfiles voor de grens bij Duitse feestdagen?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21979
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Bericht door Pino » vr 26 nov 2021, 19:12

^^ Ik geloof toch dat de impact van die Fahrverbot-files bij ons peanuts is in vergelijking met wat er op de Brennerroute gebeurt.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Bericht door Vinny » vr 26 nov 2021, 19:21

Principe en argumentatie zijn 1:1 hetzelfde.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21979
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Bericht door Pino » vr 26 nov 2021, 19:29

^^ Misschien. Maar bij ons speelt het maar op een paar feestdagen (volgens mij eigenlijk hoofdzakelijk Tag der deutschen Einheit), terwijl Tirol altijd wat heeft omdat ze die Blockabfertigung inzetten op basis van het feit dat zij het te druk vinden. Het was bij ons ook altijd zo dat het op de ene grensovergang moeilijker ging dan de andere, omdat men aan de andere kant meer of minder flexibel was om vrachtverkeer tijdens die verplichte stop goed op te vangen - meen dat het rond Venlo altijd minder problemen opleverde dan in Twente, of omgekeerd. Da’s toch minder impact dan een 25 kilometer totale file op de A93.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A][A012] A12 Inntal Autobahn: Kufstein - Innsbruck - Landeck

Bericht door Chris » vr 26 nov 2021, 19:30

De Fahrverbotproblemen zijn in Nederland eigenlijk al jaren geen nieuwsitem meer.

Bij Tirol heeft het wel een andere omvang. Het gaat hier om meer dan een paar feestdagen per jaar. Ten eerste mogen vrachtwagens veel minder uren per week rijden dan aan andere grenzen, daardoor is het aanbod in de uren dat het nog wel mag voortdurend hoog. Daar komt bij dat er meer combinaties zijn van 2 dagen dat er niet gereden mag worden, met de dag daarna blockabfertigung: dat betekent dat de logistiek 3 dagen achter elkaar verstoord is.

Plaats reactie