[A] Afsluitingen van afritten in Land Salzburg

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Boeing777
polderweggetje
Berichten: 35
Lid geworden op: za 07 jul 2018, 15:12

[A] Afsluitingen van afritten in Land Salzburg

Bericht door Boeing777 » wo 10 jul 2019, 19:45

Het Bundesland Salzburg heeft, naast Tirol, ook maatregelen aangekondigd om mensen weer terug de Autobahn op te dirigeren, die proberen een file te vermijden via het OWN. Alle Autobahnabfahrten tussen Puch/Urstein en St. Michael im Lungau zijn dan in beide richtingen afgesloten. Dit geldt tussen de 13e juli en de 18e van augustus, en dan wel tussen 06.00 en 20.00. Dit geldt niet voor mensen die er wonen, en voor toeristen die in de omgeving hun onderkomen geboekt hebben. Ook de navigatie zegt op tijd dat van de snelweg afgaan geen zin heeft, dat hebben ze kennelijk ook met de navigatieaanbieders geregeld denk ik zo.
Er zijn echter nog uitzonderingen, wanneer het nodig is, worden de Autobahnabfahrten Puch/Urstein richting het noorden, en Kuchl richting het zuiden voor alle verkeer afgesloten.
Vooral de tankstationhouders zeggen dat ze in deze vakantietijd door de afsluitingen veel omzet mis zullen lopen, maar zullen het de eerste 2 weekenden van de afsluitingen nog aankijken.

Bronnen:
https://www.salzburg.gv.at/themen/verkehr/verkehrsinfo
https://www.salzburg24.at/news/salzburg ... r-73228288

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Afsluitingen van Autobahnabfahrten in Salzburg

Bericht door boe! » wo 10 jul 2019, 19:54

En als ik geen Autobahn-vignet en de politie stuurt mij de Autobahn op, mag ik er dan gratis gebruik van maken?

Boeing777
polderweggetje
Berichten: 35
Lid geworden op: za 07 jul 2018, 15:12

Re: Afsluitingen van Autobahnabfahrten in Salzburg

Bericht door Boeing777 » wo 10 jul 2019, 20:00

boe! schreef: wo 10 jul 2019, 19:54 En als ik geen Autobahn-vignet en de politie stuurt mij de Autobahn op, mag ik er dan gratis gebruik van maken?
Het gaat erom dat ze mensen die een file willen omzeilen, direct weer de Autobahn opsturen. Als je een file op de Autobahn wil omzeilen, sta je er dus al in, en sta je dus op de Autobahn, dus heb je als het goed is al een vignet. De controles vinden overigens plaats aan het einde van de afritten, dus waar je het OWN op kan draaien. Het is dus niet zo dat ze de hele uitvoegstrook afsluiten, want dan kan er ook geen bestemmingsverkeer meer van de Autobahn af.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3367
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Hengelo
Contacteer:

Re: Afsluitingen van Autobahnabfahrten in Salzburg

Bericht door sven_engelen » wo 10 jul 2019, 20:47

Ik vind dit werkelijk wel een kakmaatregel. Dat maakt alleen maar de files op de autobahnen langer...
Svenlo

Boeing777
polderweggetje
Berichten: 35
Lid geworden op: za 07 jul 2018, 15:12

Re: Afsluitingen van Autobahnabfahrten in Salzburg

Bericht door Boeing777 » wo 10 jul 2019, 20:51

sven_engelen schreef: wo 10 jul 2019, 20:47 Ik vind dit werkelijk wel een kakmaatregel. Dat maakt alleen maar de files op de autobahnen langer...
Ja dat is waar, maar ik denk dat ze al het sluipverkeer over de binnenwegen door alle dorpen zat zijn. Ik vraag me trouwens wel af hoe ze willen controleren dat je ergens een huis of hotel hebt geboekt in de omgeving, of even ergens wil koffiedrinken of tanken, weet niet of de Polizei dan ook echt naar bewijs vraagt, zoals bijvoorbeeld een bevestigingsmail van je vakantie onderkomen.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Afsluitingen van Autobahnabfahrten in Salzburg

Bericht door Coen Tunnel » wo 10 jul 2019, 21:08

Boeing777 schreef: wo 10 jul 2019, 19:45Alle Autobahnabfahrten tussen Puch/Urstein en St. Michael im Lungau zijn dan in beide richtingen afgesloten.
Dat is zo ongeveer vanaf Salzburg tot voorbij de Tauerntunnel.

Zal toch wel meevallen hoop ik, want er zijn op dat traject ook een aantal aansluitingen met drukke en belangrijke Bundesstrassen (Knoten Pongau -> B311, afrit Altenmarkt -> B320 en B99).

En zo groot zullen de verkeersproblemen toch vast niet zijn ten zuiden van die wegwerkzaamheden bij Hallein.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Afsluitingen van Autobahnabfahrten in Salzburg

Bericht door Chris » wo 10 jul 2019, 21:13

Ha, waar Tirol heel genuanceerd alleen enkele L-wegen verboden verklaart gaat Salzburg er gewoon met een gestrekt been in: alle afritten zijn contraband voor doorgaand verkeer. :lol:

IQ[]
expressweg
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Re: Afsluitingen van Autobahnabfahrten in Salzburg

Bericht door IQ[] » do 11 jul 2019, 9:51

Dit was vorig jaar zomer ook al het geval. Alleen toen niet breed gecommuniceerd (of ik heb het gemist). Toen was het vooral met betrekking op sluipverkeer richting Duitsland i.v.m. die hardnekkige file voor de grens. Nu in beide richtingen, wellicht ook om te voorkomen dat men de blockabfertigung voor de tunnels probeert te ontwijken.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Afsluitingen van Autobahnabfahrten in Salzburg

Bericht door Chris » do 11 jul 2019, 11:19

Rond Villach gebeurt het ook heb ik wel eens gelezen.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Afsluitingen van Autobahnabfahrten in Salzburg

Bericht door SnarfFlevoland » do 11 jul 2019, 11:44

Boeing777 schreef: wo 10 jul 2019, 20:00 De controles vinden overigens plaats aan het einde van de afritten, dus waar je het OWN op kan draaien.
En daar zeg ik dan tegen de politie als fileontwijker gewoon dat ik zo'n dorst heb, dat ik even in een cafétje wat wil gaan drinken of supermarkt wil inslaan. Of omdat de omgeving hier zo mooi is, ik wat sightseeing wil gaan doen of wandelen. Wie gaat me dat verbieden?! :mrgreen:
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Boeing777
polderweggetje
Berichten: 35
Lid geworden op: za 07 jul 2018, 15:12

Re: Afsluitingen van Autobahnabfahrten in Salzburg

Bericht door Boeing777 » do 11 jul 2019, 15:50

SnarfFlevoland schreef: do 11 jul 2019, 11:44
Boeing777 schreef: wo 10 jul 2019, 20:00 De controles vinden overigens plaats aan het einde van de afritten, dus waar je het OWN op kan draaien.
En daar zeg ik dan tegen de politie als fileontwijker gewoon dat ik zo'n dorst heb, dat ik even in een cafétje wat wil gaan drinken of supermarkt wil inslaan. Of omdat de omgeving hier zo mooi is, ik wat sightseeing wil gaan doen of wandelen. Wie gaat me dat verbieden?! :mrgreen:
Ja niemand denk ik. Vraag me inderdaad ook af hoe ze dat gaan controleren. Misschien bij een paar opritten erna waar je de Autobahn weer op wil draaien, als de file voorbij is, dat ze je kenteken weten. Maar dat lijkt me onbegonnen werk en niet te coördineren.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Afsluitingen van Autobahnabfahrten in Salzburg

Bericht door Chris » do 11 jul 2019, 16:17

We kunnen wel allemaal uitzonderingen gaan bedenken, maar best kans dat de politie je gewoon terugstuurt als je geen reservering kan aantonen en je je daar maar naar te voegen hebt.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Afsluitingen van Autobahnabfahrten in Salzburg

Bericht door SnarfFlevoland » do 11 jul 2019, 19:05

^^
Met welk recht kan/mag de politie dat doen? Sorry, maar dat vind ik een serieuze ingreep in bewegingsvrijheid. Men zou hoogstends je kenteken kunnen noteren en doorgeven aan andere corpsen die verderop controleren, zodat je niet achter de file meteen de snelweg oprijdt. Maar zelfs dan... het lijkt me lastig te controleren en als je ook nog een bonnetje kan aantonen dat je even in de supermarkt was kan men je al helemaal niks.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Afsluitingen van Autobahnabfahrten in Salzburg

Bericht door Chris » do 11 jul 2019, 19:10

Je hebt helemaal gelijk, maar ik denk dat het is zoals het is. Zolang je geen Oostenrijks kenteken uit dat gebied hebt of daadwerkelijk kan noemen waar je heen gaat in de directe omgeving van die afrit (en de lokale politie zal zoiets wel kennen), je gewoon zonder discussie teruggestuurd gaat worden.

Boeing777
polderweggetje
Berichten: 35
Lid geworden op: za 07 jul 2018, 15:12

Re: Afsluitingen van Autobahnabfahrten in Salzburg

Bericht door Boeing777 » vr 12 jul 2019, 10:19

Denk inderdaad dat de kans wel aanwezig is dat de Polizei gaat vragen om een soort van bewijs, of beter gezegd een bevestiging van het geboekte onderkomen, of een geboekte overnachting op doorreis. Wij hebben voor de 2e keer op rij ons onderkomen geboekt in Mauterndorf im Lungau, en willen bij de Abfahrt Altenmarkt via de B320 en B99 onze reis vervolgen. Toch maar even de bevestigingsmail uitprinten dan, voor het geval dat. Anders gewoon even op mn telefoon via de mail app de bevestigingsmail aantonen.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Afsluitingen van Autobahnabfahrten in Salzburg

Bericht door SnarfFlevoland » vr 12 jul 2019, 10:29

^^
Tja, ik blijf erbij, je kunt ook vrienden/familie in dorp X gaan bezoeken of een wandeling gaan maken. De politie kan/mag je daarbij niet tegenhouden, want daarvoor is geen enkel geldend recht. Als de politie daar niets van wilt weten, dan maar laten escaleren, ook Oostenrijk is principe een rechtstaat en geen politiestaat. Kom op zeg... dat je nog moet gaan bewijzen dat je daadwerkelijk ergens iets gereserveerd hebt! :geenlach:

Ik snap je gedachten en die van Chris verder wel, daar niet van. ;) Het is in deze situatie maar beter het zekere voor het onzekere te nemen, maar het blijft belachelijk. Enfin, ik heb m'n punt gemaakt, maar ik kan me aan dergelijke zaken enorm irriteren... :booooos:
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Afsluitingen van Autobahnabfahrten in Salzburg

Bericht door Coen Tunnel » vr 12 jul 2019, 11:34

SnarfFlevoland schreef: vr 12 jul 2019, 10:29 ^^
Tja, ik blijf erbij, je kunt ook vrienden/familie in dorp X gaan bezoeken of een wandeling gaan maken. De politie kan/mag je daarbij niet tegenhouden, want daarvoor is geen enkel geldend recht. Als de politie daar niets van wilt weten, dan maar laten escaleren, ook Oostenrijk is principe een rechtstaat en geen politiestaat. Kom op zeg... dat je nog moet gaan bewijzen dat je daadwerkelijk ergens iets gereserveerd hebt! :geenlach:
Ik ben vaak genoeg bij sportwedstrijden geweest en daaromheen zijn vaak ook wegen afgesloten. Soms had ik een hotel in de afgesloten zone geboekt. Ik heb ook wel eens een geprinte boekingsbevestiging aan de Spaanse Guardia Civil laten zien voor ik doorgelaten werd. Er kunnen verschillende redenen zijn om wegen tijdelijk af te sluiten voor alle verkeer behalve bestemmingsverkeer.

Daarnaast heb je altijd aanwijzingen van de politie op te volgen. De reden doet er dan niet toe, en de politie voert ook slechts uit wat hun is opgedragen. Succes met het aanvechten bij de Oostenrijkse rechter. ;) Al verwacht ik niet dat je die moeite gaat nemen.

Ik ben benieuwd hoe het zal gaan bij halve aansluitingen zoals Werfen. Daar kun je niet gelijk de snelweg op gestuurd worden (behalve in de richting waar je vandaan komt).
Het is in deze situatie maar beter het zekere voor het onzekere te nemen, maar het blijft belachelijk.
Heel veel regels, wetten en besluiten van overheden zijn belachelijk. Ik ken bijvoorbeeld genoeg maximumsnelheden die belachelijk laag zijn en niet bij het wegbeeld horen. Maar dat betekent niet dat ik me er niet aan hoef te houden.

Over dingen waar je toch niks aan kan veranderen, zoals besluiten van het Oostenrijkse Bundesland Salzburg, moet je je niet al te druk maken. Dat is zinloos. Ik zou eerder zoeken naar een oplossing zodat het wel werkbaar wordt voor wat je wil.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31586
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Afsluitingen van Autobahnabfahrten in Salzburg

Bericht door Palance » vr 12 jul 2019, 11:40

Dus: Als je een reserveringsbewijs hebt van het een of ander mag je de snelweg af, heb je dat niet omdat je bv op de bonnefooi iets zoekt, dan mag het niet. Ook niet als je door een file besluit maar een extra vakantiedag in te lassen in dat gebied.

Ik hou niet van dit soort vergelijkingen, maar ik maak nu een uitzondering: Dit lijkt heel veel op de Transitautobahnen van de DDR: Iedereen met een niet-DDR-kenteken werd gecontroleerd of je wel de juiste papieren had.

Feitelijk word je nu min of meer gevangengehouden op de snelweg als je niet het tegendeel aan kunt tonen. Dat er verkeersproblemen zijn die moeten worden aangepakt, dat snap ik, maar ik vind dat dit wel heel ver gaat.

Als je sluipverkeer in de dorpen wilt tegenhouden dan kun je ook een soort doseerinstallatie op het OWN plaatsen ofzo.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Afsluitingen van Autobahnabfahrten in Salzburg

Bericht door SnarfFlevoland » vr 12 jul 2019, 12:01

^^
Helemaal mee eens.
Coen Tunnel schreef: vr 12 jul 2019, 11:34 Heel veel regels, wetten en besluiten van overheden zijn belachelijk. Ik ken bijvoorbeeld genoeg maximumsnelheden die belachelijk laag zijn en niet bij het wegbeeld horen. Maar dat betekent niet dat ik me er niet aan hoef te houden.
Als ik ergens vrienden ga bezoeken, naar een supermarkt wil of op de bonnefooi een hotel wil gaan zoeken, dan ben ik bestemmingsverkeer. Dus ik voldoe daarmee aan de eisen die tijdelijk gesteld worden om van de betreffende wegen legaal gebruik te maken. Dat is toch iets anders als een belachelijk lage Vmax aan je laars lappen (ook dat doe ik wel eens, maar ik weet dat het niet legaal is).
Coen Tunnel schreef: vr 12 jul 2019, 11:34 Daarnaast heb je altijd aanwijzingen van de politie op te volgen. De reden doet er dan niet toe
De reden doet er zeker toe, een politieagent mag niet zomaar aanwijzingen geven en/of zich buiten z'n competenties begeven, anders praten we over een politie- i.p.v. rechtsstaat.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6393
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Afsluitingen van Autobahnabfahrten in Salzburg

Bericht door Jeroen » vr 12 jul 2019, 12:54

Het is maar de vraag in hoeverre de politie de energie er in zal stoppen om het te handhaven. Ik ben de afgelopen 11 jaar al zo vaak zones met ' :C7: uitgezonderd bestemmingsverkeer' in diverse landen binnen gereden, maar nog nog nooit meegemaakt dat het werd gecontroleerd of ik daar ook echt een bestemming had...

Boeing777
polderweggetje
Berichten: 35
Lid geworden op: za 07 jul 2018, 15:12

Re: Afsluitingen van Autobahnabfahrten in Salzburg

Bericht door Boeing777 » vr 12 jul 2019, 13:15

Palance schreef: vr 12 jul 2019, 11:40 Dus: Als je een reserveringsbewijs hebt van het een of ander mag je de snelweg af, heb je dat niet omdat je bv op de bonnefooi iets zoekt, dan mag het niet. Ook niet als je door een file besluit maar een extra vakantiedag in te lassen in dat gebied.
Ik weet natuurlijk ook niet zeker of er echt om bewijs gevraagd word. Dat kan ik tot nu toe nergens vinden op het internet. De mogelijkheid dat de politie het doet is er wel denk ik. Maar als je inderdaad ergens een drankje wil doen of naar de supermarkt wil, kan je dat niet aantonen als erom gevraagd word. Enfin, ik rij zaterdag 27 juli over de Tauernautobahn tussen Knot en Salzburg en de Abfahrt Altenmarkt. Ik zal als ik eraan denk wel een update geven over hoe het gegaan is met de controle.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10945
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Afsluitingen van Autobahnabfahrten in Salzburg

Bericht door Willem » vr 12 jul 2019, 19:00

Misschien zetten ze bij de afritten verkeersregelaars neer die ieder buitenlands kenteken weer terug de snelweg op sturen. Dan kun je gelijk tegen zo'n persoon vertellen dat je op de bonnefooi een hotel wil zoeken o.i.d.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Afsluitingen van Autobahnabfahrten in Salzburg

Bericht door Coen Tunnel » vr 12 jul 2019, 19:47

SnarfFlevoland schreef: vr 12 jul 2019, 12:01De reden doet er zeker toe, een politieagent mag niet zomaar aanwijzingen geven en/of zich buiten z'n competenties begeven, anders praten we over een politie- i.p.v. rechtsstaat.
Als het gaat om het uitvoeren en handhaven van door de (lokale) overheid democratisch vastgesteld beleid is het misschien niet leuk, maar valt de politieagenten die bij de afritten mensen terug de snelweg opsturen niet zoveel te verwijten.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Afsluitingen van Autobahnabfahrten in Salzburg

Bericht door Vinny » vr 12 jul 2019, 20:24

Ik ben vaak genoeg bij sportwedstrijden geweest en daaromheen zijn vaak ook wegen afgesloten. Soms had ik een hotel in de afgesloten zone geboekt. Ik heb ook wel eens een geprinte boekingsbevestiging aan de Spaanse Guardia Civil laten zien voor ik doorgelaten werd. Er kunnen verschillende redenen zijn om wegen tijdelijk af te sluiten voor alle verkeer behalve bestemmingsverkeer.

Daarnaast heb je altijd aanwijzingen van de politie op te volgen. De reden doet er dan niet toe, en de politie voert ook slechts uit wat hun is opgedragen. Succes met het aanvechten bij de Oostenrijkse rechter. ;) Al verwacht ik niet dat je die moeite gaat nemen.
De verkeerschaos wordt in zulke gevallen eigenlijk alleen maar erger. Als je geen zin hebt in files moet je zorgen dat je het gebied helemaal mijdt. Discussies met de politie/handhaving/verkeersreglelaars aangaan levert sowieso fors meer vertraging voor de overige weggebruikers op...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Boeing777
polderweggetje
Berichten: 35
Lid geworden op: za 07 jul 2018, 15:12

Re: Afsluitingen van Autobahnabfahrten in Salzburg

Bericht door Boeing777 » vr 12 jul 2019, 21:04

Vinny schreef: vr 12 jul 2019, 20:24
Ik ben vaak genoeg bij sportwedstrijden geweest en daaromheen zijn vaak ook wegen afgesloten. Soms had ik een hotel in de afgesloten zone geboekt. Ik heb ook wel eens een geprinte boekingsbevestiging aan de Spaanse Guardia Civil laten zien voor ik doorgelaten werd. Er kunnen verschillende redenen zijn om wegen tijdelijk af te sluiten voor alle verkeer behalve bestemmingsverkeer.

Daarnaast heb je altijd aanwijzingen van de politie op te volgen. De reden doet er dan niet toe, en de politie voert ook slechts uit wat hun is opgedragen. Succes met het aanvechten bij de Oostenrijkse rechter. ;) Al verwacht ik niet dat je die moeite gaat nemen.
De verkeerschaos wordt in zulke gevallen eigenlijk alleen maar erger. Als je geen zin hebt in files moet je zorgen dat je het gebied helemaal mijdt. Discussies met de politie/handhaving/verkeersreglelaars aangaan levert sowieso fors meer vertraging voor de overige weggebruikers op...
Ik heb mezelf ook altijd voorgenomen om in het buitenland niet de discussie aan te gaan met de politie. Ik ben immers op vakantie, en heb geen zin om daar in de shit te komen. Ook als ik niet op vakantie ben trouwens maar in het buitenland ben voor andere zaken. In Nederland zou ik het nog wel doen misschien, omdat ik van hier iets meer weet over het rechtssysteem etc. In Oostenrijk weet ik daar bijna niks van. En het levert inderdaad veel meer vertraging op voor het achteropkomende verkeer, wat resulteert in een hele afrit die volstaat als het druk is, wat ook weer gevaarlijk is.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31586
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Afsluitingen van Autobahnabfahrten in Salzburg

Bericht door Palance » vr 12 jul 2019, 23:40

Boeing777 schreef: vr 12 jul 2019, 21:04 Ik heb mezelf ook altijd voorgenomen om in het buitenland niet de discussie aan te gaan met de politie.
Dat heb ik in Marokko vorig jaar wel twee keer gedaan om te voorkomen dat ik een boete aangesmeerd zou krijgen voor een niet-begane overtreding. Resultaat: 2 x 0 Euro ;)

In Bosnie-Herzegovina lukte me dat een aantal jaren geleden overigens niet, ik moest toch betalen (zonder bon!) voor het niet bij me hebben van een sleepkabel, ook niet na discussie.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Afsluitingen van Autobahnabfahrten in Salzburg

Bericht door Chris » za 13 jul 2019, 12:44

Tot aan Salzburg files, maar het traject daarna is filevrij op de A10 richting zuiden. Misschien zijn de aangekondigde maatregelen toch wat overtrokken?

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Afsluitingen van Autobahnabfahrten in Salzburg

Bericht door Chris » za 13 jul 2019, 14:25

Kennelijk zijn de afritten vandaag niet actief gehandhaafd op sluipverkeer:
Obwohl am Samstag eine Reisewelle vor allem aus Teilen der Niederlande und Nordrhein-Westfalens in Richtung Süden unterwegs ist, blieb die Situation vorerst entspannt. Bisher sei es nicht notwendig gewesen, Polizeikräfte an den für den Transitverkehr gesperrten Autobahnabfahrten zu postieren, schilderte Friedrich Schmidhuber, Leiter der Verkehrsabteilung beim Landespolizeikommando Salzburg am Samstagvormittag.

Zwischen 13.00 und 13.30 Uhr wird der Höhepunkt der Reisewelle aus Deutschland in Richtung Süden erwartet. Von einem befürchteten Riesenstau oder gar einem Verkehrskollaps dürfte Salzburg an diesem Samstag aber verschont bleiben.
>> https://www.sn.at/salzburg/chronik/abfa ... f-73368133

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A] Afsluitingen van afritten in Land Salzburg

Bericht door Chris » za 20 jul 2019, 12:58

Een spectaculaire titel: Verkehr, Sperren und Stau entlang der Tauernautobahn: "Es geht brutal zu"

Maar eigenlijk valt het mee. De vertraging is niet extreem en men heeft de afsluiting van de afritten nog niet hoeven handhaven.
Der Zeitverlust beträgt derzeit etwa eine halbe bis dreiviertel Stunde. Bühringer hat die Kollegen von der Polizei gefragt - diese hätten ihm gesagt, dass derzeit noch keine Kontrollen der Abfahrtssperren geplant seien, gelten würden die Sperren aber fix.

Plaats reactie