[A] Oostenrijk - Austria - Österreich

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6382
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [A] Oostenrijk - Austria - Österreich

Bericht door Jeroen » do 10 mei 2018, 13:57

Ik heb de Timmelsjoch een paar jaar geleden bereden, maar ik vond die eerlijk gezegd toch wat tegenvallen, ondanks dat je daar toch tot een flinke hoogte komt. Er zijn alpenpassen die toch beduidend indrukwekkender zijn.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A] Oostenrijk - Austria - Österreich

Bericht door Coen Tunnel » do 10 mei 2018, 14:43

Over smaak valt niet te twisten, maar veel Oostenrijkse passen zijn mijns inziens qua uitzichten minder indrukwekkend dan wat je in Zwitserland of Italië tegenkomt. Maar van de Oostenrijkse passen vind ik de Timmelsjoch toch wel één van de mooiere en bij de afdaling aan de Italiaanse kant richting het Passeiertal heb je mooie uitzichten. Het is ook leuk om daar in de buurt bij Sölden af te slaan naar de Ötztaler Gletscherstraße, de hoogste verharde weg van de Alpen die tot 2829 meter boven zeeniveau komt.

Maar wat ook niet meehelpt is dat je in Zwitserland en Italië tig van zulke passen hebt die je gratis kan berijden, en voor de Timmelsjoch betaal je € 16 tol. Dan zijn de verwachtingen wellicht ook hoog.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A] Oostenrijk - Austria - Österreich

Bericht door Coen Tunnel » ma 14 mei 2018, 16:04

Coen Tunnel schreef: do 10 mei 2018, 12:34 ^^ Zal vast wel gaan lukken. Het gaat nu best snel met het sneeuwruimen. Ik ben ook van plan om in de eerste week van juni naar de Alpen te gaan om passen te rijden en ik ga ervan uit dat de meeste passen dan wel open zullen zijn. Of de Timmelsjoch in mijn route zal zitten weet ik niet; ik heb die pas al twee keer gereden. Wel een heel mooie pas, maar ik probeer ook elke keer weer wat nieuws te ontdekken. Maar mocht ik aan het eind van mijn vakantie ergens in de ruime omgeving van Meran zitten is het wel een goed alternatief om weer terug naar huis te rijden. Twee jaar geleden zat ik in die buurt in het weekend van Fronleicnham, en toen waren zowel de Brennerpass als de Reschenpass (die ik had genomen) ontzettend druk met veel filevorming en lange vertragingen. Hoogtswaarschijnlijk was ik over de Timmelsjoch sneller geweest.

Tip: je kunt de Timmelsjoch Hochalpenstraße ook op Facebook volgen, daar plaatsen ze geregeld updates over de situatie.
En vandaag staat op Facebook het volgende bericht:

Update zur Eröffnung: Aufgrund der Schneemengen ganz oben werden wir leider nicht zu Pfingsten öffnen können. Wir geben aber unser Bestes, damit wir hoffentlich am darauffolgenden Wochenende endlich in die neue Saison starten können.

Men hoopt dus de Timmelsjoch te kunnen opnenen in het weekend van 26/27 mei.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A] Oostenrijk - Austria - Österreich

Bericht door Chris » ma 14 mei 2018, 16:12

Voor toeristen jammer en voor hunzelf net zo goed, ze lopen zo veel omzet mis. Stel dat 5.000 voertuigen per dag het tarief van een personenauto betalen, dan praat je over een 3-daags weekend al over een omzet van circa een kwart miljoen die ze mislopen.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A] Oostenrijk - Austria - Österreich

Bericht door GuteFahrt » za 19 mei 2018, 11:30

Dit ziet er ook niet best uit: https://www.express.de/news/panorama/ho ... a-30427990

:schrikreactie:

Het gebeurde afgelopen nacht op de A10 bij Golling, tussen Salzburg en de Tauerntunnel gelegen. Vier losgebroken paarden op de Autobahn. Drie hebben het niet overleefd. De zoon van de familie in de camper die naast de bestuurder zat is levensgevaarlijk gewond geraakt.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A] Oostenrijk - Austria - Österreich

Bericht door Coen Tunnel » zo 20 mei 2018, 3:33

De Hahntennjoch en de Staller Sattel zijn sinds vrijdag weer open: https://www.oeamtc.at/news/tirol/mitv-22385484

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A] Oostenrijk - Austria - Österreich

Bericht door Coen Tunnel » di 22 mei 2018, 17:17

De Timmelsjoch gaat mogelijk overmorgen 24 mei open, een definitieve beslissing wordt morgen genomen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A] Oostenrijk - Austria - Österreich

Bericht door Chris » di 22 mei 2018, 20:40

Oostenrijk heeft op de Brennerpass vandaag ook het vrachtverkeer gedoseerd op 300 vrachtwagens per uur. Op de Italiaanse A22 ontstond een wachtrij van 70 kilometer.

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [A] Oostenrijk - Austria - Österreich

Bericht door Groningen » di 22 mei 2018, 21:14

^^ Het zou zo zijn dat dat morgen en overmorgen ook is. Als onderstaand bericht correct is, dan:
Tirol gaat dit jaar 25 keer een rem op het vrachtverkeer over de Brenner gooien. Dat meldt Evofenedex. Komende donderdag, 22 maart, staat de eerste van deze ‘Blockabfertigungen’ gepland.Tirol gaat dit jaar 25 keer een rem op het vrachtverkeer over de Brenner gooien. Dat meldt Evofenedex. Komende donderdag, 22 maart, staat de eerste van deze ‘Blockabfertigungen’ gepland.

Met zo’n Blockabfertigung willen de bergbewoners op drukke dagen bij Kufstein het vrachtverkeer richting het zuiden gaat doseren. Tijdens een Blockabfertigung mogen er maximaal driehonderd vrachtauto’s per uur de Brennerpas passeren.

Reden voor de invoering is een stijging van de hoeveelheid vrachtverkeer in januari en februari met 16 procent. Komende donderdag, 22 maart, staat de eerste Blockabfertigung gepland. Voor de maand april staat deze al vier maal gepland.

In overleg met Duitsland, Italië, Oostenrijk en deelstaat Tirol is aangegeven dat er ingezet gaat worden op verbetering van de capaciteit per spoor om zo de verkeersdruk op de Alpenregio af te laten nemen. Hieronder is een overzicht van de geplande data voor een Blockabfertigung. Indien noodzakelijk houdt Tirol zich het recht voor om extra Blockabfertigungen af te kondigen.

Data volgens de kalender onder het artikel:
- 3, 5, 26, 30 april
- 2, 7, 8, 11, 22, 23, 24, 28, 29, 30 mei
- 1 juni
- 2, 9, 16, 23, 30 juli
- 16 augustus
- 27 oktober
- 2, 5 november
https://www.ttm.nl/nieuws/tirol-gaat-vr ... ren/96014/
Ongetwijfeld rond feestdagen en vakantie in- en uittochten. Maar het wachten is dus kennelijk op het gereedkomen van de Brenner basistunnel ?

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A] Oostenrijk - Austria - Österreich

Bericht door Coen Tunnel » wo 23 mei 2018, 13:23

Coen Tunnel schreef: di 22 mei 2018, 17:17 De Timmelsjoch gaat mogelijk overmorgen 24 mei open, een definitieve beslissing wordt morgen genomen.
Dit is vandaag bevestigd, de Timmelsjoch zal morgenochtend weer openen.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5537
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [A] Oostenrijk - Austria - Österreich

Bericht door nederland24 » ma 18 jun 2018, 15:23

Afgelopen vakantie een paar dagen in Oostenrijk gebleven en gereden en daarbij moet ik toch een aantal pluspunten aangeven.

+Mooi ruim, aangelegde Bundesstrassen.
+Goed onderhouden wegen.
+Fijne bewegwijzering.
+Een stuk goedkoper dan hun buurlanden, zoals Liechtenstein, Duitsland en Zwitserland.
+Vignet is niet duur.

-Alleen jammer van de 'toeristische' bergpassen die vaak in private handen zijn, waardoor je vaak extra tol moet betalen.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6216
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [A] Oostenrijk - Austria - Österreich

Bericht door SnarfFlevoland » ma 18 jun 2018, 16:59

^^
Fijn om te horen dat Oostenrijk goed bevallen is. Twee punten waarover ik iets anders denk:
nederland24 schreef: ma 18 jun 2018, 15:23 +Een stuk goedkoper dan hun buurlanden, zoals Liechtenstein, Duitsland en Zwitserland.
Dat het in Oostenrijk een stuk goedkoper als in Liechtenstein en Zwitserland is spreekt voor zich, maar goedkoper dan Duitsland kan ik überhaupt niet beamen. Sterker nog: Men spreekt over het algemeen dat het levensonderhoud in Oostenrijk t.o.v. Duitsland rond 20% duurder is. In Vorarlberg of Salzburg werken daarom ook flink wat mensen die in Duitsland woonachtig zijn. Natuurlijk hoef je daar als toerist niet erg veel van te merken, omdat levenskosten natuurlijk andere kosten zijn dan alleen toeristische attracties, brandstof, hotels en restaurants, maar alsnog... Zeker voor wat betreft een degelijk hotel, camping of restaurant betaal je gemiddeld in Oostenrijk wat meer als in Duitsland. Brandstof is daarvoor een stuk goedkoper, maar dat redt ook niet alles.

Nu is Duitsland uiteraard ook geen Duitsland. Je kunt München of Frankfurt am Main qua prijsniveau natuurlijk niet vergelijken met Dresden of Frankfurt an der Oder, of München met het 'platte'land van Bayern. En Wien is natuurlijk ook geen Bregenz of Graz. Het gaat natuurlijk om het algemene beeld en dan is Oostenrijk iets duurder.
nederland24 schreef: ma 18 jun 2018, 15:23 +Vignet is niet duur.
Niet voor een enkele 10-dagenvignet, maar als je alles bij elkaar optelt betaal je in Oostenrijk zomaar net zoveel of nog meer tol als in Zwitserland, want naast zo'n vignet rij je in Oostenrijk ook nog wel door een toltunnel of over een tolbergpas. Neem een klassieke 14-dagen vakantie met de familie in Noord-Italië, dan ben je 2x 10-dagenvignetten en 2x "Sondermaut" voor de Brenner of Tauern kwijt. Alles bijelkaar opgetelt kan je ook wel een jaarvignet voor Zwitserland kopen, waar je verder geen extra tolkosten hebt (paar uitzonderingen daargelaten).
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A] Oostenrijk - Austria - Österreich

Bericht door Coen Tunnel » ma 18 jun 2018, 17:41

SnarfFlevoland schreef: ma 18 jun 2018, 16:59Zeker voor wat betreft een degelijk hotel, camping of restaurant betaal je gemiddeld in Oostenrijk wat meer als in Duitsland.
Dat zeker. Al is Zuid-Duitsland ook al duurder dan het noorden. Maar uiteindelijk moet je in Oostenrijk een beetje zoeken om een gunstig geprijsd hotel te vinden. Dat gaat echter wel een stuk makkelijker dan in Zwitserland.
Niet voor een enkele 10-dagenvignet, maar als je alles bij elkaar optelt betaal je in Oostenrijk zomaar net zoveel of nog meer tol als in Zwitserland, want naast zo'n vignet rij je in Oostenrijk ook nog wel door een toltunnel of over een tolbergpas. Neem een klassieke 14-dagen vakantie met de familie in Noord-Italië, dan ben je 2x 10-dagenvignetten en 2x "Sondermaut" voor de Brenner of Tauern kwijt. Alles bijelkaar opgetelt kan je ook wel een jaarvignet voor Zwitserland kopen, waar je verder geen extra tolkosten hebt (paar uitzonderingen daargelaten).
Klopt, als het gaat om wat rondtoeren ben je zo een hoop geld kwijt aan al die Panoramastrassen, Alpenstrassen, etc. Zoals je eerder in deze topic al kan zien heb ik in een kleine week een dikke 100 euro uitgegeven. Maar goed, in dat geval was het vakantie, een roadtrip, en dan is de reis ook de bestemming. Ik heb er plezier van gehad. Een ander gaat liever naar een pretpark, ik rij graag over een mooie bergweg.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A] Oostenrijk - Austria - Österreich

Bericht door GuteFahrt » di 24 jul 2018, 19:24

In Oostenrijk gaat men experimenteren met een Vmax van 140 km/h. Vanaf 1 augustus mag je dan deze snelheid rijden op twee gedeeltes van de A1: over 32 kilometer lengte tussen Haid en Sattledt en verderop over 88 kilometer Autobahn tussen Melk en Oed. Na een jaar wordt gekeken of het een succes is en mogelijk komen er dan meer snelwegen met deze nieuwe limiet.

Voor meer info: https://oesterreich.orf.at/stories/2926216/
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5455
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [A] Oostenrijk - Austria - Österreich

Bericht door marcel » za 04 aug 2018, 10:40

Twee ruziende vrachtwagenchauffeurs veroorzaken file op A12:
http://www.vienna.at/lkw-fahrer-liefert ... hn/5882346

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A] Oostenrijk - Austria - Österreich

Bericht door GuteFahrt » wo 08 aug 2018, 16:26

B177 Scharnitz

Afbeelding

Sinds enkele jaren bouwt men langs Scharnitz een 2 kilometer lang rondweg, inclusief een tunnel. De werken zijn inmiddels behoorlijk ver gevorderd en de bedoeling is om de bypass dit jaar herfst te openen.

Video, foto's en een verslagje: https://www.meinbezirk.at/telfs/lokales ... 52712.html

Scharnitz ligt tegen de Duitse grens aan, tussen Garmisch-Partenkichen/Mittenwald en Zirl, westelijk van Innsbruck. De B177 is één van de noord-zuidroutes in de Tiroler Alpen.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A] Oostenrijk - Austria - Österreich

Bericht door GuteFahrt » do 23 aug 2018, 15:12

B8 Gänserndorf, Niederösterreich

https://www.meinbezirk.at/gaenserndorf/ ... 35446.html

^De werkzaamheden aan een nieuwe verbindingsweg van Gänserndorf zijn begonnen. Deze loopt van de stad tot aan de toekomstige aansluiting op de S8. De plaats krijgt ook een rondweg, die werken starten parallel aan het S8 project. Die planning qua bouwstart staat voor 2019 in de boeken.

't betreft nu eerst een verlegging van de L9:

Afbeelding
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5455
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [A] Oostenrijk - Austria - Österreich

Bericht door marcel » zo 26 aug 2018, 22:32

Sneu als je iedere dag geflitst wordt en het niet merkt tot je de eerste bekeuring krijgt:
https://www.nachrichten.at/nachrichten/ ... 58,2982812

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18221
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A] Oostenrijk - Austria - Österreich

Bericht door boe! » zo 26 aug 2018, 22:42

Sneu dat je 42 keer de borden met de maximumsnelheid over het hoofd ziet. Die staan er niet voor niets.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A] Oostenrijk - Austria - Österreich

Bericht door GuteFahrt » do 06 sep 2018, 15:15

S7 Fürstenfelder Schnellstraße, Steiermark/Stiermarken

Vorige week was er nieuws omtrent de aanleg van de S7, ook wel bekend als "Fürstenfelder Schnellstraße." Dit moet uiteindelijk een snelle verbinding worden tussen Fürstenfeld en Heiligenkreuz (grens A/H). Over anderhalve week begint men met de bouw van Knoten Riegersdorf, de aftakking van de A2 (snelweg Wenen-Graz). Inzake het verdere verloop schrijft men het volgende:
Mein Bezirk (31-8-18) schreef:Das Baulos 6 (Kunstbauten Lafnitztal) sowie das Baulos 8 (Tunnel Rudersdorf) befinden sich gerade in der Angebotsprüfung. Der Baustart beider Baulose ist mit Dezember 2018 angedacht.
Afbeelding

https://www.meinbezirk.at/hartberg-fuer ... 61255.html


B64 Weiz, Steiermark

Binnenkort (1 oktober) gaat men los met de bouw van het laatste deel van een bypass der B64 in Weiz, een eindje noordoostelijk van Graz gelegen. Er is hier al een rondweg gebouwd langs Preding, wat iets zuidelijker ligt. De B64 komt in het vervolg iets noordelijker te liggen t.o.v. nu:

Afbeelding

Afbeelding
Kronen Zeitung (5-9-18) schreef: 70 Millionen kostet der 1,2 Kilometer lange Straßenabschnitt, wobei das Land Steiermark 80 Prozent der Kosten trägt. Wenn alles gut geht, ist in drei Jahren alles fertig.

A14 Grensovergang Hörbranz

De voormalige grenscomplexen aan de westkant langs de A14 bij Hörbranz tussen Lindau en Bregenz zijn omgebouwd tot "Raststation Bodensee." In juli is 'ie open gegaan:

https://www.schwaebische.de/landkreis/l ... 47854.html
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
tsov
verkeersader
Berichten: 738
Lid geworden op: ma 12 jan 2009, 10:26
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: [A] Oostenrijk - Austria - Österreich

Bericht door tsov » di 18 sep 2018, 11:31

Lang weekend in Salzburg gebivakkeerd en daarbij veelvuldig de grens gepasseerd. Er zijn regelmatig controles om Duitsland in te komen.
Donderdagavond zag ik lange files in de tegenrichting terwijl ik Oostenrijk binnenreed.
Vrijdagavond even via de B155 Freilassing in, daar was niets aan de hand.
Zaterdag reed ik over de B1 richting Bad Reichenhall, waar niks aan de hand was, terwijl de A1 vol stond.
Zondag aan het einde van de middag stond er een flinke file op de A1 bij Salzburg om de grens over te gaan en ook de B1 kleurde rood op Google Maps. Aangezien ik vertrok vanuit het centrum van Salzburg besloten 'rechtdoor' te rijden naar Freilassing, maar daar waren nu ook controles. Al met al kostte me het bijna een uur eer ik in Duitsland was.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A] Oostenrijk - Austria - Österreich

Bericht door GuteFahrt » do 20 sep 2018, 0:15

Eergisteren (dinsdagochtend) is in Graz een ernstig ongeluk gebeurd: een gelede -harmonica- bus is daar op een trein gebotst, waar een dode en meerdere zwaargewonden bij vielen. Artikel: https://steiermark.orf.at/news/stories/2936785/

Uit dat verhaal maak ik op dat daar dus onbewaakte overgangen in een grote stad liggen. Niet gedacht voor een land als Oostenrijk. Of heb je dat in Duitsland/Zwitserland/ andere 'rijke' westerse landen ook nog wel?

Iets anders nog, dit is ook niet bepaald een alledaags gezicht: https://ooe.orf.at/news/stories/2936928/
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6216
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [A] Oostenrijk - Austria - Österreich

Bericht door SnarfFlevoland » do 20 sep 2018, 1:49

GuteFahrt schreef: do 20 sep 2018, 0:15 Uit dat verhaal maak ik op dat daar dus onbewaakte overgangen in een grote stad liggen. Niet gedacht voor een land als Oostenrijk. Of heb je dat in Duitsland/Zwitserland/ andere 'rijke' westerse landen ook nog wel?
Niet geheel onbewaakt (dat is het in Graz met verkeerslichten overigens ook niet), maar wel zonder slagbomen rijdt bijv. de Bernina-Express bij Le Prese in Zwitserland en Tirano in Italië over de openbare weg. En in Wernigerode (Duitsland) steekt de Brockenlijn ook over een groot kruispunt, waar alleen verkeerslichten zijn.

Natuurlijk zijn dit geen steden van het formaat als Graz, maar er zullen vast nog wel meer voorbeelden te vinden zijn.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A] Oostenrijk - Austria - Österreich

Bericht door GuteFahrt » do 20 sep 2018, 1:55

^^ Ah, ik was even niet scherp, er zijn inderdaad wel waarschuwingslichten. Toch verbaasde het mij enigszins...
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5455
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [A] Oostenrijk - Austria - Österreich

Bericht door marcel » do 20 sep 2018, 18:13

In Aarau rijdt de trein niet alleen over straat, maar ook nog aan de lnikerkant, de auto op de foto moest hier links gaan rijden (zie ook het oranje licht linksboven)
Afbeelding

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6216
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [A] Oostenrijk - Austria - Österreich

Bericht door SnarfFlevoland » do 20 sep 2018, 18:46

^^
Inderdaad, doet me ook denken aan de Arosalijn in Chur. Die gaat ook zo over de openbare weg. Hoewel het spoor rechts ligt, loopt het treinverkeer daar alsnog in beide rijrichtingen overheen.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A] Oostenrijk - Austria - Österreich

Bericht door GuteFahrt » ma 01 okt 2018, 13:58

GuteFahrt schreef: wo 08 aug 2018, 16:26 B177 Scharnitz

Afbeelding

Sinds enkele jaren bouwt men langs Scharnitz een 2 kilometer lang rondweg, inclusief een tunnel. De werken zijn inmiddels behoorlijk ver gevorderd en de bedoeling is om de bypass dit jaar herfst te openen.

Video, foto's en een verslagje: https://www.meinbezirk.at/telfs/lokales ... 52712.html

Scharnitz ligt tegen de Duitse grens aan, tussen Garmisch-Partenkichen/Mittenwald en Zirl, westelijk van Innsbruck. De B177 is één van de noord-zuidroutes in de Tiroler Alpen.
Gisteren was er een feestje in de tunnel. 10 november moet 'ie opengaan.

https://www.merkur.de/lokales/garmisch- ... 87115.html
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A] Oostenrijk - Austria - Österreich

Bericht door GuteFahrt » di 16 okt 2018, 18:36

Rheinbrücke Fußach

De voorbereidende werkzaamheden t.b.v. de nieuwbouw van een brug op de L202 tussen Fußach en Hard (op het traject Bregenz - St. Margreten (CH)) zijn van start gegaan. In 2020 gaat men van start met de brug zelf, die breder en hoger zal worden als de huidige, mede met het oog op betere bescherming tegen hoogwater. Met dat project is ca. 50 miljoen euro gemoeid.

https://vorarlberg.orf.at/news/stories/2941845/
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8625
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [A] Oostenrijk - Austria - Österreich

Bericht door Hajo » di 16 okt 2018, 19:43

Fernpasstunnel
Men wil in 2021 met de bouw van de Fernpasstunnel beginnen, die dan in 2025 gereed zou moeten zijn, aldus onderstaand artikel uit januari dit jaar. Kosten: 100 miljoen euro.

Link:
https://www.meinbezirk.at/reutte/c-loka ... p_a2371903

Er is ook sprake van de Tschirganttunnel: ook die tunnel zou aangelegd moeten worden om het Gurgltal te ontlasten. Deze tunnel met een lengte van vier kilometer zou samen met de eerder genoemde tunnel de reistijd tussen Reutte en Innsbruck met 13 minuten moeten verkorten. Het is nog niet bekend wanneer deze Tschirganttunnel in aanleg moet gaan. Volgens het artikel moet het eerst op een lijst van urgente wegenprojecten komen te staan.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6382
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [A] Oostenrijk - Austria - Österreich

Bericht door Jeroen » di 16 okt 2018, 21:04

^^ Hopelijk wordt doorgaand vrachtverkeer dan ook weer toegestaan. Dat moet nu nog een fiks eind omrijden via Kufstein.

Plaats reactie