[PL][A002][S002] A2 + S2 Świecko - Poznań - Warszawa - Terespol

Moderator: Moderatoren

Marc de Rooij
dorpsstraat
Berichten: 153
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 20:23

Re: [PL][A002][S002] Frankfurt/O (D) - Warszawa - Brest (BY)

Bericht door Marc de Rooij » di 06 nov 2012, 19:17

afgelopen week weer door Polen gereist maar had nog wel last van een stuk met snelheids beperking op de snelweg naar Warszawa. Volgens mij is sectie D nog steeds 100kmh maar gelukkig rijdt iedereen er gewoon 140 :rofl2:
verder geen problemen met de weg meer.

chriskrusz
autoweg
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 11:28
Locatie: Almere

Re: [PL][A002][S002] Frankfurt/O (D) - Warszawa - Brest (BY)

Bericht door chriskrusz » wo 07 nov 2012, 0:05

Huh, sectie D heeft nooit een snelheidsbeperking gehad.

Marc de Rooij
dorpsstraat
Berichten: 153
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 20:23

Re: [PL][A002][S002] Frankfurt/O (D) - Warszawa - Brest (BY)

Bericht door Marc de Rooij » wo 07 nov 2012, 14:06

Het is een stuk snelheidslimiet van 20 km lang en niet gelijk aan het begin maar ook niet het laatste stuk. Ik dacht dat sectie C maar een paar kilometer was dus kom je automatisch op sectie D uit. Maar het maakt niets uit welke sectie het is toch.

Verder ook totaal niets te zien van dat ze daar aan het asfalteren zijn en denk meer dat het iets met de vangrail en/of geluidsschermen zijn.

Of de Polen zijn gewwoon vergeten de borden te verwijderen :rofl2:

chriskrusz
autoweg
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 11:28
Locatie: Almere

Re: [PL][A002][S002] Frankfurt/O (D) - Warszawa - Brest (BY)

Bericht door chriskrusz » wo 07 nov 2012, 14:13

De belettering van de stukken loopt op naar Warschau toe, als je richting Warschau rijdt kom je tegen: A, B, C, D, E. A en C waren bij de openstelling niet af.

De snelheidsbeperking tot 100km/u is op stuk C. Kan zijn dat het komt door het ontbreken van wat hekwerk waardoor allerlei wild iets te makkelijk de weg op kan rennen. Er lopen daar zelfs elanden rond, dus je moet wel goed uitkijken.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][A002][S002] Frankfurt/O (D) - Warszawa - Brest (BY)

Bericht door Chris » di 15 jan 2013, 18:05

S2 Warszawa

Er komt wat beweging in de toekomstige aanleg van de tweede fase van de S2, vanaf het zuiden naar het oosten van Warszawa. Dit is één van de duurste snelwegen in Polen om aan te leggen, in Ursynów verloopt de weg in een tunnel(bak?) waar altijd ruimte voor gereserveerd is, plus een lang viaduct over de rivier de Wisła. Er worden nu informatieavonden georganiseerd voor omwonenden. Een mogelijk teken dat de S2 een wat hogere prioriteit krijgt. Het goede nieuws is dat dit project procedureel al rond is. Als er geld is kan de aanbesteding direct beginnen.

Afbeelding

chriskrusz
autoweg
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 11:28
Locatie: Almere

Re: [PL][A002][S002] Frankfurt/O (D) - Warszawa - Brest (BY)

Bericht door chriskrusz » wo 16 jan 2013, 0:46

Voor zover ik weet is het de bedoeling dat het een echte tunnel wordt? Een tunnelbak heb je ook niet zo veel aan met alle hoogbouw die daar staat. Wel kan het door de reservering gewoon op de open-bouwput-methode gebeuren. Hoewel de rechtdoorgaande tunnel op -1 in de Puławska (om doorgaand verkeer op de Puławska ongelijkvloers langs de afrit-rotonde/kruising te leiden) met de wanden-dak methode is gebouwd (met dien verstande dat ze voorlopig echt alleen de wanden en het dak hebben gemaakt, uitgraven doen ze wel een keer als er geld voor is).

Marc de Rooij
dorpsstraat
Berichten: 153
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 20:23

Re: [PL][A002][S002] Frankfurt/O (D) - Warszawa - Brest (BY)

Bericht door Marc de Rooij » vr 18 jan 2013, 15:57

heren, over welk stuk gaat dit precies aangezien ik niet zo bekend ben met de wegen in Warschau en de kaart toch enigzins groot is afgedrukt en hierdoor niet meer herkenbaar is voor mij

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [PL][A002][S002] Frankfurt/O (D) - Warszawa - Brest (BY)

Bericht door keokiracer » vr 18 jan 2013, 16:02

Hier. Helemaal links in beeld zijn al grondwerken zichtbaar. Verder ingezoomd laat Google ook al het tracé als gepland zien.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

chriskrusz
autoweg
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 11:28
Locatie: Almere

Re: [PL][A002][S002] Frankfurt/O (D) - Warszawa - Brest (BY)

Bericht door chriskrusz » vr 18 jan 2013, 16:03

^^ De S2 vanaf de Pulawska richting het oosten. De Pulawska is de noord-zuid verbinding die je links op het kaartje ziet. Midden op de kaart zie je Ursynow. Hier is de kruising van de S2 met de Pulawska. (De S2 is op Google Maps al ingetekend als in aanbouw, te zien als je ver inzoomt).

Marc de Rooij
dorpsstraat
Berichten: 153
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 20:23

Re: [PL][A002][S002] Frankfurt/O (D) - Warszawa - Brest (BY)

Bericht door Marc de Rooij » vr 18 jan 2013, 16:15

nu is het mij duidelijk. ik zat al dichter bij warschau to zoeken in google. thx

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][A002][S002] Frankfurt/O (D) - Warszawa - Brest (BY)

Bericht door Chris » za 16 mar 2013, 14:27

S2 Warszawa

Het knooppunt S2/S79 bij de luchthaven Chopin. Kijkend richting westen (S2). Dit knooppunt heeft een paar krappe verbindingswegen in verband met een spoorlijn die parallel aan de S79 loopt.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][A002][S002] Frankfurt/O (D) - Warszawa - Brest (BY)

Bericht door Chris » vr 26 apr 2013, 16:29

S2 Warszawa

Nog wat luchtfoto's;

1. knooppunt S2/S79 bij de luchthaven
Afbeelding

2. Tracé S2 tussen de S79 en DK79.
Afbeelding

3. Tracé S2 tussen de A2 en S79 in het zuidwesten van Warszawa.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][A002][S002] Frankfurt/O (D) - Warszawa - Brest (BY)

Bericht door Chris » za 04 mei 2013, 17:22

Het knooppunt S2/S79 wordt gelukkig als Warszawa-zuid aangeduid en niet "lotnisko" (luchthaven).

Afbeelding

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [PL][A002][S002] Frankfurt/O (D) - Warszawa - Brest (BY)

Bericht door Snelwegfreak » za 04 mei 2013, 18:38

Je kunt ook niet zeggen dat het knooppunt niet duidelijk wordt aangekondigd.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [PL][A002][S002] Frankfurt/O (D) - Warszawa - Brest (BY)

Bericht door mhkamp » za 04 mei 2013, 20:00

Geldverspilling; paal wat hoger, bord in het midden. Klaar.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [PL][A002][S002] Frankfurt/O (D) - Warszawa - Brest (BY)

Bericht door Vinny » za 04 mei 2013, 22:15

Het knooppunt S2/S79 wordt gelukkig als Warszawa-zuid aangeduid en niet "lotnisko" (luchthaven).
:?:
Ik begrijp niet wat er mis is met "Knooppunt (stadnaam)-Luchthaven". Voor mij - en de meeste niet-Polen - maakt het sowieso bitter weinig uit wat er staat. Als iemand zou zeggen dat Poludnie de naam van het hondje van de burgemeester is, zou ik het ook geloven ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

chriskrusz
autoweg
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 11:28
Locatie: Almere

Re: [PL][A002][S002] Frankfurt/O (D) - Warszawa - Brest (BY)

Bericht door chriskrusz » zo 05 mei 2013, 1:45

Vinny schreef:
Het knooppunt S2/S79 wordt gelukkig als Warszawa-zuid aangeduid en niet "lotnisko" (luchthaven).
:?:
Ik begrijp niet wat er mis is met "Knooppunt (stadnaam)-Luchthaven".
Het werd aangeduid als alleen 'Knooppunt luchthaven'. Dit terwijl het enkel een knooppunt is tussen de ringweg en een expresweg die de stad in rijdt (welke even verderop wel weer een afrit heeft voor de luchthaven). Bovendien is het niet de enige luchthaven in/bij de stad. En het meeste verkeer wat bij dat knooppunt van weg wisselt zal niks met de luchthaven te maken hebben.

Het idee is dat knooppunten namen krijgen waardoor je ook zonder ieder dorp te kennen weet waar je ongeveer bent. Niet dat het verder wat uitmaakt inderdaad, in Nederland doen we daar ook niet aan. In Polen hadden ze kp De Nieuwe Meer omgedoopt in kp Amsterdam-Zuidwest.

Beetje gaar voor een land wat doodleuk minieme grensplaatsjes als doel op borden zet ipv de gigantische stad net over de grens, maar goed.

Clint
woonerf
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 25 mei 2011, 20:29
Locatie: Kowaniec, Nowy Targ (Podhale)

Re: [PL][A002][S002] Frankfurt/O (D) - Warszawa - Brest (BY)

Bericht door Clint » zo 05 mei 2013, 11:41

chriskrusz schreef:Beetje gaar voor een land wat doodleuk minieme grensplaatsjes als doel op borden zet ipv de gigantische stad net over de grens, maar goed.
Niet heel erg vreemd om de grensovergangen aan te geven in plaats van de grote buitenlandse steden in een land waar tot een jaar of twintig geleden nauwelijks sprake was van grensoverschrijdend verkeer. ;)

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [PL][A002][S002] Frankfurt/O (D) - Warszawa - Brest (BY)

Bericht door mhkamp » zo 05 mei 2013, 11:49

^^ We leven niet meer in Oost-Europa, die tijd is voorbij. En om nu bijna 700km van te voren een dorp aan te geven van 150 inwoners :nuts:
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Vegi
verkeersader
Berichten: 561
Lid geworden op: zo 12 jul 2009, 20:03

Re: [PL][A002][S002] Frankfurt/O (D) - Warszawa - Brest (BY)

Bericht door Vegi » zo 05 mei 2013, 12:12

Enigszins vind ik het wel prettig. Net zoals dat bij Berlijn Warschau staat aangegeven. Weet ik meteen waar ik aan toe ben en het is lekker naar één afstand kijken/rijden.

Clint
woonerf
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 25 mei 2011, 20:29
Locatie: Kowaniec, Nowy Targ (Podhale)

Re: [PL][A002][S002] Frankfurt/O (D) - Warszawa - Brest (BY)

Bericht door Clint » zo 05 mei 2013, 13:32

Richting Tsjechie en Duitsland zie het ook steeds meer voorkomen dat grote buitenlandse doelen staan aangegeven, - op de A2 en A4 staan Berlijn en Dresden normaal aangegeven, naast de grensplaats, maar richting Slowakije en Litouwen zie je het veel minder, en naar het oosten toe eigenlijk helemaal niet. Waarschijnlijk krijgt Lwów de primeur als de A4 af is tot Korczowa.

En wat is het nut om bijvoorbeeld Brest, Kaliningrad of Minsk aan te geven vanaf Warszawa? Dat is niet te vergelijken met Nederland, Polen ligt aan de Europese buitengrens, en afgezien van de Oekraine kom je Wit- en "gewoon" Rusland niet eens in zonder duur en niet eenvoudig te verkrijgen visum. Ik geloof als Nederland een gesloten, dictatoriaal land aan haar oostgrens had gehad er ook niet zoveel doelen in dat land zouden staan aangegeven.

Wat ik wel anders zou doen is in plaats van Terespol, Biała Podlaska aangeven langs de A2 aangezien dit de laatste grotere plaats is. En vanaf daar kan dan eventueel Terespol (gr) en Brześć Litewski (Brest - BY) worden aangegeven.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][A002][S002] Frankfurt/O (D) - Warszawa - Brest (BY)

Bericht door Chris » zo 05 mei 2013, 15:53

Helaas ;)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [PL][A002][S002] Frankfurt/O (D) - Warszawa - Brest (BY)

Bericht door Snelwegenkenner » zo 05 mei 2013, 16:56

Het wordt toch Kukuryki? Lijkt me ook en betere overgang. Bij Terespol moet je midden door Brest.

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [PL][A002][S002] Frankfurt/O (D) - Warszawa - Brest (BY)

Bericht door Groningen » zo 05 mei 2013, 20:24

^^ Beste Snelwegenkenner, de A/S2 eindigt bij Terespol. Niet bij Kukuryki. Dus die laatste aangeven, is net zoiets als Zierikzee verwijzen op de A58 bij Bergen op Zoom.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][A002][S002] Frankfurt/O (D) - Warszawa - Brest (BY)

Bericht door Chris » zo 05 mei 2013, 20:28

Het is gepland dat de A2 bij Kukuryki eindigt. Momenteel is deze grensovergang alleen voor vrachtverkeer.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [PL][A002][S002] Frankfurt/O (D) - Warszawa - Brest (BY)

Bericht door Pino » zo 05 mei 2013, 21:17

Clint schreef:En wat is het nut om bijvoorbeeld Brest, Kaliningrad of Minsk aan te geven vanaf Warszawa? Dat is niet te vergelijken met Nederland, Polen ligt aan de Europese buitengrens, en afgezien van de Oekraine kom je Wit- en "gewoon" Rusland niet eens in zonder duur en niet eenvoudig te verkrijgen visum. Ik geloof als Nederland een gesloten, dictatoriaal land aan haar oostgrens had gehad er ook niet zoveel doelen in dat land zouden staan aangegeven. Wat ik wel anders zou doen is in plaats van Terespol, Biała Podlaska aangeven langs de A2 aangezien dit de laatste grotere plaats is. En vanaf daar kan dan eventueel Terespol (gr) en Brześć Litewski (Brest - BY) worden aangegeven.
Het belangrijkste is dat er plaatsen staan aangegeven die voor ter plaatse onbekenden herkenbaar zijn. En dat is toch de crux met plaatsen als Brest en Kaliningrad. Ze zeggen veel mensen meer dan de laatste grotere Poolse plaats voor de grens. Ook als bijna niemand op weg is naar de bewuste plaatsen kunnen ze zeer wel een geschikt richtinggevend doel zijn.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [PL][A002][S002] Frankfurt/O (D) - Warszawa - Brest (BY)

Bericht door Snelwegenkenner » zo 05 mei 2013, 21:26

Groningen schreef:^^ Beste Snelwegenkenner, de A/S2 eindigt bij Terespol. Niet bij Kukuryki. Dus die laatste aangeven, is net zoiets als Zierikzee verwijzen op de A58 bij Bergen op Zoom.
Onzinvergelijking, want hier zal de verkeersbeweging groter zijn als tussen B.o.Z en Zierikzee. Betere vergelijking is Enschede of Hengelo op de A1, waarbij Enschede maar een klein stukje van de A1 af ligt, net zoals Kukuryki van de S2. Maar dat is een doelendiscussie.

Marc de Rooij
dorpsstraat
Berichten: 153
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 20:23

Re: [PL][A002][S002] Frankfurt/O (D) - Warszawa - Brest (BY)

Bericht door Marc de Rooij » ma 06 mei 2013, 8:49

Dat is niet te vergelijken met Nederland, Polen ligt aan de Europese buitengrens, en afgezien van de Oekraine kom je Wit- en "gewoon" Rusland niet eens in zonder duur en niet eenvoudig te verkrijgen visum. Ik geloof als Nederland een gesloten, dictatoriaal land aan haar oostgrens had gehad er ook niet zoveel doelen in dat land zouden staan aangegeven.
Visum kost gewoon 60 euro en kan je gewoon en simpel halen op de ambassade van Wit Rusland en volgens mij gaat Rusland zelfs nog makkelijker. Multivisum ( 1 jaar, max 90 dagen ) kost 150 euro. de tijd dat je een contactadress moest hebben is ook al lang voorbij.
Wat ik wel anders zou doen is in plaats van Terespol, Biała Podlaska aangeven langs de A2 aangezien dit de laatste grotere plaats is. En vanaf daar kan dan eventueel Terespol (gr) en Brześć Litewski (Brest - BY) worden aangegeven.
In Polen is het vanaf de Duitse grens al aangegeven hoever het is naar de grens Polen/Belarus dus wat is het probleem.

Dat in de EU overal de grote buitenlandse plaatsen worden aangegeven is een EU regel. En ik geloof dat er bij Amsterdam zelfs (ooit) een bord heeft gestaan met de afstand naar Madrid. Wat schieten we daar mee op :?
Laatst gewijzigd door captain007 op ma 06 mei 2013, 9:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote tag verwijderd.

Marc de Rooij
dorpsstraat
Berichten: 153
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 20:23

Re: [PL][A002][S002] Frankfurt/O (D) - Warszawa - Brest (BY)

Bericht door Marc de Rooij » ma 06 mei 2013, 8:53

Snelwegenkenner schreef:Het wordt toch Kukuryki? Lijkt me ook en betere overgang. Bij Terespol moet je midden door Brest.
Als je toch die kant op gaat kan je beter naar Domavacha rijden. Gisteren binnen 30 minuten de grens overgekomen en dat is altijd beter dan minimaal 3 uur in Brest. En het is maar 70km meer rijden.
Nadeel is dat men bijna geen Engels of Duits hier spreekt.

Voor Kukuryki kan je nog wel een jaar of 10 wachten vermoed ik voordat we werkelijk daar heen rijden tenzij je met een vrachtwagen rijdt want dan kan je niet naar Terespol maar wel naar Domavacha

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [PL][A002][S002] Frankfurt/O (D) - Warszawa - Brest (BY)

Bericht door Snelwegenkenner » ma 06 mei 2013, 17:03

En ik geloof dat er bij Amsterdam zelfs (ooit) een bord heeft gestaan met de afstand naar Madrid. Wat schieten we daar mee op
Nee, (Luxemburg), (Berlijn, Kopenhagen), (Londen, Parijs en Brussel) zo uit mijn hoofd.

Plaats reactie