[PL][A002][S002] A2 + S2 Świecko - Poznań - Warszawa - Terespol

Moderator: Moderatoren

estland
zandpaadje
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 17 nov 2006, 23:18

[PL][A002][S002] A2 + S2 Świecko - Poznań - Warszawa - Terespol

Bericht door estland » za 18 nov 2006, 11:11

Ik heb ergens gelezen dat de sectie Nowy Tomsyl - Trcziel versneld wordt aangelegd en al in 2007 klaar zou moeten zijn. Zijn er mensen die dit kunnen bevestigen ?

Zijn er Polen-gangers die al wat al wat actieviteiten bij Nowy Tomsyl of Trzciel of in de velden eromheen hebben gezien ? Of misschien op een ander stuk van Swiecko <> Nowy-Tomsyl.
(Frankfurt a/d Oder - Warschau)

Cyp
zandpaadje
Berichten: 11
Lid geworden op: di 05 sep 2006, 23:43
Locatie: Den Haag

Bericht door Cyp » za 25 nov 2006, 18:23

Begin 2007 starten ze hopelijk met de bouw van het stuk Nowy Tomysl - Swiecko, dan is die waarschijnlijk pas rond 2009 klaar. De nieuwe Poolse regering wilde de concessie van de investeerder afpakken en zelf gaan bouwen, dat is niet gelukt. Nu gaat Autostrada Wielkopolska alsnog de nieuwe snelweg aanleggen.

estland
zandpaadje
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 17 nov 2006, 23:18

Bericht door estland » za 25 nov 2006, 18:42

Ik wist dat er werd getouwtrokken om de concessie. De Autostrada Wielkopolska is naar mijn mening altijd zijn deadlines nagekomen dit in tegenstelling tot de poolse overheid. De poolse overheid wordt door de EU nu hard aangepakt wat wegenbouw betreft. Worden de nieuwe autosnelwegen niet binnen de gestelde tijd opgeleverd dan word per 2010 de EU-geldkraan dichtgedraaid.

Ik meen in dat kader ook gelezen te hebben dat Nowy Tomsyl - Trcziel sneller zal worden aangelegd om weer wat mensen tevreden te stellen.

Wat gebeurd er nu na Strykow of de rondweg van Warschau ?

Zijn er ooggetuigen verslagen ?

Cyp
zandpaadje
Berichten: 11
Lid geworden op: di 05 sep 2006, 23:43
Locatie: Den Haag

Bericht door Cyp » za 25 nov 2006, 19:32

Ik heb nog wat info gevonden

Swiecko - Nowy Tomysl zal 600 miljoen euro kosten.
Eerste stuk van ongeveer 50 km. tussen Nowy Tomysl en Swiebodzin zal nog in 2008 klaar zijn en de tweede tot de duitse grens in herfst 2009.

18 km waar jij het over hebt zou bij Strykow bijkomen zodat je van de snelweg meteen op DK8 ( E67 ) zou komen. Dat is een autoweg met gescheiden rijstroken tot aan Warszawa. Dat zou een goede tijdelijke oplossing zijn voor personenwagens.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

[A 2] / [S 2] Frankfurt/O (D) - Warszawa - Brest (BY)

Bericht door Chris » vr 11 sep 2009, 21:18

A2 Świecko (D) - Poznań - Łódź - Warszawa - Kukuryki (BY)

wegenwiki:
A2 (Polen)

De A2 is een gedeeltelijk voltooide, in aanbouw zijnde en in planning zijnde snelweg oost-west door Polen van de grens met Duitsland tot de grens met Wit-Rusland.

stand 28-9-2009:

voltooid: Nowy Tomyśl - Stryków II 252 kilometer
in aanbouw: Świecko - Nowy Tomyśl 108 kilometer
in aanbouw: bypass Mińsk Mazowiecki 21 kilometer
contracten getekend: Stryków - Konotopa (Warszawa) 94 kilometer
in planning: Warszawa-Lubelska - Kukuryki (excl. bypass Mińsk Mazowiecki) 138 kilometer

Afbeelding

groen: voltooid
rood: in aanleg
donkergrijs: in planning

De A2 is in augustus 2009 in aanleg gegaan van de Duitse grens bij Świecko tot Nowy Tomyśl. Dit moet in 2012 opgeleverd zijn. In september 2009 worden de contracten getekend voor het deel van Stryków bij Łódź tot aan Konotopa in Warszawa. De bypass van Warszawa wordt aangelegd als S2 en is geen onderdeel van de A2, maar wel een snelweg. Ten oosten van Warszawa lag de prioriteit laag, maar lijkt nu toch enigzins opgevoerd te worden. Het eindpunt van de A2 zal Kukuryki zijn, en niet Terespol. Kukuryki is een iets noordelijker grensovergang die een noordelijke bypass om het Wit-Russische Brest moet vormen.

Het deel ten westen van Warszawa moet in 2012 voltooid zijn, zodat er een doorgaande snelweg van Warszawa naar de rest van Europa loopt. Het deel ten oosten van Warszawa zal tussen 2013 en 2015 opgeleverd moeten worden.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][Project] A2 Świecko - Kukuryki

Bericht door Chris » vr 11 sep 2009, 21:22

http://www.gddkia.gov.pl/article/inform ... 533cf7ca03

Na het toekennen van de aanbesteding van het deel Stryków - Konotopa (Łódź - Warszawa, 91km) waren er protesten ingediend over de wijze waarop subsecties werden toegekend, de biedingen van het betreffende Chinese bouwbedrijf zouden te laag zijn. Vandaag heeft de GDDKiA bekend gemaakt dat de protesten zijn afgewezen omdat de protesteerder, Hermann Kirchner i MSF, geen daadwerkelijk belang bij de bouw heeft. De contracten zullen eind september dan ook zonder vertraging getekend worden, waarna de aanleg kan beginnen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][Project] A2 Świecko (D) - Warszawa - Kukuryki (BY)

Bericht door Chris » za 12 sep 2009, 0:24

http://translate.google.com/translate?p ... ry_state0=

Op 24 augustus 2009 is de 21 kilometer lange bypass van Mińsk Mazowiecki in aanleg gegaan, dit is het eerste deel van de A2 wat ten oosten van Warszawa wordt aangelegd. De huidige DK2 door Mińsk Mazowiecki telt 26.000 voertuigen per etmaal, waarvan 7.000 zware vrachtwagens. In juli 2012 moet dit deel voltooid zijn.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][Project] A2 + S2 Świecko (D) - Warszawa - Kukuryki (BY)

Bericht door Chris » di 15 sep 2009, 17:44

Wat foto's bij de aansluiting Nowy Tomyśl, het oostelijke einde van het eerste A2 project vanaf Duitsland.

De aanleg gaat echt retesnel, 3 weken geleden zijn ze begonnen, nu is al het bos al gekapt en zijn ze al bezig met de zandlichamen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [PL][Project] A2 + S2 Świecko (D) - Warszawa - Kukuryki (BY)

Bericht door Snelwegenkenner » di 15 sep 2009, 20:12

Dat is echt wat anders dan de A4 hiero. :cry:

tomtomgo90
woonerf
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 21:29
Locatie: Almere

Re: [PL][Project] A2 + S2 Świecko (D) - Warszawa - Kukuryki (BY)

Bericht door tomtomgo90 » wo 16 sep 2009, 11:42

De asfalteringswerkzaamheden op de lus van KP Nowy Tomyśl aan de A2 zijn begonnen ;)

Afbeelding
Afbeelding

doorrijder
polderweggetje
Berichten: 28
Lid geworden op: do 10 sep 2009, 13:17

Re: [PL][Project] A2 + S2 Świecko (D) - Warszawa - Kukuryki (BY)

Bericht door doorrijder » wo 16 sep 2009, 12:43

Dit gaat goed! Zou er voor 2012 al een gedeelte opengesteld gaan worden? Bijvoorbeeld Sviebodin - Novy Tomysl?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][Project] A2 + S2 Świecko (D) - Warszawa - Kukuryki (BY)

Bericht door Chris » wo 16 sep 2009, 12:48

Ik denk dat ze de gehele 105 kilometer in één keer openstellen... Dat hebben ze met de A4 Zgorzelec - Krzyzowa ook gedaan, en de A1 Gdansk - Grudziadz ook.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][Project] A2 + S2 Świecko (D) - Warszawa - Kukuryki (BY)

Bericht door Chris » wo 16 sep 2009, 13:06

http://www.tvnwarszawa.pl/-1,1619639,0, ... omosc.html

Vandaag om 10 uur is het startschot gegeven voor de S2-S79 tussen de aansluitingen Puławska en Marynarska in Warszawa. Dit is maar een paar kilometer van de S2, en de gehele S79, die een ontsluitingsweg van de luchthaven van Warszawa wordt. De aanleg is een half jaar vertraagd van start gegaan. De weg zal in april 2012 open gaan. Voordat de rest van de S2 wordt opengesteld, heeft deze weg voor het doorgaand verkeer nog niet zoveel belang.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][Project] A2 + S2 Świecko (D) - Warszawa - Kukuryki (BY)

Bericht door Chris » vr 18 sep 2009, 17:43

Twee nieuwtjes over de A2.

De GDDKiA gaat zelf het stukje van de DK2 net na de grens met Duitsland ombouwen, om dat te laten aansluiten op de A2 die nu gebouwd wordt door concessionaires. Dit is een klein project van een kilometer of 2. Ze waren dit eigenlijk "vergeten".

De contracten van de 91 kilometer van de A2 tussen Stryków en Konotopa (Łódź - Warszawa) zullen eind september getekend worden, waarna de bouwbedrijven kunnen beginnen met de ontwerpen, waarna waarschijnlijk begin 2010 met de aanleg begonnen kan worden. De openingsdatum is mei 2012. Dat laat weinig ruimte over voor vertragingen om de snelweg nog voor Euro 2012 op te leveren.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][Project] A2 + S2 Świecko (D) - Warszawa - Kukuryki (BY)

Bericht door Chris » ma 21 sep 2009, 19:35

Dit wordt de aansluiting tussen de S2 en de DK79 in het zuiden van Warszawa. De S2 loopt straks van links naar rechts, de DK79 noord-zuid. Door de vele bebouwing is er geen ruimte voor een volledig knooppunt, dus er wordt een soort Texas style knooppunt gemaakt waarbij de S2 op niveau 3 gaat, de uitwisseling via niveau 2 en de DK79 op niveau 1 (dat is nu al zo). Momenteel ligt hier iets wat lijkt op een enkelspoors spoorlijn.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][Project] A2 + S2 Świecko (D) - Warszawa - Kukuryki (BY)

Bericht door Chris » di 22 sep 2009, 21:36

Wat foto's van de A2 in aanleg rond Mińsk Mazowiecki, ten oosten van Warszawa.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [PL][Project] A2 + S2 Świecko (D) - Warszawa - Kukuryki (BY)

Bericht door Rene » di 22 sep 2009, 23:25

Als onderdeel van de E30 toch ook geen onbelangrijk stukje.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][Project] A2 + S2 Świecko (D) - Warszawa - Kukuryki (BY)

Bericht door Chris » di 22 sep 2009, 23:27

Ja, en meteen 21 kilometer, toch wat langer dan de gemiddelde bypass van een S-weg, die zijn meestal rond de 10 kilometer.

Ten oosten van de Poolse hoofdstad zullen de intensiteiten toch wel laag liggen denk ik. En de overige plaatsen hebben volgens mij allemaal al een bypass. Eigenlijk hebben best veel van die plaatsen al een bypass gekregen, bijvoorbeeld ook op de route van de Dk4 van Kraków naar de grens met Oekraïne.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [PL][Project] A2 + S2 Świecko (D) - Warszawa - Kukuryki (BY)

Bericht door duikgek89 » wo 23 sep 2009, 18:27

Chris schreef:De GDDKiA gaat zelf het stukje van de DK2 net na de grens met Duitsland ombouwen, om dat te laten aansluiten op de A2 die nu gebouwd wordt door concessionaires. Dit is een klein project van een kilometer of 2. Ze waren dit eigenlijk "vergeten".
Bedoelen ze dat kleine stukje 2x2? Dat is volgens mij wel iets meer als 2km, een kilometer of 7 a 8. Of sluit de A2 straks dichter bij de grens aan? Dat is voor mij nog niet duidelijk.
Wat ik me wel herinner is dat met dat 2x2 stukje niet zoveel mis was, dus ik vraag me af wat ze daar aan willen veranderen. Ik zou zeggen dat ze beter zorgen dat de rest zo snel mogelijk af is.

doorrijder
polderweggetje
Berichten: 28
Lid geworden op: do 10 sep 2009, 13:17

Re: [PL][Project] A2 + S2 Świecko (D) - Warszawa - Kukuryki (BY)

Bericht door doorrijder » do 24 sep 2009, 9:10

duikgek89 schreef:
Chris schreef:De GDDKiA gaat zelf het stukje van de DK2 net na de grens met Duitsland ombouwen, om dat te laten aansluiten op de A2 die nu gebouwd wordt door concessionaires. Dit is een klein project van een kilometer of 2. Ze waren dit eigenlijk "vergeten".
Bedoelen ze dat kleine stukje 2x2? Dat is volgens mij wel iets meer als 2km, een kilometer of 7 a 8. Of sluit de A2 straks dichter bij de grens aan? Dat is voor mij nog niet duidelijk.
Wat ik me wel herinner is dat met dat 2x2 stukje niet zoveel mis was, dus ik vraag me af wat ze daar aan willen veranderen. Ik zou zeggen dat ze beter zorgen dat de rest zo snel mogelijk af is.
Volgens mij is dit het stukje vanaf de grensbrug totaan de eerste afslag/kruising, dit stukje is iets van 2 km zijn. Dit is al 2x2 ( en zelfs nog enige kilometers daarna). Wat ze daaraan gaan veranderen snap ik ook niet, misschien gaan ze het voorzien van een nieuwe bovenlaag.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][Project] A2 + S2 Świecko (D) - Warszawa - Kukuryki (BY)

Bericht door Chris » do 24 sep 2009, 9:14

De nieuwe A2 wordt niet over de huidige DK2 gelegd, maar ten noorden ervan. Particuliere bedrijven mogen niet vlakbij de grens bouwen, dus de Poolse overheid moet dit zelf doen. Daardoor moet er volgens mij wel een nieuw stukje worden aangelegd.

snelweg65
stadsweg
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 12 aug 2009, 8:13
Locatie: 013

Re: [PL][Project] A2 + S2 Świecko (D) - Warszawa - Kukuryki (BY)

Bericht door snelweg65 » do 24 sep 2009, 11:46

vertaald met Google:
GDDKiA schreef:Het contract voor het beheer contract voor de aanleg van de autosnelweg A2 ondertekend

Het hoofdkantoor van het Directoraat-Generaal voor Nationale Wegen en snelwegen, is het eerste contract getekend met betrekking tot de uitvoering van de A2 op het traject Stryków - Konotopa.

Dit is een overeenkomst met betrekking tot het beheer contract voor het ontwerp en de bouw van de snelweg A2 van Stryków tot Konotopy, inclusief de uitoefening van het toezicht op het ontwerp en de bouw werken. Beheer van het contract namens de GDDKiA is een consortium bestaande uit Polen DHV, Arcadis Sp. z met oooraz Egis Poland Sp. z oo, które , die een salaris van 39 894 005,35 bruto PLN ontvangt. Opdrachtnemer zal samenwerken met afdelingen GDDKiA rapportage, en het bevorderen van samenwerking project.
Bron
-- Bart --
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [PL][Project] A2 + S2 Świecko (D) - Warszawa - Kukuryki (BY)

Bericht door Willem » do 24 sep 2009, 16:38

Was het bestaande stukje 2x2 niet op te waarderen tot snelweg? Dat is goedkoper dan een nieuwe weg er pal naast leggen.

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1334
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: [PL][Project] A2 + S2 Świecko (D) - Warszawa - Kukuryki (BY)

Bericht door mvalkenburg » vr 25 sep 2009, 8:36

Chris schreef:De nieuwe A2 wordt niet over de huidige DK2 gelegd, maar ten noorden ervan. Particuliere bedrijven mogen niet vlakbij de grens bouwen, dus de Poolse overheid moet dit zelf doen. Daardoor moet er volgens mij wel een nieuw stukje worden aangelegd.
Maar sluit die dan wel aan op de huidige grensbrug over de Oder? Want ik kan me niet zomaar voorstellen dat er nog een tweede brug naast komt?

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [PL][Project] A2 + S2 Świecko (D) - Warszawa - Kukuryki (BY)

Bericht door Rene » vr 25 sep 2009, 9:22

Het stukje bij de grens ligt al op het snelwegtracé.
Alleen nog op het oude Reichsautobahn-profiel. Ik denk dat ze dat stukje als losse opdracht gaan aanpakken.

doorrijder
polderweggetje
Berichten: 28
Lid geworden op: do 10 sep 2009, 13:17

Re: [PL][Project] A2 + S2 Świecko (D) - Warszawa - Kukuryki (BY)

Bericht door doorrijder » vr 25 sep 2009, 10:31

????? Dit ligt ongetwijfeld aan mij, maar nu snap ik er niets meer van!

Ik dacht altijd dat het eerste stukje na de grensbrug het tracé van de DK2 wordt/werd opgewaardeerd naar A2 en na (km of vijf) een krijgen we een nieuw tracé. En dat nieuwe tracé ligt er voor een groot deel al, dat was namelijk het Reichsbahntracé dat nog door de Duitsers was aangelegd in WOII. Maar ik weet er eigenlijk dermate weinig van (rij er enkel langs, en wat mij betreft hoe sneller hoe beter :P ) dat ik het ook wel helemaal mis kan hebben. Ik kan niet wachten tot die A2 er helemaal ligt van de grens tot Warschau!

Hax0r
zandpaadje
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 16 sep 2009, 15:27
Locatie: Achterveld

Re: [PL][Project] A2 + S2 Świecko (D) - Warszawa - Kukuryki (BY)

Bericht door Hax0r » vr 25 sep 2009, 16:31

doorrijder schreef:????? Dit ligt ongetwijfeld aan mij, maar nu snap ik er niets meer van!
Hoi. Voor de duidelijkheid nog een kaartje :D
Afbeelding
"Nieuw tra..." hoort nieuw tracé te zijn ;) , (het kaartje werd een beetje bijgesneden :cry: )

Hax0r

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [PL][Project] A2 + S2 Świecko (D) - Warszawa - Kukuryki (BY)

Bericht door Wouter N14 » vr 25 sep 2009, 16:35

Deze foto heb ik al eens eerder gepost, maar is ook hier relevant. Dit is het A2-tracé ten noorden van Boczów (zie kaartje Haxor) kijkend richting Warschau. Juli 2008.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Wouter N14 op vr 25 sep 2009, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

snelweg65
stadsweg
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 12 aug 2009, 8:13
Locatie: 013

Re: [PL][Project] A2 + S2 Świecko (D) - Warszawa - Kukuryki (BY)

Bericht door snelweg65 » vr 25 sep 2009, 16:37

@hax0r: hier niet hoor, duidelijk zichtbaar (ik heb wel een breedbeeld-scherm :hypocrite: )
-- Bart --
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

doorrijder
polderweggetje
Berichten: 28
Lid geworden op: do 10 sep 2009, 13:17

Re: [PL][Project] A2 + S2 Świecko (D) - Warszawa - Kukuryki (BY)

Bericht door doorrijder » vr 25 sep 2009, 18:54

OK!, bedankt voor de verduidelijking. :!: Wat ik dacht klopt dus, was alleen niet zo op de hoogte van de terminologie. Ik ben ook geen autowegtechneut, slechts een simpele ziel die graag de wegen in Polen verbeterd ziet en zich afvraagt wat dat voor zijn route betekend!

Plaats reactie