[PL] Grensovergangen van Polen

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

[PL] Grensovergangen van Polen

Bericht door Chris » za 07 nov 2009, 17:10

Pools: Przejścia graniczne Polski

De Poolse oostgrens geldt als één van de lastigste grenzen om te passeren van de buitengrens van het Schengengebied, met name voor vrachtverkeer, wanneer wachttijden van meer dan 24 uur niet ongebruikelijk zijn. Als je met de auto naar Wit-Rusland (visum) of Oekraïne (visumvrij) gaat, dan moet je niet in de rij van de vrachtwagens gaan staan, zelfs wanneer je dan op de rijstrook van de tegenliggers moet rijden naar de grens - dit is normaal.

Er zijn geen grenscontroles tussen Polen en;
* Duitsland
* Tsjechië
* Slowakije
* Litouwen

Er zijn wel grenscontroles tussen Polen en;
* Rusland
* Wit-Rusland
* Oekraïne

grens met Wit-Rusland

Kuźnica - Hrodna

Deze grens is de meest noordelijke grote grensovergang tussen Polen en Wit-Rusland. De DK19 (toekomst: S19) gaat hier over in de Wit-Russische A231. Deze grensovergang ligt tussen Białystok en Hrodna. Deze grensovergang is gemoderniseerd aan Poolse zijde met veel faciliteiten.

links Polen, rechts Wit-Rusland
Afbeelding

Brobowniki - Brzostowica

Deze grensovergang ligt ten oosten van Białystok in de DK65 die overgaat in een Wit-Russische weg naar Baranavichy. (nummer is me onbekend). Niet gemoderniseerd.

links Polen, rechts Wit-Rusland
Afbeelding

Polowce - Volkovichi

Een onbelangrijke grensovergang met vrijwel geen faciliteiten of parkeerruimte. Hier gaat de Poolse DK66 over in een Wit-Russische weg naar Brest.

links Polen, rechts Wit-Rusland
Afbeelding

Kukuryki - Brest

Een (nog) onbelangrijke grensovergang. Aan Wit-Russische zijde al gemoderniseerd, aan Poolse zijde nog bijzonder klein. De Poolse A2 zal hier eindigen, en doorgaand verkeer hoeft dan niet door de stad Brest, zoals nu het geval is bij de grotere grensovergang Terespol iets zuidelijker. De Poolse DK 68 gaat hier over in de Wit-Russische noordelijke 2x2 rondweg van Brest, in de toekomst wellicht M1 (speculatie).

Links Polen, rechts Wit-Rusland
Afbeelding

Terespol - Brest

Dit is dé grensovergang tussen Polen en Wit-Rusland en vrijwel al het doorgaande verkeer naar Rusland gaat via deze grensovergang. De DK2 uit Polen gaat hier over in de Wit-Russische M1 die door Brest naar Minsk en Moskou gaat. De grensovergang is relatief modern, en aan Poolse zijde in 2007 vergroot.

links Polen, rechts Wit-Rusland
Afbeelding

Slawatycze - Domachevo

De zuidelijkste grensovergang met Wit-Rusland. Deze ligt geheel in Polen, maar aan Wit-Russische zijde is wel een vooropstelterrien. De Poolse DK63 gaat hier over in Wit-Russische regionale wegen. Dit is een minder belangrijke grensovergang, maar wel redelijk modern. Deze grensovergang opende in 1994.

links Polen, rechts Wit-Rusland
Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: grensovergangen van Polen

Bericht door Chris » za 07 nov 2009, 17:37

Grens met Oekraïne

Dorohusk - Jahodin

De DK12 uit Lublin gaat hier over in de Oekraïnse M7 naar Kiev, en geldt als de noordelijke route naar Kiev. De zuidelijkere routes gaan via L'viv. Deze grensovergang is niet heel erg belangrijk, maar wel de eerste grensovergang met Oekraïne vanaf het noorden gezien. Hier moet in de toekomst de S12 eindigen.

links Polen, rechts Oekraïne
Afbeelding

Zosin - Ustyluh

Een vrij onbelangrijke grensovergang, hier gaat de DK74 uit Zamość over in de H22 naar Volodymyr-Volyns'kyi. Wordt amper gebruikt door doorgaand verkeer.

links Polen, rechts Oekraïne
Afbeelding

Hrebenne - Rawa Ruska

Een in toenemde mate belangrijke grensovergang, waar de S17 overgaat in de M9 naar L'viv. Dit is een doorgaande route vanuit Warszawa. In 2007 is de grensovergang uitgebreidt en gemoderniseerd. In 2008 is de S17 als 1x2 expressweg om Hrebenne aangelegd omdat de rij wachtende vrachtwagens het hele dorp blokkeerde.

links Polen, rechts Oekraïne
Afbeelding

Korczowa - Krakovets

De belangrijkste en meest moderne grensovergang tussen Polen en Oekraïne, hier gaat de DK4 (vanaf 2012: A4) over in de Oekraïnse M10 naar L'viv. In de toekomst wordt dit de eerste snelweggrensovergang tussen beide landen. Vrijwel al het internationale verkeer van West-Europa naar Oekraïne maakt van deze grensovergang gebruik.

links Polen, rechts Oekraïne
Afbeelding

Medyka - Shehyni

Voorheen een vrij belangrijke grensovergang, maar de iets noordelijker grensovergang bij Korczowa wordt nu aanbevolen. De Poolse DK28 uit Przemyśl gaat over in de Oekraïense M11 naar L'viv.

links Polen, rechts Oekraïne
Afbeelding

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: grensovergangen van Polen

Bericht door kees » za 07 nov 2009, 18:37

Ik vind het zeer verrassend dat het blijkbaar toegestaan is om foto's van grensovergangen met niet-EU-staten te plaatsen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: grensovergangen van Polen

Bericht door Chris » za 07 nov 2009, 19:43

Krościenko - Stariava (UA)

Deze grensovergang ligt in het uiterste zuidoosten van Polen, in het dunbevolkte Bieszczadygebergte. Het hoogste punt is hier zo'n 1.400 meter, de grensovergang van de DK84 en de Oekraïense T-14-12 ligt op zo'n 400 meter hoogte. Dit is geen belangrijke grensovergang, er zijn geen grotere plaatsen in de buurt, en het is geen doorgaande route, alhoewel de M6 (L'viv - Uzhhorod) maar een kilometer of 25 verderop ligt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: grensovergangen van Polen

Bericht door Chris » za 07 nov 2009, 19:57

Medyka - Shehyni (UA)

De zuidelijkste belangrijke grensovergang tussen Polen en Oekraïne. Volgens de fotograaf (PLH) kostte de grens 6 uur en 10 minuten.

6:20 uur, het begin van de wachtrij.
Afbeelding

Afbeelding

Kijkend richting Polen.
Afbeelding

Afstandenbord voor Oekraïense plaatsen.
Afbeelding

Om 10.30 uur was de fotograaf aan de beurt na 4 uur en 10 minuten van het begin van de wachtrij.
Afbeelding

Republiek Polen. Grensovergang Medyka.
Afbeelding

De Oekraïense zijde.
Afbeelding

Ze verlieten de grens om 12.30 uur Poolse tijd (13.30 uur UA tijd, 1 uur tijdsverschil). Totaal 6 uur en 10 minuten om de grens over te steken. Zoiets is met een dagtripje dus niet te doen, want misschien zijn de controles EU-inwaarts nog wel strenger. Wachttijd werd vooral bepaald door de Oekraïeners, de Poolse douane kostte maar 6 minuten.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: grensovergangen van Polen

Bericht door marcel » zo 08 nov 2009, 15:36

Hoe is dat eigenlijk met de trein?
Ik overweeg om een keer vanuit Slowakije met de trein een kort stukje naar Oekraïne te gaan. Ik had gehoopt dat dat wel in een dag te doen is.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: grensovergangen van Polen

Bericht door Coen Tunnel » zo 08 nov 2009, 21:14

Dat is prima te doen per trein. Wachttijden zijn niet lang en de treinen rijden volgens de dienstregeling. Chop is zowel vanuit Hongarije (Zahony) als Slowakije (Cierna nad Tisou/Kosice) goed bereikbaar en ligt op slechts een paar kilometer van beide grenzen. Als het dienstregelingtechnisch kan is het geen enkel probleem.

roebftb
stadsweg
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 23:00

Re: grensovergangen van Polen

Bericht door roebftb » zo 08 nov 2009, 23:01

Van de zomer via Krakovets gegaan.

Heenweg ging prima, je bent zonder al te veel formaliteiten Polen uit, rijd naar de grens-milities van UA en die klaren met een al dan niet gemeende glimlach je CIAT Leon in met allerlei
wazige papiertjes die je bij het ene loket moet laten stempelen, en bij het andere in moet leveren. Al met al kostte dit minder dan een uur.

Terugweg, ander verhaal. Ik weet hoeveel mensen hier bekend zijn met corruptie in UA, maar hier wordt het duidelijk. (voor hun is het een deugd, wij noemen het corruptie). Er staat een rij van
100 auto's voor je, en het duurde 13uur bij elkaar voordat ik Polen ín was gereden. Het vervelende is vooral dat aan de overzijde er steeds dikke SUV's en andere wazige karren tot het begin doorrijden, 50eu betalen, en vooraan sluiten. Ik wist dat de wachttijden fors waren (ik dacht een uur of 5 hooguit), maar 13 uur is wat gortig. Polen werkt niet efficient aan de grens en kent ook geen onderscheid tussen EU en niet-EU auto's. Formeel wel, want er hangen borden om de banen voor EU en niet-EU aan te geven, maar de Oekrainers die letten niet op wie in welke rij gaat staan dus alles rijdt door elkaar waardoor je ook wacht op de auto's van wazige Oekrainers die binnenste buiten gekeerd worden (ons controleerde ze weer amper).

Het was inmiddels diep in de nacht. De Duitser voor me was een van de zeldzame EU'ers.
Afbeelding
Heb geen foto's van de Oekraieense grenspost gemaakt. Ik geloof dat ze dat niet op prijs stellen, daarom alleen in de spiegel nog een beetje...op weg naar de EU
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: grensovergangen van Polen

Bericht door Snelwegenkenner » di 10 nov 2009, 20:54

Wat een oude grensovergang, mag wel iets aan gespijkerd worden. :roll:

roebftb
stadsweg
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 23:00

Re: grensovergangen van Polen

Bericht door roebftb » di 10 nov 2009, 21:33

In veel opzichten mag er aan gewerkt worden. Zoals het goed samenwerken tussen UA en PL om EU burgers sneller door te kunnen laten. Is immers in het belang van beide landen (UA wil meer toeristen PL als dienstverlener van EU aan zijn burgers).

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: grensovergangen van Polen

Bericht door Chris » di 10 nov 2009, 22:08

Ik vraag me af hoe ze het gaan doen met de grenzen tijdens Euro2012. Als je nu bij gering aanbod al meerdere uren moet wachten, dan wordt het natuurlijk drama als massa's supporters naar Oekraïne gaan rijden voor wedstrijden. Voor ons is UA wat ver, maar voor supporters uit bijvoorbeeld delen van Duitsland, Tsjechië of Polen zijn speelsteden als L'viv en Kiev wel te berijden.

roebftb
stadsweg
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 23:00

Re: grensovergangen van Polen

Bericht door roebftb » wo 11 nov 2009, 0:01

Chris schreef:Ik vraag me af hoe ze het gaan doen met de grenzen tijdens Euro2012. Als je nu bij gering aanbod al meerdere uren moet wachten, dan wordt het natuurlijk drama als massa's supporters naar Oekraïne gaan rijden voor wedstrijden. Voor ons is UA wat ver, maar voor supporters uit bijvoorbeeld delen van Duitsland, Tsjechië of Polen zijn speelsteden als L'viv en Kiev wel te berijden.
Nou, zeg dat niet te snel. Qua afstand is het 't zelfde als Portugal hoor. En tegen die tijd zijn de wegen ook een stuk beter als ik de plannen mag geloven. In ieder geval in Polen.
Er zullen ladingen met bussen die kant op komen op z'n minst. Ik heb zelf die zomer UA als vakantiebestemming staan. Is me al enorm bevallen, zelfs zonder EK :) Ben benieuwd welke speelstad NL naartoe moet. Ik hoop L'viv ;)

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: grensovergangen van Polen

Bericht door marcel » wo 11 nov 2009, 20:58

Ik heb eens de spoorverbindingen opgezocht:
http://cp.atlas.sk/vlakbus/odchody/

Er blijken alleen 's avonds treinen richting Oekraine te rijden, dus in een dag gaat het niet.
Vanuit Hongarije is de verbinding beter:
http://elvira.mav-start.hu/elvira.dll/xslms/uf

Opmerkelijk is dat de trein van Slowakije naar Cop drie kwartier onderweg is (voor 10 km), waarschijnlijk door de controles, terwijl vanuit Hongarije een iets korter stukje maar 13-17 minuten duurt.

Vreemd vind ik ook dat de Hongaarse spoorwegen Uzhorod niet kennen (ook niet in het Hongaars, Ungvár).

doorrijder
polderweggetje
Berichten: 28
Lid geworden op: do 10 sep 2009, 13:17

Re: grensovergangen van Polen

Bericht door doorrijder » do 12 nov 2009, 13:07

De wachttijden voor EU-burgers doen zich vooral voor als men van de Oekraïne weer terug rijdt naar Polen. Wachttijden van een paar uur tot een half etmaal zijn heel gewoon. Heel vroeg of laat en ook buiten het weekend wil nog weleens wat schelen.

De wachttijden worden voornamelijk veroorzaakt doordat de Poolse douane zeer nauwgezet het boekje naleeft nu het de buitengrens van de EU vormt. Overigens ben ik zelf nog nooit serieus gecontroleerd en dat hoor ik ook van andere Nederlanders die de grens overgaan.

Krakovets is de meest moderne overgang, toch zijn hier vaak de wachttijden het langst. Ik ga meestal via Jagodin (afgelopen zomer ook 6 uur gewacht :wall: ) , ondanks dat je dan niet via de A4 door Polen gaat is de tijdwinst wel de moeite waard via die weg. Ik rij dan verder via Lublin-Radom-A2 etc.

De beste manier om met de trein naar Kiev te reizen gaat via Berlin-Lichtenberg vertrekt 's avonds uit Berlijn. Volgende avond ben je in Kiev. De wachttijden worden dan vooral bepaald door het verwisselen van de wielen!

roebftb
stadsweg
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 23:00

Re: grensovergangen van Polen

Bericht door roebftb » do 12 nov 2009, 14:46

Wachttijden hoeven niet zo lang te zijn voor 'ons' EU'ers als ze aparte rijen hanteren. Controle van onze papieren is veel eenvoudiger.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: grensovergangen van Polen

Bericht door Snelwegenkenner » do 12 nov 2009, 15:59

Ik hoop L'viv ;)
Ja, tot Krakow geheel snelweg. Ik weet al welke route je dan gaat rijden: Duitsland- A3-A2-A1-A44-A7-A38-A14-A4-Polen-A4-DK4-Oekraine-M10. ;)

roebftb
stadsweg
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 23:00

Re: grensovergangen van Polen

Bericht door roebftb » do 12 nov 2009, 18:57

Snelwegenkenner schreef:
Ik hoop L'viv ;)
Ja, tot Krakow geheel snelweg. Ik weet al welke route je dan gaat rijden: Duitsland- A3-A2-A1-A44-A7-A38-A14-A4-Polen-A4-DK4-Oekraine-M10. ;)
Dan moet Tomek wel opschieten met z'n asfalt:)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: grensovergangen van Polen

Bericht door Chris » do 12 nov 2009, 19:05

In 2012 moet de gehele A4 een snelweg zijn tot aan de grens bij Korczowa. Tegen die tijd zou de Oekraïense M10 van L'viv naar Krakovets ook een snelweg moeten zijn, zodat de eerste snelweggrensovergang tussen PL en UA ontstaat, maar het is vooral afhankelijk van de Oekraïeners, omdat die nu grote financiële problemen hebben (recessie met 20% krimp).

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: grensovergangen van Polen

Bericht door paolie » do 12 nov 2009, 19:09

roebftb schreef: Ben benieuwd welke speelstad NL naartoe moet. Ik hoop L'viv ;)
Eerst maar eens plaatsen zou ik zeggen ;)

roebftb
stadsweg
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 23:00

Re: grensovergangen van Polen

Bericht door roebftb » do 12 nov 2009, 19:32

http://www.euro2012.pilkarze.net/index.php?a=575

Er komen volgens deze bron mobiele teams om waar nodig de controles van extra capaciteit te voorzien.
Of er nog een verdere permanente boost voor de mogelijkheden bij Krakovets, wat UA en PL als dé overgang gaan gebruiken voor het EK, is niet helemaal duidelijk.

Wat meer off-topic:
UA is wel weer door de check gekomen. Goed nieuws vind ik.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: grensovergangen van Polen

Bericht door Vinny » vr 13 nov 2009, 11:06

Er blijken alleen 's avonds treinen richting Oekraine te rijden, dus in een dag gaat het niet.
Vanuit Hongarije is de verbinding beter:
http://elvira.mav-start.hu/elvira.dll/xslms/uf
Ik neem aan dat in 2012 extra treinen worden ingelegd. Dat is in Oostenrijk ook gedaan toen daar het EK werd georganiseerd. Voor internationale treinreizen kun je ook de NS-Hispeedplanner gebruiken: http://www.nshispeed.nl/nl/internationale-treinplanner
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

doorrijder
polderweggetje
Berichten: 28
Lid geworden op: do 10 sep 2009, 13:17

Re: grensovergangen van Polen

Bericht door doorrijder » vr 13 nov 2009, 14:16

roebftb schreef:Wachttijden hoeven niet zo lang te zijn voor 'ons' EU'ers als ze aparte rijen hanteren. Controle van onze papieren is veel eenvoudiger.
Dat zou inderdaad veel schelen. En bij Krokavets moet dit ook goed realiseerbaar zijn. Echter bij Jagodin en Usti Lug wordt dat lastig, dan moet er eigenlijk een extra brug worden aangelegd!

roebftb
stadsweg
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 23:00

Re: grensovergangen van Polen

Bericht door roebftb » vr 13 nov 2009, 23:37

Akkoord, maar gezien de toekomst van Krakovets als grenspunt óp de snelweg, wordt het toch dé oversteekplaats voor EU'ers. De kleinere oversteekplekken zullen minder verkeer zien omdat dit geen doorgaande wegen zijn. Het zou misschien wel een mooi plan zijn om vanuit SK de snelweg door te trekken via Uzhgorod naar de M06 en dan naar het noorden, voor het verkeer dat meer uit Midden en Zuid Europa komt.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: grensovergangen van Polen

Bericht door Chris » vr 13 nov 2009, 23:53

een grensovergang, ik weet niet welke, met UA.
Afbeelding
http://static.panoramio.com/photos/orig ... 190367.jpg

roebftb
stadsweg
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 23:00

Re: grensovergangen van Polen

Bericht door roebftb » za 14 nov 2009, 0:33

Voor zover ik het kan zien niet krakovets, tenzij het een gedateerde foto is. Het lijkt er wel op, maar er zijn dingen die ik niet kan thuisbrengen.

edit:
Het zal krakovets` wel zijn denk ik.

Vegi
verkeersader
Berichten: 561
Lid geworden op: zo 12 jul 2009, 20:03

Re: grensovergangen van Polen

Bericht door Vegi » zo 15 nov 2009, 23:18

Het ligt waarschijnlijk wel dicht bij Przemysl, kijkend naar het kenteken van de Poolse auto ;-)

EDL
woonerf
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 11 mei 2007, 8:53
Locatie: Opole PL

Re: grensovergangen van Polen

Bericht door EDL » ma 16 nov 2009, 1:05

Volgens mij is dit Medyka, de grensovergang van de oude DK4. Deze grenspost staat nog steeds bekend om zijn smokkelcapaciteiten, er was laatst nog een programma over bij TVN over de brandstofhandel in het grensgebied.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: grensovergangen van Polen

Bericht door Coen Tunnel » ma 16 nov 2009, 23:58

Vinny schreef:
Er blijken alleen 's avonds treinen richting Oekraine te rijden, dus in een dag gaat het niet.
Vanuit Hongarije is de verbinding beter:
http://elvira.mav-start.hu/elvira.dll/xslms/uf
Ik neem aan dat in 2012 extra treinen worden ingelegd. Dat is in Oostenrijk ook gedaan toen daar het EK werd georganiseerd. Voor internationale treinreizen kun je ook de NS-Hispeedplanner gebruiken: http://www.nshispeed.nl/nl/internationale-treinplanner
Bahn.de kan ook in het Nederlands en is beter daarvoor dan de gebruiksonvriendelijke NS-planner. Ook de NMBS-planner is een beter alternatief. Overigens moeten er in 2012 inderdaad extra treinen rijden. Nu rijden er vanaf Polen:

- Via Dorohusk/Jagodin: een nachttrein Berlijn-Kiev (dagtrein tussen Warschau en Kiev; koersrijtuigen Lviv, Odessa, Kharkiv, Donetsk, Simferopol) en een nachttrein Warschau-Kiev
- Via Przemysl/Mostiska: een nachttrein Krakow-Lviv en een nachttrein met koersrijtuigen vanaf Praag en Warschau naar Lviv, Kiev, Odessa en Chisinau (aankomst in Lviv rond 23:46)
- Via Kroscienko/Chyriv: twee stoptreinen Sanok-Chyriv per dag (geen doorgaande internationale route, vooral smokkelverkeer)

In 2012 komt er volgens planning in ieder geval een dagtrein van Krakow naar Lviv.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: grensovergangen van Polen

Bericht door Vinny » di 17 nov 2009, 15:35

Bahn.de kan ook in het Nederlands en is beter daarvoor dan de gebruiksonvriendelijke NS-planner
De NS-planner is veel gebruiksvriendelijker dan de DB-planner. Dat is echt een kansloze planner: je moet allerlei nutteloze persoonlijke gegevens invullen en vervolgens stuurt hij je in treinen die niet bestaan. Nee, deze planner heeft voor mij afgedaan. Ik gebruik hem nooit meer.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

doorrijder
polderweggetje
Berichten: 28
Lid geworden op: do 10 sep 2009, 13:17

Re: grensovergangen van Polen

Bericht door doorrijder » di 17 nov 2009, 16:15

Die foto lijkt wel een beetje op Jagodin (als je Polen weer in rijdt), maar weet het niet zeker. Met name dat koepeltje op de achtergrond meen ik te herkennen. Zal van de zomer goed opletten!

De trein Warschau-Kiev begint trouwens al in Berlijn. (zie eerder post van mij)

Plaats reactie