[PL][A008][S008] A8/S8 Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18177
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [PL][A008][S008] Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok

Bericht door mavas » zo 18 nov 2012, 14:55

Wat zien die aansluitingen er prachtig uit! Knap staaltje ontwerp.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][A008][S008] Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok

Bericht door Chris » di 20 nov 2012, 18:15

S8 Wrocław - Łódź

Binnenkort wordt weer een stuk van de S8 ten oosten van Wrocław opengesteld, van Oleśnica tot Syców, een stuk van circa 23 kilometer. Dan is het traject in de provincie Dolnośląskie voorlopig voltooid. Een verlenging van de S8 vanaf Wrocław naar de Tsjechische grens heeft voorlopig nog geen prioriteit.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][A008][S008] Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok

Bericht door Chris » di 27 nov 2012, 16:07

Bovenstaand traject wordt waarschijnlijk dit weekend opengesteld.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][A008][S008] Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok

Bericht door Chris » di 19 feb 2013, 17:16

S8 Warszawa

De resultaten van de eerste ronde van de aanbesteding van de opwaardering van de DK8 in Warszawa naar een S8 zijn bekend. Het gaat om de ombouw van 5,5 kilometer reeds ongelijkvloerse weg tussen de knooppunten Powązkowska en Modlińska. Volgens mij valt er ook de vervangingsnieuwbouw van de brug over de Wisła onder.

Opvallend is dat de biedingen gigantisch ver uit elkaar liggen, 6 consortia hebben geboden, waar zowel de goedkoopste als de duurste ver van de andere 4 liggen. De gemiddelde bieding van die 4 was circa 850 miljoen PLN (€ 200 miljoen), maar de goedkoopste (Astaldi) zat op 544 miljoen PLN (€ 130 miljoen) en de duurste (Budimex) op bijna 1,8 miljard PLN (€ 430 miljoen). Beiden zijn geen onbekende spelers in de Poolse wegenbouw.

Het geprojecteerde budget was 932 miljoen PLN (223 miljoen). 5 van de 6 consortia zaten daaronder. De Poolse media berichten ook al over de abnormaal lage bieding van Astaldi (er worden al vergelijkingen met het Chinese COVEC getrokken). Iemand merkte op dat de Italianen wellicht een pontonbrug willen bouwen :lol: De hoge bieding van Budimex schijnt ook onderdeel te zijn van een boycott omdat maar een paar consortia gekwalificeerd waren voor de tweede fase van de tender.

De vervanging van de brug is overigens technisch en verkeersmanagement gezien één van de meest complexe van Polen. Het is het drukste wegvak in heel Polen en de brug moet volledig vervangen worden. Momenteel heeft de brug 2x4 rijstroken, het doel is een parallelstructuur vanwege de twee nabijgelegen knooppunten op beide zijden van de rivier.
Afbeelding

chriskrusz
autoweg
Berichten: 2340
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 11:28
Locatie: Almere

Re: [PL][A008][S008] Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok

Bericht door chriskrusz » wo 13 mar 2013, 10:45

Heb laatst over het geupgrade stuk van de S8 mogen rijden tussen Łódź en Warszawa (nouja, tussen Piotrków Trybunalski en Mszczonów). Er staat een absoluut belachelijk woud aan :A1-100: en A2-100 (deze zit niet bij de smileys?) borden, het gaat echt om de haverklap naar 100 en dan weer terug naar 120, zowat bij elke bocht en al helemaal bij elke aansluiting. :wall:

Oh en voor de afwisseling staat er ook nog op een plek ergens een A1-110.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][A008][S008] Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok

Bericht door Chris » vr 15 mar 2013, 19:02

S8 Warszawa

In april dit jaar begint de aanleg van de S8 rond het dorp Raszyn. Momenteel rijden dagelijks 62.000 voertuigen dwars door dit dorp. De bypass kost € 135 miljoen en moet in december 2015 worden opengesteld. De S8 zal dan op de S2 aansluiten.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [PL][A008][S008] Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok

Bericht door Vinny » vr 15 mar 2013, 19:14

chriskrusz schreef:Heb laatst over het geupgrade stuk van de S8 mogen rijden tussen Łódź en Warszawa (nouja, tussen Piotrków Trybunalski en Mszczonów). Er staat een absoluut belachelijk woud aan :A1-100: en A2-100 (deze zit niet bij de smileys?) borden, het gaat echt om de haverklap naar 100 en dan weer terug naar 120, zowat bij elke bocht en al helemaal bij elke aansluiting. :wall:

Oh en voor de afwisseling staat er ook nog op een plek ergens een A1-110.
Ja, die Polen waren in Nederland en dachten: goh wat cool. Heel veel snelheidswisselingen. Dat moeten wij ook hebben hier...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Vegi
verkeersader
Berichten: 561
Lid geworden op: zo 12 jul 2009, 20:03

Re: [PL][A008][S008] Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok

Bericht door Vegi » za 16 mar 2013, 11:53

Chris schreef:S8 Warszawa

In april dit jaar begint de aanleg van de S8 rond het dorp Raszyn. Momenteel rijden dagelijks 62.000 voertuigen dwars door dit dorp. De bypass kost € 135 miljoen en moet in december 2015 worden opengesteld. De S8 zal dan op de S2 aansluiten.
Ik weet niet precies om hoeveel kilometer dit gaat, maar houdt dit ook in dat Janki ontzien gaat worden? Waar de huidige kruising tussen de S7 en S8 is?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][A008][S008] Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok

Bericht door Chris » za 16 mar 2013, 11:59

Ja, de S8 sluit straks even ten zuiden van die hypermarkten op de DK8 aan. Tevens komt er dan een doorsteek naar de toekomstige S7. In het noorden is ook een inprikker de stad in naar Aleje Jerozolimskie. Dat noordelijke deel is al enige tijd in aanleg.

Kaart:
SPOILER: TOON

Afbeelding

Vegi
verkeersader
Berichten: 561
Lid geworden op: zo 12 jul 2009, 20:03

Re: [PL][A008][S008] Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok

Bericht door Vegi » za 16 mar 2013, 12:07

Klinkt goed. Hopelijk laten ze nog wel een deel van de S7 via Raszyn de stad in rijden zodat het verkeer wat gesplitst wordt. De S7 richting het vliegveld is daar helaas nog niet in aanleg. Overigens snap ik niet waarom ze aan alle kanten van het vliegveld wegen aan het bouwen zijn. Voor de groei van het vliegveld is dat niet bepaald optimaal. Ik ben van deze tekening uitgegaan: http://i.imgur.com/1zQiK.png

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][A008][S008] Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok

Bericht door Chris » za 16 mar 2013, 13:02

Chopin heeft inderdaad weinig ruimte om uit te breiden. Vorig jaar is bij Nowy Dwór Mazowiecki een nieuwe luchthaven voor budgetmaatschappijen geopend, dit is de ombouw van een oude luchtmachtbasis.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][A008][S008] Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok

Bericht door Chris » zo 17 mar 2013, 14:44

S8 Wrocław - Łódź

Het knooppunt Walichnowy is al aardig ver gevorderd. Dit was het eerste deel van de S8 dat in dit gebied in aanleg ging. Het knooppunt zelf moet in oktober 2013 worden geopend, evenals de S8 tussen Syców en Walichnowy. In april 2014 volgt dan de rest tot Łódź.
SPOILER: TOON

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

chriskrusz
autoweg
Berichten: 2340
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 11:28
Locatie: Almere

Re: [PL][A008][S008] Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok

Bericht door chriskrusz » ma 18 mar 2013, 10:35

Chris schreef:Chopin heeft inderdaad weinig ruimte om uit te breiden. Vorig jaar is bij Nowy Dwór Mazowiecki een nieuwe luchthaven voor budgetmaatschappijen geopend, dit is de ombouw van een oude luchtmachtbasis.
Dat nieuwe vliegveld is een hele soap op zich, eind vorig jaar is het alweer gesloten omdat de startbaan afbrokkelde. Misschien dat het deze zomer weer open gaat.

Er zijn wel wat plannen om de twee startbanen van Chopin anders in te delen, namelijk zodat ze parallel lopen, maar ik weet niet of dit nog goed mogelijk is omdat men bij de aanleg van de S2 niet echt rekening mee wilde houden (omdat dat voor vertraging bij de oplevering van de S2 zou zorgen...... :rofl2: ).

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][A008][S008] Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok

Bericht door Chris » ma 18 mar 2013, 17:51

S8 Warszawa

In Google Earth is nu die glazen overkapping in het noorden van de stad goed te zien:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][A008][S008] Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok

Bericht door Chris » di 02 apr 2013, 19:23

S8 Warszawa

Vandaag zijn de contracten getekend voor de aanleg van de zuidelijke invalsweg van Warszawa rond het dorp Raszyn. Het gaat om het deel tussen de aansluitingen Paszków en Opacz (S2). Dit deel is 11,8 kilometer lang en kost 566 miljoen PLN (€ 135 miljoen, of € 11,4 miljoen per kilometer, vrij laag voor een semi-stedelijke snelweg, wat komt omdat het knooppunt met de S2 onder een apart contract valt dat al enige tijd in aanleg is). De werkzaamheden moeten in 32 maanden worden uitgevoerd, we kijken dus naar een openstelling in december 2015.

De huidige passage door Raszyn is de drukste niet-snelweg van Polen met 61.000 voertuigen per etmaal. Daarom wordt de S8 met 2x3 rijstroken uitgevoerd.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18177
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [PL][A008][S008] Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok

Bericht door mavas » di 02 apr 2013, 19:28

Wordt er ondanks de dimensionering op 2x3-rijstroken ook een ruimtereservering voor 2x4 mogelijk gemaakt?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][A008][S008] Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok

Bericht door Chris » di 02 apr 2013, 19:37

Nee, er is alleen een middenberm van 4 meter breed voorzien. Het is wel gepland om in de periode 2016 - 2019 de S7 aan te leggen, die iets oostelijker dan de S8 op de S2 zal aansluiten. Zodoende hoeft niet al het verkeer over dit stukje S8 gepropt te worden. Ze zijn er nog niet over uit of de S7 daar 2x2 of 2x3 rijstroken zal tellen. De S7 zal dus oostelijker dan de huidige DK7 lopen, en aansluiten op de S79 langs de luchthaven.

Clint
woonerf
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 25 mei 2011, 20:29
Locatie: Kowaniec, Nowy Targ (Podhale)

Re: [PL][A008][S008] Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok

Bericht door Clint » wo 17 apr 2013, 9:48

Gisteren teruggereden vanuit Warszawa over Częstochowa, en dus de nieuwe S8 gepakt.

Een aantal dingetjes viel mij op:

- in de nieuwe S8 is er een continue teruggang van 120 naar 100 en terug naar 120 en terug naar 100 enz. Er lijkt vrijwel geen logica in te zitten. Soms volgt het elkaar op met maar een paar honderd meter beperking, gevolgd door een paar honderd meter geen beperking, en weer terug. Als ik mijn voet van het gas haalde bij het zien van het bordje "100" reed ik nog steeds 130 bij het zien van het bordje "einde beperking", dus vanwege de bochten zal het niet zijn, want die kun je zelfs met mijn 10-jaar oude Renault met 140-150 nemen.

- De DK 1 tussen Piotrków en Częstochowa had eenvoudig uitgebouwd kunnen worden tot A1. Er zijn welgeteld zes aansluitingen op het hele traject, allemaal met stoplichten. In mijn ogen zou het enkel een kwestie zijn van trompetjes aanleggen en misschien een paar geluidsschermen. Bijna het hele stuk probleemloos 150 gereden, flitspalen staan alleen bij de stoplichten en politie was nergens te bekennen. Dit lijkt mij een van de goedkoopste trajecten in Polen om uit te bouwen.

Een punt was wel even "hairy" zoals ze het in het Engels zeggen: Even voorbij Mszczonów waren wegwerkzaamheden en stonden er geen waarschuwingsborden dat het van 2 terug naar 1 strook ging over een paar honderd meter. Toen ik het zag (het was donker), zat ik er al bovenop. Toen kwam er ook nog eens een grote vrachtwagen de weg oprijden en ik heb een crash voorkomen door plankgas te geven (reed 130 op dat stuk, als ik had geremd, was die vrachtwagen voor mij die baan opgekomen). Het was mooi geweest als dit 800 meter van te voren was aangegeven... :wall:

Al met al was deze weg zeker de moeite waard. Normaal gesproken rij ik 's avonds 3,5 uur op het stuk Warszawa-Śródmiejscie tot Kraków, gisteren 2:45 over gedaan, ook al is het langer (360 kilometer vs. 300 kilometer) - dit vanwege het ontlopen van die weg tussen Kielce en Kraków waar gewoon niet doorgereden kan worden.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][A008][S008] Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok

Bericht door Chris » wo 17 apr 2013, 10:02

Clint schreef:- De DK 1 tussen Piotrków en Częstochowa had eenvoudig uitgebouwd kunnen worden tot A1. Er zijn welgeteld zes aansluitingen op het hele traject, allemaal met stoplichten. In mijn ogen zou het enkel een kwestie zijn van trompetjes aanleggen en misschien een paar geluidsschermen. Bijna het hele stuk probleemloos 150 gereden, flitspalen staan alleen bij de stoplichten en politie was nergens te bekennen. Dit lijkt mij een van de goedkoopste trajecten in Polen om uit te bouwen.
Dat is een juiste analyse, en ook het plan voor de A1 tussen Piotrków T. en Częstochowa. Vanaf de noordzijde van Częstochowa zal de A1 dan westelijk afbuigen en langs de westzijde van Częstochowa lopen, om daarna zuidwaarts te gaan richting de bestaande A1. Zodoende zijn er twee noord-zuidroutes tussen Częstochowa en het Silezisch stedengebied, de A1 naar Gliwice en de 2x2 DK1 naar Katowice.

Ik heb de laatste tijd eigenlijk weinig gehoord over dit plan van de A1 zuidelijk van Piotrków (evenals de modernisatie van de DK18 in zuidwest-Polen, daar hoor je ook niks meer van).

Die snelheidswisselingen op de S8 had ik ook van gelezen. Misschien heeft het met geluidsnormen te maken. De S8 loopt soms vrij dicht langs bebouwing, ondanks dat er giga veel geluidsschermen zijn.

Clint
woonerf
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 25 mei 2011, 20:29
Locatie: Kowaniec, Nowy Targ (Podhale)

Re: [PL][A008][S008] Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok

Bericht door Clint » wo 17 apr 2013, 11:01

Chris schreef:Dat is een juiste analyse, en ook het plan voor de A1 tussen Piotrków T. en Częstochowa. Vanaf de noordzijde van Częstochowa zal de A1 dan westelijk afbuigen en langs de westzijde van Częstochowa lopen, om daarna zuidwaarts te gaan richting de bestaande A1. Zodoende zijn er twee noord-zuidroutes tussen Częstochowa en het Silezisch stedengebied, de A1 naar Gliwice en de 2x2 DK1 naar Katowice.
Die plannen ken ik, en eigenlijk had die hele weg er al in 2012 voor het EK moeten liggen, maar toen werd het 2015 en nu hoor je al her en der 2020... Eigenlijk een gemiste kans wat mij betreft, want de kosten per kilometer op de A1 noordelijk van Częstochowa zullen zeer laag liggen, aangezien de hele weg er al ligt, en de weg aangelegd is berekend op autobaansnelheden. Het stuk in het zuiden van het województwo łódzkie heeft wel nieuw asfalt op het rechterspoor nodig, al is zelfs dat stuk bij lange na niet zo slecht als de DK18 Polen in.
Chris schreef:Ik heb de laatste tijd eigenlijk weinig gehoord over dit plan van de A1 zuidelijk van Piotrków (evenals de modernisatie van de DK18 in zuidwest-Polen, daar hoor je ook niks meer van).
De DK 18 is wat mij betreft net zo iets, al liggen de intensiteiten daar vele malen lager, en is het voor de relatie Śląsk-Rotterdam/Antwerpen eigenlijk veel handiger om lekker op de A4 te blijven, oftewel over Kassel, oftewel over Magdeburg te rijden. Ook vermoed ik dat zodra wanneer de S3 klaar is tot Legnica, er een andere snelle mogelijkheid over Pools grondgebied erbij komt, die voor de richting Hamburg/Rostock/Szczecin even handig of zelfs handiger is, en waar de Poolse overheid via de vrachtwagentol meer kan cashen.

Zelf denk ik zelfs dat de A18 nooit zal worden aangelegd, maar over een aantal jaar gewoon wordt besloten die weg als lagere standaard S18 aan te leggen, of misschien zelfs als 2*2 DK-weg te houden met eventueel zelfs gelijksvloerse aansluitingen. Dat mes snijdt aan twee kanten: vrachtwagens betalen ook tol op S en DK-wegen, en de automobilist die ergens snel wilt komen, wordt als het ware via de S3 de A2 opgejaagd, of blijft op de A4 - twee wegen waarvoor de knip getrokken mag worden, terwijl voor de intensiteiten het niet noodzakelijk is de DK18 als luxere weg aan te leggen, in feite is 2*2 niet eens noodzakelijk, 2+1 kan zelfs ook daar.
Chris schreef:Die snelheidswisselingen op de S8 had ik ook van gelezen. Misschien heeft het met geluidsnormen te maken. De S8 loopt soms vrij dicht langs bebouwing, ondanks dat er giga veel geluidsschermen zijn.
In dat geval staan ze er enkel voor de sier, want ik zag niemand remmen voor die bordjes...

Overigens, weet jij of ze iets van plan zijn met dat "knooppunt" in Piotrków Trybunalski? Want er staat gewoon (Wrocław - S8) op de borden, zelfs na de aansluiting met de DK91 r. Łódź, maar je kunt niet naar het noorden vanuit daar. Gaan ze dat ombouwen tot een volwaardig knooppunt als de S8 onder Łódź klaar is?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][A008][S008] Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok

Bericht door Chris » di 23 apr 2013, 19:30

S8 Warszawa

De GDDKiA meldt dat de milieukundige beslissing voor de aanleg van de ontbrekende schakel van de S8 in het noorden van Warszawa is genomen. Dit is het tracé rond het voorstadje Marki en sluit aan op de S8 rond Radzymin. Net zoals aan de zuidzijde is dit een belangrijke ontbrekende schakel.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][A008][S008] Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok

Bericht door Chris » do 25 apr 2013, 16:49

S8 Warszawa

In februari 2012 had ik bericht over de aanbesteding van het vervangen van de brug over de Wisła, waarbij het Italiaanse consortium Astaldi een abnormale lage bieding heeft gedaan, zowel ten opzichte van de andere bieders als de inschatting van de GDDKiA zelf.

Tegen de aanbestedingsprocedure lijkt nu met succes bezwaar gemaakt, want de nationale bezwaarcommissie het de bezwaren gegrond verklaard, zo is de offerte abnormaal laag en voldoet het niet aan de specificaties. Er zit politieke druk achter om het project voor eind 2015 af te ronden vanwege een gunstige overheidssubsidie in combinatie met EU-financiering vanuit de huidige budgettaire periode. Dat lijkt nu niet meer gehaald gaan worden, wat financieel mogelijk een probleem is, maar wellicht toch beter om grote problemen tijdens en na de aanleg te voorkomen. Astaldi bouwt momenteel ook de tweede metrolijn van Warszawa en dat project is significant vertraagd.

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [PL][A008][S008] Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok

Bericht door Groningen » za 04 mei 2013, 14:09

^^ Dat beroep is aangetekend door de concurrentie?

Overigens lijkt de naam van dat bedrijf behoorlijk op Ansaldo. U weet wel, van die high-speed stofzuigers die het niet doen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][A008][S008] Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok

Bericht door Chris » do 16 mei 2013, 13:16

S8 Warszawa

De aanbesteding van de herbouw van de S8 inclusief de brug over de Wisla door het Italiaanse bouwbedrijf Astaldi is definitief verworpen door de aanbestedingscommissie. De bieding was met € 130 miljoen abnormaal laag. Het Tsjechische Metrostav mag de werkzaamheden nu gaan uitvoeren voor € 190 miljoen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][A008][S008] Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok

Bericht door Chris » di 21 mei 2013, 13:30

S8 Wrocław - Łódź

De aansluiting Walichnowy: S8/DK14. Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom dit zo'n groot vormgegeven klaverblad is, terwijl de kruisende DK14 niet meer dan een tweestrooks viaduct over de S8 is. Vanaf dit punt is de DK14 tot Sieradz straks nauwelijks nog van enig belang omdat de S8 er parallel aan loopt.

Afbeelding

Clint
woonerf
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 25 mei 2011, 20:29
Locatie: Kowaniec, Nowy Targ (Podhale)

Re: [PL][A008][S008] Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok

Bericht door Clint » wo 22 mei 2013, 7:21

^^
Dat lijkt me de nieuwe aansluiting met de S11 - die gaan ze volgens mij van Tarnowskie Góry via Lubliniec en Wieluń naar Ostrow Wielkopolski leiden. Door het knooppunt er nu alvast in te leggen spaar je geld in de toekomst ;)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][A008][S008] Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok

Bericht door Chris » wo 22 mei 2013, 9:02

De S11 zal westelijker verlopen, via Kępno.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][A008][S008] Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok

Bericht door Chris » wo 29 mei 2013, 12:33

S8 Warszawa

Maarliefst 25 bouwbedrijven hebben ingeschreven op de opdracht om de ontbrekende schakel van de S8 in het noorden van Warszawa aan te leggen. Het project heet de "rondweg Marki", maar is feitelijk meer dan dat, en loopt tot aan Radzymin. Vanwege de bebouwing in deze regio is het een slingertracé. De totale kosten (inclusief ontwerp, onteigening, aanleg en renovatie DK8) bedragen 1,1 miljard PLN of circa € 260 miljoen. De huidige 2x3 DK8 verwerkt 57.000 voertuigen per etmaal. De nieuwe S8 krijgt ook 2x3 rijstroken. Er komen 4 aansluitingen. De aanleg is tussen januari 2014 en eind 2016 voorzien.

De aansluiting "Drewnica" (zal later wel Warszawa-Północ o.i.d. worden) is het toekomstige knooppunt met de S17 door het oosten van de stad.

Afbeelding

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5537
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [PL][A008][S008] Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok

Bericht door nederland24 » wo 29 mei 2013, 16:35

Hoe lang wordt het tracé?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][A008][S008] Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok

Bericht door Chris » wo 29 mei 2013, 18:24

Dit stuk is 16,2 kilometer lang. Een klein stuk van de bestaande S8 rond Radzymin zal later een ander nummer krijgen vermoedelijk, de nieuwe S8 sluit ongeveer 3 kilometer na het huidige begin van de droga ekspresowa aan.

Plaats reactie