[PL][BOEK] Autokarem po Europie

Moderator: Moderatoren

Palance
4x4 autosnelweg

[PL][BOEK] Autokarem po Europie

Bericht door Palance » za 16 okt 2010, 14:19

Een tijd geleden ben ik per mail benaderd door een Poolse mevrouw die foto's wilde gebruiken uit mijn archief voor een boekje voor Poolse busschauffeurs. Het zou gaan om foto's die de tekst wat meer kracht moeten bijzetten.

Ik heb een aantal foto's toegezonden en verzocht om een kopie van het boek (ik heb geen geld gevraagd).

Donderdag lag er een briefje in de bus dat er tevergeefs een aangetekende zending uit Warschau was aangeboden. Vandaag heb ik het boekje opgehaald.

Hoewel in het Pools (maar ik kan daar nog wel het e.e.a van maken), is het een leuk boekje geworden met wat praktische informatie over verschillende landen, met een aantal foto's van mij erin (en ook van een ander forumlid, maar ik laat aan hem of haar over of die dat bekend wil maken). Ik heb van mij 3 foto's geteld, 2 van Nederland (zie de pagina hieronder) en 1 van Oostenrijk.

Voorkant:
Afbeelding

Stukje over Nederland
Afbeelding

De pagina van de uitgever: http://www.grupaimage.pl/sklep,431
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

nederland24
2x2 autosnelweg

Re: [BOEK] Autokarem po Europie

Bericht door nederland24 » za 16 okt 2010, 14:26

Ze halen wel de beste foto's eruit. Drip's die aangeven dat alle wegen filevrij zijn. En dat overdag, dat zie je niet vaak.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » za 16 okt 2010, 14:38

bez korków, zo mogen we het zien. ;)

Tachi
verkeersader

Bericht door Tachi » za 16 okt 2010, 15:10

Mooi toch. De vrouw heeft voor relatief weinig foto's mogen publiceren en jij hebt een handboek voor Poolse buschauffeurs.

Je had afhankelijk van de oplage en formaat foto tot 100 euro per foto kunnen vragen. Maar dat was niet je insteek geloof ik.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » za 16 okt 2010, 15:18

Nee, dat is niet mijn insteek. Als iemand mijn foto's zonder toestemming gebruikt dan ga ik daar wel op af. Maar als iemand netjes vraagt wat foto's te mogen gebruiken maak ik er eigenlijk geen probleem van. Ik heb één keer een vergoedinkje gevraagd die volgens mij ver onder de marktprijs lag (daarom kreeg ik meteen een 'ja' :) ) maar il vind betaling in een boekje eigenlijk veel leuker om te hebben.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Willem
2x4 autosnelweg

Bericht door Willem » za 16 okt 2010, 21:09

Bovendien is het grappig om in zo'n boekje te lezen wat buitenlanders opvallende zaken in Nederland vinden. Als Nederlander sta je er niet bij stil, maar voor een Pool kan zo'n matrixbord een apart iets zijn.

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » di 19 okt 2010, 11:14

Palance schreef:Donderdag lag er een briefje in de bus dat er tevergeefs een aangetekende zending uit Warschau was aangeboden. Vandaag heb ik het boekje opgehaald.
Dat geldt ook voor mij. :)
Palance schreef:met een aantal foto's van mij erin (en ook van een ander forumlid, maar ik laat aan hem of haar over of die dat bekend wil maken).
Dat geldt ook voor mij.
Ik heb 3 foto's van mij geteld. Ik vind ze wel een beetje klein afgedrukt.
Palance schreef:ik vind betaling in een boekje eigenlijk veel leuker om te hebben.
Dat geldt ook voor mij.
Willem schreef:Bovendien is het grappig om in zo'n boekje te lezen wat buitenlanders opvallende zaken in Nederland vinden.
Ja, bijvoorbeeld ook de uitleg over "BIJ FILE LIJNBUS OP VLUCHTSTROOK".
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » di 19 okt 2010, 13:09

harry schreef: Ik heb 3 foto's van mij geteld. Ik vind ze wel een beetje klein afgedrukt.
Ik heb er uiteindelijk 4 geteld van mijn hand (in het hoofdstuk over Kroatië staat er nog eentje van me). Ze zijn inderdaad wat klein, maar het is een leuk hebbedingetje ;)

Autosnelwegen.net