[PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Ger81
verkeersader
Berichten: 913
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 20:59
Locatie: Utrecht

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Ger81 » ma 24 jun 2013, 22:49

^^
Inderdaad, en daarmee dus juist geen geldverspilling maar efficiënte inzet van middelen.
Ubi volentia est, via est

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76288
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Chris » wo 26 jun 2013, 20:04

Aparte aansluiting in Gdańsk. De ene rijbaan gaat via een flyover, de andere ligt juist onder de kruisende weg.

Afbeelding

Ook in Gdańsk, bij het centrum.
Afbeelding

snelweg65
stadsweg
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 12 aug 2009, 8:13
Locatie: 013

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door snelweg65 » do 27 jun 2013, 14:08

zo te zien om de trambaan niet gelijkvloers te hoeven kruisen.
-- Bart --
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76288
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Chris » do 11 jul 2013, 15:50

De Stentor schreef:Goed, dat ze in Polen internet en asfaltwegen hebben, dat wist ik wel. Maar dat het land zo ontwikkeld zou zijn? Met de auto reed ik van Warschau naar Owsiszcze, bij de Tsjechische grens. Zo’n vierhonderd kilometer. Grote stukken van die route doen niet onder voor de Duitse Autobahn. Met 130, 140 kilometer per uur glijd je door een landschap van weilanden, bossen en glooiende akkers vol graan. Gloednieuwe, kilometerslange geluidsschermen belemmeren het zicht op de dorpen.

Misschien wel het opvallendste: wat is alles schoon! Geen blikjes en rottende bananenschillen langs de kant van de weg, maar keurig gemaaide bermen. Geen stinkende hang-wc’s op parkeerplaatsen, maar om het uur gepoetste toiletten. Inclusief wc-papier, zeep en handdoekjes. Kom daar maar eens om op de Route du Soleil.
Hele verhaal:
http://www.destentor.nl/2.2545/in-het-s ... -1.3905895

De Stentor heeft een serie over de Oost-Europese gastarbeiders. Eén van de reporters gaat tussen de Polen en Roemenen werken, de andere gaat van Polen naar Roemenië rijden en doet indrukken op.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door nederland24 » do 11 jul 2013, 18:26

De laatste week zie ik veel artikelen over Polen in de kranten staan. Zelf vind ik het een beetje open deuren intrappen. Vergeet niet dat er sinds de WO2 al Polen wonen in Nederland en dat ging altijd goed gegaan. Waarom zou dat nu niet goed gaan. Tevens kent Polen een lange geschiedenis van veel vooruitstrevendheid.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Snelwegenkenner » do 11 jul 2013, 18:40

Ik heb ook veel artikelen gelezen over de Polen in Brabantse BN De stem. Cultureel zijn de Polen best dicht bij ons, alleen niet qua taal. Ik zou het economisch onterecht vinden als het tot de periferielanden van Europa wordt gerekend.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/7264/Sch ... land.dhtml

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76288
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Chris » do 11 jul 2013, 18:56

Het sociaal-cultureel planbureau had recent een rapportage over nieuwe arbeidsmigranten, specifiek uit Polen en Bulgarije.

http://www.scp.nl/Publicaties/Alle_publ ... _Nederland

De Polen kwamen er in deze rapportage beduidend positiever vanaf dan de Bulgaren. Ze zijn hoger opgeleid (de Poolse gastarbeiders hebben even vaak een startkwalificatie als autochtone Nederlanders), spreken veel vaker dan de Bulgaren Engels of Duits als tweede taal. Ze zijn veel minder werkloos dan Bulgaren (schijnbaar werkt maar een minimaal aandeel van de Bulgaren meer dan 12 uur, alhoewel ze ook geen uitkeringen krijgen). Ook vonden de onderzoekers dat de woningen waarin Polen wonen veel netter zijn. Het beeld dat het overgrote deel opgehokt zit klopt niet, volgens het onderzoek woont maar 10% van de Poolse gastarbeiders in niet-zelfstandige woningen (á la studentenhuizen of erger). Poolse arbeidmigranten komen vaak uit zuidwest- en centraal Polen en minder uit het noorden of (zuid)oosten.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Vinny » do 11 jul 2013, 18:58

Het (minimum)loon in Polen is significant lager dan in West-Europa. Dat betekent ook dat menskracht om voorzieningen netjes en schoon te houden nog betaalbaar is voor de wegbeheerder. ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Snelwegenkenner » do 11 jul 2013, 19:01

^^ Met deze inhaalslag zullen Polen in de nabije toekomst ook duurder worden en daarbij meer recht worden getrokken met west Europa. Ik heb ooit wel eens gehoord dat Polen rond 2050 een grotere economie heeft als Duitsland.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Vinny » do 11 jul 2013, 19:04

Maar je krijgt dan wel optische verpaupering ;)

In Frankrijk is heel duidelijk te zien wat voor situaties dat oplevert. Vervallen gebouwen, slecht onderhouden en vies sanitair langs de wegen en een graffity-ontkalker is ook al te duur... :nothanks:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door nederland24 » do 11 jul 2013, 19:15

Snelwegenkenner schreef:^^ Met deze inhaalslag zullen Polen in de nabije toekomst ook duurder worden en daarbij meer recht worden getrokken met west Europa. Ik heb ooit wel eens gehoord dat Polen rond 2050 een grotere economie heeft als Duitsland.
Dat lijkt me sterk. Duitsland heeft twee keer zoveel inwoners als Polen. Dan moet Duitsland wel een hele erge crisis krijgen en Polen een hele hoge economische groei. Misschien bedoelen ze wel per hoofd van de bevolking.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door mavas » do 11 jul 2013, 19:19

nederland24 schreef:De laatste week zie ik veel artikelen over Polen in de kranten staan. Zelf vind ik het een beetje open deuren intrappen.
Vergeet niet dat veel Nederlanders nog een slecht beeld hebben van de Polen. Voor ons misschien open deur intrappen, voor veel Nederlanders toch nieuws. En ik vind het erg goed dat er nu zo'n serie is over Polen, dat geeft eindelijk het positieve beeld waar ze recht op hebben. :)
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76288
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Chris » do 11 jul 2013, 19:24

mavas schreef:Vergeet niet dat veel Nederlanders nog een slecht beeld hebben van de Polen.
Veel mensen denken inderdaad dat Polen, Oekraïne, Roemenië en Bulgarije allemaal hetzelfde zijn. Ook denken velen dat de Poolse economie alleen zo groeit vanwege EU-subsidies, wat niet klopt. € 100 miljard voor Polen in 7 jaar klinkt veel, maar dat is een bruto bedrag waar de contributie van Polen aan de EU ook in zit. Feitelijk gaat het netto om ongeveer 1% van de Poolse economie, terwijl de groei drie tot vier keer zo groot is. Per hoofd van de bevolking is Polen een middenmoter qua netto ontvanger. Veel mensen weten sowieso niet dat Polen bijna 39 miljoen inwoners heeft, de meesten schatten het vaak "iets groter" dan bijv. Tsjechië of Hongarije. Sowieso is het bijzonder moeilijk voor mensen om bedragen überhaupt in de juiste context te zien, getuige de vele onzin die je op internetsites vind.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Alfa » za 13 jul 2013, 17:05

Nu, dat Polen een groot land is maakt één blik op de kaart al duidelijk. Het is bijna even groot als Duitsland. Weliswaar bestaat het voor een groot stuk uit gebieden die beter Duits waren gebleven na WOII, maar dat doet daar niets aan af.

Polen verschillen in cultureel opzicht bijna in niets met ons. Enkel qua vermogen. Maar dat zijn dingen die snel veranderen. Op lange termijn verwacht ik dus minder 'strubbelingen' met Polen in België en Nederland dan met islamitische Marokkanen of Turken. Polen zullen snel assimileren. Als ze hier blijven tenminste en niet telkens na een paar maanden teruggaan naar Polen zoals nu gebeurt (de tijdelijke werkmigratie)

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Snelwegenkenner » za 13 jul 2013, 17:44

^^ Op grond van de theorie van Geert Hofstede scoren Polen dus 60 qua individualisme, Turkije 37 en Marokko 25. Nederland heeft graad 80 en Belgie 75. Polen staat dus duidelijk dichter bij ons op dat vlak(dus minder hechting aan groep en meer aan eigen belangen) dan Turkije en zeker Marokko. Ondanks offtopic, wel interresante materie.
Bron: http://geert-hofstede.com/belgium.html

Gebruikersavatar
Ger81
verkeersader
Berichten: 913
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 20:59
Locatie: Utrecht

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Ger81 » za 13 jul 2013, 19:15

Alfa schreef:Weliswaar bestaat het voor een groot stuk uit gebieden die beter Duits waren gebleven na WOII, maar dat doet daar niets aan af.
Evenzeer waren de Poolse gebieden in het oosten beter Pools gebleven. Maar over dat alles heeft Polen niets te zeggen gehad. Het verraad van Polen, door Churchill en Roosevelt om Stalin te pleasen, is hier de oorzaak van.
Ubi volentia est, via est

Clint
woonerf
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 25 mei 2011, 20:29
Locatie: Kowaniec, Nowy Targ (Podhale)

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Clint » za 13 jul 2013, 21:23

Snelwegenkenner schreef:^^ Op grond van de theorie van Geert Hofstede scoren Polen dus 60 qua individualisme, Turkije 37 en Marokko 25. Nederland heeft graad 80 en Belgie 75. Polen staat dus duidelijk dichter bij ons op dat vlak(dus minder hechting aan groep en meer aan eigen belangen) dan Turkije en zeker Marokko. Ondanks offtopic, wel interresante materie.
Bron: http://geert-hofstede.com/belgium.html
Op grond van de theorie van Geert Hofstede is Polen cultureel vrijwel identiek met Belgie, en Nederland met de Scandinavische landen. Inderdaad, wel interresante materie.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Alfa » za 13 jul 2013, 22:18

Ger81 schreef:
Alfa schreef:Weliswaar bestaat het voor een groot stuk uit gebieden die beter Duits waren gebleven na WOII, maar dat doet daar niets aan af.
Evenzeer waren de Poolse gebieden in het oosten beter Pools gebleven. Maar over dat alles heeft Polen niets te zeggen gehad. Het verraad van Polen, door Churchill en Roosevelt om Stalin te pleasen, is hier de oorzaak van.
Maar die oostelijke Poolse gebieden werden hoofdzakelijk door Wit-Russen en Oekraïners bewoond.

Afbeelding


Jij noemt het het verraad van Polen. Ik noem het een schande in het algemeen. Duitsland is voor eeuwig blijvend gestraft en de volksverhuizingen zijn een onderbelicht deel van de oorlog veroorzaakt door de geallieerden (dat nuanceert het klassieke goed-kwaad-verhaaltje toch wel enigszins) en dit om de imperialistische verlangens van Stalin in te willigen.

Vegi
verkeersader
Berichten: 561
Lid geworden op: zo 12 jul 2009, 20:03

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Vegi » za 13 jul 2013, 22:34

De enige reden dat er Wit-Russen en Oekraïners in toenmalig oost Polen woonden was omdat Polen tot 1919 niet meer bestond. Polen is meer dan 100 (1795-1919) jaar geen land geweest omdat Rusland, Duitsland en Oostenrijk Polen hebben verdeeld. Kortom, de Wit-Russen en Oekraïners die nog in 1939 in het oosten van Polen woonden zijn uiteindelijk alsnog verantwoordelijk voor het opzettelijk bewonen van bezet (honderden jaren) Pools gebied. Daarnaast is Polen in 1939 nogmaals door Duitsland en Rusland verdeeld. Dat Duitsland daarvan de rekening gepresenteerd kreeg nadat ze de tweede wereldoorlog zijn begonnen is niet zo heel gek. Er zijn in die tijd inderdaad hele volksverhuizingen geweest, maar ik vind dit niet de oorzaak van de geallieerden. De Russen wilden dit zelf zo en uiteindelijk zijn de geallieerden om geen nieuwe oorlog te krijgen er mee akkoord gegaan.

Maar in ieder geval, ik geloof niet dat Duitsland meer geïnteresseerd is in de vroegere oost-Duitse gebieden. Ze hebben al genoeg economische belemmeringen gehad aan de opbouw van oost-Duitsland toen dat bij Duitsland kwam.
Laatst gewijzigd door Vegi op za 13 jul 2013, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Alfa » za 13 jul 2013, 22:37

^^Neen dat is niet waar. In het oosten van de Tweede Poolse Republiek woonden wel degelijk voornamelijk etnische Oekraïners en Wit-Russen die daar al eeuwen wonen. Polen was het grootste gedeelte van de geschiedenis, zoals wel meer imperiale staten, gewoon niet homogeen. Dat is het pas geworden na de grootschalige etnische zuiveringen van na 1945. De gebieden die tot de kroon behoorden en later de Tweede Poolse Republiek kwamen zeker niet overeen met de gebieden die door etnische Polen bewoond werden.

Afbeelding



Het gebied dat Polen 'verloren' is noemen de Polen Kresy (grenslanden). De geschiedenis kan je hier lezen. Polen heeft het veroverd en een actief poloniseringbeleid gevoerd. De bovenlaag werd daardoor Poolstalig, maar de gewone bevolking bleef gewoon wie ze waren (een beetje vergelijkbaar met Vlaanderen waar de bovenlaag Frans sprak en de 90% anderen Vlaams). Ten tijden van de Poolse delingen waren de Polen in dit gebied een kleine minderheid.

Maar in ieder geval, ik geloof niet dat Duitsland meer geïnteresseerd is in de vroegere oost-Duitse gebieden. Ze hebben al genoeg economische belemmeringen gehad aan de opbouw van oost-Duitsland toen dat bij Duitsland kwam.
Dat is waar. Gedane zaken nemen geen keer. Tenzij heel veel Duitsers terug naar daar zouden verhuizen. Maar gezien de Duitsers aan het uitsterven zijn (niet letterlijk natuurlijk) zal dat er wel niet van komen.

Gebruikersavatar
Ger81
verkeersader
Berichten: 913
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 20:59
Locatie: Utrecht

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Ger81 » zo 14 jul 2013, 12:49

Alfa schreef:Jij noemt het het verraad van Polen. Ik noem het een schande in het algemeen. Duitsland is voor eeuwig blijvend gestraft en de volksverhuizingen zijn een onderbelicht deel van de oorlog veroorzaakt door de geallieerden (dat nuanceert het klassieke goed-kwaad-verhaaltje toch wel enigszins) en dit om de imperialistische verlangens van Stalin in te willigen.
Met het belangrijke onderscheid dat Duitsland de oorlog begonnen is en zich uiteraard geen illusies hoefde te maken over wijze waarop het als verliezer van die oorlog behandeld zou worden.
Polen daarentegen had toezeggingen gekregen van de westelijke geallieerden. 'Help ons eerst, dan bevrijden wij Polen met jullie'. Aanzienlijke gebieden in West- en Zuid-Europa zijn door Polen bevrijd. "Voor uw en onze vrijheid' was daarbij hun motto, als het hier klaar was zouden ze Polen bevrijden, zo is hen altijd voorgehouden. Terwijl daarvoor op Jalta allang was afgetikt dat Polen aan Stalin toekwam. Vandaar de term verraad.
Alfa schreef:Maar die oostelijke Poolse gebieden werden hoofdzakelijk door Wit-Russen en Oekraïners bewoond.

Ik heb er geen cijfers bij, maar als ik jouw kaarten bekijk zou ik eerder zeggen dat het behoorlijk gemixt was. Daarbij waren volgens mij vooral de steden Pools qua bevolkingsopbouw, dus kleine vlekjes op de kaarten, maar relatief veel mensen. Mijn kennis op dit terrein is echter beperkt, wellicht kan iemand anders dit bevestigen/ontkrachten.

Los daarvan vind ik het nooit een rechtvaardiging van de diefstal van deze gebieden door Stalins Sovjetunie.
Ubi volentia est, via est

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76288
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Chris » do 01 aug 2013, 16:41

Er is enorme belangstelling voor de aanleg van wegen in Polen.

* S3 2e rijbaan Międzyrzecz: 20 inschrijvingen
* S3 2e rijbaan Gorzów Wielkopolski: 19 inschrijvingen
* S5 Gniezno - Mielno: 23 inschrijvingen
* S5 Korzeńsko - Widawa Wrocław (LOT1): 15 inschrijvingen
* S5 Korzeńsko - Widawa Wrocław (LOT2): 19 inschrijvingen
* S5 Korzeńsko - Widawa Wrocław (LOT3): 17 inschrijvingen
* S7 Miłomłyn - Ostróda Północ: 21 inschrijvingen
* S7 Nidzica - Napierki (LOT1): 22 inschrijvingen
* S7 Nidzica - Napierki (LOT2): 24 inschrijvingen
* S7 Jędrzejów - grens Małopolskie: 23 inschrijvingen
* S19 Sokołów Małopolski Północ – Stobierna: 20 inschrijvingen
* S19 Rzeszów-Świlcza - Rzeszów-Południe: 18 inschrijvingen

Veel inschrijvingen bestaan overigens uit consortia waarin meerdere bouwbedrijven zitten.

Volgens mij zijn ze bij de GDDKiA ook een beetje overweldigd door de hoeveelheid offertes op de aanbesteding van deze wegenbouwprojecten. Al deze projecten gaan vermoedelijk eind 2013 of begin 2014 in aanleg.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76288
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Chris » wo 21 aug 2013, 18:47

Een nieuw type scherm in Polen. Dit is geen geluidsscherm, maar er wordt een net gespannen zodat vleermuizen niet tegen auto's en vrachtwagens vliegen. Ter plekke is één van de grootste reservaten van vleermuizen van Europa. Elders op de S3 zijn ook vleermuisgeleiders over de weg aangelegd. Die bestaan overigens ook in Nederland (N33).

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Coen Tunnel » vr 23 aug 2013, 7:52

Vraagje: enkele jaren geleden heb ik hier een kaart voorbij zien komen waarop de wegdekkwaliteit van het Poolse wegennet stond. Wordt die kaart nog steeds geüpdatet en weet iemand waar ik die kan vinden?


Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Coen Tunnel » vr 23 aug 2013, 12:37

^^ Dank je! :D

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76288
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Chris » di 24 sep 2013, 21:53

Toruń

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Rene » wo 25 sep 2013, 8:52

Ze weten in Polen wel spectaculaire bruggen en viaducten neer te zetten :yes:

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18032
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Snelwegfreak » wo 25 sep 2013, 9:14

Spectaculair en mooi, maar het ontwerp met de tuien heb ik zo onderhand wel gezien in Polen: dat komt wel erg vaak voor.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Alfa » wo 25 sep 2013, 18:47

Vrijwel alle bruggen zijn varianten op een handvol basistypes: de liggerbrug, de tuibrug, de boogbrug, de kokerbrug, de hangbrug. Je kan dus niet eindeloos blijven variëren. Tenzij je met functieloze elementen werkt, maar dat krijg je niet verkocht.

Plaats reactie