[PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Vinny » ma 10 mar 2014, 21:10

Het vreemde is, dat in sommige opzichten Polen moderner/vooruitstrevender was dan Duitsland toen ik dat land in 2004 bezocht. Alleen de infrastructuur was nog in tamelijk slechte staat. Maar winkels waren bijvoorbeeld structureel 's avonds laat en op zondag open. En er reden nachttrams die dat jaar werden afgeschaft wegens "geluidsoverlast".
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Palance » ma 10 mar 2014, 21:21

D91 schreef:In Polen is de aversie tegen Duitsers een stuk heviger. Maargoed, ook in Nederland komt dit nog steeds voor, en natuurlijk niet onterecht.
Want?

Dat Nederlanders Polen raar vinden als vakantieland betekent alleen maar dat veel Nederlanders aartsconservatief zijn. Zoals al genoemd in deze draad: als het geen Frankrijk is, is het al raar.
Mensen vinden ook echt dat ik altijd naar aparte landen op vakantie ga. Nu heb ik Polen helaas nog nooit gezien, maar het staat zeker erg hoog op mijn verlanglijstje, al dan niet in combinatie met Tsjechië of Slowakije. En als ik mensen vertel dat ik in Bosnië-Herzegovina geweest ben ("levensgevaarlijk") en ook tijdens de oorlog (even) in Kroatië, dan is het merendeel al flauwgevallen. Die mensen zouden bij mij dus niet raar opkijken als ik naar Polen zou gaan. Maar Nederlanders hebben vaak een beeld bij een land, en dat is er niet uit te slaan. De actie "Help de Polen de winter door" zal toch het eeste zijn wat zeker de oudere generatie met Polen associeert.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Chris » ma 10 mar 2014, 21:36

Palance schreef:De actie "Help de Polen de winter door" zal toch het eeste zijn wat zeker de oudere generatie met Polen associeert.
Ik heb wel eens van Polen gehoord dat ze dat heel beschamend vonden omdat Polen eigenlijk nooit echt arm is geweest. Schaarste was vaak kunstmatig gecreëerd door falend communistisch beleid, maar er waren geen hongersnoden ofzo. In de eerste jaren na de val van het communisme was het soms moeilijk, maar toestanden zoals in Roemenië waren er niet of nauwelijks. In Roemenië komt nog op grote schaal voor dat mensen op het platteland eigen voedsel verbouwen omdat ze geen geld hebben voor een supermarkt (of geen vervoer hebben naar een supermarkt), dat was in Polen veel minder en komt nu eigenlijk niet meer voor (misschien als hobby nog).

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door duikgek89 » ma 10 mar 2014, 21:43

Palance schreef:
D91 schreef:In Polen is de aversie tegen Duitsers een stuk heviger. Maargoed, ook in Nederland komt dit nog steeds voor, en natuurlijk niet onterecht.
Want?
Die reden is ook één van de redenen dat de Polen niet zo heel dol zijn op Russen. Oude sentimenten... Gaat wel over.
Maar Nederlanders hebben vaak een beeld bij een land, en dat is er niet uit te slaan.
Met name als ze eens van horen zeggen iets negatiefs gehoord hebben menen ze te weten dat je er nooit moet komen. Ik vind het niet erg anders heb je op de weg richting Polen ook nog een hoop sleurketen die tot aan het dak volgeladen zijn met aardappels en hagelslag...

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6137
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door mhkamp » ma 10 mar 2014, 21:51

duikgek89 schreef:
Palance schreef:
D91 schreef:In Polen is de aversie tegen Duitsers een stuk heviger. Maar goed, ook in Nederland komt dit nog steeds voor, en natuurlijk niet onterecht.
Want?
Die reden is ook één van de redenen dat de Polen niet zo heel dol zijn op Russen. Oude sentimenten... Gaat wel over.
Dat gaat niet over. Reken maar dat het van generatie op generatie gaat.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Chris » ma 10 mar 2014, 21:52

Coole shopping mall in Lubin (niet Lublin). Cuprum Arena.

Afbeelding

parkeren op het dak. 1.000 parkeerplaatsen.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Vinny » ma 10 mar 2014, 22:00

Ik vind het meer een mislukte UFO. Maar goed dat zeggen anderen weer over de Arena ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

D91
dorpsstraat
Berichten: 180
Lid geworden op: di 15 jan 2008, 20:24
Locatie: Rotterdam

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door D91 » ma 10 mar 2014, 22:09

Palance schreef:
D91 schreef:In Polen is de aversie tegen Duitsers een stuk heviger. Maargoed, ook in Nederland komt dit nog steeds voor, en natuurlijk niet onterecht.
Want?

Dat Nederlanders Polen raar vinden als vakantieland betekent alleen maar dat veel Nederlanders aartsconservatief zijn. Zoals al genoemd in deze draad: als het geen Frankrijk is, is het al raar.
Mensen vinden ook echt dat ik altijd naar aparte landen op vakantie ga. Nu heb ik Polen helaas nog nooit gezien, maar het staat zeker erg hoog op mijn verlanglijstje, al dan niet in combinatie met Tsjechië of Slowakije. En als ik mensen vertel dat ik in Bosnië-Herzegovina geweest ben ("levensgevaarlijk") en ook tijdens de oorlog (even) in Kroatië, dan is het merendeel al flauwgevallen. Die mensen zouden bij mij dus niet raar opkijken als ik naar Polen zou gaan. Maar Nederlanders hebben vaak een beeld bij een land, en dat is er niet uit te slaan. De actie "Help de Polen de winter door" zal toch het eeste zijn wat zeker de oudere generatie met Polen associeert.
Ik denk dat je mijn quote geheel verkeerd gelezen of geïnterpreteerd hebt. Ik zal echt de laatste zijn die Polen of andere Centraal-Europese landen als achterlijk of vreemd zal bestempelen (heb er zelf een binding mee). Zie het als volwaardig Westerse landen (zie ook vele andere posts van mij daarover in het Slowakije-forum). Ik had het over de aversie van Polen tegen Duitsers, waar uiteraard de sentimenten uit de 2e Wereldoorlog spelen. Deze aversie tegen Duitsers speelt ook bij Nederlanders en sommige overige Europeanen, en is gezien de geschiedenis goed te begrijpen.
Ik irriteer mij zelf ook mateloos aan de vooroordelen die, zoals eerder door anderen genoemd, zijn gebaseerd op beelden van ver voor '89.
Off-topic: zelf heb ik juist helemaal niets met Frankrijk.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door duikgek89 » ma 10 mar 2014, 22:33

mhkamp schreef:
duikgek89 schreef:
Palance schreef:
D91 schreef:In Polen is de aversie tegen Duitsers een stuk heviger. Maar goed, ook in Nederland komt dit nog steeds voor, en natuurlijk niet onterecht.
Want?
Die reden is ook één van de redenen dat de Polen niet zo heel dol zijn op Russen. Oude sentimenten... Gaat wel over.
Dat gaat niet over. Reken maar dat het van generatie op generatie gaat.
Het gaat wel over, alleen duurt dat wat generaties. Het wordt steeds doorgegeven maar uiteindelijk zwakt dat gewoon af. Duurt alleen nog decennia.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18216
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door mavas » ma 10 mar 2014, 23:07

Chris schreef:Coole shopping mall in Lubin (niet Lublin). Cuprum Arena.
Wat een extreem bijzonder gebouw, terwijl het toch van standaardmateriaal gemaakt lijkt. Waarom vind ik het nou zo mooi?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door SnarfFlevoland » ma 10 mar 2014, 23:36

D91 schreef:Hier sla je de plank toch wel mis. Slowaken zijn een heel stuk conservatiever dan de Tsjechen, het feit dat ze de Euro hebben verandert niets aan het denkbeeld van de inwoners van een land. Ook wat betreft het communisme geldt: hoe oostelijker hoe roder.
Hmm… daar heb ik een totaal ander beeld van gekregen en dat is me deels ook anders verteld. Misschien heb ik wel toevallig de goede delen van Slowakije gezien en de foute delen van Tsjechië. Wel héél toevallig, maar goed, is natuurlijk mogelijk. Heb je zelf dan in Slowakije gewoond of hoe ben je zelf op deze mening gekomen?
D91 schreef:Ook stellen, juist in het westen, een veruit de meeste Tsjechen simpelweg dat Duitsers onmisbare buren zijn.
Ook hier totaal andere ervaringen. De regio van Ústí nad Labem was niet bepaald Duitsland vriendelijk. Dat is als je de geschiedenis bekijkt ook niet zo vreemd, aangezien men daar alle Duitsers het land heeft uitgejaagd.
D91 schreef:Wat betreft de vreemde openingstijden; ook ik ken een aantal zaken met vreemde openingstijden (bijvoorbeeld 3 uur middagpauze), maar dit wordt door de klant (de inwoners van een dorp/stad) totaal niet gewaardeerd. Het zijn dan ook vaak zaken met een algeheel beeld en assortiment van ver voor '89. Dit trekt de nieuwe generaties uiteraard niet aan.
Ook met toeristische attracties? Heb in Tsjechië rare dingen gezien. Praag overigens uitgezonderd. Een voorbeeld: Bikepark Ještěd, vlakbij Liberec. Een stoeltjeslift brengt elk uur de mensen die staan te wachten omhoog. Er staat elk uur ook een behoorlijke rij. Omhoog duurt 8 minuten. De dalafdaling op een Downhill-Bike duurt circa 5 minuten. Sta je dus een kwartier later weer bij de lift: Kan er driekwartier gewacht worden. In de middag kan je dan zelfs 7 kwartier wachten. Tsjechen doen dat gewoon, alsof het de normaalste zaak van de wereld is, en dat met een dagkaart die even duur is als in bijv. Duitsland of Oostenrijk!! In een normaal land draait een stoeltjeslift gewoon continu door. Hoogstends een korte middagpauze, maar bij een bikepark meestal de hele dag door. Daarvoor is een stoeltjeslift ook ontworpen en niet om als pendellift te gebruiken. Bovendien is het raar om een lift voor de neus van mensen weer uit te schakelen. Het is immers tijd. Pech. Volgend uur nieuwe kans. En ondertussen ontstaat alweer langzaam een kleine wachtrij. Dat is hoogst asociaal naar gasten toe. In een normaal Europees land ga je meteen failliet met een dergelijke mentaliteit. In Slowakije heb ik dergelijke zaken dan ook gelukkig niet gezien. En ik heb daar toch een hoop kabelbanen bezocht… In Tsjechië overigens ook en daar was het voorbeeld van Ještěd niet de enigste negatieve ervaring.
D91 schreef:Maargoed, ook in Nederland komt dit nog steeds voor, en natuurlijk niet onterecht.
Zulke meningen vind ik in de huidige tijd verwerpelijk. Duitsers kunnen er niks aan doen wat hun voorouders gedaan hebben en je kunt ze dat niet eeuwig in rekening brengen. Of zullen we Nederlanders ook nog maar eens op hun verfoeilijke geschiedenis wat betreft slavenhandel e.d. continu herinneren? Ik heb er dus totaal geen begrip meer voor dat m.u.v. hoogbejaarden nog mensen in Nederland kritiek op Duitsers hebben. En ondertussen maar een mooie Mercedes rijden en af en toe bij en Lidl inslaan... :nothanks:
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

chriskrusz
autoweg
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 11:28
Locatie: Almere

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door chriskrusz » di 11 mar 2014, 10:32

duikgek89 schreef:
mhkamp schreef:
duikgek89 schreef:
Palance schreef:
D91 schreef:In Polen is de aversie tegen Duitsers een stuk heviger. Maar goed, ook in Nederland komt dit nog steeds voor, en natuurlijk niet onterecht.
Want?
Die reden is ook één van de redenen dat de Polen niet zo heel dol zijn op Russen. Oude sentimenten... Gaat wel over.
Dat gaat niet over. Reken maar dat het van generatie op generatie gaat.
Het gaat wel over, alleen duurt dat wat generaties. Het wordt steeds doorgegeven maar uiteindelijk zwakt dat gewoon af. Duurt alleen nog decennia.
Polen hebben persoonlijk niks tegen Russen en ze kunnen het doorgaans goed met elkaar vinden. Dat niet-zo-dol-zijn is iets wat voornamelijk op politiek niveau speelt. Het is ook moeilijk om ze ongelijk te geven, als je kijkt naar wat Rusland uitspookt.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Vinny » di 11 mar 2014, 19:42

Veel dingen blijven natuurlijk wel in het collectieve geheugen hangen. Hoewel de Berlijnse muur al weer enige jaren geleden gesloopt is, blijft de geest nog lang rondwaren in het hoofd van de mensen. Dat blijf je natuurlijk wel houden. Het helpt natuurlijk ook niet dat er veel Polen in erbarmelijke omstandigheden te werk worden gesteld in Nederland. Dat trekt natuurlijk negatieve aandacht.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door duikgek89 » di 11 mar 2014, 21:18

SnarfFlevoland schreef:Zulke meningen vind ik in de huidige tijd verwerpelijk. Duitsers kunnen er niks aan doen wat hun voorouders gedaan hebben en je kunt ze dat niet eeuwig in rekening brengen. Of zullen we Nederlanders ook nog maar eens op hun verfoeilijke geschiedenis wat betreft slavenhandel e.d. continu herinneren? Ik heb er dus totaal geen begrip meer voor dat m.u.v. hoogbejaarden nog mensen in Nederland kritiek op Duitsers hebben. En ondertussen maar een mooie Mercedes rijden en af en toe bij en Lidl inslaan... :nothanks:
De jongere generatie Duitsers is ook niet bepaald trots op hun geschiedenis. Tijdje terug hadden een paar Duitsers wat commentaar op een Japanner, stond een Duits grietje uit mijn opleiding bij, die werd me toch een partij giftig... Zulke dingen zie je meer. En vergeet ook niet hoe de mensen toen met die groep uit Thüringen zijn omgegaan!
Daarnaast, dat ik in een film het Afrikaans versta en het me niet eens opvalt dat het Afrikaans is, pleit ook niet voor Nederlanders...
chriskrusz schreef:Polen hebben persoonlijk niks tegen Russen en ze kunnen het doorgaans goed met elkaar vinden. Dat niet-zo-dol-zijn is iets wat voornamelijk op politiek niveau speelt. Het is ook moeilijk om ze ongelijk te geven, als je kijkt naar wat Rusland uitspookt.
Dat is niet de indruk die ik heb. Niet dat er een diepe haat lijkt te zijn, maar ik had ook niet het idee dat de Polen erg dol zijn op Russen.

chriskrusz
autoweg
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 11:28
Locatie: Almere

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door chriskrusz » di 11 mar 2014, 22:14

Polen zijn sowieso wat xenofobisch.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Alfa » di 11 mar 2014, 22:45

^^Dat komt ook omdat er in Polen vrijwel geen minderheden zijn. Het is een algemene regel dat mensen het meest xenofoob zijn in gebieden waar er bijna geen 'vreemdelingen' zijn. Je ziet het verschil mooi in de DDR vs West-Duitsland.
duikgek89 schreef: Daarnaast, dat ik in een film het Afrikaans versta en het me niet eens opvalt dat het Afrikaans is, pleit ook niet voor Nederlanders...
Hoezo?

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door duikgek89 » di 11 mar 2014, 23:08

De Hollanders en hun afstammelingen zijn door de eeuwen heen ook niet altijd even lief geweest...

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door SnarfFlevoland » wo 12 mar 2014, 11:26

Alfa schreef:Het is een algemene regel dat mensen het meest xenofoob zijn in gebieden waar er bijna geen 'vreemdelingen' zijn. Je ziet het verschil mooi in de DDR vs West-Duitsland.
Hmm... dat vind ik eigenlijk wel meevallen. De oudere generatie nog wel een beetje, vooral in Freistaat Sachsen, maar voor de rest vind ik "Ossis" prima vriendelijke mensen. Het is natuurlijk wel zo dat men in de voormalige DDR weinig op heeft met 'buitenlanders'. En daarmee bedoel ik niet de West en Centraal-Europese inwoners, maar meer de Arrabische volkeren. Een moslim zal zich in een stad als Dresden of Leipzig niet erg prettig voelen... Om over Polen dan maar te zweigen.
duikgek89 schreef:De jongere generatie Duitsers is ook niet bepaald trots op hun geschiedenis.
Dat klopt. Velen schamen zich ervoor wat in de tweede wereldoorlog gebeurd is. Dat maakt echter ook dat Duitsers niet snel hardop hun mening durven te zeggen, wanneer ze een keer genoeg hebben van het aantal roma's en arrabische buitenlanders.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20586
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door waldo79 » wo 12 mar 2014, 14:52

Dwalen we niet wat ver af :confuuuse:
SnarfFlevoland schreef:stilhouden is zwijgen. Zweigen is het Duitse woord voor "takken" :lol:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Chris » wo 02 apr 2014, 19:49

Wat statistieken.

Van het geplande A+S-netwerk van 7.473 kilometer is momenteel 2.848 kilometer opengesteld (38%), 456 kilometer in aanleg en 715 kilometer in aanbesteding. Daarnaast is voor nog eens 1.391 kilometer een milieubesluit genomen. Van het netwerk heeft 27% (2.054 kilometer) nog geen milieubesluit.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Chris » di 08 apr 2014, 19:22

De komende anderhalve maand worden er belangrijke stappen gezet om de grote steden onderling te verbinden via autosnelwegen.

In mei opent het laatste deel van de A1 tussen Kowal en Włocławek. Dan is het mogelijk om over snelwegen van Warszawa naar Gdańsk te reizen. 7 jaar geleden was nog geen enkel deel van deze route geopend.

In mei opent ook de S3 tussen Gorzów Wielkopolski en Międzyrzecz. Dan is het mogelijk om over snelwegen van Warszawa naar Szczecin te reizen (afgezien van twee nog enkelbaans bypasses bij Międzyrzecz en Gorzów Wielkopolski). 3 jaar geleden ontbrak nog een groot deel van deze route.

Later dit jaar openen de resterende delen van de S8 tussen Wieluń en Łódź. Dan is het mogelijk om vanaf Łódź naar Wrocław te reizen over autosnelwegen. Pas 3 jaar geleden opende het eerste deel van deze route.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Chris » vr 11 apr 2014, 19:16

Geluidsschermen.... Ze zijn schijnbaar zelfs nodig bij percelen die zijn aangewezen als toekomstig bebouwd terrein. Dit is de DW786 ten westen van Kielce.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Snelwegfreak » vr 11 apr 2014, 19:18

Wauw. Dat is het enige dat je hierop kunt zeggen: wauw. :roll:

Vooral dat ze allemaal op een andere hoogte staan ziet het er vreselijk uit.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Snelwegenkenner » vr 11 apr 2014, 19:31

Dit is wel heel extreem. Ik kan hier ronduit razend ( :booooos: ) van worden, maar ik zal me inhouden. Als deze grap maar niet overslaat naar Nederland. :|

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Groningen » ma 14 apr 2014, 20:08

^^ Dat is al gebeurd. Kijk maar.

Gebruikersavatar
Ger81
verkeersader
Berichten: 919
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 20:59
Locatie: Utrecht

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Ger81 » ma 14 apr 2014, 22:47

Wat een horror.
En hoewel de corruptie in Polen de afgelopen tien jaar enorm is teruggedrongen, lijkt me hier wel een opdrachtje gegund...
Ubi volentia est, via est

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Alfa » di 15 apr 2014, 16:14

Voor autosnelwegen kan ik er mij nog iets bij voorstellen, maar voor secundaire wegen is het gewoon altijd overdreven.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Snelwegenkenner » di 15 apr 2014, 20:48

Groningen schreef:^^ Dat is al gebeurd. Kijk maar.
Hey, herkenbaar stukje. :mrgreen: Maar dat is niet op het OWN zoals wel hier in Polen.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door duikgek89 » di 15 apr 2014, 22:43

Alfa schreef:Voor autosnelwegen kan ik er mij nog iets bij voorstellen, maar voor secundaire wegen is het gewoon altijd overdreven.
Niet altijd overdreven, maar zoals het in Polen gaat vaak wel omdat het dan meer is om te zorgen dat de plantjes niet wakker worden. Nu heb ik bij biologie vroeger niet zo heel goed opgelet (uitgezonderd uh tsja hoef ik niet uit te leggen) maar ik meen me toch ergens te herinneren dat planten geen oren hadden...

Vegi
verkeersader
Berichten: 561
Lid geworden op: zo 12 jul 2009, 20:03

Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska

Bericht door Vegi » wo 16 apr 2014, 10:31

Hm, maar is dit niet ook omdat dit stuk land kennelijk in de toekomst bebouwd gaat worden? Dus om ervoor te zorgen dat ze niet later nog is geluidsschermen moeten neerzetten?

Is het natuurlijk wel de vraag wanneer in de toekomst...

Plaats reactie