Een paar gedigitaliseerde oude dia's, uit de archieven van mijn pa. Wellicht voor hier interessant vanwege de bebording van weleer.
1. Poznan, juli 1979.
Dit is een heel oude, ik kan mij zulke wegwijzers totaal niet herinneren uit Polen.
Huidige locatie, zij het dat de foto vanaf de rechterkant van de straat is gemaakt, en Google SV juist op links is geweest.
2. Tarnów, maart 1986.
De ongelijkvloerse rondweg in de DK4 (nu DK94) was er nog niet, en van een A4 had nog helemaal niemand gehoord. Het verkeer ging, zoals bijna overal destijds, dwars door de stad. En voor personenauto's betekende dat vaak ook dwars door het centrum, menige stadspassage liep gewoon over de Rynek, het centrale plein.
Over personenauto's gesproken: typisch tijdbeeld met meerdere Polonez, Fiat 125p, Fiat 126p a.k.a. Maluch ('Kleintje'), Skoda -ik dacht- 104, en bussen van Autosan.
Huidige locatie.
3. Pilzno, maart 1986.
Tegenwoordig is dit de DK73, ik ken hem uit mijn jeugd als de 992 (in rood). In 1986 had hij kennelijk geen nummer.
Wel een wegnummer had de huidige DK28, dat was kennelijk de 208. In de jaren '90 was dat de DK98, maar die moest hernummerd worden omdat de DK9x gebruikt gingen worden voor hoofdroutes waar een Autostrada naast werd gelegd, zoals de A8.
Huidige locatie.