[A012] Verzakking bij Bleiswijk

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Mark
Forumbeheerder

[A012] Verzakking bij Bleiswijk

Bericht door Mark » do 14 jul 2005, 10:03

NU.nl schreef:BLEISWIJK - De snelweg A12 is in de nacht van woensdag op donderdag ter hoogte van Bleiswijk afgesloten door een verzakking. Onder het asfalt van de weg, waaronder zich een fietsertunnel bevindt, is een holle ruimte ontstaan.

Rijkswaterstaat voerde woensdagavond werkzaamheden aan de tunnel uit, maar constateerde daarbij volgens een woordvoerder verzakkingen. Daarop werd de snelweg in de richting Utrecht afgesloten. In de richting Den Haag was slechts één rijstrook beschikbaar.

Rijkswaterstaat probeert de fietsertunnel te stutten. Het asfalt erboven is vernieuwd. De vroege ochtendspits richting Den Haag heeft geen hinder meer van de verzakkingen. In de richting Utrecht is nog één rijstrook dicht omdat het nieuwe asfalt eerst moet afkoelen, aldus de woordvoerder. Rijkswaterstaat hoopt tussen 08.00 en 09.00 uur de rijstrook weer open te kunnen stellen voor verkeer.

Hajo
2x2 autosnelweg

Bericht door Hajo » do 14 jul 2005, 10:21

Tja... Dit is echt overmacht. De ondergrond daar is een moeras. Erg vervelend, maar dat kan gebeuren.
Donateur Vereniging Wegenforum

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » do 14 jul 2005, 10:28

Die weg is daar in de jaren '30 neergelegd, en is in de afgelopen decennia vrijwel niet verzakt. Nou moest er met alle geweld natuurlijk met een nieuwe techniek wat onder die weg door gebouwd worden, terwijl we weten dat de bodem daar soep is en de weg erg belangrijk en zeer filegevoelig.

Dat noem ik dus geen overmacht.
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

Hajo
2x2 autosnelweg

Bericht door Hajo » do 14 jul 2005, 10:35

O. Daar was ik niet van op de hoogte. ;)
Donateur Vereniging Wegenforum

Euregio
geband

Re: A12 verzakt bij Bleiswijk

Bericht door Euregio » wo 06 jan 2010, 19:45

Ik weet niet precies waar ik het in een ander onderwerp beter kan vragen dan hier.

Ik was een paar dagen terug in Zoetermeer, en ging via de A12 weer richting Utrecht/Amersfoort richting huis.

En toen zag ik iets vrij vreemds voor mij..

En afrit Zevenhuizen, en de Afrit Waddinxveen hadden hele rare in en uit voeg blokjes. Ik weet niet hoe je dat precies noemt.

Normaal zijn dat vierkante blokjes, maar op deze 2 afritten waaren het ook invoegblokjes, maar dan de belgische stijl ( Dunner) Weet iemand of dit het nieuwe ontwerp is, of wat het daar betekend?

Alvast bedankt,

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » wo 06 jan 2010, 21:03

Daar moet volgens mij nog een laatste laag asfalt op en dus ook nieuwe streepjes en blokjes.

En volgens mij had deze vraag prima in het algemene wegentopic gekund ;)
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

RoelZ1
stadsweg

Bericht door RoelZ1 » wo 06 jan 2010, 22:46

Nee, het zijn gewoon de tijdelijke op-/afritten.
In de uiteindelijke situatie zal daar gewone kantmarkering komen, daarom hebben ze die nu al uitgevoerd in thermoplast, maar dan onderbroken.
De afrit Zevenhuizen zal definitief gesloten worden en de nieuwe afrit Zevenhuizen gaat nu nog via de oude op-/afritten Waddinxveen.

Bart
autoweg

Bericht door Bart » wo 06 jan 2010, 23:57

Euregio schreef:Ik weet niet precies waar ik het in een ander onderwerp beter kan vragen dan hier.

Ik was een paar dagen terug in Zoetermeer, en ging via de A12 weer richting Utrecht/Amersfoort richting huis.

En toen zag ik iets vrij vreemds voor mij..

En afrit Zevenhuizen, en de Afrit Waddinxveen hadden hele rare in en uit voeg blokjes. Ik weet niet hoe je dat precies noemt.

Normaal zijn dat vierkante blokjes, maar op deze 2 afritten waaren het ook invoegblokjes, maar dan de belgische stijl ( Dunner) Weet iemand of dit het nieuwe ontwerp is, of wat het daar betekend?

Alvast bedankt,
Dat zijn de bestaande aansluitingen die worden verwijderd als alle werkzaamheden (ook aan het onderliggende wegennet) zijn afgerond.
Bart - als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan...