[A077] Boxmeer - Gennep (D)

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A077] Boxmeer - Gennep (D)

Bericht door captain007 » ma 31 okt 2016, 21:03

Was tijd ook, want het wegdek tussen Boxmeer en Gennep lag er vrij slecht bij.

frame
stadsweg
Berichten: 389
Lid geworden op: vr 14 sep 2007, 21:14
Locatie: Gennep

Re: [A077] Boxmeer - Gennep (D)

Bericht door frame » vr 04 nov 2016, 9:32

Temlin schreef:Klein stukje rondom de grens is het asfalt nu vervangen. Tussen afslag Boxmeer en Gennep zijn ze ze nu bezig. Moest met 70 km/h over de vluchtstrook. Je voelt je bijna in Duitsland
Het aantal weggebruikers is vrij laag op dit kleine stukje snelweg. Het traject met Vmax 70 bedraagt zowat 3 km. Tijdverlies is te verwaarlozen. Ben blij dat de A77 grondig wordt aangepakt.
oost west thuis best

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: [A077] Boxmeer - Gennep (D)

Bericht door hoevenpe » vr 04 nov 2016, 9:58

Ben benieuwd of hierna de snelheid ook omhoog gaat, het is altijd een vreemd stukje 120 gebleven...

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [A077] Boxmeer - Gennep (D)

Bericht door Jeroen » vr 04 nov 2016, 10:14

frame schreef:
Temlin schreef:Klein stukje rondom de grens is het asfalt nu vervangen. Tussen afslag Boxmeer en Gennep zijn ze ze nu bezig. Moest met 70 km/h over de vluchtstrook. Je voelt je bijna in Duitsland
Het aantal weggebruikers is vrij laag op dit kleine stukje snelweg. Het traject met Vmax 70 bedraagt zowat 3 km. Tijdverlies is te verwaarlozen. Ben blij dat de A77 grondig wordt aangepakt.
Er is een zeer brede 2-0 constructie toegepast. 90km/h is daar prima mogelijk.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A077] Boxmeer - Gennep (D)

Bericht door RSK » vr 04 nov 2016, 13:13

hoevenpe schreef:Ben benieuwd of hierna de snelheid ook omhoog gaat, het is altijd een vreemd stukje 120 gebleven...
Denk het niet, het was namelijk geen knelpunt qua geluid of verkeersveiligheid. Het is daar 120 i.v.m. "de natuur". Overigens houdt de natuur daar bij de grens kennelijk op, getuige het gebrek aan een maximumsnelheid aan de andere zijde.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: [A077] Boxmeer - Gennep (D)

Bericht door hoevenpe » vr 04 nov 2016, 13:26

Op de A73 is "natuur" geen factor, die ligt slechts een paar kilometer verderop. Lijkt me geen argument daarom...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A077] Boxmeer - Gennep (D)

Bericht door Coen Tunnel » vr 04 nov 2016, 13:42

RSK schreef:Denk het niet, het was namelijk geen knelpunt qua geluid of verkeersveiligheid. Het is daar 120 i.v.m. "de natuur". Overigens houdt de natuur daar bij de grens kennelijk op, getuige het gebrek aan een maximumsnelheid aan de andere zijde.
Verschillende landen hanteren natuurlijk verschillende normen. Nederland hoeft niet de Duitse norm te volgen en omgekeerd hoeven de Duitsers ook niet de Nederlandse lagere Vmax vanwege natuur over te nemen. Wat de Duitsers op de A57 als maximumsnelheid gepast achten moeten zij zelf weten.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A077] Boxmeer - Gennep (D)

Bericht door RSK » vr 04 nov 2016, 14:03

^^ Zeker waar, maar dan zou men vanuit Nederlands perspectief wel wat moeten ondernemen. Ofwel er gaat bij snelheden boven de 120 daadwerkelijk een kostbaar en onvervangbaar stukje natuur naar de knoppen, zodat het zaak is de Duitsers zo snel mogelijk te bewegen tot gelijkaardige maatregelen. Ofwel het blijkt allemaal wel mee te vallen en dit stukje kan gewoon naar 130.

Ik krijg er een beetje hetzelfde gevoel bij als met energievoorziening. In Nederland hebben we de schoonste kolencentrales ter wereld, maar die moeten volgens diverse politieke groeperingen dicht omdat er een anti-kolen-sentiment wordt gekweekt. Tegelijkertijd stomen de Duitsers volgens dhr. Gabriel nog zeker tot in de jaren '40 door met het nog veel vervuilendere bruinkool. Daar hebben we een mooi spreekwoord voor: water naar de zee dragen.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [A077] Boxmeer - Gennep (D)

Bericht door Willem » vr 04 nov 2016, 18:13

Die Duitse bruinkoolgroeves passen inderdaad totaal niet bij het plaatje van een modern Westers land. Bovendien zullen de inwoners van dorpen die in de groeve zullen verdwijnen er ook niet zo blij van worden.

Voor wat betreft de uitstoot etc. zullen nog wel een keer Europese normen geformuleerd gaan worden waardoor elke EU-lidstaat aan dezelfde eisen gebonden worden. En dan heeft Duitsland op de A57 met dezelfde zaken te maken als Nederland op de A77. Alhoewel ook dan blijft dat het eerste deel van de A57 na de grens door een voor Nederlandse begrippen zeer onbevolkt gebied loopt. Dat maakt het makkelijker.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A077] Boxmeer - Gennep (D)

Bericht door RSK » vr 04 nov 2016, 22:54

^^ Het valt niet uit te sluiten dat Nederland voor de zoveelste keer het beste jongetje van de klas wil zijn, en dus een schepje bovenop de EU-normen heeft gegooid. Wat dat betreft zou het uniform toepassen van Europese regelgeving in dit soort gevallen voor Nederland relatief gunstig uitpakken. Tenzij je natuurlijk voorstander bent van al die concurrentiepositieverslechterende idioterie. Zeker bij emissies is er maar één oostenwind voor nodig om de bruinkoklwalmen en het halve Ruhrgebiet over te laten komen, dus is alleen een internationale aanpak (afhankelijk van het doel) zinvol. Maar dat zien sommige wereldverbeteraars héél anders. :roll:
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [A077] Boxmeer - Gennep (D)

Bericht door SnarfFlevoland » za 05 nov 2016, 18:12

Willem schreef:Bovendien zullen de inwoners van dorpen die in de groeve zullen verdwijnen er ook niet zo blij van worden.
Daar zullen die bewoners gemixte gevoelens over hebben gehad. De nieuwe dorpen die ervoor in de plaats gekomen zijn, zorgden wel meteen voor flinke compensatie. Qua woningen en huizen is men er flink op vooruit gegaan. Bovendien waren die oude dorpen veelal ook niet bepaald iets 'bijzonders'...

Maar goed, het is natuurlijk altijd erg als een stukje 'heimat' opgeven wordt. Dat mensen dat niet leuk vinden en er tegen protesteren kan ik me zeker goed voorstellen. Aan de andere kant: Ze krijgen er een mooi nieuw huis voor terug in een modern fris nieuw dorp.

Desalniettemin vind ik het hele project ook van de zotten. Dat daar complete dorpen en snelwegen voor afgebroken moeten worden voor een reuzachtige krater is eigenlijk krankzinnig. Als je voor de Tagebau staat lijkt het net het alsof je kort voor "doomsday" bent aanbeland.
RSK schreef:Tegelijkertijd stomen de Duitsers volgens dhr. Gabriel nog zeker tot in de jaren '40 door met het nog veel vervuilendere bruinkool. Daar hebben we een mooi spreekwoord voor: water naar de zee dragen.
Tja, omdat men in Duitsland zo hyperactief reageerd op kernenergie. :roll: Als je Duitsers vraagt wat ze liever hebben: Kernenergie of vervuilende kolencentrales, dan kiezen veruit de meesten voor het laatste. :facepalm: Wat dat betreft doet de Duitse politiek precies dat wat de bevolking wil... Wat mij betreft stopt die waanzin onmiddelijk en wordt in moderne kernenergie geïnvesteerd. Dan spreek ik natuurlijk wel in de naam van de duivel, want Duitsers weten geen eens wat Gen III+ en Gen IV reactors zijn. Men gelooft liever in de 'anti-kernernergie-religie' en neemt daarvoor alles op de koop toe. :nothanks:
RSK schreef:Zeker waar, maar dan zou men vanuit Nederlands perspectief wel wat moeten ondernemen. Ofwel er gaat bij snelheden boven de 120 daadwerkelijk een kostbaar en onvervangbaar stukje natuur naar de knoppen, zodat het zaak is de Duitsers zo snel mogelijk te bewegen tot gelijkaardige maatregelen. Ofwel het blijkt allemaal wel mee te vallen en dit stukje kan gewoon naar 130.
Nou, nou, nou... met een verhogingen van 10 km/h gaat ook wel een héél bijzonder stukje Nederland naar de knoppen! :mrgreen: Je merkt het verschil meteen! Je wilt ook niet weten hoe vies de atmosfeer in het middelgebergte bij mij langs de A46 is! :lol:
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A077] Boxmeer - Gennep (D)

Bericht door GuteFahrt » do 01 dec 2016, 12:04

Nadat we vorig jaar oktober de grens passeerden heb ik de A77 ook nog even op de foto gezet. Geen actueel beeld dus, want men is druk bezig getuige de laatste berichten maar voor het idee...

Link naar album met 24 foto´s in totaal: :arrow: https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 3334824203

Een paar ervan uitgelicht:

1.Welkom in Nederland (?!) ;)
Afbeelding

2.De Limburgers heten u in ieder geval welkom :)<>:
Afbeelding

3.Niet te lezen, maar inderdaad een Vmax van 120 hier...
Afbeelding

4.Oldschool OBA 1200-meterbord AS Gennep
Afbeelding

5.Voorbij het bord Maasduinen een plekje voor de politie-marechaussee vermoed ik
Afbeelding

6.Enkel de serviceborden zijn hier NBA (op nadering van de Maasbrug Boxmeer)
Afbeelding

7.Dit zie je niet zo vaak
Afbeelding

8.Oldschool portaalbewegwijzering op nadering van KP Rijkevoort
Afbeelding
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A077] Boxmeer - Gennep (D)

Bericht door captain007 » do 01 dec 2016, 14:54

GuteFahrt schreef: 7.Dit zie je niet zo vaak
Heeft te maken met het feit dat men geen portaal op de brug heeft willen plaatsen om vermoedelijk de kosten te drukken. Daarom heeft men aan de buitenzijde van de brug een bevestigingspunt gemaakt en daar gespiegeld een aangepast oud model mast voor een uitsmijter op geplaatst.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A077] Boxmeer - Gennep (D)

Bericht door GuteFahrt » do 01 dec 2016, 21:33

^^ Klinkt als een plausibele verklaring. Ik schreef bewust "niet zo vaak" want ik herinner me deze als voorbeeld uit Duitsland:

Afbeelding
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

frame
stadsweg
Berichten: 389
Lid geworden op: vr 14 sep 2007, 21:14
Locatie: Gennep

Re: [A077] Boxmeer - Gennep (D)

Bericht door frame » ma 05 dec 2016, 11:25

Inmiddels is een stukje A77 in oostelijke richting opgeleverd nl tussen toerit Boxmeer en uitrit Gennep (N271). De wegenbouwers c.a. zijn intussen vertrokken. De werkverlichting op de brug van de Maas en alle aggregaten zijn afgevoerd. Te koud om te werken? Ben benieuwd wanneer de rest wordt opgepakt. Volgens mij was het bedoeling dat de hele A77 voor 31-12-2016 zou worden opgeknapt. Het ziet er naar uit dat dit niet gaat lukken.
oost west thuis best

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A077] Boxmeer - Gennep (D)

Bericht door Chris » ma 05 dec 2016, 15:20

^^
Rijkswaterstaat schreef: Winterstop onderhoudswerkzaamheden A77 tussen knooppunt Rijkevoort en de Duitse grens

Vanaf 29 augustus 2016 heeft Rijkswaterstaat diverse onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd in beide rijrichtingen van de A77 tussen knooppunt Rijkevoort en de Duitse grens.

De resterende werkzaamheden worden stilgelegd tot april 2017 in verband met het vroege invallen van de winter in november.

De werkzaamheden die nog gedaan moeten worden zijn weersafhankelijk, zoals asfalteren. Bij te lage temperaturen kunnen deze niet of zeer moeilijk worden uitgevoerd. Daarbij veroorzaken ze ook meer verkeershinder dan bij goede weersomstandigheden. Rijkswaterstaat legt daarom de werkzaamheden stil tot begin april 2017. Tot die tijd zijn er geen geplande verkeersmaatregelen en kan het verkeer alle rijstroken normaal gebruiken.

De werkzaamheden worden hervat zodra de weersomstandigheden stabiel genoeg zijn. Dit zal rond april 2017 zijn, Rijkswaterstaat informeert hier tijdig over. De resterende werkzaamheden worden in 6 tot 8 weken uitgevoerd.
Tja, wellicht zijn de werkzaamheden te krap op de winter gepland? November was inderdaad de koudste in 20 jaar, maar winters weer is in december toch wel te verwachten. Als ze dan nog 6-8 weken aan werkzaamheden te doen hebben, lijkt het alsof ze beter een maand of twee eerder hadden moeten beginnen.

frame
stadsweg
Berichten: 389
Lid geworden op: vr 14 sep 2007, 21:14
Locatie: Gennep

Re: [A077] Boxmeer - Gennep (D)

Bericht door frame » vr 10 mar 2017, 14:06

18 maart starten de onderhoudswerkzaamheden weer aan dit stukje snelweg. In juni 2017 hoopt men de werkzaamheden te kunnen voltooien.
oost west thuis best

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: [A077] Boxmeer - Gennep (D)

Bericht door sven_engelen » vr 17 mar 2017, 15:03

^^ Juni 2017 pas?! :schrikreactie:
Wordt de hele A77 dan opnieuw geasfalteerd?
Svenlo

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A077] Boxmeer - Gennep (D)

Bericht door captain007 » vr 17 mar 2017, 15:16

^^ Ze zijn al een tijdje bezig geweest met groot onderhoud vorig jaar. Was nodig ook, want het wegdek van de A77 was niet zo heel best meer. Ik verwacht dat er dan wel op een groot deel nieuwe deklagen met asfalt liggen ja.

eersteopel
polderweggetje
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 02 mar 2016, 20:12

Re: [A077] Boxmeer - Gennep (D)

Bericht door eersteopel » vr 09 jun 2017, 22:11

sven_engelen schreef:^^ Juni 2017 pas?! :schrikreactie:
Wordt de hele A77 dan opnieuw geasfalteerd?
Inmiddels is het juni 2017, maar is het nog niet klaar.
Vandaag vanuit Duitsland naar Rijkevoort gereden waarbij zowel net voor als net na de afslag Gennep alleen de vluchtstrook open was. De andere 2 banen waren dichtgezet middels oranje pionnen. Vervolgens had je wel weer de beschikking over de 2 hoofdrijbanen maar verderop op de verbindingsweg richting Nijmegen stond een bord dat deze dicht zit de komende 2 nachten. Je kunt nu, tot morgenvroeg dus alleen richting Venlo rijden vanaf de A77 als je vanuit Duitsland komt. Voor morgen geldt hetzelfde.
Als je einddoel Nijmegen is dan zul je bij afrit 6 Gemert moeten keren vermoed ik.

Dweep
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: di 01 jul 2008, 20:19
Locatie: Ridderkerk-Rijsoord

Re: [A077] Boxmeer - Gennep (D)

Bericht door Dweep » zo 11 jun 2017, 12:46

Vandaag vanuit Gennep naar Boxmeer de Maas overgestoken en ik krijg niet het idee het na het weekend de werkzaamheden klaar zijn. :shutup:
toet toet ;-) (onnodig teoeteren kost te veel)

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [A077] Boxmeer - Gennep (D)

Bericht door nederland24 » ma 12 jun 2017, 20:21

Misschien houden ze het Duitse bouwtempo aan, zodat de mensen richting Duitsland alvast kunnen wennen aan het trage bouwtempo van de Duitsers.

Gebruikersavatar
GrandmasterE
verkeersader
Berichten: 619
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 0:01
Locatie: Zuidoost-Noord-Brabant

Re: [A077] Boxmeer - Gennep (D)

Bericht door GrandmasterE » za 17 jun 2017, 19:15

En ook dit weekend zijn ze weer bezig :wow: Nu is de verbindingslus van Gennep naar Boxmeer, Venlo afgesloten. Maar net zoals vorig weekend kan dit over een paar uur weer anders zijn.

Ook zijn op- en afrit(ten) bij Haps afgesloten. Best lullig, gezien de omleiding van de afgesloten N272 tussen Elsendorp en Boxmeer over de N264 bij Haps loopt. Daar werd ik vorig weekend ook door verrast en nu gebeurd weer hetzelfde. Slechte coördinatie door de provincie als je het mij vraagt.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A077] Boxmeer - Gennep (D)

Bericht door boe! » za 17 jun 2017, 19:27

GrandmasterE schreef: Maar net zoals vorig weekend kan dit over een paar uur weer anders zijn.
Hoezo? Dit zijn geplande weekendwerkzaamheden die tot maandagochtend 5 uur duren.

Gebruikersavatar
GrandmasterE
verkeersader
Berichten: 619
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 0:01
Locatie: Zuidoost-Noord-Brabant

Re: [A077] Boxmeer - Gennep (D)

Bericht door GrandmasterE » za 17 jun 2017, 19:31

^^ omdat vorige week ik niet richting Venlo kon rijden en eersteopel maakte melding van juist de omgekeerde situtie, dat hij niet van Gennep richting Nijmegen kon. Vorig weekend was er dus wat ge-flip-flop, gepland of niet gepland.

eersteopel
polderweggetje
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 02 mar 2016, 20:12

Re: [A077] Boxmeer - Gennep (D)

Bericht door eersteopel » za 17 jun 2017, 22:42

^^ Vorige week is 2 nachten zoals ik in een post van hierboven van mezelf tegenkom de verbindingslus tussen de A77 en de A73 vanuit Duitsland afgesloten geweest. Bij Gennep was een foutje van onszelf. Hier was alleen de vluchtstrook open, maar er werd niet duidelijk aangegeven dat je via het puntstuk de vluchtstrook verder mocht vervolgen. Wij hebben 'gewoon' de lijn van de vluchtstrook aangehouden en toen kwamen we inderdaad op de afrit 2 Gennep terecht. Echter konden we toen direct keren.
Hierover heb ik ook geschreven in een van de 3 topics waarin ik actief ben geweest de afgelopen tijd (A73, A77, N264. Welke precies weet ik even niet meer).
GrandmasterE schreef:En ook dit weekend zijn ze weer bezig :wow: Nu is de verbindingslus van Gennep naar Boxmeer, Venlo afgesloten. Maar net zoals vorig weekend kan dit over een paar uur weer anders zijn.

Ook zijn op- en afrit(ten) bij Haps afgesloten. Best lullig, gezien de omleiding van de afgesloten N272 tussen Elsendorp en Boxmeer over de N264 bij Haps loopt. Daar werd ik vorig weekend ook door verrast en nu gebeurd weer hetzelfde. Slechte coördinatie door de provincie als je het mij vraagt.
De omleiding van de afgesloten N272 loopt inderdaad via de N264 bij Haps. Dat was echter vorige week ook al het geval. Al dan niet de andere kant op. Mensen hebben er dus al eerder hinder van ervaren volgens mij.
Voor wat betreft de slechte coördinatie, Rijkswaterstaat (A-wegen) en provincie (N-wegen) hebben het wel degelijk op elkaar afgestemd. Via de hashtag #N264 op Twitter kwam ik daarover berichten tegen. De omleidingsroutes zouden samenkomen op de N321 bij Cuijk. Zie hiervoor onderstaand bericht:

https://www.rijkswaterstaat.nl/over-ons ... -n264.aspx
Laatst gewijzigd door Snelwegfreak op zo 18 jun 2017, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd. Geen quote-knop gebruiken bij een bericht direct boven je. Dank je.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A077] Boxmeer - Gennep (D)

Bericht door boe! » zo 18 jun 2017, 10:01

Dweep schreef:Vandaag vanuit Gennep naar Boxmeer de Maas overgestoken en ik krijg niet het idee het na het weekend de werkzaamheden klaar zijn. :shutup:
Ik ben vandaag over de A77 gekomen en er waren geen werkzaamheden meer. De weg zag er ook gewoon 'afgerond' uit met in beide richtingen nieuw asfalt. De afsluiting in knooppunt Rijkevoort dit weekeinde heeft niets te maken met werkzaamheden op de A77. Er zijn werkzaamheden op de A73 waarbij het verkeer over de vluchtstrook wordt geleid en daar willen ze geen invoegend verkeer vanaf de A77 bij hebben.

Gebruikersavatar
GrandmasterE
verkeersader
Berichten: 619
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 0:01
Locatie: Zuidoost-Noord-Brabant

Re: [A077] Boxmeer - Gennep (D)

Bericht door GrandmasterE » zo 18 jun 2017, 11:26

^^ Vannacht waren ze met de voegovergangen bezig op de A73 inderdaad. Maar ze waren ook bezig met de lus van Gennep naar Venlo.

Ik heb gisteren ook gekeken naar de omleiding van de N272. Vanuit Gemert wordt je nu omgeleid via De Rips en niet meer via Haps. Andersom, vanaf de A73 vanuit Nijmegen wordt je omgeleid via Haps, maar je kunt vervolgens de afrit niet nemen. Dus ik blijf bij mijn standpunt dat er niet goed gecoördineerd wordt. Misschien wel tussen de provincie en RWS over de N264 en A73, maar niet tussen de twee provinciale projecten. Die pagina van hierboven heeft het ook niet over de N272. Bij de afslag Cuijk wordt alleen de omleiding gemeld voor Haps. Dus je moet zelf maar uitvogelen dat voor Gemert die omleiding ook gevolgd moet worden. De melding dat de N272 afgesloten is volgt namelijk pas na afslag Cuijk.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [A077] Boxmeer - Gennep (D)

Bericht door Hajo » zo 18 jun 2017, 16:12

De provincie en RWS moeten elkaar maar even bellen. De cöordinatie laat duidelijk te wensen over.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A077] Boxmeer - Gennep (D)

Bericht door boe! » za 07 sep 2019, 16:07

Problemen met voegovergangen op de A77 bij Boxmeer. De weg is richting Duitsland sinds gisteravond dicht en dat blijft nog zo tot dinsdagochtend. Daarna komt één rijstrook beschikbaar op de tegenovergestelde rijbaan tot het probleem is opgelost.

:arrow: https://www.rijkswaterstaat.nl/nieuws/2 ... 0-uur.aspx

Plaats reactie