[A007] Groningen - Duitse Grens

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: A7 Groningen - Duitse Grens

Bericht door DjIdee » za 04 jul 2009, 14:44

Die DRIP bij Zuidbroek staat er al, hij viel me al op, een km voor het 1200m bord van zuidbroek ongeveer. Hier een DRIP? Oke ;)

Verder heb ik net even gezocht met wat ze bij Winschoten aan het doen zijn (2 extra viaducten worden daar gebouwd), is dat nou echt nodig? :shock:
Google Maps heeft de nieuwe situatie al ingetekend voor straks: http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=53.1 ... 9&t=h&z=18

En bij Hoogezand denk ik er een foto van de achterkant van mijn auto gemaakt is, zag hem net te laat (en reed 140 op de teller, 134 op de gps, dus zal wel net niet onder de 127 gekomen zijn)... Hajo, als je weet via van het KLPD uit Assen de grijze transporter mee had, hij heeft de weg weer behoorlijk veiliger gemaakt hoor! Maar goed, regels zijn regels, daar heb ik me gewoon aan te houden :dyn_hyp:

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: A7 Groningen - Duitse Grens

Bericht door Hajo » za 04 jul 2009, 23:53

DjIdee schreef:En bij Hoogezand denk ik er een foto van de achterkant van mijn auto gemaakt is, zag hem net te laat (en reed 140 op de teller, 134 op de gps, dus zal wel net niet onder de 127 gekomen zijn)... Hajo, als je weet via van het KLPD uit Assen de grijze transporter mee had, hij heeft de weg weer behoorlijk veiliger gemaakt hoor! Maar goed, regels zijn regels, daar heb ik me gewoon aan te houden :dyn_hyp:
Bij een Vmax van 120 km/h wordt er "geflitst" vanaf 128 km/h gecorrigeerd. Met 140 op de teller heb je, ruwweg, nog voor correctie sneller gereden dan 128 km/h. Als we er voor het gemak van uitgaan dat 134 km/h volgens je GPS correct is (die dingen zin niet geijkt, dus er kán een afwijking in zitten!) en dat ook gemeten is, dan geldt: 134 - 120 = 14 km/h te snel. Daar gaat een correctie van 5 km/h af = 9 km/h te snel.

Ik vrees dan ook dat je over enkele weken post uit Leeuwarden kunt verwachten voor een bedrag van minimaal € 37,00.

En nee: ik weet niet wie er in de grijze VW Transporter zat. Als je geluk hebt, was het gewoon een voertuig met pech... ;)

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: A7 Groningen - Duitse Grens

Bericht door DjIdee » zo 05 jul 2009, 1:51

Ik trapte bij het zien (en na het checken van de spiegels op de rem), de het eerste meetpunt ter hoogte van dat stukje gras gaf de trackr (heb een gps logger meelopen) dat mijn snelheid 128km/u was... Zal net wel, of net niet zijn denk ik... Zie onderstaand plaatje, de rode stip is de snelheid die onderin staat (bij die dip)

Flitser was het zeker, want ik zag de multinova staan, en later pas de grijze transporter...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: A7 Groningen - Duitse Grens

Bericht door Kaaiman » zo 05 jul 2009, 9:54

Ik zou je adressen even blinderen! :idea:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: A7 Groningen - Duitse Grens

Bericht door DjIdee » zo 05 jul 2009, 10:07

Zijn niet mijn adressen, in duitsland is het een winkel, en in nederland is het hier ergens in het centrum...
En dan nog vraag ik wie hier iets mee zou doen? Telefoongids sta ik ook in, en dit als bewijslast mbt snelheid oid zal volgens mij nooit worden geaccepteerd... Zowieso is mijn trackr redelijk openbaar voor vrienden (het ding update realtime), bepaalde collega's, mn ouders en vriendin hebben een adres waarop ze precies zien waar ik uithang.. Mensen die het adres tegenkomen (hyves/twitter bijvoorbeeld) en het intressant vinden zijn ook welkom... En jullie ook: http://www.trackr.nl/user/djidee

Vrijwillig laten watchen door big brother dus, heb er geen problemen mee, want heb niets te verbergen....

Ontopic:
Iemand een idee waarom ze die afslag in Winschoten zo aanpakken? 2 extra kunstwerken aanleggen voor de verkeersafwikkeling op het own is wel een forse ingreep

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: A7 Groningen - Duitse Grens

Bericht door Kaaiman » zo 05 jul 2009, 16:00

Filevorming vanwege de brug over het Winschoterdiep. En om BlauweStad wat beter te kunnen promoten. Die rotonde krijgt ook nog een naam, volgens mij de 'Blauwe Roos'...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

mennomulder
verkeersader
Berichten: 957
Lid geworden op: do 10 jan 2008, 19:54
Locatie: Groningen

Re: A7 Groningen - Duitse Grens

Bericht door mennomulder » za 26 sep 2009, 12:00

RTV Noord, 26 september 2009 schreef:Rotonde Blauwe Roos half jaar later klaar
WINSCHOTEN - De Blauwe Roos, de nieuwe rotonde ten noorden van Winschoten, is een half jaar later klaar. De grond is namelijk minder snel ingeklonken dan was berekend.

Het prestigieuze verkeersplein met twee nieuwe viaducten over de A7 zou in januari worden opgeleverd, maar het wordt nu niet eerder dan juni volgend jaar. Het project kost vijf miljoen euro.
schier ploatje

Luister in het Gronings en dat vertaal ik dus niet :lol:
Laatst gewijzigd door mennomulder op di 29 sep 2009, 16:59, 5 keer totaal gewijzigd.
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
www.facebook.com/menno.mulder.524

Grouten oet Grunnen (Stad)

Koesj
verkeersader
Berichten: 904
Lid geworden op: vr 24 mar 2006, 21:35

Re: A7 Groningen - Duitse Grens

Bericht door Koesj » za 26 sep 2009, 14:27

Haha 'omdat wie van die mooie vievers hier moak'n...' ik ben blij dat ik na 10 jaar provincie geen moeite meer heb met deze machtig mooie berichten.

Feder
verkeersader
Berichten: 680
Lid geworden op: wo 26 apr 2006, 12:14
Locatie: Groningen

Re: A7 Groningen - Duitse Grens

Bericht door Feder » za 26 sep 2009, 21:20

Op de website van de gemeente Winschoten staat nog een interessant document over deze rotonde en de aansluiting. Het document is te vinden op http://www.winschoten.nl/document.php?f ... t=1&c=3725

Voor wie het nog niet wist; per dag rijden er zo'n 21.600 voertuigen over de weg tussen deze rotonde en Winschoten. Op de A7 naar het westen rijden er zo'n 22.000 voertuigen, terwijl ten oosten van Winschoten nog maar 9.000 voertuigen per dag rijden. Van die 9.000 bestaat zo'n 20% uit zwaar verkeer.

mennomulder
verkeersader
Berichten: 957
Lid geworden op: do 10 jan 2008, 19:54
Locatie: Groningen

Re: A7 Groningen - Duitse Grens

Bericht door mennomulder » zo 27 sep 2009, 13:14

En joe kennen reportoage ook nog op video zain ! :D
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
www.facebook.com/menno.mulder.524

Grouten oet Grunnen (Stad)

waterval
polderweggetje
Berichten: 43
Lid geworden op: di 22 apr 2008, 10:36

Re: A7 Groningen - Duitse Grens

Bericht door waterval » ma 28 sep 2009, 13:50

Machtig mooi ja.

Rudolf
woonerf
Berichten: 89
Lid geworden op: za 24 okt 2009, 19:58
Locatie: Westervoort

Re: A7 Groningen - Duitse Grens

Bericht door Rudolf » za 24 okt 2009, 20:12

Feder schreef:Digitale borden langs snelwegen in Noorden

ZUIDBROEK - Rijkswaterstaat gaat onder meer langs de A7 bij Zuidbroek digitale borden plaatsen. Zo worden weggebruikers snel geïnformeerd over stremmingen, files en omleidingsroutes.De bermborden komen te staan bij Zuidbroek, langs de A28 bij Assen en Hoogeveen en bij Joure en Leeuwarden. Dit zijn locaties waar veel verkeer langskomt, waar regelmatig iets gebeurt en waar Rijkswaterstaat graag de verkeersstroom wil sturen.

In de drukke Randstad bestaat de zogeheten bermDRIP (Dynamische Route InformatiePanelen) al langer, maar Noord-Nederland krijgt deze nu ook. Rijkswaterstaat heeft in het Noorden eerst een proef gedaan met een bord bij Heerenveen.
(bron en interview medewerker Rws: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.a ... &pid=82994)

(dit artikel kan ook bij andere draadjes in dit forum worden geplaats)
Ik heb ze zien staan ja, alleen ik heb ze nog nooit aan zien staan..
Misschien waren ze dus toch niet zo nodig :P

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: A7 Groningen - Duitse Grens

Bericht door Chris » za 24 okt 2009, 21:11

Die staan er al máánden.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: A7 Groningen - Duitse Grens

Bericht door harry » ma 26 okt 2009, 10:37

Zaterdag nog langsgereden. Zelfs op zaterdag was er bij die afrit een lange rij auto's, wat een Winschoter wellicht al "file" zou noemen. :)

Inmiddels staan ook overal U-routebordjes. Van zowel A7 als N33, dus in de buurt van Zuidbroek wemelt het van de bordjes...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

mennomulder
verkeersader
Berichten: 957
Lid geworden op: do 10 jan 2008, 19:54
Locatie: Groningen

Re: A7 Groningen - Duitse Grens

Bericht door mennomulder » do 25 mar 2010, 19:23

Dagblad van het Noorden (25 maart 2010) schreef:Toerit A7 Winschoten dicht

WINSCHOTEN -

De toerit naar de A7 richting Groningen bij Winschoten (nummer 47) gaat maandagochtend dicht. Reden is dat de provincie er bezig is met de aanleg van de Blauwe Roos, de omstreden, vijfarmige rotonde bij Oostereinde.

De afsluiting van de toerit duurt tot vrijdagochtend. Verkeer naar Groningen wordt omgeleid via de aansluiting Oudeschans (nummer 48) en de aansluiting Heiligerlee (nummer 46).
Afbeelding
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
www.facebook.com/menno.mulder.524

Grouten oet Grunnen (Stad)

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: A7 Groningen - Duitse Grens

Bericht door mavas » do 25 mar 2010, 20:17

^^ WAt is dat voor een gedrocht van een aansluiting :shock: :?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: A7 Groningen - Duitse Grens

Bericht door boe! » do 25 mar 2010, 20:30

Op zich wel leuk bedacht, maar een beetje onzinnig om het verkeer eerst over de A7 te sturen (nieuwe viaducten?) en dan weer terug naar Winschoten. Gewoon aan de zuidkant afwikkelen zoals nu ook gebeurt.

RoelZ1
stadsweg
Berichten: 392
Lid geworden op: wo 09 apr 2008, 17:14
Locatie: Alphen a/d Rijn/Delft

Re: A7 Groningen - Duitse Grens

Bericht door RoelZ1 » do 25 mar 2010, 20:46

^^Was daar niet dat probleem dat er files op de A7 ontstonden als de brug in de weg naar Winschoten open stond?

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: A7 Groningen - Duitse Grens

Bericht door boe! » do 25 mar 2010, 20:56

Verdwijnt die brug in de nieuwe situatie? Zo ja, dan los je wat op, zo nee dan loopt die rotonde steeds vol.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: A7 Groningen - Duitse Grens

Bericht door Rene » do 25 mar 2010, 21:03

Wat een geldverspilling die extra viaducten. :?

Euregio
geband
Berichten: 962
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 10:12
Locatie: Overijssel/ Den Haag

Re: A7 Groningen - Duitse Grens

Bericht door Euregio » vr 26 mar 2010, 10:27

In de Randstad was het nooit zo'n kunstwerk geworden zijn denk ik. ;)
Dat is het voordeel met veel ruimte.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: A7 Groningen - Duitse Grens

Bericht door harry » vr 26 mar 2010, 11:15

de Blauwe Roos
Zal ook wel moeten dienen als visitekaartje voor de Blauwe Stad, die toch een beetje in het slop zit.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: A7 Groningen - Duitse Grens

Bericht door Peter » vr 26 mar 2010, 13:36

Rene schreef:Wat een geldverspilling die extra viaducten. :?
Krijg je een beetje de situatie van afslag Bussum op de A1 vanuit Amsterdam. Voor Bussum moet je 2 keer de A1 oversteken met viaducten die 100 meter uit elkaar liggen.

Geldverspilling inderdaad. Wie betaalt dit ? Gemeente, provincie en rijk samen ?
De achterliggende gedachte zal inderdaad wel het verlengen van de opstelstrook zijn voor de brug. Maar dan had je nog steeds de oprit richting (Bad) Nieuweschans kunnen laten liggen om een viaduct uit de sparen. Het verlengen van de afrit met een paar honderd meter had ook gewerkt.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: A7 Groningen - Duitse Grens

Bericht door Vinny » vr 26 mar 2010, 13:40

Mja, er zal wel een architect zich uitgeleefd hebben. Ik had gekozen voor de 'Franse' oplossing: namelijk een klaverbladlusje zodat het verkeer enkel op het middelse viaduct zou hoeven worden afgewikkeld.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: A7 Groningen - Duitse Grens

Bericht door Rene » vr 26 mar 2010, 14:04

Peter schreef:Krijg je een beetje de situatie van afslag Bussum op de A1 vanuit Amsterdam. Voor Bussum moet je 2 keer de A1 oversteken met viaducten die 100 meter uit elkaar liggen.
Ooit was er een plan om de Amersfoortsestraatweg te koppelen aan de Oud Bussumerweg, en in dat totaalplaatje was de huidige situatie met viaducten de meest optimale...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: A7 Groningen - Duitse Grens

Bericht door Vinny » vr 26 mar 2010, 14:11

Dat zal ook wel "iemand" gevonden hebben van deze aansluiting. Wegontwerpen komen volgens mij niet meer tot stand door het dochtertje van de burgemeester op de kleuterschool wat lijnen op de kaart te laten tekenen, toch?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: A7 Groningen - Duitse Grens

Bericht door Chris » vr 26 mar 2010, 14:18

^^ Het gebeurd regelmatig dat wegen worden ingetekend / ingericht door bijvoorbeeld landschapsarchitecten, of andere bedrijven die geen directe verkeerskundige affiniteit hebben. Dat is gewoon ASVV copy-pasten zonder verkeerskundig inzicht. Je ziet het veel met rotondes (minimummaten) en parkeerterreinen, maar soms ook wel hele dorpspassages.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: A7 Groningen - Duitse Grens

Bericht door Peter » vr 26 mar 2010, 14:31

Ik weet niet of de aansluiting verkeerskundig slecht is (maakt niet zoveel uit denk ik met twee rotondes aan beide zijden denk ik, hoewel de enkele 5 arm rotonde meer verkeer krijgt dan twee 4 armige), maar twee extra snelwegviaducten zullen een paar miljoen euro kosten. Iemand (buiten de architect) moet de meerwaarde van deze uitvoering hebben gezien....
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

mennomulder
verkeersader
Berichten: 957
Lid geworden op: do 10 jan 2008, 19:54
Locatie: Groningen

Re: A7 Groningen - Duitse Grens

Bericht door mennomulder » vr 26 mar 2010, 14:33

Over deze niet zo conventionele aansluitingsvorm is toch echt wel nagedacht !
Meer achtergrond op http://74.125.77.132/search?q=cache:7hq ... clnk&gl=nl

Vanwege de gemeentelijk herindeling is de tekst op de oorspronkelijke website van de voormalige gemeente Winschoten helaas verdwenen.

Zie ook nog http://www.provinciegroningen.nl/filead ... ngblst.pdf
Laatst gewijzigd door mennomulder op vr 26 mar 2010, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
www.facebook.com/menno.mulder.524

Grouten oet Grunnen (Stad)

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: A7 Groningen - Duitse Grens

Bericht door waldo79 » vr 26 mar 2010, 15:32

SVV
Kan ik dit begrip in de Wegenwiki terugvinden?

Plaats reactie