[A007] Groningen - Duitse Grens

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: A7 Groningen - Duitse Grens

Bericht door DjIdee » do 16 dec 2010, 11:45

Nav een ongeval vanochtend het volgende:

Obstakelvrije zone op een ASW moet toch 10meter zijn? Daar is hier volgens mij niet aan gehouden... En hoe knap en hoe klein de kans ook is om precies daar van de weg af te glijden en in die put terecht te komen, denk ik wel dat deze specifieke locatie wellicht toch afgeschermd moet worden dmv bouw vangrails oid....
Dit liep overigens gezien de val naar beneden nog redelijk goed af denk ik zo (verwondingen, nog niet specifiek, maar geen MMT en dat soort toeters en bellen)

Ongeval:
http://www.112groningen.nl/Groningen/ni ... erput.html

Google maps:
http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=53.16 ... 9,,0,17.71

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A007] Groningen - Duitse Grens

Bericht door GuteFahrt » di 27 okt 2015, 23:13

http://nos.nl/artikel/2065453-stroef-as ... ukken.html

Het asfalt bij Scheemda wordt stroever gemaakt vanwege de hoeveelheid ongelukken die er plaatsvinden.

Ik wist niet dat de A7 bij Wognum zo'n metamorfose heeft ondergaan. Gisteravond nog niet in ieder geval. :rofl2:
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22842
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A007] Groningen - Duitse Grens

Bericht door harry » wo 28 okt 2015, 3:01

^^ En dat ligt dan weer bij Scheemda zeker... :roll:
(Misschien gaat het er zo uitzien na nog een paar aardbevingen?)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [A007] Groningen - Duitse Grens

Bericht door Peter » wo 28 okt 2015, 7:10

Als de Blauwe Stad nabij Scheemda nu een goed (Fries aandoend) zeilmeer was geworden (ipv van een surfplas), had het er wellicht uitgezien als de afsluitdijk en hadden er ook meer mensen willen wonen.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Sendis
dorpsstraat
Berichten: 192
Lid geworden op: do 27 apr 2006, 16:41

Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen

Bericht door Sendis » zo 01 jul 2018, 15:57

De gehele A7 ten oosten van de stad Groningen kan m.i. wel een opknapbeurt gebruiken. Vandaag komend vanuit Duitsland (Leer) is het net of je bij Nieuweschans, vanuit de beschaving, een achtergebleven gebied binnenrijdt: één en al gehobbel tot KP Zuidbroek, totaal overwoekerde (midden) berm agv "ecologisch maaibeleid", waardoor borden en hm paaltjes aan het zicht zijn onttrokken; slecht asfalt en slechte, versleten belijning, sjofel uitziende viaducten en langs de weg, borden, die uit het jaar nul lijken te stammen en je lijken wijs te maken dat de wereld bij de stad Groningen eindigt: Amsterdam doemt pas op bij KP Julianaplein.

Trekker
zandpaadje
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 19 jul 2017, 14:38

Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen

Bericht door Trekker » ma 02 jul 2018, 11:26

^^ Mijns iniens lijkt me dat vrij overbodig. Met zulke intensiteiten mag je blij zijn dat er een A7 ligt, en hebben mensen toch genoeg tijd om te zoeken naar de bordjes; de volgende auto rijdt vaak toch pas een paar honderd meter verderop. idem voor de rest van de weg. Met nieuw asfalt mag je nog steeds 130, met het huidige asfalt heb je tenminste nog het gevoel dat je hard rijdt.
Met zo weinig verkeer vraag ik me af wat het nut is van de hm paaltjes op dit stuk A7.
denk dat het geld beter kan worden besteed aan een setje 130 bordjes voor de N33/N34

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A007] Groningen - Duitse Grens

Bericht door Schelpenpaadje » ma 02 jul 2018, 11:48

^^ Laten we dan het onderhoud aan het hele snelwegennet terugschroeven. Heb je op stukken waar je maar 100 of 80 mag ook nog het gevoel dat je hard rijdt! :roll:

Het is acceptabel dat een weg als de A7 Groningen-Duitse Grens er wat minder blinkend bij ligt dan een druk bereden snelweg van groter belang, maar er is wel zoiets als een ondergrens.

Er wordt de laatste weken volop gemaaid langs de snelwegen dus het lijkt me dat dit deel van de A7 ook snel aan de beurt is. Het beeld van onleesbare hectometerbordjes is een momentopname.Er is de laatste tijd inderdaad een trend naar minder vaak maaien. Je zult daarbij af en toe excessen hebben. Voorspellen hoeveel gras en onkruiden groeien in een bepaalde tijd blijft lastig, mede door factoren zoals het weer. Aangezien dit overal geldt kun je niet zomaar een maaibeurt weken naar voren halen als dat nodig blijkt.

Hoe oud is het asfalt aldaar? Dat die hobbels er al een tijdje ligt hoeft niet te betekenen dat een oplossing niet al in de pijplijn zit.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22842
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen

Bericht door harry » ma 02 jul 2018, 12:01

Sendis schreef: zo 01 jul 2018, 15:57langs de weg, borden, die uit het jaar nul lijken te stammen
Ja hoor.
SPOILER: TOON

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Enzovoort.
Er is daar geen enkele afrit waar de bewegwijzering de afgelopen jaren niet is vernieuwd.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Trekker
zandpaadje
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 19 jul 2017, 14:38

Re: [A007] Groningen - Duitse Grens

Bericht door Trekker » ma 02 jul 2018, 12:20

Schelpenpaadje schreef: ma 02 jul 2018, 11:48 ^^ Laten we dan het onderhoud aan het hele snelwegennet terugschroeven. Heb je op stukken waar je maar 100 of 80 mag ook nog het gevoel dat je hard rijdt! :roll:

Dat is niet wat ik bedoel, een spiegelvlakke rijbaan + geen verkeer geeft bij mij al snel het gevoel van langzaam rijden. de stukken waar je 80 of maar 100 mag zijn vaak niet te vergelijken, omdat die vaak veel drukker zijn.

op stukken waar de capaciteit goed benut wordt, moet dat natuurlijk in orde zijn, maar tussen goed en perfect zit een hoop kosten verschil en maar een beetje capaciteitswinst. Op relatief drukke wegen lijkt me het dus van belang dat het goed(perfect) is. En op andere stukken mag het gerust wat minder.

Wat betreft 100 en 80 stukken, Op die stukken zouden we wat mij betreft moeten gaan dynamaxen.

Schelpenpaadje schreef: ma 02 jul 2018, 11:48 Het is acceptabel dat een weg als de A7 Groningen-Duitse Grens er wat minder blinkend bij ligt dan een druk bereden snelweg van groter belang, maar er is wel zoiets als een ondergrens.


Eens, maar ik ben van mening dat de ondergrens dus afhangt van de intensiteit/(potentieele) capaciteit verhouding. waardoor je ook wat situatieafhankelijker onderhoud kan plegen. hobbels op dit stuk A7 lijkt me acceptabel omdat de intensiteit ook laag is, en daarmee de kans op ongelukken ook. op een drukke A12 lijken me dergelijke hobbels dan ook onacceptabel, want veel verkeer + wisselende wegligging van auto's-> onacceptabele kans op ongelukken.
Laatst gewijzigd door Trekker op ma 02 jul 2018, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [A007] Groningen - Duitse Grens

Bericht door Hajo » ma 02 jul 2018, 12:35

Wordt Amsterdam nog op de A7 net na Nieuweschans aangegeven? Ik meen van niet, kan het mij in ieder geval niet herinneren. Jammer eigenlijk, want dat zou een afstand van ver in de 200 km zijn geweest, rond de 250 schat ik zo.

martien
verkeersader
Berichten: 602
Lid geworden op: di 17 apr 2012, 20:38
Locatie: Groningen

Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen

Bericht door martien » ma 02 jul 2018, 13:10

Sendis schreef: zo 01 jul 2018, 15:57 De gehele A7 ten oosten van de stad Groningen kan m.i. wel een opknapbeurt gebruiken.
Euhhhh, op het deel Foxhol-Zuidbroek is een paar maanden geleden overal een nieuwe asfaltlaag aangebracht én is de geleiderail in de middenberm geheel vervangen :p

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76286
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A007] Groningen - Duitse Grens

Bericht door Chris » ma 02 jul 2018, 13:48

Schelpenpaadje schreef: ma 02 jul 2018, 11:48Er wordt de laatste weken volop gemaaid langs de snelwegen dus het lijkt me dat dit deel van de A7 ook snel aan de beurt is. Het beeld van onleesbare hectometerbordjes is een momentopname.Er is de laatste tijd inderdaad een trend naar minder vaak maaien. Je zult daarbij af en toe excessen hebben. Voorspellen hoeveel gras en onkruiden groeien in een bepaalde tijd blijft lastig, mede door factoren zoals het weer. Aangezien dit overal geldt kun je niet zomaar een maaibeurt weken naar voren halen als dat nodig blijkt.
Er is inderdaad een trend om hoger onkruid te laten staan omdat dit goed is voor bijen en vlinders (pollinators). Ze zouden ook een hybride oplossing kunnen zoeken, bijvoorbeeld door alleen de eerste 2 meter te maaien waarin alle hectometerpaaltjes staan. En de rest van de berm minder maaien.

Ik reed vorige maand het traject vanaf de grens tot knooppunt Zuidbroek, het is inderdaad wat verzakt her en der. Het asfalt zelf is niet kapot.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A007] Groningen - Duitse Grens

Bericht door GuteFahrt » ma 02 jul 2018, 14:07

Hajo schreef: ma 02 jul 2018, 12:35 Wordt Amsterdam nog op de A7 net na Nieuweschans aangegeven? Ik meen van niet, kan het mij in ieder geval niet herinneren. Jammer eigenlijk, want dat zou een afstand van ver in de 200 km zijn geweest, rond de 250 schat ik zo.
Dat was/is niet zo. Er stond/staat een volgbord. Simpelweg Amsterdam volg route A7 E22. Bij Nieuweschans had je enkel Winschoten en Groningen als rechtdoordoelen. Maar ik baseer me nu op Google Streetview van Augustus 2009. Ben ook wel benieuwd wat er nu staat.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76286
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A007] Groningen - Duitse Grens

Bericht door Chris » ma 02 jul 2018, 14:16

In juni stond er dit:

Afbeelding
A7 by European Roads, on Flickr

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [A007] Groningen - Duitse Grens

Bericht door Hajo » ma 02 jul 2018, 17:28

^^ Daar had wat mij betreft Amsterdam best bij gemogen. Bovenaan uiteraard. :|

Ernst76
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: zo 21 feb 2016, 19:31

Re: [A007] Groningen - Duitse Grens

Bericht door Ernst76 » ma 02 jul 2018, 17:34

Ik zou in ieder geval Amsterdam wenselijk vinden vanaf knooppunt Zuidbroek, omdat je daar dan kunt kiezen tussen de richtingen Amsterdam (A7,A6) en Zwolle (N33,A28).

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14344
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [A007] Groningen - Duitse Grens

Bericht door Attietattie » ma 02 jul 2018, 21:25

Chris schreef: ma 02 jul 2018, 13:48Ze zouden ook een hybride oplossing kunnen zoeken, bijvoorbeeld door alleen de eerste 2 meter te maaien waarin alle hectometerpaaltjes staan. En de rest van de berm minder maaien.
Dat gebeurt ook. Ik weet niet of het in heel Nederland zo is, maar normaliter wordt 1x per jaar de meterstrook gedaan en 1x per jaar de hele berm. En dit is een periode waarin er gemaaid wordt.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Emil
verkeersader
Berichten: 930
Lid geworden op: di 25 okt 2011, 11:07

Re: [A007] Groningen - Duitse Grens

Bericht door Emil » ma 02 jul 2018, 22:49

GuteFahrt schreef: ma 02 jul 2018, 14:07
Hajo schreef: ma 02 jul 2018, 12:35 Wordt Amsterdam nog op de A7 net na Nieuweschans aangegeven? Ik meen van niet, kan het mij in ieder geval niet herinneren. Jammer eigenlijk, want dat zou een afstand van ver in de 200 km zijn geweest, rond de 250 schat ik zo.
Dat was/is niet zo. Er stond/staat een volgbord. Simpelweg Amsterdam volg route A7 E22. Bij Nieuweschans had je enkel Winschoten en Groningen als rechtdoordoelen. Maar ik baseer me nu op Google Streetview van Augustus 2009. Ben ook wel benieuwd wat er nu staat.
Er is wel ergens een afstandsbord verschenen met een afgeplakt gedeelte bovenaan. Na Winschoten wordt Groningen het hoofddoel, dus het is logisch dat Amsterdam daarna wordt toegevoegd als volgende netwerkdoel. Vermoedelijk wordt dit pas na voltooiing van de zuidelijke ringweg uitgerold.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A007] Groningen - Duitse Grens

Bericht door Schelpenpaadje » ma 02 jul 2018, 22:54

Volgens Google Maps is Nieuweschans-Amsterdam via Assen-Zwolle onder de huidige omstandigheden 15 minuten langer dan via Groningen-Joure. Op een reistijd van minimaal 2 uren valt me dat nog erg mee.

Zodra het werk aan de Ring-Zuid van Groningen echt begint lijkt een drip met actuele reistijden/vertraging me nuttiger dan een permanent doel op de bewegwijzering.

Emil
verkeersader
Berichten: 930
Lid geworden op: di 25 okt 2011, 11:07

Re: [A007] Groningen - Duitse Grens

Bericht door Emil » di 03 jul 2018, 0:26

Ik vraag mij eigenlijk af of bij de recente afsluiting van de zuidelijke ringweg überhaupt met een Drip is gewerkt vóór knooppunt Zuidbroek, om langeafstandverkeer naar Amsterdam om te leiden.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22842
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A007] Groningen - Duitse Grens

Bericht door harry » di 03 jul 2018, 1:38

GuteFahrt schreef: ma 02 jul 2018, 14:07Dat was/is niet zo. Er stond/staat een volgbord. Simpelweg Amsterdam volg route A7 E22.
Weet je dat zeker? Ik meen me te herinneren dat Nieuweschans de enige grensovergang was waar geen borden geplaatst werden met "Amsterdam volg ..."
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: [A007] Groningen - Duitse Grens

Bericht door DjIdee » di 03 jul 2018, 7:51

Volgens Streetview wel in 2009 (laatste keer dat ik er langs reed stond hij er volgens mij nog (2018))

https://www.google.com/maps/@53.1772827 ... 312!8i6656

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22842
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A007] Groningen - Duitse Grens

Bericht door harry » di 03 jul 2018, 14:12

^^ Ah. Mijn roestige geheugen...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Sendis
dorpsstraat
Berichten: 192
Lid geworden op: do 27 apr 2006, 16:41

Re: [A007] Groningen - Duitse Grens

Bericht door Sendis » do 05 jul 2018, 8:12

Schelpenpaadje schreef: ma 02 jul 2018, 11:48 ^^ Laten we dan het onderhoud aan het hele snelwegennet terugschroeven. Heb je op stukken waar je maar 100 of 80 mag ook nog het gevoel dat je hard rijdt! :roll:

Het is acceptabel dat een weg als de A7 Groningen-Duitse Grens er wat minder blinkend bij ligt dan een druk bereden snelweg van groter belang, maar er is wel zoiets als een ondergrens.
Voor een gebied dat, dankzij de gaswinning, decennialang borg heeft gestaan voor een zeer groot deel van onze welvaart, vind ik dat het er qua infrastructuur zeer bekaaid vanaf komt. M.i. dus niet acceptabel; dat de ring in Groningen wordt "opgekneuterd" naar een smalle, ongelijkvloerse 2x2 is ook zo'n voorbeeld. En zoals ik al zei: kom je, enkele honderden kilometers zoevend in Duitsland afgelegd hebbend over perfect bijgehouden snelwegen, bij Nieuweschans de grens over, dan voel je meteen dat schraalhans hier keukenmeester is. Dat gevoel bekruipt je al meteen een paar 100 meter over de grens bij de beweegbare brug, compleet met slagbomen, over de Westerwoldse Aa :hahaHAHA:

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A007] Groningen - Duitse Grens

Bericht door Kaaiman » do 05 jul 2018, 8:30


Sendis schreef: kom je, enkele honderden kilometers zoevend in Duitsland afgelegd hebbend over perfect bijgehouden snelwegen
Die honderden kilometers in Duitsland is zeker een omweg om juist al die slecht onderhouden snelwegen en langdurige wegwerkzaamheden te ontwijken? :hahaHAHA:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [A007] Groningen - Duitse Grens

Bericht door Peter » do 05 jul 2018, 8:51

De zuidelijke ringweg Groningen heeft zo lang geduurd doordat rijk, provincie en gemeentes het niet eens waren over kostenverdeling, uitvoering en/of alternatieven. Ook lag het accent van de provincie in de jaren 90 bij werkgelegenheid, waardoor geld met name ging naar licht meglomane projecten als de Eemshaven. Met de geco-financierde verdubbeling N33 (uiteraard samen met Drenthe) en de aanpak ringweg-oost (en deels west), upgrade N366, etc heeft men wel wat ingehaald, ook al liep Friesland harder op dit gebied.

Het Groningen een iets groter deel van de gasopbrengsten moeten krijgen ? Ik denk het wel. Maar je krijgt moeilijke discussies of alle Groningse gemeenten dan gelijk moeten profiteren (en de armste Vlagtwedde heeft nauwelijks gas) en waarom Noord-Drentse en Oost-Friese gemeentes niet. De overlast van gaswinning was tot 15 jaar geleden ook zeer beperkt.
Daarnaast zou natuurlijk Rotterdam ook inkomsten kunnen claimen uit belastingheffing in de haven (miljarden per jaar) of Haarlemmermeer uit inkomsten Schiphol. Beide inkomsten leveren ook overlast op.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Emil
verkeersader
Berichten: 930
Lid geworden op: di 25 okt 2011, 11:07

Re: [A007] Groningen - Duitse Grens

Bericht door Emil » do 05 jul 2018, 13:01

Sendis schreef: do 05 jul 2018, 8:12 En zoals ik al zei: kom je, enkele honderden kilometers zoevend in Duitsland afgelegd hebbend over perfect bijgehouden snelwegen, bij Nieuweschans de grens over, dan voel je meteen dat schraalhans hier keukenmeester is. Dat gevoel bekruipt je al meteen een paar 100 meter over de grens bij de beweegbare brug, compleet met slagbomen, over de Westerwoldse Aa :hahaHAHA:
Volgens mij heb jij nog een soort ideaalbeeld in je hoofd van de Duitse snelwegen. Zo zie ik het: overal eindeloos durende werkzaamheden, slecht wegdek, files, slecht zicht bij regen, uit de klauwen gewassen struiken in de middenberm en bruggen die op instorten staan. Welke perfect bijgehouden snelweg heb jij het over?

Ik rij zeer regelmatig vanuit Zweden naar Groningen, via Kiel of Puttgarden en het enige stuk weg zonder fratsen is Hamburg - Bremen. Nee, doe mij maar de Nederlandse wegen dan. Als je vanuit Duitsland de Nederlandse A7 op komt heb je inderdaad dat stukje bij Nieuweschans met een beweegbare brug en scherpe bochten. Maar de rest van de A7 tot aan Groningen is een prima snelweg waar je zonder problemen cruisecontrol 150 op teller kan.

Sendis
dorpsstraat
Berichten: 192
Lid geworden op: do 27 apr 2006, 16:41

Re: [A007] Groningen - Duitse Grens

Bericht door Sendis » do 05 jul 2018, 13:31

Emil schreef: do 05 jul 2018, 13:01
Sendis schreef: do 05 jul 2018, 8:12 En zoals ik al zei: kom je, enkele honderden kilometers zoevend in Duitsland afgelegd hebbend over perfect bijgehouden snelwegen, bij Nieuweschans de grens over, dan voel je meteen dat schraalhans hier keukenmeester is. Dat gevoel bekruipt je al meteen een paar 100 meter over de grens bij de beweegbare brug, compleet met slagbomen, over de Westerwoldse Aa :hahaHAHA:

Volgens mij heb jij nog een soort ideaalbeeld in je hoofd van de Duitse snelwegen. Zo zie ik het: overal eindeloos durende werkzaamheden, slecht wegdek, files, slecht zicht bij regen, uit de klauwen gewassen struiken in de middenberm en bruggen die op instorten staan. Welke perfect bijgehouden snelweg heb jij het over?

Ik rij zeer regelmatig vanuit Zweden naar Groningen, via Kiel of Puttgarden en het enige stuk weg zonder fratsen is Hamburg - Bremen. Nee, doe mij maar de Nederlandse wegen dan. Als je vanuit Duitsland de Nederlandse A7 op komt heb je inderdaad dat stukje bij Nieuweschans met een beweegbare brug en scherpe bochten. Maar de rest van de A7 tot aan Groningen is een prima snelweg waar je zonder problemen cruisecontrol 150 op teller kan.
Ben ik niet met je eens. Ik kwam uit Hamburg, en reed via Oldenburg. A1 naar Bremen: geweldige 2x3 weg, perfect afgewerkt en met geluidsschermen die zijn gemaakt voor wat ze moeten doen: geluid weren. Geen rare, goedkoop aandoende constructies van plexiglas zoals in NL die alleen maar verblinden. A28 Bremen-Oldenburg: flinke werkzaamheden bij Bremen, Westerstede en Leer (Grundsanierung) maar verder ruim 100 km perfect stuk snelweg. A280 ri. Nieuweschans idem. Wederom ook vanaf Hamburg perfect beplante middenbermen, dit beschermt uitstekend tegen verblinding tegenliggers. In NL daarentegen verroeste vangrails, overwoekerd door metershoog, verdord gras.
Afgelopen zondag dit traject afgelegd, dus m.i. geen "ideaalbeeld", maar een recente observatie.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A007] Groningen - Duitse Grens

Bericht door Schelpenpaadje » do 05 jul 2018, 14:05

Op basis van één enkele reis is het lastig oordelen over een totaal snelwegennet.
Link
Er zijn stukken autobahn die er perfect bijliggen, maar ook delen die bedroevend slecht zijn.
Welk beeld klopt hangt echt af van waar je rijdt.
Eigenlijk is Duitsland net Nederland, maar dan met werkzaamheden die veel langer duren.

Sendis
dorpsstraat
Berichten: 192
Lid geworden op: do 27 apr 2006, 16:41

Re: [A007] Groningen - Duitse Grens

Bericht door Sendis » do 05 jul 2018, 14:36

Kaaiman schreef: do 05 jul 2018, 8:30
Sendis schreef: kom je, enkele honderden kilometers zoevend in Duitsland afgelegd hebbend over perfect bijgehouden snelwegen
Die honderden kilometers in Duitsland is zeker een omweg om juist al die slecht onderhouden snelwegen en langdurige wegwerkzaamheden te ontwijken? :hahaHAHA:
Het antwoord hierop is: neen.

Plaats reactie