[A007] Zurich - Heerenveen - Groningen

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

DjIdee
autoweg
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: KP Zurich - KP Heerenveen - Groningen

Bericht door DjIdee » za 31 okt 2009, 8:53

Ja, het is daar bijzonder smal.... Niet wenselijk... En meestal gaat het hier wel goed... Al wordt er bij drachten meer dan eens een stukje vluchtstrook meegenomen om toch te kunnen invoegen...

Over klaverbladen in duitsland weer, even verderop bij Osnabruck bevindt zich op de BAB33 een uitzondering, die heeft op het kreuz met de BAB30 geen rangeerbanen... Was de 1e keer behoorlijk schrikken! (moet ik de borden maar goed bekijken) :mrgreen:

mennomulder
verkeersader
Berichten: 957
Lid geworden op: do 10 jan 2008, 19:54
Locatie: Groningen

Re: KP Zurich - KP Heerenveen - Groningen

Bericht door mennomulder » do 18 mar 2010, 9:35

Leeuwarder Courant, 17 maart 2010 schreef:Klaverblad bij Heerenveen gedeeltelijk dicht

HEERENVEEN -

Het klaverblad bij Heerenveen is vanaf morgenavond negen uur tot zaterdagochtend vier uur gedeeltelijk afgesloten. Het gaat om de verbindingslus van de A7 vanuit Groningen richting de A32.

Rijkswaterstaat gaat daar spoedreparaties uitvoeren aan het door vorst beschadigde asfalt. Het gaat om tijdelijke maatregelen. Een definitieve opknapbeurt volgt later. Het verkeer wordt tijdens de werkzaamheden omgeleid via de afslag Heerenveen-West.
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
www.facebook.com/menno.mulder.524

Grouten oet Grunnen (Stad)

mennomulder
verkeersader
Berichten: 957
Lid geworden op: do 10 jan 2008, 19:54
Locatie: Groningen

Re: KP Zurich - KP Heerenveen - Groningen

Bericht door mennomulder » do 25 mar 2010, 11:34

Leeuwarder Courant, 24 maart 2010 schreef:Twijfel over extra afrit Drachten op A7

DRACHTEN -

Het blijft voorlopig onduidelijk of Drachten een derde aansluiting krijgt op snelweg A7.

Een VVD-plan met die strekking haalde gister niet meteen een meerderheid in de gemeenteraad. Ook het college van burgemeester en wethouders is kritisch. Raad en college willen wachten op een nieuw gemeentelijk verkeersplan dat binnenkort verschijnt.
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
www.facebook.com/menno.mulder.524

Grouten oet Grunnen (Stad)

DjIdee
autoweg
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: KP Zurich - KP Heerenveen - Groningen

Bericht door DjIdee » do 25 mar 2010, 11:49

Ik schrok al even, een afrit erbij? Waar dat? tussen de 2 huidige (knp Ureterpstervallaat en Drachten-de Haven) in??

Maar even googlen leverde op dat de VVD een ontsluitingsweg wil van de aansluiting Beetserzwaag/Nij Beets richting de woonwijken ten westen van de Zuiderhogeweg... Ik verwacht dat men daar in BoornBergum vast blij mee is :)

Dat is een optie inderdaad, aanpakken van die vreselijke rotondes naar echte turbo rotondes zou ook al een hoop helpen (nu is er veel onduidelijk, kun je met 2 tegelijk erop, en maar met 1 tegelijk eraf, wat soms voor gevaarlijke situaties zorgt)... Tevens is er geen belijning op de rotonde, en wordt er niet gevraagd om te sorteren vooraf.
Laten we het een mislukte uitvoering van het Shared Space gedachtengoed op een doorgaande weg noemen...

mennomulder
verkeersader
Berichten: 957
Lid geworden op: do 10 jan 2008, 19:54
Locatie: Groningen

Re: A7 Friese Grens - Groningen

Bericht door mennomulder » zo 12 sep 2010, 15:37

Dagblad van het Noorden (11 september 2010) schreef:Geluidswal langs A7 verbeterd

GRONINGEN -

De gemeente Groningen wil maatregelen nemen om de geluidsoverlast van de A7 in Hoogkerk terug te dringen. De gemeente is bezig om een voorstel uit te werken met verbeteringen voor de bestaande geluidswal bij Hoogkerk-Zuid. Er wordt daarbij overlegd met de Vereniging Wijkopbouw Hoogkerk.

Daarnaast wil de gemeente ook de mening van betrokkenen horen. Daarom wordt op 28 september een bewonersavond gehouden waarin het voorstel wordt voorgelegd. De avond vindt plaats in de grote zaal van het Dorpshuis Hoogkerk. De avond begint om 19.30 uur.
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
www.facebook.com/menno.mulder.524

Grouten oet Grunnen (Stad)

DjIdee
autoweg
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: [A007] Heerenveen - Groningen

Bericht door DjIdee » wo 06 mar 2013, 8:17

'Busbaan langs A7 voor sneller openbaar vervoer tussen Leek en Stad'

Een busbaan direct langs de A7 moet zorgen voor sneller openbaar vervoer tussen Leek en de stad Groningen.

Het is een van de voorstellen waarmee de provincie Groningen het Westerkwartier beter wil ontsluiten. Volgens de provincie zijn snelle busverbindingen een goed alternatief voor de vorig jaar afgeschoten Regiotram en de spoorverbinding naar Heerenveen. Beide projecten bleken te duur.

Een onderzoek moet uitwijzen hoeveel geld er nodig is voor een nieuwe busbaan langs de A7. Ook de aanleg van een P&R voorziening bij Leek wordt bekeken.

Dagelijks reizen meer dan 13.000 mensen vanuit de omgeving Leek en Roden naar de stad en weer terug.
http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=118688

Bouw dan de A7 tussen Leek en Stad uit naar 2x3, en verbeter de op/afritten van de A7 naar de P+R Hoogkerk, en pak de missing links van het OV in de stad Groningen aan (laatste stuk busbaan naar CS, busbaan P+R Hoogkerk-Martini ZKH, en HOV-AS West (P+R Hoogkerk-(Station Suikerunie langs spoor Groningen-Zuidhorn)-Vinkhuizen-Zernike). Met de laatste opties verbeter je het P+R gebruik in en rond de stad en ontlast je behoorlijk de lijn 15 (waar men een tram voor wou hebben). Lijken mij zinvollere investeringen dan een busbaan langs de snelweg :nuts:

Ernst
dorpsstraat
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 13 jan 2010, 16:36

Re: [A007] Heerenveen - Groningen

Bericht door Ernst » wo 06 mar 2013, 8:47

DJ Idee +1

jms
dorpsstraat
Berichten: 237
Lid geworden op: di 29 mei 2012, 10:38
Locatie: Groningen

Re: [A007] Heerenveen - Groningen

Bericht door jms » wo 06 mar 2013, 13:56

Helemaal mee eens. Het is niet heel handig om een vrijliggende busbaan door de buitenwijken te hebben die vervolgens doodloopt op een druk kruispunt midden in de stad op hemelsbreed nog geen vijfhonderd meter van het station. Als ze deze verbinding wel aanleggen kunnen ze misschien een alternatieve lijn vijftien maken. Vanaf het station naar het westen en dan direct de ring op, dan een stukje ring west en ring noord en dan bij Zernike er af, gelijk de opstelstroken na de afrit even verdubbelen want er wordt daar toch al dubbel opgesteld en je hebt een goede verbinding waar evt zelfs wel 23-meter bussen kunnen rijden omdat de bussen geen scherpe bochten meer hoeven te maken midden in het oude centrum.

Ernst
dorpsstraat
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 13 jan 2010, 16:36

Re: [A007] Heerenveen - Groningen

Bericht door Ernst » wo 06 mar 2013, 17:36

Ik heb op die afrit van de Ring Noord (zonnelaan/zernikelaan, richting Eemshaven/Delfzijl) al 18 jaar geleden tijdens rijles geleerd dat je daar naast elkaar mag opstellen.
Formeel hoeft het niet, er zijn immers geen voorsoorteervakken. Maar er is ook iets als 'plaats op de weg'.

Om het over die busbaan tussen Leek en Groningen te hebben: waarom niet 2x3 waardoor er niemand in de file zal staan (behalve net voor Groningen misschien, maar niet tussen Leek en Hoogkerk)? Nu heb je straks een Londense M4-achtige inrichting waarbij 2 stroken vol met auto's staan en er nauwelijks bussen er langs rijden. Zelfde ruimtebeslag toch?

Hoop dat het linkse Groninger gemeentebestuur weinig te zeggen heeft over de A7. Nu al kun je in de Stad niet goed terecht (al weet ik ook niet de oplossing om dat echt beter te maken, je wil ook niet de halve stad slopen), maar nu kan je nog redelijk tot de rand van de Stad rijden. Hierdoor maakt qua reistijd in de praktijk trouwens niet zoveel uit of je als forens op 15 km van de stad af woont nabij de snelweg of dat je in een verre buitenwijk van de stad woont ;-). Behalve als je gaat stappen en een taxi terug neemt (off topic, ik weet het).

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A007] Heerenveen - Groningen

Bericht door GuteFahrt » wo 01 okt 2014, 12:54

Rondom afrit Tjalleberd (26a) verandert momenteel het een en ander met het oog op de bouw van een paar zuivelfabrieken.

:arrow: http://www.heerenveensecourant.nl/nieuw ... n-vandaag/

Het artikel is van een maand geleden, maar nog wel actueel. Eind dit jaar wordt een zuivelfabriek pal naast de A7 opgeleverd en er wordt er nog een naast gebouwd. Aangezien het een behoorlijke toename van (vracht)verkeer met zich mee zal brengen als de fabrieken eenmaal in bedrijf zijn wordt de Mobilisatieweg (centrale verkeersader van Heerenveen-IBF) momenteel dubbelbaans gemaakt en de rotondes krijgen by-passes om de verkeersstroom van en naar de A7 vanaf het industrieterrein soepeler te laten verlopen.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Techum
verkeersader
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 10:02

Re: [A007] Heerenveen - Groningen

Bericht door Techum » wo 01 okt 2014, 16:53

^^ Waar je Mobilisatieweg zei, bedoelde je zeker Saturnus? *stop*

Mooi dat deze route eindelijk wordt afgemaakt zoals het kennelijk ooit is bedoeld. Een paar jaar geleden eindigde deze weg halverwege nog op het nabijgelegen landweggetje, waarvan tegenwoordig niets meer over is.

Het wordt eindelijk wat met het IBF. Al ver voor de crisis was duidelijk dat dit terrein veel te hoog was ingezet. Nu het vol begint te lopen begint de gemeente al stiekem naar de overkant van de A7 te kijken voor uitbreiding. Aan de zuidkant is weinig mogelijkheid meer om grote kavels uit te geven. Waarvoor dit "megapark" ooit was opgezet.

Wat ontzettend bedroevend trouwens dat deze weg nog totaal niet in beeld is op de luchtfoto's op Google Maps, terwijl hij er toch wel weer even ligt...

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A007] Heerenveen - Groningen

Bericht door GuteFahrt » wo 01 okt 2014, 17:09

De Saturnus wordt niet verbreed voor zover ik weet. Ik dacht echt pas vanaf het overgangsgedeelte.

Overigens halen ze ook alle trottoirs eruit op het industrieterrein, dit terzijde.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Tobias98
dorpsstraat
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 13 mei 2013, 15:19
Locatie: Friesland

Re: [A007] Heerenveen - Groningen

Bericht door Tobias98 » wo 01 okt 2014, 17:20

Wordt deze SNUP(?), dan ook eindelijk gebruikt. Of zit ik nu helemaal verkeerd en is dat voor iets anders bedoeld.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A007] Heerenveen - Groningen

Bericht door GuteFahrt » wo 01 okt 2014, 17:27

^^ Goeie vraag! Helaas kan ik 'm niet beantwoorden maar wie weet iemand anders? :)<>:
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A007] Heerenveen - Groningen

Bericht door Kaaiman » wo 01 okt 2014, 19:16

Ziet er meer uit als een landschappelijk ontwerp, zodat je het gevoel krijgt dat de weg dwars door het talud snijdt.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A007] Heerenveen - Groningen

Bericht door Coen Tunnel » wo 01 okt 2014, 19:31

Ergens in de krochten van dit forum is er nog wat over te vinden: http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=4195

Techum
verkeersader
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 10:02

Re: [A007] Heerenveen - Groningen

Bericht door Techum » wo 01 okt 2014, 20:17

Leuk dat ie weer eens voorbij komt. Dat is zeker geen snup. Het viaduct ligt er al heel lang. Tot de realisatie van het klaverblad waren er geen op- en afritten. Toen deze zijn aangelegd is het viaduct opgelapt. Dit verhoogde talud is toen als "kunstwerk" toegevoegd.

In tegenstelling tot wat in het andere topic wordt genoemd is het viaduct altijd zo hoog is geweest als nu. Ik heb als voorbijganger destijds nog gezien dat aan die bulten is gewerkt en dat de steentjes er op zijn gelegd.

Ook op Streetview is duidelijk te zien dat het viaduct van oudere bouw is dan de viaducten van de A32 en het viaduct Mercurius over de A7. Wel is er nog een kleiner viaduct voor het fietspad naast gebouwd.

Dat dit deel van het talud ooit nog gebruikt zal worden voor een verbreding van de kruisende weg is natuurlijk nooit uit te sluiten.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A007] Heerenveen - Groningen

Bericht door GuteFahrt » wo 09 sep 2015, 13:10

Enige hinder momenteel op het traject Heerenveen - Drachten i.v.m. aanleg beekpassage:

http://www.fryslan.frl/15280/aanleg-ond ... um=twitter

Verkeer wordt via een 2-0 systeem over 1 rijbaan geleid.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A007] Heerenveen - Groningen

Bericht door GuteFahrt » ma 19 okt 2015, 12:45

Afgelopen nacht is er voor de zoveelste keer een ongeluk gebeurd op de A7 tussen Marum en Drachten. Volgens mij is dit ongevalslocatie no. 1 in het noorden, ik kan het zo langzamerhand -bij wijze van- niet meer bijhouden hoe vaak het daar misgaat. :geenlach:

Gevaarlijk is het er hoe dan ook. Op de een of andere manier krijg ik het idee dat bestuurders die met allesbehalve autorijden bezig zijn zich vooral daar bevinden. Al zit een ongeluk soms in een klein hoekje.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21903
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A007] Heerenveen - Groningen

Bericht door Wouter N14 » ma 19 okt 2015, 12:58

^^ Aan de weg lag het dit keer in elk geval niet:
Uit onderzoek bleek later dat de Groninger niet in het bezit was van een rijbewijs.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A007] Heerenveen - Groningen

Bericht door GuteFahrt » ma 19 okt 2015, 13:08

^^ Klopt. Met "gevaarlijk" bedoel ik hier dan ook vooral gevaarlijke medeweggebruikers en niet het wegdek want volgens mij is daar niets mis mee.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A007] Heerenveen - Groningen

Bericht door Vinny » ma 19 okt 2015, 23:55

GuteFahrt schreef:Afgelopen nacht is er voor de zoveelste keer een ongeluk gebeurd op de A7 tussen Marum en Drachten. Volgens mij is dit ongevalslocatie no. 1 in het noorden, ik kan het zo langzamerhand -bij wijze van- niet meer bijhouden hoe vaak het daar misgaat. :geenlach:

Gevaarlijk is het er hoe dan ook. Op de een of andere manier krijg ik het idee dat bestuurders die met allesbehalve autorijden bezig zijn zich vooral daar bevinden. Al zit een ongeluk soms in een klein hoekje.
Is het niet het drukste stukje Friesland? Al vermoed ik eigenlijk dat dat de A 7 Joure-Heerenveen betreft. Dan is het niet onlogisch dat daar ook de meeste verkeersongevallen plaatsvinden.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A007] Heerenveen - Groningen

Bericht door GuteFahrt » di 20 okt 2015, 9:44

^^ Daar zit wat in, maar ik denk dus hotspot no. 1 qua ongevallen van niet enkel Friesland, maar ook van Drenthe en Groningen. Of is het dan nog steeds het drukste wegvak (laten we zeggen, Joure-Drachten)?

In ieder geval wordt er de komende tijd ook nog gewerkt aan de A7 tussen Heerenveen en Drachten, zij het voornamelijk 's nachts.

http://www.omropfryslan.nl/nieuws/grote ... -van-start
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

martien
verkeersader
Berichten: 599
Lid geworden op: di 17 apr 2012, 20:38
Locatie: Groningen

Re: [A007] Heerenveen - Groningen

Bericht door martien » di 20 okt 2015, 13:11

Op moment wordt er in de avonden en nachten druk gewerkt tussen Heerenveen en Tijne. Ik vermoed dat de toplaag vervangen gaat worden. De toplaag is ook echt aan vervanging toe. :)
Volgens de aanwezige borden zijn ze tot eind november bezig.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A007] Heerenveen - Groningen

Bericht door Vinny » di 20 okt 2015, 22:31

GuteFahrt schreef:^^ Daar zit wat in, maar ik denk dus hotspot no. 1 qua ongevallen van niet enkel Friesland, maar ook van Drenthe en Groningen. Of is het dan nog steeds het drukste wegvak (laten we zeggen, Joure-Drachten)?
Chris is de intensiteiten-man :)
Ik meen me te herinneren dat het wegvak Knp. Joure-Knp. Heerenveen het drukste wegvak van Friesland is, omdat het verkeer uit het zuiden naar zowel Leeuwarden als Groningen hier overheen rijdt. Mogelijk is Drachten-Grens Groningen nog iets drukker omdat daar de verkeersstroom Leeuwarden-Groningen daar ook op zit, aannemend dat het verkeer via de N 31-A 7 rijdt en niet binnendoor via Buitenpost enzo.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A007] Heerenveen - Groningen

Bericht door Chris » di 20 okt 2015, 22:41

Hier kan je de intensiteiten zien: http://www.wegenwiki.nl/A7_%28Nederland ... ensiteiten

Bij Heerenveen is wel het drukste, maar eigenlijk is de intensiteit tussen Joure en Hoogkerk min of meer vergelijkbaar, zo'n 52.000 - 55.000 voertuigen per dag. Waarmee de A7 niet echt als rustige snelweg betiteld kan worden.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A007] Heerenveen - Groningen

Bericht door GuteFahrt » ma 09 nov 2015, 13:26

Vraagje n.a.v. iets wat mij kort geleden opviel bij knooppunt Zurich:

https://goo.gl/maps/Yoq3r3Gk1U52

^Zie daar de uitsmijter voor de N31 op de A7 komende vanaf Bolsward. Met een "afrit 15" ruiter. Afrit 15 is afrit Zurich, dus dit klopt toch niet? Indien men dit toch wel als afrit beschouwt, zou je zeggen dat men een klaverblad als bij Drachten ook wel eerder had kunnen omdopen tot knooppunt. Iets wat volgens mij nog wel op de rol staat voor de (nabije) toekomst.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10174
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A007] Heerenveen - Groningen

Bericht door Rein » ma 09 nov 2015, 14:33

^^ zou het geen foutje zijn, want de afrit Zurich vlak daarna heeft eveneens een ruiter met afrit 15. Dan heb je dus twee keer een afrit 15 achter elkaar en dat terwijl die afritten onderdeel uit maken van het knooppunt. :confuuuse:

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A007] Heerenveen - Groningen

Bericht door Coen Tunnel » ma 09 nov 2015, 14:40

Dat is een bekende fout die hier jaren geleden ook al eens voorbij is gekomen. Volgens mij staat het daar zeker al 10 jaar fout, als het niet langer is.

De afritruiter hoort niet op dit bord te staan.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A007] Heerenveen - Groningen

Bericht door GuteFahrt » ma 09 nov 2015, 15:25

Komende vanaf Kornwerderzand ziet het er zo uit:

https://goo.gl/maps/ARvecCPJqh92

Ik vraag me af of dit in NBA-stijl 1 op 1 zo kan worden overgenomen. Je zou Zurich i.c.m. afritsymbool en nummer wellicht kunnen ruiteren dan, of is dat niet helemaal "des NBA's?"

Het volgende lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, maar de borden zijn gedateerd. Op de enkelbaans N31 kon je voorheen afslaan naar Zurich, met die klinkerstroken. Als men alles naar het dorp als afrit 15 beschouwde, dan zou het wel kunnen kloppen.
Rein schreef:^^ zou het geen foutje zijn, want de afrit Zurich vlak daarna heeft eveneens een ruiter met afrit 15. Dan heb je dus twee keer een afrit 15 achter elkaar en dat terwijl die afritten onderdeel uit maken van het knooppunt. :confuuuse:
Hierin heb je gelijk, maar de toekenning van het afritnummer daar is volgens mij wel terecht, ondanks het feit dat de aansluiting een onderdeel van het knooppunt vormt.

is offtopic t.o.v. Heerenveen<->Groningen maar ik zag dat deze draad KP Zurich ook behelsde.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Plaats reactie