[A006] A6-A9 Holendrecht - Muiderberg

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Rene
Secretaris

[A006] A6-A9 Holendrecht - Muiderberg

Bericht door Rene » do 04 aug 2005, 10:31

Gooi- en Eemlander schreef: Grote manifestatie tegen tracé A6-A9

WEESP - Het Platform Weesp tegen A6-A9 is samen met Milieudefensie, de Milieufederatie en Natuurmonumenten bezig een grote manifestatie te organiseren tegen het doortrekken van de A6 naar de A9. Zaterdag 5 november is het zover. Dan hoopt het Platform met een bus en een boot vol leden van de Tweede Kamer door het 't Gein en over de Vecht te trekken en hen vervolgens uit te dagen voor een discussie in een grote tent bij De Visserij aan de Keverdijk in Weesp.

Hermine Kalff, voorzitter van Platform zegt dat er met die weg zoveel schade zal worden toegebracht aan het milieu dat de leefbaarheid ernstig wordt aangetast. De strijd tegen de A6-A9 is al jaren oud maar werd eind vorig jaar weer actueel toen rijkswaterstaat de startnotitie Schiphol/Almere bekendmaakte. Niet minder dan achtduizend mensen maakten hier bezwaar tegen.

Volgens Kalff is dat een record aantal mensen in Nederland. ,,Natuurlijk willen wij ook dat er een oplossing komt voor het fileprobleem op de A1. Maar wij denken aan een verbreding van de A1 en de A9", aldus Kalff.

Henk van der Leest, secretaris van het Platform, zegt zich zeer bewust te zijn van de kracht van de voorstanders van het tracé: ,,Het is nu de derde of vierde keer dat dit plan ter sprake komt. Maar ik denk dat we nog nooit zo'n sterke tegenpartij hebben gehad. Almere en de werkgeversorganisaties doen er alles aan om het plan er door te drukken. Zij hebben ook permanent lobbyisten in Den Haag zitten. Dat onderschatten we echt niet. Maar onze achterban is groot en het gebied zo waardevol. Dit mag echt niet doorgaan. Er zou teveel worden verpest. Het zou een soort buitenste buitenring van Amsterdam worden, net zoals de Zuidoost-as van Amsterdam. Als dat gebeurt ligt ook de weg open voor de bouw van kantoren en wellicht woningen."

Het Platform is van plan er een spectaculaire manifestatie van te maken. Om te beginnen is al een aansprekende discussieleider gevonden: de Nigtevechter Jort Kelder, hoofdredacteur van het zakenblad Quote. Verder wil het Platform zorgen voor flink wat amusement tijdens de protestdag en zullen artiesten en andere bekende Nederlanders worden aangeschreven. Ook worden schoolkinderen betrokken in de strijd tegen de A6-A9. Zij zullen het beoogde tracé zichtbaar gaan maken door het plaatsen van grote rode met helium gevulde ballonnen van ieder een meter doorsnee aan een touw van drie meter. Het door ballonnen gemarkeerde tracé zal vervolgens heel goed te zien zijn vanaf een reuzenrad dat het platform overweegt om in te huren.
Laatst gewijzigd door Rene op ma 10 okt 2005, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » do 04 aug 2005, 10:45

Zullen wij op die dag daar onze meeting gaan houden? Ze willen toch een spectaculaire manifestatie? :mrgreen:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Hajo
2x2 autosnelweg

Bericht door Hajo » do 04 aug 2005, 12:09

Uitstekend idee Palance! :toppie: En vergeet je ballonnenprikker niet.
:twisted:

Zonder gekheid: dit is nu precies wat ik bedoel. De tegenstanders hebben geld genoeg om zoiets op touw te zetten. En wij? De voorstanders? We kunnen alleen maar diep zuchten... :(

Het is in mijn ogen serieus het overwegen waard:
wij gaan er ook heen, bouwen een stand op en laten de vóórdelen van de weg zien. Daarbij kan René voor onderbouwde en goed becijferde prognoses zorgen. We laten zien hoe de weg keurig in het landschap, waarbij de natuur zoveel mogelijk wordt bespaard, ingepast kan worden.
:D
Donateur Vereniging Wegenforum

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » do 04 aug 2005, 12:34

Hajo schreef:Daarbij kan René voor onderbouwde en goed becijferde prognoses zorgen.
Al zou ik het persoonlijk willen - dat kan ik natuurlijk niet maken.
Vergeet niet dat ik bij een instantie werk die direct betrokken is bij de A6.
Ik zou ondanks alle goede bedoelingen wel eens mensen binnen de dienst gigantisch in de wielen kunnen rijden - en dat laatste wil ik dus niet.
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

Hajo
2x2 autosnelweg

Bericht door Hajo » do 04 aug 2005, 12:43

René schreef:Al zou ik het persoonlijk willen - dat kan ik natuurlijk niet maken.
Dat begrijp ik. Laten we dan maar hopen dat het op die dag heel hard regent en er een stevige, harde wind staat zodat die dag bijna letterlijk in het water valt... :twisted: ;)

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » do 04 aug 2005, 12:48

Hajo schreef: Dat begrijp ik. Laten we dan maar hopen dat het op die dag heel hard regent en er een stevige, harde wind staat zodat die dag bijna letterlijk in het water valt... :twisted: ;)
Regendansje uitvoeren? :twisted:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

nielske1990
autoweg

Bericht door nielske1990 » do 04 aug 2005, 13:01

Hou op over regen! Ik ben op die dag jarig :D en ik wil geen regen op mijn verjaardag. :evil: :huilen: Je mag alleen een regendansje doen als je er voor zorgt dat het in Weesp regent en in Helmond NIET!!!
La meccanica delle emozioni op A270/N270/N279 en minder frequent A2/A50/A58/A67/A73/N272/N612/N615.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » do 04 aug 2005, 13:10

Leuk. Ik ben 7 november jarig. Ik hou wel van een beetje suprise party... :P
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Hajo
2x2 autosnelweg

Bericht door Hajo » do 04 aug 2005, 13:12

nielske1990 schreef:Hou op over regen! Ik ben op die dag jarig :D en ik wil geen regen op mijn verjaardag. :evil: :huilen: Je mag alleen een regendansje doen als je er voor zorgt dat het in Weesp regent en in Helmond NIET!!!
Ok, afgesproken. Dans, dans, dans: "Oh, laat het op 5 november in Weesp met bakken uit de lucht komen vallen, de hemelsluizen open, beste Regengod." :mrgreen:

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » do 04 aug 2005, 13:46

Haha dan is ook toevallig mijn verjaardag :o

Maar even serieus, denken ze dat een verbreding van de A1 en de A9 zoden aan de dijk zet? En is de A6-A9 verbinding niet goedkoper dan een verbreding van die wegen?

Ik vind het wel wat om de a6-a9 verbinding positief te benaderen op die dag, met onze 'eigen' uitleg. Lijkt me een gezellige dag.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg

Bericht door Seat Ibiza » do 04 aug 2005, 13:58

Vinny schreef:Leuk. Ik ben 7 november jarig. Ik hou wel van een beetje suprise party... :P
Goh, wat een overdaad qua schorpioenen-vertegenwoordiging hebben we hier... (ik ben van 08-11) :o

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » do 04 aug 2005, 14:29

Met al die verjaardagen begint het bijna verleidelijk te worden om een verjaadagskalender in te voeren voor forummembers of het anderzijds ergens bij te houden.
René, zit er niet toevallig zo'n optie bij de forumsoftware? :)

Overigens verjaar ik op 22 december. En ben ik daarmee meestal een steenbok, en soms een boogschutter.

Hajo
2x2 autosnelweg

Bericht door Hajo » do 04 aug 2005, 14:45

Ik kan het wel in mijn computer noteren, waarbij je dan ook nog elk jaar een herinnering krijgt dat er op een bepaalde dag iemand jarig is. Mijn verjaardag valt op de 7e van de 10e maand. :)

Opgave van de data graag in een afgesloten gedeelte: het wegrestaurant, stel ik me zo voor. Zie aldaar.

Mus
stadsweg

Bericht door Mus » do 04 aug 2005, 14:52

En dan zul je zien dat door die manifestatie er files ontstaan op de A1, A6 en A9 :mrgreen:

Hajo
2x2 autosnelweg

Bericht door Hajo » do 04 aug 2005, 15:02

:D "Goh, willen we naar die manifestatie tegen de aanleg van de A6, staan we hier in de file. Die A6 is toch niet zo'n slecht idee." :mrgreen:

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » do 04 aug 2005, 15:24

Wat hebben die mensen een boel geld om zoiets te organiseren. :shock:

Ik ben wel een voorstander van de A6, mits deze goed wordt ingepast in de natuur. Huizenbouw tot aan de A6 is voor mij wel taboe.

Misschien wel sneeuw en ijs al die dag? :twisted:

Hajo
2x2 autosnelweg

Bericht door Hajo » do 04 aug 2005, 15:27

ViaHaaren schreef:Wat hebben die mensen een boel geld om zoiets te organiseren. :shock:
Geen wonder: met de Postcodeloterij als sponsor... :roll:

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » do 04 aug 2005, 15:57

Misschien wel sneeuw en ijs al die dag
Op 7 november 1980 stond er een recordlengte aan files in Nederland: 135 km om precies te zijn en diverse stukken snelweg waren onbereidbaar in verband met...

de hevige sneeuwval. (bron: Jan Visser in de Trouw van 7 november 2004)

(Overigens spreekt men tegenwoordig bij 135 km file van een rustige ochtendspits).

Laat dat nou mijn geboortedag zijn... ;)

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » do 04 aug 2005, 19:52

Palance schreef:...René, zit er niet toevallig zo'n optie bij de forumsoftware? :)

Overigens verjaar ik op 22 december. En ben ik daarmee meestal een steenbok, en soms een boogschutter.
Mijn broer is op de 5e nov. jarig. Zelf ben ik steenbok, verjaren doe ik op de eerste feestdag in die periode!

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » do 04 aug 2005, 19:55

...onbereidbaar ...
;)
excusez: onbereidbaar = niet te bereiden -> bijvoorbeeld het gerecht viel niet te bereiden.

Bart
autoweg

Bericht door Bart » do 04 aug 2005, 21:18

Zonder gekheid: dit is nu precies wat ik bedoel. De tegenstanders hebben geld genoeg om zoiets op touw te zetten. En wij? De voorstanders? We kunnen alleen maar diep zuchten...
"Wij", de voorstanders, hebben slechts het departement Verkeer en Waterstaat met een heel leger aan juridische afdelingen om bezwaarschriften af te wikkelen, ingenieurs voor milieuvriendelijke inpassing, bestuurskundigen voor een goede besluitvorming en een ontzettende pot geld voor het hele project achter ons staan.

Verder nog de ruimtelijke reservering uit de PKB, een hele hoop belangenverenigingen die hun weg naar de Kamer ook weten te vinden. Kortom: de voorstanders positioneren zich ook, minder zichtbaar, maar niet minder effectief...
Bart - als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan...

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » do 04 aug 2005, 22:03

Toch hoor je in de media over het algemeen maar één kant van het verhaal, Bart. Namelijk die van de NIMBY's. Liefst in Hart van Nederland doorspekt met de nodige emotionele one-liners. Vervolgens wordt een politicus gevraagd naar zijn mening... :roll:

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » do 04 aug 2005, 22:25

Dat is de tragiek van de gevestigde orde. Als je daar toe behoort, dan kun je niet zo maar wat roepen, maar onbegrepen je eigen eenzame weg gaan (als je begrijpt wat ik bedoel).

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » do 04 aug 2005, 23:28

Tja, het leven is één grote tragedie... ;)

Bart
autoweg

Bericht door Bart » do 04 aug 2005, 23:34

we kunnen ons troosten met de gedachte dat de grootste genieën in hun eigen tijd nooit werden begrepen... 8-)
Bart - als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan...

kees
expressweg

Bericht door kees » vr 05 aug 2005, 0:01

Hajo schreef:
nielske1990 schreef:Hou op over regen! Ik ben op die dag jarig :D en ik wil geen regen op mijn verjaardag. :evil: :huilen: Je mag alleen een regendansje doen als je er voor zorgt dat het in Weesp regent en in Helmond NIET!!!
Ok, afgesproken. Dans, dans, dans: "Oh, laat het op 5 november in Weesp met bakken uit de lucht komen vallen, de hemelsluizen open, beste Regengod." :mrgreen:
Is misschien 'November Rain' van Guns and Roses een idee?

Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark » vr 05 aug 2005, 11:26

Of Rainmaker van Iron Maiden ;)

Alain
expressweg

Bericht door Alain » vr 05 aug 2005, 12:02

Hmm...'Riders on the Storm' van The Doors vind ik veel relaxter. Of was dat nu juist niet de bedoeling? :mrgreen:

praatpaal
autoweg

Bericht door praatpaal » vr 05 aug 2005, 14:15

zeg, omvat die doortrekking niet ook de aanleg van een tunnel onder de meest waardevolle landschappen en natuur in dat gebied [denk aan vecht en dat andere riviertje en wat poldertjes]. zowel, dan is er toch geen probleem? Naast aanleg van deze weg be ik voor de ijmeerverbinding d.m.v de brug. Dat kan dan meteen een mooi icoon worden voor de stedelijke as Amsterdam-Almere. Toch moeten we ook niet de waarde van het landschap en natuur onderschatten. Maar de NIMBY's en hun tegen alles zijn zit me echt niet lekker.
wie op de wegenwacht, wacht het langst

snelwegracer
autoweg

Bericht door snelwegracer » vr 05 aug 2005, 14:20

Als ze nou die weg in een tunnel doen dan heeft er niemand toch last van? Ik ken iemand die daar woont en het is een mooi gebied ik zie daar ook het liefst geen snelweg komen. Maar als het nodig is is het echt nodig.
Neem eens een kijkje op mijn forum 8-) Het forum over Transporttycoon. :).