[A001] knooppunt Buren - grens

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Paixao
autoweg
Berichten: 1040
Lid geworden op: di 28 feb 2006, 15:07
Locatie: Denekamp
Contacteer:

Re: A1: knooppunt Buren - grens

Bericht door Paixao » wo 06 okt 2010, 14:58

Voor zover ik weet is het doorgaans geen politie maar 'Zoll', de Duitse versie van de Douane. Die vliegen zo af en toe achter een "verdacht" voertuig aan om even de kofferbak te controleren. Op Duitse feestdagen wil er nog wel eens politie staan, maar dat is om vrachtwagens die het Fahrverbot negeren op de bon te slingeren.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Re: [A001] knooppunt Buren - grens

Bericht door Frits » wo 07 sep 2011, 19:37

Ik weet niet of iemand het al had gemeld maar de illegale rechter rijstrook die tussen de knooppunten Azelo en Buren lag is nu omgezet naar een normale 3e rijstrook. De blokmarkering is vervangen door normale onderbroken belijning. Er staat nu ook een bordje na de invoegende taper dat de weg als drie rijstroken verder gaat. Bij de bewegwijzering van knooppunt Buren begint de blokmarkering weer. In omgekeerde richting dezelfde situatie.
De autogordel: een band voor het leven.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A001] knooppunt Buren - grens

Bericht door boe! » wo 07 sep 2011, 20:33

Dat is dan recent aangepast, want 2,5 week geleden was het nog blokmarkering.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [A001] knooppunt Buren - grens

Bericht door Willem » wo 07 sep 2011, 22:06

Is die verandering dan inmiddels juridisch dichtgetimmerd?

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Re: [A001] knooppunt Buren - grens

Bericht door Frits » zo 11 sep 2011, 17:53

En hier het bewijs:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De autogordel: een band voor het leven.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76295
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A001] knooppunt Buren - grens

Bericht door Chris » za 01 okt 2011, 18:19

Nog wat foto's van bovenaf bij Borne:

Afbeelding
A1 Azelo-1 by Chriszwolle, on Flickr

Afbeelding
A1 Azelo-2 by Chriszwolle, on Flickr

Afbeelding
A1 Azelo-3 by Chriszwolle, on Flickr

Afbeelding
A1 Azelo-4 by Chriszwolle, on Flickr

Afbeelding
A1 Azelo-5 by Chriszwolle, on Flickr

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Re: [A001] knooppunt Buren - grens

Bericht door Frits » zo 02 okt 2011, 15:22

Mooi foto's. De vreemde dubbele strepen bij de afrit Borne zijn ondertussen ook verwijderd.
De autogordel: een band voor het leven.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76295
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A001] knooppunt Buren - grens

Bericht door Chris » wo 11 mei 2016, 18:31

Linkse partijen in Overijssel willen de maximumsnelheid op de A1 bij Hengelo verlagen; http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... 4195&cat=1

Uit metingen blijkt dat de grenswaarde van 18 microgram NO2 per kubieke meter het afgelopen half jaar al twintig maal overschreden is, terwijl er een wettelijke grenswaarde is van achttien maal per jaar.

Ik weet niet of dit falend journalisme is, of dat die politieke partijen eigenlijk geen benul hebben van de materie, maar de grenswaarde voor NO2 is 40 µg/m³ als jaargemiddelde. Het uurgemiddelde mag maximaal 18 keer per jaar 200 (!) µg/m³ overschrijden.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21918
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A001] knooppunt Buren - grens

Bericht door Wouter N14 » wo 11 mei 2016, 18:54

^^ Het is sowieso falend journalisme omdat ze die feiten niet noemen en alleen maar de paniekpolitici kopiëren :ongeduldig:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A001] knooppunt Buren - grens

Bericht door RSK » wo 11 mei 2016, 19:05

Als de gang naar de rechter het logische nul op het rekest oplevert, kan er misschien wel even een redactioneel stuk naar de diverse regionale en landelijke media gestuurd worden: "Lokale politici snappen niets van wetgeving luchtkwaliteit". Alleen dan nog even kijken of er ergens gegevens zijn op te vragen van wat het geintje de belastingbetaler heeft gekost.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A001] knooppunt Buren - grens

Bericht door Vinny » wo 11 mei 2016, 21:00

Ik word hier soms wel een beetje moedeloos van. Technische kennis en inhoudelijke diepgang, daar doen we anno 2016 niet meer aan. :shutup:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [A001] knooppunt Buren - grens

Bericht door SnarfFlevoland » wo 11 mei 2016, 22:00

Wel typische gang van zaken bij linkse partijen. Is helaas in Duitsland niet anders. :nothanks:
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A001] knooppunt Buren - grens

Bericht door harry » wo 11 mei 2016, 23:52

^^ En bij rechtse partijen uiteraard ook. :roll:
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [A001] knooppunt Buren - grens

Bericht door SnarfFlevoland » do 12 mei 2016, 0:23

^^
Klopt, maar rechtse partijen zijn normaliter geen voorstander voor allerlei extra snelheidsbeperkingen.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

VWCaddy
dorpsstraat
Berichten: 107
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 7:58
Locatie: Gelderland

Re: [A001] knooppunt Buren - grens

Bericht door VWCaddy » do 12 mei 2016, 21:07

"Daarvoor pleiten GroenLinks, Partij voor de Dieren, 50Plus, PvdA en SP in Overijssel vandaag"

Geen van deze partijen zit in Overijssel overigens in de coalitie.

Als je het er niet mee eens bent wat deze partijen bepleiten, stem er dan ook niet op.
Stem op die partij waar je het mee eens bent, en stem vooral niet op die partijen waar je het niet mee eens bent.
Als je op een bepaalde partij gestemd hebt, en je bent het er achteraf niet mee eens, dan moet je ook niet klagen.

Volgend jaar kan iedereen weer opnieuw stemmen voor de tweede kamer.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21918
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A001] knooppunt Buren - grens

Bericht door Wouter N14 » do 12 mei 2016, 22:02

Naar wie uit je je beschuldigingen precies? :s
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A001] knooppunt Buren - grens

Bericht door RSK » do 12 mei 2016, 22:21

^^ Vermoedelijk mensen die wel op die partijen stemmen maar vervolgens klagen dat je niet mag doorrijden? Eerlijk is eerlijk: als 130 een persoonlijk breekpunt is, kun je van de grote partijen alleen nog maar op VVD en PVV stemmen. Die laatste wil nog altijd naar 140, als ik het wel heb. Alle andere partijen zijn in meer of mindere mate vijandig tegen 130km/h.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Ernst76
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: zo 21 feb 2016, 19:31

Re: [A001] knooppunt Buren - grens

Bericht door Ernst76 » do 12 mei 2016, 23:27

Tsja...ik ga niet mijn politieke keuze alleen af laten hangen van de snelheidslimiet. Het gaat gelukkig om meer zaken in het leven. Hoewel ik wel voor 130 ben als de weg daarvoor geschikt is.
Ik rij op rustige momenten vaak 140-150 in 130-zones. Heb (even afkloppen) de afgelopen vijf jaren geen boetes gehad.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A001] knooppunt Buren - grens

Bericht door RSK » vr 13 mei 2016, 0:23

Ernst76 schreef:ik ga niet mijn politieke keuze alleen af laten hangen van de snelheidslimiet.
Gelukkig hangt het daar niet alleen op, maar dan hebben we wel gelijk een probleem te pakken. Immers is ongeveer 65% van de weggebruikers positief tot zeer positief over 130km/h op snelwegen. Op basis van de laatste peilingen van Maurice de Hond wordt die mening echter maar door 40% van de (virtuele) Kamerzetels vertegenwoordigd. Dit is nu typisch zo'n voorbeeld van een punt waar de politieke werkelijkheid haaks staat op de beleving van de bevolking. Inherent aan ons parlementair stelsel, maar slecht voor het vertrouwen in de politiek.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [A001] knooppunt Buren - grens

Bericht door duikgek89 » vr 13 mei 2016, 10:49

VWCaddy schreef:"Daarvoor pleiten GroenLinks, Partij voor de Dieren, 50Plus, PvdA en SP in Overijssel vandaag"

Geen van deze partijen zit in Overijssel overigens in de coalitie.

Als je het er niet mee eens bent wat deze partijen bepleiten, stem er dan ook niet op.
Stem op die partij waar je het mee eens bent, en stem vooral niet op die partijen waar je het niet mee eens bent.
Als je op een bepaalde partij gestemd hebt, en je bent het er achteraf niet mee eens, dan moet je ook niet klagen.

Volgend jaar kan iedereen weer opnieuw stemmen voor de tweede kamer.
Op wie moet ik dan stemmen? Bijna alle partijen hebben punten waar ik het volledig mee eens ben en waar ik het volledig mee oneens ben. Dus ondanks dat het land praktisch onbestuurbaar kapot gaat door de politieke versplintering en de daardoor inmiddels wel erg waterige veel te dure wijn, is er nog steeds geen partij waar ik me tenminste in aanzienlijk deel van de beloftes kan vinden.

Als ik volgend jaar nog mag stemmen, geen idee. Van de andere kant maakt het toch niet veel uit waar je op stemt want linksom, rechtsom of recht door zee, je komt steeds weer bij die veel te waterige en veel te dure wijn uit.

En dan is er nog een reden dat er weinig bereikt wordt, er is altijd wel een aanloop naar bepaalde verkiezingen, provinciale staten, gemeenteraad enzovoorts... De partijen zijn daarom steeds bezig met hun zetels en marketing... Soms moet je niet in de tweede kamer zitten om vriendjes te maken maar gewoon om dingen op te lossen. Soms kan dat niet zoals het moet, maar dan moet het maar zoals het kan. Als je dan geen vrienden maakt maar de tijd hebt om te laten zien dat het toch echt beter was en dat dingen opgelost cq verbetert zijn, dan is dat niet erg want dan zien de mensen vroeg genoeg dat je goed bezig was en dat je weer stemmen verdient.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [A001] knooppunt Buren - grens

Bericht door SnarfFlevoland » za 14 mei 2016, 0:04

RSK schreef:Dit is nu typisch zo'n voorbeeld van een punt waar de politieke werkelijkheid haaks staat op de beleving van de bevolking. Inherent aan ons parlementair stelsel, maar slecht voor het vertrouwen in de politiek.
Je pakt hiermee precies het absolute pijnpunt van ons politieke systeem, zowel in Nederland als ook in Duitsland en vele andere landen. Wat dat betreft zou meer directe politiek zoals in Zwitserland geen kwaad kunnen (en zelfs daar loopt het niet altijd geheel wenselijk).
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Ernst76
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: zo 21 feb 2016, 19:31

Re: [A001] knooppunt Buren - grens

Bericht door Ernst76 » za 14 mei 2016, 18:25

Ik vind de hypocrisie over snelheid vaak opmerkelijk. Collega's die graag lekker doorrijden en dan tegen de 130 km/uur bij Assen zijn omdat ze er zelf toevallig dichtbij wonen. Ik woon 1,5 km van diezelfde A28; zowel met 120 als 130 hoor ik het verkeersgeluid niet.
Het is in Nederland politiek correct om tegen hoge snelheden te zijn. Ik vind dat de limiet geloofwaardig moet aansluiten bij het wegbeeld. En soms vanwege geluidsoverlast en fijnstof kan het wel even langzamer om die reden. Maar het moet niet een slap excuus worden om teveel lagere limieten in te stellen.
Wat mij opvalt is hoe moeilijk het is/lijkt om hogere limieten in te stellen, zelfs als een paar jaar terug er diezelfde limiet gold. Lagere limieten is eenvoudiger schijnbaar; al die wegen die misschien geen hoog belang hebben, maar waar je eindeloos nodeloos maar 60 km/uur mag.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [A001] knooppunt Buren - grens

Bericht door SnarfFlevoland » zo 15 mei 2016, 14:15

^^
Die trend van makkelijk snelheden verlagen, maar moeilijk verhogen is denk ik iets dat je in vrijwel elk land ziet. Zowel op het HWN als op het OWN. Gelukkig ben ik blij dat men in Duitsland juist op de kleine lokale wegen nog weinig met snelheidsbeperkingen heeft lopen strooien. Zo kan je daar vaak op langere stukken 100 km/h rijden, terwijl je op bredere Bundes- en Landesstraßen bij bijna elke kruising terug naar 70 of 80 km/h moet.

In Nederland vind ik lokale wegen rijden alleen nog maar irritant. Bijna alles is inmiddels d.m.v. zones op 60 km/h begrenst, terwijl je op dergelijke wegen in andere landen beduidend harder mag rijden.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [A001] knooppunt Buren - grens

Bericht door nederland24 » ma 16 mei 2016, 16:12

Maar is het zo erg om 120km/u te rijden in plaats van 130km/u?

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18033
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [A001] knooppunt Buren - grens

Bericht door Snelwegfreak » ma 16 mei 2016, 16:23

Maar is het zo erg om 130km/u te rijden in plaats van 120km/u?
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A001] knooppunt Buren - grens

Bericht door harry » ma 16 mei 2016, 20:01

^^
Ja. Anders was er niet zo veel weerstand geweest tegen deze "rechtse hobby".
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18033
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [A001] knooppunt Buren - grens

Bericht door Snelwegfreak » ma 16 mei 2016, 20:11

^^ Die weerstand komt vooral van, om in jouw stijl te blijven, linkse-hobbyisten en mensen en politici die klaarblijkelijk totaal geen verstand van de materie hebben.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A001] knooppunt Buren - grens

Bericht door Palance » ma 16 mei 2016, 20:29

Maar een antwoord op de vraag van nederland24 geef je niet.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A001] knooppunt Buren - grens

Bericht door RSK » ma 16 mei 2016, 21:17

^^ De centrale vraag voor iedere beperkende wetgeving zou moeten zijn: is er een goede reden om de vrijheid in te perken? Natuurlijk gaat zelfs de grootste asfaltvreter er nog niet dood aan als hij 120km/h rijdt i.p.v. 130. Net zoals jij er ook niet dood aan gaat als we voor jou een extra 10% belasting van je inkomen afhalen. Zullen we dat ook maar doen dan? De samenleving wordt er alvast beter van, want alles wat jij meer betaalt, hoeft een ander niet te betalen...
harry schreef:
Snelwegfreak schreef:Maar is het zo erg om 130km/u te rijden in plaats van 120km/u?
Ja. Anders was er niet zo veel weerstand geweest tegen deze "rechtse hobby".
Ik heb geen zin om de hele 130-discussie over te doen, maar een rechtse hobby? Frankrijk staat er nou niet echt bekend om erg rechts te zijn. En de PVV is ook niet echt rechts als je het economisch programma er op naslaat. Sowieso vind ik de discussie over links-rechts soms nogal doorslaan; niet alles is links of rechts. (Vroeger misschien wel...)

Ik snap eerlijk gezegd niet zo waarom juist 130 op de snelwegen zo'n heikel punt moet zijn. Op het spoor wordt op behoorlijke stukken 140km/h gereden, en als de NS treinen voor de HSL willen bestellen die 'maar' 200km/h kunnen, dan is de Kamer te klein. Terwijl dezelfde natuurwetten (luchtweerstand) voor treinen gelden en ook die extra elektriciteit voor snellere treinen moet worden opgewekt. Zolang er nog kolencentrales draaien, kun je redeneren dat met het terugbrengen van de snelheid op het spoor naar 120km/h een directe milieuwinst te behalen is.

En nog merkwaardiger: het argument om treinen met 250km/h over de HSL te sturen is zogenaamd tijdwinst, omdat het een spoorlijn is die er speciaal voor is aangelegd dat mensen op langere afstand van reistijdverkorting kunnen genieten. Volgens mij zijn de snelwegen ooit ook met een dergelijk doel aangelegd, dus dan is het erg tegenstrijdig om daar de snelheid te verlagen.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [A001] knooppunt Buren - grens

Bericht door SnarfFlevoland » ma 16 mei 2016, 22:26

RSK schreef:De centrale vraag voor iedere beperkende wetgeving zou moeten zijn: is er een goede reden om de vrijheid in te perken?
Ik wil om een discussie te voorkomen hier niet uitgebreid op in gaan, maar ik ben het helemaal met je eens. Niet voor niets ben ik in Duitsland grootse tegenstander van een snelheidslimiet op snelwegen.
Skiën in Oostenrijk... extreem rechts. :rofl2:
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Plaats reactie