[A001] knooppunt Buren - grens

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: A1: knooppunt Buren - grens

Bericht door Kaaiman » ma 03 mei 2010, 17:12

Toch is het geen slecht idee om de A1 vanaf Amsterdam tot KP Buren (beter nog: afrit Hengelo) naar minimaal 3+3 uit te bouwen, zeker met het oog op het vrachtverkeer.

Ontopic: Oostelijk van de aansluiting Hengelo lijkt 3+3 me voorlopig nog wat overdreven, al heb ik geen verkeersintensiteiten opgezocht.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Re: A1: knooppunt Buren - grens

Bericht door Frits » ma 03 mei 2010, 19:09

Het is belachelijk dat de hele A1 nog niet 3+3 is tussen Amsterdam en knooppunt Azelo. Ik bedoel, in Duitsland zijn de A2 en A9 over honderden kilometers 2x3 en met minder intensiteiten.
De autogordel: een band voor het leven.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: A1: knooppunt Buren - grens

Bericht door Willem » ma 03 mei 2010, 19:42

Het verbreden van de gedeeltes op de Veluwe en ten zuiden van Rijssen zal wel erg gevoelig liggen bij de milieu-beweging, aangezien de weg daar door een natuurgebied loopt.
Laatst gewijzigd door Willem op do 22 jul 2010, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: A1: knooppunt Buren - grens

Bericht door Chris » ma 03 mei 2010, 19:48

^^ Kan makkelijk. Geen problemen met geluidswaarden (geen geluidsgevoelige bestemmingen langs de snelweg) en luchtkwaliteit zal denk ik ook wel loslopen. Dan kan die milieubeweging dat wel heel erg vervelend vinden, maar er zijn niet zoveel procedurele problemen die een eventuele verbreding in de weg zouden staan. De meeste projecten lopen vertraging op omdat mensen gaan zeuren over de geluidsnormen en luchtkwaliteit. Maar als er simpelweg wettelijk gezien niks om om te zeuren is, heeft het ook weinig zin om naar de Raad van State te stappen.

Nog los van het feit dat hier ruimte zát is om binnen het huidige wegtracé een verbreding naar 2x3 uit te voeren. Dat kan bijna overal in de middenberm, en waar niet, is vaak de berm breed uitgevoerd.

N342
autoweg
Berichten: 1483
Lid geworden op: za 16 apr 2005, 14:19
Locatie: Twente

Re: A1: knooppunt Buren - grens

Bericht door N342 » ma 03 mei 2010, 20:05

Euregio schreef:Erg mooi, dat ze asfalt aanbrengen.
Maar is 2x2 niet te weinig.. Steden als Enschede, Almelo Hengelo Oldenzaal zijn nogal groot. Ze noemen het ook wel de randstad van het oosten. Hier is toch wel minimaal 2x3 nodig door heel twente voor een betere bereikbaarheid. :shutup:
Het is de eerste keer dat ik hoor dat aan mijn geboorteplaats (Oldenzaal) wordt gerefereerd als "de Randstad van het Oosten". Enkel Enschede met zo'n 135.000 inwoners kun je echt groot noemen. Hengelo volgt met 79.000 inwoners op gepaste afstand. Oldenzaal zal een hoop mensen van buiten moeten aantrekken om de huidige 31.000 inwoners te kunnen behouden.

Het enige waar ik van gehoord heb was de voorgenomen vorming van Twentestad als onderdeel van de gemeentelijke herindeling in Twente. De herindeling werd op 13 september 2000 aangenomen in afgeslankte vorm, zonder Twentestad. Het enige dat van het voorgenomen Twentestad is overgebleven is de verkleining van de gemeente Borne. Tegenwoordig wordt de naam Netwerkstad Twente gebezigd, maar "De Randstad van het Oosten" heb ik nooit voorbij horen/zien komen.

2x2 is tussen Buren en de grens echt meer dan genoeg. Heb je ooit gehoord dat er onder normale omstandigheden file stond tussen Hengelo en de grens? Nee, want dat komt alleen maar voor als de Duitsers de boel weer eens dichtgooien voor vrachtverkeer óf als er grenscontroles worden gehouden. Om daarvoor nu 23 kilometer snelweg te gaan verbreden, beetje overbodig.

Twente is voldoende bereikbaar door 2x3 tot KP Buren. Verkeer richting Twente begint zich bij Azelo al te splitsen, het verkeer voor het Regionaal Bedrijventerrein (of XL Businesspark zoals 't uiteindelijk heet) ten noorden van Bornerbroek buigt af richting Almelo en daarnaast splitst bij Buren het doorgaande verkeer richting Oost-Europa en regionaal verkeer richting Enschede zich ook zodanig dat 2x2 voor zowel Buren-De Lutte als Buren-Enschede meer dan voldoende is.

Overigens vond ik van de aanleg/opening van de A1 nog de volgende foto's (de foto's gaan weliswaar primair om de treinen):

http://www.panoramio.com/photo/32804726
Foto genomen vanaf het viaduct Fleerderhoekpad en toont onder meer het viaduct van de spoorlijn Oldenzaal - Bad Bentheim over de A1 tijdens de aanleg in 1991. Tegenwoordig ziet deze locatie er zo uit.

http://www.panoramio.com/photo/32804733
Foto genomen van de trein die in het weekeinde van 17 en 18 oktober tussen het station van Oldenzaal en de 'halte De Lutte' pendelde. De halte bevond zich aan de Poortbultenweg. Op de foto rechts bevindt zich het bord met de vermelding 'halte De Lutte' dat speciaal door de 'stichting Openingsfestiviteiten A1' was aangebracht. Tegenwoordig ziet deze locatie er zo uit. Het aan de overzijde van het spoor gelegen Molenveldpad is pas later (midden jaren '90) aangelegd om de functie van de Luttermolenweg (die door de aanleg van de A1 flink werd ingekort) als doorgaande weg voor fietsers tussen de bebouwde kom van De Lutte en de Lossersedijk over te nemen.
*11-08-2017 L.M.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: A1: knooppunt Buren - grens

Bericht door boe! » do 22 jul 2010, 11:08

Rijkswaterstaat schreef:Rijkswaterstaat rondt werkzaamheden aan A1 op 30 juli af
22-07-2010 | Oost-Nederland | persbericht

Rijkswaterstaat rondt de werkzaamheden aan de A1 betonbanen maanden eerder af dan gepland. De werkzaamheden zijn op 30 juli al gereed. De laatste delen, tussen Hengelo-Noord en Oldenzaal en tussen De Lutte en de Duitse grens, zijn dan gereed. Het gehele traject tussen knooppunt Buren en de Duitse grens is dan voorzien van een nieuwe laag ZOAB-asfalt.

Eerder klaar
Het werk is maanden eerder gereed dan gepland. Het doel was het totale traject eind 2010 af te ronden. Door een goede samenwerking tussen alle partijen, uitgebreide communicatie en een slimme planning van de aannemerscombinatie Van Gelder – Strukton Civiel, is een tijdwinst van enkele maanden geboekt. Over een lengte van 23 kilometer is de oude betonbaan gereedgemaakt als fundering waarop vervolgens een nieuwe asfaltverharding is aangebracht. De bovenste asfaltlaag is uitgevoerd als Zeer Open Asfalt Beton (ZOAB). Nu het werk is afgerond kan het verkeer gebruikmaken van een betere kwaliteit wegdek. Hierdoor verbetert de doorstroming en de veiligheid. Voor omwonenden neemt geluidhinder af.

Hinder
Tijdens de werkzaamheden, die in april vorig jaar begonnen, is de hinder erg meegevallen. Rijkswaterstaat had een adviesroute ingesteld en geïnvesteerd in communicatie naar transportorganisaties in Duitsland en Oost-Europa. Mede hierdoor heeft het wegverkeer weinig overlast van het werk gehad.

Vervolg
Tot september zal de aannemer nog enkele afrondende werkzaamheden verrichten. Deze leveren geen hinder voor het verkeer op. Daarna wordt het project op een feestelijke manier afgesloten.

Timon91
stadsweg
Berichten: 382
Lid geworden op: zo 23 dec 2007, 17:31
Locatie: Enschede

Re: A1: knooppunt Buren - grens

Bericht door Timon91 » zo 03 okt 2010, 16:55

De werkzaamheden zijn inmiddels al een paar maanden gereed, dus tijd voor wat foto's :D

Er volgt een selectie van 20 foto's, de hele set kun je hier bekijken.

1. We gaan van de A35 de A1 op.

Afbeelding
A35 in The Netherlands by Timon91, on Flickr

2. Onder de spoorlijn Almelo-Hengelo door.

Afbeelding
A1 in The Netherlands by Timon91, on Flickr

3. Viaduct.

Afbeelding
A1 in The Netherlands by Timon91, on Flickr

4. En nog een.

Afbeelding
A1 in The Netherlands by Timon91, on Flickr

5. Afslag Hengelo-Noord.

Afbeelding
A1 in The Netherlands by Timon91, on Flickr

6. Veel vrachtwagens bij VZP Lonnekermeer.

Afbeelding
A1 in The Netherlands by Timon91, on Flickr

7. Het wegdek is uitstekend :)

Afbeelding
A1 in The Netherlands by Timon91, on Flickr

8. Afslag Oldenzaal, ingezoomd.

Afbeelding
A1 in The Netherlands by Timon91, on Flickr

9. Afslag Oldenzaal-Zuid.

Afbeelding
A1 in The Netherlands by Timon91, on Flickr

10. We hebben nog ongeveer 10 km Nederland voor ons.

Afbeelding
A1 in The Netherlands by Timon91, on Flickr

11. Blaadjes op de weg.

Afbeelding
A1 in The Netherlands by Timon91, on Flickr

12. Ecoduct.

Afbeelding
A1 in The Netherlands by Timon91, on Flickr

13. Erg druk is het niet.

Afbeelding
A1 in The Netherlands by Timon91, on Flickr

14. Onder de spoorlijn Hengelo-Bad Bentheim door.

Afbeelding
A1 in The Netherlands by Timon91, on Flickr

15. Afslag De Lutte, de laatste voor de grens.

Afbeelding
A1 in The Netherlands by Timon91, on Flickr

16. De grens is al in zicht.

Afbeelding
A1 in the Netherlands by Timon91, on Flickr

17. Net achter het viaduct staat de Bundespolizei.

Afbeelding
A1 in The Netherlands by Timon91, on Flickr

18. De overgang van het wegdek. Een duidelijkere overgang kan er bijna niet zijn. Van glad ZOAB naar hobbelig beton.

Afbeelding
Dutch-German border near De Lutte by Timon91, on Flickr

19. Deze meuk dus.

Afbeelding
A30 in Germany by Timon91, on Flickr

20. De belijning is op sommige plekken al bijna helemaal weg.

Afbeelding
A30 in Germany by Timon91, on Flickr

Dat was het weer, hopelijk vonden jullie het wat!
Kijk voor leuke foto's op: http://www.panoramio.com/user/833451
Mijn Flickr account vind je hier

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: A1: knooppunt Buren - grens

Bericht door nederland24 » zo 03 okt 2010, 18:22

Ziet er goed uit en mooie foto's. :blauweduim: Opvallend dat er niet op alle plaatsen nieuwe borden zijn neergezet. Het verschil met het Nederlandse en het Duitse asfalt is meteen wel heel erg groot.

Paixao
autoweg
Berichten: 1040
Lid geworden op: di 28 feb 2006, 15:07
Locatie: Denekamp
Contacteer:

Re: A1: knooppunt Buren - grens

Bericht door Paixao » zo 03 okt 2010, 20:19

Duitsland heeft op dat stuk nog beton. Volgens mij is de planning dat het resterende stuk tussen de grens en pakweg Bentheim volgend jaar door de Duitsers wordt opgeknapt.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: A1: knooppunt Buren - grens

Bericht door Chris » zo 03 okt 2010, 20:52

^^ Dat stukje waren ze inderdaad nog niet bezig. Wel verder vanaf Bad Bentheim tot Kreuz Schüttorf, ik meen tot december 2010, maar pin me er niet op vast. Daar wordt beton gewoon door beton vervangen overigens.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: A1: knooppunt Buren - grens

Bericht door Chris » zo 03 okt 2010, 20:53

Vreemde lettertypes op de borden bij VZP Lonnekermeer.

1. Lijkt redesign.
AfbeeldingLonnekermeer-1 by Chriszwolle, on Flickr

2. Lijkt SNV.
AfbeeldingLonnekermeer-2 by Chriszwolle, on Flickr

Timon91
stadsweg
Berichten: 382
Lid geworden op: zo 23 dec 2007, 17:31
Locatie: Enschede

Re: A1: knooppunt Buren - grens

Bericht door Timon91 » ma 04 okt 2010, 21:18

Wat foto's vanaf viaducten:

1. Ingezoomd op het spoorviaduct (oostzijde).

Afbeelding
A1 in The Netherlands by Timon91, on Flickr

2. Originele positie.

Afbeelding
A1 in The Netherlands by Timon91, on Flickr

3. De andere kant op gekeken.

Afbeelding
A1 in The Netherlands by Timon91, on Flickr

4. Ingezoomd op het afstandenbord. BAB 30 staat al aangegeven.

Afbeelding
A1 in The Netherlands by Timon91, on Flickr

5. Het viaduct van de andere kant gezien (westzijde).

Afbeelding
A1 in The Netherlands by Timon91, on Flickr

6. De andere kant op gekeken, excuses voor het tegenlicht.

Afbeelding
A1 in The Netherlands by Timon91, on Flickr

7. Aan de andere kant van het viaduct, met de bocht meegekeken.

Afbeelding
A1 in The Netherlands by Timon91, on Flickr

8.

Afbeelding
A1 in The Netherlands by Timon91, on Flickr

9. Ingezoomd.

Afbeelding
A1 in The Netherlands by Timon91, on Flickr

10. Bijna aan het uiteinde van de A1. De afstanden op de paaltjes kloppen niet helemaal, het is niet zo dat het nog 173 km naar de ring van Amsterdam is. Op de IJsselbrug bij Deventer zit geloof ik een sprong van 5 km. Weet iemand hoe dat komt?

Afbeelding
A1 in The Netherlands by Timon91, on Flickr

11. Het blijft een mooie weg, zeker met een mooi herfstzonnetje erbij :)

Afbeelding
A1 in The Netherlands by Timon91, on Flickr

12. Ecoduct.

Afbeelding
A1 in The Netherlands by Timon91, on Flickr

13.

Afbeelding
A1 in The Netherlands by Timon91, on Flickr

14. Het viaduct waar Chris en ik op stonden.

Afbeelding
A1 in The Netherlands by Timon91, on Flickr

15. Slechts één auto te zien.

Afbeelding
A1 in The Netherlands by Timon91, on Flickr

16. Zoom.

Afbeelding
A1 in The Netherlands by Timon91, on Flickr

17. Bijna dezelfde foto, net iets beter IMO.

Afbeelding
A1 in The Netherlands by Timon91, on Flickr

18. Door de zoom lijkt ook dit wel een aardige helling :lol:

Afbeelding
A1 in The Netherlands by Timon91, on Flickr

Dat was het weer, hopelijk vonden jullie het wat!
Kijk voor leuke foto's op: http://www.panoramio.com/user/833451
Mijn Flickr account vind je hier

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: A1: knooppunt Buren - grens

Bericht door boe! » ma 04 okt 2010, 22:20

10. Bijna aan het uiteinde van de A1. De afstanden op de paaltjes kloppen niet helemaal, het is niet zo dat het nog 173 km naar de ring van Amsterdam is. Op de IJsselbrug bij Deventer zit geloof ik een sprong van 5 km. Weet iemand hoe dat komt?
Provinciegrens en waarschijnlijk ook de grens tussen twee RWS-beheergebieden.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: A1: knooppunt Buren - grens

Bericht door nederland24 » ma 04 okt 2010, 22:32

Ik heb deze weg eigenlijk nooit zo ervaren, maar nu je het allemaal op foto hebt gezet, is eigenlijk best wel een hele mooie weg.

kukel360
stadsweg
Berichten: 469
Lid geworden op: do 21 dec 2006, 16:39
Locatie: Vught

Re: A1: knooppunt Buren - grens

Bericht door kukel360 » ma 04 okt 2010, 23:29

Is het niet wat overdreven om tot de grens ZOAB te leggen? Ik ken het stuk niet goed maar zo slecht was het beton toch niet?

Het laatste stuk A77 is ook gewoon beton.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: A1: knooppunt Buren - grens

Bericht door Mark » ma 04 okt 2010, 23:35

Mooie plaatjes weer. Ziet er al goed uit!

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: A1: knooppunt Buren - grens

Bericht door Chris » di 05 okt 2010, 8:21

kukel360 schreef:Is het niet wat overdreven om tot de grens ZOAB te leggen? Ik ken het stuk niet goed maar zo slecht was het beton toch niet?

Het laatste stuk A77 is ook gewoon beton.
Het beton was van slechte kwaliteit, naar horen zeggen niet gewapend beton, waardoor de platen gingen breken. De kwaliteit was veel slechter dan wat je van 18 - 25 jaar oud beton mag verwachten (beton hoort minstens 30 jaar mee te kunnen).

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1334
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: A1: knooppunt Buren - grens

Bericht door mvalkenburg » di 05 okt 2010, 9:32

Maar is er 18-25 jaar geleden met de enorme stijging van het vrachtverkeer van de afgelopen jaren gerekend? Dat lijkt me ook redelijk funest voor de levensduur.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: A1: knooppunt Buren - grens

Bericht door Pino » di 05 okt 2010, 9:42

boe! schreef:
10. Bijna aan het uiteinde van de A1. De afstanden op de paaltjes kloppen niet helemaal, het is niet zo dat het nog 173 km naar de ring van Amsterdam is. Op de IJsselbrug bij Deventer zit geloof ik een sprong van 5 km. Weet iemand hoe dat komt?
Provinciegrens en waarschijnlijk ook de grens tussen twee RWS-beheergebieden.
Niet alleen dat, het is naar ik begrijp ook beleid geweest om zo af en toe een sprong te maken in de hectometerwaarden. Op die manier creëer je flexibiliteit voor eventuele wijzigingen in tracé's zonder dat je daarvoor de hele route opnieuw hoeft te kilometreren (zie deze discussie).

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15215
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: A1: knooppunt Buren - grens

Bericht door Via » di 05 okt 2010, 10:09

Nu die lelijke tijdelijke lichtmasten nog opruimen en het is weer mooi. :)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: A1: knooppunt Buren - grens

Bericht door Kaaiman » di 05 okt 2010, 10:18

Ik krijg hier best wel een 'Snelweg door oneindige bossen'-gevoel bij. :)

Mooie platen, Timon!
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: A1: knooppunt Buren - grens

Bericht door Chris » di 05 okt 2010, 10:25

mvalkenburg schreef:Maar is er 18-25 jaar geleden met de enorme stijging van het vrachtverkeer van de afgelopen jaren gerekend? Dat lijkt me ook redelijk funest voor de levensduur.
Nee, je moet je realiseren dat ten tijde van de aanleg van de A1 er amper verkeer was naar Duitsland. De DDR en het ijzeren gordijn bestonden nog, en in 1985 was er nog geen zicht op dat deze op korte termijn zouden vallen. Er was alleen wat verkeer richting Hannover / Braunschweig, en vrijwel geen transitverkeer naar het toenmalige oostblok.

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1334
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: A1: knooppunt Buren - grens

Bericht door mvalkenburg » di 05 okt 2010, 11:24

Precices, ik ben nog niet eens 30 maar kan me de tijd nog levendig herinneren dat het bijzonder was om naar Duitsland te gaan, dat je papieren nog gecontroleerd werden enz. Zo gezien is er heel veel gebeurd in de afgelopen 2 decennia.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5068
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: A1: knooppunt Buren - grens

Bericht door Rogier » di 05 okt 2010, 18:01

mvalkenburg schreef:Maar is er 18-25 jaar geleden met de enorme stijging van het vrachtverkeer van de afgelopen jaren gerekend? Dat lijkt me ook redelijk funest voor de levensduur.
Ik denk dat dit ook de hoofdoorzaak is waarom de betonverharding hier (en op de A30 in Duitsland) op veel plaatsen gebroken is.
P.S. Betonverharding zelf hoeft niet gewapend te zijn. De (weinige) wapening bij betonverharding wordt alleen gebruikt om de krimp van het beton op te vangen.
Let maar een keer op hoeveel wapening in een viaduct gaat en hoe 'weinig' wapening in betonverharding gaat.

Taurus
stadsweg
Berichten: 491
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:39
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: A1: knooppunt Buren - grens

Bericht door Taurus » di 05 okt 2010, 18:07

Ik woon niet zo ver van de grens en ik was pas 10 toen ik voor het eerst de grens over ging met m'n ouders. Dat was in 1988, voor het eerst naar Gronau. Ik weet nog goed dat de grensposten bemand waren maar ik kan me niet herinneren dat we ooit onze papieren moesten laten zien.

N342
autoweg
Berichten: 1483
Lid geworden op: za 16 apr 2005, 14:19
Locatie: Twente

Re: A1: knooppunt Buren - grens

Bericht door N342 » di 05 okt 2010, 20:41

^^
Vaak werd je ook gewoon doorgelaten als je er een beetje betrouwbaar uitzag en met vrouw/kinderen in de auto zat. De enige controle die ik me kan heugen is de controle aan de Duits-Deense grens in 1997. Alleen toen we Denemarken in wilde werden we gecontroleerd. Op de terugweg vonden de Duitsers het allemaal wel prima en lieten vrijwel iedereen gewoon door.
Timon91 schreef:11. Blaadjes op de weg.
http://www.flickr.com/photos/timon91/5046990499/
Toevallig of niet, maar dit was ongeveer de plaats waar vanochtend de vrachtwagen kantelde. Ik liep vanmiddag nog even over het viaduct Koopsweg (t.h.v. hmp 171,7) en daar hing nog een aardige afvallucht.
Timon91 schreef:17. Net achter het viaduct staat de Bundespolizei.
http://www.flickr.com/photos/timon91/5047574438/
Uit principe moet je gewoon een keer met 160 km/h aankomen en vóór de grens afzakken naar 100 km/h...
Kaaiman schreef:Ik krijg hier best wel een 'Snelweg door oneindige bossen'-gevoel bij. :)
Niet zo vreemd, het gaat daar dwars door landgoed 'De Boerskotten', dat heeft eind jaren '80 nog aardig wat voeten in de aarde gehad. Ik krijg er altijd het idee bij dat ik over een stukje familiegrond rij tussen de viaducten Lossersestraat en Bentheimerstraat (tot eind jaren '80 woonde familie van me op de plaats waar nu de snelweg verloopt). Af en toe loop ik er nog en dan is 't enerzijds toch jammer dat er werkelijk niets meer te herkennen valt daar. Anderzijds was de situatie met de N1 door De Lutte (of feitelijk erlangs) in de jaren '80 al niet houdbaar, wat dat betreft is de A1 tussen Oldenzaal en De Lutte op het goede moment gereedgekomen.
*11-08-2017 L.M.

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1334
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: A1: knooppunt Buren - grens

Bericht door mvalkenburg » di 05 okt 2010, 20:50

N342 schreef:
Timon91 schreef:17. Net achter het viaduct staat de Bundespolizei.
http://www.flickr.com/photos/timon91/5047574438/
Uit principe moet je gewoon een keer met 160 km/h aankomen en vóór de grens afzakken naar 100 km/h...
Ehm... waarom? Om een bekeuring te scoren van hun Nederlandse collega's?

Timon91
stadsweg
Berichten: 382
Lid geworden op: zo 23 dec 2007, 17:31
Locatie: Enschede

Re: A1: knooppunt Buren - grens

Bericht door Timon91 » di 05 okt 2010, 21:05

Volgens mij gaan ze gewoon achter verdacht uitziende voertuigen aan. Toen we op de terugweg de grens overstaken zagen we de auto wegrijden, achter een andere auto aan. Ik kan me alleen geen veel te hard rijdend voertuig herinneren dus ik denk dat ze achter een verdacht voertuig aangingen.
Kijk voor leuke foto's op: http://www.panoramio.com/user/833451
Mijn Flickr account vind je hier

Gebruikersavatar
GrandmasterE
verkeersader
Berichten: 619
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 0:01
Locatie: Zuidoost-Noord-Brabant

Re: A1: knooppunt Buren - grens

Bericht door GrandmasterE » di 05 okt 2010, 21:08

Wanneer de Duitse politie bij de grens controleerd, dat staan zij vaak op Nederlands grondgebied. De Nederlandse politie staat vaak ook aan de Nederlandse zijde. In Nederland legt men vaak wat faciliteiten aan voor deze controles, zoals een vluchthaven of een (half)verharde berm (foto 17). Waarom doen de Duitsers dit eigenlijk voor hun controles niet? Soms staan de Duitsers op de Nederlandse puntstukken van de grensemplacementen, niet echt veilig btw. Ach ze dumpen ook vrachtwagens op onze vluchtstroken bij het fahrverbot :?.

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1334
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: A1: knooppunt Buren - grens

Bericht door mvalkenburg » di 05 okt 2010, 21:09

Precies. Heb 1 x dat genoegen zelf gehad. Zag ze achter me aan de weg op draaien. Toen gold er nog geen VMax op het Duitse gedeelte, dus ik dacht, laat ik gelijk maar eens kijken hoe hard mijn huurauto kan. Duurde best een paar kilometer voordat ze bij me in de buurt waren :-D

Plaats reactie