[A007][A006] ombouw knooppunt Joure

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Rotonde Joure verdwijnt

Bericht door Kaaiman » di 07 sep 2010, 20:16

VRI's op de rotonde én in Joure waar nu die rotonde is zouden het probleem misschien kunnen verzachten mits ze goed op elkaar zijn afgestemd.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Rotonde Joure verdwijnt

Bericht door boe! » wo 08 sep 2010, 22:13

Rijkswaterstaat schreef:Start van wettelijke procedure voor Knooppunt Joure
08-09-2010 | Noord-Nederland | persbericht

Vanaf 8 september gaat de wettelijke procedure voor de aanpassing van het knooppunt Joure van start.

In een kennisgeving in diverse media wordt het voornemen tot het aanpassen van de A6/A7 Knooppunt Joure aangekondigd. Voor de aanpassing van het knooppunt moet een milieueffectrapport worden opgesteld. De kennisgeving met stukken om een MER op te stellen voor dit project ligt ter inzage op verschillende locaties in de regio. Gedurende 4 weken kan iedereen, zowel mondeling als schriftelijk, reageren op het voornemen. In dit milieueffectrapport worden de milieueffecten van het bestuurlijke voorkeursalternatief in kaart gebracht. De reacties en aandachtspunten worden meegenomen in de verdere planuitwerking.

Bestuurlijk voorkeursalternatief
Om een vlotte en veilige doorstroming op het knooppunt Joure te realiseren en het sluipverkeer op het onderliggende wegennet terug te dringen, zijn drie oplossingsrichtingen verkend. Rijkswaterstaat, provincie Fryslân en gemeente Skarsterlân hebben na beoordeling van de verschillende alternatieven in 2009 een bestuurlijk voorkeursalternatief vastgesteld: een doorgaande verbinding A6/A7 Lemmer-Joure-Heerenveen met haaks daarop de A7 Bolsward-Sneek, verbonden via ongelijkvloerse kruisingen. Er komt in plaats van de huidige rotonde een aansluiting met op- en afritten naar Joure.

Crisis- en herstelwet
De aanpassing van knooppunt Joure is opgenomen in de Crisis- en herstelwet. Dit betekent dat volstaan kan worden met het onderzoeken van één alternatief. Daarnaast is de MER-procedure onlangs gewijzigd. Dit betekent dat er voor dit project geen startnotitie meer wordt opgesteld.

Planning
1.voornemen tot het opstellen van een project-MER (najaar 2010)
2.ontwerp-tracébesluit (OTB) en project-MER (voorzien in 2011)
3.tracébesluit (voorzien in 2012)

De ministers van VenW en VROM nemen het zgn. tracébesluit. Dit geeft aan hoe de weg er uiteindelijk definitief uit komt te zien. Op de eerste twee momenten is het mogelijk een zienswijze te geven en op het derde moment kan beroep worden ingesteld bij de Raad van State.
Hier staat de PDF-versie van de Kennisgeving met een kaartje van de beoogde situatie.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Rotonde Joure verdwijnt

Bericht door Vinny » do 09 sep 2010, 9:30

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Luxe knooppunt :)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: Rotonde Joure verdwijnt

Bericht door DjIdee » do 09 sep 2010, 9:42

Als ze slim zijn (maar dat zal wel niet) nemen ze de beweegbare brug over de Skarster Rien ook direct mee en maken ze daar een aquaduct van... Evt met aanvullende ondersteuning vanuit de provincie Fryslan of Europese gelden (Fryslan heeft zelfs in een hoop N wegen het voor elkaar gekregen om aquaducten erin te krijgen)

Knooppunt zit er kort op, dus bij een lange brugopening wellicht ongewenste effecten tot op of voorbij het knooppunt..

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Rotonde Joure verdwijnt

Bericht door Vinny » do 09 sep 2010, 9:43

Je zult vast wel ergens kunnen inspreken ;)

Ik vermoed dat het veraquaducten van de brug trouwens sowieso een ander project wordt. Een ander potje met geld en een andere projectleider. Nu maar hopen dat ze ook een beetje samen gaan werken...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: Rotonde Joure verdwijnt

Bericht door DjIdee » do 09 sep 2010, 9:55

Inspreken op het OTB denk ik. Of informeel contact zoeken met RWS?

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Rotonde Joure verdwijnt

Bericht door Vinny » do 09 sep 2010, 10:03

Je kunt natuurlijk allebei doen :)
Een aquaduct kost trouwens geld, dus ik denk dat je vooral politieke steun nodig hebt. Om in mijn eigen omgeving te blijven: de omlegging van de N 201 is ook mede mogelijk gemaakt door goed lobbywerk van de gemeente bij de provincie Noord-Holland. Daar heeft mijn persoontje ook aan bijgedragen destijds... :dyn_hyp:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Rotonde Joure verdwijnt

Bericht door Kaaiman » do 09 sep 2010, 10:22

Ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom hier nou een Zurichoplossing nodig is. Wat is er mis met een ruime trompet? Daar doen we het in de rest van Nederland toch ook gewoon mee? Dat scheelt behoorlijk in de kosten voor kusntwerken.

Dit wordt al de derde driepuntsster in Friesland. Niet dat ik iets tegen zulke knooppunten heb, maar die extra kunstwerken bouwen en het ruimtebeslag lijken me toch wel wat duurder dan een trompetje. Of er moeten al leidingen onder de grond liggen, waardoor het gewoonweg niet mogelijk is...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

mennomulder
verkeersader
Berichten: 957
Lid geworden op: do 10 jan 2008, 19:54
Locatie: Groningen

Re: Rotonde Joure verdwijnt

Bericht door mennomulder » do 09 sep 2010, 10:50

Voor akwadukt zie http://www.nhl.nl/nhl/1415//kenniscentr ... 68867ad481
Op http://www.knooppuntjoure.nl/ staat er niets over vermeld dus.
Bert v.d. Meulen van RWS Noord-Nederland zou zijn aangesteld als projectmanager van de Planstudie Knooppunt Joure.
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
www.facebook.com/menno.mulder.524

Grouten oet Grunnen (Stad)

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Rotonde Joure verdwijnt

Bericht door Peter » do 09 sep 2010, 10:59

Kaaiman schreef:Ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom hier nou een Zurichoplossing nodig is.
In een Zurichoplossing zou de afslag Joure in het knooppunt verwerkt zijn....
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Rotonde Joure verdwijnt

Bericht door Vinny » do 09 sep 2010, 20:10

Ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom hier nou een Zurichoplossing nodig is.
Ik vind een vloeiende aansluiting bij Joure meer vanzelfspreken dan bij Zurich zelf trouwens. In principe sluit bij Zurich slechts een gewone N weg aan. Dat knooppunt had m.i. gewoon een trompet moeten worden, met de trompetlus voor de verbinding Harlingen -> Sneek wat volgens mij de minst gevraagde verbinding is.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Rotonde Joure verdwijnt

Bericht door sirdanilot » vr 10 sep 2010, 1:59

Waarom laat men de huidige rotonde niet liggen, en van afrit Joure een rotonde maken met viaduct voor de A7?

En wat gaat er gebeuren met de losse lap ongebruikte A7? Een racebaan? Parkeerplaats? :roll:

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: Rotonde Joure verdwijnt

Bericht door DjIdee » vr 10 sep 2010, 6:39

sirdanilot schreef:Waarom laat men de huidige rotonde niet liggen, en van afrit Joure een rotonde maken met viaduct voor de A7?
Err, die snap ik even niet? Of bedoel je een viaduct voor de hoofdroute A7 Oost-A6 en de rest alsnog via de Rotonde?
Lijkt me, en blijft wenselijk om in elk geval alle snelwegen ongelijkvloers met elkaar te laten kruisen. En indien mogelijk (en dat is mogelijk) middels een nieuwe afslag het centrum van Joure en de industrieterreinen en de horeca bij de rotonde te bedienen.
sirdanilot schreef:En wat gaat er gebeuren met de losse lap ongebruikte A7? Een racebaan? Parkeerplaats? :roll:
Afgraven, evt saneren en afvoeren. Gebied leent zich bijzonder goed voor ontwikkelingen vanuit de gemeente Joure, stukje bedrijventerrein.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Rotonde Joure verdwijnt

Bericht door Peter » vr 10 sep 2010, 9:22

De vrijgekomen ruimte wordt een zichtlocatie bedrijventerrein. Verwacht er dus autoshowrooms, groothandels, servicekantoren, etc en wellicht wel een nieuw hotel (de bestaande is behoorlijk shabby, althans een paar jaar geleden wel).

PS KP Zurich is gebouwd om een A31 aan te sluiten (wat ie formeel ook doet). Wellicht wordt de 2+2 autoweg nog wel omgebouwd naar snelweg als Harlingen een aquduct (of 2+2 brug) krijgt en ook de Haak klaar is.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Rotonde Joure verdwijnt

Bericht door sirdanilot » vr 10 sep 2010, 15:59

DjIdee schreef:
sirdanilot schreef:Waarom laat men de huidige rotonde niet liggen, en van afrit Joure een rotonde maken met viaduct voor de A7?
Err, die snap ik even niet? Of bedoel je een viaduct voor de hoofdroute A7 Oost-A6 en de rest alsnog via de Rotonde?
Afbeelding
Dit soort afslagen komt zeer veel voor in bv. Engeland. Op de Ring van Rotterdam zie je er ook een aantal. Het lijkt duurder door één extra viaduct, maar de kosten van het verwijderen van de rotonde zouden wel eens kunnen opwegen, en dit heeft bovendien véél meer capaciteit.
sirdanilot schreef:En wat gaat er gebeuren met de losse lap ongebruikte A7? Een racebaan? Parkeerplaats? :roll:
Afgraven, evt saneren en afvoeren. Gebied leent zich bijzonder goed voor ontwikkelingen vanuit de gemeente Joure, stukje bedrijventerrein.[/quote]
zonde zeg :cry:
Je kunt, met nóg een extra viaduct, ook een echte snelweginprikker maken voor joure. Maar dat is dan weer een beetje oversized natuurlijk.

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: Rotonde Joure verdwijnt

Bericht door paolie » vr 10 sep 2010, 16:38

Wat denk je dat het onderhoud aan zo'n volstrekt overgedimensioneerde rotonde wel niet kost.... Nergens voor nodig!

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: Rotonde Joure verdwijnt

Bericht door Ds79m » vr 10 sep 2010, 17:14

paolie schreef:Wat denk je dat het onderhoud aan zo'n volstrekt overgedimensioneerde rotonde wel niet kost....
Ik heb geen idee. Hoeveel kost dat?


Overigens zou ik ook niet weten waarom je zo'n Engelse aansluiting zou maken, die zo succesvol zijn dat je ze in andere landen zelden tegenkomt, als je de grond ook voor financieel interessante doeleinden kan gebruiken.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Rotonde Joure verdwijnt

Bericht door mavas » vr 10 sep 2010, 17:24

paolie schreef:Wat denk je dat het onderhoud aan zo'n volstrekt overgedimensioneerde rotonde wel niet kost.... Nergens voor nodig!
Het ombouwen van die rotonde naar een ongelijkvloerse aansluiting is anders ook niet gratis. ;)
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: Rotonde Joure verdwijnt

Bericht door paolie » vr 10 sep 2010, 17:45

^^ Maar die kosten zijn eenmalig. Knooppunt Bocholtz is destijds ook niet voor niks omgebouwd van klaverblad naar reguliere aansluiting.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6381
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Rotonde Joure verdwijnt

Bericht door Seat Ibiza » vr 10 sep 2010, 17:52

^^
Mwah, ik vermoed dat men voor de kosten die gemaakt zijn voor de ombouw van de aansluiting Bocholtz misschien nog wel 20 jaar de zaak had kunnen onderhouden. Maar ja, er speelden natuurlijk wel wat andere zaken mee ter plekke: de gemeenten zagen "goud" in de grond rondom het knooppunt. Door dat wat te verkleinen kon er nog meer grond worden verkocht voor bedrijfshuisvesting... (en ironisch genoeg is nu, jaren later, nog (bijna?) niks van die grond bebouwd...)

:offtopic:

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Rotonde Joure verdwijnt

Bericht door sirdanilot » vr 10 sep 2010, 18:00

paolie schreef:Wat denk je dat het onderhoud aan zo'n volstrekt overgedimensioneerde rotonde wel niet kost.... Nergens voor nodig!
Die rotonde ligt er al jááren.
Ik denk dat de kosten voor:
-sloop rotonde
-aanleg haarlemmermeeraansluiting
-onderhoud haarlemmermeeraansluiting

op zijn minst vergelijkbaar zijn met:
-bouw viaduct over rotonde
-onderhoud hiervan
-onderhoud bestaande rotonde (bijna verwaarloosbaar)
Overigens zou ik ook niet weten waarom je zo'n Engelse aansluiting zou maken, die zo succesvol zijn dat je ze in andere landen zelden tegenkomt, als je de grond ook voor financieel interessante doeleinden kan gebruiken.
Volgens mij is rondom Joure zát grond beschikbaar. We zitten hier niet in de Randstad. Trouwens, hier is toch geen sprake van een bevolkingsgroei zoals in de randstad (waarschijnlijk eerder neigend naar bevolkingskrimp), dus niet elk grasveldje hoeft te worden volgeplempt met kassen of lelijke vinexhuizen.

'Nederland is vol' is een illusie.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32133
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Rotonde Joure verdwijnt

Bericht door Coen Tunnel » vr 10 sep 2010, 18:40

Vinny schreef:
Ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom hier nou een Zurichoplossing nodig is.
Ik vind een vloeiende aansluiting bij Joure meer vanzelfspreken dan bij Zurich zelf trouwens. In principe sluit bij Zurich slechts een gewone N weg aan. Dat knooppunt had m.i. gewoon een trompet moeten worden, met de trompetlus voor de verbinding Harlingen -> Sneek wat volgens mij de minst gevraagde verbinding is.
De N31 was vroeger de E10 en de weg had vanaf de Afsluitdijk via Leeuwarden naar Groningen moeten lopen. Pas later is voor de A7 via Sneek en Heerenveen gekozen. Overigens vind ik dat een aansluiting op een snelwegachtige weg, en dat is de N31, zeker wel als knooppunt uitgevoerd mag zijn, en dat dat dan een mooi vloeiend knooppunt is is prima. Er is ruimte zat, er hoeft niet per se een trompet te liggen.

Ik vermoed trouwens dat de verschillen tussen de intensiteiten op de verschillende relaties in KP Zurich niet enorm groot zijn.
sirdanilot schreef:Volgens mij is rondom Joure zát grond beschikbaar. We zitten hier niet in de Randstad.
Het gebied van Joure tot aan Heerenveen langs de A7 is relatief dicht bebouwd, en men wil voor de rest graag het landelijke karakter behouden. Daarnaast zijn voor bedrijventerreinen locaties langs de autosnelweg gewild. Een ombouw van KP Joure volgens de plannen die er nu liggen creëert ruimte voor een nieuw bedrijventerrein, langs de snelweg, en lost de problemen met de rotonde ook op.
sirdanilot schreef:Waarom laat men de huidige rotonde niet liggen, en van afrit Joure een rotonde maken met viaduct voor de A7?
De drukste relatie is Heerenveen-Emmeloord v.v., dus een viaduct voor de A7 ligt niet voor de hand. Een viaduct voor de relatie tussen A7-oost en A6 lijkt me overigens qua ruimte lastig in te passen op die plek, en je hebt dan nog een redelijk scherpe bocht nodig. Het viaduct van de Haskerveldweg over de A7 zit ook in de weg. Je hebt dan niet voldoende ruimte voor de hellingbaan naar het viaduct en er is ook niet voldoende ruimte voor aansluitingen van de A7-oost naar de rotonde en omgekeerd.

Trouwens, hier is toch geen sprake van een bevolkingsgroei zoals in de randstad (waarschijnlijk eerder neigend naar bevolkingskrimp)
Mwa, er is aardig wat bedrijvigheid in de regio Heerenveen en dat neemt, door de gunstige ligging (niet heel ver van de Randstad, verkeersknooppunt, op de route richting Duitsland) alleen maar toe. Niet voor niets hebben meerdere bedrijven zoals Lidl een distributiecentrum in Heerenveen zitten. Er is in de regio zeker wel bevolkingsgroei.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Rotonde Joure verdwijnt

Bericht door Vinny » vr 10 sep 2010, 19:20

Het oorspronkelijke plan was alleen maar een fly over van de A 7 naar de A 6, zodat verkeer Heerenveen <-> Emmeloord niet via de rotonde zou hoeven te rijden. Dat zou wel erg povertjes zijn mijns inziens.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

mennomulder
verkeersader
Berichten: 957
Lid geworden op: do 10 jan 2008, 19:54
Locatie: Groningen

Re: Rotonde Joure verdwijnt

Bericht door mennomulder » do 07 okt 2010, 14:00

Leeuwarder Courant (7 oktober 2010) schreef:Zorgen om overlast bij herbouw knooppunt Joure

JOURE -

Rijkswaterstaat heeft tien reacties gekregen voor het opstellen van de milieu effect rapportage voor het nieuwe verkeersknooppunt Joure.

Buurtbewoners maken zich zorgen om sluipverkeer en geluidsoverlast. Bedrijven om de bereikbaarheid.

Rijkswaterstaat neemt de reacties mee in de uiteindelijke rapportage. In 2012 moet de eerste schep de grond ingaan.
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
www.facebook.com/menno.mulder.524

Grouten oet Grunnen (Stad)

Upquark
woonerf
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 24 mei 2009, 21:55
Locatie: Apeldoorn

Re: Rotonde Joure verdwijnt

Bericht door Upquark » zo 10 okt 2010, 0:17

mennomulder schreef:
Leeuwarder Courant (7 oktober 2010) schreef:Zorgen om overlast bij herbouw knooppunt Joure

JOURE -

Rijkswaterstaat heeft tien reacties gekregen voor het opstellen van de milieu effect rapportage voor het nieuwe verkeersknooppunt Joure.
Oef! Ik weet het, het is hier geen taalforum, maar dit is wel het soort Engelse ziekte van de bovenste plank... en dat van een journalist nota bene. :down:

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Rotonde Joure verdwijnt

Bericht door Palance » zo 10 okt 2010, 11:34

Dan moet je die journalist daarop aanspreken.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Upquark
woonerf
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 24 mei 2009, 21:55
Locatie: Apeldoorn

Re: Rotonde Joure verdwijnt

Bericht door Upquark » di 12 okt 2010, 0:48

Ach, dat is zinloos. Titels in de trant van 'Milieu Effect Rapportage' zie je al zóveel gebruikt worden, het is vechten tegen de Nederlandse-taalbierkaai...

Sorry voor het offtopic geleuter.

mennomulder
verkeersader
Berichten: 957
Lid geworden op: do 10 jan 2008, 19:54
Locatie: Groningen

Re: Rotonde Joure verdwijnt

Bericht door mennomulder » do 27 jan 2011, 14:30

Leeuwarder Courant (26 januari 2011) schreef:Nieuw verkeersplein Joure in hoofdlijn vastgesteld

JOURE - De gemeenteraad van Skarsterlân heeft woensdagavond unaniem de hoofdlijnen goedgekeurd voor het wegennet rondom het nieuwe verkeersplein Joure. Alleen de keuze voor de Sewei als ontsluitingsweg bleek nog een klein twistpunt. Wethouder Bé de Winter gaf aan dat de precieze invulling voor de Sewei door het besluit niet definitief wordt vastgesteld. Die constatering was voldoende voor alle partijen om het verkeersplan goed te keuren. In 2014 moet het nieuwe wegennet rondom Joure klaar zijn.
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
www.facebook.com/menno.mulder.524

Grouten oet Grunnen (Stad)

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A007][A006] Rotonde Joure verdwijnt

Bericht door keokiracer » di 12 apr 2011, 18:33

in de visualisatie is te zien dat de route Lemmer - Heerenveen slechts één rijstrook heeft, klopt dit?
visualisatie: http://demo.drupsteen.com/knooppuntjoure/, als het goed is kom je op "Locatie 09 HW (=hoogwerker)". Zoom hierbij in en je ziet het vanzelf.
PS: als je trouwens helemaal naar beneden kijkt, kan je de mensen erbij waren in die hoogwerker ook zien :D , ook kun je wisselen tussen de huidige situatie en 'Variant 1', dit is de oplossing die in het artikel (comment hierboven) in grote lijnen is vastgesteld.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A007][A006] Rotonde Joure verdwijnt

Bericht door Kaaiman » wo 13 apr 2011, 10:45

Ik blijf het een wat oversized knooppunt vinden. Nu is de grond misschien ter plaatse niet heel duur, maar viaducten daarentegen zijn geen goedkope dingen.

Overigens is die ene rijstrook in de verbindingsbogen volgens mij geen probleem. Zo veel verkeer is er ook weer niet, en ik schat in dat de relaties van en naar de A7-west ongeveer even zwaar zijn.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Plaats reactie