[A020][N456] Verlegde afrit Moordrecht en Moordrechtboog

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Medianieuws

[A020][N456] Verlegde afrit Moordrecht en Moordrechtboog

Bericht door Medianieuws » ma 09 feb 2009, 8:56

Cobouw (6-2-2009) schreef:Akkoord over aanpak afrit Moordrecht

Moordrecht - De provincie ZuidHolland, Rijkswaterstaat en Prorail gaan de doorstroming op de A20 verbeteren door de afrit Moordrecht te verleggen. Over vijf jaar, in 2014, moeten de lange wachttijden bij deze flessenhals zijn opgelost. Het is onderdeel van de totale aanpak van het knooppunt A12/A20 bij Gouda. Het verkeer staat in de spits vaak vast op de A20 vanuit Rotterdam richting Gouda. Verkeer moet vaak al op de rijbaan afremmen voor de afrit. Het verkeer op de afrit kan niet goed doorrijden omdat de automobilisten op de afrit voorrang moeten geven aan automobilisten op de Middelweg (N456). Even verderop zorgt de gelijkvloers en drukke spoorlijn Rotterdam-Gouda voor veel oponthoud.
In het plan wordt de afslag verplaatst, de N456 gedeeltelijk omgelegd en een viaduct over het spoor gebouwd. Het ontwerp omvat daarnaast een fietstunnel waar het landbouwverkeer en beperkt autoverkeer ook onderdoor kunnen. De N456, ten noorden van de A20 nu nog een verbindingsweg tussen snelwegen A20 en A12, zal worden verlegd en deels verbreed tot de "Moordrechtboog", waarlangs verkeer uit Rotterdam richting Zoetermeer een draai kan maken. Het knooppunt bij het Gouwe-aquaduct, even verderop, biedt die mogelijkheid niet.
Rijkswaterstaat is ook van plan het Gouwe-aquaduct verder aan te pakken. Daar komen de snelwegen A20 en A12 bij elkaar. De brede onderdoorgang is in de spits toch te smal, vooral omdat verkeer van en naar Den Haag en Rotterdam vlak ervoor en erna in- en uit moet voegen. Dat zorgt vaak voor veel oponthoud en onveilige situaties. De afritten bij het Gouwe-aquaduct worden straks alleen nog gebruikt voor het verkeer op de A20. Verkeer op de A12 moet straks gebruikmaken van de nieuwe afrit en via een parallelweg en nieuwe brug over de Gouwe van en naar Gouda rijden.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Verleggen afrit Moordrecht

Bericht door Palance » ma 09 feb 2009, 9:03

Hét grootste probleem is die spoorwegovergang. Als je die ongelijkvloers maakt, dan ben je al heel wat ellende kwijt.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Ehuls
verkeersader
Berichten: 640
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 15:44

Re: Verleggen afrit Moordrecht

Bericht door Ehuls » ma 09 feb 2009, 9:46

Heb die afslag wel eens gehad komende vanaf Rotterdam. Was toen gelukkig niet zo heel druk, maar op dat moment was niet de spoorlijn de bottleneck maar juist het linksafslaand verkeer wat moest wachten op verkeer op de N456 en daarmee ook het verkeer wat vanaf de afrit rechtsaf wil blokkeerde.. Dat hele kruispunt oogt ook meer als een kruising tussen twee rustieke landweggetjes dan dat van een drukke snelwegafrit..

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Verleggen afrit Moordrecht

Bericht door waldo79 » ma 09 feb 2009, 19:28

Lukt het niet om de "mond" van de afrit wat breder te maken zodat er officieus 2 voertuigen naast elkaar kunnen staan?

Bijvoorbeeld bij Waardenburg komende uit Den Bosch lukt dat wel.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Verleggen afrit Moordrecht

Bericht door boe! » di 10 feb 2009, 22:43

Het verplaatsen van de afslag is een voor de hand liggende keuze. Zowel naar het noordoosten als het zuidwesten is voldoende ruimte voor een nieuwe aansluiting en een nieuwe weg die ten oosten van de spoorlijn aantakt op de huidige N456.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Verleggen afrit Moordrecht

Bericht door Wouter N14 » ma 29 jun 2009, 9:18

[url=http://www.ad.nl/rotterdam/oost/3325438/lsquoNeersquo_tegen_op_en_afrit_A20.html]www.ad.nl[/url] (28-6-2009) schreef: ‘Nee’ tegen op- en afrit A20

NIEUWERKERK/MOORDRECHT - Bewoners en bedrijven aan de Middelweg in Moordrecht hebben de Raad van State verzocht een stokje te steken voor de geplande aanleg van een nieuw op- en afrit van de A20. ,,Ineens is zomaar het plan veranderd,’’ zegt bewoner en ondernemer Jan Kagchel verbolgen. ,,Nu moet de op- en afrit vlak bij mijn bedrijf komen. Dat kan toch niet.’’ De bewoners stellen dat de provincie en de gemeente Moordrecht het oorspronkelijke plan voor de op- en afrit van de A20 uit het zogeheten Intergemeentelijke Structuurplan Zuidplaspolder hebben gehaald. En dat kan volgens de bezwaarmakers helemaal niet. ,,Zo’n structuurplan moet bepalend zijn en blijven. Daar kan niet zonder overleg aan gerommeld worden,’’ zegt Kagchel. Aanvankelijk zou de nieuwe op- en afrit een kilometer verderop aangelegd worden. ,,Op die plek heeft niemand er last van. Het is volstrekt onduidelijk waarom de plannen zijn veranderd.’’ Het is volgens de Moordrechtenaar eveneens een raadsel wat er met het bestaande fietspad aan de Middelweg moet gebeuren, hoe wegrestaurant De Pleisterplaats ontsloten moet worden en of de parallelweg langs de A20 blijft bestaan. De aanleg van een nieuwe afslag van de A20 bij het IJsseldorp moet over vijf jaar klaar zijn. De werkzaamheden beginnen eind volgend jaar, bevestigt Rijkswaterstaat. De huidige afrit is en blijft een groot knelpunt in de verkeersdoorstroming. De oorzaak hiervan zijn de spoorwegovergang in de Middelweg en het verkeer uit Moordrecht of Waddinxveen dat over de N456 gaat. Voor de aanleg van de op- en afrit en de aansluiting van de A20 op de A12 bij Waddinxveen is in totaal tweehonderd miljoen euro beschikbaar gesteld door het Rijk en de provincie. De Raad van State komt over twee weken met een voorlopig oordeel over het bestemmingsplan Aansluiting A20 Moordrecht.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Verleggen afrit Moordrecht

Bericht door Palance » ma 29 jun 2009, 9:31

,,Nu moet de op- en afrit vlak bij mijn bedrijf komen. Dat kan toch niet.’’
Heel vaak zijn mensen juist blij als een bedrijf vlak aan een op- of afrit ligt.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

RoelZ1
stadsweg
Berichten: 392
Lid geworden op: wo 09 apr 2008, 17:14
Locatie: Alphen a/d Rijn/Delft

Re: Verleggen afrit Moordrecht

Bericht door RoelZ1 » ma 29 jun 2009, 17:39

De bewoners stellen dat de provincie en de gemeente Moordrecht het oorspronkelijke plan voor de op- en afrit van de A20 uit het zogeheten Intergemeentelijke Structuurplan Zuidplaspolder hebben gehaald
Dit snap ik dus niet. Ik heb zowel het structuurplan als het ontwerp Bestemmingsplan gezien, en ik zei eigenlijk geen significante wijzigingen. Ja, in het structuurplan staat een indicatief trace, dus staat er gewoon een standaard diamantaansluiting ingetekend. Dat is nu een kwart klaverblad-halve diamant (heet dat zo?). en hebben ze de verlegde N456 Haaks laten aansluiten op de oude, ipv dat er een vloeiende N456 ontstaat. Maar geen verschuiving van "een kilometer"

Ook vraag ik me af welk bedrijf deze meneer dan heeft, het dichtstbijzijnde gebouw wat ik op GE kan vinden ligt op 300 meter. Hooguit zou hij kunnen vallen over de verbindingsweg tussen de nieuwe aansluiting en de middelweg, maar volgens de laatste planning zal de aansluiting tegelijk klaar zijn met de verlegde N456 (Moordrechtboog), dus zal die weg gewoon het vervolg van de middelweg worden, die dan waarschijnlijk wordt gedegradeerd tot bubeko ETW.

Dit is volgens mij gewoon een gevalletje aandachttrekkerij, want ik zie eigenlijk geen nadelen voor omwonenden: hun straat gaat van een overvolle 80 weg naar een rustig zone 60 landweggetje. kwa geluid gaan ze er ook op vooruit, omdat ze eerst voor de deur reden, en nu op 300 meter van hun achterdeur.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Verleggen afrit Moordrecht

Bericht door boe! » ma 29 jun 2009, 21:37

RoelZ1 schreef:Ook vraag ik me af welk bedrijf deze meneer dan heeft.
Vanaf de afslag Moordrecht richting Waddinxveen, eerste adres aan de linkerkant.

RoelZ1
stadsweg
Berichten: 392
Lid geworden op: wo 09 apr 2008, 17:14
Locatie: Alphen a/d Rijn/Delft

Re: Verleggen afrit Moordrecht

Bericht door RoelZ1 » ma 29 jun 2009, 22:39

ok:S.. dan snap ik zijn uitspraken helemaal niet. De afrit komt 500 meter verder op, en hij ligt nu naast zn deur. Zijn bezwaar gaat denk ik over de verbindingsweg van de middelweg naar de afrit. Dan hoeft alleen iemand duidelijk te maken dat dit uiteindelijk een bubeko ETW wordt met slechts bestemmingsverkeer, tenzij de Moordrechtboog vertraagd wordt, maar dan lijkt het me in de tijd tussen de openstelling van de afrit en de openstelling van de Moordrechtboog nog steeds een verbetering van het leefmileu.
[frustratiemode]Maar op een of andere manier zien omwonenden een nieuwe weg al snel als "snelweg" of "racebaan" of iets dergelijks.[\frustratiemode]

Maar als meneer het echt graag wil mag de Middelweg van mij ook wel worden afgesloten van het wegennet als de Moordrechtboog er ligt. Dan moet alle bewoners kilometers omrijden via de afrit Zevenhuizen van de A12. Eens kijken of Mr. Kagchel dan nog steeds zo geliefd is bij zn buren.

Overigens denk ik niet dat de Raad van State dit bestemmingsplan zal afkeuren, hooguit als er een onderzoek verkeerd is uitgevoerd. Juridisch heeft Mr. Kachel volgens mij weinig om op te staan. Zo n intergemeentelijk dinges is volgens mij net zo nietszeggend als een convenant. Dat heeft juridisch ook geen enkele waarde, althans dat was wat ik nog herinner van het college daarover.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Verleggen afrit Moordrecht

Bericht door waldo79 » di 30 jun 2009, 15:39

Zo n intergemeentelijk dinges is volgens mij net zo nietszeggend als een convenant.
Lijkt me alleen van politiek-bestuurlijke waarde :idea: Voor de lieve vrede :hypocrite:

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Verleggen afrit Moordrecht

Bericht door Wesso » wo 16 dec 2009, 23:51

De Raad van State heeft op 9 december beslist dat de nieuwe afrit kan worden aangelegd. Alleen een schapenboer, meneer Kagchel (?) en het wegrestaurant bij de huidige afrit zijn nog niet tevreden over de plannen.
Hart van Holland (10-12-2009) schreef: Aansluiting A20 Moordrecht kan doorgaan

Den Haag/Moordrecht – De nieuwe aansluiting van Moordrecht op de snelweg A20 kan worden aangelegd. Wel moet de gemeente Moordrecht nog een oplossing vinden voor de toegankelijkheid van een weiland voor een schapenhouderij, want die wordt door de nu geplande aansluiting onbereikbaar. Dat heeft de Raad van State woensdag beslist.

Het bestemmingsplan waarin de aanleg wordt geregeld, werd door diverse bedrijven in het plangebied bestreden. Zo krijgt een van hen een afrit die uitmondt voor de deur. Dat betekent lawaai en vieze lucht. Ook wordt getwijfeld aan de noodzaak van de aanleg van de nieuwe aansluiting.

Maar de Raad van State zegt dat die noodzaak voldoende aannemelijk is gemaakt. De huidige aansluiting leidt volgens de Raad namelijk tot files en onveilige situaties vanwege een slechte doorstroming van het verkeer.

Ook het huidige wegrestaurant De Pleisterplaats maakte bezwaar. Volgens de exploitant van het restaurant komt de nieuwe aansluiting verder weg te liggen, waardoor er een langere rijtijd nodig is om het restaurant te bereiken. Dat kan klanten teveel zijn. Het restaurant had ook verplaatst willen worden naar een plek dichter bij de nieuwe aansluiting. Maar dat plan ketste af in een overleg met de gemeente. Volgens de Raad van State wordt de rijafstand weliswaar groter, maar door de verbeterde doorstroming kan het restaurant toch vlot worden bereikt.

Lees ook: Bestemmingsplan A20 onder vuur

Ehuls
verkeersader
Berichten: 640
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 15:44

Re: Verleggen afrit Moordrecht

Bericht door Ehuls » do 17 dec 2009, 9:19

Nou, die files op de afrit staan er nu al hoor.. Maar de huidige afrit is dan ook wel heel erg antiek, die met een paar simpele ingrepen waarschijnlijk ook al verbeterd had kunnen worden. Enige wat ze ooit gedaan hebben is het verlengen van de afrit. Ik kom hier nog wel eens om vanaf hier door te steken naar de A12. En ik ben wat dat betreft volgens mij niet de enige. Vraag me af wat de invloed wat dat betreft van de nieuwe N219 om Zevenhuizen gaat zijn, want dat lijkt me straks een veel interessantere route om die doorsteek te maken dan de huidige route via de N456.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Verleggen afrit Moordrecht

Bericht door Wesso » do 17 dec 2009, 15:55

Ehuls schreef:Maar de huidige afrit is dan ook wel heel erg antiek, die met een paar simpele ingrepen waarschijnlijk ook al verbeterd had kunnen worden.
Het grootste knelpunt is natuurlijk de spoorwegovergang. Om dat op te lossen is een ongelijkvloerse kruising nodig maar bij de huidige afrit is daar relatief weinig ruimte voor (spoorkruising ligt tussen wegrestaurant en flink landbouwperceel).
In combinatie met plannen voor de Moordrechtboog (hoe dat er definitief uit gaat zien: :dontknow: ) en de uitbreiding van Gouda, Westergouwe, zal een nieuwe afrit iets verderop uit praktisch oogpunt als betere variant worden beschouwd.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Verleggen afrit Moordrecht

Bericht door Palance » vr 18 dec 2009, 6:06

Het is zowel de spoorwegovergang als die zeer krappe afrit (met name onderaan de afrit) wat het een rommeltje maakt. Dat wegrestaurant moet alleen maar blij zijn dat de bereikbaarheid dan wel verandert, die honderd meter verder rijden, daardoor ga je echt niet failliet.

En als die schapenboer problemen blijft maken heb ik nog wel een suggestie voor het menu van dat wegrestaurant. :twisted:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

wachtwoord
zandpaadje
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 28 sep 2009, 13:48

Verbinding Nieuwerkerk - Moordrecht

Bericht door wachtwoord » vr 29 jan 2010, 14:39

Wat ik mij afvraag is waarom de N219 bij nieuwerkerk nooit langs het spoor is doorgetrokken richting de N456/N207, ten zuiden van de A20. Nu loopt de N219 in feite dood... Er is ruimte zat voor het doortrekken van de N219, behalve een paar koeien heeft niemand er last van. Als de N219 dan ook in Capelle wordt aangepakt zodat het weer een fatsoenlijke provinciale weg wordt, ligt er een prachtig alternatief voor de A20 tussen Rotterdam en Gouda. Ik durf zelfs te stellen dat dure aanpassingen aan de A20 dan niet meer nodig zijn. De afrit Moordrecht zou mijns inziens afgesloten kunnen worden, omdat Moordrecht dan prima bereikbaar is via de afrit Nieuwerkerk of via de nieuwe afrit Zevenhuizen/Waddinxveen via de A12.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Verbinding Nieuwerkerk - Moordrecht

Bericht door Wesso » vr 29 jan 2010, 14:56

wachtwoord schreef:Er is ruimte zat voor het doortrekken van de N219, behalve een paar koeien heeft niemand er last van.
Het is wel zo dat gemeente Zuidplas samen met Waddinxveen een structuurplan heeft opgesteld voor herinrichting van de Zuidplaspolder, inclusief een strak regime voor doorgaand verkeer. De binnenwegen zullen waarschijnlijk autoluw worden gemaakt.

RoelZ1
stadsweg
Berichten: 392
Lid geworden op: wo 09 apr 2008, 17:14
Locatie: Alphen a/d Rijn/Delft

Re: Verleggen afrit Moordrecht

Bericht door RoelZ1 » vr 29 jan 2010, 15:06

Ook zal niemand die weg gebruiken als er geen file op de A20 staat. Als daar geen file staat zal de A20 namelijk sneller zijn dan over een provinciale weg langs het spoor.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Verleggen afrit Moordrecht

Bericht door Palance » vr 29 jan 2010, 18:45

Als je de weg weet kun je nu al de file op de A20 omzeilen tussen Capelle en Moordrecht zonder noemenswaardig om te rijden :twisted:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Verleggen afrit Moordrecht

Bericht door Wesso » vr 29 jan 2010, 22:13

^^
Je bedoelt de parallelweg?

De andere sluiproute heb ik inmiddels ook ontdekt. En daar heeft de voormalige gemeente Moordrecht een stokje voor gestoken. Er liggen krengen van drempels op de dijk in het dorp. Vervolgens moet je slingerdeslang door een woonwijk om weer op de doorgaande weg te komen.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Verleggen afrit Moordrecht

Bericht door Willem » za 30 jan 2010, 10:46

RoelZ1 schreef:Ook zal niemand die weg gebruiken als er geen file op de A20 staat. Als daar geen file staat zal de A20 namelijk sneller zijn dan over een provinciale weg langs het spoor.
Je haalt wel het lokale verkeer tussen Moordrecht en Nieuwerkerk van de snelweg af.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Verleggen afrit Moordrecht

Bericht door Palance » za 30 jan 2010, 11:50

Wesso schreef:^^
Je bedoelt de parallelweg?
Inderdaad. Die is prima te berijden tussen beide afritten.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

RoelZ1
stadsweg
Berichten: 392
Lid geworden op: wo 09 apr 2008, 17:14
Locatie: Alphen a/d Rijn/Delft

Re: Verleggen afrit Moordrecht

Bericht door RoelZ1 » za 30 jan 2010, 15:05

Willem schreef: Je haalt wel het lokale verkeer tussen Moordrecht en Nieuwerkerk van de snelweg af.
Nee, zelfs dat is, als er geen file staat, sneller over de A20. over een weg parallel langs het spoor zou het 3,1 km zijn. 80km/u = 2 minuten en 20 seconde. Over de A20 is het 2 minuten en 2 seconde (700m 80km/u, 3km 120km/u). Deze weg zal dus alleen in de spits het lokale vervoer tussen de N219 en de afrit Moordrecht overnemen. Een verbreding van de A20 lijkt me dan zinvoller. Ook ligt er natuurlijk al een weg langs de IJssel. Dat wordt ook veel gebruikt voor verkeer Nieuwerkerk - Moordrecht.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Verleggen afrit Moordrecht

Bericht door harry » ma 01 feb 2010, 10:15

Palance schreef:
Wesso schreef:Je bedoelt de parallelweg?
Inderdaad. Die is prima te berijden tussen beide afritten.
Mee eens. Op deze foto is een klein stukje te zien:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door harry op di 28 jun 2011, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

wachtwoord
zandpaadje
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 28 sep 2009, 13:48

Re: Verleggen afrit Moordrecht

Bericht door wachtwoord » ma 01 feb 2010, 11:38

Die parallelweg wordt echter ook druk gebruikt door fietsers wat gevaarlijke situaties oplevert. Het zou mij niet verbazen als die wegen binnenkort afgesloten worden tijdens de spits.

Om nog even terug te komen op het doortrekken van de N219 naar de N207/N456: Er ligt dan eindelijk een provinciale weg van R'dam naar Utrecht die zeker bij calamiteiten goed dienst zal doen. De N210 ligt er natuurlijk ook al, maar is nu al zwaar overbelast. Tevens wordt de afrit Moordrecht overbodig, waardoor een enorm knelpunt verdwijnt. De A20 vanaf Nieuwerkerk 3-baans maken levert naar mijn mening te weinig op, omdat er verderop bij knooppunt Gouwe toch een baan moet verdwijnen (of de A12 moet vanaf daar tot Utrecht 2x 6-baans worden gemaakt :mrgreen: ).

orionpax
verkeersader
Berichten: 572
Lid geworden op: ma 26 nov 2007, 11:04
Locatie: Eindhoven

Re: Verleggen afrit Moordrecht

Bericht door orionpax » di 18 mei 2010, 23:30

Een eventuele extra baan op de A20 zou toch kunnen overgaan in de niet bestaande uitvoegstrook naar de A12 West ;)

Ehuls
verkeersader
Berichten: 640
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 15:44

Re: Verleggen afrit Moordrecht

Bericht door Ehuls » wo 19 mei 2010, 11:05

Heeft de opening van de nieuwe N219 om Zevenhuizen heen er eigenlijk nog voor gezorgd dat het rustiger is geworden op de afrit Moordrecht? Kan me voorstellen dat het voor doorgaand verkeer richting A12 nu veel aantrekkelijker is geworden om de N219 te nemen ipv van de N456 vanaf Moordrecht..

wachtwoord
zandpaadje
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 28 sep 2009, 13:48

Re: Verleggen afrit Moordrecht

Bericht door wachtwoord » do 20 mei 2010, 14:50

Niet echt volgens mij. Het grootste deel van het verkeer wat die afslag neemt moet richting Gouda. Wel is de rotonde in de N219 bij Nesselande veel drukker geworden (vanaf de A12 komend). Zou mooi zijn als hier zsm een turbo van gemaakt wordt, de overige rotondes in het trace zijn dat namelijk ook al.

barnovens
polderweggetje
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 30 mei 2011, 18:20

Re: [A020] Verleggen afrit Moordrecht

Bericht door barnovens » di 28 jun 2011, 21:18

In de periode 2020 - 2023 gaan ze pas beginnen aan het deel Nieuwerkerk - Gouwe verbreden naar 2x3.
Wat ik alleen niet snap is waarom er 4 projecten in de regio eerst moeten worden afgerond en waarom er aan dit knelpunt pas in 2020 wordt begonnen?
Is er dan pas financiering gereed? Het realiseren van de andere projecten zorgt alleen maar voor meer files op dit deel.

jan
autoweg
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 16:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A020] Verleggen afrit Moordrecht

Bericht door jan » di 28 jun 2011, 21:26

barnovens schreef:In de periode 2020 - 2023 gaan ze pas beginnen aan het deel Nieuwerkerk - Gouwe verbreden naar 2x3.
Hoe zit het rond die tijd met de A12 tussen Gouwe en Oudenrijn? Die zal het met 2X4 rijstroken ook niet aankunnen lijkt me.

Plaats reactie