[A028] Amersfoort - Zwolle

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door boe! » vr 13 feb 2009, 22:38

Chris schreef:4 over 57 kilometer...
Om de 19 km dus. ;)

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door Pino » vr 13 feb 2009, 22:58

boe! schreef:
Cazz schreef:Vraag: wat is de reden dat dat tankstation bij Hoevelaken nog steeds daar staat?
Omdat het eerstvolgende tankstation op de E30 42 km verderop ligt (bij Woerden-Oost). Dat is voor Nederlandse begrippen al een ongewoon grote afstand, maar als je dit station weghaalt dan wordt de afstand zelfs 63 km. Er zal eerst een vervangend tankstation moeten komen en bij mijn weten zijn die plannen er niet.
Dat vind ik een wat vreemd argument, wanneer je je bedenkt dat de tegengestelde richting een vergelijkbaar probleem heeft. Verkeer uit Rotterdam en Den Haag moet wachten van verzorgingsplaats Bijleveld tot verzorgingsplaats Vanenburg. Dat is 52 kilometer. Tegenover deze laatste verzorgingsplaats ligt in zuidelijke richting een parkeerplaats, waar je volgens mij prima een tankstation had kwijtgekund. Ik snap inderdaad niet waarom men dat niet heeft gedaan (in plaats van het tankstation bij Hoevelaken en dat ervóór), zodat in beide richtingen ook tankstations met dezelfde intervallen hadden gelegen. En inderdaad niet zo idioot veel.

Enig idee trouwens waarom men op de A28 tussen Utrecht en Amersfoort nooit een tankstation / verzorgingsplaats heeft ingepland? Dat is tenslotte de enige manier om de afstand tussen de tankstations westelijk van Utrecht en die op de A28 of A1 terug te brengen naar de normale Nederlandse interval.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door Chris » vr 13 feb 2009, 23:00

Wellicht omdat dat deel pas veel later is gebouwd? Dateert van eind jaren 80 volgens mij..

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door Pino » vr 13 feb 2009, 23:40

Het is inderdaad het laatste deel van de A28 dat werd gecompleteerd. Maar juist daardoor snap ik dat gat juist niet. Ik kan het nog volgen wanneer een gat ontstaat doordat men verderop een nieuw stuk snelweg oplevert waardoor de bestaande tankstations op de planvervangende weg wegvallen. Hier had men kunnen inzien dat door de oplevering van de A28 (en daarmee het wegvallen van de tankstations op de planvervangende weg) het gat op de route Den Haag / Rotterdam - Zwolle / Apeldoorn wel erg groot werd. Wat de aanleiding had moeten zijn om eens te kijken of er niet toch nog ergens een tankstation kon worden geplaatst op het nieuwe stuk weg.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door Chris » za 14 feb 2009, 10:25

Nouja, laten we wel zijn, 63 km is nou ook weer geen ramp, da's ongeveer 6 liter bij een benzine-auto, en 3,5 bij een dieselauto. Op een tank van 40 á 60 liter. Dan moet je het er al behoorlijk op aan laten komen.

Want laten we wel zijn, het probleem is niet dat het tankstation bij Amersfoort eventueel weg zou gaan, maar dat er tussen Amersfoort en de westkant van Utrecht niks zit. De meest kansrijke locatie is dan inderdaad tussen Amersfoort en Utrecht.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door Pino » za 14 feb 2009, 11:03

Chris schreef:Nouja, laten we wel zijn, 63 km is nou ook weer geen ramp, da's ongeveer 6 liter bij een benzine-auto, en 3,5 bij een dieselauto. Op een tank van 40 á 60 liter. Dan moet je het er al behoorlijk op aan laten komen.
Tja, wat mij betreft is het ook niet nodig dat er in Nederland om de twintig kilometer een tankstation moet staan. Die interval had wat mij betreft best mogen liggen op het Duitse niveau, ongeveer iedere 50 kilometer. Ikzelf tank meestal wanneer de meter aangeeft dat ik laag brandstofniveau heb; dat is bij een liter of tien. De boordcomputer zegt dan ik dan nog zo'n 100 kilometer te gaan heb (en daar zit volgens mij nog een afronding naar beneden in). Op zo'n moment heb je in Nederland dus nog vier à vijf tankstations te gaan.

Maar goed, het beleid van Rijkswaterstaat is zoals het is: zo ongeveer iedere 20 à 25 kilometer een tankstation. Het zal wel ergens op gebaseerd zijn, en dan moet je het ook naleven. Vanuit dat perspectief is een interval van 63 kilometer werkelijk enorm, zodat een extra tankstationnetje zoals bij Hoevelaken dus gerechtvaardigd is. Maar ik denk dat we het eens zijn dat de logischere oplossing was gelegen in een pomp ergens tussen Utrecht en Amersfoort.

Gebruikersavatar
Jeroen O
dorpsstraat
Berichten: 138
Lid geworden op: ma 06 nov 2006, 18:11
Locatie: Nieuwkoop

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door Jeroen O » za 14 feb 2009, 12:18

Als je echt (bijna) zonder brandstof zit, kan je toch ook altijd de snelweg verlaten en in het eerstvolgende dorpje een tankstation opzoeken?

Zeker in de hedendaagse tijd met navigatie systeem waar je zo het dichtsbijzijde tankstation kan opzoeken, lijkt me dit geen probleem.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door Chris » za 14 feb 2009, 12:23

Pino schreef:Maar goed, het beleid van Rijkswaterstaat is zoals het is: zo ongeveer iedere 20 à 25 kilometer een tankstation. Het zal wel ergens op gebaseerd zijn, en dan moet je het ook naleven.
Ik denk dat het ook te maken heeft met de hoge verkeersintensiteiten. Blijkbaar hebben ze liever veel kleinschalige tankstations om de 20 kilometer dan van die enorme verzorgingsplaatsen zoals je in Frankrijk ziet om de 50 kilometer, met 25 pompen.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door waldo79 » za 14 feb 2009, 21:10

Ik vind het aantal pompen wat je bij een tankstation vind nog best wel behoorlijk. Je zult niet zo gauw met rijen te maken hebben :)

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door Pino » za 14 feb 2009, 21:32

Chris schreef:Ik denk dat het ook te maken heeft met de hoge verkeersintensiteiten. Blijkbaar hebben ze liever veel kleinschalige tankstations om de 20 kilometer dan van die enorme verzorgingsplaatsen zoals je in Frankrijk ziet om de 50 kilometer, met 25 pompen.
Dat beleid dateert nog uit de periode dat de verkeersintensiteiten een heel stuk lager waren. Maar misschien heeft het inderdaad te maken met de ruimte die voor tankstations moet worden gereserveerd. Wellicht is het aantrekkelijker om ruimte te reserveren voor twee kleinere pompstations dan vooor één grote.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door Palance » zo 15 feb 2009, 10:06

Ik vind het eigenlijk wel OK dat er zoveel tankstations zijn. Vergeet niet dat de snelweg in Nederland sneller voor lokaal (forenzen!)verkeer wordt gebruikt dan in Duitsland. De VZP's in Nederland worden m.i. ook veel gebruikt door forenzen om in tijd van file even een kofiepauze te nemen, dat gaat makkelijker en sneller als je veel tankstations hebt op korte afstand. Bovendien hoef je niet zo lang door te rijden mocht er een tankstation buiten dienst zijn om welke reden dan ook. Zelf vind ik het wel een prettig idee zo.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door duikgek89 » zo 15 feb 2009, 10:25

Tankt er dan zoveel lokaal/regionaal verkeer op de snelweg? Deze mensen kennen meestal toch wel een goedkope pomp vlakbij huis en/of werk?

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door Palance » zo 15 feb 2009, 10:26

Als je een lange-afstandforens bent kan ik me voorstellen dat je weinig trek hebt om nog eens de snelweg te verlaten om ergens in een dorp te gaan tanken (wat meer mensen doen). Het verlaten van de snelweg kost al meer tijd, als forens kan je die wel beter besteden.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door Chris » zo 15 feb 2009, 10:27

Ik denk dat forenzen amper op de snelweg tanken. Veel te duur als je dat zelf moet betalen, ik denk dat voornamelijk zakelijk en vrachtverkeer tankt langs de snelweg.

DjIdee
autoweg
Berichten: 2395
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door DjIdee » zo 15 feb 2009, 10:48

Zelfs met tankpas tank ik nauwelijks langs de snelweg, enkel eens die aan de A27 ri Almere net na Eemnes. Meestal de lokale pomp hier in Marum, of de Shell Express in Leeuwarden. Gemakzucht om langs de snelweg te gaan tanken (op vakantie is het een ander verhaal), terwijl je de werkgever vrij makkelijk wat centen kan besparen. Zeker in deze tijden

Euregio
geband
Berichten: 962
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 10:12
Locatie: Overijssel/ Den Haag

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door Euregio » vr 08 jan 2010, 18:21

Het is bij strand Nulde ook wel nodig, altijd moet ik afremmen op dit stuk. En in de vroegenmorgen staat dit ook vast.
Gr.

AdAd
woonerf
Berichten: 56
Lid geworden op: za 02 jan 2010, 17:39
Locatie: Zwolle

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door AdAd » zo 21 mar 2010, 14:19

[url=http://www.destentor.nl/regio/veluwewest/6425389/Deel-A28-naar-Zwolle-blijft-vierbaans.ece]De Stentor[/url] (119-3-2010) schreef:Deel A28 naar Zwolle blijft vierbaans

ZWOLLE/HARDERWIJK - Hoe moet het in de verdere toekomst gaan met verbreding van de A28? Moet die ook op de Veluwe tweemaal driebaans worden? Of kan dat helemaal niet? Bij Rijkswaterstaat breekt men zich het hoofd over deze kwestie. De weg gaat de komende jaren overal ingrijpend op de schop. Tussen Hattemerbroek en Meppel stroomt het verkeer vanaf 2012 weer zonder filevorming door, belooft de rijksdienst. De weg wordt er 2x3 baans uitgevoerd, na de zomer beginnen daarvoor de werkzaamheden. Ook tussen Amersfoort en Utrecht wordt de snelwegverbinding aangepakt. Tussen Utrecht en Leusden Zuid worden vanaf het najaar twee keer drie rijstroken aangelegd.
Op het traject Leusden Zuid-Hoevelaken heeft Rijkswaterstaat te weinig eigen grond om een derde rijstrook te kunnen aanleggen. Er moet worden volstaan met spitsstroken in beide richtingen aan weerszijden van de vangrail. Maar dat maakt ook daar de A28 over de hele linie breder. Daarmee ontstaat meteen meer druk op het weggedeelte tussen Hoevelaken en Hattemerbroek. Hoeveel zin heeft het uiteindelijk om alles te verbreden als 65 kilometer aan A28 nog gewoon vierbaans blijft? Rijkswaterstaat heeft de gemeente Harderwijk formeel gevraagd om een zone van vijftig meter aan weerskanten van de A28 vrij te houden, om daar in de toekomst de aanleg van een zesbaans A28 mogelijk te maken. Nu al krijgt Vestaal Vastgoed geen toestemming meer het kantoor, pal aan de snelweg, uit te breiden. Ook aan gemeenten in de buurt is gevraagd ruimte vrij te houden.
Tussen Harderwijk en Amersfoort lijkt voldoende armslag te zijn om de A28 breder te maken, maar op de Veluwe ligt het anders. Volgens Noordveluwse gemeenten staat het vast dat de snelweg niet op de hele westelijke Veluwe verbreed kan worden. De A28 loopt in de gemeenten Nunspeet en delen van de gemeenten Harderwijk, Elburg en Oldebroek door de Ecologische Hoofdstructuur (EHS). Daar krijgt de natuur voorrang, en mag niet worden gebouwd. Ook verbreding van een snelweg past niet in de spelregels. Overigens is zo'n verbreding pas na 2020 aan de orde, tot dat jaar zijn alle budgetten dichtgetimmerd. Door bezuinigingen door de rijksoverheid (29 miljard euro) zou het ook best nog eens een hypothetische kwestie kunnen blijken te zijn.
Het zit er dus voorlopig (2020)nog niet in dat tussen Zwolle en Harderwijk de a28 2x3 gaat worden. Ik kan het deels begrijpen dat de natuur beschermt moet worden maar je blijft zo een knelpunt houden in een belangrijke verkeersader.
Wat me ook opviel op mijn dagelijkse ritje van huis naar kantoor en terug, is dat men begonnen is met het aanleggen van het ecoduct tussen nunspeet en Harderwijk. De velwue wordt dus weer iets uitgebreid/toegangkelijker. Ik zie dat als een mooie compensatie voor het verlies van ruimte die verloren gaat door de 2x1 extra rijstroken.
Wat ik trouwens niet begrijp is dat er over het grootste gedeelte tussen H'Wijk en Zwolle een enorme middenberm zit. Als de middenberm verkleind wordt, is er al een mooie extra ruimte beschikbaar en hoeft er niet eens zo heel veel grond van de Veluwe afgesnoept te worden.

Afbeelding

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door boe! » zo 21 mar 2010, 14:41

AdAd schreef:Het zit er dus voorlopig (2020)nog niet in dat tussen Zwolle en Harderwijk de a28 2x3 gaat worden. Ik kan het deels begrijpen dat de natuur beschermt moet worden maar je blijft zo een knelpunt houden in een belangrijke verkeersader.
Hoezo knelpunt? De enige files die er op dit traject staan zijn het gevolg van ongelukken, werkzaamheden of terugslag van files bij Zwolle en Amersfoort. De laatste categorie wordt opgelost door de uitbreiding ten noorden van Zwolle en ten zuiden van Hoevalaken. Dan houd je dus geen knelpunt over.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door Chris » zo 21 mar 2010, 14:43

^^ Typisch Nederlands om een verbreding alleen als noodzakelijk te zien als het elke dag vast staat. Naar Nederlandse maatstaven zouden honderden kilometers 2x3 in Duitsland niet nodig zijn geweest bijvoorbeeld.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door boe! » zo 21 mar 2010, 14:46

Laat ik het anders formuleren: er zijn wegen waar het capaciteitsprobleem veel groter is en die eerder in aanmerking komen voor verbreding. Dit deel van de A28 staat niet bovenaan mijn lijstje. 2x3 is een nice to have, geen must have.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door Chris » zo 21 mar 2010, 15:00

^^ Dat ben ik met je eens uiteraard. Maar ik vind dat lange-afstandssnelwegen al bij lagere intensiteiten tot verbreding in aanmerking komen dan korte stukken die even druk zijn. Over 10 jaar zal het gros van de A28 tussen Amersfoort en Zwolle rond de 70.000 mvt/etmaal liggen, waardoor de doorstroming steeds minder zal worden.

Soortgelijke problemen zag je tussen Zwolle en Meppel, daar lagen de intensiteiten lange tijd rond 70.000, waardoor de grootste problemen vooral verkeersveiligheid waren. Nu zit dat stuk tussen de 80.000 en 90.000 mvt/etmaal op 2x2, waardoor een verbreding echt noodzakelijk wordt.

Het probleem in Nederland is dat we zo'n enorme rij knelpunten hebben, dat 60.000 - 70.000 mvt/etmaal op 2x3 een luxe is die we niet kennen, maar bijvoorbeeld in landen als, zeg, Duitsland, Frankrijk, Italië, Portugal en het Verenigd Koninkrijk wel veelvuldig voorkomen.

AdAd
woonerf
Berichten: 56
Lid geworden op: za 02 jan 2010, 17:39
Locatie: Zwolle

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door AdAd » zo 21 mar 2010, 15:14

Het is nu geen knelpunt, omdat de aanvoer van verkeer al tussen Utrecht en Amersfoort geremd wordt. Als Utrecht <> Harderwijk 2x3 zou worden, wat volgens het artikel een mogelijkheid zou zijn, dan wordt het aanbod vele malen groter.

Mijn advies voor de grotere verkeersaders in Nederland is zorg dat er bij veel vrachtverkeer, minimaal 3 rijstroken beschikbaar zijn. Vrachtwagens kunnen gewoon inhalen zonder dat het overige verkeer volledig wordt geblokt. Als vrachtwagens kunnen inhalen voorkom je de vorming van treintjes, die weer voor problemen zorgen bij het uit- en invoegen.

MartijnA3
stadsweg
Berichten: 263
Lid geworden op: zo 21 mar 2010, 9:32

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door MartijnA3 » zo 21 mar 2010, 16:20

Maar dan moeten ook de knooppunten worden gemoderniseerd, want dat zijn vaak de bottlenecks.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door Kaaiman » zo 21 mar 2010, 18:42

Eesn proberen om wat buiten het doosje te denken:

Een alternatief vanuit Utrecht is A27 - A6 - N23 - N50 (waarbij de laatstgenoemde N-wegen uiteraard minimaal geheel ongelijkvloers 2+2 moeten worden). Als je deze route beter stroomlijnt (met name de schakel N23 is qua knooppunten op de A6 en N50 een zwakke schakel) en die N-wegen meteen een Vmax van 120 geeft (dus autosnelweg maakt) lijkt het me toch een aardig alternatief.

Een andere optie is het ombouwen tot 2+2 stroomweg van de N305 Almere - Dronten om zo een nog beter parallel lopende route te creëren.

In de polder is nu eenmaal alles wat ruimer, zijn er minder inwoners per km² en is een wegverbetering/verbreding makkelijker te realiseren binnen de normen.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door Peter » ma 22 mar 2010, 11:24

Alleen KP Hoevelaken-Nijkerk zou wel spoedig 3+3 mogen worden. De rest zie ik voorlopig niet dichtslibben (qua capaciteit), ook niet na verbreden bij Amersfoort en Zwolle (Ijsselbrug). De doorstroming is wel vaak belabberd rond de spits. Dat heeft meer met het hoge aantal vrachtwagens te maken en traag inhaalgedrag (legaal of niet) van vrachtverkeer, aanhangers, etc, waardoor je vaak 5-10 minuten in een treintje van 90 km/h zit.

Het natuurprobleem van verbreding zie ik niet (behalve juridische haarkloverij). Combinatie snelweg en spoor zijn voor de niet-vliegende natuur al een bottleneck. 2-3 ecoducten en 3+3 lijkt mij veel natuurvriendelijker dan 2+2 zonder ecoducten.
Voor Hoevelaken-Harderwijk is er weinig (leef)natuur tussen water en snelweg overigens.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Euregio
geband
Berichten: 962
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 10:12
Locatie: Overijssel/ Den Haag

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door Euregio » ma 22 mar 2010, 11:32

Ik ben voor verbreding Amersfoort tot aan Harderwijk naar 2x3.
Dit stuk is toch echt wel een ramp, altijd als ik daar kom sta ik stil bij strand nulde...

Dat lijkt me genoeg, en bij knp. Hattemerbroek tot aan Zwolle Zuid word al verbreed. Dus enkel het stukkie Harderwijk knp. Hattemerbroek mag van mij wel voorlopig 2x2 blijven, maar dan wel met een aparte vrachtwagenstrook. Met een middenberm scheiding, dat vrachtwagens niet meer ''stiekem'' in kunnen halen. Dus zoiets als een busbaan..

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door boe! » ma 22 mar 2010, 20:09

Euregio schreef:Dit stuk is toch echt wel een ramp, altijd als ik daar kom sta ik stil bij strand nulde...
Kan je aangeven in welke richting en op welk tijdstip en wat de oorzaak is? Files bij Nulde zijn mij niet onbekend in de ochtendspits richting Amersfoort. Dit is terugslag van de files op de A28 bij Amersfoort.

Euregio
geband
Berichten: 962
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 10:12
Locatie: Overijssel/ Den Haag

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door Euregio » ma 22 mar 2010, 20:58

Ja, inderdaad. Ik heb een paar maanden elke werkdag van Zwolle naar Den Haag gereden, en weer terug.
Om 6 uur uur zie je al allemaal schildersbedrijven uit bijv. Meppel en Zwolle richting het westen rijden.

Van Zwolle tot iets voor Harderwijk rijd wel, alleen bij Nulden kom je dan helemaal stil te staan.
En ik wou snel voorbij Utrecht zijn in de ochtend, anders kan ik het wel vergeten om optijd op het werk te zijn. Dan worden de file's steeds erger hoelater het wordt..
Het was wel een ramp, elke dag heen en weer rijden. En dan vooral de file's heen en terug.
Rijden vind ik hartstikken leuk, lekker wat toeren. Maar niet elke dag voor en na het werk ±160 km vol met file's..

Maar goed, ik werk nu lekker ''dicht'' bij huis. Slechts 20 km.

Groet.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A028] Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door Naturist » wo 09 mar 2011, 23:42

En nu op de juiste plaats:

Geregeld worden er bestaande parkeerplaatsen langs de snelweg gesloten omdat er op bepaalde uren een levende handel in een zekere dienstverlening plaatsvind.
Bulldozer erbij, en weg is die prachtige rustplaats, afgesloten omdat de bossages en duinpannetjes te veel privacy bieden.
En het brengt de Nederlandse staat nog geld op ook, patrouillewagen achteruit op de vluchtstrook de voormalige parkeerplaats op, klapstoeltje buiten, kistje op de vangrail en scoren!
en vergeet niet het on-der-houd! geen afval opruimen, geen bankjes repareren, geen asfalt aanvullen, minder zout in de winter nodig, en als klap op de vuurpijl: De naburige christelijke gemeente is in zijn nopjes met de sluiting van de poel des verderfs, nu hoeft daar geen hel en verdoemenis over gepreekt te worden! Winst voor iedereen, zelfs de gebruikers hoeven niet meer bang te zijn dat hun tere hart gebroken wordt in ruil voor enkele tientjes, ja zelfs dat gezinnetje heeft er baat bij, nu hoeft moeder geen boterhammen te smeren en koffie in de thermos te doen, stel je voor dat je tussen de dennebomen je eigen bammetjes zou moeten eten en je eigen koffie zou moeten drinken met een uitzicht op al dat groen? Nee, dan is dat tankstation toch veel gezelliger, en je kunt er alles kopen: zelfs preservatieven, maar waar heb je die nou voor nodig?

Voor de goede lezer, ik spreek hier over de prachtige, maar inmiddels langgeleden gesloten parkeerplaats aan de A28 vlak voor afrit 14 vanuit noordoostelijke richting. Dat is met google maps ongeveer hier: http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=A28+ ... CBgQ8gEwAA

En voor ik hier bij de figuurlijke lurven gegrepen wordt omdat het he-le-maal zo niet gegaan is: Het is slechts mijn zienswijze en zelfs mijn bevriende naturistische dominee zou hier heerlijk om kunnen lachen.
Maar laat je er niet van weerhouden, mij de werkelijke gang van zaken te vertellen, want ik ben dol op geschiedenis! Wie weet leer ik ook vandaag weer iets bij :duck:
Laatst gewijzigd door Naturist op do 10 mar 2011, 17:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A028] Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door waldo79 » do 10 mar 2011, 9:36

Een hele beschouwing, maar wat heeft dat met een wegverbreding Zwolle - Amersfoort te maken?

Plaats reactie