[A012] Ede - KP Grijsoord: verbreding naar 2x3

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A012] Ede - KP Grijsoord: verbreding naar 2x3

Bericht door boe! » do 13 okt 2016, 20:19

Bewegende beelden van de eindsituatie.
Link

playertwo
dorpsstraat
Berichten: 222
Lid geworden op: di 29 okt 2019, 23:06

Re: [A012] Ede - KP Grijsoord: verbreding naar 2x3

Bericht door playertwo » vr 22 mei 2020, 19:40

Even een flinke trap en stof afblazen. Wist zo geen ander geschikt topic. Bij de Esso tussen Wageningen en Grijsoord heeft men, ter hoogte van de invoegstrook op de vluchtstrook, bij a tegen de rijbaan aan, paaltjes geplaats om parkeren van vrachtwagens te voorkomen.

Aangezien er voor corona regelmatig file stond rond deze locatie ben ik benieuwd hoe dat gaat met een berger of hulpdiensten die via de vluchtstrook willen rijden gaat.
Een onderschrift, daar komt hij dan
Ps. De groeten van Playertwo

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [A012] Ede - Grijsoord: verbreding naar 2x3

Bericht door Durashift » vr 28 mei 2021, 23:59

Die parkeerbeveiliging hebben ze ook op de A50 (Grijsoord - Valburg vv) aangebracht, bij de Texaxco (en de Esso bij Heteren, uit mijn hoofd).

Er is nog ruimte voor hulpdiensten, al zal er dan mede over de uitvoeg/invoegstrook (deels) gereden moeten worden.
Ja, het blijft een keuze.. maar als ze niks doen weten ze bijna zeker dat er iedere avond van de werkweek vrachtwagens staan..
IM zal op dat punt dan toch minder vaak voorkomen, denk ik zo.

Overigens, de betaalde parking in Duiven vond ik er donderdagavond redelijk gevuld bij staan. Viel mij mee. :top:
Het beleid werpt wellicht zijn vruchten af?


Chris schreef: vr 26 sep 2014, 20:33 Heijmans heeft een financial close bereikt voor het DBFM contract A12 Veenendaal - Ede - Grijsoord, wat onder andere de verbreding van de A12 naar 2x3 rijstroken omvat.

http://www.heijmans.nl/en/news/financia ... grijsoord/
Heijmans heeft nu een werkterrein opgesteld op de Schoudermantel in Bunnik (terrein van Kassing, Brothers, Snel, etc..)
Stond o.a. een werkunit, een Bots, 2 signaalwagens.

Maar, er wordt gewerkt aan de af/toerit Veenendaal Oost (33(a) uit mijn hoofd).

Ik vond het maar een vreemde locatie..

Want het deel Utrecht - Veenendaal is volgens mij van de BAM, toch?

Wellicht dat het werkzaamheden betreffen aan de provinciale weg naar Wijk bij Duurstede (N401 uit mijn hoofd), dat kan natuurlijk ook.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [A012] Ede - Grijsoord: verbreding naar 2x3

Bericht door Hajo » za 29 mei 2021, 0:52

Durashift schreef: vr 28 mei 2021, 23:59Wellicht dat het werkzaamheden betreffen aan de provinciale weg naar Wijk bij Duurstede (N401 uit mijn hoofd), dat kan natuurlijk ook.
De weg A12 - Wijk bij Duurstede is de N229. ;)

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A012] Ede - KP Grijsoord: verbreding naar 2x3

Bericht door boe! » za 29 mei 2021, 6:54

... en Veenendaal-Oost bestaat niet en afrit 33(a) ook niet. Het was gisteravond blijkbaar iets te laat voor Durashift.

Gebruikersavatar
3jaap
dorpsstraat
Berichten: 118
Lid geworden op: do 11 mar 2021, 14:40
Locatie: Veenendaal UT

Re: [A012] Ede - KP Grijsoord: verbreding naar 2x3

Bericht door 3jaap » za 13 aug 2022, 19:21

Heb niet het idee dat er heel streng tegen opgetreden wordt, je ziet bij veel verzorgingsplaatsen dat vrachtwagens parkeren op plaatsen bestemd voor personenauto's. Rij wekelijks het traject Velp-Capelle aan den IJssel en merk dat er regelmatig geen plaats is om op een fatsoenlijke veilige plaats even een telefoontje af te wikkelen of even de benen te strekken... :)<>:
Voorheen hier onder de naam B88...
Chaufferen is een vak!

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A012] Ede - KP Grijsoord: verbreding naar 2x3

Bericht door Mark » za 13 aug 2022, 22:16

Enkele niet terzake doende bijdragen zijn verwijderd, er hoeven geen oude koeien uit de sloot gehaald te worden. M.v.g. het moderatorenteam.

Plaats reactie