[A015][A016] Voorlopig geen 80 km/h

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » wo 14 sep 2005, 12:25

uhm, zullen we de term zone-80 schrappen? Het gaat telkens om één wegvak waar een snelheidsbeperking is ingevoerd en niet om een verzameling wegvakken die samen een zone vormen. Zeur ik!? Overigens maken veel wegbeheerders deze fout ook met zone 60 die uit slecht 1 of 2 wegvakken bestaat. WAARDELOOS!
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » wo 14 sep 2005, 12:46

Ja je zeurt, Wouter. Ik noem de 80 km/u limiet ook 'zone 80'. :P
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » wo 14 sep 2005, 12:52

je mag van mij zone noemen wat je wilt, maar 'zones', 'verkeerslichten' en 'rijbanen-/stroken' zie ik wel graag goed gebruikt! Niet dat ik altijd en overal de goede terminologie aanhoud, ik gebruik ook bijna altijd stoep ipv trottoir en uitvoegstrook ipv uitrijstrook. 8-)
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » wo 14 sep 2005, 12:54

Overigens weten de rapporten toch het voor elkaar te krijgen om in veel pagina's uit te leggen wat ik in één pagina ook wel begrijp; en het volstrekte gebrek aan toelichting waar wat vandaan komt:

"De effecten op de andere locaties zijn ingeschat volgens de erkende “Nilsson”-formules7."

Ja dat mag ik dus nooit schrijven in een onderzoeksrapport, zonder ook maar iets van een toelichting wat die Nilsson-forumules dan precies inhouden!

Verder is het onbegrijpelijk dat men 'voorzichtige' conclusies uit het ene rapport als 'stelregel' hanteert bij het andere rapport.

Qua inhoud: Er staat ongeveer in wat ik zonder het rapport ook zou concluderen. Zo wereldschokkend is het dus voor mij niet.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.