[A058] Omlegging Roosendaal

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

peejay
autoweg
Berichten: 1176
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 13:24
Locatie: Bergen op Zoom, nabij de A4/A58

[A058] Omlegging Roosendaal

Bericht door peejay » wo 08 apr 2009, 13:04

[url=http://www.roosendaal.nl/content.jsp?objectid=33157]Gemeente Roosendaal[/url] (07-04-2009) schreef: A58

De A58 die nu nog door de stad loopt, willen we om de stad. Daar hebben we onze redenen voor. De meest belangrijke is het negatieve - en ontoelaatbare - effect van de A58 op de gezondheid en het welzijn van onze inwoners die langs de snelweg wonen en leven.

Een tweede reden is het gebrek aan doorstroming. Uit onderzoek van Rijkswaterstaat blijkt dat de A58 de komende jaren verder dichtslibt waardoor de oostwestverbinding – en de regionale bereikbaarheid - verder onder druk komt te staan. Een derde reden is de barrièrewerking van de A58. Hierdoor wordt de stadsontwikkeling geremd.

Als enige stad in Noord Brabant, heeft Roosendaal te maken met een snelweg dwars door de stad. Ten noorden van de snelweg liggen het centrum, de oudere (historische) woonwijken en bedrijventerreinen. Ten zuiden ervan liggen nieuwe woonwijken en zorgvoorzieningen waaronder het Franciscus Ziekenhuis.

Ruim driekwart van de 80.0000 Roosendaalers woont ten zuiden van de A58. Zij ervaren dagelijks de snelweg als barrière richting het centrum. De omlegging van de A58 levert kansen op en draagt bij aan de versterking van de logistieke functie van de weg. Die kansen willen we aangrijpen, samen met onder meer Rijkswaterstaat, Provincie Noord Brabant, de regio en Rijkswaterstaat onze buurgemeenten.

De volgende documenten zijn in te zien: Een en andere is reeds gecommuniceerd richting de pers middels een persbericht.
Tekst persbericht:
[url=http://www.roosendaal.nl/content.jsp?objectid=33155]Gemeente Roosendaal[/url] (07-04-2009) schreef: Gebiedsvisie Omlegging A58 gereed

Op 7 april 2008(*) hebben de gemeenten Halderberge, Roosendaal en Rucphen de intentieovereenkomst Omlegging A58 ondertekend.

De intentieovereenkomst is basis voor de verdere samenwerking van de drie gemeenten in dit project. Zo is in deze intentieovereenkomst onder meer afgesproken dat er gestart werd met het opstellen van een gebiedsvisie voor het gebied ten noordoosten van Roosendaal. Deze gebiedsvisie biedt een input voor de verdere planuitwerking. Deze gebiedsvisie is nu gereed en hier in te zien (pdf - 3 MB).

De gebiedsvisie schetst een beeld van het gebied ten noordoosten van Roosendaal met daarin de omlegging van de A58. Het beeld dat in de gebiedsvisie geschetst wordt, is voor Roosendaal, Rucphen en Halderberge de ideale situatie. Deze voor ons ideale situatie vormt een input voor de verdere planuitwerking.

Binnen de gebiedsvisie wordt de voorkeur uitgesproken voor een verdiepte aanleg van de Omlegging A58, zo ver mogelijk van Zegge. Het verdiept aanleggen van de A58 past het beste bij het waarborgen van de openheid van het landschap en het waarborgen van de leefbaarheid van Zegge. Een verdiepte aanleg kan verder betekenen dat er geen aanvullende maatregelen met betrekking tot geluidshinder getroffen hoeven te worden. Voor de bereikbaarheid van Zegge en het bedrijventerrein Borchwerf wordt in de visie uitgegaan van de realisatie van een aansluiting op het nieuwe tracé. De bestaande aansluiting op de A58 verdwijnt en daarmee wordt een duurzame oplossing geboden voor het weren van sluipverkeer door de kom van Zegge.

De omlegging van de A58 vormt een nieuw structurerend element in het gebied. Binnen de gebiedsvisie wordt ervan uitgegaan dat de A58 de grens vormt tussen stedelijk gebied en het buitengebied. Dat betekent dat er ten oosten van de A58 geen ruimtelijke ontwikkelingen zullen plaatsvinden die verband houden met de komst van de A58. Ten westen van de A58 is er ruimte voor stedelijke ontwikkeling waarbij een geleidelijke overgang naar het buitengebied als uitgangspunt wordt gehanteerd.

Deze gebiedsvisie biedt een input voor de verdere planuitwerking. Er wordt nu een businesscase opgesteld voor de problematiek van de A58 bij Roosendaal. Deze businesscase is naar verwachting rond de zomer van dit jaar gereed.
(*) Bedoeld wordt 2009 - peejay

Zie ook het onderwerp Roosendaal 2050 elders op het forum.

Ze zijn dus behoorlijk serieus bezig met de voorbereidingen van deze omlegging. Maar of inzetten op een verdiepte ligging nou zo realistisch is? Ook omt er bij Zegge een nogal scherpe bocht te liggen.
Er wordt hier niet gesproken over de toekomst van de huidige A58 door Roosendaal.
Rij met je hart

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Omlegging A58 Roosendaal

Bericht door Rene » wo 08 apr 2009, 14:19

Als ik minister was liet ik ze weten dat hier voorlopig tot in het jaar 2459 geen geld voor beschikbaar is...

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Omlegging A58 Roosendaal

Bericht door Kaaiman » wo 08 apr 2009, 15:13

Die enorme bocht maat ket plan wat mij betreft onrealistisch. Ik zie het nut wel in van een A58 om de stad, maar met zo'n omweg vind ik het een te hoog gegrepen plan met teveel negatieve gevolgen. Bundeling met de spoorlijn ten noorden van Roosendaal zie ik op zich nog wel zitten.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Omlegging A58 Roosendaal

Bericht door Vinny » wo 08 apr 2009, 18:25

Nou ik vind het een prima oplossing. Ik zou zeggen gooi de schop maar in de grond. Voor doorgaand A 58 verkeer is het misschien anderhalve minuut langer rijden, maar dat lijkt me behoorlijk te overzien.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9082
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: Omlegging A58 Roosendaal

Bericht door Ds79m » wo 08 apr 2009, 19:26

^^ Op zich gun ik Roosendaal best een rondweg, maar dan zullen ze er financieel toch zelf ook zeer behoorlijk aan moeten bijdragen. Volgens Rene's dossiers lag er in 1939 al een enkelbaans rondweg op deze plek. Hoewel het verkeer sindsdien waarschijnlijk wel enigszins is toegenomen, is het ook weer niet zo dat die snelweg er van de ene op de andere dag is gekomen zoals die nu is. Vandaar dat ik niet vind dat dit een heel dringend project voor het Rijk is.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Omlegging A58 Roosendaal

Bericht door Rene » wo 08 apr 2009, 21:16

De huidige A58 is in de jaren '30 aangelegd als...... RONDWEG !

Dat Roosendaal daar zelf overheen is gaan bouwen en voor zichzelf een probleem heeft gecreëerd, is m.i. geen reden om bij de mogelijke oplossing daarvan te fixeren op alleen een zeer noordvariant die een grote omweg betekent, en dan ook nog eens de kosten daarvan af te schuiven op het Rijk.

Als er al zonodig een nieuwe rondweg moet komen, dan moet er een echte Tracénota komen, waarin ook handhaving bestaand tracé en een zuidelijk tracé worden afgewogen.

orionpax
verkeersader
Berichten: 572
Lid geworden op: ma 26 nov 2007, 11:04
Locatie: Eindhoven

Re: Omlegging A58 Roosendaal

Bericht door orionpax » do 09 apr 2009, 15:38

Ik ben het gedeeltelijk met Rene eens. Wat mij betreft worden meerdere opties overwegen. Zelf lijkt een zuidelijke omlegging beter voor de verkeersverwerking van Roosendaal eventueel gecombineerd met een omgelegde N268 als 2*1 ten Oosten van Roosendaal.

Ik wil Roosendaal wel verdedigen met het overbruggen van de rondweg. Toen deze in 1930 aangelegd was waren er veel meer punten om op de rondweg te komen. Deze zijn bij de ombouw naar snelweg verdwenen. Dit heeft voor een clustering gezorgd van het N-Z verkeer. De reden dat Roosendaal naar het Zuiden gegroeid is komt omdat aan het Noorden en oosten Roosendaal zijn gemeente grenzen al vol had gebouwd. In het gemeentelijke eilandenrijk is het moeilijk over gemeente grenzen heen te bouwen. Dus de uitbouw naar het Zuiden is begrijpelijk.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21983
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Omlegging A58 Roosendaal

Bericht door Pino » do 09 apr 2009, 17:46

Vind het niet helemaal reëel om te praten over de vorm van de steden in de jaren '30. De bevolking van Nederland is sindsdien meer dan verdubbeld en het land is sterk verstedelijkt. Routes die ooit met een ruime boog om steden heen gingen zijn door de steden opgeslokt. Dat is niet alleen iets voor Roosendaal, maar voor heel Nederland. Steden zijn feitelijk gedwongen om ook aan de andere kant van de snelweg te gaan bouwen. De barrièrewerking van zo'n route wordt er niet minder om.

Voor Roosendaal heb ik ook nog sympathie om een tweede reden, namelijk het wegvallen van de oorspronkelijke plannen om de A58 zuidelijker aan te leggen. Het is nooit de bedoeling geweest om een snelweg dwars door Roosendaal te hebben, maar door het uitblijven van die zuidelijke route heeft men de oorspronkelijke 2x1 weg maar omgebouwd tot snelweg. Vervolgens is besloten dat de oorspronkelijke planvervangende weg toch maar de A58 moest worden en heeft men deze omgebouwd. Etten-Leur "kreeg" daarbij een bypass, Roosendaal moest het maar doen met de weg die er al lag.

Zou men beide projecten in dezelfde periode hebben uitgevoerd, dan had ook Roosendaal wel op een bypass, een tunnel of een verdiepte aanleg mogen rekenen, denk ik zo. Je zou daarom kunnen betogen dat ook Roosendaal mag rekenen op enige ontlasting van de kant van het Rijk. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het Rijk maar meteen volledig aan de eisen tegemoet moet komen, maar misschien is het toch maar beter om mee te werken voordat we via de achterkant van een nieuwe 80 km-zone moeten ontdekken dat er daar eigenlijk wel iets had moeten gebeuren.

peejay
autoweg
Berichten: 1176
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 13:24
Locatie: Bergen op Zoom, nabij de A4/A58

Re: Omlegging A58 Roosendaal

Bericht door peejay » vr 10 apr 2009, 12:11

Zie WatWasWaar voor deze rondweg anno 1948.
Rij met je hart

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8661
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Omlegging A58 Roosendaal

Bericht door Hajo » vr 10 apr 2009, 15:36

Als je in dat gebied toch de schop in de grond wilt steken, haal dan die achterlijke bocht A58 --> A4 bij knooppunt Zoomland eruit. :idea:

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Omlegging A58 Roosendaal

Bericht door Snelwegenkenner » ma 18 mei 2009, 14:40

En trek de A4 dan gelijk door richting het noorden. :mrgreen:

Als ze geld er voor hebben en het natuurschoon daar behouden en dus ook groenstroken en de snelweg verdiept aanleggen, ben ik best voor dat Noord Oost tangent.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Omlegging A58 Roosendaal

Bericht door Snelwegenkenner » di 26 mei 2009, 12:55

Als die A58 dan gedegradeerd wordt hoop ik dat ze een kruising maken met de Laan van Brabant, waarbij de laan van Luxemburg ontlast kan worden, want daar is in mijn ogen te veel verkeer, ook worden de laan van Belgie en de Antwerpseweg dan ontlast. Door die kruising kan verkeer van de tolberg makkelijker de stad uit, waarbij de binnenstad minder verkeer zal krijgen en dus ontlast zal worden. Die kruising gelijkvloers of ongelijkvloers(het liefst dat laatste) vind ik daarom noodzakelijk en zal zelfs nu de A58 er nog ligt al mogen verschijnen. In de stad rijdt er gewoon te veel verkeer.

Ook zou de gedegradeerde A58 dan een kruising met de Boerhaavelaan mogen krijgen, voor verkeer richting het ziekenhuis, daardoor wordt de Hulsdonksestraat weer ontlast. Ten slotte zou die oude snelweg dan mogen kruisen met de Burgemeester Schneiderlaan, want dan krijgt de Kortendijk en de Burgerhout een snellere en betere verbinding. Ook hoop ik dat de Roosendaalsche boulevard ontlast kan worden door die oude A58, daar zitten veel oude panden recht aan de weg en is het ook altijd flink druk. :neenee:

orionpax
verkeersader
Berichten: 572
Lid geworden op: ma 26 nov 2007, 11:04
Locatie: Eindhoven

Re: Omlegging A58 Roosendaal

Bericht door orionpax » di 26 mei 2009, 15:35

De toekomst van de A58 zoals Roosendaal deze wenst is in mijn ogen een ramp. Hierna een quote uit het bijgewerkte GVVP:
De bestaande A58 door Roosendaal krijgt in de toekomst een stedelijke functie. Dit wil zeggen
dat het een gebiedsontsluitingsweg wordt waar als maximum snelheid 50 km/h geldt.
Deze nieuwe functie biedt de mogelijkheid om meerdere aansluitingen op het omliggend
wegennet te realiseren waardoor de functie voor de stad nog sterker wordt. Concreet worden
alle ongelijkvloerse aansluitingen vervangen door gelijkvloerse aansluitingen. Kruispunten
worden geregeld met verkeerslichten of uitgevoerd als (turbo)rotonde.
De gelijkvloerse aansluitingen zijn expliciet op de kaart met de toekomstige wegenstructuur
weergegeven.
De afgewaardeerde A58 vormt in de toekomst een onderdeel van de binnenring van Roosendaal.
De Laan van België krijgt hierdoor een verblijfs functie en maakt deel uit van het centrumgebied.
Het ziekenhuis en de wijken Tolberg en Weihoek worden beter ontsluiten dan in de huidige
situatie via de afgewaardeerde A58. Deze verbet erde ontsluiting biedt ook mogelijkheden
voor een goede ontsluiting voor Weihoek II.
In totaal zijn er 9 gelijkvloerse aansluitingen gepland. Welke van West naar Oost als volgt zijn:
  • * Rotonde Wouwbaan
    * Nieuwe weg tussen Burg Freijterslaan en A58 oostelijk van de A17
    * Heerma van Vosstraat
    * Laan van Brabant
    * Burgemeester Schneijderlaan
    * Van Beethovenlaan
    * JF Vlekkestraat
    * Bakkersbergweg
    * Antwerpseweg
De bereikbaarheid van de wijken, Tolberg, Kroeven, Westrand + Dijken verslechterd dramatisch. De bewoners van deze wijk moeten straks ipv op 3 op 2 aansluitingen de snelweg op. Welke bovendien verder rijden zijn en ook nog eens door de gelijkvloerse kruisingen veel tijd zullen kosten.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Omlegging A58 Roosendaal

Bericht door Kaaiman » di 26 mei 2009, 15:46

Wat een baggerplan. Ik zou de oude A58 een Vmax van 70 geven zonder vluchtstroken, en bestaande ongelijkvloerse kruisingen niet opheffen. Om evt. meer aansluitingen te realiseren zouden de op- en afritten ingekort kunnen worden. In elk geval is het zaak dat de kunstwerken gespaard blijven; die zijn immers het duurst. Slopen zou echt kapitaalvernietiging zijn.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

orionpax
verkeersader
Berichten: 572
Lid geworden op: ma 26 nov 2007, 11:04
Locatie: Eindhoven

Re: Omlegging A58 Roosendaal

Bericht door orionpax » di 26 mei 2009, 15:50

^^
Wij hebben dan ongeveer hetzelfde idee. Bovendien zie ik eigenlijk niets in de NO omlegging. Mijn idee is dat deze beter ten zuiden van roosendaal kan doorlopen. Zoals ik hier kaart heb uitgetekend.


Een eventuele NO verbinding kan dan als N weg gerealiseerd worden. Een zuidelijke omlegging weigert roosendaal echter te onderzoeken.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18216
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Omlegging A58 Roosendaal

Bericht door mavas » di 26 mei 2009, 16:47

In Breda kunnen ze je er alles over vertellen hoe handig het is om een ongelijkvloerse weg om te bouwen tot 2x1-weg met gelijkvloerse kruisingen. Na 10 jaar waren er al weer maatregelen nodig...
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Omlegging A58 Roosendaal

Bericht door Snelwegenkenner » di 26 mei 2009, 19:55

Bovendien zie ik eigenlijk niets in de NO omlegging
Waarom niet? Daardoor wordt wel het minste landschap aangetast.

Het liefste zou ik willen:
* Rotonde Wouwbaan
Onzin, ik zou kn De Stok zou laten. :roll:
* Nieuwe weg tussen Burg Freijterslaan en A58 oostelijk van de A17
Ook onlogisch, want afrit 19 zou dan opgedoekt moeten worden, dan zou het dan voormalig knooppunt de Stok helemaaal dichtslibben, aangezien de Freijterslan toch al heel druk is.
* Heerma van Vosstraat
Rendabel, voor verkeer naar het ziekenhuis.
* Laan van Brabant
Moet er (het liefsrt ongelijkvloers) gewoon komen.
* Antwerpseweg
Zou ik zo laten zoals het nu is...
* Burgemeester Schneijderlaan
Eens.
* Van Beethovenlaan
Zou ik zo laten zoals het nu is...
* JF Vlekkestraat
Voor verkeer richting Majoppeveld.
* Bakkersbergweg
Overkill. :roll:

rvgeel
zandpaadje
Berichten: 1
Lid geworden op: do 18 jun 2009, 8:13

Re: Omlegging A58 Roosendaal

Bericht door rvgeel » ma 10 aug 2009, 9:48

De plannen voor de omlegging van de A58 zouden toch vóór de zomer (van 2009) bekend gemaakt worden?

Weet iemand of er al een plan is?

Groeten,
Ronny.

peejay
autoweg
Berichten: 1176
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 13:24
Locatie: Bergen op Zoom, nabij de A4/A58

Re: Omlegging A58 Roosendaal

Bericht door peejay » ma 10 aug 2009, 10:56

De Gemeente Roosendaal zal het wel weten.
Er staat 22 juli boven, maar er lijkt weinig nieuws te zijn ten opzichte van de eerste post van dit onderwerp (7 april). In ieder geval nog geen plan.
Rij met je hart

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Omlegging A58 Roosendaal

Bericht door Snelwegenkenner » di 11 aug 2009, 12:59

Die snelweg zal er op zijn vroegst pas in 2050 komen, mijn gedacht.
Dan zullen die procedures vrees ik pas afgerond zijn. :rooie:

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Omlegging A58 Roosendaal

Bericht door Rene » di 11 aug 2009, 13:26

Wat mij betreft komt die hele noordelijke omlegging er nooit. Geldverspilling pur sang.

serge
zandpaadje
Berichten: 1
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 10:51

Re: Omlegging A58 Roosendaal

Bericht door serge » do 07 jan 2010, 11:09

Gladiool dwars door alle natuurgebieden en nieuwe dure wijken die aangebouwd zijn in roosendaal jij bent echt niet goed wijs geloof ik.
orionpax schreef:^^
Wij hebben dan ongeveer hetzelfde idee. Bovendien zie ik eigenlijk niets in de NO omlegging. Mijn idee is dat deze beter ten zuiden van roosendaal kan doorlopen. Zoals ik hier kaart heb uitgetekend.


Een eventuele NO verbinding kan dan als N weg gerealiseerd worden. Een zuidelijke omlegging weigert roosendaal echter te onderzoeken.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20586
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Omlegging A58 Roosendaal

Bericht door waldo79 » do 07 jan 2010, 11:42

^^Leuke binnenkomer met zo'n reactie :shutup:

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Omlegging A58 Roosendaal

Bericht door Snelwegenkenner » do 07 jan 2010, 15:47

Maar feitelijk heeft hij wel gelijk. ;)

Koesj
verkeersader
Berichten: 905
Lid geworden op: vr 24 mar 2006, 21:35

Re: Omlegging A58 Roosendaal

Bericht door Koesj » do 07 jan 2010, 16:15

Ik zag vandaag overigens nog een pril VO van enige tijd terug met de A58 als doorgaande richting in een verknoping met semi-directe verbindingen. Een elegant ontwerp maar vast en zeker weer te duur.

orionpax
verkeersader
Berichten: 572
Lid geworden op: ma 26 nov 2007, 11:04
Locatie: Eindhoven

Re: Omlegging A58 Roosendaal

Bericht door orionpax » do 07 jan 2010, 18:34

serge schreef:Gladiool dwars door alle natuurgebieden en nieuwe dure wijken die aangebouwd zijn in roosendaal jij bent echt niet goed wijs geloof ik.
orionpax schreef:^^
Wij hebben dan ongeveer hetzelfde idee. Bovendien zie ik eigenlijk niets in de NO omlegging. Mijn idee is dat deze beter ten zuiden van roosendaal kan doorlopen. Zoals ik hier kaart heb uitgetekend.


Een eventuele NO verbinding kan dan als N weg gerealiseerd worden. Een zuidelijke omlegging weigert roosendaal echter te onderzoeken.
Ik ben niet direct voor een omlegging. Maar als ik met kiezen dan voor een zuidelijke omlegging. Dit is beter voor de ontsluiting van de wegen en bedient ook beter de drukste relatie.

Maar ja, je zou ook even goed naar de kaart kunnen kijken. Dan zie je het volgende:
1 De weg in mijn idee gaat ruim om de wijken heen met een buffer van enkele tientallen meters.Dus zeker niet dwars door de wijken.
2 De weg gaat inderdaad door "groene" gebieden. De term natuur is overdreven maar ik ben met je eens dat er landschap opgeofferd wordt om het in de stad draagelijker te maken. Dit is echter geen verschil met de gewilde NO omleiding en In het plan wordt ook ruime aandacht aan compensatie besteed.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Omlegging A58 Roosendaal

Bericht door Snelwegenkenner » do 07 jan 2010, 21:44

M.i wordt er helemaal niets aangelegd.
Dan zou je nog eerder de A28 bij Zwolle kunnen omleggen of de A10 bij Amsterdam. :nuts:

GijsvdH
zandpaadje
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 05 jan 2011, 15:59

Re: Omlegging A58 Roosendaal

Bericht door GijsvdH » wo 05 jan 2011, 16:47

Mensen op dit forum wil ik bij deze graag om wat informatie vragen. Ik ben namelijk voor mijn studie bezig aan een onderzoek m.b.t. de omlegging van de A58. In dit onderzoek ga ik in op vragen als:
-waarom de A58 door de jaren heen midden in de stad is komen te liggen?
wat komt door (zover ik heb kunnen terug lezen) de groei van het aantal bedrijven in R`daal en de grote trek van arbeiders naar R`daal. Om woning tekort tegen te gaan is toen zuidelijk van de A58 begonnen met bouwen.
-Wat is nu eigenlijk de status van het gehele plan tot omlegging van de A58? Worden er op dit moment onderzoeken gedaan voor alternatieven of is de NOT al de definitieve keuze?
-Een onderzoek dat ik tegengekomen ben: http://www.wurck.nl/wurck2/wurcks/infra ... osendaal01
-Verder iemand die verstand heeft over de procedures wanneer het plan ook daadwerkelijk goedgekeurd is. Welke procedures dient de gemeente te doorlopen, m.b.t. milieu e.d. Er zal een onteigeningsprocedure in werking gesteld moeten worden, neem ik aan.

Dus mocht iemand mij verder kunnen helpen bij dit onderzoek :top:

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Omlegging A58 Roosendaal

Bericht door Snelwegenkenner » wo 05 jan 2011, 17:04

Ik vind dat Noordoost-tangent maar niets, want verkeer tussen Zeeland en Duitsland moet dan nog meer omrijden. B(
Ze hadden beter die A58 ten zuiden van Roosendaal kunnen aanleggen. Dan hadden wij minder overlast en de weg kronkelt veel minder.
Dan wordt die weg tenminste gebruikt voor transitverkeer en niet voor een regionale bestuurder tussen Roosendaal en Etten Leur, die kan de huidige weg dan gebruiken. Dan wordt de snelweg tenminste niet gebruikt voor tractoren en raast niet elke transitvrachtwagen langs elk regionaal bedrijfje.:top:

Afbeelding

Zo had ik het liever gezien. Het nadeel is wel dat er dan veel bos gekapt voor moet worden, dus voor de huidige situatie valt ook wel wat te zeggen. :yes:

Sophie
expressweg
Berichten: 3445
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: Omlegging A58 Roosendaal

Bericht door Sophie » do 06 jan 2011, 0:27

^^ Als je al een nieuwe snelweg wilt bouwen, dan verbind ajb direkt Galder met de A 58. Bij Hoogerheide aftakken, ten noorden van de vliegbasis Woensdrecht langs, ten noorden of ten zuiden van Nispen langs, tussen Schijf en Rucphen door, ten noorden van Rijsbergen langs. Maar of dat nodig is?
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Plaats reactie