[A016] De A16 in Noord-Brabant

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A016] De A16 in Noord-Brabant

Bericht door Vinny » za 05 jan 2019, 16:41

Historisch is de grensovergang Hazeldonk de drukste grensovergang van Nederland naar het buitenland. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de logistieke bedrijven hier geclusterd zijn. Tegenwoordig denk ik dat die van de A 67 bij Venlo drukker is, maar daar is het verkeer pas na Schengen fors gaan groeien. Dan heb je natuurlijk de grensovergang Bergh-autoweg (A 12) maar daar is geen echt bedrijventerrein, en ik heb ook het idee dat het veel minder een vrachtwagenovergang is. Gevoelsmatig is die bij Hengelo/Bad Bentheim drukker, en dat is ook pas sinds Schengen zo. Tot 1992 was de snelweg daar zelfs onderbroken.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [A016] De A16 in Noord-Brabant

Bericht door nederland24 » za 05 jan 2019, 19:54

Bij de grensovergang op de A1 bij de Lutte zitten de meeste bedrijven in Oldenzaal of in Gildehaus.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5831
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A016] De A16 in Noord-Brabant

Bericht door Schelpenpaadje » za 05 jan 2019, 20:03

Jeroen schreef: za 05 jan 2019, 15:53 Het stamt waarschijnlijk nog gewoon uit de tijd van voor het verdrag van Maastricht (1992) toen goederen nog ingeklaard moesten worden. Dan is het makkelijker om na de grens de vrachten te kunnen verdelen. Tegenwoordig ligt het aan één van de belangrijkste vrachtcorridors van Europa, dus is er ook meer dan genoeg vraag aan logistieke activiteiten rond die grens.
Plausibel, maar toch bijzonder dat je dit dan niet meer ziet elders in Europa. Ik ken ze zo duidelijk in elk geval niet. Ook niet bij de drukkere grensovergangen met Zwitserland, waar nog wel zo'n grens bestaat.

Kan het zijn dat een bedrijventerrein tegen de grens makkelijker te realiseren was dan omringd door kritische eigen burgers? Windmolens, kerncentrales e.d. worden ook relatief vaak ergens tegen de grens aan gedropt.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A016] De A16 in Noord-Brabant

Bericht door GuteFahrt » za 05 jan 2019, 20:26

Vinny schreef: za 05 jan 2019, 16:41 Dan heb je natuurlijk de grensovergang Bergh-autoweg (A 12) maar daar is geen echt bedrijventerrein, en ik heb ook het idee dat het veel minder een vrachtwagenovergang is.
Niet bij de grensovergang zelf. Wel iets ervoor. Tussen Beek en Babberich naast :AS: Beek.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

kees
expressweg
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: [A016] De A16 in Noord-Brabant

Bericht door kees » za 05 jan 2019, 22:56

Schelpenpaadje, ik dacht ook ooit dat kerncentrales tegen landsgrenzen aangebouwd werden, maar dat is niet persé zo. KIjk maar eens naar een kaart met de kerncentrales in Frankrijk.
Voor kerncentrales is het wel belangrijk dat ze dichtbij water liggen.
En idd, Dodewaard lag tussen rivieren in, Borssele aan de Westerschelde en Petten dichtbij zee.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3562
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [A016] De A16 in Noord-Brabant

Bericht door verfmeer95 » za 05 jan 2019, 23:20

Schelpenpaadje schreef: za 05 jan 2019, 20:03
Jeroen schreef: za 05 jan 2019, 15:53 Het stamt waarschijnlijk nog gewoon uit de tijd van voor het verdrag van Maastricht (1992) toen goederen nog ingeklaard moesten worden. Dan is het makkelijker om na de grens de vrachten te kunnen verdelen. Tegenwoordig ligt het aan één van de belangrijkste vrachtcorridors van Europa, dus is er ook meer dan genoeg vraag aan logistieke activiteiten rond die grens.
Plausibel, maar toch bijzonder dat je dit dan niet meer ziet elders in Europa. Ik ken ze zo duidelijk in elk geval niet. Ook niet bij de drukkere grensovergangen met Zwitserland, waar nog wel zo'n grens bestaat.

Kan het zijn dat een bedrijventerrein tegen de grens makkelijker te realiseren was dan omringd door kritische eigen burgers? Windmolens, kerncentrales e.d. worden ook relatief vaak ergens tegen de grens aan gedropt.
Je ziet het ook duidelijk bij de E17/A22 en de AP-8/A63 grensovergangen. Bij de eerste afrit na de grens zijn in beide gevallen flinke logistieke bedrijventerreinen. En langs de A40 bij Venlo staat natuurlijk een grote (voormalige) bloemenveiling.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A016] De A16 in Noord-Brabant

Bericht door Coen Tunnel » zo 06 jan 2019, 0:29

^^ De A7/E45 bij Flensburg/Padborg is ook een mooi voorbeeld, vooral aan de Deense kant zit het daar vol met logistieke bedrijvigheid.
Vinny schreef: za 05 jan 2019, 16:41 Historisch is de grensovergang Hazeldonk de drukste grensovergang van Nederland naar het buitenland. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de logistieke bedrijven hier geclusterd zijn. Tegenwoordig denk ik dat die van de A 67 bij Venlo drukker is,
Nee, de Wegenwiki heeft daar ook een mooi overzicht van: https://www.wegenwiki.nl/Grensovergang

Hazeldonk is verreweg de drukste grensovergang van Nederland en Europa. Het aandeel vrachtverkeer is bij Venlo hoger, maar nog steeds verwerkt Hazeldonk per dag meer vrachtverkeer dan Venlo, die op de 2e plek staat. Er gaat bij Venlo natuurlijk ook heel wat vrachtverkeer over de A74, zelfs meer vrachtwagens dan op de A1 bij De Lutte terwijl dat gevoelsmatig een weg is die vol met vrachtwagens zit.
kees schreef: za 05 jan 2019, 22:56 Schelpenpaadje, ik dacht ook ooit dat kerncentrales tegen landsgrenzen aangebouwd werden, maar dat is niet persé zo. KIjk maar eens naar een kaart met de kerncentrales in Frankrijk.
Voor kerncentrales is het wel belangrijk dat ze dichtbij water liggen.
En idd, Dodewaard lag tussen rivieren in, Borssele aan de Westerschelde en Petten dichtbij zee.
Er zijn er in Frankrijk heel veel, maar de locaties van Gravelines, Chooz, Cattenom en Fessenheim komen de Fransen echt niet slecht uit in het geval van een kernramp. Fessenheim is dan nog relatief klein, maar die andere centrales behoren tot de grotere van het land, met in Gravelines zelfs 6 kernreactoren naast elkaar. Maar uiteraard is ruime aanwezigheid van koelwater de belangrijkste vereiste voor een kerncentrale; een kleinere kernreactor voor wetenschappelijke doeleinden zoals in Delft (of vroeger in Arnhem, Wageningen en Eindhoven) hoeft niet per se aan open water te liggen.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A016] De A16 in Noord-Brabant

Bericht door harry » zo 06 jan 2019, 0:36

kees schreef: za 05 jan 2019, 22:56Schelpenpaadje, ik dacht ook ooit dat kerncentrales tegen landsgrenzen aangebouwd werden, maar dat is niet per se zo.
:offtopic:
Chooz ligt aan de Maas, maar helemaal in een inham omringd door België.
Doel ligt aan de Schelde, maar ook erg dicht bij de grens met Nederland.
Lingen ligt aan de Ems, maar ook aangenaam dicht bij de Nederlandse grens.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10947
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [A016] De A16 in Noord-Brabant

Bericht door Willem » zo 06 jan 2019, 8:34

Coen Tunnel schreef: zo 06 jan 2019, 0:29 Tegenwoordig denk ik dat die van de A 67 bij Venlo drukker is
Nee, de Wegenwiki heeft daar ook een mooi overzicht van: https://www.wegenwiki.nl/Grensovergang

Hazeldonk is verreweg de drukste grensovergang van Nederland en Europa. Het aandeel vrachtverkeer is bij Venlo hoger, maar nog steeds verwerkt Hazeldonk per dag meer vrachtverkeer dan Venlo, die op de 2e plek staat. Er gaat bij Venlo natuurlijk ook heel wat vrachtverkeer over de A74, zelfs meer vrachtwagens dan op de A1 bij De Lutte terwijl dat gevoelsmatig een weg is die vol met vrachtwagens zit.
Opvallend dat de overgang naar België in de A76 zoveel verkeer trekt.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A016] De A16 in Noord-Brabant

Bericht door Coen Tunnel » zo 06 jan 2019, 11:39

^^ Doorgaand verkeer tussen Duitsland en de haven van Antwerpen. E40-E314-E313 is daarvoor een logische route.

Hageneis
zandpaadje
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 22 okt 2017, 9:57

Re: [A016] De A16 in Noord-Brabant

Bericht door Hageneis » zo 06 jan 2019, 13:14

Jeroen schreef: za 05 jan 2019, 15:53 Het stamt waarschijnlijk nog gewoon uit de tijd van voor het verdrag van Maastricht (1992) toen goederen nog ingeklaard moesten worden. Dan is het makkelijker om na de grens de vrachten te kunnen verdelen. Tegenwoordig ligt het aan één van de belangrijkste vrachtcorridors van Europa, dus is er ook meer dan genoeg vraag aan logistieke activiteiten rond die grens.
Leuk bedacht, ware het niet dat de grens tussen Nederland en België al sinds 1958 open is.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6393
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [A016] De A16 in Noord-Brabant

Bericht door Jeroen » zo 06 jan 2019, 13:50

^^ Bij mijn weten hield het Beneluxverdrag nog geen vrij verkeer van goederen in. Bovendien lag in 1958 die snelweg er sowieso nog lang niet.

kees
expressweg
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: [A016] De A16 in Noord-Brabant

Bericht door kees » zo 06 jan 2019, 14:08

Jeroen schreef: zo 06 jan 2019, 13:50 ^^ Bij mijn weten hield het Beneluxverdrag nog geen vrij verkeer van goederen in.
Vanaf seprtember 1944 vormen de Benelux blijkbaar een douane-unie (in mijn hoofd zat 1949, maar blijkbaar klopt dat niet).
En in een douane-unie geldt een vrij verkeer van goederen.
Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Benelux

En Harry, ik zal niet ontkennen dat er best wat kerncantrales aan de grenzen van landen liggen (ik zei dan ook 'niet persé, wat betekent niet noodzakelijkerwijs), maar Frankrijk laat zien dat ze ook best in het binnenland liggen. Nu is het wel zo dat Frankrijk drijft op kernenergie, dus als je de kerncentrales alleen aan de grenzen zou zetten, dan zou je mogelijk een transportprobleem kunnen krijgen naar het westen van het land.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21979
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [A016] De A16 in Noord-Brabant

Bericht door Pino » zo 06 jan 2019, 14:20

kees schreef: zo 06 jan 2019, 14:08 Vanaf seprtember 1944 vormen de Benelux blijkbaar een douane-unie (in mijn hoofd zat 1949, maar blijkbaar klopt dat niet).
En in een douane-unie geldt een vrij verkeer van goederen.
Wanneer het ook was, aan de Benelux-binnengrenzen hebben nog tot in de jaren '90 douanekantoren gezeten. Het was in ieder geval voor personenverkeer altijd probleemloos doorrijden (ik herinner me van Hazeldonk het Belgische verkeerslicht boven de weg, dat altijd met het onderste licht geel knipperde). Wanneer goederenverkeer dan moest stoppen, weet ik niet. Wellicht voor accijnsgoederen.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10947
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [A016] De A16 in Noord-Brabant

Bericht door Willem » zo 06 jan 2019, 15:02

Coen Tunnel schreef: zo 06 jan 2019, 11:39 ^^ Doorgaand verkeer tussen Duitsland en de haven van Antwerpen. E40-E314-E313 is daarvoor een logische route.
Niet helemaal want de andere kant van de A76 is een stuk rustiger.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6393
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [A016] De A16 in Noord-Brabant

Bericht door Jeroen » zo 06 jan 2019, 15:06

Pino schreef:Wanneer het ook was, aan de Benelux-binnengrenzen hebben nog tot in de jaren '90 douanekantoren gezeten.
Sterker nog, daar zijn er nog steeds best een aantal van voor goederen met een oorsprong van buiten de EU. Ook als goederen in de EU zijn geladen moet er dan nog steeds een inklaring geregeld worden voor het land van bestemming. De kantoren zitten vooral rond de zee- en luchthavens, maar ook rond landgrenzen zoals bij Duiven en Venlo. Ze zitten doorgaans alleen niet meer pal aan de grens, maar rond afritten daar in de buurt.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31586
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A016] De A16 in Noord-Brabant

Bericht door Palance » zo 06 jan 2019, 15:53

Pino schreef: zo 06 jan 2019, 14:20 Wanneer het ook was, aan de Benelux-binnengrenzen hebben nog tot in de jaren '90 douanekantoren gezeten. Het was in ieder geval voor personenverkeer altijd probleemloos doorrijden (ik herinner me van Hazeldonk het Belgische verkeerslicht boven de weg, dat altijd met het onderste licht geel knipperde). Wanneer goederenverkeer dan moest stoppen, weet ik niet. Wellicht voor accijnsgoederen.
Ik weet nog wel dat we, als we in een bus zaten naar een bestemming in België (stedentripje, kanovaren in de Ardennen, etc) we altijd moesten stoppen op de vluchtstrook bij dat douanekantoor voor wat stempels ofzo. Dat was in ieder geval nog tot eind jaren 80 zo.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21979
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [A016] De A16 in Noord-Brabant

Bericht door Pino » zo 06 jan 2019, 19:10

Al mijn jaren '80 herinneringen zijn zoals ik ze omschrijf en bij alle Benelux-binnengrenzen: geen zichtbare controle en probleemloos doorrijden. In dit in een tijd dat je aan buitengrenzen ;en andere West-Europese grenzen wel altijd stapvoets langs beambten moest en bij tijd en wijlen ook wel auto's langs de kant werden gezet.

Maar jij had wellicht een stempel nodig door Joegoslavische nationaliteit?

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31586
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A016] De A16 in Noord-Brabant

Bericht door Palance » zo 06 jan 2019, 19:29

Nee, dat was gewoon in een Nederlandse bus met Nederlandse scholieren (ik reisde altijd op een Nederlands paspoort). Ik denk dat het eerder te maken had met belasting van het een of ander. Er was geen sprake van welke paspoortcontrole dan ook.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A016] De A16 in Noord-Brabant

Bericht door Chris » ma 03 feb 2020, 17:31

Het uitzicht bij Zevenbergschen Hoek gaat veranderen:
Rijkswaterstaat schreef:Start kapwerkzaamheden langs snelweg A16 bij Zevenbergschen Hoek op 4 februari 2020

Dinsdag 4 februari 2020 start de kap van 1.100 populieren langs de snelweg A16 bij Zevenbergschen Hoek. Deze populieren zijn slecht geworteld in de grond. Ze staan op valafstand van de Hogesnelheidslijn en de A16, waardoor ze een gevaar vormen voor het weg- en spoorverkeer.

De kap van de bomen duurt naar verwachting tot en met begin maart. Eind 2020 plant Rijkswaterstaat hier nieuwe bomen.

Deze populieren vormen een vliegroute voor vleermuizen. Vandaar dat we op deze locatie niet alle bomen tegelijk kappen. Door van zo’n 250 bomen alleen de top af te halen, blijft de vliegroute voor de vleermuizen intact. Deze te toppen bomen staan niet op valafstand van de Hogesnelheidslijn en de snelweg A16 en vormen dus geen gevaar voor de verkeersveiligheid. Ook houdt Rijkswaterstaat rekening met broedende vogels door buiten het broedseizoen te werken.

Einde 2020 start Rijkswaterstaat met het planten van diverse soorten nieuwe bomen. Door deze diversiteit zijn bomen minder vatbaar voor ziekten. Ook komt het de dieren en planten in het gebied ten goede en wordt grootschalige kap hierdoor in de toekomst voorkomen.
Die lange rijen populieren die overal in Nederland geplaatst zijn blijken toch wel problematisch op veel plekken.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A016] De A16 in Noord-Brabant

Bericht door Naturist » di 04 feb 2020, 22:22

Tja, twintig jaar en ze zijn kaprijp. Dat weet je bij aanplant al.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Durashift
expressweg
Berichten: 2564
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [A016] De A16 in Noord-Brabant

Bericht door Durashift » di 04 feb 2020, 23:09

Kunnen die vleermuizen wel omgaan met een grotere diversiteit aan bomen op hun vliegroute?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A016] De A16 in Noord-Brabant

Bericht door Chris » wo 22 jul 2020, 11:15

Langs de A16 komen 28 windmolens, in clusters:

Afbeelding

De windmolens worden rond de 200 meter hoog.

Er moeten echter nog fouten in het inpassingsplan hersteld worden, zo blijkt uit een uitspraak van de Raad van State vandaag:
Raad van State schreef:Noord-Bra­bant moet nog fou­ten her­stel­len in plan voor wind­tur­bi­nes langs de A16

Provinciale staten van Noord-Brabant krijgen een half jaar de tijd om negen fouten in het inpassingsplan ‘Windenergie A16’ te herstellen. De Afdeling bestuursrechtspraak verwacht dat de provincie deze gebreken “op niet al te ingewikkelde wijze” zal kunnen herstellen. Dat blijkt uit een tussenuitspraak van de Afdeling bestuursrechtspraak van vandaag (21 juli 2020). Na het herstelbesluit van de provincie zal de Afdeling bestuursrechtspraak een einduitspraak doen over het inpassingsplan voor de windturbines.

28 windturbines
Het provinciale inpassingsplan maakt de bouw mogelijk van 28 windturbines langs de snelweg A16. De turbines komen op vier verschillende locaties te staan: Klaverpolder, Zonzeel/Nieuwveer, Galder en Hazeldonk. Tegen het inpassingsplan zijn 23 beroepschriften ingediend, waarvan het merendeel afkomstig is van bewoners en bedrijven die wonen of gevestigd zijn in het gebied waar de windturbines moeten komen.

Tussenuitspraak
In de tussenuitspraak constateert de Afdeling bestuursrechtspraak dat provinciale staten van Noord-Brabant op negen punten fouten hebben gemaakt bij de beoordeling van de geluids- en schaduwoverlast van de nieuwe windturbines, vooral in situaties waarbij er in de omgeving ook al bestaande windturbines staan of andere windturbines gepland zijn. De Afdeling bestuursrechtspraak verwacht dat de provincie deze gebreken op niet al te ingewikkelde wijze zal kunnen herstellen. In de latere einduitspraak zal de Afdeling bestuursrechtspraak beoordelen of de provincie met zijn herstelbesluit aan de opdrachten in deze tussenuitspraak heeft voldaan.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21979
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [A016] De A16 in Noord-Brabant

Bericht door Pino » wo 22 jul 2020, 11:32

^^ 200 meter: is dat het hoogste punt van de wieken (de zogenaamde tiphoogte)? Het Windpark Meer aan de Belgische kant van Hazeldonk heeft ook die hoogte. Dat zijn toch dingen die je bij een rit over de E19 al van heel ver aan ziet komen, met name als je vanuit het zuiden komt. Vanuit het noorden krijg je ze pas in je zichtlijn als je de lichte bocht bij Galder door gaat. Kortom, deze windmolens worden best wel beeldbepalende dingen tijdens een rit over de A16 - dubbel in combinatie met wat er al aan de Belgische kant staat.

Starlet
stadsweg
Berichten: 397
Lid geworden op: do 02 jun 2011, 13:06
Locatie: Bergen op Zoom

Re: [A016] De A16 in Noord-Brabant

Bericht door Starlet » wo 22 jul 2020, 17:20

^^ Tiphoogte, momenteel zijn er nog geen windmolens met een ashoogte van 200m. Dat zal een kwestie van tijd zijn: https://www.deingenieur.nl/artikel/groo ... ste-stroom

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10947
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [A016] De A16 in Noord-Brabant

Bericht door Willem » wo 22 jul 2020, 18:23

Hoe hoog is die windmolen in de Wieringermeer? Dat is tot nu toe toch de hoogste van Nederland?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A016] De A16 in Noord-Brabant

Bericht door Chris » di 11 aug 2020, 12:01

De A16 gaat twee weekenden dicht:
Rijkswaterstaat schreef:A16: weekendafsluitingen tussen knooppunt Princeville en knooppunt Galder (richting Antwerpen); 4-7 en 11-14 september 2020

Rijkswaterstaat voert van vrijdag 4 september 21.00 uur tot maandag 7 september 05.00 uur en van vrijdag 11 september 21.00 uur tot maandag 14 september 2020 05.00 uur gepland onderhoud uit aan het asfalt van de snelweg A16.

Hierdoor is de snelweg A16 tussen knooppunt Princeville en knooppunt Galder in de richting van Antwerpen afgesloten voor al het verkeer. Tegelijkertijd is de tussenliggende op- en afrit (15) Breda afgesloten alsmede de verbindingsweg A58/A16 ter hoogte van knooppunt Princeville komende vanuit Roosendaal in de richting van Antwerpen. Daarnaast is de verbindingsweg A16/A58 ter hoogte van knooppunt Galder komende vanuit Breda in de richting van Tilburg afgesloten. Weggebruikers dienen door omleidingen rekening te houden met extra reistijd die kan oplopen tot 15 minuten.

nickdh
autoweg
Berichten: 1667
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [A016] De A16 in Noord-Brabant

Bericht door nickdh » ma 24 aug 2020, 23:09

^^ Toch wel jammer dat de Graaf Engelbertlaan dan zo gedowngrade is waardoor je helemaal/"officeel" via Hooipolder om moet. Als dat niet het geval was had het een mooi alternatief geweest.

Bart217
verkeersader
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 20 jan 2013, 22:26
Locatie: Roosendaal

Re: [A016] De A16 in Noord-Brabant

Bericht door Bart217 » di 25 aug 2020, 0:01

Of via de noordelijke randweg, de Backer en Ruebweg...
Als de trein op tijd rijdt, dan is dat perrongeluk

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3562
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [A016] De A16 in Noord-Brabant

Bericht door verfmeer95 » di 25 aug 2020, 0:10

Voor doorgaand verkeer valt het allemaal wel mee. Dordrecht-Antwerpen via Bergen op Zoom, Dordrecht-Tilburg via Hooipolder en Bergen op Zoom-Tilburg via Antwerpen kosten alle drie niet meer dan 15 minuten extra. Alleen lokaal verkeer moet officieël veel omrijden, maar die mensen weten de lokale wegen wel te vinden.

Plaats reactie