[A022] Beverwijkse plannen voor de A22

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door duikgek89 » zo 28 jun 2009, 11:50

Misschien nog een afslag bij de Aagtenpoort / st. Aagtendijk ergens? Ik weet alleen niet of de wegen ter plaatse daar geschikt voor zijn en of die eventueel te upgraden zijn.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door mavas » zo 28 jun 2009, 14:34

^^ Waar nu de toegangsweg naar de Broekpolder de A22 onderlangs kruist, zou je een ongelijkvloerse aansluiting kunnen bouwen, daar is nog ruimte voor. Dan is die woonwijk wat mij betreft optimaal ontsloten en heeft het industrieterrein er ook nog wat aan (ontlasting van de Velsertraverse en Parallelweg).
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1334
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door mvalkenburg » ma 29 jun 2009, 9:29

Wat mij betreft is de hele Broekpolder al slecht ontsloten.
De wijk ligt hemelsbreed vlakbij de oprit A9/Heemskerk, t.h.v. De Trompet, maar om daar te komen moet je met een grote omweg via overbelaste kruispunten met VRI's (langs Assumburg etc). En daardoor werd het stuk langs het Shell-station dus weer belachelijk druk.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door Peter » ma 29 jun 2009, 10:48

Ik heb nergens gelezen dat de provincie het een fijn plan vond de weg over te nemen. Of zou men met "provinciale" weg slechts N-weg bedoelen ?
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15215
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door Via » ma 29 jun 2009, 16:28

Wat een plannen toch weer. Snelwegen afwaarderen omwille van extra woningbouw, de wereld op zijn kop als je het mij vraagt...

Matt
verkeersader
Berichten: 575
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 16:39
Locatie: Nuth

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door Matt » ma 29 jun 2009, 21:56

In hoeverre heeft een gemeente te bepalen wat er gebeurt met een provinciale weg?
Fahrn, fahrn, fahrn, auf der Autobahn...

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door kees » ma 29 jun 2009, 22:01

@ Matt, in dit geval is het nog gekker, want een gemeente vraagt eigenlijk of een weg, in eigendom van het Rijk, overgedragen wordt aan de provincie. Bovendien vinden ze dat de provincie de weg gaat ombouwen tot een weg met gelijkvloerse kruisingen.
Dus andere overheden moeten een heleboel poespas uithalen en geld uitgeven om (suggestief) de gemeente in staat te stellen meer huizen te bouwen en dus meer inkomsten te genereren.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door Vinny » ma 29 jun 2009, 22:36

Tja dat zou ik ook zeggen.
Vinny vind dat Jantje en Pietje hard moeten werken, zodat Vinny zijn geld krijgt. Wie wil dat nou niet? :dyn_hyp:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door boe! » wo 26 aug 2009, 22:27

Het gemeentelijk vervoersplan Beverwijk, waarin de downgrading is opgenomen, ligt vanaf 7 september ter inzage.

Meer over de wijzigingen (in het algemeen, de N22 wordt nauwelijks behandeld): http://www.e-spraak.nl/Beverwijk/

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door duikgek89 » do 27 aug 2009, 0:06

Mag toch hopen dat RWS daar niet mee akkoord gaat... Alhoewel, als je in Nederland een snelweg wilt ombouwen naar 30kmh karrespoor met verkeerslichten dan springt iedereen een gat in de lucht...

Medianieuws

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door Medianieuws » za 19 sep 2009, 14:31

[url=http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/regionaal/ijmond/article5160049.ece/A22+blijft+snelweg]Haarlems Dagblad[/url] (18-9-2009) schreef:A22 blijft snelweg

Velsen - Van het Beverwijkse idee om van snelweg A22 (door de Velsertunnel) een provinciale weg te maken komt niet veel terecht. ,,Rijkswaterstaat wil niet. We hebben de discussie nu drie keer gevoerd en het was drie keer nee. Dan weet je genoeg'', zegt Velsens verkeerswethouder Arjen Verkaik (VVD). Het idee van Beverwijk spreekt Verkaik wel aan. Een provinciale weg maakt veel meer op- en afritten mogelijk en dat kan in Velsen-Noord en Beverwijk de lokale verkeerswegen ontlasten. De A22 als provinciale weg kan dan als ontsluitingsweg worden gebruikt.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door boe! » za 19 sep 2009, 14:37

Gelukkig :!:

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15215
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door Via » zo 20 sep 2009, 17:00

Zou ook wel een beetje van de gekke zijn geweest. Gelukkig maar dat het niet doorgaat.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10196
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door Rein » do 06 jan 2011, 20:51

En ja hoor, de gemeente Beverwijk gaat weer eens een (wanhoops)poging wagen.........
Noordhollandsch Dagblad schreef: „2011 wordt het jaar van de A22”

BEVERWIJK - Dit jaar wordt het jaar waarin er knopen doorgehakt gaan worden over een betere bereikbaarheid van Beverwijk. De afwaardering van de A22 is daarbij het belangrijkste speerpunt.

Dit zei burgemeester Han van Leeuwen van Beverwijk in zijn nieuwjaarstoespraak. De toch al moeilijke bereikbaarheid van Beverwijk via de Velsertraverse loopt gevaar. Als er niets gedaan wordt, loopt het op die belangrijkste ontsluiting van de stad over tien jaar volledig vast, waarschuwde Van Leeuwen.

Al een flinke tijd spant de gemeente zich in om Rijkswaterstaat zo ver te krijgen dat de A22 in een provinciale weg wordt veranderd, zodat er afslagen en toeritten kunnen komen ter hoogte van de Aagtenpoort en de parkeerterreinen van de Bazaar. Daar zou het verkeer direct op de randwegen van Beverwijk uitkomen. Probleem is alleen dat Rijkswaterstaat daar tot dusver niet voor lijkt te porren.

Van Leeuwen liet blijken dat het hem ernst is. De A22, die Beverwijk nu doorsnijdt, moet een weg worden die beide stadsdelen met elkaar gaat verbinden.

De burgemeester vindt het onverantwoord dat staalbedrijf Tata Steel onbereikbaar dreigt te worden, en dat de luchtkwaliteit in Beverwijkse woonwijken te lijden heeft onder het vastlopende verkeer.
Bron

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door mavas » do 06 jan 2011, 21:00

Wellicht dat RWS wel een aansluiting toe wil staan bij de Aagtenpoort, maar dan mag de gemeente dat betalen denk ik. En dat geld is er absoluut niet, de gemeente heeft een hele lijst aan projecten geschrapt om te kunnen bezuinigen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door hoevenpe » do 06 jan 2011, 21:12

Waarom zou de capaciteit eigenlijk toenemen als je dit van een 2x2 ASW 100km/h afwaardeerd naar een 2x2 80km/h weg met wellicht gelijkvloerse aansluitingen?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door Chris » do 06 jan 2011, 21:14

Dat stuk A22 verwerkt tegen de 60.000 voertuigen per etmaal. Vergelijk het met de N201 bij Hoofddorp / Schiphol, en we weten hoe "geweldig" het daar doorstroomt... :geenlach:

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door Vinny » do 06 jan 2011, 21:25

Die doorstroming is toch wel aanzienlijk verbeterd door een paar relatief eenvoudige ingrepen. Het is niet optimaal, maar een heel stuk beter als vijf jaar geleden :idea:
Waarom zou de capaciteit eigenlijk toenemen als je dit van een 2x2 ASW 100km/h afwaardeerd naar een 2x2 80km/h weg met wellicht gelijkvloerse aansluitingen?
Ik weet niet precies wat Beverwijk wil, maar het lijkt erop dat het probleem zich manifesteert in de afwikkeling van het OWN in Beverwijk zelf. Op een of andere reden loopt het "knooppunt" vlak voor de ingang van de Velsertunnel enorm vast, terwijl er toch best wel wat asfalt ligt. Ik zou zeggen: zeer inefficient ingedeeld...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door Rene » do 06 jan 2011, 22:06

Er ligt inmiddels bij de milieudienst ijmond al een concept-plan voor verbetering van de doorstroming van de aansluiting A22/N197.

En zoals sommigen inderdaad al opmerkten; afwaardering van de A22 maakt de situatie enkel veel erger, en niet beter.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door captain007 » do 06 jan 2011, 23:11

En bovendien heb je dan bij calamiteiten in de Wijkertunnel gelijk een verkeersinfarct van ongekende grootte. Een afgewaarderde weg is geen goede omleiding en de N8 is ook niet bepaald een goed alternatief. Vooral laten zoals het is en bestaande aansluitingen optimaliseren door opstelstroken beter in te richten, gebruik te maken van beter afgestelde VRI's en eventueel conflictvrije verbindingen crëeeren.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door mavas » do 06 jan 2011, 23:21

Rene schreef:Er ligt inmiddels bij de milieudienst ijmond al een concept-plan voor verbetering van de doorstroming van de aansluiting A22/N197.
Wat valt daar nou te verbeteren zonder verbreding van kunstwerken?

En dan te bedenken dat de bezopen kruispuntindeling van de N197 - toegangsweg Beverwijk-centrum een eis was van de gemeente zelf. Ze hebben zelf hun eigen problemen gecreerd. Daar ligt ook al weer een plan voor, maar dat kun je nu natuurlijk niet doen nu het 1 jaar geleden is gereconstrueerd...
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door Rene » do 06 jan 2011, 23:28

mavas schreef:Wat valt daar nou te verbeteren zonder verbreding van kunstwerken?
Heel veel. Aan de oostkant kan de hele uitwisseling tussen A22 en N197 ongelijkvloers worden, zonder dat er een kunstwerk bijkomt. Het zwaar overbelaste 4-takskruispunt A22/Parallelweg/Lijndenweg/Velsertraverse wordt dan een veel beter regelbaar 3-takskruispunt Parallelweg/Lijndenweg/Velsertraverse. Maar er zijn ook nog andere aanpassingen voorzien.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door mavas » do 06 jan 2011, 23:37

O, je bedoelt door die oude lus weer in dienst te stellen. Dat heb ik ook al eens geschetst voor mezelf als oplossing. Krijgen we dan een tweede Apeldoorn-aansluiting met weefvak?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door Rene » do 06 jan 2011, 23:43

Dit is ongeveer het idee. Het moet nog uitgewerkt worden, en ook een voorwaarde is dat het binnen het beschikbare budget kan worden uitgevoerd. Over die laatste details ga ik hier uiteraard niet verder uitwijden.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door Kaaiman » vr 07 jan 2011, 9:22

^^ Ziet er ingewikkeld, maar vernuftig uit. Ik moest ook meteen denken aan die ooit opgeheven klaverlus, nog voor ik de nu voorliggende oplossing zag. :)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door Peter » vr 07 jan 2011, 9:38

De bovenste (OWN>A22) lus lijkt weinig extra voordelen te hebben boven de huidige aansluiting (afrit) vanaf het kruispunt. Of zie ik wat over het hoofd (weefruimte of zo op de A22) ? De andere oplossingen lijken inderdaad een goedkope maar goede verbetering.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door Wouter N14 » vr 07 jan 2011, 9:40

^^ Als ik het goed zie is die lus ook alleen noodzakelijk omdat de bestaande invoeger niet aangesloten kan worden op de nieuwe rangeerbaan.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door Kaaiman » vr 07 jan 2011, 9:43

René heeft het antwoord reeds gegeven... Gewoon even lezen, mensen... ;)
Rene schreef:Het zwaar overbelaste 4-takskruispunt A22/Parallelweg/Lijndenweg/Velsertraverse wordt dan een veel beter regelbaar 3-takskruispunt Parallelweg/Lijndenweg/Velsertraverse.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door Peter » vr 07 jan 2011, 10:03

Ik kan prima lezen, maar het is geen antwoord op mijn vraag. De oude kruispuntafvoer geeft namelijk geen andere conflicten dan de nieuwe, of een simpeler afstelling van de VRI (in tegenstelling tot het verwijderen van de extra toerit op de kruising wat een prima idee is).
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10196
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door Rein » vr 07 jan 2011, 11:01

Hier de delen uit de nieuwjaartoespraak van de Beverwijkse burgemeester waarop de krant zijn stukje had gebaseerd.
Bron
de burgemeester van Beverwijk schreef:
[...]
Neem de problematiek van bereikbaarheid en mobiliteit. U kent het probleem, want u staat regelmatig vast op de Velsertraverse en haar toevoerwegen. Wij zien dat zonder ingrijpen binnen 10 jaar een volledige verstopping van de Velsertraverse dreigt. Dit verdient de allerhoogste urgentie. Want bereikbaarheid en mobiliteit staan niet op zichzelf. Onlosmakelijk hangen daarmee samen economie & werkgelegenheid en leefbaarheid & luchtkwaliteit. Dit complex van uitdagingen raakt iedereen die woont, werkt en leeft in Beverwijk. Dit op te pakken is geen geringe opgave. Niets doen, echter, is geen optie. Want de Velsertraverse is onze belangrijkste toevoerweg naar industriegebieden en woonomgeving. Wij gaan dat probleem oplossen, zoveel is zeker. Maar niet alleen. Dat doen wij samen. Samen met onze buren, met u! Wij zoeken uw steun. Want hier, in deze opgave, kunnen wij vormgeven aan de toekomst van de IJmond.

Ja, ik zeg het met enige stelligheid: het gaat hier om de toekomst van de IJmond. Want, hoe trots wij ook zijn op ons Beverwijkse bedrijfsleven, wij zijn ons er heel goed van bewust dat ons industriegebied De Pijp een regionale en bovenregionale functie heeft. En wat dacht u van de gevolgen van zo’n permanent verkeersinfarct voor het staalbedrijf, beter bekend als Hoogovens IJmuiden! Hoezo, een Beverwijks probleem?! Dit raakt de gehele IJmond.

[...]

Voorlopig hebben wij in Beverwijk de verschillende aspecten van de bereikbaarheidsproblematiek gevangen onder de noemer van het A22-project; u mag het ook Duurzaam Bereikbaar noemen of iedere andere naam geven; het maakt niet uit, zolang het project maar van de grond komt. Het resultaat moet zijn dat er opritten naar en afslagen van de A22 komen ter hoogte van de Aagtendijk en de parkeerterreinen van de Beverwijkse Bazaar. Deze nieuwe infrastructuur zal voor Beverwijk de preferente ontsluiting worden van de Velsertunnel en de A22 richting Alkmaar, waardoor de verkeersdruk van de Velsertraverse enorm zal afnemen. De industriegebieden blijven daardoor bereikbaar en de belasting van de luchtkwaliteit in de omgeving zal afnemen.

Het is onze intentie om dit project integraal onder te brengen bij de regionale Traversetafel; dat is een overlegstructuur van IJmond-gemeenten, provincie en bedrijfsleven waarin wij ons buigen over de problematiek van en de oplossingen voor de Velsertraverse. Ik ben ervan overtuigd dat de resultaten van deze Traversetafel straks net zo belangrijk zullen blijken te zijn als het Waterland-akkoord.

[...]

Laten wij dit project eens naar binnen toe bekijken. Welke kansen zien wij dan voor Beverwijk? Heel eenvoudig: wanneer wij erin slagen om de barrières van spoor- en snelweg meer open te breken, dan hebben wij een unieke kans om de twee kanten van de stad met elkaar te verbinden. Om synergie te krijgen tussen de haven en het uitgaanscentrum, tussen de woonboulevard en het winkelcentrum, tussen de Beverwijkse Bazaar en de stad. Kortom, hier liggen kansen voor een versterking van onze leefomgeving, kansen ook voor forse impuls van de retailfunctie van Beverwijk, links en rechts van het spoor.

Ik ken Beverwijkse ondernemers – en u kent ze ook! – die hier heel graag de schouders onder willen zetten. Dat wordt ons zomaar aangereikt. Zeg nou zelf, als je zulke buren hebt, dan wil je toch nooit meer verhuizen?!

Mijn advies: leg 21 maart in uw agenda vast, want dan zullen de betrokken ondernemers in het Kennemer Theater hun energie met ons delen en hun ideeën kenbaar maken. Ik verwacht een stimulerende presentatie van plannen die optimaal gebruikmaken van de kansen die het A22-project kan bieden. Plannen om de stad en het bedrijventerrein met elkaar te verbinden. Plannen om Beverwijk weer een sterk centrum van retail en recreatie te maken. Plannen om nu eindelijk eens een hechte relatie te leggen tussen de plek waar wij werken en de plek waar wij wonen.

[...]
Nou, wie op 21 maart nog een gaatje heeft in zijn agenda is welkom in het Kennemer theater in Beverwijk. Ik ben benieuwd!

Plaats reactie