[A004] Nieuw asfalt in Schipholtunnel

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Hensepens
autoweg
Berichten: 1072
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 21:17
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

[A004] Nieuw asfalt in Schipholtunnel

Bericht door Hensepens » zo 25 okt 2009, 23:00

Ligt het aan mij of zijn er meer mensen die het nieuwe asfalt in de Schiphol-tunnel beroerd vinden? Ik weet dat hier de afgelopen tijd nieuw asfalt is neergelegd, maar het rijdt en ziet eruit alsof er een noodlaag overheen is gelegd. Het is ribbelig en ziet er niet uit. Het asfalt voor en naar tunnel is prima. Maar in de tunnel zelf vind ik dubieus uitgevoerd.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14345
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: A4 Nieuw asfalt in Schipholtunnel

Bericht door Attietattie » zo 25 okt 2009, 23:57

Het ziet er inderdaad niet uit maar dat zal mij aan mijn dinges roesten. Het rijdt prima dus dat heeft KWS prima gedaan mijns inziens. Alle onderhoud op A4-A10 is snel en kwalitatief goed gedaan voor zover ik dat subjectief mag zeggen.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Hensepens
autoweg
Berichten: 1072
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 21:17
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: A4 Nieuw asfalt in Schipholtunnel

Bericht door Hensepens » ma 26 okt 2009, 20:48

Wanneer ik er door heen rij maken de de banden een boel meer geluid dan voor en na de tunnel (en ja ik weet dat het kan galmen etc.). Het voelt aan alsof het asfalt is opgeruwd in voorbereiding van een definitieve asfalt laag.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14345
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: A4 Nieuw asfalt in Schipholtunnel

Bericht door Attietattie » di 27 okt 2009, 3:33

Voor dat onderhoudsproject wordt nog 1 deel geasfalteerd. Welk deel weet ik niet uit mijn hoofd. Maar volgens mij kan je er van uit gaan dat de toplaag er op ligt.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: A4 Nieuw asfalt in Schipholtunnel

Bericht door Rein » wo 18 mar 2015, 14:20

*** SCHOPJE ***

Na bijna zes jaar wordt het asfalt in verschillende buizen komende tijd vervangen. Aangezien steeds een volledige buis dicht gaat is serieuze overlast te verwachten (al zal doorgaand verkeer deels omrijden via de A5 en deels proberen via een parallelbuis te rijden).
rws.nl schreef: Rijkswaterstaat voert de laatste twee weekenden van maart en het laatste weekend van april onderhoud uit aan de Schipholtunnel op de A4. De werkzaamheden betreffen de vervanging van het asfalt en de detectielussen in drie van de vier tunnelbuizen. Met name de eerste twee weekenden moet het verkeer rekening houden met ernstige verkeershinder.

Afsluitingen
Tijdens de werkzaamheden is steeds één tunnelbuis het hele weekend afgesloten voor verkeer, van vrijdag 21.00 uur tot maandag 05.00 uur. Achtereenvolgens gaat het om de hoofdtunnelbuis Den Haag richting Amsterdam/Utrecht (20-23 maart), de hoofdtunnelbuis Amsterdam/Utrecht richting Den Haag (27-30 maart) en de parallelbuis Amsterdam/Utrecht richting Schiphol (24-27 april).

Omleidingen en vertragingen
Eerste weekendafsluiting (20-23 maart)
Doorgaand verkeer richting Amsterdam/Utrecht wordt omgeleid via de A5. Schiphol is bereikbaar via de parallelbaan. Weggebruikers – ook met bestemming Schiphol – moeten rekening houden met 30 minuten extra reistijd.

Tweede weekendafsluiting (27-30 maart)
Doorgaand verkeer op de A9 vanuit Amstelveen wordt omgeleid via de A5. Doorgaand verkeer op de A4 vanuit Amsterdam/Utrecht rijdt via de parallelbaan en -tunnelbuis. Schiphol is bereikbaar via de parallelbaan en -tunnelbuis. Weggebruikers – ook met bestemming Schiphol – moeten rekening houden met 30 minuten extra reistijd.

Derde weekendafsluiting (24-27 april)
Verkeer richting Schiphol bereikt de luchthaven via een doorsteek direct na de Schipholtunnel. De extra reistijd bedraagt 10 minuten.

Bij slecht weer kunnen de werkzaamheden worden uitgesteld.

Hinder beperken
Rijkswaterstaat probeert de hinder voor weggebruikers zoveel mogelijk te beperken. Zo vinden de werkzaamheden in het weekend plaats, wanneer er minder verkeer op de weg is. Bovendien wordt er dag en nacht doorgewerkt. Daardoor kan iedere tunnelbuis steeds vóór de maandagochtendspits weer open voor verkeer.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A004] Nieuw asfalt in Schipholtunnel

Bericht door Rein » za 21 mar 2015, 11:28

^^ de werkzaamheden in de hoofdbuis zuid-noord zorgt inmiddels al voor aardige files op de A4, de A5 en de A9. De totale vertraging tussen KP Burgerveen en KP Badhoevedorp is zo'n 20 minuten. Dat zal vanmiddag nog wel wat erger worden lijkt me.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A004] Nieuw asfalt in Schipholtunnel

Bericht door mavas » za 21 mar 2015, 11:48

^^ Weet je ook vanaaf hoe laat die files ongeveer begonnen? Op tomtom lijkt het dat de file nu tot afrit Nieuw-Vennep/N207 staat. Het lijkt me dat verkeer op dat moment ook de omliggende wegen gaat gebruiken zoals de N207 en de N205.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A004] Nieuw asfalt in Schipholtunnel

Bericht door Rein » za 21 mar 2015, 12:47

^^ Nee. Ik ging op een gegeven moment eens op TomTom.com kijken en toen stonden ze er al.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A004] Nieuw asfalt in Schipholtunnel

Bericht door Rein » zo 22 mar 2015, 16:39

Vandaag ook weer aardige files vanwege de werkzaamheden in de Schipholtunnel. Verkeer tussen KP Burgerveen en KP Badhoevedorp doet er door lange files op de A4, A5 en A9 zo'n 40 minuten langer over dan normaal.

Albaufstieg
autoweg
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 23:45
Locatie: Gouda

Re: [A004] Nieuw asfalt in Schipholtunnel

Bericht door Albaufstieg » zo 22 mar 2015, 18:05

Ik moest gistermiddag naar Uitgeest, dus moest ook even wat verzinnen op de files door de werkzaamheden in de Schipholtunnel. Ben via de N11 en de A4 gereden, bij Nieuw-Vennep de A4 weer verlaten, zag de flashers op de matrixborden in de verte al aangaan. Totaal geen vertraging gehad op de N207 en N205 en vanaf knp. Rottepolderplein weer mijn reis per snelweg kunnen hervatten.

Op de radio werd gisteren verteld dat er rekening gehouden diende te houden met een extra reistijd van 20 minuten.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A004] Nieuw asfalt in Schipholtunnel

Bericht door mavas » zo 22 mar 2015, 19:45

^^ ik vermoed dat dat komt omdat de provincie dit weekend ook meehelpt ;)
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A004] Nieuw asfalt in Schipholtunnel

Bericht door Rein » zo 22 mar 2015, 19:50

Dan nog, ik reed vanmiddag over de N205 en het was absoluut niet druk te noemen. Niet noemenswaardig drukker dan normaal op zondagmiddag. Blijkbaar staan velen liever een half uur in de file dan dat ze tien minuten verliezen via een alternatieve route.

JJK
verkeersader
Berichten: 563
Lid geworden op: vr 06 jun 2014, 9:47
Locatie: Regio Groot Alkmaar

Re: A4 Nieuw asfalt in Schipholtunnel

Bericht door JJK » zo 22 mar 2015, 20:03

Attietattie schreef:Het ziet er inderdaad niet uit maar dat zal mij aan mijn dinges roesten. Het rijdt prima dus dat heeft KWS prima gedaan mijns inziens. Alle onderhoud op A4-A10 is snel en kwalitatief goed gedaan voor zover ik dat subjectief mag zeggen.
Het werk is uitgevoerd door de aannemer van het VOC Noord Holland Zuid, dat is MNO Vervat of nu Boskalis. KWS is de aannemer van het VOC Noord Holland Noord

EDIT: sorry, ik zag te laat dat je berichtje uit 2009 kwam :P

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A004] Nieuw asfalt in Schipholtunnel

Bericht door mavas » ma 23 mar 2015, 11:16

Rein schreef:Dan nog, ik reed vanmiddag over de N205 en het was absoluut niet druk te noemen. Niet noemenswaardig drukker dan normaal op zondagmiddag. Blijkbaar staan velen liever een half uur in de file dan dat ze tien minuten verliezen via een alternatieve route.
Dat verbaast mij ook altijd het meest en is iets wat ik nog steeds niet kan begrijpen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Hensepens
autoweg
Berichten: 1072
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 21:17
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: [A004] Nieuw asfalt in Schipholtunnel

Bericht door Hensepens » ma 23 mar 2015, 17:42

Er is toch een U-route vanaf Hoofddorp via N205 en dan Schiphol-Oost naar de A9? SI dat ook ook gecommuniceerd aan de automobilisten?

Plaats reactie