[A004] A4-zuid: Dinteloord-Bergen op Zoom

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord-Bergen op Zoom

Bericht door jelger » zo 23 aug 2015, 17:34

Ik vermoed dat je de Vliegbasis wel gezien hebt. Als je het beleid van Defensie kent, dan weet je dat een makkelijke verhuizing er niet in zit.

Leuke vingeroefening, dat wel.

Ik zou meer iets zien in een Pr.Clausplein / Ypenburg achtige bundeling. Hierdoor hou je de impact op de omgeving ook beperkt.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord-Bergen op Zoom

Bericht door Kaaiman » zo 23 aug 2015, 21:07

Jammer dat we nog geen luchtfiets-emoticon hebben op dit forum...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord-Bergen op Zoom

Bericht door RSK » zo 23 aug 2015, 21:56

^^ Ach ja, is alles niet ooit als luchtfietserij begonnen? Als je niks voorstelt, wordt er ook niets uitgevoerd. ;)
jelger schreef:Ik zou meer iets zien in een Pr.Clausplein / Ypenburg achtige bundeling.
Leuk bedacht, maar hoe ga je dat inpassen met de op- en afritten naar Bergen op Zoom?
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord-Bergen op Zoom

Bericht door Snelwegenkenner » zo 23 aug 2015, 21:59

^^ Wordt in jouw voorstel de huidige A4 afgebroken tussen Markizaat en grens Belgie? Zonee, welke bestemming krijgt deze dan.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord-Bergen op Zoom

Bericht door RSK » zo 23 aug 2015, 22:05

^^ Die wordt wat mij betreft overgedragen aan de gemeente of de provincie, en dan zoeken die het maar uit. Een belangrijke functie heeft het dan immers niet meer. Andere opties zijn gebruiken als proefvak voor experimenten of verkopen aan een filmstudio, zodat er snelwegscènes voor Nederlandse B-films kunnen worden opgenomen. :lol:
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord-Bergen op Zoom

Bericht door Ds79m » zo 23 aug 2015, 22:13

Een probleen bij een afsnijding van de A58 is natuurlijk wel dat Bergen op Zoom zeer geïnteresseerd gaat raken om het gebied tussen wat nu de rand van de stad is en die nieuwe snelweg vol te bouwen met bedrijfsterreinen, vinexwijken en andere lelijkheid. Daarmee zou ik liever kiezen voor een aanpassing of zeer beperkte verlegging van de bestaande infrastructuur.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord-Bergen op Zoom

Bericht door Kaaiman » ma 24 aug 2015, 8:50

RSK schreef:Ach ja, is alles niet ooit als luchtfietserij begonnen? Als je niks voorstelt, wordt er ook niets uitgevoerd. ;)
Je kunt best gaan luchtfietsen, maar om iets uitgevoerd te krijgen, zul je toch veel meer moeten aansluiten bij de realiteit (geografisch c.q. politiek/maatschappelijk). Alleen dan is er een (alsnog geringe) kans dat iets daadwerkelijk uitgevoerd wordt.

Wat jij schetst was misschien nog mogelijk toen de snelwegen er nog niet lagen, nu is het een ver gepasseerd station. Iets realistischer, maar alsnog onrealistisch zou ik het nog vinden om de A58 langs Woensdrecht door te trekken en zuidelijk om Roosendaal weer op het oude tracé te laten aansluiten. De huidige langs Bergen op Zoom wordt dan A4 en het andere deel A17. Het deel door Roosendaal krijgt dan een N-nummer.
Of korter: van KP De Stok rechtstreeks naar Woensdrecht. Maar ook dat is in de huidige context onhaalbaar.

Wat mij betreft wèl haalbaar is een verdubbeling van de A4/A58 naar 2x3 en het saneren van wat aansluitingen. Dit in combinatie met een grootscheepse ombouw van KP Zoomland. Daarbij zou je zelfs kunnen denken aan de aanleg van een GOW parallel aan de A4 om het verkeer beter over het kleinere aantal aansluitingen te verdelen. Of één rijbaan van de huidige weg ombouwen tot GOW en aan de oostzijde een nieuwe snelwegrijbaan bouwen. E.e.a. afhankelijk van de staat van de bestaande kunstwerken; eventueel zou je een beboste brede middenberm kunnen realiseren, zodat je niets hoeft te slopen, maar gewoon een smaller kunstwerk aan de oostkant bijbouwt.

Onbekend met de lokale situatie zou ik ervoor willen opteren om de aansluiting BoZ-Centrum (KP Zoomland) op te heffen, en BoZ-Zuid naar het zuiden te verplaatsen met een nieuwe aansluiting t.h.v. Heimolen. Dat laatste is volgens mij ook al een plan.
In KP Zoomland zou je de A4 iets naar het oosten kunnen uitbuigen, om ruimte te creëren voor ruimere verbindingsbogen (eventueel zou je de afrit zelfs kunnen laten bestaan):
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Kaaiman op ma 24 aug 2015, 16:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord-Bergen op Zoom

Bericht door Wouter N14 » ma 24 aug 2015, 9:32

Kaaiman schreef:Wat jij schetst was misschien nog mogelijk toen de snelwegen er nog niet lagen, nu is het een ver gepasseerd station. Iets realistischer zou ik het nog vinden om de A58 langs Woensdrecht door te trekken en zuidelijk om Roosendaal weer op het oude tracé te laten aansluiten.
Dat was juist het oorspronkelijke rw58-plan: vanaf Galder in een rechtstreeks naar Woensdrecht...
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord-Bergen op Zoom

Bericht door Kaaiman » ma 24 aug 2015, 9:51

Nee, dat is het niet. Want ik stel voor om ergens tussen Roosendaal en Etten-Leur weer op de A58 aan te sluiten. Maar in mijn monoloog van zojuist acht ik deze optie wel een van de minst haalbare. Die afsnijding De Stok - Woensdrecht, maar vooral een verbreding naar 2x3 en ombouw van KP Zoomland, op wat voor manier dan ook, vind ik veel realistischer. Je zit daar rondom de vliegbasis volgens mij met een behoorlijk EHS-gebied (geen stiltegebied waarschijnlijk :p ).
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord-Bergen op Zoom

Bericht door keokiracer » ma 24 aug 2015, 9:52

Ik wil je er even op wijzen dat je recht door Ossendrecht gaat, recht door de bossen van een natuurgebied, recht door vliegbasis Woensdrecht en ook nog eens een tijd precies over de buisleidingenstraat gaat. Een luchtfietssmiley zou inderdaad wel handig zijn.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord-Bergen op Zoom

Bericht door Kaaiman » ma 24 aug 2015, 9:55

^^ Ik neem aan dat je RSK bedoelt?
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord-Bergen op Zoom

Bericht door RSK » ma 24 aug 2015, 10:05

^^ Dat denk ik ook ja.
keokiracer schreef:Ik wil je er even op wijzen dat je recht door Ossendrecht gaat, recht door de bossen van een natuurgebied, recht door vliegbasis Woensdrecht en ook nog eens een tijd precies over de buisleidingenstraat gaat. Een luchtfietssmiley zou inderdaad wel handig zijn.
Ossendrecht had ik als enige over het hoofd gezien. Voor Woensdrecht had ik al vermeld een tunnel te voorzien en ik heb de weg juist strak parallel aan de buisleidingenstraat en de Huijbergselaan getekend om de doorsnijding van het bosgebied zoveel mogelijk te beperken.

Nu ik er nog eens naar kijk, is dat misschien wel een mooie bestemming voor de met mijn plannen in onbruik rakende A4 Markiezaat-grens: daar kun je mooi een landingsbaan van maken. Kunnen ze de vliegbasis verhuizen, scheelt de omwonenden daar ook weer de nodige geluidsoverlast. Kan de huidige vliegbasis (over midden in een natuurgebied gesproken...) mooi gebruikt worden als natuurcompensatie.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Starlet
stadsweg
Berichten: 397
Lid geworden op: do 02 jun 2011, 13:06
Locatie: Bergen op Zoom

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord-Bergen op Zoom

Bericht door Starlet » ma 24 aug 2015, 10:09

^^
Heb je ook de prevalerende windrichting meegenomen? Die Oost-west orientatie van het vliegveld zal vast wel met een redden zijn.
Los van het feit dat je alleen vanuit het noorden kan landen en richting het noorden op kan stijgen, omdat je anders het Belgisch luchtruim schendt?
Laatst gewijzigd door waldo79 op ma 24 aug 2015, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: ^^ volstaat als je wilt reageren op de post direct boven je

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord-Bergen op Zoom

Bericht door keokiracer » ma 24 aug 2015, 10:15

Kaaiman schreef:^^ Ik neem aan dat je RSK bedoelt?
Oh, we hebben al een volgende pagina :facepalm: :oops:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord-Bergen op Zoom

Bericht door boe! » ma 24 aug 2015, 13:31

Kaaiman schreef:Jammer dat we nog geen luchtfiets-emoticon hebben op dit forum...
Of een aparte luchtfietserijdraad waarin alle voorstellen van forumleden zonder realiteitszin worden verzameld. Dan kunnen de overige onderwerpen verschoond blijven van deze onzin.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord-Bergen op Zoom

Bericht door Wesso » ma 24 aug 2015, 16:01

^^ Luchtfietserij is een arbitrair begrip, zeker in deze draad. :hm:

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord-Bergen op Zoom

Bericht door Naturist » ma 24 aug 2015, 22:54

Het zou er op neer komen dat elk lid dat geen diploma in infrastructuur behaald heeft alleen nog maar in het luchtfietserijtopic terecht kan.
Zal een druk topic worden. :p
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Dweep
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: di 01 jul 2008, 20:19
Locatie: Ridderkerk-Rijsoord

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord-Bergen op Zoom

Bericht door Dweep » di 25 aug 2015, 1:06

^^ Hahaha :rofl2: ik ben lid, al is soms out-of-the-box denken best nuttig
Laatst gewijzigd door Wouter N14 op di 25 aug 2015, 9:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Gebruik ^^ als je direct op een bericht reageert en niet de quote-knop. Bedankt!
toet toet ;-) (onnodig teoeteren kost te veel)

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord-Bergen op Zoom

Bericht door DjIdee » di 25 aug 2015, 20:24

Hoezo nieuwe wegen? Gewoon het OV verbeteren en dan verdwijnen de files vanzelf. Dat eeuwige asfalt ook :rooie:

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord-Bergen op Zoom

Bericht door nederland24 » di 01 sep 2015, 18:56

^^Roosendaal heeft anders best goede OV-verbindingen met de rest van Nederland. ;)

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord-Bergen op Zoom

Bericht door RSK » di 01 sep 2015, 22:20

^^ Zeker als compensatie voor de volgens sommigen onderbelichte positie in de bewegwijzering? :duck:
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Steptimer
autoweg
Berichten: 1003
Lid geworden op: ma 04 okt 2010, 22:25

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord-Bergen op Zoom

Bericht door Steptimer » wo 02 sep 2015, 0:19

Peter de Koning is wederom boos op Rijkswaterstaat.
Link

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord-Bergen op Zoom

Bericht door boe! » wo 02 sep 2015, 9:05

Misschien moeten we eens wat minder aandacht gaan besteden aan die man.

Madhollander
dorpsstraat
Berichten: 199
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 21:21
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord-Bergen op Zoom

Bericht door Madhollander » wo 02 sep 2015, 22:22

Steptimer schreef:Peter de Koning is wederom boos op Rijkswaterstaat.
[youtube]video

:nothanks: :shutup: :wall: :nuts: :sadley:

mijn god, het zal je familie maar zijn. Wat een stel ongelooflijke klapjosti's.

Kijk, ze hebben best een aardig punt want het is ook belachelijk dat de boel onder kan lopen (zeker gezien de oorzaak). Maar hoe ze het staan te vertellen. Mijn god, volgens mij zijn ze tesamen genomen en bij elkaar opgeteld nog geen 100%. Dit soort volk moet je altijd gewoon negeren.
Constructieve discussies zijn altijd toe te juichen maar dit soort stemmingsmakerij en popi-jopi gedrag... :nothanks:

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord-Bergen op Zoom

Bericht door RSK » wo 02 sep 2015, 22:29

^^ Inderdaad. Je wilt zo eigenlijk niet weten wat er zal gebeuren als er een weg in de buurt van Zanger Rinus wordt aangelegd.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord-Bergen op Zoom

Bericht door Naturist » wo 02 sep 2015, 23:43

In een zwart T-shirt in een werkvak :nooo:
Trek dan in ieder geval even een veiligheidsvestje van een euro aan. Stelletje randdebielen. :knetter: :knetter:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Techum
verkeersader
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 10:02

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord-Bergen op Zoom

Bericht door Techum » do 03 sep 2015, 7:24

RSK schreef:^^ Inderdaad. Je wilt zo eigenlijk niet weten wat er zal gebeuren als er een weg in de buurt van Zanger Rinus wordt aangelegd.
Niet te vroeg juichen. Binnenkort gaat er weer een stukje van de nieuwe N381 open. :mrgreen:

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14344
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord-Bergen op Zoom

Bericht door Attietattie » do 03 sep 2015, 7:35

Voor de mensen die niet weten wie Zanger Rinus is... ik heb meteen de track met de meest opwindende clip gekozen, dus wees gewaarschuwd!
Link
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Hensepens
autoweg
Berichten: 1072
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 21:17
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord-Bergen op Zoom

Bericht door Hensepens » do 03 sep 2015, 23:04

boe! schreef:Misschien moeten we eens wat minder aandacht gaan besteden aan die man.
Mijn hemel. wat een stelletje zo bij elkaar..... alleen daarom al het hele verhaal niet serieus nemen (hoewel er wel iets aan de hand is natuurlijk)

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord-Bergen op Zoom

Bericht door keokiracer » di 19 apr 2016, 16:34

*kick* *trap* *schop* *blaast stof af*

Of vrachtverkeer van de nieuwe A4 gebruik maakt? Oordeel zelf:
Link
(overigens mag deze thread volgens mij best verplaatst worden naar 'Autosnelwegen', een actueel groot project is het niet meer ;))
Strak plan! -- Mark
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Plaats reactie