Hier staat kort de belangrijkste punten in en dat er in het voorjaar van 2005 mee wordt gestart. Het zal naar mijn mening ook hoog tijd worden want zeker in het spitsuur is het aardig druk op de ringweg van Almelo. Enkele citaten uit de folder:
Opvallend dat ze het over de A36 hebben, aangezien de N36 waarschijnlijk nooit zal worden omgebouwd tot autosnelweg. Zal wel een foutje zijnDe bestaande A35 wordt ter hoogte van de Henriëtte Roland Holstlaan als dubbelbaans autosnelweg doorgetrokken naar de westkant van Wierden en daar aangesloten op de bestaande N835. Bovendien wordt de A36 van Vriezenveen naar Almelo verlengd als enkelbaans autoweg, die aansluit op het nieuwe deel van de A35

Met dank aan de linkse milieulobby in NederlandDe aanleg van de A35 Almelo-Wierden is een uniek project. Er worden allereerst niet veel nieuwe autosnelwegen aangelegd in Nederland.

Tot slot stond er een overzicht in de folder wanneer er wat gaat gebeuren:
Met de voorbereidende werkzaamheden overigens al gestart met de kap van bomen op het tracé. Dit moet voor 15 maart zijn gebeurd vanwege het broedseizoen. Het deed me goed een paar weken geleden al het geluid van kettingzagen te horen op het tracéapril 2005 -> start voorbereidende werkzaamheden
augustus 2005 -> Start zandtransport voor de aanleg van het weglichaam
september 2005 -> Start bouw brug over het Twentekanaal
voorjaar 2006 -> Bouw viaducten
begin 2007 -> Aanbrengen verhardingen
2007 -> Aanbrengen beplanting, bewegwijzering, verkeersregeling
medio 2008 -> Openstelling A35 en A36(!)

Een kaartje van het tracé ontbreekt helaas in de folder. Maar goed ik ga de werkzaamheden de komende tijd zeker in de gaten houden aangezien ik ook vlakbij het begin van het tracé woon in Almelo (bij de beruchte haakse bocht) en zal zodra er interessante zaken te zien zijn zeker foto's posten