[A035] Aanleg Wierden-Almelo

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Via
2x4 autosnelweg

Re: A35: Aanleg Wierden-Almelo

Bericht door Via » do 16 aug 2007, 10:52

Het is ook beleid om een verknoping tussen twee stroomwegen vloeiend vorm te geven. Dus er is werkelijk geen touw aan vast te knopen waarom dit niet is gedaan... :roll:

Frits
2x2 autosnelweg

Bericht door Frits » do 16 aug 2007, 18:22

Er was ook ruimte genoeg om er bijvoorbeeld een trompet van te maken. Een gemiste kans.
De autogordel: een band voor het leven.

Frits
2x2 autosnelweg

Bericht door Frits » do 16 aug 2007, 19:24

Rijssensestraat dreigt knelpunt te worden na opening A35

WIERDEN - Rijkswaterstaat had het van tevoren al aangekondigd. De Rijssensestraat bij Wierden kan wel eens een knelpunt worden op het moment dat het eerste deel van de verlengde A35 bij Wierden open zou gaan.

De eerste bevindingen na de opening gistermorgen lijken Rijkswaterstaat gelijk te geven. De mogelijke vertraging kent meerdere 'veroorzakers'. Verkeer komende uit de richting Nijverdal wordt, bij de afrit richting de Rijssensestraat, geconfronteerd met een waar woud aan borden: gele omleidingsborden, de officiële blauwe ANWB-borden en rood-witte paaltjes leiden ertoe dat verkeersdeelnemers automatisch afremmen om zich te oriënteren. Een andere reden voor mogelijke vertragingen zijn de nieuwe verkeerslichten op de Rijssensestraat en de A35. Doordat de detectielussen in het asfalt nog niet werken, reageren de verkeerslichten niet op het verkeersaanbod. En verder is er relatief weinig ruimte bij de opritten vanaf de Rijssensetraat naar de A35 wat de doorstroming flink kan hinderen. De gemeente Wierden, Rijkswaterstaat en de politie houden de situatie ter plaatse de komende dagen nauwlettend in de gaten. "Ik verwacht inderdaad dat er op de Rijssensestraat straks als de vakantie echt voorbij is, tijdens de spits oponthoud ontstaat", zegt chef J. de Vries van de afdeling Wierden van de Politie Twente. De Vries is tevreden met de aanpak van Rijkswaterstaat. "Ze hebben het voor zover we het nu kunnen overzien, goed gedaan. Wat de Rijssensestraat betreft, was er geen keus. Bovendien zal het gedaan zijn met de vertraging als in september de hele A35 open is." De politie gaat zich de komende dagen concentreren op de verkeersbewegingen. "We letten op of er ook sluiproutes ontstaan. Ook gaan we regelmatig controleren op de parallelweg tussen de Rijssensestraat en Wierden. Daar kunnen auto's oversteken hoewel dat verboden is." Dreigt de Rijssensestraat een knelpunt te worden, de overgangen van de Nijverdalsestraat en de Bedrijvenparksingel op het nieuwe weggedeelte verlopen haast ongemerkt. Met name verkeer van en naar het Bedrijvenpark dat altijd gebruik maakte van de afslag op de Rondweg Wierden met de scherpe bocht, zal moeten wennen. Wie die kant op wil vanuit de richting Almelo moet doorrijden tot de Rijssensestraat, daar de snelweg 'terug' nemen richting Almelo waarna de weg naadloos overgaat in de Bedrijvenparksingel. Aan de andere kant bij de Nijverdalsestraat gaat die overgang haast ongemerkt. "Ik moest echt goed kijken om te zien waar de oude Rondweg liep", complimenteert De Vries de wegenbouwers van Rijkswaterstaat. De huidige rommelige verkeerssituatie rondom Wierden blijft in elk geval tot het weekeinde van 29 september. Dan gaat ook het deel tussen Wierden en Almelo open en hoeft het doorgaande verkeer van en naar Almelo en Nijverdal niet meer de Rijssensestraat op. De kern Wierden blijft ook na die datum tijdelijk slecht bereikbaar. Op de kruising van de Rijssensestraat en de Rondweg is gisteren begonnen met de aanleg van een nieuwe rotonde. Die werkzaamheden duren nog zeker tot medio oktober.

Bron: Tubantia

Willem
2x3 autosnelweg

Bericht door Willem » vr 17 aug 2007, 10:25

Was het dan niet beter geweest om met de opening te wachten tot september, zodat dan de hele A35 in een keer geopend kan worden? Dan waren er geen problemen met de Rijssensestraat geweest.

Frits
2x2 autosnelweg

Bericht door Frits » wo 22 aug 2007, 18:51

[...]

Voordat de avond werd afgesloten met een vragenronde, kwam burgemeester Kobes van Wierden met een opmerkelijke uitspraak. Hij gaf aan hij er persoonlijk voor gaat zorgdragen dat de verbinding Twente – Wierden niet voorbij Wierden ophoudt. Met andere woorden : de doelstelling is om het stuk Wierden – Nijverdal gelijk met de oplevering van de toekomstige tunnel door Nijverdal vierbaans te krijgen.

Bron: in-almelo.com

A35-racer
dorpsstraat

Bericht door A35-racer » wo 22 aug 2007, 22:20

Edit Palance: Dit bericht was zonder bronvermelding gepost en heb ik derhalve verwijderd.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » wo 22 aug 2007, 22:25

Snel doortrekken inderdaad.

Ik heb de N35 ook beleefd vorige week Woensdag, ik was heen en weer gereden naar Wierden voor het nieuwe stukje A35. Totale afstand: 90km (heen en terug). Reistijd: 2,5 uur. Gemiddelde snelheid N35; 36km/h. (incl Ceintuurbaan Zwolle).

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » wo 22 aug 2007, 23:01

^^ Je moet ook niet over de N35 gaan als je uit Zwolle komt en naar Twente wilt, heb ik zelf ook ervaren. Omrijden via Apeldoorn (A50 en A1) is veel sneller. Geen gezeur met verkeerslichten die alleen maar op rood lijken te staan.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Taurus
stadsweg

Bericht door Taurus » wo 22 aug 2007, 23:19

Ik hoop van harte dat er een volledige A35 naar Zwolle komt maar ik zie het nog niet gebeuren, al zou een 100 km/h autoweg met ongelijkvloerse kruisingen ook al heel wat schelen. De rest van de N35 in de huidige vorm is en blijft een rotweg, zeker het stuk door Nijverdal schiet voor geen meter op en dan is in het plaatsje Mariënheem onlangs de snelheid ook nog eens verlaagd van 80 naar 50 km/h. Dat is inmiddels dus ook weer een geliefde kassalokatie geworden :booooos: Heb er op het werk al diverse bekeuringen van gezien.

Toch hoeft de Sallandse Heuvelrug helemaal niet zo'n barriëre te zijn. Na de combi-tunnel kan de A35/N35 gebundeld blijven met het spoor met op de Sallandse Heuvelrug een wildwissel over zowel de A35/N35 en het spoor heen. Ook ter hoogte van Mariënheem kan de N35 het beste parallel aan het spoor lopen, eventueel een stuk verplaatst naar het zuiden (net als in Swalmen met de A73).

Hajo
2x2 autosnelweg

Re:

Bericht door Hajo » za 25 aug 2007, 15:39

Chris schreef:Mijn plan voor het A35 tracé. Ik vind het belangrijk dat de huidige N35 behouden blijft voor lokaal verkeer en calamiteiten. Want er zijn al weinig doorgaande oost-west wegen daar, dwars door Overijssel.
Afbeelding
Een eerdere post van Chris. Een paar ecoductjes erin voor de boomknuffelaars onders ons en voilá. :D
Donateur Vereniging Wegenforum

Willem
2x3 autosnelweg

Bericht door Willem » za 25 aug 2007, 16:45

Voordeel van dit trace is dat de tunnel in Nijverdal niet nodig is en dat de Sallandse Heuvelrug gespaard blijft.
Alleen de aansluiting met de A28 en N340 zal ingewikkeld worden, omdat die nogal dicht op elkaar zitten.

Via
2x4 autosnelweg

Re: Re:

Bericht door Via » zo 26 aug 2007, 13:35

Hajo schreef:
Chris schreef:Mijn plan voor het A35 tracé. Ik vind het belangrijk dat de huidige N35 behouden blijft voor lokaal verkeer en calamiteiten. Want er zijn al weinig doorgaande oost-west wegen daar, dwars door Overijssel.
Afbeelding
Een eerdere post van Chris. Een paar ecoductjes erin voor de boomknuffelaars onders ons en voilá. :D
Dat tracé kan sowieso al niet meer, bij Wierden moet het toch wat verlegd worden. Daar ligt immers al een stukje A35 nu. ;)

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » zo 26 aug 2007, 21:02

Vandaag vanuit het noorden naar Rijssen gereden.

Het oude einde van de N36 met de scherpe bocht is niet meer. De rechtdoorrichting is nu de enige mogelijkheid; de afrit van de N36 is nog in constructie. Bij de aansluiting N36/A35 zei ik "Au, au, au!" in de auto, want: een niet-vloeiende aansluiting tussen hoofdwegen (hoewel de voorsorteerstrook lang was), redesign borden met omhoogwijzende pijlen, zoals je vaak ook bibeko ziet en bovendien werd rechtsaf N35 i.p.v. A35 aangegeven. Dat laatste is nog niet geheel fout, want zodra je de N36 verlaat kom je op een weefstrook op de A35. Het bord G2 staat net voor afrit Wierden/Rijssen en net voor het viaduct is de linkerrijstrook van de A35 afgelopen. Op het viaduct zelf over de N350 verdrijvingsvlakken op de plaats van de (toekomstige) linkerbaan.

Overigens zag ik op een hm-bordje op de middengeleider van de N36 een overgestickerde hm-waarde '4,2' staan. Of dat een fout is of een tijdelijke hm-waarde weet ik niet.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
Atlantis • forum voor geofictie

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » zo 26 aug 2007, 21:24

Kaaiman schreef:Overigens zag ik op een hm-bordje op de middengeleider van de N36 een overgestickerde hm-waarde '4,2' staan. Of dat een fout is of een tijdelijke hm-waarde weet ik niet.
Het oude tracé van de N36 eindigde bij hmp 4.6.

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » zo 26 aug 2007, 21:26

Daar was het al voorbij. Ik heb niet naar de overige hm-waarden gekeken, maar ik vermoed dat er een foutief '4,0' onder stond. ;)

Taurus
stadsweg

Bericht door Taurus » za 01 sep 2007, 19:38

Vandaag heb ik weer een aantal nieuwe foto's gemaakt van de A35 bij de afslag naar de Henriëtte Roland Holstlaan, of beter gezegd Almelo-Zuid zoals deze afslag officieel gaat heten. Vooral de afgelopen week is men druk bezig geweest met o.a. het aanbrengen van de definitieve ZOAB-loag, is er bewegwijzering geplaatst, zijn er zelfs op de afrit naar de Henriëtte Roland Holstlaan strepen getrokken en ook staan er bij de afslag inmiddels al een aantal nieuwe lichtmasten. De volgende foto's geven een goed beeld van de definitieve situatie van de afrit naar Almelo komende vanaf Azelo.

Op de portalen zijn inmiddels de bewegwijzeringsborden aangebracht, ook dit zijn net als bij Wierden ALISA borden.
Afbeelding

De afslag Almelo-Zuid krijgt ook een taper.
Afbeelding

De afrit wordt gelijk dubbelbaans uitgevoerd.
Afbeelding

Één strook voor rechtsaf en één strook voor linksaf naar het toekomstige bedrijvenpark XL ten zuiden van de A35, aangegeven met het oude industrieterrein symbool ;)
Afbeelding

Zo te zien krijgt het verkeer naar Almelo een vrije rechtsaffer. In de voorsorteerstrook voor linksaf is de lus voor de VRI al aangebracht.
Afbeelding

Ook aan de mensen met hoge nood is gedacht :D
Afbeelding

En een eindje verderop kom je dan op de Henriëtte Roland Holstlaan, hoe dit er precies uit gaat zien is me nog niet helemaal duidelijk.
Afbeelding

Nog even een blik vanaf het viaduct richting Almelo.
Afbeelding

Verder is deze week op de zuidbaan van de A35 al de definitieve ZOAB-laag aangebracht plus de bewegwijzering voor de afrit. Ook is het talud mooi glad gestreken. Het begint er al aardig op te lijken zo ;)
Afbeelding

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » za 01 sep 2007, 20:00

Mooie foto's - vooral die van die VZP ;)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » za 01 sep 2007, 20:35

Die bewegwijzering ziet er prima uit daar. Helemaal volgens de richtlijnen, en dat ALISA maakt de borden veel strakker dan die stalen platen met hun naden.

Frits
2x2 autosnelweg

Bericht door Frits » za 01 sep 2007, 21:16

Mooie update Taurus. :blauweduim: Over vier weken moet het klaar zijn. Alleen de aansluiting van de dan "oude" N35 op de N36 duurt nog tot november.

Heeft het hele nieuwe wegvak nu een betonnen barrier?

Taurus
stadsweg

Bericht door Taurus » za 01 sep 2007, 21:32

Frits schreef:Heeft het hele nieuwe wegvak nu een betonnen barrier?
Yep, helemaal van Almelo-Zuid tot aan de aansluiting met de N350 bij Wierden.

Tweetyrocks
zandpaadje

Bericht door Tweetyrocks » za 01 sep 2007, 22:40

Zow wat is er afgelopen week veel veranderd daar. (of was ik er 2 weken geleden nou voor het laatst?)

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » za 01 sep 2007, 23:51

http://i166.photobucket.com/albums/u81/ ... G_1717.jpg
Is dit ruimtereservering voor 3+3 of gewoon een brede CaDo?

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » ma 03 sep 2007, 13:21

Taurus schreef:Nog even een blik vanaf het viaduct richting Almelo.
http://i166.photobucket.com/albums/u81/ ... G_1721.jpg
Een van die auto's in de verte zou best van mij kunnen zijn. Ik reed daar zaterdag en maakte er o.a. deze foto:

Afbeelding
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » ma 03 sep 2007, 13:23

Kaaiman schreef:Overigens zag ik op een hm-bordje op de middengeleider van de N36 een overgestickerde hm-waarde '4,2' staan. Of dat een fout is of een tijdelijke hm-waarde weet ik niet.
Ook andere hm-bordjes op dat traject waren overgestickerd.
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » ma 03 sep 2007, 14:14

harry schreef:Ik reed daar zaterdag en maakte er o.a. deze foto:
Afbeelding
Jemig.
Dit precedent gaat grote gevolgen hebben.
Wedden dat Van der Valk nu langs elke snelweg haar logo op de borden wil hebben ?
Stelletje prutsers daar in Almelo. Even nadenken over precedentwerking naar andere wegbeheerders, ho maar :kwaad:
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » ma 03 sep 2007, 20:08

Je kunt je uberhaupt al afvragen waarom dit soort doelen op de bewegwijzering moet. :neenee:
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Frits
2x2 autosnelweg

Bericht door Frits » ma 03 sep 2007, 20:36

We zijn met de witte bestemmingen zowiezo in Nederland veel te ver doorgeschoten. Daar moet hoognodig het mes in.

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » ma 03 sep 2007, 20:39

Dat soort troep als van de foto hoort thuis bij de infozuilen die je bij de komgrens tegenkomt. Daar mogen bedrijven dan ook hun reclame maken (waarmee die zuilen dan betaald en onderhouden kunnen worden).
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Taurus
stadsweg

Bericht door Taurus » vr 07 sep 2007, 19:58

De afgelopen week is er ook weer het nodige gedaan aan de A35. De belangrijkste verandering is dat het verkeer sinds donderdagmiddag vanaf Azelo helemaal over de noordbaan via de nieuwe afslag naar Almelo rijdt, dus dat heeft men snel gedaan de afgelopen week :) Verder is men deze week bezig geweest met de afbouw van de geluidsschermen langs de noordbaan van de A35 tussen het kanaal en de afslag Almelo-Zuid. Alleen het houtwerk moet nog worden aangebracht, dat zal de komende week wel gaan gebeuren. De zuidbaan is volledig voorzien van ZOAB en de markering is de afgelopen week aangebracht. Verder is men aan de zuidkant van het viaduct over de Henriëtte Roland Holstlaan ook bezig met de verlichting en liggen er naast de weg al onderdelen voor de VRI's.

Bizzie
dorpsstraat

Bericht door Bizzie » zo 09 sep 2007, 20:56

Taurus heb je nog foto's gemaakt? En weet je misschien wanneer het nu open gaat tussen Wierden en Almelo-Zuid?