[A035] Aanleg Wierden-Almelo

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Taurus
stadsweg
Berichten: 491
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:39
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door Taurus » do 21 jul 2005, 0:03

Ik ben er pas geleden nog langs gefietst en ondertussen is aan de oostkant van het Twentekanaal het eerste gedeelte van het weglichaam van de A35 aangelegd t.b.v. de bouw van de brug.

Aan de westkant wordt de 380kV hoogspanningsmast naast de hoge berg zand binnenkort ook opgehoogd. Verder is te zien vanaf de Leemslagen weg dat er al sloten zijn gegraven zodat het tracé van de A35 zichtbaar wordt in het landschap. Door het graven van sloten is inmiddels de Beverdamseweg doorgeknipt. Bij de aansluiting op de N350 is momenteel nog weinig te zien behalve dat RWS overal borden heeft geplaatst waar de aanleg van de A35 wordt aangekondigd. Er staat overigens ook zo'n bord langs het Twentekanaal!

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8659
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Bericht door Hajo » do 21 jul 2005, 9:48

FOTO'S! :D

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10244
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » do 21 jul 2005, 10:52

Hier legt Rijkswaterstaat de A35 Almelo - Wierden aan.

Oplevering: Medio 2008

Voor meer informatie: http://forum.autosnelwegen.nl

:mrgreen:

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » do 21 jul 2005, 12:10

Mark schreef:Hier legt Rijkswaterstaat de A35 Almelo - Wierden aan.

Oplevering: Medio 2008

Voor meer informatie: http://forum.autosnelwegen.nl

:mrgreen:
:EE:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8659
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Bericht door Hajo » do 21 jul 2005, 12:29

Mark schreef:Hier legt Rijkswaterstaat de A35 Almelo - Wierden aan.

Oplevering: Medio 2008

Voor meer informatie: http://forum.autosnelwegen.nl

:mrgreen:
:lol:

Taurus
stadsweg
Berichten: 491
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:39
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door Taurus » do 21 jul 2005, 20:16

Ik zal binnenkort eens wat foto's maken ;)

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8659
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Bericht door Hajo » do 21 jul 2005, 20:40

Taurus schreef:Ik zal binnenkort eens wat foto's maken ;)
We wachten met spanning af. :D

snelwegracer
autoweg
Berichten: 1722
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 9:41
Locatie: Zederik
Contacteer:

Bericht door snelwegracer » za 23 jul 2005, 17:35

Komt er dan ook een A36?
Neem eens een kijkje op mijn forum 8-) Het forum over Transporttycoon. :).

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10244
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » za 23 jul 2005, 19:15

Zo te zien niet, er komt niet eens een normale trompetaansluiting :roll:

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10947
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Bericht door Willem » zo 24 jul 2005, 20:02

Het verkeer op de N36 is niet zo druk dat een ombouw tot snelweg de moeite waard is.

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Bericht door DjIdee » zo 24 jul 2005, 22:29

Nee, en aan de andere kant van de grens ligt de A31 wel...

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Bericht door Peter » ma 25 jul 2005, 8:23

Zeker als de N36 aan de noordkant wordt doorgetrokken naar de N48 ontstaat toch een aantrekkelijk een snelle(re) weg Enschede-Hoogeveen dan via de BAB31, behalve voor snelheidsduivels.

Te vrezen is wel dat de weg nog meer dan nu verstopt zal raken met vrachtverkeer als er nergens inhaalstroken bestaan.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » ma 25 jul 2005, 8:29

Peter schreef:Zeker als de N36 aan de noordkant wordt doorgetrokken naar de N48 ontstaat toch een aantrekkelijk een snelle(re) weg Enschede-Hoogeveen dan via de BAB31, behalve voor snelheidsduivels.

Te vrezen is wel dat de weg nog meer dan nu verstopt zal raken met vrachtverkeer als er nergens inhaalstroken bestaan.
In hoeverre is die doortrekking al zeker?

Op mijn wegenkaart staat die doortrekking al als stippellijntje aangegeven. Vorige maand heb ik ten noorden en noordoosten van Ommen over de landweggetjes gereden, daar waar die N36 gepland staat.

Ondanks het feit dat er geen bebouwde kom is, zie ik daar toch erg veel buurtschappen en boerderijden in de weg liggen. Dat zal allemaal dus niet zo makkelijk gaan, wellicht helemaal niet.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Taurus
stadsweg
Berichten: 491
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:39
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door Taurus » wo 27 jul 2005, 20:38

Zoals beloofd een aantal foto's van de huidige situatie. Vanavond even tijdens een korte fietstocht gemaakt :)

Het zandlichaam t.b.v. de aanleg van de brug aan de oostzijde van het Twentekanaal.
Afbeelding

Idem aan de westzijde van het kanaal. Hier is men al meer dan een jaar bezig met het storten van zand.
Afbeelding

Ten westen van het Twentekanaal heeft men al sloten uitgegraven langs het tracé van de A35. Deze foto is gemaakt vanaf de Leemslagenweg in zuidoostelijke richting.
Afbeelding

Idem gezien richting Wierden. Het tracé is inmiddels goed zichtbaar in het landschap.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » wo 27 jul 2005, 22:47

Mooie foto's, Taurus !

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8659
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Bericht door Hajo » do 28 jul 2005, 9:22

Mooie foto's! :toppie:

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15232
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » vr 29 jul 2005, 10:02

Erg leuke foto's van de wegenbouw in Nederland! Jammer dat de mijne van wegwerkzaamheden in Frankrijk mislukt was. :(

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5088
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Bericht door Rogier » vr 29 jul 2005, 12:37

Palance schreef:
Peter schreef:Zeker als de N36 aan de noordkant wordt doorgetrokken naar de N48 ontstaat toch een aantrekkelijk een snelle(re) weg Enschede-Hoogeveen dan via de BAB31, behalve voor snelheidsduivels.

Te vrezen is wel dat de weg nog meer dan nu verstopt zal raken met vrachtverkeer als er nergens inhaalstroken bestaan.
In hoeverre is die doortrekking al zeker?

Op mijn wegenkaart staat die doortrekking al als stippellijntje aangegeven. Vorige maand heb ik ten noorden en noordoosten van Ommen over de landweggetjes gereden, daar waar die N36 gepland staat.

Ondanks het feit dat er geen bebouwde kom is, zie ik daar toch erg veel buurtschappen en boerderijden in de weg liggen. Dat zal allemaal dus niet zo makkelijk gaan, wellicht helemaal niet.
Het ontwerp-tracebesluit om deze omleiding ligt inmiddels te inzage. (http://www.inspraakvenw.nl)

De omleiding zelf gaat gewoon door. Er moeten 7 woningen gesloopd worden, om de bouw van deze omleiding mogelijk te maken.

MvG
Rogier de Groot

Taurus
stadsweg
Berichten: 491
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:39
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door Taurus » za 17 sep 2005, 20:39

Vandaag viel er een nieuwe folder van Rijkswaterstaat in de bus over de vorderingen van de aanleg van de A35. Kort samengevat staat daar o.a. in dat de voorbereidende werkzaamheden grotendeels zijn uitgevoerd. De terp voor de bouw van de brug over het Zijtak Twentekanaal is gereed en in oktober gaat men starten met de bouw van de brug. Ook gaat men dan door met het zandtransport van de rest van het weglichaam. Daarvoor moeten eerst nog een aantal wegen zoals de Hoeselderdijk verlegd worden. De Leemslagenweg blijkt tijdens de werkzaamheden vanwege de veiligheid niet open te kunnen blijven en zal van eind dit jaar tot begin 2007 worden afgesloten. Voor fietsers komt er een tijdelijke brug over het tracé. Verder is men momenteel de verlegging van de Rijssensestraat (N350) bij Wierden aan het voorbereiden. Komend najaar moet dit gaan gebeuren.

Tot slot staat er een mooie luchtfoto in waarin een gedeelte van het tracé al goed te zien is in het landschap.
Afbeelding

Veel meer foto's zijn te vinden in het fotoalbum op de officiële site van Rijkswaterstaat: http://www.rijksweg35.nl/

ACT-F
verkeersader
Berichten: 740
Lid geworden op: za 04 jun 2005, 20:43
Locatie: Goor
Contacteer:

Bericht door ACT-F » vr 21 okt 2005, 16:33

Ik ben er voor de gein even langs gereden, maar er zijn nog niet echt spectaculaire dingen te zien. Wel zijn er overal graafmachines druk bezig, dus aan bedrijvigheid geen gebrek. Ik ben vanaf Goor langs het zijtak-Twentekanaal ernaar toe gereden. Zoals op de foto's van Taurus te zien is, zie je vooral zandlichamen en contouren waar de weg komt. Nog geen bruggen o.i.d. Daarna heb ik besloten om de via de A35 naar afslag Delden te rijden en van daaruit weer naar Goor. Wat me opviel toen ik er reed rond 15:30 was de enorme drukte op de A35 richting Almelo. Deze begon al bij de eerste verkeerslichten aan de H.R. Holstlaan en ging maar verder, en verder en verder. En ik denk, WTF? Is het daar zo druk? Even later zag ik dat het verkeer een beetje afnam, maar nog steeds druk, en even later werd het bij Azelo weer gigantisch druk, maar daar zag ik wat zwaailichten en een ambulance, wat er precies was, wist ik toen nog niet. Blijkt dus het volgende te zijn:
File: A35 - Enschede - Almelo,
tussen Delden en knp. Azelo - 5 km
langzaam rijdend verkeer door een ongeval met een vrachtwagen
De hele A1 en A35 richting Almelo zat gewoon muurvast. Dat verklaarde achteraf voor mij waarom de N346 richting Goor zo druk was. De oude E8 tijden herleefden weer ;)

Waar ik me zorgen om maak is de enorme verkeersaanbod van het verkeer richting Almelo. Straks is de A35 een tikkeltje verlengd, maar daarmee schuift alleen het probleem op, of zie ik dit verkeerd? En ik blijf erbij, de A1 had op de oorsponkelijke manier met knooppunt Azelo verbonden moeten worden, want dan zouden ze geen last hebben gehad van de file op de A35.

Afbeelding

O ja, ik bedenk me net, ik vermoed dat er een vrachtwagen uit de bocht is gevlogen bij de beruchte bocht voor het verkeer richting Amsterdam. Maar ik heb zelf niet kunnen zien wat er precies aan de hand was.

Kort voor Azelo ben ik begonnen met foto's schieten met mijn mobiel. Je dat het begin nog rustig is, maar het verkeer rijdt langzaam. Daarna zie je het muurvast zitten op de A1/A35 tussen Buren en Azelo.

http://morcik.dyndns.org/images/File%20 ... 1-10-2005/
Meer bitumen!

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Bericht door Frits » vr 21 okt 2005, 16:45

Het ligt er een beetje aan hoe het einde van de A35 precies wordt aangesloten op de bestaande weg Wierden-Almelo. In ieder geval scheelt het wel een hele batterij verkeerslichten.
De autogordel: een band voor het leven.

Taurus
stadsweg
Berichten: 491
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:39
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door Taurus » vr 21 okt 2005, 17:59

En bij de nieuwe aansluiting zal het ook schelen dat je dan het verkeer dat via de N36 naar het noorden gaat al kwijt bent.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15232
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » vr 21 okt 2005, 18:00

Hopelijk niet weer met een haakse bocht. Het kan eigenlijk ook niet slechter... :roll:

Taurus
stadsweg
Berichten: 491
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:39
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door Taurus » vr 21 okt 2005, 18:03

Een nieuwe haakse bocht komt er gelukkig niet. Bij de aansluiting met de N350 moet je straks voor de richting Nijverdal/Zwolle ritsen.

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Bericht door Frits » vr 21 okt 2005, 19:32

Taurus schreef:En bij de nieuwe aansluiting zal het ook schelen dat je dan het verkeer dat via de N36 naar het noorden gaat al kwijt bent.
Ja dat zal zeker schelen. De verlengde A35 wordt wat dat betreft net lang genoeg. Nu het knelpunt Nijverdal nog oplossen met een tunnel en de verbinding Almelo-Zwolle is al een stuk beter.
De autogordel: een band voor het leven.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8659
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Bericht door Hajo » za 22 okt 2005, 14:15

Frits schreef:
Taurus schreef:En bij de nieuwe aansluiting zal het ook schelen dat je dan het verkeer dat via de N36 naar het noorden gaat al kwijt bent.
Ja dat zal zeker schelen. De verlengde A35 wordt wat dat betreft net lang genoeg. Nu het knelpunt Nijverdal nog oplossen met een tunnel en de verbinding Almelo-Zwolle is al een stuk beter.
De oplossing is simpel: de A35 helemaal doortrekken naar Zwolle. Is in mijn ogen nodig ter ontlasting van de drukke en gevaarlijke N35.

ACT-F
verkeersader
Berichten: 740
Lid geworden op: za 04 jun 2005, 20:43
Locatie: Goor
Contacteer:

Bericht door ACT-F » za 22 okt 2005, 15:17

Hajo schreef:
Frits schreef:
Taurus schreef:En bij de nieuwe aansluiting zal het ook schelen dat je dan het verkeer dat via de N36 naar het noorden gaat al kwijt bent.
Ja dat zal zeker schelen. De verlengde A35 wordt wat dat betreft net lang genoeg. Nu het knelpunt Nijverdal nog oplossen met een tunnel en de verbinding Almelo-Zwolle is al een stuk beter.
De oplossing is simpel: de A35 helemaal doortrekken naar Zwolle. Is in mijn ogen nodig ter ontlasting van de drukke en gevaarlijke N35.
Precies, dan is de snelweg ook echt af en heb je een logisch geheel. Nu het geld en wil nog.
Meer bitumen!

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10947
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Bericht door Willem » za 22 okt 2005, 18:03

Het probleem zal daar wel zitten in de passage van de Sallandse Heuvelrug, als erkend natuurgebied.
Of de tunnel in Nijverdal moet een paar kilometer langer worden.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76499
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » za 22 okt 2005, 18:49

Óf men stapt af van het idee dat de A35 per se over de N35 moet lopen.

Ik stel een tracé voor vanaf Wierden langs Nijverdal en Hellendoorn, ten noorden van de Hellendoornse berg langs totaan Heino. Dan de N35 volgen tot Wijthmen, dan naar het noorden naar de A28 tot afslag Ommen.

Enigste nadeel hieraan is dat Raalte geen 100m, maar 3km van de A35 af komt te liggen. Nijverdal komt dan ongeveer 1 á 2 km van de snelweg te liggen. Dit zorgt er tevens voor dat er niet in het centrum van Nijverdal gebouwd hoeft te worden.

ACT-F
verkeersader
Berichten: 740
Lid geworden op: za 04 jun 2005, 20:43
Locatie: Goor
Contacteer:

Bericht door ACT-F » za 22 okt 2005, 18:49

Je zou ook een snelweg ten noorden van Nijverdal kunnen aanleggen.
Meer bitumen!

Plaats reactie