[A028] Fluisterasfalt bij Soesterberg??

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

trug
zandpaadje

[A028] Fluisterasfalt bij Soesterberg??

Bericht door trug » vr 16 apr 2010, 19:15

Kan iemand mij misschien vertellen, in hoeverre er sprake is van plannen voor het aanbrengen van zogenaamd "fluisterasfalt" op de A28, ter hoogte van Soesterberg??

Rene
Secretaris

Re: Fluisterasfalt op de A28 bij Soesterberg??

Bericht door Rene » vr 16 apr 2010, 20:16

Volgens mij gebeurt er niets wezenlijks aan de A28 totdat de spitsstroken worden gerealiseerd.
(D)ZOAB zou misschien wel een mitigerende maatregel kunnen zijn in het (O)WAB, maar of dat zo is weet ik niet.
Ik heb die documenten er niet op nagelezen.
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

trug
zandpaadje

Bericht door trug » za 17 apr 2010, 11:31

Rene, allereerst hartelijk bedankt voor je reactie.
Weet jij misschien waar ik dit soort informatie het best kan zoeken? Ik ben nogal onbekend op dit terrein, namelijk.

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » za 17 apr 2010, 12:01

Rijkswaterstaat Utrecht, aan de Griffioenlaan in Utrecht.

In het WAB uit 2004 staat overigens dat overal waar nog geen ZOAB ligt, dit zal worden aangebracht in het kader van de aanleg van de spitsstroken.
Dit WAB is echter op een zijspoor beland toen in mei 2008 besloten werd een procedure voor een volwaardige verbreding naar 2x3 rijstroken te starten, omdat de A28 zo druk is dat de spitsstroken in de praktijk altijd open zouden moeten zijn, ook in het weekend, enkel 's nachts niet.
De gewone verbreding naar 2x3 tussen Utrecht en Leusden-zuid maakt nog steeds uit van de Spoedwetprojecten, maar een WAB is nog niet genomen. Gezien het vallen van het kabinet en de onzekerheid of de nieuwe minister net zo daadkrachtig is als de huidige, durf ik mijn hand niet in het vuur te steken voor realisatie op heel korte termijn...
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])